Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta rīkojums Nr. 7 Rīgā 2017. gada 3. janvārī (prot. Nr. 1 33. §) Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 6.0 versija)1. Apstiprināt un iekļaut informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūras 6.0 versijā projekta "Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstība" (turpmāk - projekts) aprakstu un projekta izmaksas 5 000 000,00 euro apmērā. 2. Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai uzaicināt Zemkopības ministriju iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" (turpmāk - 2.2.1.1. pasākums) ietvaros. 3. Finansēt projektu 2.2.1.1. pasākuma ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumos Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem nosacījumiem. 4. Noteikt Zemkopības ministriju par projekta iesniedzēju un atbildīgo par projekta īstenošanu un projekta aprakstā plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu. 5. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta uzturēšanas izmaksas ne vairāk kā 537 600 euro gadā, tai skaitā: 5.1. 250 000 euro segt no Zemkopības ministrijas budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" pieejamiem līdzekļiem; 5.2. 287 600 euro normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīt papildus. Ministru prezidents Māris Kučinskis Vides aizsardzības un
(Apstiprināts ar Zemkopības
ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu informācijas un
komunikācijas tehnoloģiju attīstība 1. kārta Projekts ir vērsts uz zemkopības nozares iestāžu darbības efektivitātes palielināšanu, pilnveidojot iestāžu pamatdarbības procesus, nodrošinot starpiestāžu sadarbību, pilnveidojot elektroniskos pakalpojumus, kā arī attīstot centralizētu koplietošanas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk - IKT) infrastruktūru. Projektam ir noteikti šādi mērķi: 1. Zemkopības nozares inspekcijas procesu efektivitātes palielināšana, tos unificējot un centralizējot; 2. Zemkopības nozares iestāžu pakalpojumu sniegšanas efektivitātes uzlabošana; 3. Administratīvā sloga samazināšana zemkopības nozares pakalpojumu sniegšanas un inspekciju ietvaros; 4. Zemkopības nozares IKT atbalsta efektivitātes un kvalitātes uzlabošana. Projekt mērķu sasniegšanai tiks veiktas šādas darbības: 1. Visu zemkopības nozares iestāžu biznesa procesi iekļauj inspicēšanu. Pašreiz šie procesi iestādēs atšķiras, kā arī tās izmanto atšķirīgus IKT risinājumus. Unificējot inspekcijas procesus, iespējams ietaupīt resursus, izmantojot vienotu IT risinājumu, kā arī nodrošināt operatīvu starpiestāžu datu apmaiņu. Projekta mērķis paredz inspekcijas procesu detalizētu izpēti, šo procesu unificēšanas un centralizēšanas detalizēta modeļa izstrādi un specifikāciju sagatavošanu vienotam inspekciju IKT risinājumam, kuru nākotnē ieviest zemkopības nozarē, kā arī pielāgot citu nozaru inspekcijas iestāžu vajadzībām. 2. Zemkopības nozares iestādes sniedz pakalpojumus, kuru elektronizācija padarītu darbu efektīvāku, samazinātu darbinieku laika patēriņu, materiālu patēriņu un radītu finansiālus ieguvumus. Tā realizēšanai Projekta ietvaros paredzēts pilnveidot IKT atbalsta risinājumus, t. sk. nodrošinot: • papīra dokumentu īpatsvara samazināšanu un elektroniskas dokumentu aprites ieviešanu resorā; • informācijas apmaiņu ar citām valsts pārvaldes iestādēm, izmantojot Valsts informācijas sistēmu savietotāju; • gatavību oficiālās e-adreses izmantošanas uzsākšanai 2018. gadā. 3. Zemkopības nozares iestādes sniedz pakalpojumus, kuru elektronizācija samazinātu administratīvo slogu klientiem un radītu finansiālus ieguvumus. Tā realizēšanai Projekta ietvaros paredzēts pilnveidot IT atbalsta risinājumus. 4. Projekta ietvaros tiks īstenota IKT infrastruktūras centralizācija, koplietošanas IKT pakalpojumu izveide, rezultātā tiks paaugstināta IKT pakalpojumu pieejamība un kvalitāte nozares iestādēm to informācijas sistēmu pilnvērtīgai funkcionēšanai. Tādejādi to pašu finanšu un cilvēku resursu ietvaros, tiks uzlabota IKT atbalsta kvalitāte un pieejamība. Pēc projekta pabeigšanas tiek plānots sasniegt šādus rādītājus:
Īstenojot projekta darbības, tiek plānots sasniegt šādus iznākuma rādītājus
Projekta kopējais plānotais finansējums ir 5 000 000 euro. Projekta īstenošanas laiks ir 30 mēneši. Saistība ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem, projekta lietderība un ieguldījums specifiskā atbalsta mērķa rezultāta rādītājos Projekts ir saistīts ar 2007.-2013. gada Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2007.-2013. gada plānošanas perioda darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.1.1. apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu ietvaros" Zemkopības ministrijas īstenotajiem projektiem - "Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu uz klientu orientētas pakalpojumu sistēmas izveide" (3DP/3.2.2.1.1/08/IPIA/IUMEPLS/014) un "Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu vienotas informācijas telpas izveide" (3DP/3.2.2.1.1/09/IPIA/IUMEPLS/014). Šo projektu rezultātā tika izveidota vienota zemkopības nozares informācijas sistēma1, kuras mērķis ir nodrošināt pakalpojumu sniegšanas un klientu apkalpošanas pārvaldību zemkopības nozarē. Plānotā projekta ietvaros tiks attīstīti iepriekšējā perioda rezultāti, t. sk. vienots klientu reģistrs, nodrošinot tā izmantošanu visās zemkopības nozares iestādēs. Līdz ar IS modernizāciju, kā arī lai panāktu plašu pielietojumu mērķauditorijā, 7 e-pakalpojumiem nepieciešami pilnveidojumi, t. sk. lietojamības uzlabojumi: - Specifisko pārtikas produktu reģistrēšana; - Pieteikums sēklaudzēšanas lauka un kartupeļu sēklaudzēšanas lauka apskatei; - Pieprasījums vidējā sēklu parauga noņemšanai, analīžu veikšanai un etiķešu izgatavošanai; - Deklarācijas iesniegšana fitosanitārajai kontrolei; - Personas iekļaušana Lauksaimniecības produktu integrētās audzēšanas reģistrā; - Mednieku sezonas karšu izsniegšana; - Pieteikšanās mednieka vai medību vadītāja eksāmenam. No jauna tiks izveidoti 10 e-pakalpojumi: - Informācijas saņemšana par traktortehnikas vadītāju apmācību (sniedzējs - VTUA, saņēmējs - apmācību iestādes); - Traktortehnikas noņemšana no uzskaites norakstīšanai; - Atgādinājumi par dokumentu derīgumu termiņu; - Traktortehnikas vadītāju kvalifikācijas teorētiskā eksāmena kārtošana; - Traktortehnikas agregātu numuru salīdzināšanas pieteikšana; - Elektroniska lauku vēstures žurnāla izveide; - Paziņojums par iepriekšējā gadā tirdzniecībai ražotajiem vai ievestajiem mēslošanas līdzekļiem; - Atļauja sēklas (sēklu maisījumu) vai pavairojamā materiāla izmantošanai, kas nav iegūti ar bioloģiskās lauksaimniecības ražošanas metodi; - Mobilā piekļuve un lauku informācijas aktualizēšana; - Elektroniska lauku mēslošanas plāna uzturēšana. Kopš iepriekšējā projekta realizācijas IKT infrastruktūra novecojusi un pieaudzis datu apjoms, tāpēc nepieciešami tās uzlabojumi. Esošais datu centrs nepietiekami nodrošina veiktspējas un drošības prasības, kādas uzstāda ERAF projektu realizācija. Plānota visu nozares nekritisko IS izvietošana iestādes virtualizācijas platformā, bet šim nolūkam nav pieejamas nepieciešamās licences, kā arī platformas fiziskā komplektācija nav identiska primārajā un rezerves datu centrā. Esošā datu centra infrastruktūra nenodrošina iespēju veikt elektroenerģijas patēriņa uzskaiti katrai aparatūras statnei atsevišķi, kas liedz noteikt koplietošanā izvietoto resursu faktisko ietekmi uz datu centra izmantošanu. Datu centrā esošajām aparatūras statnēm ir novecojusi piekļuves sistēma, kas balstās uz fiziskajām atslēgām, nenodrošinot kontroli par faktisko statnes atvēršanas brīdi un informāciju par personu, kas šo statni atver. Slēgumā starp ZM ēkā esošajām iestādēm un datu centra infrastruktūru izmantotie optiskās šķiedras savienojumi tiek terminēti atsevišķos optiskajos konvertoros, kas palielina bojājumu risku, kā arī apgrūtina fiziskā tīkla infrastruktūras apkalpošanu un pārvaldību. Tiks veikta datu masīvu iekārtu iegāde un uzstādīšana, izveidota pilnvērtīga virtualizācijas platforma ar identisku fizisko infrastruktūru abos datu centros, papildināti virtualizācijas platformas un datu glabātuvju fiziskās infrastruktūras elementi ar papildus fiziskajām komponentēm un licencēm darbības nodrošināšanai, pilnvērtīgi sagatavotas datu centra aparatūras statnes, nodrošinot piekļuves kontroli un elektroenerģijas patēriņa uzskaiti patērētājiem, kā arī migrētas Zemkopības nozaru IS uz ZM vienoto virtualizācijas platformu. Kopumā paredzēts, ka pēc projekta pilnīgas ieviešanas projekta sociālekonomiskie un finanšu ieguvumi, sākot ar 2023. gadu, sasniegs aptuveni 2 014 870 euro gadā. Projekta pārskata perioda ietvaros, t.i. 15 gadu laikā pēc projekta īstenošanas, projekta kopējie ieguvumi sasniegs 30 223 070 euro. Ieguvumu kopsumma būtiski pārsniedz projekta investīcijas, kas liecina par projekta augstu pievienoto vērtību un īstenošanas lietderīgumu. Indikatīvi sociālekonomisko ieguvumu aprēķini Ieguvumu aprēķins balstās uz izejas datiem un pieņēmumiem, kuri pēc fakta var mainīties laika gaitā, un kuri var nebūt pilnībā precīzi. Tādēļ šis aprēķins ir uzskatāms par indikatīvo ieguvumu aplēsi.
1 2013.gada Ministru kabineta noteikumi Nr.161 "Noteikumi par vienoto zemkopības nozares informācijas sistēmu" Vides aizsardzības un |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas ..
Statuss:
Spēkā esošs
Saistītie dokumenti
|