Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr. 166

Rīgā 2017. gada 3. aprīlī (prot. Nr. 16 33. §)

Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 5.0. versija)

1. Apstiprināt un iekļaut informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūras 5.0. versijā projekta "E-iepirkumu un e-izsoļu platformas attīstība" (turpmāk - projekts) aprakstu un projekta izmaksas 2 000 000 euro apmērā.

2. Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai uzaicināt Valsts reģionālo attīstības aģentūru iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" (turpmāk - 2.2.1.1. pasākums) ietvaros.

3. Finansēt projektu 2.2.1.1. pasākuma ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumos Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem nosacījumiem.

4. Noteikt Valsts reģionālās attīstības aģentūru par projekta iesniedzēju un atbildīgo par projekta īstenošanu un projekta aprakstā plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu.

5. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas ne vairāk kā 413 475 euro gadā, tai skaitā:

5.1. 100 000 euro segt no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas budžeta programmā 32.00.00 "Valsts reģionālās attīstības politikas īstenošana" pieejamiem līdzekļiem;

5.2. 313 475 euro normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīt papildus.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards

(Apstiprināts ar
Ministru kabineta
2017. gada 3. aprīļa
rīkojumu Nr. 166)

E-iepirkumu un e-izsoļu platformas attīstība
Projekta apraksts (kopsavilkums)

Projekta ietvaros ir paredzēts izmantot un pilnveidot 2007.-2013. gada plānošanas perioda darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.1.1. apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" ietvaros izstrādātos un pilnveidotos risinājumus:

1) e-iepirkumu, tai skaitā e-konkursu, e-izsoļu un e-izziņu platformu (www.eis.gov.lv);

2) portāla latvija.lv funkcionalitāti, tai skaitā autentifikācijas moduli (risinājumu), e-pakalpojumu "Iesniegums iestādei";

3) dokumentu integrācijas vidi (turpmāk - DIV);

4) Valsts informācijas sistēmu savietotāju (turpmāk - VISS).

Projekta mērķi

1. Atvieglot Elektronisko iepirkumu sistēmas (turpmāk - EIS) dalībniekiem dalību iepirkumu procesā, ieviešot jaunus elektroniskos pakalpojumus un EIS funkcionālās iespējas, tai skaitā sasaisti ar e-CERTIS1 portālu.

2. Atvieglot komersantiem dalību starptautiskajos iepirkumos, nodrošinot atkalizmantojamu Eiropas vienoto iepirkuma procedūras dokumentu (turpmāk - ESPD) datu pieejamību EIS platformā.

3. Nodrošināt elektronisko iepirkumu darījumu un iepirkumu datu atvēršanu sabiedrībai.

4. Paplašināt elektroniski pieejamo datu apjomu un procesu izpildes elektronizācijas līmeni starp publiskajos iepirkumos saistītajām personām.

Darbības projekta mērķu sasniegšanai

Lai sasniegtu rezultāta rādītāju, Valsts reģionālās attīstības aģentūra (turpmāk - VRAA) plāno īstenot projekta aktivitātes, nodrošinot projekta pieteikuma mērķiem atbilstošu sistēmas risinājumu plānošanu, izstrādi, kvalitātes uzraudzību, apmācību, ieviešanu un sabiedrības informēšanu.

Projekta īstenošana tiek plānota secīgos posmos, iekļaujot plānošanas, iepirkuma, sistēmas izstrādes un ieviešanas posmus.

Projekta īstenošanā, sākot ar plānošanas posmu, tiks iesaistītas projekta partneru iestādes - Ekonomikas ministrija (turpmāk - EM) un Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk - VID) - un sākta Ministru kabineta 2013. gada 17. decembra noteikumu Nr. 1516 "Publisko iepirkumu elektronisko izziņu noteikumi"2 grozījumu izstrāde un apstiprināšana, atbilstošu starpresoru vienošanos izstrāde (vai grozījumi) un skaņošana. Projekta īstenošanas ietvaros tiks veikta projekta pārvaldība un uzraudzība, kā arī izstrādes kvalitātes atbilstības novērtēšana un EIS platformas drošības un veiktspējas audits.

Izstrādes posma ietvaros tiek plānota elektronisko iepirkumu platformas lietotāju grupu iesaiste plānoto e-pakalpojumu un programmatūras lietojamības novērtēšanai, tādējādi attīstot lietotājiem ērtu un funkcionālu risinājumu.

Tiks nodrošināta sabiedrības, sadarbības partneru un publiskās pārvaldes iestāžu informēšana par projekta rezultātiem, ieviestajiem elektroniskajiem pakalpojumiem un publiski atvērtajām datu kopām.

Projekta rezultāta rādītāji

Nr. p. k. Rezultāta rādītājs Mērvienība Sākotnējā vērtība Sasniedzamā vērtība divus gadus pēc projekta beigām Sasniedzamā vērtība trīs gadus pēc projekta beigām
1. E-ESPD3 izmantošanas reižu skaits skaits gadā 0 400 800
2. Elektroniski veikto iepirkumu procedūru īpatsvars no visiem veiktajiem publiskajiem iepirkumiem, izmantojot e-ESPD un e-izziņu integrēto risinājumu īpatsvars 0 50 % 92 %
3. Pielāgotā Dokumentu integrācijas vides risinājuma4 izmantošana elektronisko iepirkumu dokumentu un metadatu apmaiņai starp publiskās pārvaldes (valsts iestādes un pašvaldības) DVS5 un EIS skaits gadā 0 100 1000
4. Izplatīšanai sagatavotās un pieejamās trīs publisko iepirkumu datu kopas (informācija par EIS noslēgtajiem darījumiem, informācija par EIS rīkotajiem iepirkumiem, pasūtītāju klasifikators) datu atjaunošanas reižu skaits gadā 0 156 156
5. Projekta ietvaros izstrādāto un pilnveidoto elektronisko pakalpojumu pieprasījumu skaits skaits gadā 0 20 000 35 000
6. Projekta ietvaros pilnveidots būtiskais arhitektūras elements - e-iepirkumu un e-izsoļu platforma skaits gadā 1 1 1

Projekta iznākuma rādītāji

Nr. p. k.

Iznākuma rādītājs

Mērvienība Starpvērtība
(divus gadus pēc projekta sākuma)
Sasniedzamā vērtība projekta beigās
1. Pilnveidoti e-iepirkumu darbības procesi skaits 3 66
2. E-iepirkumu platformas (www.eis. gov.lv) paplašinātā funkcionalitāte - integrēta e-ESPD forma kā valsts pārvaldes pakalpojums EIS ietvaros skaits 1 1
3. Attīstīti EIS elektroniskie pakalpojumi - izveidots e-ESPD un pilnveidotas e-izziņas skaits 1 2
4. Funkcionāli pilnveidots e-iepirkumu platformas (www.eis.gov.lv) ārējās datu apmaiņas risinājums, izveidoti jauni datu apmaiņas risinājumi:      
4.1. ar VID - ar datiem par komersantu apgrozījumu un vidējo algu līmeņiem skaits 1 1
4.2. ar EM Būvniecības informācijas sistēmu - ar datiem par būvkomersantu reģistru un personālu skaits 1 1
4.3. vienotā iepirkumu vide bezpapīra iepirkuma dokumentācijas apritei, izmantojot Dokumentu integrācijas vides iespējas skaits 1 1
4.4. Valsts informācijas sistēmu savietotāja īstenota publisko pakalpojumu uzskaites risinājuma integrācija (EIS sniegto pakalpojumu uzskaitei) skaits 1 1
5. Īstenoti apmācību, informatīvie un publicitātes pakalpojumi skaits 2 5
6. Atvērtas un publicēšanai datu publicēšanas platformā pieejamas atvērto datu kopas6 par elektronisko iepirkumu jomu skaits 3 3

Projekta kopējais finansējuma apmērs ir 2 000 000 euro.

Projektu plānots īstenot 36 mēnešos.

Saistība ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem, projekta lietderība un ieguldījums specifiskā atbalsta mērķa rezultāta rādītājos

2007.-2013. gada plānošanas perioda darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.1.1. apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" (turpmāk - 3.2.2.1.1. apakšaktivitāte) otrās kārtas ietvaros VRAA īstenoja projektu Nr. 3DP/3.2.2.1.1/12/IPIA/CFLA/009/005 "Elektronisko iepirkumu sistēmas e-konkursu un e-izsoļu funkcionalitātes attīstība". Projekta mērķis bija iepirkuma procedūru norises elektronizācija, palielinot to efektivitāti un samazinot administratīvos izdevumus un iepirkumu administratīvo slogu. Izveidotā e-iepirkumu platforma ir publisko iepirkumu norisi atbalstoša valsts informācijas sistēma, kas nodrošina, ka pasūtītāji un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji, iepērkot preces, pakalpojumus un būvdarbus, iepirkuma procedūras veic elektroniskā vidē, izmantojot informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iespējas.

Izmantojot iepriekšējā plānošanas periodā paredzētos risinājumus, ir plānots tos izmantot atbilstoši risinājuma mērķim un izmantošanas veidam. Savukārt, pilnveidojot iepriekšējā plānošanas periodā īstenotos risinājumus, to pilnveidošana ir paredzēta tādā apjomā un apmērā, kas nav pretrunā un nepārklājas ar iepriekšējā plānošanas periodā veiktajiem iepirkumiem.

Indikatīvi sociālekonomisko ieguvumu aprēķini

Projekta "E-iepirkumu un e-izsoļu platformas attīstība" īstenošana nodrošinās ieguldījumu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" rezultāta rādītājos un nodrošinās sociālekonomisko indikatīvo lietderīgumu atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumu Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" 7.1. un 7.2. apakšpunktā un 15. punktā minētajiem iznākuma un rezultāta rādītājiem.

Latvijā vidējais publisko iepirkumu skaits gadā ir 15 000 iepirkumu (kopējā summa apmēram 2,5 mljrd. euro gadā)7. Pieņemot, ka, sasniedzot projekta mērķus, ir iespējams panākt komersantu piedāvājumu palētinājumu par vismaz 0,1 %, valsts pārvaldes ekonomiskais ieguvums būtu līdz 2,5 milj. euro gadā.


1 E-CERTIS - informācijas sistēma, kas palīdz identificēt dažādus sertifikātus, kas tiek prasīti publiskā iepirkuma procedūrās visā ES, https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/ecertis/

2 Ja šie noteikumi zaudēs spēku līdz ar jaunā Publisko iepirkuma likuma stāšanos spēkā, būs nepieciešams pilnveidot to normatīvo aktu, kas regulēs e-izziņu izmantošanu.

3 Standarta ESPD dokuments, kurš ir sagatavots elektroniskā veidā un atbilst Eiropas Komisijas izstrādātajam "ESPD services" standartam, kuram turpmāk plānots nodrošināt lietotājam draudzīgu vizualizācijas iespēju EIS.

4 Dokumentu integrācijas vides pilnveidošana notiek ārpus šā projekta. Savukārt projekta ietvaros tiks izmantotas jaunākas DIV saskarnes priekšrocības.

5 Dokumentu vadības sistēmas.

6 EIS reģistrēto pasūtītāju skaits, EIS e-katalogu darījumu dati un EIS e-konkursu dati.

7 Statistika par publiskā sektora iepirkumiem http://iub.gov.lv/lv/mekletiepirkumus

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards

 
Tiesību akta pase
Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 166Pieņemts: 03.04.2017.Stājas spēkā: 03.04.2017.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 69 (5896), 04.04.2017. OP numurs: 2017/69.7
Saistītie dokumenti
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
289875
03.04.2017
85
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
RSS logo
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība) Kvalitātes balva