Ministru kabineta noteikumi Nr. 616
Rīgā 2018. gada 2. oktobrī (prot. Nr. 45 10.
§)
Grozījumi Ministru kabineta
2017. gada 13. jūnija noteikumos Nr. 322
"Noteikumi par Latvijas izglītības klasifikāciju"
Izdoti saskaņā ar Statistikas likuma
21. panta 1. punktu, Izglītības likuma
14. panta
1.1 punktu un Augstskolu likuma 3. panta sesto
daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2017. gada 13. jūnija
noteikumos Nr. 322 "Noteikumi par Latvijas izglītības
klasifikāciju" (Latvijas Vēstnesis, 2017, 119. nr.)
šādus grozījumus:
1. Izteikt norādi, uz kāda likuma pamata noteikumi
izdoti, šādā redakcijā:
"Izdoti saskaņā ar Statistikas likuma 21. panta
1. punktu, Izglītības likuma 14. panta 1.1
punktu un Augstskolu likuma 3. panta sesto daļu".
2. Izteikt 1. pielikuma 2. tabulas
"Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras (LKI) līmenim
atbilstošo zināšanu, prasmju un kompetenču apraksti"
8. līmeni šādā redakcijā:
"8. |
Spēj parādīt, ka pārzina un
izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, pārvalda
pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes
attiecīgajā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā un dažādu
jomu saskarē |
Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties zinātniskiem
pētījumiem vai mākslinieciskai jaunradei atbilstošas
metodes, ir veicis ieguldījumu zināšanu robežu
paplašināšanā vai devis jaunu izpratni esošām zināšanām un
to lietošanai praksē, īstenojot mākslinieciskās jaunrades
darbu mākslinieciskās darbības jomās vai būtiska apjoma
oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu
publikāciju līmenī.
Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par savu
zinātniskās darbības jomu (savu nozari) ar plašām
zinātniskām aprindām un sabiedrību kopumā.
Spēj īstenot starptautiskas nozīmes mākslinieciskās
jaunrades projektus.
Spēj patstāvīgi paaugstināt savu zinātnisko
kvalifikāciju, īstenot zinātniskus projektus, gūstot
zinātnes nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus
sasniegumus, vadīt pētnieciskus vai attīstības uzdevumus
uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas
plašas pētnieciskas zināšanas un prasmes.
Spēj patstāvīgi paaugstināt mākslinieciski augstvērtīgu
darbu veidošanas prasmes un attīstīt praktiskās iemaņas
unikālu starptautiska līmeņa ideju un mākslinieciskās
jaunrades darba īstenošanā
|
Spēj, veicot patstāvīgu,
kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus
pētnieciskus vai inovāciju vai mākslinieciskās jaunrades
uzdevumus mākslinieciskās darbības jomās, patstāvīgi izvirzīt
pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma
zinātniskus vai mākslinieciskās jaunrades projektus, tai
skaitā starptautiskus" |
Ministru prezidents Māris
Kučinskis
Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis
Šadurskis