Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Talsu novada domes 2022. gada 15. novembra saistošos noteikumus Nr. 38 "Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai". Talsu novada domes saistošie noteikumi Nr. 34
Talsos 2017. gada 30. novembrī (prot. Nr. 26, 19. p., lēmums Nr. 552) Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka Talsu novada pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumus, kārtību un apmēru, kādā Talsu novada dome (turpmāk – dome) līdzfinansē daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumus. 2. Lietotie termini: 2.1. Pašvaldības līdzfinansējums – Talsu novada pašvaldības finansējums daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai. 2.2. Energoaudits – sistemātiska procedūra, kuras mērķis ir iegūt pareizu informāciju par esošo enerģijas patēriņu ēkā un noteikt faktorus, kas ietekmē šo patēriņu, kā arī noteikt un salīdzināt ekonomiski izdevīgākos energoefektivitātes pasākumus. 2.3. Pretendents – daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieki. 3. Noteikumu mērķis ir sekmēt mājokļu energoefektivitātes paaugstināšanu daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās, lai nodrošinātu dzīvojamā fonda ilgtspēju un energoresursu efektīvu izmantošanu. 4. Pretendentiem daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes līdzfinansējuma saņemšanai jāatbilst šādām prasībām: 4.1. māja atrodas Talsu novada administratīvajā teritorijā; 4.2. dzīvokļu īpašnieku kopība normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir pieņēmusi lēmumu veikt mājas energoauditu, energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumus, apmaksāt ar to saistītos izdevumus, kā arī lēmusi par šim mērķim nepieciešamo finanšu līdzekļu ieguves veidu; 4.3. māja ir nodota ekspluatācijā laikā līdz 2000. gadam; 4.4. māja sadalīta dzīvokļu īpašumos, un vienam īpašniekam pieder ne vairāk, kā 25% no kopējā dzīvokļu īpašumu skaita. Norādītais procentuālais sadalījums neattiecas uz pašvaldībai piederošiem dzīvokļu īpašumiem; 4.5. mājas kopējā platība ir lielāka par 300 m2 un neapdzīvojamo telpu platība nepārsniedz 25% no mājas kopējās platības; 4.6. māja ir pārņemta dzīvokļu īpašnieku valdījumā (mājā ir nodibināta dzīvokļu īpašnieku kopība, biedrība vai cita reģistrēta dzīvokļu īpašnieku apvienība) vai par mājas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu ir noslēgts pārvaldīšanas līgums. 5. Pašvaldības līdzfinansējuma atbalstāmās izmaksas daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumiem tiek attiecinātas uz energoaudita veikšanu un tehniskā projekta izstrādi. 6. Pašvaldības līdzfinansējuma kopējais apjoms viena gada ietvaros tiek noteikts saskaņā ar pašvaldības budžetu. 7. Pašvaldības līdzfinansējums energoefektivitātes pasākumiem tiek piešķirts: 7.1. energoaudita veikšanai – 100% apmērā no mājas energoaudita izmaksām, bet ne vairāk kā 450,00 EUR bez PVN; 7.2. tehniskā projekta izstrādei – 50% apmērā, bet ne vairāk kā 1700,00 EUR bez PVN. 8. Pašvaldības līdzfinansējuma saņēmējiem, kuri konkrēto objektu vai tā daļu izmanto saimnieciskās darbības veikšanai, atbalstu, kas kvalificējam kā valsts atbalsts, pasākuma ietvaros proporcionāli īpašuma vai kopīpašuma daļai sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 107. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L352/1) (turpmāk – Regula). 9. Piesakoties pašvaldības līdzfinansējumam, līdzfinansējuma saņēmējam, kas minēts noteikumu 8. punktā, ir tiesības arī norādīt, ka proporcionāli īpašuma vai kopīpašuma daļai pasākuma izmaksas tiek segtas no citiem privātiem līdzekļiem bez valsts atbalsta, proporcionāli samazinot pašvaldības līdzfinansējuma daļu. 10. Lemjot par līdzfinansējuma piešķiršanu valsts atbalsta veidā, komisija ievēro šādus nosacījumus: 10.1. de minimis atbalstu piešķir, ievērojot Regulas 1. panta 1. punktā minētos nozares un darbības ierobežojumus; 10.2. pirms lēmuma pieņemšanas par projekta apstiprināšanu komisija pārbauda, vai saimnieciskās darbības veicējam valsts atbalsts nepalielina attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados saņemtā de minimis atbalsta kopējo apmēru līdz līmenim, kas pārsniedz Regulas 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Saimnieciskās darbības veicējs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī. Viens vienots uzņēmums atbilst Regulas 2. panta 2. punktā noteiktajai "viena vienota uzņēmuma" definīcijai; 10.3. de minimis atbalstu piešķir, ja saimnieciskās darbības veicējam nav pasludināts maksātnespējas process, netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, netiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, nav uzsākta bankrota procedūra, nav piemērota sanācija vai mierizlīgums, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai apturēta un/vai tas neatbilst valsts tiesību aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru. 11. Ievērojot Regulas 5. panta 1. un 2. punkta nosacījumus, šo saistošo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Regulas 3. panta 2. punktā noteiktajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā, atbalsta projektā vai Eiropas Komisijas lēmumā. 12. Ja saimnieciskās darbības veicējs darbojas vienlaicīgi vairākās nozarēs, Regulas 1. panta 1. punktā minētajās nozarēs, vai veic turpat minētas darbības, saimnieciskās darbības veicējs nodrošina šo nozaru vai darbību, vai to izmaksu nodalīšanu saskaņā ar Regulas 1. panta 2. punktu. 13. Līdzfinansējumu uzskaita saskaņā ar normatīviem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem. 14. Pašvaldība un līdzfinansējuma saņēmējs uzglabā informāciju par sniegto de minimis atbalstu atbilstoši Regulas 6. panta 4. punktam. 15. Līdzfinansējuma saņemšanai pretendents iesniedz pašvaldībai adresētu iesniegumu (1. pielikums) un reģistrācijas anketu finansējuma saņemšanai (2. pielikums). 16. Pretendentu atbilstību šo noteikumu prasībām izvērtē pašvaldības šim mērķim izveidota Līdzfinansējuma vērtēšanas komisija (turpmāk – Komisija). 17. Komisija izvērtē Pretendentu pieteikumus 10 (desmit) darba dienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas. 18. Iesniegumu izvērtēšana komisijā notiek to reģistrācijas secībā. Komisija nosaka piešķiramo pašvaldības līdzfinansējuma daļu eiro katram pretendentam, pamatojoties uz šajos noteikumos noteiktajiem nosacījumiem un iesniegtajiem dokumentiem, nepārsniedzot pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētos līdzekļus un šajos noteikumos noteiktos līdzfinansējuma apjomus. 19. Ja komisijai, vērtējot iesniegumu, rodas šaubas par izmaksu atbilstību vidējām tirgus izmaksām, tā ir tiesīga pieprasīt pretendentam sniegt paskaidrojumus. Gadījumā, ja izmaksu atbilstība netiek pierādīta, komisija ir tiesīga tās izslēgt no atbalstāmajām izmaksām pašvaldības līdzfinansējuma aprēķināšanai. 20. Pēc iesniegumu izvērtēšanas Komisija sagatavo domes lēmuma projektu par līdzfinansējuma piešķiršanu. 22. Lēmums par atteikumu piešķirt pašvaldības līdzfinansējumu var tikt pieņemts nepietiekama finansējuma dēļ, gadījumos, ja attiecīgā pašvaldības budžeta ietvaros piešķirtais finansējums jau ir izlietots. 23. Pēc pozitīva domes lēmuma pieņemšanas tiek slēgts līgums ar pretendentu par līdzfinansējuma saņemšanas kārtību. 24. Līgumus par pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanu slēdz pašvaldības domes priekšsēdētājs un pretendents. Līgumā tiek norādīts, kādā kārtībā un termiņos tiek segtas izmaksas, ņemot vērā domes lēmumā noteiktos apmērus. 25. Pretendenta pienākums ir 30 (trīsdesmit) darba dienu laikā pēc domes lēmuma paziņošanas parakstīt sagatavoto līgumu par pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanu un iesniegt pašvaldībai līguma kopiju (uzrādot oriģinālu) par energoaudita veikšanu vai tehniskā projekta izstrādi. 27. Līdzfinansējuma saņēmējam pēc pašvaldības pieprasījuma ir pienākums rakstiski informēt par atbalstīto darbu izpildes gaitu. 28. Pretendents 3 (trīs) mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas par pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanu energoaudita veikšanai, pabeidz darbus un iesniedz pašvaldībai: 28.1. darbu izpildītāja rēķina par energoaudita veikšanu kopiju (uzrādot oriģinālu); 28.2. veiktā energoaudita dokumentācijas kopiju (uzrādot oriģinālu). 29. Pretendents 6 (sešu) mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas par pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanu energoefektivitātes pasākumu tehniskā projekta izstrādei, pabeidz darbus un iesniedz pašvaldībai: 29.1. izpildītāja rēķina par tehniskā projekta izstrādi kopiju (uzrādot oriģinālu); 29.2. tehniskā projekta nodošanas-pieņemšanas akta kopiju (uzrādot oriģinālu). 30. Pašvaldības līdzfinansējums tiek izmaksāts pretendentam, pārskaitot to uz pretendenta pilnvarotās personas norādīto norēķinu kontu 20 (divdesmit) darba dienu laikā no noteikumu 15. punktā noteikto dokumentu saņemšanas pašvaldībā. 31. Pretendents, ne vēlāk kā 20 (divdesmit) darba dienu laikā no pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanas, iesniedz pašvaldībā samaksas dokumenta kopiju (uzrādot oriģinālu) par energoaudita/ tehniskā projekta izstrādes veikšanu. 32. Pretendentam ir pienākums informēt pašvaldību par tehniskā projekta iesniegšanu attīstības finanšu institūcijā ALTUM daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanai. 33. Ja 2 (divu) gadu laikā pretendents nav iesniedzis tehnisko projektu attīstības finanšu institūcijā ALTUM daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanai, pretendents atmaksā pašvaldības samaksāto līdzfinansējumu pilnā apjomā 1 (viena) mēneša laikā no pašvaldības pieprasījuma saņemšanas dienas. 34. Gadījumā, ja iesniegumam pievienotajos dokumentos uzrādītajās atbalstāmajās izmaksās un darbu pieņemšanas-nodošanas aktā norādītajās izmaksās ir konstatēta atšķirība, komisija atkārtoti izskata lēmumu par pašvaldības līdzfinansējuma apjomu un sagatavo lēmuma projektu izskatīšanai domē. Šajā gadījumā pašvaldības līdzfinansējuma apjoms nevar būt lielāks par sākotnēji piešķirto. Talsu novada domes priekšsēdētājs E. Zelderis
1. pielikums
Talsu novada domes 30.11.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 34 "Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai" Talsu novada pašvaldībai
20__. gada ____.__________________ IESNIEGUMS
energoefektivitātes pasākumu veikšanai
Apliecinām, ka pēc tehniskā projekta izstrādes, iesniegsim projektu ALTUM divu gadu laikā no tehniskā projekta izstrādes.
Talsu novada domes priekšsēdētājs E. Zelderis
2. pielikums
Talsu novada domes 30.11.2017. saistošajiem noteikumiem Nr. 34 "Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai"
Ar savu parakstu apliecinu sniegto datu pareizību:
"____".__________________.20____ . Talsu novada domes priekšsēdētājs E. Zelderis
Talsu novada domes saistošo noteikumu Nr. 34 "Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai"
paskaidrojuma raksts
Talsu novada domes priekšsēdētājs E. Zelderis
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Talsu novada pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|