Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta instrukcija Nr. 2
Rīgā 2018. gada 10. aprīlī (prot. Nr. 19 10. §) Instrukcija par valsts budžeta izpildes analīzi
Izdota saskaņā ar Likuma par budžetu un
finanšu vadību 2. panta trešo daļu 1. Instrukcija nosaka kārtību, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes (turpmāk – ministrijas) sagatavo informāciju un veic analīzi par attiecīgās ministrijas budžeta programmās un apakšprogrammās plānoto resursu un izdevumu izpildi, kā arī rezultātu un to rezultatīvo rādītāju izpildi un iesniedz to Finanšu ministrijā. 2. Ministrijas nodrošina šajā instrukcijā minēto prasību izpildi, kā arī ir atbildīgas par nepieciešamās informācijas pieprasīšanu no padotības iestādēm un tās izvērtēšanu. 3. Finanšu ministrijai valsts budžeta izpildes analīzes procesā ir tiesības pieprasīt ministrijām papildu un precizējošu informāciju, tai skaitā detalizētus aprēķinus un aprēķinu pieņēmumus. 4. Pārskata periods šīs instrukcijas izpratnē ir valsts budžeta izpildes analīzes periods par sešiem, deviņiem vai 12 mēnešiem. 5. Pārskata perioda plāns šīs instrukcijas izpratnē ir finansēšanas plānos, kas reģistrēti Valsts kasē saskaņā ar normatīvajiem aktiem par asignējumu piešķiršanu un izpildi, norādītā: 5.1. sākotnējās prognozes pa ceturkšņiem summa (par sešiem un deviņiem mēnešiem); 5.2. finansēšanas plāna gada summa uz pārskata perioda beigām (par 12 mēnešiem). (MK 25.06.2019. instrukcijas Nr. 4 redakcijā) 6. Mērķfinansējums šīs instrukcijas izpratnē ir valsts pamatbudžetā plānotie ieņēmumi (vai to daļa) no nodokļiem, valsts nodevām un citiem maksājumiem no valsts institūciju sniegtajiem pakalpojumiem un veiktās darbības, atbilstoši kuriem saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu ministrijas budžetā noteiktiem mērķiem tiek plānoti izdevumi no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem. 7. Ministrijas iesniedz Finanšu ministrijā informāciju par valsts budžeta izpildes analīzi, aizpildot šādas veidlapas (turpmāk – izpildes veidlapas): 7.1. par sešiem un deviņiem mēnešiem – "Paskaidrojums par valsts budžeta izpildi 20__. gada __ mēnešos" (1. pielikums); 7.2. par 12 mēnešiem: 7.2.1. "Paskaidrojums par valsts budžeta izpildi 20__. gada 12 mēnešos" (1.1 pielikums); 7.2.2. "Mērķfinansējuma izpildes analīze 20__. gadā" (3.1 pielikums); 7.2.3. "Rezultātu un to rezultatīvo rādītāju izpildes analīze 20__. gadā" (4. pielikums); 7.2.4. "Prioritāro pasākumu izpildes analīze 20__. gadā" (5. pielikums); 7.3. par sešiem, deviņiem un 12 mēnešiem – "Valsts sociālo pabalstu, izdienas pensiju, valsts atbalsta sociālajai apdrošināšanai, valsts speciālā budžeta sociālo pabalstu un iemaksu valsts pensiju, invaliditātes apdrošināšanai un apdrošināšanai bezdarba gadījumā izpilde 20__. gada __ mēnešos" (3. pielikums). (MK 22.06.2021. instrukcijas Nr. 3 redakcijā) 8. Informāciju par valsts budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem ministrijas iesniedz līdz pārskata periodam sekojošā mēneša trīsdesmitajam datumam. 9. Informāciju par valsts budžeta izpildes analīzi par 12 mēnešiem ministrijas iesniedz līdz pārskata periodam sekojošā gada 25. februārim. 10. Ministrijas, kuras atbilstoši gadskārtējam valsts budžeta likumam nodrošina, lai valsts budžeta dotācijas un mērķdotācijas tiktu pārskaitītas pašvaldībām, sniedz atsevišķās izpildes veidlapās informāciju par valsts budžeta izpildes analīzi par budžeta resoru "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" un "64. Dotācija pašvaldībām" attiecīgo programmu (apakšprogrammu). Valsts budžeta izpildes analīzi par budžeta resoru "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" (turpmāk – 74. budžeta resors) neveic. 11. Aizpildītas un ar iestādes vadītāja vai tā pilnvarotas personas drošu elektronisko parakstu parakstītas izpildes veidlapas ministrijas elektroniski iesniedz Finanšu ministrijā, nosūtot uz Finanšu ministrijas oficiālo e-pasta adresi. 11.1 Izpildes veidlapās neiekļauj ierobežotas pieejamības informāciju un valsts noslēpumu saturošu informāciju. (MK 22.06.2021. instrukcijas Nr. 3 redakcijā) 12. Sagatavojot informāciju par valsts budžeta izpildes analīzi, ministrijas izmanto iekšējos uzskaites datus, kā arī datus no šādiem Valsts kases tīmekļvietnē publicētiem Valsts kases operatīvajiem ceturkšņa pārskatiem: 12.1. "Valsts pamatbudžeta izpilde"; 12.2. "Valsts speciālā budžeta izpilde"; 12.3. "Ministrijas pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__. gada __ mēnešos"; 12.4. "Speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu izpilde 20__. gada __ mēnešos". 13. Visās izpildes veidlapās finansējuma apmēru norāda veselos euro, bet procentus – ar vienas desmitdaļas precizitāti. 14. Finanšu ministrija savā tīmekļvietnē publicē informāciju par šīs instrukcijas aktualizētajiem pielikumiem. 15. Veidlapā "Paskaidrojums par valsts budžeta izpildi 20__. gada __ mēnešos" (1. pielikums) un veidlapā "Paskaidrojums par valsts budžeta izpildi 20__. gada 12 mēnešos" (1.1 pielikums) ministrijas analizē un sniedz skaidrojumus par budžeta izpildi: 15.1. norāda informāciju par galvenajiem pārskata perioda pasākumiem: 15.1.1. trīs līdz pieci pasākumi, kuriem ir novirzīti ministrijas izdevumi; 15.1.2. trīs līdz pieci pasākumi, kuri ir ietekmējuši ministrijas izdevumu plāna neizpildi (pasākumi bija plānoti, bet netika īstenoti vai tika īstenoti daļēji). Šos pasākumus norāda, ja budžeta resora kopējā izdevumu neizpildes procentuālā novirze no pārskata perioda plāna pārsniedz 15 procentus; 15.2. tabulā "I. Valsts pamatfunkciju īstenošana" sniedz informāciju sadalījumā pa programmām (ja tām nav apakšprogrammu) un apakšprogrammām (ja programma sadalīta apakšprogrammās): 15.2.1. sadaļā "Paveiktais": 15.2.1.1. norāda pārskata periodā paveikto – pasākumus un (vai) aktivitātes (ieteicams līdz piecām vienībām), kas ir bijušas būtiskas ministrijas mērķu sasniegšanai un aptver būtisku daļu no kopējā pārskata periodā izlietotā finansējuma, uzsverot lietderību un ieguldījumu sabiedrības un nozares interesēs; 15.2.1.2. sniedz skaidrojumu, kā šīs instrukcijas 15.2.1.1. apakšpunktā minētie pasākumi un (vai) aktivitātes ietekmē gadskārtējā valsts budžeta paskaidrojumos plānoto darbības rezultatīvo rādītāju vērtību sasniegšanu. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem; 15.2.2. sadaļā "Izmaiņas": 15.2.2.1. norāda pārskata perioda izpildes izmaiņas pret iepriekšējā gada atbilstošā pārskata perioda izpildi, ja finansējuma izmaiņu apmēra novirze (gan pozitīvā, gan negatīvā izteiksmē) pārsniedz 15 procentus un vienlaikus ir lielāka par 20 000 euro vai ja minētā novirze nesasniedz 15 procentus, bet ir lielāka par 500 000 euro. Norāda pasākumus un (vai) aktivitātes (ieteicams līdz piecām vienībām), un iemeslus, kas ir veicinājuši šīs izmaiņas (sadārdzinājums, izmaksu samazināšanās, publisko pakalpojumu apjoma izmaiņas, naudas plūsmas laika nobīde un citi), un, ja ir iespējams novērtēt, katram no tiem norāda finansējuma izmaiņu apmēru euro un procentos. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par 12 mēnešiem; 15.2.2.2. (svītrots ar MK 22.06.2021. instrukciju Nr. 3); 15.2.2.3. attiecībā uz programmu 99.00.00 "Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums" informāciju par izmaiņām nesniedz; 15.2.3. sadaļu "Neizpilde" aizpilda, ja pārskata perioda plāna neizpilde (gan pozitīvā, gan negatīvā izteiksmē) programmā (apakšprogrammā) un (vai) atsevišķi kādā no izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem (atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likuma struktūrai) pārsniedz 15 procentus un vienlaikus ir lielāka par 20 000 euro vai ja minētā neizpilde nesasniedz 15 procentus, bet ir lielāka par 500 000 euro: 15.2.3.1. norāda pasākumus un (vai) aktivitātes, kas ir radījušas ietekmi uz neizpildi, un skaidro būtiskākos neizpildes iemeslus. Ja neizpildes iemesli ir saistīti ar apropriāciju izmaiņām, norāda attiecīgo Finanšu ministrijas rīkojumu numurus. Tām pamatfunkciju programmām (apakšprogrammām), kuras tiek īstenotas pēc projektu principa un kurās būtiskas finansējuma svārstības ir objektīvi atkarīgas no iepriekš neplānotu projektu un to posmu ieviešanas, atsevišķus neizpildes iemeslus par sešiem un deviņiem mēnešiem var neuzskaitīt, bet kopumā skaidrot programmas (apakšprogrammas) mainīgo finansējuma apguvi; 15.2.3.2. sniedz skaidrojumu, kādas ir plānotās darbības finansējuma apguvei gada ietvaros (ja neizpildes iemesli nav saistīti ar apropriāciju izmaiņām) (neattiecas uz tām pamatfunkciju programmām (apakšprogrammām), kuras tiek īstenotas pēc projektu principa un kurās būtiskas finansējuma svārstības ir objektīvi atkarīgas no iepriekš neplānotu projektu un to posmu ieviešanas). Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem; 15.2.3.3. sniedz skaidrojumu, kāds ir vērtējums par potenciāli slēdzamajiem asignējumiem gada beigās sadalījumā pa izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likuma struktūrai. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem; 15.2.3.4. sniedz skaidrojumu, kā potenciāli slēdzamie asignējumi ietekmē gadskārtējā valsts budžeta paskaidrojumos plānoto darbības rezultatīvo rādītāju vērtību sasniegšanu. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem; 15.2.3.5. sniedz skaidrojumu, kādi ir iemesli, kāpēc slēgtie asignējumi budžeta izpildes laikā netika pārvirzīti citiem mērķiem, kur finansējums ir bijis nepietiekams. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par 12 mēnešiem; 15.2.3.6. sniedz skaidrojumu, kāds ir finansējuma apjoms, ja nākamajā gadā potenciāli ir plānots pieprasīt finansējumu no 74. budžeta resora programmas 01.00.00 "Apropriācijas rezerve". Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem; 15.2.4. (svītrots ar MK 22.06.2021. instrukciju Nr. 3); 15.3. tabulā "II. Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošana" sniedz informāciju sadalījumā pa programmām (ja tām nav apakšprogrammu) un apakšprogrammām (ja programma sadalīta apakšprogrammās): 15.3.1. sadaļā "Paveiktais" norāda pārskata periodā paveikto – specifiskā atbalsta mērķus un (vai) pasākumus, un (vai) projektus (izvēlas apakšprogrammai atbilstošāko) (ieteicams līdz piecām vienībām), kas visuzskatāmāk sniedz informāciju par finansējuma izlietojumu, un apraksta pārskata periodā tajos paveiktās darbības un (vai) sasniegumus (ieteicams līdz piecām vienībām katrā), aptverot būtisku daļu no kopējā pārskata periodā izlietotā finansējuma un uzsverot lietderību un ieguldījumu sabiedrības un nozares interesēs. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par 12 mēnešiem; 15.3.2. sadaļu "Neizpilde" aizpilda, ja pārskata perioda plāna neizpilde programmā (apakšprogrammā) un (vai) atsevišķi kādā no izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem (atbilstoši gadskārtējā valsts budžeta likuma struktūrai) pārsniedz 15 procentus un vienlaikus ir lielāka par 20 000 euro vai ja minētā neizpilde nesasniedz 15 procentus, bet ir lielāka par 500 000 euro. Skaidrojumu sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par 12 mēnešiem: 15.3.2.1. norāda specifiskā atbalsta mērķus un (vai) pasākumus, un (vai) projektus, kas ir radījuši ietekmi uz neizpildi, un skaidro būtiskākos neizpildes iemeslus; 15.3.2.2. (svītrots ar MK 25.06.2019. instrukciju Nr. 4); 15.3.2.3. (svītrots ar MK 25.06.2019. instrukciju Nr. 4); 15.3.2.4. sniedz skaidrojumu, kādi ir iemesli, kāpēc slēgtie asignējumi budžeta izpildes laikā netika pārvirzīti citu projektu un pasākumu īstenošanai, kur finansējums ir bijis nepietiekams un ir bijis pieprasīts no 74. budžeta resora programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai"; 15.3.3. (svītrots ar MK 22.06.2021. instrukciju Nr. 3); 15.4. tabulā "III. Citi jautājumi" sniedz informāciju: 15.4.1. (svītrots ar MK 22.06.2021. instrukciju Nr. 3); 15.4.2. (svītrots ar MK 22.06.2021. instrukciju Nr. 3); 15.4.3. norāda, vai plānots pieprasīt papildu finansējumu no 74. budžeta resora programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai". Ja ir plānots, norāda finansējuma apmēru un skaidrojumu. Informāciju sniedz, aizpildot budžeta izpildes analīzi par sešiem un deviņiem mēnešiem; 15.4.4. ja nepieciešams, norāda citus analītiskos skaidrojumus, tai skaitā atbildes uz Finanšu ministrijas papildu jautājumiem. (Grozīts ar MK 25.06.2019. instrukciju Nr. 4; MK 22.06.2021. instrukciju Nr. 3) 16. Veidlapā "Mērķfinansējuma izpildes analīze 20__. gadā" (3.1 pielikums) ministrijas analizē un sniedz skaidrojumu par mērķfinansējuma ieņēmumu un izdevumu plānu izpildi pārskata periodā. Ja informācija par faktisko izpildi pārskata periodā nav pieejama, sniedz izpildes novērtējumu: 16.1. aizpilda aiļu grupu "Ieņēmumi" – plāns un izpilde (vai izpildes novērtējums) euro un procentos; 16.2. aizpilda aiļu grupu "Izdevumi" – plāns un izpilde (vai izpildes novērtējums) euro un procentos; 16.3. aizpilda aili "Novirze"; 16.4. ailē "Novirzes skaidrojums": 16.4.1. ja iespējams, norāda pasākumus, kuri tiks veikti, lai nodrošinātu plānoto ieņēmumu izpildi, ja ieņēmumu neizpilde pārsniedz 15 procentus un vienlaikus ir lielāka par 20 000 euro vai ja minētā neizpilde nesasniedz 15 procentus, bet ir lielāka par 500 000 euro; 16.4.2. sniedz skaidrojumu par ieņēmumu un izdevumu plānu izpildi, ja procentuālā ieņēmumu pret izdevumiem novirze pārsniedz 15 procentus (gan pozitīvā, gan negatīvā izteiksmē); 16.4.3. ja nepieciešams, sniedz papildu informāciju un apraksta pieņēmumus, uz kuriem balstīts analītiski iegūtais novērtējums; 16.5. ailē "MK lēmums" norāda atbilstošo Ministru kabineta lēmumu saskaņā ar šīs instrukcijas 6. punktu. (Grozīts ar MK 25.06.2019. instrukciju Nr. 4) 17. Veidlapā "Valsts sociālo pabalstu, izdienas pensiju, valsts atbalsta sociālajai apdrošināšanai, valsts speciālā budžeta sociālo pabalstu un iemaksu valsts pensiju, invaliditātes apdrošināšanai un apdrošināšanai bezdarba gadījumā izpilde 20__. gada __ mēnešos" (3. pielikums) Labklājības ministrija norāda informāciju par pabalstu un pensiju saņēmēju skaitu vidēji mēnesī, pabalsta (atlīdzības) un pensijas izmaksas apmēru vidēji mēnesī un par naudas plūsmas izdevumiem atsevišķi katram izdevumu veidam. 18. Veidlapā "Rezultātu un to rezultatīvo rādītāju izpildes analīze 20__. gadā" (4. pielikums) ministrijas norāda un paskaidro valsts budžeta rezultātus un to rezultatīvos rādītājus pārskata periodā (par 12 mēnešiem), kas norādīti gadskārtējam valsts budžeta likumam pievienotajos paskaidrojumos (politikas un resursu vadības kartēs, prioritāro pasākumu tabulā un budžeta programmu (apakšprogrammu) sadaļā): 18.1. aili "Politikas un resursu vadības kartes numurs un nosaukums" aizpilda rindās, kurās sniedz skaidrojumu par politikas un resursu vadības kartes (turpmāk – karte) politikas rezultatīvajiem rādītājiem, raksturojošākiem darbības rezultatīvajiem rādītājiem un kvalitātes rādītājiem, norādot kartes numuru un nosaukumu; 18.2. aili "Prioritārā pasākuma numurs un nosaukums" aizpilda rindās, kurās sniedz skaidrojumu par prioritāro pasākumu darbības rezultatīvajiem rādītājiem, amata vietām, izdevumiem un ieņēmumiem, norādot prioritārā pasākuma numuru un nosaukumu; 18.3. aili "Programmas (apakšprogrammas) numurs un nosaukums" aizpilda rindās, kurās sniedz skaidrojumu par šīs programmas (apakšprogrammas) darbības rezultatīvajiem rādītājiem, un rindās, kurās sniedz informāciju par prioritārajiem pasākumiem, norādot attiecīgās programmas (apakšprogrammas) numuru un nosaukumu; 18.4. ailē "Darbības rezultāts" norāda darbības rezultāta nosaukumu, kas attiecas uz programmu (apakšprogrammu) darbības rezultatīvajiem rādītājiem un prioritāro pasākumu darbības rezultatīvajiem rādītājiem, amata vietām, izdevumiem un ieņēmumiem, kā arī raksturojošākiem darbības rezultatīvajiem rādītājiem, ja ir pieejama šāda informācija; 18.5. ailē "Rādītāja veids" norāda šādus rādītāju apzīmējumus: politikas rezultatīvie rādītāji – POLRR, raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji – RDRR, kvalitātes rādītāji – KV, prioritāro pasākumu darbības rezultatīvie rādītāji – PPDRR, prioritāro pasākumu amata vietas – PPA, prioritāro pasākumu izdevumi – PPIzd, prioritāro pasākumu ieņēmumi – PPIe, programmu (apakšprogrammu) darbības rezultatīvie rādītāji – DRR. Ja rādītājs ir vienlaikus attiecināms uz vairākiem šajā punktā minētajiem rādītāju veidiem, tos norāda visus, atdalot ar šķērssvītru; 18.6. ailē "Rādītāja nosaukums" norāda atbilstošā rādītāja nosaukumu; 18.7. ailē "Mērvienība" norāda rādītāja mērvienību; 18.8. ailē "Gads": 18.8.1. politikas rezultatīvajiem rādītājiem norāda kartēs norādītās vērtības plāna gadu, par kuru paskaidro izpildi, – pārskata vai tuvāko plānoto gadu; 18.8.2. prioritārajiem pasākumiem norāda gadu, kura budžeta paskaidrojumos attiecīgais prioritārais pasākums ir norādīts prioritāro pasākumu tabulā; 18.8.3. kvalitātes rādītājiem norāda kartēs norādītās vērtības gadu, par kuru paskaidro izpildi, – pārskata vai pēdējo gadu, par kuru pieejama izpildes informācija; 18.9. ailē "Plānotā vērtība" norāda pārskata periodam plānoto rādītāja vērtību. Politikas rezultatīvajiem rādītājiem un kvalitātes rādītājiem norāda plānoto rādītāja vērtību gadam, kas noteikts atbilstoši šīs instrukcijas 18.8.1. un 18.8.3. apakšpunktam; 18.10. ailē "Izpilde/novērtējums" norāda rādītāja faktisko izpildi pārskata periodā. Ja kvalitātes rādītājiem nav iespējams sniegt rādītāja izpildi pārskata periodam, norāda rādītāja pēdējo pieejamo faktisko izpildi. Rādītājiem, kuriem nav iespējams noteikt vērtību, sniedz rādītāja izpildes novērtējumu. Ja politikas rezultatīvajiem rādītājiem nav iespējams sniegt rādītāja izpildes novērtējumu pārskata periodam, sniedz informāciju par virzību uz atbilstoši šīs instrukcijas 18.9. apakšpunktam norādīto plānoto vērtību (ja ir pieejama šāda informācija), kā arī norāda pēdējo pieejamo izpildes informāciju un aiz tās iekavās norāda gadu, par kuru pieejama izpilde, ja norādītās plānotās vērtības gads nesakrīt ar gadu, par kuru tiek sniegta izpildes informācija; 18.11. ailē "Izpilde: sievietes" un ailē "Izpilde: vīrieši" norāda rezultatīvo rādītāju izpildi dalījumā pēc dzimuma, ja rezultatīvā rādītāja mērvienība ir personu skaits un ja ministriju iekšējā uzskaitē ir pieejama šāda informācija; 18.12. ailē "Izpildes/novērtējuma novirze no plānotās vērtības, %" aprēķina rādītāja vērtības pārskata periodā faktiskās izpildes procentuālo novirzi no pārskata periodam plānotās rādītāja vērtības. Ja pārskata periodā faktiskās izpildes procentuālā novirze no kārtējam gadam plānotās rādītāja vērtības pārsniedz 15 procentus (gan pozitīvā, gan negatīvā izteiksmē), sniedz atbildes uz turpmākajās ailēs norādītajiem jautājumiem. Papildus sniedz skaidrojumu par tiem rādītājiem, kurus ministrija uzskata par būtiskiem skaidrojumu sniegšanai. Ja pārskata perioda prioritāro pasākumu izdevumu izpildes novirze pārsniedz 15 procentus vai ir lielāka par 500 000 euro, sniedz atbildes uz turpmākajās ailēs norādītajiem jautājumiem; 18.13. ailē "Iemesli/faktori, kas ir noteikuši izpildi/neizpildi" sniedz skaidrojumu par būtiskajiem iemesliem un faktoriem, kuri ir ministrijas ietekmē; 18.14. ailē "Izdarītais, lai sasniegtu plānoto vērtību" sniedz skaidrojumu par izdarīto (piemēram, veikts pētījums, ieviesta reforma, apmācīts personāls); 18.15. ailē "Priekšlikumi rādītāja neizpildes novēršanai" sniedz skaidrojumu, ja izpildes procentuālā novirze ir negatīva; 18.16. ailē "Ārējie faktori, kas radījuši ietekmi uz rādītāja izpildi/novērtējumu" sniedz skaidrojumu par ārējo faktoru ietekmi (piemēram, iedzīvotāju skaita izmaiņas, pieejamie informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumi). (Grozīts ar MK 25.06.2019. instrukciju Nr. 4; MK 22.06.2021. instrukciju Nr. 3) 19. Šīs instrukcijas 18. punktā minētajā izpildes veidlapā prioritāro pasākumu rādītāju izpildi analizē trīs gadus pēc kārtas, sākot ar gadu, kad tie norādīti budžeta paskaidrojumos prioritāro pasākumu tabulā. Terminēto prioritāro pasākumu rādītāju izpildi norāda trīs gadus vai mazāk, ja prioritāro pasākumu plānots uzsākt vēlāk vai pabeigt ātrāk. Neterminēto prioritāro pasākumu rādītāju izpildi norāda trīs gadus vai mazāk, ja prioritāro pasākumu plānots uzsākt vēlāk. Turpmākajos gados neterminētos rezultatīvos rādītājus iekļauj jau esošajos programmu (apakšprogrammu) rezultatīvajos rādītājos vai veido kā jaunus atsevišķus programmu (apakšprogrammu) rezultatīvos rādītājus. Rādītāju "prioritāro pasākumu ieņēmumi" norāda, ja ministriju iekšējā uzskaitē ir pieejama šāda informācija. 20. Ja programmas (apakšprogrammas) rezultatīvais rādītājs ir identisks ar prioritāro pasākumu tabulā un (vai) kartē minēto rādītāju, tad šīs instrukcijas 18. punktā minētajā izpildes veidlapā šādu rezultatīvo rādītāju primāri norāda kā kartes vai prioritārā pasākuma rādītāju un kodificē atbilstoši šīs instrukcijas 18.5. apakšpunktam. 20.1 Veidlapā "Prioritāro pasākumu izpildes analīze 20__. gadā" (5. pielikums) ministrijas analizē un sniedz skaidrojumu par terminēto prioritāro pasākumu izpildi par trim gadiem vai vairāk (līdz prioritārais pasākums ir beidzies) un neterminēto prioritāro pasākumu izpildi par pirmo gadu. Norāda šādu informāciju: 20.1 1. prioritārā pasākuma nosaukums (no prioritārā pasākuma pieteikuma vidējam termiņam); 20.1 2. prioritārā pasākuma mērķis (no prioritārā pasākuma pieteikuma vidējam termiņam); 20.1 3. prioritārā pasākuma mērķa sasniegšana vai virzība uz mērķi un sabiedrībai sniegtais labums; 20.1 4. prioritārā pasākuma īstenošanas periods (darbības periods vai beztermiņa); 20.1 5. gads, kura budžeta paskaidrojumos attiecīgais prioritārais pasākums ir norādīts prioritāro pasākumu tabulā; 20.1 6. programmas(-u) (apakšprogrammas(-u)) kods un nosaukums (ja prioritārais pasākums tiek īstenots vairākās programmās (apakšprogrammās), tās visas uzskaita vienā ailē). (MK 22.06.2021. instrukcijas Nr. 3 redakcijā) 21. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 2011. gada 23. augusta instrukciju Nr. 8 "Instrukcija par valsts budžeta izpildes analīzi" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 134. nr.; 2012, 81. nr.; 2013, 194. nr.). 22. Aizpildot veidlapu "Mērķfinansējuma izpildes analīze 20__. gada __ mēnešos", analīzi veic par mērķfinansējumu, par kura piešķiršanu lēmumi bija pieņemti 2017. gadā un turpmākajos gados. 23. Aizpildot veidlapu "Rezultātu un to rezultatīvo rādītāju izpildes analīze 20__. gadā", analīzi veic par prioritārajiem pasākumiem, par kuriem finansējuma piešķiršanas lēmumi bija pieņemti 2017. gadā un turpmākajos gados. Ministru prezidents Māris Kučinskis
Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola 1. pielikums
Ministru kabineta 2018. gada 10. aprīļa instrukcijai Nr. 2 (Pielikums MK 22.06.2021. instrukcijas Nr. 3 redakcijā)
Paskaidrojums par valsts budžeta izpildi 20__. gada __ mēnešos Galvenie pārskata perioda pasākumi, kuriem ir novirzīti ministrijas izdevumi: 1) … 2) … 3) … Galvenie pārskata perioda pasākumi, kuri ir ietekmējuši ministrijas izdevumu plāna neizpildi: 1) … 2) … 3) … I. Valsts pamatfunkciju īstenošana
II. Citi jautājumi
1.1 pielikums
Ministru kabineta 2018. gada 10. aprīļa instrukcijai Nr. 2 (Pielikums MK 22.06.2021. instrukcijas Nr. 3 redakcijā)
Paskaidrojums par valsts budžeta izpildi 20__. gada 12 mēnešos Galvenie pārskata perioda pasākumi, kuriem ir novirzīti ministrijas izdevumi: 1) … 2) … 3) … Galvenie pārskata perioda pasākumi, kuri ir ietekmējuši ministrijas izdevumu plāna neizpildi: 1) … 2) … 3) … I. Valsts pamatfunkciju īstenošana
II. Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošana
III. Citi jautājumi
2. pielikums
Ministru kabineta 2018. gada 10. aprīļa instrukcijai Nr. 2 (Pielikums svītrots ar MK 25.06.2019. instrukciju Nr. 4) Finanšu ministrijas iesniegtajā redakcijā
3. pielikums Ministru kabineta 2018. gada 10. aprīļa instrukcijai Nr. 2 Valsts sociālo pabalstu, izdienas pensiju, valsts atbalsta sociālajai apdrošināšanai, valsts speciālā budžeta sociālo pabalstu un iemaksu valsts pensiju, invaliditātes apdrošināšanai un apdrošināšanai bezdarba gadījumā izpilde 20___.gada __ mēnešos*
* Atbilstoši grozījumiem normatīvajos aktos, kas paredz izmaiņas pensiju, pabalstu vai atlīdzību veidos, tabula jāprecizē, norādot pensijas, pabalsta vai atlīdzības nosaukumu, plānu un izpildi. Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola
3.1 pielikums
Ministru kabineta 2018. gada 10. aprīļa instrukcijai Nr. 2 (Pielikums MK 25.06.2019. instrukcijas Nr. 4 redakcijā)
Mērķfinansējuma izpildes analīze 20__. gadā
4. pielikums
Ministru kabineta 2018. gada 10. aprīļa instrukcijai Nr. 2 (Pielikums grozīts ar MK 22.06.2021. instrukciju Nr. 3)
Rezultātu un to rezultatīvo rādītāju izpildes analīze 20__. gadā
Piezīmes. * POLRR - politikas rezultatīvais rādītājs, RDRR - raksturojošākais darbības rezultatīvais rādītājs, KV - kvalitātes rādītājs, PPDRR - prioritāro pasākumu darbības rezultatīvais rādītājs, PPA - prioritāro pasākumu amata vietas, PPIzd - prioritāro pasākumu izdevumi, PPIe - prioritāro pasākumu ieņēmumi, DRR - programmu (apakšprogrammu) rezultatīvais rādītājs. Ja rādītāji ar identiskiem nosaukumiem un vērtībām ir definēti pie vairākiem rādītāja veidiem, norāda visus veidus, tos tabulas 5. ailē atdalot ar šķērssvītru. ** Ja politikas rezultatīvajam rādītājam norādītās plānotās vērtības gads nesakrīt ar gadu, par kuru tiek sniegta izpildes informācija, aiz sniegtās izpildes informācijas iekavās norāda gadu, par kuru norādīta izpilde. Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola
5. pielikums
Ministru kabineta 2018. gada 10. aprīļa instrukcijai Nr. 2 (Pielikums MK 22.06.2021. instrukcijas Nr. 3 redakcijā)
Prioritāro pasākumu izpildes analīze 20__. gadā
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Instrukcija par valsts budžeta izpildes analīzi
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|