Ministru kabineta ārkārtas sēdes protokols
Nr. 41
Rīgā 2016. gada 18. augustā
Ministru kabineta ārkārtas sēdes
protokols
Sēdi vada
Ministru prezidents - M.Kučinskis
Ar balsstiesībām piedalās:
Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs -
A.Ašeradens
Finanšu ministre - D.Reizniece-Ozola
Iekšlietu ministrs - R.Kozlovskis
Izglītības un zinātnes ministrs - K.Šadurskis
Kultūras ministre - D.Melbārde
Labklājības ministrs - J.Reirs
Satiksmes ministrs - U.Augulis
Veselības ministre - A.Čakša
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs -
K.Gerhards
Ar padomdevēja tiesībām
piedalās:
Latvijas Bankas pārstāve - B.Traidase
Valsts kontroles pārstāvis - V.Stūris
Valsts kancelejas direktors - M.Krieviņš
Valsts kancelejas direktora vietniece juridiskajos jautājumos,
Juridiskā departamenta vadītāja - I.Gailīte
Protokolē
Dokumentu pārvaldības departamenta vadītāja vietniece,
Ministru kabineta sēžu nodrošināšanas nodaļas vadītāja -
L.Milenberga
Sēdi sāk plkst.10.00
Ar valsts budžeta likumprojektu
saistītie jautājumi
(slēgtā daļa Zaļajā zālē)
1.§
Noteikumu
projekts "Minimālās mēneša darba algas noteikšanas un
pārskatīšanas kārtība"
TA-1637
_______________________________________________________________
(J.Reirs, I.Alliks, D.Reizniece-Ozola, J.Endziņš, I.Meņģelsone,
M.Kučinskis)
1. Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
2. Atbalstīt priekšlikumu ar 2017.gadu palielināt minimālo
mēneša darba algu par 10 EUR.
3. Labklājības ministrijai atbilstoši šī protokollēmuma
2.punktam sagatavot attiecīgu normatīvā akta projektu un iesniegt
to izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.
2.§
Informatīvais
ziņojums "Par Eiropas Savienības politiku instrumentu un
pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu ietvaros izveidoto
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu uzturēšanai
nepieciešamo valsts budžeta finansējumu
2017.-2019.gadam"
TA-955
_______________________________________________________________
(K.Gerhards, K.Šadurskis, E.Beļskis, U.Bisenieks, J.Reirs,
D.Reizniece-Ozola, M.Kučinskis)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Atbalstīt priekšlikumu precizēt informatīvā ziņojuma
3.tabulā norādīto papildu finansējumu ministrijām sistēmu
uzturēšanai, proporcionāli samazinot 2.tabulā minēto sistēmu
uzturēšanas finansējuma apjomu un kopumā nepārsniedzot 2017.gadā
3 300 000 EUR, tai skaitā sistēmas personāla izmaksām, kas
papildus ir iekļaujams valsts budžeta bāzē.
3. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai
precizēt informatīvo atbilstoši šī protokollēmuma 2.punktam un
precizēto informatīvo ziņojumu iesniegt Valsts kancelejā.
3.§
Informatīvais
ziņojums "Par iespējām pārņemt ārstniecības iestāžu valsts
galvoto aizdevumu atmaksu"
TA-1748
_______________________________________________________________
(A.Čakša, K.Ketners, M.Kučinskis)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto veselības ministres informatīvo
ziņojumu.
2. Finanšu ministrijai gadskārtējā budžeta likumprojektā
iekļaut attiecīgus deleģējumus Finanšu ministrijai un Veselības
ministrijai, lai varētu veikt valsts vārdā galvoto ārstniecības
iestāžu saistību kapitalizāciju, veicot pamatkapitāla
palielināšanu ar finanšu ieguldījumu.
3. Veselības ministrijai nodrošināt Ludzas novada domes
saskaņojumu SIA "Ludzas medicīnas centrs" pamatkapitāla
palielināšanai.
4. Finanšu ministrijai gadskārtējā budžeta likumprojektā
iekļaut pilnvarojumu finanšu ministram pārņemt valsts galvotās
ārstniecības iestāžu saistības, kas atbilst ārstniecības iestāžu
valsts galvotā aizdevuma projekta ietvaros izveidotās
infrastruktūras izmantošanas veselības aprūpes pakalpojumu
(sabiedrisko pakalpojumu ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi)
sniegšanai apjomam, uz līdzvērtīgiem vai labākiem nosacījumiem,
kā arī paredzēt, ka procentu maksājumi par pārņemtajām saistībām
sedzami no valsts budžeta apakšprogrammas 31.02.00 "Valsts
parāda vadība" un maksimālajā valsts parāda apjomā 2017.gada
beigās ir iekļauts pieaugums pārņemto galvoto saistību
apmērā.
5. Veselības ministrijai, sagatavojot priekšlikumus
likumprojekta "Par valsts budžetu 2017.gadam"
izskatīšanai Saeimā 2.lasījumā, paredzēt Veselības ministrijai
apropriāciju resursiem no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem
ieguldījumu veikšanai ārstniecības iestāžu pamatkapitālā valsts
vārdā galvoto ārstniecības iestāžu saistību apmērā.
6. SIA "Kuldīgas slimnīca" valsts galvotā aizdevuma
saistības līdz 2017.gada 29.maijam un ārstniecības iestāžu
uzkrātos procentus un maksu par valsts galvojuma apkalpošanu, kas
aprēķināti no pēdējās procentu samaksas dienas līdz saistību
pārņemšanas dienai, nodrošināt no Veselības ministrijas budžeta
apakšprogrammas 33.07.00 "Valsts galvoto aizdevumu
atmaksa".
7. Finanšu ministrijai palielināt Veselības ministrijas valsts
budžeta bāzes izdevumus 2019.gadam 7 000 000 EUR apmērā
ambulatoro un stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu
pieejamības nodrošināšanai un valsts budžeta apakšprogrammai
31.02.00 "Valsts parāda vadība" 1 575 385 EUR
apmērā.
8. Finanšu ministrijai gadskārtējā budžeta likumprojektā
pārdalīt no Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammas
33.07.00 "Valsts galvoto aizdevumu atmaksa" finansējumu
7 000 000 EUR uz Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammām
33.16.00 "Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu
nodrošināšana" un 33.18.00 "Plānveida stacionāro
veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana", kā arī uz
valsts budžeta apakšprogrammu 31.02.00 "Valsts parāda
vadība" atbilstoši faktiskajai situācijai pārņemot
saistības, pamatojoties uz šī protokollēmuma 6.punktu.
9. Finanšu ministrijai likumprojektā "Par vidēja termiņa
budžeta ietvaru 2017., 2018. un 2019.gadam" 2017.gadam
atbilstoši šī protokollēmuma 8.punktam un 2018.gadam pārdalīt no
Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammas 33.07.00
"Valsts galvoto aizdevumu atmaksa" finansējumu 7 000
000 EUR uz Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammām 33.16.00
"Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu
nodrošināšana" un 33.18.00 "Plānveida stacionāro
veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana" un 1 243 583
EUR uz valsts budžeta apakšprogrammu 31.02.00 "Valsts parāda
vadība".
10. Veselības ministrijai līdz 2016.gada 1.oktobrim sagatavot
izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu ar konkrētiem
priekšlikumiem, lai nodrošinātu ambulatoro un stacionāro
veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības uzlabošanu.
4.§
Rīkojuma
projekts "Par ministriju kompetenču sadalījumu Latvijas
interešu pārstāvēšanā Ekonomiskās sadarbības un attīstības
organizācijas komitejās un darba grupās" un informatīvais
ziņojums "Par sarunu noslēgšanu par Latvijas pievienošanos
Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijai
(OECD)"
TA-1655
_______________________________________________________________
(R.Kozlovskis, R.Trokša, K.Šadurskis, J.Reirs, M.Kučinskis)
1. Pieņemt zināšanai ārlietu ministra iesniegto informatīvo
ziņojumu.
2. Apstiprināt šādus prioritāros sadarbības virzienus Latvijas
sadarbībai ar OECD:
2.1. produktivitātes veicināšana;
2.2. iekļaujošs un labi funkcionējošs darba tirgus, t.sk.,
darba tirgum nepieciešamo prasmju attīstīšana;
2.3. cīņa pret izvairīšanos no nodokļu maksāšanas;
2.4. cīņa pret korupciju un noziedzīgi iegūtu līdzekļu
legalizāciju;
2.5. valsts kapitālsabiedrību pārvaldības uzlabošana.
3. Noteikt Ārlietu ministriju par koordinējošo institūciju
Latvijas sadarbībai ar OECD. Ārlietu ministrijai izveidot darba
grupu Latvijas sadarbības ar OECD koordinēšanai, t.sk., tajā
iekļaujot arī uzņēmēju pārstāvošo organizāciju, sociālo partneru
un nevalstisko organizāciju pārstāvjus.
4. Ārlietu ministrijai līdz 2016.gada 31.decembrim sagatavot
un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā tiesību akta
projektu ar kuru atzīt par spēku zaudējušiem:
4.1. Ministru kabineta 2004.gada 25.augusta rīkojumu Nr.589
"Par Latvijas Republikas un Ekonomiskās sadarbības un
attīstības organizācijas (OECD) sadarbības politikas
pamatnostādnēm" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 136. nr.);
4.2. Ministru kabineta 2013.gada 2.decembra rīkojumu Nr.584
"Par darba grupu sarunām par Latvijas Republikas
pievienošanos Ekonomiskās sadarbības un attīstības
organizācijai" (Latvijas Vēstnesis, 2013, 236. nr.);
4.3. Ministru kabineta 2003.gada 16.decembra noteikumus Nr.698
"Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD)
konsultatīvās padomes nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2003,
180. nr.).
5. Ārlietu ministrijai līdz 2017.gada 30.septembrim iesniegt
informatīvo ziņojumu par Latvijas dalības OECD pirmā gada
izvērtējumu un priekšlikumiem sadarbības vai koordinācijas
mehānisma uzlabošanai.
6. Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
7. Atbildīgajām ministrijām aicināt citas kompetentās
institūcijas sadarboties, lai nodrošinātu Latvijas interešu
pārstāvēšanu OECD komitejās un darba grupās.
8. Atbildīgajām valsts institūcijām, lai sekmētu OECD labākās
prakses pārņemšanu to atbildības jomās, izvērtēt nepieciešamību
izveidot atbilstošas darba grupas vai iekļaut ar OECD labākās
prakses pārņemšanu saistītos jautājumus jau spēkā esošajos
sadarbības un uzraudzības formātos.
9. Atbildīgajām valsts institūcijām, nepieciešamības gadījumā
sadarbojoties ar līdzatbildīgajām institūcijām, nodrošināt
nepieciešamo rīcību, t.sk., izmaiņas tiesību aktos, lai ieviestu
OECD juridiskos instrumentus, kas tiks apstiprināti pēc Latvijas
pievienošanās OECD.
10. Tieslietu ministrijai, Pārresoru koordinācijas centram un
Veselības ministrijai iesniegt Ministru kabinetā informatīvo
ziņojumu par Informatīvā ziņojuma 1.pielikumā uzskaitīto
rekomendāciju ieviešanas progresu pirms attiecīgo pēc iestāšanās
ziņojumu izskatīšanas Korporatīvās pārvaldības komitejā un
Veselības komitejā.
11. Likumprojektā "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru
2017., 2018. un 2019.gadam" un likumprojektā "Par
valsts budžetu 2017.gadam" paredzēt finansējumu:
11.1. Ārlietu ministrijas budžeta programmā 02.00.00
"Iemaksas starptautiskajās organizācijās" Latvijas
dalības maksas OECD segšanai 2017.gadā 2 849 300 EUR, 2018.gadā 2
877 800 EUR un 2019.gadā 2 878 400 EUR, tai skaitā programmas
ietvaros pārdalot finansējumu 2017. un 2018.gadā 15 100 EUR
apmērā un 2019.gadā 15 600 EUR apmērā, kas paredzēts iemaksām
OECD Tirdzniecības komitejā un Investīciju komitejā;
11.2. Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 97.00.00
"Nozaru vadība un politikas plānošana" nozares atašeja
nozīmēšanai Latvijas pārstāvniecībā OECD un UNESCO 2017.gadā 114
787 EUR, 2018.gadā 101 901 EUR, 2019.gadā 101 901 EUR, tai skaitā
pārdalot finansējumu no budžeta programmas 34.00.00
"Iemaksas starptautiskajās organizācijās" 2017.gadā un
turpmāk ik gadu 55 931 EUR apmērā, kas paredzēts iemaksām OECD
Konkurences, Patērētāju aizsardzības politikas, Tūrisma,
Rūpniecības, inovāciju un uzņēmējdarbības komitejā, kā arī
daļējai Latvijas dalības maksājuma segšanai Vietējās ekonomikas
un nodarbinātības attīstības (LEED) programmā;
11.3. Finanšu ministrijas budžeta programmā 97.00.00
"Nozaru vadība un politikas plānošana" nozares atašeja
nozīmēšanai Latvijas pārstāvniecībā OECD un UNESCO 2017.gadā 114
787 EUR, 2018.gadā 101 901 EUR, 2019.gadā 101 901 EUR, tai skaitā
pārdalot finansējumu no Finanšu ministrijas budžeta
apakšprogrammas 41.03.00 "Iemaksas starptautiskajās
organizācijās" 2017.gadā 52 648 EUR apmērā, 2018. un
2019.gadā 53 200 EUR apmērā, kas paredzēts maksājumam OECD Bāzes
erozijas un peļņas pārnešanas ierobežošanas projekta mērķa
grupai;
11.4. Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta
apakšprogrammā 97.01.00 "Ministrijas centrālā aparāta
darbības nodrošināšana" nozares atašeja nozīmēšanai Latvijas
pārstāvniecībā OECD un UNESCO 2017.gadā 114 787 EUR, 2018.gadā
101 901 EUR, 2019.gadā 101 901 EUR;
11.5. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas
budžeta apakšprogrammā 21.20.00 "Iemaksas starptautiskajās
organizācijās" dalības maksas segšanai OECD Īpašā ķīmisko
vielu kontroles programmā 2017.gadā 1 826 EUR, 2018.gadā 1 826
EUR, 2019.gadā 1 826 EUR."
12. Atbalstīt finansējuma pārdali no Ekonomikas ministrijas
budžeta programmas 34.00.00 "Iemaksas starptautiskajās
organizācijās" uz Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrijas budžeta apakšprogrammu 21.20.00
"Iemaksas starptautiskajās organizācijās" Latvijas
dalības maksājuma segšanai Vietējās ekonomikas un nodarbinātības
attīstības (LEED) programmā 2017.-2019.gadam ik gadu 30 785 EUR
apmērā.
13. Ārlietu ministrijai sadarbībā ar atbildīgajām ministrijām
sagatavot un līdz 2017.gada 1.martam iesniegt Ministru kabinetā
pirmā pusgada izvērtējumu un priekšlikumus par Latvijas un OECD
sadarbībai nepieciešamā finansējuma apmēru. Uzaicināt ziņojumu
sniegt Latvijas pārstāvniecības OECD un UNESCO vadītājam.
5.§
Informatīvais
ziņojums "Par priekšlikumiem valsts budžeta ieņēmumiem un
izdevumiem 2017.gadam un ietvaram 2017.-2019.gadam"
TA-1722-IP
_______________________________________________________________
(D.Reizniece-Ozola, J.Reirs, I.Meņģelsone, J.Endziņš, P.Vilks,
K.Gerhards,
A.Cimdars, B.Bāne, A.Čakša, P.Apinis, K.Šadurskis,
R.Kozlovskis,
M.Kučinskis)
1. Pieņemt zināšanai Finanšu ministrijas iesniegto informatīvo
ziņojumu.
2. Finanšu ministrijai likumprojektā "Par vidēja termiņa
budžeta ietvaru 2017., 2018. un 2019.gadam" iekļaut normu,
paredzot prognozējamās un dividendēs izmaksājamās peļņas daļas
noteikšanas kārtību valsts kapitālsabiedrībā un publiski
privātajā kapitālsabiedrībā, kurā valsts ir dalībnieks, nosakot,
ka minimālo dividendēs izmaksājamo peļņas daļu 2017.gadā (par
2016.gadu) nosaka un aprēķina 85% apmērā no attiecīgās
kapitālsabiedrības neto peļņas un 2018.gadā 80% (par 2017.gadu).
Savukārt 2019.gadā noteikt 70% (par 2018.gadu), vērtējot katras
kapitālsabiedrības stratēģijā noteiktos mērķus. Atcelt Ministru
kabineta 2016.gada 9.augusta sēdes protokola Nr.39 47.§ 5.punkta
uzdevumu.
3. Finanšu ministrijai precizēt ieņēmumus no dividendēm
2017.gadā samazinot par 2 500 000 EUR, 2018.gadā samazinot par 1
680 000 EUR un 2019.gadā palielinot par 29 780 000 EUR.
4. Finanšu ministrijai sagatavot un saskaņā ar likumprojekta
"Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2017., 2018. un
2019.gadam" un likumprojekta "Par valsts budžetu
2017.gadam" sagatavošanas grafiku iesniegt izskatīšanai
Ministru kabinetā grozījumus likumā "Par uzņēmumu ienākuma
nodokli", kas paredz ka, sākot ar taksācijas periodu, kas
sākas 2017.gadā un turpmākajos taksācijas periodos iepriekšējo
taksācijas periodu zaudējumus (sākot ar zaudējumiem, kas radušies
taksācijas periodā, kas sākās 2008.gadā un turpmākajos taksācijas
periodos) ir tiesības segt apmērā, kas nepārsniedz 75% no
attiecīgā taksācijas perioda ar uzņēmumu ienākuma nodokli
apliekamā ienākuma.
5. Finanšu ministrijai precizēt ieņēmumus no uzņēmumu ienākuma
nodokļa 2018. gadā palielinot par 12 500 000 EUR un 2019. gadā
palielinot par 11 300 000 EUR.
6. Lai nodrošinātu Vienotā centralizētā kontu reģistra
izveidi, Finanšu ministrijai sagatavot un saskaņā ar
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2017.,
2018. un 2019.gadam" un likumprojekta "Par valsts
budžetu 2017.gadam" sagatavošanas grafiku iesniegt
izskatīšanai Ministru kabinetā šādus likumprojektus:
6.1. likumprojekts "Vienotā centralizētā kontu reģistra
likums";
6.2. likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts
ieņēmumu dienestu"";
6.3. likumprojekts "Grozījumi Kredītiestāžu
likumā";
6.4. likumprojekts "Grozījumi Maksājumu pakalpojumu un
elektroniskās naudas likumā".
7. Uzskatīt, ka ar Finanšu ministrijas iesniegto informatīvo
ziņojumu ir izpildīta Ministru kabineta 2016.gada 2.augusta sēdes
protokola Nr. 38. 49.§ 18. apakšpunktā paredzētā prasība,
vienlaicīgi uzdodot turpināt vērtēt solidaritātes nodokļa
iespējamo reformu nodokļu pamatnostādņu kontekstā.
8. Finanšu ministrijai sagatavot un saskaņā ar likumprojekta
"Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2017., 2018. un
2019.gadam" un likumprojekta "Par valsts budžetu
2017.gadam" sagatavošanas grafiku iesniegt izskatīšanai
Ministru kabinetā grozījumus normatīvajos aktos, lai, sākot ar
2017.gada 1.janvāri, valsts akciju sabiedrība "Latvijas
Loto" varētu paplašināt savu piedāvāto produktu sortimentu
izložu un momentloteriju jomā.
9. Finanšu ministrijai precizēt nodokļu un nenodokļu ieņēmumu
prognozes, kopējo apjomu 2017. gadā palielinot par 59 345 EUR,
2018. gadā palielinot par 198 255 EUR un 2019. gadā palielinot
par 267 389 EUR, t.sk., izložu nodokļa prognozes 2017. gadā
palielinot par 58 345 EUR, 2018. gadā par 107 345 EUR un 2019.
gadā par 114 345 EUR, izložu un azartspēļu valsts nodevas
prognozes 2017. gadā par 1 000 EUR, 2018. gadā par 24 230 EUR un
2019. gadā par 24 230 EUR, ieņēmumu prognozes no dividendēm 2018.
gadā palielinot par 66 680 EUR, un 2019. gadā palielinot par 128
814 EUR.
10. Finanšu ministrijai precizēt dabas resursu nodokļa
ieņēmumu prognozes 2017., 2018. un 2019. gadā tās palielinot par
1 529 570 EUR katru gadu, t.sk. valsts budžetā nodokļa ieņēmumu
prognozes palielinot par 2 152 650 EUR, bet pašvaldību budžetā
samazinot par 623 080 EUR.
11. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai
sagatavot un saskaņā ar likumprojekta "Par vidēja termiņa
budžeta ietvaru 2017., 2018. un 2019.gadam" un likumprojekta
"Par valsts budžetu 2017.gadam" sagatavošanas grafiku
iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumu Dabas resursu
nodokļa likumā, nodrošinot papildu ieņēmumus 1,5 milj. EUR
apmērā. Ja iesniedzot normatīvo aktu grozījumus netiks
nodrošināti papildu ieņēmumi 1,5 milj.EUR, Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrijai sagatavot priekšlikumu izdevumu
samazinājumam par attiecīgo summu, vienlaicīgi samazinot dabas
resursu nodokļa ieņēmumu prognozes.
12. Lai nodrošinātu Standartizētu būvniecības pakalpojumu
līgumu ieviešanu, Ekonomikas ministrijai sagatavot un saskaņā ar
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2017.,
2018. un 2019.gadam" un likumprojekta "Par valsts
budžetu 2017.gadam" sagatavošanas grafiku iesniegt
izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Būvniecības likumā.
13. Noteikt, ka pasākumam "Latvijas Valsts Simtgades
programma" finansējums 2017.gadā 5 000 459 EUR apmērā,
2018.gadā 10 623 624 EUR apmērā un 2019.gadā 6 699 873 EUR apmērā
tiek plānots Kultūras ministrijas jaunizveidotā budžeta
apakšprogrammā 22.12.00 "Latvijas Valsts simtgades
programma". Finansējums tiks sadalīts starp iesaistītajām
ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm pēc Latvijas
Valsts simtgades programmas apstiprināšanas Ministru
kabinetā.
14. Noteikt, ka Valsts prezidenta kancelejai finansējums
pasākumam "Latvijas Valsts Simtgades programma"
2018.gadā 484 000 EUR apmērā tiek plānots tās budžeta programmā
04.00.00 "Valsts prezidenta darbības
nodrošināšana".
15. Finanšu ministrijai likumprojektā "Par valsts budžetu
2017. gadam" un likumprojektā "Par vidēja termiņa
budžeta ietvaru 2017., 2018. un 2019. gadam" iekļaut normu,
nosakot, ka akciju sabiedrības "Latvijas Valsts Meži"
dividendēs izmaksājamā peļņas daļa par 2016. pārskata gadu ir 35
195 000 EUR, par 2017. pārskata gadu ir 32 720 000 EUR un par
2018. pārskata gadu ir 29 200 000 EUR no akciju sabiedrības
"Latvijas valsts meži" attiecīgā pārskata gada peļņas.
Noteikt, ka 2017., 2018. un 2019. gadam tiek paredzēts papildus
finansējums Zemkopības ministrijai 2 700 000 EUR apmērā ik gadu
Valsts meža dienesta kapacitātes stiprināšanai, tajā skaitā
atlīdzības nodrošināšanai, un Finanšu ministrijai 1 300 000 EUR
apmērā ik gadu Valsts ieņēmumu dienesta kapacitātes
stiprināšanai, tajā skaitā atlīdzības nodrošināšanai. Finanšu
ministrijai precizēt maksājumu par valsts kapitāla izmantošanu
ieņēmumu prognozes 2017.-2019.gadam no akciju sabiedrības
"Latvijas Valsts Meži" dividendēs izmaksājamās peļņas
daļas.
16. Atbalstīt Tiesībsarga biroja priekšlikumu un paredzēt
papildu finansējumu jaunajām politikas iniciatīvām budžeta
programmā 01.00.00 "Tiesībsarga birojs": 05_01_A_N
"Informācijas centra aprīkojums" 2017.gadā 4 141 EUR
apmērā, 2018. un 2019.gadā 924 EUR apmērā ik gadu, lai
nodrošinātu elektroniskās bibliotēkas grāmatu krājuma regulāru
papildināšanu un video konferenču iekārtas iegādi un 05_02_A_N
"Transporta izdevumi izraidāmo personu aptaujai" 2017.,
2018. un 2019.gadā 8 980 EUR apmērā ik gadu, lai nodrošinātu
transporta izdevumus un pakalpojumu izdevumus par reto valodu
tulkošanu.
17. Atbalstīt Tieslietu ministrijas priekšlikumu un paredzēt
papildu finansējumu jaunajām politikas iniciatīvām budžeta
programmā 43.00.00 "Satversmes aizsardzība" 2017.gadam
2 461 992 EUR apmērā, 2018.gadam 2 408 562 EUR apmērā un
2019.gadam 2 458 327 EUR apmērā Satversmes aizsardzības biroja
darbības nodrošināšanai (klasificēta informācija).
18. Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu samazināt
valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta izdevumus
2017.gadam 10 505 560 EUR apmērā, 2018.gadam 13 732 385 EUR
apmērā un 2019.gadam 14 911 209 EUR apmērā, tai skaitā:
18.1. apakšprogrammā 04.02.00 "Nodarbinātības speciālais
budžets" samazināt izdevumus sociālajiem pabalstiem
bezdarbnieka pabalsta izmaksām 2017.gadam 10 397 122 EUR apmērā,
2018.gadam 11 324 337 EUR apmērā un 2019.gadam 11 947 038 EUR
apmērā, Labklājības ministrijai sagatavojot un saskaņā ar
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2017.,
2018. un 2019.gadam" un likumprojekta "Par valsts
budžetu 2017.gadam" sagatavošanas grafiku iesniedzot
izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus likumā "Par
apdrošināšanu bezdarba gadījumam" un Bezdarbnieku un darba
meklētāju atbalsta likumā iekļaušanai valsts budžeta 2017.gadam
pavadošo likumprojektu paketē;
18.2. apakšprogrammā 04.02.00 "Nodarbinātības speciālais
budžets" palielināt izdevumus 2017.gadam un turpmākajiem
gadiem ik gadu 1 174 370 EUR apmērā, tai skaitā izdevumus
atlīdzībai 1 034 870 EUR apmērā (tajā skaitā atalgojumam 837 341
EUR) un izdevumus precēm un pakalpojumiem 139 500 EUR apmēra, no
Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 07.01.00
"Nodarbinātības valsts aģentūras darbības
nodrošināšana" pārdalot 93 amata vietas (nepārdalot
finansējumu), nepalielinot kopējo nozarei plānoto amata vietu
skaitu;
18.3. apakšprogrammā 04.04.00 "Invaliditātes,
maternitātes un slimības speciālais budžets" samazināt
izdevumus sociālajiem pabalstiem slimības pabalsta izmaksām
2017.gadam 2 746 700 EUR apmērā, 2018.gadam 5 151 910 EUR apmērā
un 2019.gadam 5 328 033 EUR apmērā, Labklājības ministrijai
sagatavojot un saskaņā ar likumprojekta "Par vidēja termiņa
budžeta ietvaru 2017., 2018. un 2019.gadam" un likumprojekta
"Par valsts budžetu 2017.gadam" sagatavošanas grafiku
iesniedzot izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus likumā
"Par maternitātes un slimības apdrošināšanu"
iekļaušanai valsts budžeta 2017.gadam pavadošo likumprojektu
paketē;
18.4. lai nodrošinātu šī protokollēmuma 18.1. un
18.3.apakšpunktā minēto likumdošanas izmaiņu ieviešanu,
apakšprogrammā 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas
aģentūras speciālais budžets" palielināt izdevumus
pamatkapitāla veidošanai 2017.gadam 274 400 EUR apmērā un
2018.gadam 380 000 EUR apmērā;
18.5. apakšprogrammā 04.05.00 "Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets" palielināt
izdevumus 2017.gadam un turpmākajiem gadiem ik gadu 1 189 492 EUR
apmērā, tai skaitā izdevumus atlīdzībai 1 089 492 EUR apmērā
(tajā skaitā atalgojumam 881 537 EUR), lai nodrošinātu Valsts
sociālās apdrošināšanas aģentūras administratīvās kapacitātes
stiprināšanu, novēršot intensīvo personāla mainību, kas rada
nesamērīgu papildu slodzi pārējiem darbiniekiem, un nodrošinot
darbinieku motivēšanu, izdevumus precēm un pakalpojumiem 50 000
EUR apmērā un izdevumus pamatkapitāla veidošanai 50 000 EUR
apmērā, lai nodrošinātu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras
informācijas tehnoloģiju sistēmas uzturēšanu un neatliekamo
izmaiņu veikšanu.
19. Saistībā ar šī protokollēmuma 18.2.apakšpunktā paredzēto
amata vietu pārdali atbalstīt Labklājības ministrijas
priekšlikumu novirzīt Labklājības ministrijas pamatbudžeta
finansējumu 2017.gadam un turpmākajiem gadiem ik gadu 1 174 370
EUR apmērā, lai nodrošinātu atalgojuma politikas realizāciju,
iestāžu darbību un materiāltehnisko bāzi, tai skaitā šādām
apakšprogrammām:
19.1. apakšprogrammai 05.62.00 "Invaliditātes ekspertīžu
nodrošināšana" izdevumiem precēm un pakalpojumiem 34 545 EUR
apmērā;
19.2. apakšprogrammai 07.01.00 "Nodarbinātības valsts
aģentūras darbības nodrošināšana" izdevumiem atlīdzībai 527
897 EUR apmērā (tajā skaitā atalgojumam 427 136 EUR), vienlaikus
samazinot izdevumus precēm un pakalpojumiem 25 490 EUR
apmērā;
19.3. apakšprogrammai 21.01.00 "Darba tiesisko attiecību
un darba apstākļu kontrole un uzraudzība" izdevumiem
atlīdzībai 216 956 EUR apmērā (tajā skaitā atalgojumam 175 545
EUR);
19.4. apakšprogrammai 22.01.00 "Valsts bērnu tiesību
aizsardzības inspekcija un bērnu uzticības tālrunis"
izdevumiem atlīdzībai 48 893 EUR apmērā (tajā skaitā atalgojumam
39 561 EUR) un precēm un pakalpojumiem 10 000 EUR apmērā;
19.5. apakšprogrammai 97.01.00 "Labklājības nozares
vadība un politikas plānošana" izdevumiem atlīdzībai 241 124
EUR apmērā (tajā skaitā atalgojumam 110 274 EUR), precēm un
pakalpojumiem 114 955 EUR apmērā un pamatkapitāla veidošanai 5
490 EUR apmērā.
20. Ņemot vērā Centrālās vēlēšanu komisijas sniegto
informāciju un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas sniegto viedokli, noteikt, ka Centrālajai vēlēšanu
komisijai papildu nepieciešamais finansējums vēlēšanu
organizēšanas elektroniskā pakalpojuma ieviešanai 2016.gadam 250
889 EUR apmērā tiek nodrošināts no Finanšu ministrijas budžeta
programmas 33.00.00 "Valsts ieņēmumu un muitas politikas
nodrošināšana", samazinot Valsts ieņēmumu dienesta ēkas
Rīgā, Talejas ielā 1, telpu nomas maksai piešķirto finansējumu,
savukārt 2017.gadam nepieciešamo finansējumu 349 111 EUR apmērā
paredzēt Centrālās vēlēšanu komisijas budžeta programmā 03.00.00
"Pašvaldību vēlēšanas", attiecīgi samazinot finansējumu
programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem
gadījumiem".
21. Finanšu ministrijai sagatavot Ministru kabineta rīkojuma
projektu par līdzekļu pārdali 2016.gadā no Finanšu ministrijas
budžeta uz Centrālās vēlēšanu komisijas budžetu un iesniegt to
izskatīšanai Ministru kabineta sēdē 2016.gada 30.augusta
sēdē.
22. Atbalstīt minimālās algas palielināšanu līdz 380 EUR un
zemāko mēnešalgu izlīdzināšanu, precizējot kopējo izdevumu
prognozi atbilstoši fiskālās ietekmes aprēķiniem. Finanšu
ministrijai aprēķināt paredzamo ietekmi uz ministriju un citu
centrālo valsts iestāžu budžetiem un atbilstoši precizēt izdevumu
daļu, lai iekļautu nepieciešamo finansējumu ministriju maksimāli
pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopējā apjomā 2017., 2018. un
2019.gadam. Finanšu ministrijai sagatavot un līdz 2016.gada 1.
decembrim iesniegt Ministru kabinetā attiecīgos grozījumus
normatīvajos aktos.
23. Atbalstīt papildu finansējuma piešķiršanu 16 900 000 EUR
apmērā 2017.gadam un turpmākajiem gadiem ik gadu, tai skaitā 15
130 409 EUR apmērā (Iekšlietu ministrijai 13 000 000 EUR un
Tieslietu ministrijai 2 130 409 EUR), lai pilnā apmērā
nodrošinātu jaunas darba samaksas sistēmas ieviešanu Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm, 1 769 591 EUR
apmērā Finanšu ministrijai Valsts ieņēmumu dienesta atalgojuma
sistēmas pilnveidošanai, attiecīgi par 16 900 000 EUR samazinot
finansējumu budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta
izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00
"Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Sēdi slēdz plkst.11.55
Ministru prezidents Māris
Kučinskis
Valsts kancelejas direktors Mārtiņš
Krieviņš