Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 645 Rīgā 2016. gada 27. septembrī (prot. Nr. 48 43. §) Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumos Nr. 598 "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.-2020. gada plānošanas periodā"Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku
attīstības likuma Izdarīt Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumos Nr. 598 "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.-2020. gada plānošanas periodā" (Latvijas Vēstnesis, 2014, 205. nr.; 2015, 93., 202. nr.; 2016, 62. nr.) šādus grozījumus: 1. Papildināt noteikumus ar 1.9. un 1.10. apakšpunktu šādā redakcijā: "1.9. Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1306/2013 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un Padomes Regulas (EEK) Nr. 352/78, (EK) Nr. 165/94, (EK) Nr. 2799/98, (EK) Nr. 814/2000, (EK) Nr. 1290/2005 un (EK) Nr. 485/2008 atcelšanu (turpmāk - regula Nr. 1306/2013) 63. un 64. pantam; 1.10. Komisijas 2014. gada 11. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 640/2014, ar ko papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1306/2013 attiecībā uz integrēto administrācijas un kontroles sistēmu, maksājumu atteikšanas vai atsaukšanas nosacījumiem un administratīvajiem sodiem, kas piemērojami tiešo maksājumu, lauku attīstības atbalsta un savstarpējās atbilstības kontekstā (turpmāk - regula Nr. 640/2014), 35. panta 1., 2. un 3. punktam." 2. Izteikt 3. un 4. punktu šādā redakcijā: "3. Ja projektu iesniegumu iesniegšanas kārta ir ilgāka par vienu mēnesi, Lauku atbalsta dienests pēc projektu iesniegumu pieņemšanas uzsāk to vērtēšanu saskaņā ar šo noteikumu 14. punktu (izņemot šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minēto rindošanu) un normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai konkrētam pasākumam un, kad projektu īstenošanai pieteiktais publiskais finansējums sasniedz 80 procentu no konkrētajā kārtā pieejamā finansējuma: 3.1. turpina pieņemt projektu iesniegumus, tos apkopojot un sarindojot atbilstoši projektu atlases kritērijiem, ja tas noteikts normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai konkrētam pasākumam, un informāciju par to publicē atbilstoši šo noteikumu 13.2. apakšpunktam; 3.2. oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicē paziņojumu, ka iesniegumu iesniegšana beigsies pēc viena mēneša, ja līdz šo noteikumu 2. punktā noteiktajā kārtībā izsludinātā iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām palicis vairāk nekā viens mēnesis. 4. Lai pieteiktos atbalstam, atbalsta pretendents Lauku atbalsta dienestā personīgi vai elektroniska dokumenta veidā atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu, vai Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā iesniedz projekta iesniegumu un dokumentus, kas noteikti normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai konkrētam pasākumam. Ja atbalsta pretendents piesakās uz atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku attīstībai apakšpasākumam "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītu vietējās attīstības stratēģiju" vai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda pasākumiem sabiedrības virzītu vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai, tas projekta iesniegumu papīra dokumenta formā personīgi iesniedz biedrībā vai nodibinājumā, kam piešķirts atbalsts sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu minētās stratēģijas īstenošanai (turpmāk - vietējā rīcības grupa). Ja projekta iesniegums iesniegts Lauku atbalsta dienestā, Lauku atbalsta dienests to nosūta vietējai rīcības grupai, lai novērtētu projekta iesnieguma atbilstību vietējai attīstības stratēģijai." 3. Papildināt noteikumus ar 6.2 punktu šādā redakcijā: "6.2 Ja atbalsta pretendents ir publiska persona vai tās iestāde, iepirkuma dokumentus, kas saistīti ar preces iegādi vai pakalpojumu, iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai projekta iesniegumam pievieno informāciju par tirgus cenu izpēti un iepirkuma dokumentus iesniedz sešu mēnešu laikā pēc dienas, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas, ja attiecīgā atbalsta saņemšanu regulējošajos normatīvajos aktos nav noteikts cits termiņš." 4. Papildināt 9.1. apakšpunktu aiz vārda "pārkāpums" ar vārdiem "projekta īstenošanas nozarē". 5. Izteikt 10. punkta ievaddaļu šādā redakcijā: "10. Lauku atbalsta dienests saskaņā ar šo noteikumu 9. pielikumu izslēdz no atbalsta saņēmēju loka projekta iesniedzēju - fizisku personu vai privāto tiesību juridisku personu - jebkurā no šādiem gadījumiem:" 6. Papildināt 10.1. apakšpunktu aiz vārdiem "tiesas spriedumu" ar vārdiem "vai lēmumu par piespiedu ietekmēšanas līdzekļa piemērošanu juridiskajai personai". 7. Aizstāt 14.2. apakšpunktā vārdus "sarindo konkrētā vietējā rīcības grupa" ar vārdiem "sarindo atbilstoši konkrētās vietējās rīcības grupas piešķirto punktu skaitam". 8. Izteikt 14.3. apakšpunkta šādā redakcijā: "14.3. pēc projektu iesniegumu sarindošanas turpina vērtēt tos projektu iesniegumus, kuri ir saņēmuši vismaz minimālo punktu skaitu, kas noteikts normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai konkrētam pasākumam, un kuru īstenošanai attiecīgajā kārtā publiskais finansējums ir pietiekams vismaz 50 procentu apmērā. Tos projektu iesniegumus, kam piešķirtais punktu skaits publiskā finansējuma iegūšanai attiecīgajā kārtā nav pietiekams, noraida, ja nav pieņemts lēmums par papildu finansējuma piešķiršanu vai finanšu pārdali konkrētā atbalsta pasākuma kārtā piešķirtā publiskā finansējuma robežās;". 9. Aizstāt 14.5. apakšpunktā vārdu "vērtē" ar vārdiem "piecu mēnešu laikā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas kārtas beigām vērtē". 10. Izteikt 23. punktu šādā redakcijā: "23. Lauku atbalsta dienests šo noteikumu 18. punktā minēto lēmumu 10 darbdienu laikā pēc tā pieņemšanas paziņo atbalsta pretendentam elektroniski, ja pretendents ir Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmas lietotājs, vai nosūta pa pastu." 11. Izteikt 26. punktu šādā redakcijā: "26. Atbalsta pretendents ir tiesīgs uzsākt projekta īstenošanu pēc projekta iesnieguma iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā, uzņemoties pilnu finanšu risku. Ja projekta iesniegumu iesniedz saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku attīstībai apakšpasākumā "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju" vai normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda pasākumiem sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai, atbalsta pretendents ir tiesīgs uzsākt projekta īstenošanu pēc tam, kad vietējā rīcības grupa projekta iesniegumu ir iesniegusi Lauku atbalsta dienestā. Atbalsta pretendents (fiziska persona), kam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai konkrētam pasākumam ir jāiegūst komersanta, zemnieku saimniecības vai saimnieciskās darbības veicēja statuss, ir tiesīgs uzsākt projekta īstenošanu pēc attiecīgā statusa reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā vai Valsts ieņēmumu dienestā. Ja Lauku atbalsta dienests pieņem lēmumu par projekta noraidīšanu, atbalsta pretendents sedz visus ar projekta īstenošanu saistītos izdevumus." 12. Svītrot 29.1.5. apakšpunktā tekstu "Ja par projektam atbilstošajām iegādēm maksājumu uz piegādātāja kontu pārskaita nevis atbalsta saņēmējs, bet kredītiestāde, līzinga sabiedrība vai valsts akciju sabiedrība "Latvijas Attīstības finanšu institūcija Altum", kas izsniegusi aizdevumu atbalsta saņēmējam, tad iesniedz kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai valsts akciju sabiedrības "Latvijas Attīstības finanšu institūcija Altum" apliecinātu veiktā maksājuma uzdevumu." 13. Izteikt 36. punktu šādā redakcijā: "36. Atbalsta saņēmēji (arī tie, kas saņēmuši finansējumu no Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda) nodrošina regulas Nr. 808/2014 3. pielikuma 1. daļas 2. punktā minēto pienākumu izpildi. Ja projekta publiskā finansējuma kopsumma pārsniedz 50 000 euro, saskaņā ar regulas Nr. 808/2014 3. pielikuma 1. daļas 2. punkta "b" apakšpunktu informācijas un publicitātes pasākumu īstenošanas pienākumu neattiecina uz projektiem, kurus īstenojot netiek veiktas investīcijas un kuru rakstura dēļ nav iespējams noteikt piemērotu vietu informācijas un publicitātes pasākumu īstenošanai. Minēto pienākumu neattiecina arī uz Eiropas lauksaimniecības fonda lauku attīstībai atbalsta pasākumiem, kas minēti regulas Nr. 1305/2013 21. panta 1. punkta "a" apakšpunktā un 28., 29., 30., 31., 33. un 34. pantā. Īstenojot informācijas un publicitātes pasākumus, izmanto šo noteikumu 3. pielikumā norādīto attiecīgā fonda logotipu atbilstoši regulas Nr. 808/2014 3. pielikuma 2. daļas 1. punktā un regulā Nr. 763/2014 minētajiem tehniskajiem parametriem, kā arī nacionālo identifikācijas zīmi ar atsauci "Nacionālais attīstības plāns 2020" un norāda fondu administrējošās iestādes - "Atbalsta Zemkopības ministrija un Lauku atbalsta dienests". Projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas sedz atbalsta saņēmējs." 14. Aizstāt 47. punktā vārdus "Pēdējo maksājumu" ar vārdiem "Ja pretendents projektā paredzējis būvniecību, pēdējo maksājumu". 15. Izteikt 52.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "52.1. 30 kalendāra dienu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas pašvaldība iesniedz Lauku atbalsta dienestā priekšapmaksas pieprasījumu. Lauku atbalsta dienests pēc priekšapmaksas pieprasījuma apstiprināšanas 15 kalendāra dienu laikā pārskaita pašvaldībai priekšapmaksu apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajā apmērā, bet ne vairāk kā 20 procentu no kopējā projektam piešķirtā publiskā finansējuma. Priekšapmaksas maksājuma un starpposma maksājumu saņemšanai, kā arī visu projekta izdevumu segšanai nepieciešamajiem līdzekļiem pašvaldība atver kontu Valsts kasē;". 16. Aizstāt 54.2. apakšpunktā skaitli "55.1." ar skaitli "54.1.". 17. Svītrot 55.1. apakšpunktā vārdus "lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu noteiktajā termiņā". 18. Papildināt 64. punktu aiz vārda "pamatlīdzekļus" ar vārdiem "un izveidoto infrastruktūru". 19. Aizstāt 1. pielikuma 16. punktā vārdus "uz laiku līdz vienam gadam" ar vārdiem un skaitli "saskaņā ar Likuma par nodokļiem un nodevām 24. pantu". 20. Izteikt 2. pielikuma 2. punkta tabulas 6. ailes nosaukumu šādā redakcijā: "Faktiski veiktās izmaksas (bez PVN, ja atbalsta saņēmējam PVN nav attiecināms)". 21. Izteikt 6. pielikumu šādā redakcijā: "6. pielikums Finanšu korekciju piemērošana atbalstītajos projektos neatbilstību un pārkāpumu gadījumā 1. Proporcionāla finanšu korekcija atbalstītajos projektos (sk. tabulu) tiek piemērota, ja Lauku atbalsta dienests, pieņemot lēmumu par iespējamo neatbilstības konstatēšanu vai lēmumu par neatbilstību, secina, ka neatbilstoši veikto izdevumu summu nav iespējams konkrēti noteikt vai būtu nesamērīgi samazināt projekta attiecināmo izmaksu summu par visu izdevumu summu, kas neatbilst normatīvo aktu un lēmuma vai vienošanās par projekta īstenošanu nosacījumiem. 2. Finansējumu atprasa proporcionāli laikam, kas pagājis kopš projekta īstenošanas, un sasniegtajam rādītāju apjomam. 3. Konstatējot vairākus pārkāpumus projekta vērtēšanas gaitā, tiek piemērota finanšu korekcija atbilstoši būtiskākajam (ar augstāko korekcijas apmēru) pārkāpumam (izņemot tabulas 5.4. apakšpunktā minēto sankciju). 4. Samērīguma princips piemērojams tiktāl, cik to pieļauj noteiktais minimālais finanšu korekcijas apjoms. 5. Finanšu korekciju nepiemēro, ja pārkāpumam ir formāls raksturs, kam nav nekādas faktiskas vai iespējamas finansiālas ietekmes. 6. Finanšu korekciju var nepiemērot, ja atbalsta pretendents spēj pierādīt, ka nepieciešamās izmaiņas projektā iepriekš nebija paredzamas un tās radušās no atbalsta pretendenta darbības neatkarīgu iemeslu dēļ. 7. Piemērojot finanšu korekciju, vērtē ar atbalsta saņemšanas nosacījumiem saistītās neatbilstības smagumu, apjomu, ilgumu un atkārtošanos.
Ministru prezidents Māris Kučinskis Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumos Nr. 598 "Noteikumi par valsts un Eiropas ..
Statuss:
Spēkā esošs
Saistītie dokumenti
|