Teksta versija
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta noteikumi Nr. 496

Rīgā 2017. gada 22. augustā (prot. Nr. 40 7. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi"

Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
3. panta otro daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2015, 122. nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt noteikumus ar 2.5.1 apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.5.1 ar alternatīvo degvielu darbināms transportlīdzeklis - mehānisks transportlīdzeklis, kuru pilnībā vai daļēji darbina ar elektroenerģiju, ūdeņradi, dabasgāzi gāzveida agregātstāvoklī, dabasgāzi šķidrā agregātstāvoklī, biometānu, sašķidrināto naftas gāzi vai ar mehānisku enerģiju, kas gūta no mehāniskajos transportlīdzekļos uzstādītas uzglabāšanas iekārtas vai uzstādītiem avotiem, tostarp no siltuma pārpalikuma;".

2. Izteikt 4. punktu šādā redakcijā:

"4. Īslaicīgi braukt pa ceļu ārpus apdzīvotām vietām, ja tas nepieciešams ceļa vai tilta šķērsošanai, atļauts mopēdiem, tricikliem, kvadricikliem un motocikliem, kuru izmantošanu ceļu satiksmē izgatavotājs nav paredzējis, kā arī sniega motocikliem, kas reģistrēti Ceļu satiksmes drošības direkcijā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par transportlīdzekļu reģistrāciju, un speciālai traktortehnikai, kas reģistrēta Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā saskaņā ar traktortehnikas un tās piekabju reģistrācijas noteikumiem, bet kurus to izgatavotājs nav paredzējis izmantošanai ceļu satiksmē. Braucot pa ceļu, kā arī ārpus tā, transportlīdzekļa vadītājam jādara viss iespējamais, lai tiktu nodrošināta ceļu satiksmes drošība."

3. Aizstāt 10. punktā vārdus "pārvietojas pa brauktuvi vai nomali" ar vārdiem "atrodas uz brauktuves vai nomales".

4. Izteikt 18.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"18.1. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam ir sadalošā josla, vai vietās, kur uzstādīti nožogojumi gājējiem vai ceļu nožogojumi, izņemot vietas, kur ceļa nožogojumos ierīkoti ceļa šķērsošanai paredzēti pārtraukumi;".

5. Aizstāt 25.7.1. apakšpunktā vārdus un skaitļus "standartā LVS 63:2009 "Operatīvie transportlīdzekļi, krāsojums un aprīkojums" noteiktais" ar vārdiem "normatīvajos aktos par transportlīdzekļu reģistrāciju noteiktajām prasībām atbilstošs".

6. Aizstāt 106. punkta pirmajā teikumā vārdus "lai apdzenošie transportlīdzekļi varētu netraucēti pārkārtoties ceļa labajā pusē" ar vārdiem "kas, izteikta metros, ir ne mazāka par pusi no transportlīdzekļa braukšanas ātruma".

7. Svītrot 142.1. apakšpunktu.

8. Papildināt noteikumus ar 194.1 un 194.2 punktu šādā redakcijā:

"194.1 Transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi var pārsniegt maksimālos garumus, kas noteikti šo noteikumu 2. pielikuma 1.1.-1.9. apakšpunktā, ja tiem ir kabīnes, kas uzlabo to aerodinamikas rādītājus, energoefektivitāti un drošības rādītājus, vai ja tie energoefektivitātes nolūkos ir aprīkoti ar aerodinamikas ierīcēm, kas ir tipa apstiprinātas un atbilst normatīvajos aktos par mopēdu, mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju un sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu noteiktajam. Transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, kas aprīkoti ar šādām kabīnēm vai aerodinamikas ierīcēm, atbilst šo noteikumu 2. pielikuma 4. punktam un jebkāda maksimālo garumu pārsniegšana nerada šo transportlīdzekļu vai transportlīdzekļu sastāvu kravas garuma palielinājumu.

194.2 Aerodinamikas ierīču izmantošanā vadītājam jāievēro šādi nosacījumi:

194.2 1. apstākļos, kad ir apdraudēta citu ceļu satiksmes dalībnieku vai vadītāja drošība, vadītājs tās saloka, ievelk vai atvieno;

194.2 2. to pielietojumā pilsētu un starppilsētu ceļu infrastruktūrās ņem vērā tādu teritoriju īpatnības, kurās ātruma ierobežojums ir 50 km/h vai zemāks un kurās ir lielāka iespējamība atrasties neaizsargātiem ceļu satiksmes dalībniekiem;

194.2 3. ja to izmantošana notiek Autopārvadājumu likumā noteiktajos intermodālajos pārvadājumos un jo īpaši gadījumos, kad tās ir ievilktas vai salocītas, tās nepārsniedz maksimālo atļauto garumu par vairāk nekā 20 cm."

9. Izteikt 218. punktu šādā redakcijā:

"218. Autobusam, vieglajam un kravas automobilim un motociklam ar blakusvāģi jābūt aprīkotam ar:

218.1. avārijas zīmi;

218.2. medicīnisko aptieciņu (autobusam, kurā ir vairāk nekā 25 sēdvietas, - ar divām aptieciņām)."

10. Papildināt noteikumus ar 218.1 punktu šādā redakcijā:

"218.1 Kravas automobilim, kura pilna masa nepārsniedz 3,5 t, un vieglajam automobilim jābūt aprīkotam ar vienu ugunsdzēsības aparātu, kura dzēstspējas klase ir 5A 21B vai augstāka, bet kravas automobilim, kura pilna masa pārsniedz 3,5 t, un autobusam jābūt aprīkotam ar vismaz vienu ugunsdzēsības aparātu, kura dzēstspējas klase ir 27A 70B vai augstāka."

11. Svītrot 220. punktu.

12. Aizstāt 225.3. apakšpunktā vārdus un skaitļus "saskaņā ar standartu LVS 63:2009 "Operatīvie transportlīdzekļi, krāsojums, aprīkojums"" ar vārdiem "atbilstoši normatīvajos aktos par transportlīdzekļu reģistrāciju noteiktajām prasībām".

13. Aizstāt 232. punktā vārdus un skaitļus "standarta LVS 20:2009 "Transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmes" prasībām"" ar vārdiem "normatīvajos aktos par transportlīdzekļu reģistrāciju valsts reģistrācijas numura zīmēm noteiktajām prasībām".

14. Izteikt 285.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"285.3.  803. papildzīme "Darbības zona". Norāda garumu ceļa bīstamajam posmam, kas apzīmēts ar brīdinājuma zīmēm, vai aizlieguma zīmes darbības zonu, tostarp krustojumā, kā arī 537., 539. un 725. zīmes darbības zonu;".

15. Papildināt 285.27. apakšpunktu aiz vārdiem "izkraut kravu" ar vārdiem "un tamlīdzīgi".

16. Papildināt noteikumus ar 285.38. apakšpunktu šādā redakcijā:

"285.38.  860. papildzīme "Elektromobiļiem". Norāda, ka ar 537. zīmi apzīmēta stāvvieta attiecas tikai uz elektromobiļiem un ir pieejama uzlāde."

17. Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 3. punktu šādā redakcijā:

"3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2015. gada 29. aprīļa Direktīvas (ES) 2015/719, ar ko groza Padomes Direktīvu 96/53/EK, ar kuru paredz noteiktu Kopienā izmantotu transportlīdzekļu maksimālos pieļaujamos gabarītus iekšzemes un starptautiskajos autopārvadājumos, kā arī šo transportlīdzekļu maksimālo pieļaujamo masu starptautiskajos autopārvadājumos."

18. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).

19. Papildināt 4. pielikuma 8. nodaļu ar 860. papildzīmes aprakstu un attēlu šādā redakcijā:

"860

Elektromobiļiem"

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Satiksmes ministrs Uldis Augulis

 

Pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 22. augusta
noteikumiem Nr. 496

"2. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 2. jūnija
noteikumiem Nr. 279

Pieļaujamie transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti
(ar kravu vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze

1. Garums:
1.1. mehāniskajiem transportlīdzekļiem (izņemot autobusus un trolejbusus) 12 m
1.2. piekabēm 12 m
1.3. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no automobiļa ar puspiekabi 16,50 m
1.4. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no automobiļa ar piekabi 18,75 m
1.5. posmainajiem autobusiem 18,75 m
1.6. divasu autobusiem 13,50 m
1.7. autobusiem, kam ir vairāk nekā divas asis 15,00 m
1.8. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no autobusa ar piekabi 18,75 m
1.9. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no traktortehnikas un divām piekabēm 18,75 m
2. Platums:
2.1. visiem transportlīdzekļiem 2,55 m
2.2. transportlīdzekļiem ar izotermisko virsbūvi, maināmām virsbūvēm vai kuri ved izotermisku konteineru 2,60 m
3. Augstums 4 m
4. Transportlīdzeklim vai transportlīdzekļu sastāvam jāapgriežas riņķveida joslas robežās, kuras ārējais rādiuss ir 12,50 m, bet iekšējais rādiuss - 5,30 m
5. Attālums horizontālā plaknē no puspiekabes atbalsta-sakabes ierīces ass līdz puspiekabes aizmugurei 12 m
6. Attālums paralēli transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam, atņemot attālumu no automobiļa aizmugures līdz piekabes priekšai 15,65 m
7. Attālums paralēli transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam 16,40 m
8. Faktiskā masa:
8.1. divasu piekabēm 18 t
8.2. trīsasu piekabēm 24 t
8.3. transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un divasu piekabes 36 t
8.4. transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un trīsasu vai vairākasu piekabes vai trīsasu automobiļa un divasu vai vairākasu piekabes 40 t
8.5. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes vai trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes 40 t
8.6. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no traktortehnikas un divām divasu vai trīsasu piekabēm 40 t
8.7. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām 42 t
8.8. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām 44 t
8.9. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un divasu puspiekabes:
8.9.1. ja puspiekabes starpasu attālums ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m 36 t
8.9.2. ja puspiekabes starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m 36 t
8.9.3. ja vilcēja faktiskā masa ir 18 t un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m, faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums 38 t
8.10. divasu mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav autobusi 18 t
8.11. divasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav autobusi, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai 19 t
8.12. divasu autobusiem 19,5 t
8.13. trīsasu automobiļiem 25 t
  ja trīsasu automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t 26 t
8.14. trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem automobiļiem, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai 26 t
  ja trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināma automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai 27 t
8.15. četrasu automobiļiem ar diviem stūrējamiem tiltiem, ja tā dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t 32 t
8.16. trīsasu posmainajiem autobusiem 28 t
8.17. trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem posmainajiem autobusiem, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai 29 t
9. Vienass tilta slodze:
9.1. dzītajam tiltam bez dubultriteņiem 10 t
9.2. dzītajam tiltam ar dubultriteņiem 10 t
9.3. dzenošajam tiltam 11,5 t
10. Divasu tilta asu slodzes summa:
10.1. mehāniskajiem transportlīdzekļiem, ja starpasu attālums ir:
10.1.1. mazāks par 1 m 11,5 t
10.1.2. 1 m un lielāks, bet mazāks par 1,3 m 16 t
10.1.3. 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m 18 t
10.1.4. 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m un ja dzenošajai asij ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai ja abām dzenošajām asīm ir dubultriteņi un katras ass slodze nepārsniedz 9,5 t 19 t
10.2. piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums ir:
10.2.1. mazāks par 1 m 11 t
10.2.2. 1 m un lielāks, bet mazāks par 1,3 m 16 t
10.2.3. 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m 18 t
10.2.4. 1,8 m un lielāks 20 t
11. Trīsasu tilta asu slodzes summa piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums:
11.1. nepārsniedz 1,3 m 21 t
11.2. lielāks par 1,3 m, bet nepārsniedz 1,4 m 24 t
12. Transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) dzenošās(-o) ass(-u) slodze nedrīkst būt mazāka par 25 % no kopējās transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) faktiskās masas
13. Transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi attālums starp vilcēja pakaļējo asi un piekabes priekšējo asi nedrīkst būt mazāks par 3,00 m
14. Četrasu mehāniskā transportlīdzekļa maksimāli pieļaujamā masa tonnās nedrīkst būt lielāka par pieciem attālumiem metros starp tā priekšējo un pakaļējo asi
15. Attālums horizontālā plaknē starp puspiekabes atbalsta-sakabes ierīces asi un jebkuru punktu puspiekabes priekšpusē nedrīkst pārsniegt 2,04 m
16. Stāvošam autobusam uz zemes ar svītru atzīmē horizontālu sāna vertikālās pieskarplaknes projekciju, kas atrodas šā pielikuma 4. punkta minētā riņķa ārmalas pusē (posmainam autobusam abām tā daļām jālīdzinās pēc šīs svītras). Kad autobuss, kas sācis braukt taisnā virzienā, iebrauc šā pielikuma 4. punktā minētajā riņķa joslā, neviena tā daļa nedrīkst izvirzīties ārpus minētās vertikālās plaknes projekcijas vairāk kā par 0,6 m
17. Šā pielikuma 1.1., 1.2., 1.3. un 1.4. apakšpunktā, kā arī 3. punktā minētās prasības uz autovedējiem attiecas, tiem ceļu satiksmē piedaloties bez kravas
18. Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, attiecīgajā gadījumā, ievērojot šo noteikumu 194.1 punktu, un maksimālo attālumu, kas noteikts 5. punktā, var par 15 cm pārsniegt transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, tiem ceļu satiksmē piedaloties ar tukšiem 45 pēdu konteineriem vai 45 pēdu maināmām virsbūvēm, ar nosacījumu, ka attiecīgā konteinera vai noņemamās virsbūves pārvadājums pa autoceļiem ir intermodāla pārvadājuma darbības daļa, kā noteikts Autopārvadājumu likumā"

Satiksmes ministrs Uldis Augulis

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi" Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 496Pieņemts: 22.08.2017.Stājas spēkā: 01.09.2017.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 173, 31.08.2017. OP numurs: 2017/173.2
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
293172
01.09.2017
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"