Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.54

Rīgā 2017.gada 30.maijā (prot. Nr.19, 1.p.)
Par akciju sabiedrības "Conexus Baltic Grid" dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifiem

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) 2016.gada 22.decembrī saņēma akciju sabiedrības "Latvijas Gāze", vienotais reģistrācijas numurs: 40003000642, juridiskā adrese: Vagonu iela 20, Rīga, LV-1009 (turpmāk – AS "Latvijas Gāze"), 2016.gada 22.decembra iesniegumu Nr.01-7-3/3630 ar tam pievienoto AS "Conexus Baltic Grid" dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifu projektu. 2017.gada 5.janvārī Regulators saņēma akciju sabiedrības AS "Conexus Baltic Grid", vienotais reģistrācijas numurs: 40203041605, juridiskā adrese: Aristida Briāna iela 6, Rīga, LV-1001 (turpmāk – AS "Conexus Baltic Grid"), 2017.gada 5.janvāra iesniegumu Nr.01-7/13 par dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifu projektu. Regulators 2017.gada 3.februārī saņēma AS "Conexus Baltic Grid" 2017.gada 3.februāra iesniegumu Nr.01-7/118 ar papildu informāciju par tarifu projektu, 2017.gada 17.februārī – 2017.gada 17.februāra iesniegumu Nr.01-7/165 ar papildu informāciju par tarifu projektu, 2017.gada 21.februārī – 2017.gada 20.februāra iesniegumu Nr.01-7/169 ar papildu informāciju par tarifu projektu, 2017.gada 29.martā – 2017.gada 29.marta iesniegumu Nr.01-7/321 ar papildu informāciju un izmaksu pamatojošiem dokumentiem, 2017.gada 13.aprīlī – 2017.gada 13.aprīļa iesniegumu Nr.01-7/475 ar papildu informāciju, 2017.gada 9.maijā – 2017.gada 9.maija iesniegumu Nr.01-7/604 ar papildu informāciju par tarifu projektu, 2017.gada 12.maijā – 2017.gada 10. maija iesniegumu Nr.01-7/622 ar papildu informāciju, 2017.gada 23.maijā – 2017.gada 23.maija iesniegumu Nr.01-7/684 ar labojumiem tarifu projektā un papildu informāciju, 2017.gada 29.maijā – 2017.gada 29.maija iesniegumu Nr.01-7/702 ar labojumiem tarifu projektā un 2017.gada 30.maijā – 2017.gada 29.maija iesniegumu Nr.01-7/703 ar tarifu projekta labojumiem attiecībā uz atlaidi, kas piemērota gada standarta jaudas produktu tarifiem ieejas punktā no dabasgāzes krātuves un izejas punktā uz dabasgāzes krātuvi (turpmāk visi iesniegumi kopā – tarifu projekts).

Regulators konstatē

1. Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs ar 2017.gada 2.janvāra lēmumu Nr.6-12/224873 "Par reorganizācijas ierakstīšanu komercreģistrā" nolēma veikt komercreģistrā ierakstu par reorganizāciju – sadalīšanu, nodalot daļu mantas no AS "Latvijas Gāze" un izveidojot AS "Conexus Baltic Grid".

2. Regulators ar 2017.gada 5.janvāra lēmumu Nr.1 "Par licences Nr.E33002 dabasgāzes pārvadei izsniegšanu akciju sabiedrībai "Conexus Baltic Grid"" nolēma izsniegt AS "Conexus Baltic Grid" licenci Nr.E33002 dabasgāzes pārvadei un noteica licences Nr.E33002 dabasgāzes pārvadei termiņu no 2017.gada 5.janvāra līdz 2037.gada 4.janvārim.

3. AS "Conexus Baltic Grid" 2017.gada 5.janvāra iesniegumā Nr.01-7/13 atzina sev par saistošu AS "Latvijas Gāze" ar 2016.gada 22.decembra iesniegumu Nr.01-7-3/3630 iesniegto AS "Conexus Baltic Grid" dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifu projektu un lūdza Regulatoru to izskatīt.

4. Spēkā esošie dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifi apstiprināti ar Regulatora 2008.gada 24.jūlija lēmumu Nr.247 "Par akciju sabiedrības "Latvijas Gāze" dabasgāzes apgādes tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 114.nr.).

5. AS "Conexus Baltic Grid" tarifu projekts ir aprēķināts saskaņā ar Regulatora 2016.gada 28.novembra lēmuma Nr. 1/29 "Dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodika" (turpmāk – Metodika) prasībām un atbilst likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" (turpmāk – Likums) 19.panta pirmajai daļai un 20.pantam.

6. AS "Conexus Baltic Grid" dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifu pārskatīšanas nepieciešamību pamato ar:

6.1. 2016.gada 11.februārī pieņemto likumu "Grozījumi Enerģētikas likumā", kas paredz dabasgāzes tirgus atvēršanu Latvijā un AS "Latvijas Gāze" sadalīšanu;

6.2. nepieciešamību dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifus noteikt atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 13.jūlija Regulas Nr. 715/2009 par nosacījumiem attiecībā uz piekļuvi dabasgāzes pārvades tīkliem un par Regulas Nr. 1775/2005 atcelšanu (turpmāk – Regula Nr. 715/2009) prasībām;

6.3. "ieejas – izejas" sistēmas ieviešanu dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma nodrošināšanā;

6.4. pāreju uz enerģijas vienībām – kilovatstundām (turpmāk arī – kWh) dabasgāzes daudzuma uzskaitē;

6.5. kopējā transportētā dabasgāzes apjoma samazinājumu par 46% salīdzinājumā ar transportētajiem dabasgāzes apjomiem, kas izmantoti, nosakot spēkā esošos tarifus.

7. AS "Conexus Baltic Grid" paziņojumu par tarifu projekta iesniegšanu Regulatorā publicēja 2017.gada 11.janvārī (Latvijas Vēstnesis, 2017, 10.nr.).

8. Regulators 2017.gada 31.janvārī saņēma akciju sabiedrības "Latvenergo" (turpmāk – AS "Latvenergo") iesniegumu Nr.01VD00-19/387, kurā AS "Latvenergo" norādīja uz izmaksu palielinājumu, kas varētu rasties, piemērojot nākošās dienas un pašreizējās dienas standarta jaudas produktu tarifiem tarifu projektā noteiktos attiecīgos reizinātājus. Vienlaikus AS "Latvenergo" norādīja uz nepieciešamību nākamās un pašreizējās dienas standarta jaudas produktiem tarifu, kas ir saistīti ar dabasgāzes pārvadi uz Inčukalna pazemes gāzes krātuvi (turpmāk – Krātuve) un no Krātuves, apmēru noteikt ar sešām zīmēm aiz komata, lai nerastos būtiskas novirzes, kas var palielināt pašreizējās dienas standarta jaudas produktu tarifus līdz 20% salīdzinājumā ar gada standarta jaudas produktu tarifiem.

9. Lai izzinātu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un dabasgāzes lietotāju viedokli, ievērojot Likuma 13.panta otro daļu, Regulators 2017.gada 1.februārī organizēja uzklausīšanas sanāksmi par tarifu projektu. Uzklausīšanas sanāksmē piedalījās AS "Conexus Baltic Grid", Ekonomikas ministrijas, Konkurences padomes, AS "Valmieras stikla šķiedra", AS "Latvijas Finieris", SIA "Fortum Latvija", AS "Latvenergo", SIA "Enefit", SIA "Energia Consulting", biedrības "Latvijas siltumuzņēmumu asociācija", biedrības "Latvijas Atjaunojamās enerģijas federācija", biedrības "Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome", biedrības "Nacionālā gāzes termināļa biedrība" un mediju pārstāvji, kā arī fiziskas personas. Uzklausīšanas sanāksmes laikā dalībnieki izteica priekšlikumus par iesniegto tarifu projektu, norādot, ka īstermiņa standarta jaudas produktu tarifiem nevajadzētu būt mākslīgi palielinātiem par 10%. Nākamās dienas un pašreizējas dienas standarta jaudas produktu tarifus, kas ir saistīti ar dabasgāzes pārvadi uz Krātuvi un no tās, būtu pamats noteikt ar vismaz sešām zīmēm aiz komata, lai neveidotos tarifu palielinājums līdz 20% salīdzinājumā ar gada standarta jaudas produktu tarifiem. Sanāksmes dalībnieki norādīja uz nepieciešamību izvērtēt vadības izmaksu pamatotību, ņemot vērā, ka AS "Conexus Baltic Grid" padomes locekļi vienlaikus ir arī AS "Latvijas Gāze" padomes locekļi, kā arī regulētās aktīvu bāzes analīzei izmantot ne tikai bilances metodi, bet arī kādu citu atzītu metodi. Sanāksmes dalībnieku ieskatā, nepieciešams pārbaudīt izmaksu sadales proporciju starp dabasgāzes pārvades sistēmas ieejas un izejas punktiem, lai neradītu pārāk augstas tirdzniecības barjeras citu valstu dabasgāzes piegādātājiem. Tāpat uzklausīšanas sanāksmes dalībnieki norādīja, ka, vērtējot tarifu projektu, būtu jāņem vērā gaidāmās izmaiņas Ministru kabineta 2011.gada 19.aprīļa noteikumos Nr.312 "Enerģijas lietotāju apgādes un kurināmā pārdošanas kārtība izsludinātas enerģētiskās krīzes laikā un valsts apdraudējuma gadījumā" attiecībā uz prasībām dabasgāzes pārvades sistēmas operatoram uzturēt dabasgāzes drošības rezervi.

10. Regulators 2017.gada 24.janvārī (vēstule Nr.1-2.82/354), 2017.gada 16.martā (vēstule Nr.1-2.82/970), 2017.gada 3.aprīlī (vēstule Nr.1-2.83/1088), 2017.gada 28.aprīlī (vēstule Nr.1-2.82/1505) un 2017.gada 17.maijā (vēstule Nr.1-2.82/1716) nosūtīja AS "Conexus Baltic Grid" pieprasījumu iesniegt tarifu projekta izvērtēšanai nepieciešamo papildu informāciju un veikt tarifu projekta precizējumus. Regulators 2017.gada 13.februārī, 20.februārī, 2.maijā, 19.maijā un 22.maijā tikās ar AS "Conexus Baltic Grid" pārstāvjiem, lai pārrunātu jautājumus, kas saistīti ar Regulatoram nepieciešamo papildu informāciju un nepieciešamajām korekcijām tarifu projekta aprēķinā. AS "Conexus Baltic Grid" 2017.gada 3.februārī (iesniegums Nr.01-7/118), 2017.gada 20.februārī (iesniegums Nr.01-7/169), 2017.gada 29.martā (iesniegums Nr.01-7/321), 2017.gada 13.aprīlī (iesniegums Nr.01-7/475), 2017.gada 9.maijā (iesniegums Nr.01-7/604), 2017.gada 10.maijā (iesniegums Nr.01-7/622), 2017.gada 23.maijā (iesniegums Nr. Nr.01-7/684), 2017.gada 29.maijā (iesniegums Nr.01-7/702) un 2017.gada 30.maijā (iesniegums Nr.01-7/703) iesniedza Regulatora pieprasīto papildu informāciju.

11. Ar 2017.gada 23.maija iesniegumu Nr.01-7/684 AS "Conexus Baltic Grid" iesniedza Regulatoram tarifu projekta labojumus, ar kuriem precizēja dabasgāzes plūsmu aprēķinu enerģijas vienībās, pārskatīja īstermiņa standarta jaudas produktiem piemērotos reizinātājus un pārskatīja gada standarta jaudas produktu tarifiem ieejas punktā no Krātuves un izejas punktā uz Krātuvi piemēroto atlaidi. Vienlaikus AS "Conexus Baltic Grid" pārskatīja prognozētās dabasgāzes pārvades sistēmas ieejas un izejas jaudas, par pamatu ņemot pēdējo trīs gadu vidējo Latvijas lietotājiem nodoto dabasgāzes apjomu, kā arī pārskatīja izmaksu attiecināšanas metodiku un precizēja izmaksu pozīcijas. Ievērojot, ka saskaņā ar Metodikas 13.punktu sistēmas operators var noteikt kapitāla izmaksu attiecināšanas metodi, AS "Conexus Baltic Grid" ir iesniegusi 2017.gada 23.maijā apstiprināto AS "Conexus Baltic Grid" dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma izmaksu uzskaites un attiecināšanas metodiku.

12. Ar 2017.gada 29.maija iesniegumu Nr.01-7/703 AS "Conexus Baltic Grid" iesniedza Regulatoram tarifu projekta labojumus, pārskatot atlaidi, kas piemērota gada standarta jaudas produktu tarifiem ieejas punktā no Krātuves un izejas punktā uz Krātuvi.

13. Likuma 1.pants noteic Likuma un sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas mērķi – nodrošināt iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus, kuru tarifi (cenas) atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām, kā arī veicināt attīstību un ekonomiski pamatotu konkurenci regulējamās nozarēs. Saskaņā ar Likuma 5.pantu Regulators pieņem lēmumus un izdod administratīvos aktus, lai aizstāvētu lietotāju intereses un veicinātu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju attīstību saskaņā ar taisnīguma, atklātības, neitralitātes, vienlīdzības un proporcionalitātes principiem.

14. Atbilstoši Likuma 20.pantam tarifi nosakāmi tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie maksājumi segtu ekonomiski pamatotas sabiedrisko pakalpojumu izmaksas un nodrošinātu sabiedrisko pakalpojumu rentabilitāti, ja nozares speciālie likumi neparedz citus tarifu noteikšanas principus. Ja mainās tarifus ietekmējošie faktori, piemēram, rentabilitāte, Regulators var ierosināt tarifu pārskatīšanu un pieprasīt, lai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs noteiktā termiņā iesniedz aprēķināto tarifu projektu kopā ar tarifus veidojošo izmaksu pamatojumu.

15. Saskaņā ar Regulas Nr. 715/2009 preambulas 19.apsvērumu, lai stiprinātu konkurenci, izmantojot likvīdus gāzes vairumtirdzniecības tirgus, ir svarīgi, lai dabasgāzi varētu tirgot neatkarīgi no tās atrašanās vietas sistēmā. Vienīgais veids, kā to izdarīt, ir ļaut tīkla lietotājiem neatkarīgi rezervēt ieejas un izejas jaudas, tādējādi dabasgāzi transportējot caur zonām, nevis pa tradicionālajiem līgumceļiem. Atbilstoši Regulas Nr. 715/2009 13.panta 1.punktam dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojumu tarifi sistēmas lietotājiem ir nediskriminējoši, un tos nosaka atsevišķi katram dabasgāzes pārvades sistēmas ieejas punktam un izejas punktam.

16. Saskaņā ar Regulas Nr. 715/2009 preambulas 30.apsvērumu valstu regulatīvajām iestādēm būtu jānodrošina atbilstība šīs regulas noteikumiem un saskaņā ar to pieņemtajām pamatnostādnēm. No Regulā Nr. 715/2009 ietvertā piekļuves dabasgāzes pārvades tīkliem regulējuma izriet, ka dabasgāzes apjoma uzskaitei jāizmanto enerģijas vienības.

17. Metodikas 11.punkts noteic, ka tarifu aprēķinā iekļaujamās izmaksas veido pārrobežu pārvades sistēmas un reģionālās apgādes pārvades sistēmas kapitāla izmaksas, ekspluatācijas izmaksas un nodokļi, kas attiecināmi uz pārrobežu un reģionālās apgādes pārvades sistēmu. Savukārt no Metodikas 38.punkta izriet, ka sistēmas operatora plānotās kopējās izmaksas iedala pārrobežu pārvades sistēmas izmaksās un reģionālās apgādes pārvades izmaksās. Metodikas 13.punkts noteic, ka sistēmas operators veido tādu kapitāla izmaksu uzskaiti, kas dod precīzu un nepārprotamu priekšstatu par pārrobežu pārvades sistēmas kapitāla un reģionālās apgādes pārvades sistēmas kapitāla izmaksām. Sistēmas operators skaidrojumu par pielietoto kapitāla izmaksu attiecināšanas metodi iesniedz vienlaikus ar tarifu projektu.

18. Atbilstoši Metodikas 34.punktam pārvades sistēmas operators aprēķina plānotos jaudas rezervēšanas pakalpojuma nepieciešamos ieņēmumus, kuriem jāsedz kopējās jaudas rezervēšanas pakalpojumu izmaksas, ņemot vērā šajā Metodikā noteiktajā kārtībā aprēķināto izmaksu korekciju.

19. Metodikas 36.punkts noteic, ja pārvades sistēmas operatora nākamā tarifu pārskata cikla plānotās jaudas rezervēšanas pakalpojuma izmaksas ir mazākas par plānoto pārvades sistēmas jaudas rezervēšanas apjomu vai faktiskā pārvades sistēmas jaudas rezervēšanas struktūra atšķiras no plānotās pārvades sistēmas jaudas rezervēšanas struktūras, var veikt jaudas rezervēšanas pakalpojumu izmaksu koriģēšanu, negūto nepieciešamo ieņēmumu daļu, kas pārsniedz ieņēmumu pieļaujamo novirzi, iekļaujot nākamā tarifu pārskata cikla plānotājās jaudas rezervēšanas pakalpojuma izmaksās. Ja faktiskais pārvades sistēmas jaudas rezervēšanas apjoms ir lielāks par plānoto pārvades sistēmas jaudas rezervēšanas apjomu vai faktiskā pārvades sistēmas jaudas rezervēšanas struktūra atšķiras no plānotās pārvades sistēmas jaudas rezervēšanas struktūras, sistēmas operators par papildu ieņēmumu daļu, kas pārsniedz ieņēmumu pieļaujamo novirzi, samazina nākamā tarifu pārskata cikla jaudas rezervēšanas pakalpojuma izmaksas.

20. Saskaņā ar Metodikas 37.punktu, ja iepriekšējā tarifu pārskata cikla kopējās faktiskās pārvades sistēmas jaudas rezervēšanas pakalpojuma izmaksas ir mazākas par apstiprinātajām jaudas rezervēšanas pakalpojuma izmaksām, sistēmas operators pārskata iepriekšējā tarifu pārskata cikla jaudas rezervēšanas pakalpojuma nepieciešamos ieņēmumus, tos samazinot par starpību starp apstiprinātajām un faktiskajām jaudas rezervēšanas pakalpojuma izmaksām (turpmāk – samazinātie nepieciešamie ieņēmumi). Nākamā tarifu pārskata cikla uz lietotājiem attiecināmās plānotās jaudas rezervēšanas pakalpojuma izmaksas samazina par vērtību, kas iegūta, atņemot no plānotajiem jaudas rezervēšanas pakalpojuma nepieciešamajiem ieņēmumiem samazinātos nepieciešamos ieņēmumus.

21. Saskaņā ar Eiropas Komisijas 2017.gada 16.marta Regulas Nr. 2017/460, ar ko izveido tīkla kodeksu par harmonizētām gāzes pārvades tarifu struktūrām (turpmāk – Regula 2017/460) 9.panta 1.punktu jaudbāzētiem pārvades tarifiem krātuves ieejas un izejas punktos piemēro vismaz 50% lielu atlaidi, lai konkurētu ar starpsavienojuma punktu. Atbilstoši Metodikas 40.punktam ieejas punkta no dabasgāzes krātuves un izejas punkta uz dabasgāzes krātuvi tarifiem piemērojamo atlaidi nosaka sistēmas operators.

22. AS "Conexus Baltic Grid" pilnvarotais pārstāvis Regulatora padomes sēdē uzturēja lūgumu apstiprināt tarifu projektu. AS "AJ Power Gas" pilnvarotais pārstāvis aicināja piemērot atlaidi ieejas punkta no Krātuves un izejas punkta uz Krātuvi tarifiem, tādējādi veicinot Krātuves izmantošanu. Lielākā dabasgāzes lietotāja AS "Latvenergo" pilnvarotais pārstāvis neiebilda pret tarifu projekta apstiprināšanu un aicināja Regulatoru rūpīgi izvērtēt izmaksas, apstiprinot jaunus dabasgāzes sadales sistēmas pakalpojuma tarifus.

Regulators secina

1. Tarifu projekts aprēķināts, ievērojot Regulas Nr. 715/2009 13.panta 1.punktu, kas paredz dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifus noteikt atsevišķi katram dabasgāzes pārvades sistēmas ieejas punktam un izejas punktam. Atbilstoši Regulai Nr. 715/2009 un Metodikas 4.punktam dabasgāzes pārvades sistēmas ieejas un izejas punktu jauda tarifu projekta aprēķinā izteikta enerģijas vienībās – kilovatstundās dienā [kWh/d].

2. Ievērojot Metodikas 2.6. un 2.8.punktu, dabasgāzes pārvades sistēmas ieejas un izejas punktu, dienas vidējās jaudas tarifu projektā prognozētas kā ieejas un izejas punktu trīs iepriekšējo kalendāro gadu dienas vidējās izmantotās jaudas. Nosakot izejas punktam Latvijas lietotāju apgādei piegādājamo dabasgāzes apjomu, AS "Conexus Baltic Grid" tarifu projektā ņēmusi vērā arī faktisko dabasgāzes patēriņu 2017.gada pirmajos četros mēnešos, pieņemot, ka dabasgāzes tirgū lielāko dabasgāzes lietotāju patēriņš saglabāsies iepriekšējā līmenī un dabasgāzes lietotāju uzvedību neietekmēs izmaiņas dabasgāzes tirgū. Prognozējot dabasgāzes pārvades sistēmas starpvalstu ieejas un izejas punktu ar Igauniju un Krieviju (Korneti, Karksi) jaudu, AS "Conexus Baltic Grid" balstījusies uz vispārējām dabasgāzes tirgus attīstības tendencēm, tirgus dalībnieku veiktajiem darījumiem, to sniegtajām indikācijām par attīstību nākotnē, kā arī ņēmusi vērā, ka 2016.gadā salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem būtiski samazinājies Krātuvē uzglabātais dabasgāzes apjoms Krievijas ziemeļrietumu apgabalu un Igaunijas patēriņa nodrošināšanai. Līdz ar to ievērojami samazinājušās plūsmas caur Latvijas dabasgāzes pārvades sistēmu. Savukārt tarifu projektā iekļautā ieejas un izejas punkta uz Lietuvu (Kemenai) prognozētā jauda, salīdzinot ar trīs iepriekšējo kalendāro gadu vidējo vērtību, palielinājusies. Krātuves ieejas un izejas punkta prognozētās jaudas noteiktas, ņemot vērā kaimiņvalstu prognozētās dabasgāzes plūsmas savu lietotāju apgādei un Latvijas lietotāju apgādei nepieciešamo dabasgāzes apjomu. Līdz ar to, izvērtējot AS "Conexus Baltic Grid" iesniegto informāciju, Regulators secina, ka tarifu projektā AS "Conexus Baltic Grid" iekļautās dabasgāzes pārvades sistēmas ieejas un izejas jaudu prognozes ir pamatotas.

3. Atbilstoši Metodikas 34.punktam un Likuma 20.pantam AS "Conexus Baltic Grid" dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifi aprēķināti, pamatojoties uz nepieciešamajiem ieņēmumiem no dabasgāzes pārvades sistēmas jaudas rezervēšanas pakalpojuma, kuriem jāsedz tehnoloģiski un ekonomiski pamatotas izmaksas, kas nepieciešamas jaudas rezervēšanas pakalpojuma efektīvai sniegšanai, nodrošinot sabiedriskā pakalpojuma rentabilitāti.

4. AS "Conexus Baltic Grid" dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifu aprēķins ir ekonomiski pamatots.

4.1. Kapitāla izmaksas salīdzinājumā ar spēkā esošā dabasgāzes pārvades pakalpojuma tarifu aprēķinā iekļautajām kapitāla izmaksām ir samazinātas. Kapitāla izmaksu samazinājums ir saistīts ar Regulatora 2016.gada 8.decembra lēmumu Nr.164 "Par kapitāla atdeves likmes noteikšanu dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifu projekta izstrādāšanai", kurā noteikta kapitāla atdeves likme 4,68%, salīdzinot ar spēkā esošajā tarifu aprēķinā noteikto kapitāla atdeves likmi 8%.

4.2. Ekspluatācijas izmaksas, salīdzinot ar spēkā esošo dabasgāzes pārvades pakalpojuma tarifu aprēķinā iekļautajām ekspluatācijas izmaksām, ir pieaugušas. Ekspluatācijas izmaksu pieaugums ir saistīts ar dabasgāzes pārvades segmenta personāla un sociālo izmaksu pieaugumu, īpašuma uzturēšanai nepieciešamo un veikto ekspluatācijas kārtējo remontu izmaksu pieaugumu, izmaksu pieaugumu par pakalpojumiem dabasgāzes pārvades sistēmas uzturēšanai un remontiem un citu ekspluatācijas izmaksu izmaiņām.

4.3. Nodokļu izmaksu pieaugums saistīts ar zemes kadastrālās vērtības izmaiņām kopš 2008.gada, līdz ar to ir pieaudzis nekustamā īpašuma nodoklis. Nodokļu izmaksas aprēķinātas saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

4.4. Latvijas lietotāju vajadzībām pārvadītās dabasgāzes apjoms noteikts kā pēdējo trīs kalendāro gadu vidējā vērtība. Dabasgāzes pārvades sistēmas starpvalstu un Krātuves ieejas un izejas punktu prognozētā jauda noteikta, ņemot vērā vispārējās dabasgāzes tirgus attīstības tendences, tirgus dalībnieku veiktos darījumus, to sniegtās indikācijas par attīstību nākotnē un Latvijas lietotāju apgādei nepieciešamo dabasgāzes apjomu prognozes.

5. Lai novērstu nepamatotu dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifu un līdz ar to arī lietotāju izmaksu palielināšanos tarifu vērtību noapaļošanas rezultātā, AS "Conexus Baltic Grid" 2017.gada 23.maijā (vēstule Nr.01-7/684) iesniegtajos tarifu projekta labojumos ir pārskatījusi īstermiņa standarta jaudas produktu tarifus, norādot tajos septiņas zīmes aiz decimālā atdalītāja. AS "Conexus Baltic Grid" ir pārskatījusi arī pašreizējās dienas standarta jaudas produktiem piemērojamo koeficientu apmēru, kas kompensē dienas standarta jaudas pieprasījuma nenoteiktību un atbilst Metodikas 46.punktam.

6. Tarifu projektā izmaksu attiecināšana uz pārrobežu un reģionālās apgādes pārvades sistēmu aprēķināta atbilstoši AS "Conexus Baltic Grid" 2017.gada 23.maija apstiprinātajai AS "Conexus Baltic Grid" dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma izmaksu uzskaites un attiecināšanas metodikai, kurā noteikts, ka tarifu projektā iekļaujamās izmaksas tiek attiecinātas uz pārrobežu un reģionālo apgādi, ņemot vērā proporciju starp dabasgāzes apjomu Latvijas lietotāju apgādei un dabasgāzes pārvades sistēmas kopējo izejas jaudu, neņemot vērā Krātuves jaudu. Izmaksu attiecināšana uz pārrobežu un reģionālās apgādes pārvades sistēmu atbilst faktiskajiem dabasgāzes pārvades sistēmas izmantošanas apstākļiem.

7. AS "Conexus Baltic Grid" tarifu projektā nav iekļāvusi izmaksas, kas saistītas ar dabasgāzes pārvades sistēmas operatora pienākumu nodrošināt dabasgāzes drošības rezervi un tās uzglabāšanu. Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 19.aprīļa noteikumu Nr.312 "Enerģijas lietotāju apgādes un kurināmā pārdošanas kārtība izsludinātas enerģētiskās krīzes laikā un valsts apdraudējuma gadījumā" 37.punktam dabasgāzes pārvades sistēmas operators minēto rezervi un tās uzglabāšanu nodrošina ar 2017.gada 1.oktobri. Līdz ar to izmaksas par dabasgāzes drošības rezerves uzturēšanu pamatoti nav iekļautas tarifu projektā.

8. Ieejas punkta no Krātuves un izejas punkta uz Krātuvi tarifiem piemērojamā atlaide tarifu projektā noteikta 50% apmērā, ievērojot Regulas Nr. 2017/460 prasības, nodrošinot Krātuves kā dabasgāzes avota izmantošanas neitralitāti attiecībā pret citiem dabasgāzes pārvades sistēmas ieejas punktiem, kā arī sekmējot Krātuves konkurētspēju Baltijas reģionā un tās lomu reģiona dabasgāzes apgādes drošības jomā.

Saskaņā ar Regulatora 2016.gada 28.novembra lēmuma Nr. 1/29 "Dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifu aprēķināšanas metodika" 68., 69. un 70.punktu, pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 1.pantu, 5.pantu, 9.panta pirmās daļas 1. un 3.punktu un otro daļu, 19.panta pirmo, septīto un 13.daļu, 20.pantu un 21.panta piekto daļu, Enerģētikas likuma 15.panta pirmo prim daļu, Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas Nr. 715/2009 par nosacījumiem attiecībā uz piekļuvi dabasgāzes pārvades tīkliem un par Regulas Nr. 1775/2005 atcelšanu 13.panta 1.punktu, Eiropas Komisijas 2017.gada 16.marta Regulas Nr. 2017/460, ar ko izveido tīkla kodeksu par harmonizētām gāzes pārvades tarifu struktūrām 9.panta 1.punktu un Administratīvā procesa likuma 55.panta 1.punktu un 63.panta pirmās daļas 1.punktu,

padome nolemj:

1. apstiprināt AS "Conexus Baltic Grid" dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa):

Pārvades sistēmas pakalpojuma tarifi:

Mērvienība

Tarifs

1. Gada standarta jaudas produktu tarifi  
1.1. Ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/gadā

0,0328990

1.2. Ieejas punktam no Krātuves jaudas produktu tarifs

EUR/kWh/dienā/gadā

0,0164495

1.3. Izejas jaudas produktu tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/gadā

0,0330148

1.4. Izejas jaudas produktu tarifs uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/gadā

0,0165074

2. Īstermiņa standarta jaudas produktu tarifi  
2.1. Ceturkšņa standarta jaudas produktu tarifi  
2.1.1. 1.ceturkšņa* tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0081121

2.1.2. 2.ceturkšņa** tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0082022

2.1.3. 3.ceturkšņa*** tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0082923

2.1.4. 4.ceturkšņa**** tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0082923

2.1.5. 1.ceturkšņa tarifs ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0040560

2.1.6. 2.ceturkšņa tarifs ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0041011

2.1.7. 3.ceturkšņa tarifs ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0041462

2.1.8. 4.ceturkšņa tarifs ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0041462

2.1.9. 1.ceturkšņa tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0081406

2.1.10. 2.ceturkšņa tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0082311

2.1.11. 3.ceturkšņa tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0083215

2.1.12. 4.ceturkšņa tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0083215

2.1.13. 1.ceturkšņa tarifs izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0040703

2.1.14. 2.ceturkšņa tarifs izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0041155

2.1.15. 3.ceturkšņa tarifs izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0041608

2.1.16. 4.ceturkšņa tarifs izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0041608

2.2. Mēneša standarta jaudas produktu tarifi  
2.2.1. Janvāra, marta, maija, jūlija, augusta, oktobra, decembra tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0027942

2.2.2. Februāra tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0025238

2.2.3. Aprīļa, jūnija, septembra, novembra tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0027040

2.2.4. Janvāra, marta, maija, jūlija, augusta, oktobra, decembra tarifs ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0013971

2.2.5. Februāra tarifs ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0012619

2.2.6. Aprīļa, jūnija, septembra, novembra tarifs ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0013520

2.2.7. Janvāra, marta, maija, jūlija, augusta, oktobra, decembra tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0028040

2.2.8. Februāra tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0025326

2.2.9. Aprīļa, jūnija, septembra, novembra tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0027135

2.2.10. Janvāra, marta, maija, jūlija, augusta, oktobra, decembra tarifs izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0014020

2.2.11. Februāra tarifs izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0012663

2.2.12. Aprīļa, jūnija, septembra, novembra tarifs izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0013568

2.3. Dienas standarta jaudas produktu tarifi  
2.3.1. Ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā

0,0000946

2.3.2. Ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā

0,0000473

2.3.3. Izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā

0,0000950

2.3.4. Izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā

0,0000475

2.4. Pašreizējā dienas standarta jaudas produktu tarifi  
2.4.1. Ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā

0,0000946

2.4.2. Ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā

0,0000473

2.4.3. Izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā

0,0000950

2.4.4. Izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā

0,0000475

3. Atslēdzamās jaudas produktu tarifi  
3.1. Gada atslēdzamās jaudas produktu tarifi  
3.1.1. Ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/gadā

0,0312540

3.1.2. Izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/gadā

0,0313641

3.2. Ceturkšņa atslēdzamās jaudas produktu tarifi  
3.2.1. 1.ceturkšņa tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0077065

3.2.2. 2.ceturkšņa tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0077921

3.2.3. 3.ceturkšņa tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0078777

3.2.4. 4.ceturkšņa tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0078777

3.2.5. 1.ceturkšņa tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0077336

3.2.6. 2.ceturkšņa tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0078195

3.2.7. 3.ceturkšņa tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0079055

3.2.8. 4.ceturkšņa tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0079055

3.3. Mēneša atslēdzamās jaudas produktu tarifi  
3.3.1. Janvāra, marta, maija, jūlija, augusta, oktobra, decembra tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0026545

3.3.2. Februāra tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0023976

3.3.3. Aprīļa, jūnija, septembra, novembra tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0025688

3.3.4. Janvāra, marta, maija, jūlija, augusta, oktobra, decembra tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0026638

3.3.5. Februāra tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0024060

3.3.6. Aprīļa, jūnija, septembra, novembra tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0025779

3.4. Dienas atslēdzamās jaudas produktu tarifi  
3.4.1. Ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā

0,0000899

3.4.2. Izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā

0,0000902

3.5. Pašreizējas dienas atslēdzamās jaudas produktu tarifi  
3.5.1. Ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā

0,0000899

3.5.2. Izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā

0,0000902

4. Atslēdzamās virtuālās pretplūsmas jaudas produktu tarifi  
4.1. Gada atslēdzamās virtuālās pretplūsmas jaudas produktu tarifi  
4.1.1. Ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/gadā

0,0312540

4.1.2. Ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/gadā

0,0156270

4.1.3. Izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/gadā

0,0313641

4.1.4. Izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/gadā

0,0156820

4.2. Ceturkšņa atslēdzamās virtuālās pretplūsmas jaudas produktu tarifi  
4.2.1. 1.ceturkšņa tarifi ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0077065

4.2.2. 2.ceturkšņa tarifi ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0077921

4.2.3. 3.ceturkšņa tarifi ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0078777

4.2.4. 4.ceturkšņa tarifi ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0078777

4.2.5. 1.ceturkšņa tarifi ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0038532

4.2.6. 2.ceturkšņa tarifi ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0038961

4.2.7. 3.ceturkšņa tarifi ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0039389

4.2.8. 4.ceturkšņa tarifi ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0039389

4.2.9. 1.ceturkšņa tarifi izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0077065

4.2.10. 2.ceturkšņa tarifi izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0077921

4.2.11. 3.ceturkšņa tarifi izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0078777

4.2.12. 4.ceturkšņa tarifi izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0078777

4.2.13. 1.ceturkšņa tarifi izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0038668

4.2.14. 2.ceturkšņa tarifi izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0039098

4.2.15. 3.ceturkšņa tarifi izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0039527

4.2.16. 4.ceturkšņa tarifi izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/ceturksnī

0,0039527

4.3. Mēneša atslēdzamās virtuālās pretplūsmas jaudas produktu tarifi  
4.3.1. Janvāra, marta, maija, jūlija, augusta, oktobra, decembra tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0026545

4.3.2. Februāra tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0023976

4.3.3. Aprīļa, jūnija, septembra, novembra tarifs ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0025688

4.3.4. Janvāra, marta, maija, jūlija, augusta, oktobra, decembra tarifs ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0013272

4.3.5. Februāra tarifs ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0011988

4.3.6. Aprīļa, jūnija, septembra, novembra tarifs ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0012844

4.3.7. Janvāra, marta, maija, jūlija, augusta, oktobra, decembra tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0026545

4.3.8. Februāra tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0023976

4.3.9. Aprīļa, jūnija, septembra, novembra tarifs izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0025688

4.3.10. Janvāra, marta, maija, jūlija, augusta, oktobra, decembra tarifs izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0013319

4.3.11. Februāra tarifs izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0012030

4.3.12. Aprīļa, jūnija, septembra, novembra tarifs izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā/mēnesī

0,0012889

4.4. Dienas atslēdzamās virtuālās pretplūsmas jaudas produktu tarifi

EUR/kWh/dienā

 
4.4.1. Ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā

0,0000899

4.4.2. Ieejas punktam no Krātuves

EUR/kWh/dienā

0,0000450

4.2.3. Izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā

0,0000902

4.4.4. Izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā

0,0000451

4.5. Pašreizējās dienas atslēdzamās virtuālās pretplūsmas jaudas produktu tarifi  
4.5.1. Ieejas punktam no citas valsts pārvades sistēmas

EUR/kWh/dienā

0,0000899

4.5.2. Ieejas punktam no Krātuves

 EUR/kWh/dienā

0,0000450

4.5.3. Izejas punktam uz citas valsts pārvades sistēmu

EUR/kWh/dienā

0,0000902

4.5.4. Izejas punktam uz Krātuvi

EUR/kWh/dienā

0,0000451

5. Maksa par izejas punkta Latvijas lietotāju apgādei izmantošanu

EUR/kWh

0,0019928

* šeit un turpmāk 1.ceturksnis ietver janvāri, februāri, martu;
** šeit un turpmāk 2.ceturksnis ietver aprīli, maiju, jūniju;
*** šeit un turpmāk 3.ceturksnis ietver jūliju, augustu, septembri;
**** šeit un turpmāk 4.ceturksnis ietver oktobri, novembri, decembri;

2. noteikt, ka šā lēmuma 1.punktā apstiprinātie dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifi stājas spēkā 2017.gada 1.jūlijā;

3. atcelt no 2017.gada 1.jūlija Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2008.gada 24.jūlija lēmuma Nr.247 "Par akciju sabiedrības "Latvijas Gāze" dabasgāzes apgādes tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 114. nr.) lemjošās daļas 1.punktu.

Ja mainās tarifus ietekmējošie faktori, Regulators var ierosināt tarifu pārskatīšanu un atcelt šo lēmumu.

Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Šo administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto administratīvo aktu.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs R.Irklis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par akciju sabiedrības "Conexus Baltic Grid" dabasgāzes pārvades sistēmas pakalpojuma tarifiem Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija Veids: lēmums Numurs: 54Pieņemts: 30.05.2017.Stājas spēkā: 30.05.2017.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 106, 31.05.2017. OP numurs: 2017/106.10
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
  • Grozījumi
  • Citi saistītie dokumenti
291132
30.05.2017
136
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"