Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 46
Rīgā 2020. gada 21. janvārī (prot. Nr. 3 28. §) Prasības un robežkontroles kārtība tādai no trešajām valstīm ievedamajai pārtikai un saskarei ar pārtiku paredzētajiem materiāliem un izstrādājumiem, kam nepiemēro oficiālo robežkontroli
Izdoti saskaņā ar Pārtikas aprites
uzraudzības likuma 21. panta ceturto daļu 1. Noteikumi nosaka prasības un robežkontroles kārtību tādai no trešajām valstīm ievedamajai pārtikai un saskarei ar pārtiku paredzētajiem materiāliem un izstrādājumiem (turpmāk – preces), kam nepiemēro oficiālo robežkontroli saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 15. marta Regulas (ES) 2017/625 par oficiālajām kontrolēm un citām oficiālajām darbībām, kuras veic, lai nodrošinātu, ka tiek piemēroti pārtikas un barības aprites tiesību akti, noteikumi par dzīvnieku veselību un labturību, augu veselību un augu aizsardzības līdzekļiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 999/2001, (EK) Nr. 396/2005, (EK) Nr. 1069/2009, (EK) Nr. 1107/2009, (ES) Nr. 1151/2012, (ES) Nr. 652/2014, (ES) 2016/429 un (ES) 2016/2031, Padomes Regulas (EK) Nr. 1/2005 un (EK) Nr. 1099/2009 un Padomes Direktīvas 98/58/EK, 1999/74/EK, 2007/43/EK, 2008/119/EK un 2008/120/EK un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 854/2004 un (EK) Nr. 882/2004, Padomes Direktīvas 89/608/EEK, 89/662/EEK, 90/425/EEK, 91/496/EEK, 96/23/EK, 96/93/EK un 97/78/EK un Padomes Lēmumu 92/438/EEK (Oficiālo kontroļu regula), (turpmāk – regula 2017/625), 44. pantu. 2. Preču robežkontroli Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk – dienests) veic regulas 2017/625 44., 45. un 46. pantā noteiktajā kārtībā. 3. Dienests preču robežkontroli veic robežkontroles punktos, kas atbilst regulas 2017/625 64. panta 1. un 3. punktā noteiktajām prasībām un normatīvajos aktos par robežšķērsošanas vietām un tajās veicamajām pārbaudēm noteiktajā laikā. 4. Robežkontroli veic precēm, kas paredzētas izplatīšanai Eiropas Savienībā, izņemot gadījumus, ja: 4.1. preču kontroli ir veikusi citas dalībvalsts kompetentā iestāde; 4.2. preces ir daļa no pasažieru personīgās bagāžas un paredzētas personīgam patēriņam; 4.3. preču sūtījums paredzēts fiziskām personām un preces nav paredzēts laist tirgū; 4.4. preces atrodas starptautiskajā satiksmē iesaistītos transportlīdzekļos, kurus neizkrauj, un tās ir paredzētas apkalpes locekļu un pasažieru patēriņam; 4.5. preču svars nepārsniedz 30 kilogramus un preces ir: 4.5.1. tirdzniecības vai laboratorijas paraugi vai izstādes eksponāti, kuri nav paredzēti laišanai tirgū; 4.5.2. paredzētas zinātniskiem mērķiem; 4.6. preču nosūtītājs ir Eiropas Ekonomikas zonas vai Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas dalībvalsts. 5. Robežkontrolei pakļautais preču sūtījums ir preču kopums, uz kuru attiecas viens un tas pats faktūrrēķins, preču pavadzīme vai jebkurš cits komerciāls dokuments muitas formalitāšu kārtošanai un kuru ved no viena nosūtītāja vienam saņēmējam vienā no šādiem veidiem: 5.1. ar vienu autotransportlīdzekli; 5.2. vienā vai vairākos vagonos viena vilciena sastāvā; 5.3. vienā vai vairākos konteineros ar vienu un to pašu kuģi. 6. Dienests: 6.1. kontrolē preču atbilstību Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajos aktos par pārtikas kvalitāti, klasifikāciju, marķējumu, pārtikas nekaitīgumu un pārtikas higiēnu (turpmāk – pārtikas apriti un uzraudzību reglamentējošie normatīvie akti) noteiktajām prasībām; 6.2. preču sūtījumiem: 6.2.1. vienmēr veic regulas 2017/625 3. panta 41. apakšpunktā noteikto dokumentu pārbaudi; 6.2.2. veic regulas 2017/625 3. panta 42. un 43. apakšpunktā noteikto identitātes un fizisko pārbaudi atkarībā no riska cilvēku, dzīvnieku vai augu veselībai un dzīvnieku labturībai un ģenētiski modificētu organismu (ĢMO) un augu aizsardzības līdzekļu gadījumā – arī videi; 6.3. izmantojot oficiālajām kontrolēm paredzēto regulas 2017/625 131. pantā minēto informācijas pārvaldības sistēmu (turpmāk – informācijas pārvaldības sistēma), reģistrē robežkontroles rezultātus; 6.4. par pieņemtajiem lēmumiem informē par sūtījumu atbildīgo personu vai tās pārstāvi un muitas dienestu, izsniedzot vienoto sanitāro ievešanas dokumentu (turpmāk – ievešanas dokuments); 6.5. iekasē maksu par preču robežkontroli saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā aprēķina maksu un maksā par dienesta valsts uzraudzības un kontroles darbībām un maksas pakalpojumiem. 7. Par sūtījumu atbildīgā persona nodrošina: 7.1. iepriekšēja paziņojuma iesniegšanu informācijas pārvaldības sistēmā, aizpildot ievešanas dokumenta pirmo daļu valsts valodā vismaz 24 stundas pirms plānotās sūtījuma uzrādīšanas robežkontrolei; 7.2. sūtījuma uzrādīšanu robežkontrolei; 7.3. preču atbilstību pārtikas apriti un uzraudzību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām; 7.4. preču pārvadāšanu atbilstoši prasībām, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Regulas (EK) Nr. 852/2004 par pārtikas produktu higiēnu IV nodaļā; 7.5. ievešanas dokumentā norādīto ziņu patiesumu un pievienoto dokumentu autentiskumu; 7.6. piekļuvi visām sūtījuma daļām, pēc dienesta pieprasījuma sūtījumu daļēji vai pilnībā izkraujot; 7.7. samaksu par robežkontroles darbībām saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā aprēķina maksu un maksā par dienesta valsts uzraudzības un kontroles darbībām un maksas pakalpojumiem. 8. Valsts ieņēmumu dienests pieņem lēmumu par preču izlaišanu pieprasītajā muitas procedūrā atbilstoši ievešanas dokumenta otrajā daļā norādītajam dienesta lēmumam. Ministru prezidents A. K. Kariņš
Zemkopības ministrs K. Gerhards |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Prasības un robežkontroles kārtība tādai no trešajām valstīm ievedamajai pārtikai un saskarei ..
Statuss:
Spēkā esošs
Dokumenta valoda:
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|