Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 71
Rīgā 2020. gada 4. februārī (prot. Nr. 5 21. §) Kārtība, kādā izmanto 2020. gadam paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei
Izdoti saskaņā ar likuma "Par valsts budžetu
2020. gadam" 31. pantu 1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – ministrija) budžeta programmai 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti" paredzēto apropriāciju izmanto valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla (turpmāk – vienotie klientu apkalpošanas centri) izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei 2020. gadā. 2. Lai ieviestu vienas pieturas aģentūras principu pakalpojumu sniegšanā, ministrija veic pašvaldību atlasi valsts budžeta dotācijas piešķiršanai. 3. Lai nodrošinātu pašvaldību pieteikumu izvērtēšanu valsts budžeta dotācijas saņemšanai vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei, kā arī šo noteikumu 13. punktā minēto līdzekļu atlikuma efektīvu izmantošanu, ministrija izveido attiecīgu komisiju, kas sagatavo priekšlikumus vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram. Komisijas sastāvā iekļauj ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Reģionālo attīstības centru apvienības un nevalstisko organizāciju pārstāvjus. 4. Ministrija centralizēti organizē vienoto klientu apkalpošanas centru atpazīstamības pasākumus, nodrošina mācības, tai skaitā mācību satura izstrādi, un sabiedriskās domas pētījuma veikšanu, šim mērķim paredzot finansējumu 10 000 euro apmērā no budžeta programmai 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti" piešķirtās valsts budžeta dotācijas. 5. Lai saņemtu valsts budžeta dotāciju, pašvaldība ministrijā iesniedz: 5.1. pieteikumu valsts budžeta dotācijas saņemšanai 2020. gadā vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu, reģionālās un nacionālās nozīmes attīstības centros (atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam); 5.2. pašvaldības domes lēmumu par vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi pašvaldībā; 5.3. pašvaldības īpašumā vai ilgtermiņa nomā esoša infrastruktūras objekta telpu plānus vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei vai pielāgošanai, projektēšanai un būvdarbu veikšanai; 5.4. vienotā klientu apkalpošanas centra izveides vai pielāgošanas un uzturēšanas izmaksu aprēķinu un apliecinājumu par pašvaldības budžeta līdzfinansējumu (atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam). 6. Vienotā klientu apkalpošanas centra izveides vai pielāgošanas un aprīkošanas (izņemot uzturēšanas izmaksas) attiecināmās izmaksas ir šādas: 6.1. specifiski vides un informācijas pieejamības nodrošināšanas pasākumi, ievērojot vajadzības, kādas ir personām ar redzes, dzirdes, kustību un garīga rakstura traucējumiem (uzbrauktuvju izbūve, durvju platuma izveide atbilstoši vajadzībām, kādas ir personām ratiņkrēslā un personām ar bērnu ratiņiem, ēkas kāpņu pirmā un pēdējā pakāpiena, grīdas līmeņa maiņas, stikla sienu, virsmu un citu bīstamo vietu marķēšana spilgtā krāsā, labi saskatāmu, viegli salasāmu, sataustāmu, izgaismotu apzīmējumu, vizuālās informācijas, piktogrammu, norāžu un audiosignālu izvietošana telpās un citi pasākumi); 6.2. klientu apkalpošanas vietu izveide vai pielāgošana, ievērojot vienotu stilu; 6.3. darbavietu aprīkošana ar datorpieslēgumu, internetu un elektronisko ierīci, kas dod iespēju norēķināties ar maksājumu kartēm (obligāta POS termināļa iegāde un uzstādīšana); 6.4. videonovērošanas ierīkošana klientu apkalpošanas telpās; 6.5. rindu vadības iekārtas iepirkšana un uzturēšana klientu plūsmas koordinēšanai; 6.6. autostāvvietas ierīkošana, paredzot visus nepieciešamos nosacījumus, lai to varētu izmantot personas ar invaliditāti; 6.7. viena publiskas pieejas datora iegāde un brīvpieejas interneta ierīkošana klientu uzgaidāmajā telpā; 6.8. informācijas centra ierīkošana ievadinformācijas un konsultācijas sniegšanai, kā arī klientu apkalpošanai nepieciešamo multifunkcionālo iekārtu iegāde; 6.9. telefoniski sniegto konsultāciju integrācija vienotajā klientu apkalpošanas centra pakalpojumu vadības sistēmā, izmantojot interneta tīklu. 7. Komisijai ir tiesības pieprasīt papildinformāciju no pašvaldības, kura atbilstoši šo noteikumu 5. punktam iesniegusi dokumentus valsts budžeta dotācijas saņemšanai, un noteikt papildinformācijas iesniegšanas termiņu. 8. Izvērtējot valsts budžeta dotācijas piešķiršanu, komisija ņem vērā: 8.1. plānotā vienotā klientu apkalpošanas centra attālumu līdz tuvākajam reģionālās vai nacionālās nozīmes attīstības centram. Prioritāri atbalstāmi ir vienotie klientu apkalpošanas centri vietās, kuras ģeogrāfiski izvietotas tālāk no reģionālās vai nacionālās nozīmes centriem; 8.2. pašvaldības pieteikumā valsts budžeta dotācijas saņemšanai norādīto gatavību ieguldīt līdzekļus atbilstības nodrošināšanai. 9. Komisija 15 darbdienu laikā pēc pašvaldību pieteikumu saņemšanas apkopo un izvērtē pieteikumus un tiem pievienotos dokumentus un iesniedz ministrijā komisijas apstiprinātu protokolu. 10. Valsts budžeta dotāciju jaunu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu nozīmes un reģionālās nozīmes attīstības centros, kā arī esošo vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu nozīmes un reģionālās nozīmes attīstības centros pašvaldībai piešķir atbilstoši šo noteikumu 2. pielikuma 1. un 2. punktam. 11. Lai nodrošinātu vienoto klientu apkalpošanas centru darbībai nepieciešamo pakalpojumu vadības sistēmas uzturēšanu, valsts budžeta dotāciju Ventspils pilsētas domei piešķir atbilstoši šo noteikumu 2. pielikuma 3. punktam. Valsts budžeta dotācija izlietojama saskaņā ar ministrijas un Ventspils pilsētas domes noslēgto līgumu. 12. Ministrija 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā pārskaita valsts budžeta dotācijas transfertu noteiktam mērķim atbilstoši šo noteikumu 2. pielikuma 1., 2. un 3. punktam uz pašvaldības norēķinu kontu Valsts kasē. 13. Ja, izlietojot valsts budžeta dotāciju, izveidojas līdzekļu atlikums, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram ir tiesības to novirzīt jaunu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei novadu nozīmes attīstības centros, kā arī pakalpojumu vadības sistēmas pilnveidošanai, tajā skaitā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstībai vienoto klientu apkalpošanas centru tīklā. 14. Lai piešķirtu dotāciju saskaņā ar šo noteikumu 13. punktu, ministrija piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 9. punktā minētā protokola saņemšanas izvērtē pieteikumu un tiem pievienoto dokumentu atbilstību šiem noteikumiem un izdod rīkojumu par valsts budžeta dotācijas piešķiršanu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu nozīmes attīstības centros vai pieņem lēmumu par atteikumu piešķirt valsts budžeta dotāciju. 15. Rīkojumā par valsts budžeta dotācijas piešķiršanu ministrija norāda: 15.1. valsts budžeta dotācijas saņēmēju; 15.2. valsts budžeta dotācijas izlietošanas mērķi un infrastruktūras objektu, kurā paredzēts ieguldīt valsts budžeta dotāciju; 15.3. vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei paredzētās vienreizējās valsts budžeta dotācijas apmēru; 15.4. vienotā klientu apkalpošanas centra darbības nodrošināšanai paredzētās valsts budžeta dotācijas apmēru; 15.5. valsts budžeta dotācijas izlietošanas termiņu. 16. Ministrija piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 14. punktā minētā rīkojuma izdošanas nosūta to attiecīgajai pašvaldībai, pārskaita valsts budžeta dotāciju uz pašvaldības norēķinu kontu Valsts kasē, kā arī Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā organizē sadarbības līguma noslēgšanu starp valsts pārvaldes iestādēm un attiecīgo pašvaldību par publisko pakalpojumu sniegšanu vienotajos klientu apkalpošanas centros. 17. Vienreizējās valsts budžeta dotācijas apmērs var segt līdz 70 % no kopējām vienotā klientu apkalpošanas centra izveidošanas izmaksām, bet: 17.1. ne vairāk kā 10 000 euro novadu nozīmes attīstības centrā; 17.2. ne vairāk kā 50 000 euro reģionālās nozīmes attīstības centrā; 17.3. ne vairāk kā 100 000 euro nacionālās nozīmes attīstības centrā. 18. Pašvaldības līdzfinansējums vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei novadu, reģionālās un nacionālās nozīmes attīstības centrā nav mazāks par 30 % no kopējām izmaksām, un pašvaldība no saviem budžeta līdzekļiem sedz ne mazāk par 50 % no vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanas izmaksām. 19. Valsts budžeta dotāciju vienotajā klientu apkalpošanas centrā nodarbināto atlīdzības fonda nodrošināšanai piešķir šādā apmērā: 19.1. pašvaldībām, kurās ir līdz 10 000 iedzīvotāju, – 500 euro mēnesī; 19.2. pašvaldībām, kurās ir no 10 001 līdz 20 000 iedzīvotāju, – 700 euro mēnesī; 19.3. pašvaldībām, kurās ir vairāk nekā 20 000 iedzīvotāju, – 1000 euro mēnesī. 20. Atlīdzību vienotajā klientu apkalpošanas centrā nodarbinātajiem piešķir, nepārsniedzot šo noteikumu 19. punktā minēto apmēru, neatkarīgi no iesaistīto darbinieku skaita. 21. Valsts budžeta dotāciju vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanai piešķir 15 % apmērā no valsts budžeta dotācijas nodarbināto atlīdzības fondam. 22. Vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanas attiecināmās izmaksas ir šādas: 22.1. kancelejas preces, biroja piederumi un biroja aprīkojuma noma; 22.2. personāla telpu noma un īre, komunālie maksājumi un telpu uzturēšanas izmaksas (tai skaitā iestādes koplietošanas telpu un koplietošanas resursu izmantošanas izmaksu proporcionāla segšana); 22.3. sakaru, interneta un informācijas tehnoloģiju uzturēšanas izmaksas un pasta pakalpojumu izmaksas. 23. Ministrija, apkopojot pašvaldību pieteikumus par jaunu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidi, uzturēšanu un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidi reģionālās un nacionālās nozīmes attīstības centros, sagatavo un iesniedz Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu un protokollēmuma projektu par valsts budžeta dotācijas piešķiršanu šajos vienotajos klientu apkalpošanas centros. 24. Ministru kabinets, izvērtējot ministrijas iesniegto informatīvo ziņojumu, pieņem lēmumu par valsts budžeta dotācijas piešķiršanu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei reģionālās un nacionālās nozīmes attīstības centros. 25. Pēc tam kad Ministru kabinets pieņēmis šo noteikumu 24. punktā minēto lēmumu, ministrija Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā organizē sadarbības līgumu noslēgšanu starp valsts pārvaldes iestādēm un attiecīgo pašvaldību par publisko pakalpojumu sniegšanu. 26. 15 darbdienu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā ministrija Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā organizē sadarbības līgumu noslēgšanu starp valsts pārvaldes iestādēm un šo noteikumu 2. pielikuma 1. un 3. punktā minētajām attiecīgajām pašvaldībām par publisko pakalpojumu sniegšanu vienotajos klientu apkalpošanas centros, tajā skaitā par vienoto klientu apkalpošanas centru darbībai nepieciešamo pakalpojumu vadības sistēmas uzturēšanas nodrošināšanu. 28. Piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietošanu uzrauga ministrija atbilstoši ministrijas iekšējiem normatīvajiem aktiem. 29. Pašvaldība ir atbildīga par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un sadarbības līguma nosacījumiem un par grāmatvedības uzskaiti izdevumiem, kas saistīti ar vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi un uzturēšanu. 30. Pašvaldība līdz 2021. gada 10. janvārim par 2020. gadā piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei sagatavo šādus pārskatus: 30.1. pārskatu par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2020. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei (3. pielikums); 30.2. pārskatu par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2020. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai (4. pielikums). 31. Ventspils pilsētas dome līdz 2021. gada 10. janvārim sagatavo pārskatu par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2020. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai (4. pielikums) par 2020. gadā piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu. 32. Šo noteikumu 30. un 31. punktā minēto pārskatu sagatavošanai, pārbaudei, parakstīšanai un iesniegšanai izmanto Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati (turpmāk – ePārskati) atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus. 33. Ministrija 20 darbdienu laikā pēc pārskatu iesniegšanas ePārskatos, bet ne vēlāk kā līdz 2021. gada 31. janvārim pārbauda pārskatu atbilstību piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumam un apstiprina pārskatus, lai nodrošinātu informāciju grāmatvedības ierakstu savlaicīgai veikšanai. Ministrija izlases kārtībā uz vietas pārbauda pašvaldībām piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu. 34. Ministrija transferta maksājumu avansā atzīst izdevumos, bet pašvaldības saņemto transferta maksājumu avansā atzīst ieņēmumos (pēc ministrijas apstiprinājuma saņemšanas ePārskatos par attaisnotajiem izdevumiem) atbilstoši šo noteikumu 3. un 4. pielikumā minētajai informācijai. 35. Ministrija veiktos uzturēšanas izdevumus apstiprina atbilstoši uzkrāšanas principam, bet pamatkapitāla veidošanas izdevumus – atbilstoši naudas plūsmai. 36. Valsts budžeta dotāciju, kas nav izlietota vai nav izlietota atbilstoši paredzētajam mērķim, pašvaldība atmaksā ministrijai 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 3. un 4. pielikumā minēto pārskatu apstiprināšanas ePārskatos. Ministru prezidents A. K. Kariņš
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs J. Pūce Pieteikums valsts budžeta dotācijas saņemšanai 2020. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs J. Pūce Valsts budžeta dotācijas apmērs 2020. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei
1. Valsts budžeta dotācijas apmērs valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei reģionālās nozīmes attīstības centros
2. Valsts budžeta dotācijas apmērs valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu un reģionālās nozīmes attīstības centros
3. Valsts budžeta dotācijas apmērs vienoto klientu apkalpošanas centru darbībai nepieciešamo pakalpojumu vadības sistēmas uzturēšanas nodrošināšanai
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs J. Pūce
Paškontrole pašvaldības līdzfinansējumam:
Informācijai: Pašvaldība, atmaksājot neizlietoto valsts budžeta dotāciju ministrijai, maksājuma rīkojumā norāda izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodu 7245, bet saņēmēja pusē – ieņēmumu klasifikācijas kodu 19560.
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs J. Pūce
Paškontrole pašvaldības līdzfinansējumam:
Informācijai: Pašvaldība, atmaksājot neizlietoto valsts budžeta dotāciju ministrijai, maksājuma rīkojumā norāda izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodu 7245, bet saņēmēja pusē – ieņēmumu klasifikācijas kodu 19560.
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs J. Pūce |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā izmanto 2020. gadam paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|