Ministru kabineta
sēdes protokols Nr. 41
Rīgā 2015. gada 25. augustā
Ministru kabineta sēdes
protokols
Sēdi vada
Ministru prezidente ‒ L.Straujuma
Ar balsstiesībām piedalās:
Aizsardzības ministrs ‒ R.Bergmanis
Ārlietu ministrs ‒ E.Rinkēvičs
Ekonomikas ministre ‒ D.Reizniece-Ozola
Finanšu ministrs ‒ J.Reirs
Izglītības un zinātnes ministre ‒ M.Seile
Kultūras ministre ‒ D.Melbārde
Labklājības ministrs ‒ U.Augulis
Satiksmes ministrs ‒ A.Matīss
Tieslietu ministrs ‒ Dz.Rasnačs
Veselības ministrs ‒ G.Belēvičs
Zemkopības ministrs ‒ J.Dūklavs
Ar padomdevēja tiesībām
piedalās:
Latvijas Bankas pārstāvis ‒ E.Kušners
Ģenerālprokuratūras pārstāvis ‒ J.Pēda
Valsts kontroliere ‒ E.Krūmiņa
Valsts kancelejas direktora pienākumu izpildītāja, direktora
vietniece tiesību aktu lietās, Juridiskā departamenta vadītāja ‒
I.Gailīte
Valsts kancelejas direktora vietniece valsts pārvaldes un
cilvēkresursu attīstības jautājumos, Valsts pārvaldes attīstības
departamenta vadītāja ‒ E.Upīte
Protokolē
Dokumentu pārvaldības departamenta vadītāja ‒ L.Peinberga
Sēdi sāk plkst.12.00
Saskaņotie tiesību aktu projekti
(T (tehniskie projekti))
1.§
Noteikumu
projekts "Par Ministru kabineta 2013.gada 24.septembra
noteikumu Nr.952 "Noteikumi par gaisa kuģu, kuģu, mazo kuģu
un jahtu reģistrācijas valsts nodevu" atzīšanu par spēku
zaudējušiem"
TA-1737
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
2.§
Noteikumu
projekts "Grozījums Ministru kabineta 2008.gada 25.marta
noteikumos Nr.213 "Ceļu satiksmes drošības direkcijā
reģistrējamo kuģošanas līdzekļu reģistrācijas
kārtība""
TA-1738
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
Saskaņotie tiesību aktu projekti
(A)
3.§
Rīkojuma
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 9.decembra
rīkojumā Nr.830 "Par Stratēģiskas nozīmes preču kontroles
komiteju""
TA-1612
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
4.§
Noteikumu
projekts "Darbības programmas "Izaugsme un
nodarbinātība" 2.10. prioritārā virziena "Tehniskā
palīdzība "Eiropas Sociālā fonda atbalsts Kohēzijas
politikas fondu ieviešanai un vadībai"", 2.11.
prioritārā virziena "Tehniskā palīdzība "Eiropas
Reģionālās attīstības fonda atbalsts Kohēzijas politikas fondu
ieviešanai un vadībai"" un 2.12. prioritārā virziena
"Tehniskā palīdzība "Kohēzijas fonda atbalsts Kohēzijas
politikas fondu ieviešanai un vadībai"" projektu
iesniegumu atlases pirmās kārtas noteikumi"
TA-1758
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
5.§
Rīkojuma
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 27.augusta
rīkojumā Nr.451 "Par Latvijas Republikas pārstāvju grupu
Latvijas-Baltkrievijas Kopējā komisijā valsts robežas
jautājumos""
TA-1739
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
6.§
Rīkojuma
projekts "Grozījumi Valsts civilās aizsardzības
plānā"
TA-1485
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
7.§
Rīkojuma
projekts "Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Latvijas
Republikas valsts robežas joslas ar Krievijas Federāciju
ierīkošanai"
TA-1774
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
8.§
Par Ministru
kabineta 2013.gada 19.novembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.61
66.§) "Informatīvais ziņojums "Par Eiropas Savienības
struktūrfondu un Kohēzijas fonda, Eiropas Ekonomikas zonas
finanšu instrumenta, Norvēģijas finanšu instrumenta un Latvijas
un Šveices sadarbības programmas apguvi līdz 2013.gada
30.septembrim"" 18.punktā dotā uzdevuma izpildi
TA-1717
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Ņemot vērā iesniegto informāciju, pagarināt Ministru kabineta
2013.gada 19.novembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.61 66.§)
"Informatīvais ziņojums "Par Eiropas Savienības
struktūrfondu un Kohēzijas fonda, Eiropas Ekonomikas zonas
finanšu instrumenta, Norvēģijas finanšu instrumenta un Latvijas
un Šveices sadarbības programmas apguvi līdz 2013.gada
30.septembrim"" 18.punktā dotā uzdevuma izpildes
termiņu līdz 2016.gada 31.decembrim.
9.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 14.marta
noteikumos Nr.200 "Noteikumi par civilās aviācijas gaisa
kuģu reģistrācijas kārtību un nacionālās zīmes un reģistrācijas
zīmes izvietošanas kārtību uz Latvijas Republikas Civilās
aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētajiem gaisa
kuģiem""
TA-1730
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
10.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 25.oktobra
noteikumos Nr.803 "Noteikumi par zāļu cenu veidošanas
principiem""
TA-1803
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
11.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra
noteikumos Nr.836 "Noteikumi par darbības programmas
"Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma
3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras
attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par
2000"""
TA-1781
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
12.§
Noteikumu
projekts "Grozījums Ministru kabineta 2011.gada 9.augusta
noteikumos Nr.624 "Pārtikas nozares padomes
nolikums""
TA-1634
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
13.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 2.decembra
noteikumos Nr.748 "Noteikumi par darījumiem ar
lauksaimniecības zemi""
TA-1763
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
14.§
Noteikumu
projekts "Valsts drošības iestāžu amatpersonu izdienas
pensijas piešķiršanas, aprēķināšanas un izmaksas
kārtība"
TA-1805
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
15.§
Noteikumu
projekts "Noteikumi par valsts drošības iestāžu izdienas
pensijas saņēmēja apliecību"
TA-1806
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
16.§
Rīkojuma
projekts "Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Latvijas
Republikas valsts robežas joslas ar Krievijas Federāciju
ierīkošanai"
TA-1808
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
17.§
Rīkojuma
projekts "Par atklāta konkursa izsludināšanu uz Eiropas
Kopienu Revīzijas palātas locekļa amatu"
TA-1813
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
18.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2013.gada 17.decembra
noteikumos Nr.1524 "Noteikumi par valsts atbalstu
lauksaimniecībai""
TA-1811
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
19.§
Noteikumu
projekts "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības
atbalsta piešķiršanu ražas, dzīvnieku un augu apdrošināšanai
2014.-2020.gada plānošanas periodā"
TA-1812
______________________________________________________
(J.Abāšins, J.Dūklavs, L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
20.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2011.gada 6.septembra
noteikumos Nr.694 "Noteikumi par darbības programmas
"Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma
1.6.1.1.aktivitātes "Programmas vadības un atbalsta funkciju
nodrošināšana", darbības programmas "Uzņēmējdarbība un
inovācijas" papildinājuma 2.4.1.1.aktivitātes
"Programmas vadības un atbalsta funkciju
nodrošināšana", darbības programmas "Infrastruktūra un
pakalpojumi" papildinājuma 3.7.1.1.aktivitātes
"Programmas vadības un atbalsta funkciju nodrošināšana"
un 3.8.1.1.aktivitātes "Programmas vadības un atbalsta
funkciju nodrošināšana" projektu iesniegumu atlases otro
kārtu""
TA-1816
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
21.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 8.aprīļa
noteikumos Nr.255 "Noteikumi par valsts un Eiropas
Savienības atbalstu lauku attīstībai Latvijas lauku attīstības
programmas pasākuma "Lauksaimniecības produktu pievienotās
vērtības radīšana" ietvaros""
TA-1815
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
Saskaņotie tiesību aktu projekti
(B)
22.§
Noteikumu
projekts "Profesionālās izglītības kompetences centra
statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība mākslā, mūzikā vai
dejā"
TA-1554
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
23.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2013.gada 19.marta
noteikumos Nr.144 "Profesionālās izglītības kompetences
centra statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība""
TA-1555
______________________________________________________
(D.Melbārde, D.Reizniece-Ozola, L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
24.§
Noteikumu
projekts "Privatizējamai dzīvojamai mājai funkcionāli
nepieciešamā zemes gabala noteikšanas kārtība"
TA-1389
______________________________________________________
(Dz.Rasnačs, L.Straujuma)
Ņemot vērā tieslietu ministra priekšlikumu, jautājuma
izskatīšanu uz divām nedēļām atlikt.
25.§
Noteikumu
projekts "Grozījumi Ministru kabineta 1999.gada 19.janvāra
noteikumos Nr.20 "Dzīvojamās mājas privatizācijai
nepieciešamo dokumentu sagatavošanas noteikumi""
TA-1390
______________________________________________________
(Dz.Rasnačs, L.Straujuma)
Ņemot vērā tieslietu ministra priekšlikumu, jautājuma
izskatīšanu uz divām nedēļām atlikt.
26.§
Noteikumu
projekts "Notiesātā vai apcietinātā pārvešanas un apsardzes
kārtība veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanas laikā
ārstniecības iestādē ārpus ieslodzījuma vietas"
TA-1499
______________________________________________________
(Dz.Rasnačs, L.Medina, L.Straujuma)
1. Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai
2. Tieslietu ministrijai (Ieslodzījumu vietu pārvaldei) un
Iekšlietu ministrijai (Valsts policijai) līdz 2016.gada
1.janvārim noslēgt starpresoru vienošanos par ieslodzītā apsardzi
viņa ilgstošas ārstēšanās laikā ārstniecības iestādē ārpus
ieslodzījuma vietas, ja uz šo ārstniecības iestādi ieslodzītais
nogādāts konvoja laikā no tiesas zāles uz ieslodzījuma vietu.
27.§
Noteikumu
projekts "Noteikumi par maksimāli pieļaujamo
trans-taukskābju daudzumu pārtikas produktos"
TA-1384
______________________________________________________
(G.Belēvičs, J.Dūklavs, L.Straujuma)
1. Konceptuāli atbalstīt iesniegto noteikumu projektu un
lēmumu par noteikumu spēkā stāšanos pieņemt Ministru kabineta
sēdē pēc noteikumu projekta saskaņošanas ar Eiropas Komisiju.
2. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu
Zemkopības ministrijai (Pārtikas un veterinārajam dienestam un
Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskajam
institūtam "BIOR") trans-taukskābju pārbaužu veikšanai
skatīt 2018.gada valsts budžeta projekta un 2018.-2020.gada
vidēja termiņa budžeta ietvara projekta sagatavošanas procesā
kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu jauno
politikas iniciatīvu pieteikumiem, ievērojot valsts budžeta
finansiālās iespējas.
28.§
Rīkojuma
projekts "Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību
"Eiropas dzelzceļa līnijas" kārtējo pamatkapitāla
palielināšanu"
TA-1814
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
29.§
Rīkojuma
projekts "Par Zāļu valsts aģentūras reorganizāciju"
TA-1818
______________________________________________________
(G.Belēvičs, L.Medina, J.Bundulis, S.Zvidriņa,
D.E.Sīle, R.Dūrēja, I.Štāle, L.Straujuma)
1. Pieņemt zināšanai izteiktos viedokļus par rīkojuma
projektu.
2. Pieņemt zināšanai Ministru prezidentes sniegto informāciju,
ka visi koalīcijas partnera partijas "Vienotība"
deleģētie ministri iebilst pret iesniegtā rīkojuma projekta
pieņemšanu, un saskaņā ar koalīcijas līgumu jautājuma izskatīšanu
uz nedēļu atlikt.
3. Veselības ministrijai līdz jautājuma izskatīšanai Ministru
kabineta sēdē organizēt tikšanos ar nozares organizāciju
pārstāvjiem.
4. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam līdz 2015.gada
31.augustam iesniegt viedokli par rīkojuma projektu.
30.§
Rīkojuma
projekts "Par Zāļu valsts aģentūras 2016.gada budžeta
apstiprināšanu"
TA-1757
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Jautājuma izskatīšanu uz nedēļu atlikt, ņemot vērā šī
protokola 29.§ minēto.
31.§
Likumprojekts
"Grozījumi Farmācijas likumā"
TA-1823
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Jautājuma izskatīšanu uz nedēļu atlikt, ņemot vērā šī
protokola 29.§ minēto.
Informatīvie ziņojumi
32.§
Informatīvais
ziņojums "Par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
darbību no 2015.gada 1.janvāra līdz 30.jūnijam"
TA-1626
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
33.§
Informatīvais
ziņojums "Par darba devēju atbalsta pasākumu iesaistīties
darba vidē balstītā izglītības sistēmā fiskālo ietekmi uz valsts
budžetu"
TA-1602
______________________________________________________
(D.Reizniece-Ozola, I.Šņucins, M.Seile,
J.Reirs, R.Aleksejenko, L.Straujuma)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Ekonomikas ministrijai papildināt informatīvo ziņojumu
atbilstoši Finanšu ministrijas un Ekonomikas ministrijas
pārstāvju izteiktajiem priekšlikumiem, un ekonomikas ministrei
iesniegt precizēto informatīvo ziņojumu Valsts kancelejā.
3. Izglītības un zinātnes ministrijai sadarbībā ar Ekonomikas
ministriju, Labklājības ministriju, Finanšu ministriju un
sociālajiem partneriem, izvērtējot informatīvajā ziņojumā
ietvertos priekšlikumus, līdz 2015.gada 30.novembrim izstrādāt un
izglītības un zinātnes ministrei noteiktā kārtībā iesniegt
izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu par darba vidē
balstītu mācību organizēšanas un īstenošanas kārtību.
34.§
Informatīvais
ziņojums "Par priekšlikumu sniegšanu par turpmāko rīcību
saistībā ar SIA "Latvijas nacionālais metroloģijas
centrs" atsavināšanu"
TA-1548
______________________________________________________
(L.Straujuma)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Atbalstīt valsts līdzdalības saglabāšanu valsts sabiedrībā
ar ierobežotu atbildību "Latvijas nacionālais metroloģijas
centrs".
3. Konceptuāli atbalstīt informatīvajā ziņojumā minēto
priekšlikumu likuma "Par mērījumu vienotību" 14.pantā
noteikto nacionālajai metroloģijas institūcijai īstenojamo valsts
pārvaldes uzdevumu metroloģijas jomā turpmāku deleģēšanu valsts
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Latvijas nacionālais
metroloģijas centrs".
35.§
Informatīvais
ziņojums "Par priekšnosacījumiem integrēto teritoriālo
investīciju ieviešanā - Ministru kabineta rīkojumu
saturs"
TA-1724
______________________________________________________
(R.Bremšmits, N.Sakss, L.Straujuma)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Pieņemt zināšanai, ka nacionālas nozīmes attīstības centru
vajadzību apjoms un pieprasījums pārsniedz par 53 milj. EUR
darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" noteikto
pieejamo finansējumu 230 milj. EUR integrētu teritoriālo
investīciju īstenošanai.
3. Finanšu ministrijai likumprojektā "Par vidēja termiņa
budžeta ietvaru 2016., 2017. un 2018.gadam" iekļaut normu,
kas paredz papildu finansējumu 53 000 000 EUR apmērā Eiropas
Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada
plānošanas perioda integrētu teritoriālo investīciju papildus
projektu īstenošanai, veicot Eiropas Savienības fondu finansējuma
pārdales 2018.gadā, vienlaikus neradot negatīvu ietekmi uz
vispārējās valdības bilanci.
4. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai
mēneša laikā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā
noteikumu projektu par Reģionālās attīstības koordinācijas
padomes funkcijām, darbību un sastāvu.
5. Atbilstoši informatīvajā ziņojumā noteiktajam B variantam
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai mēneša
laikā pēc valsts budžeta vidēja termiņa ietvarlikuma
apstiprināšanas sagatavot Ministru kabineta rīkojuma projektu,
kas paredz noteikt katram nacionālās nozīmes attīstības centram
kopējo pieejamo finansējuma apjomu un kopējos nacionālas nozīmes
attīstības centru rezultatīvos rādītājus sešu integrēto
teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu ietvaros
(3.3.1.specifiskais atbalsta mērķis "Palielināt privāto
investīciju apjomu nacionālas un reģionālas nozīmes centros,
veicot ieguldījumus uzņēmējdarbībai nozīmīgā infrastruktūrā
atbilstoši pašvaldības integrētajām attīstības programmām",
4.2.2.specifiskais atbalsta mērķis "Atbilstoši pašvaldības
integrētajām attīstības programmām sekmēt energoefektivitātes
paaugstināšanu pašvaldību ēkās", 5.6.2.specifiskais atbalsta
mērķis "Teritoriju revitalizācija, reģenerējot degradētās
teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības
programmām", 8.1.2.specifiskais atbalsta mērķis
"Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi",
8.1.3.specifiskais atbalsta mērķis "Palielināt modernizēto
profesionālās izglītības iestāžu skaitu", 9.3.1.specifiskais
atbalsta mērķis "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu
aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai
dzīvei un integrācijai sabiedrībā") pašvaldību attīstības
programmu investīciju plānos noteikto prioritāro projektu
īstenošanai, vienlaikus ievērojot darbības programmā
"Izaugsme un nodarbinātība" iezīmētā integrēto
teritoriālo investīciju finansējuma sadalījumu pa specifiskajiem
atbalsta mērķiem un elastības principus, kas neattiecas uz 8.1.2.
un 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķiem un 9.3.1.1. pasākumu, kuru
ietvaros plānotie sasniedzamie rezultāti nekorelē ar citu
integrēto teritoriālo investīciju ietvarā plānoto specifisko
atbalsta mērķu sasniedzamajiem rezultātiem.
6. Lai nodrošinātu informatīvajā ziņojumā noteiktā B varianta
ieviešanu, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijai Ministru kabineta rīkojuma projektā par integrēto
teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu finansējuma
sadalījumu un Ministru kabineta noteikumu projektā par specifisko
atbalsta mērķu īstenošanu noteikt, ka, apstiprinot un īstenojot
projektus, nacionālās nozīmes attīstības centriem jāievēro
Reģionālās attīstības koordinācijas padomes apstiprinātais
integrēto teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu
finansējuma un sasniedzamo rezultātu noteiktais sadalījums.
7. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai
līdz 2015.gada 1.oktobrim sagatavot un iesniegt izskatīšanai
Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par 21 reģionālas nozīmes
attīstības centra papildu finansējuma pieprasījumu
3.3.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt privāto
investīciju apjomu nacionālas un reģionālas nozīmes centros,
veicot ieguldījumus uzņēmējdarbībai nozīmīgā infrastruktūrā
atbilstoši pašvaldības integrētajām attīstības programmām"
un 5.6.2.specifiskā atbalsta mērķa "Teritoriju
revitalizācija, reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši
pašvaldību integrētajām attīstības programmām" ietvaros.
Ministru kabineta lieta
36.§
Atbildes
projekts Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas
komisijai (par likumprojektu "Grozījumi Imigrācijas
likumā")
TA-1228
______________________________________________________
(I.Pētersone-Godmane, Dz.Rasnačs,
E.Pastars, L.Straujuma)
1. Atbalstīt iesniegto atbildes projektu Saeimas Aizsardzības,
iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai.
2. Saskaņā ar Ministru kabineta kārtības ruļļa 193.punktu
atzīmēt, ka tieslietu ministram Dz.Rasnačam un kultūras ministrei
D.Melbārdei ir šādi papildu apsvērumi izskatītajā jautājumā:
"Nevaram atbalstīt Ministru kabineta atbildes vēstulē
ietverto 1.priekšlikumu grozījumiem Imigrācijas likumā daļā par
likuma 23.panta pirmās daļas 29.punkta grozīšanu, kas paredz ļaut
termiņuzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo nekustamā
īpašuma iegādes summu 250 000 EUR un minimālo kadastrālo vērtību
80 000 EUR sadalīt uz diviem atsevišķiem iegādātiem nekustamajiem
īpašumiem, ja īpašumi atrodas ārpus Rīgas vai Jūrmalas, Babītes,
Mārupes, Olaines, Ķekavas, Baldones, Salaspils, Ikšķiles,
Stopiņu, Ropažu, Garkalnes, Ādažu, Carnikavas vai Saulkrastu
novadiem.
Jānorāda, ka grozījumi šajā tiesību normā ir pieņemti
2014.gada 8.maijā un stājās spēkā tikai 2014.gada 1.septembrī,
proti, grozījumi stājās spēkā pirms nepilna gada. Ne Latvijas
Darba devēju konfederācija, kas ir šī priekšlikuma iniciatore, ne
Iekšlietu ministrija nav sniegusi pietiekamu pamatojumu, kāpēc šī
tiesību norma būtu atkal grozāma. Turklāt priekšlikums varētu
būtiski ietekmēt mājokļu cenu pieaugumu un to pieejamību
vietējiem pircējiem, kas būtu pretrunā ar likumdevēja mērķi, kad
iepriekš tika grozīta minētā tiesību norma.
Lūdzam šos iebildumus (papildu apsvērumus) pievienot arī
Ministru kabineta atbildes vēstulei Saeimas Aizsardzības,
iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai.".
3. Valsts kancelejai noformēt un nosūtīt atbildi Saeimas
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai,
pievienojot tieslietu ministra Dz.Rasnača un kultūras ministres
D.Melbārdes iesniegtos papildu apsvērumus.
37.§
Atbildes
projekts Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijai
(konceptuāls ziņojums par iespējamiem ieslodzīto veselības
aprūpes attīstības risinājumiem)
TA-496
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Jautājuma izskatīšanu uz divām nedēļām atlikt.
Saskaņotie tiesību aktu projekti
(A)
38.§
Atbildes
projekts Saeimas Pilsonības, migrācijas un sabiedrības
saliedētības komisijai (par finansējumu tālmācības programmām
diasporai)
TA-1401
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Atbalstīt iesniegto atbildes projektu Saeimas Pilsonības,
migrācijas un sabiedrības saliedētības komisijai.
Valsts kancelejai noformēt un nosūtīt atbildi Saeimas
Pilsonības, migrācijas un sabiedrības saliedētības komisijai.
Ar dalību Eiropas Savienībā
saistītie jautājumi
(slēgtā daļa Zaļajā zālē)
39.§
Informatīvais
ziņojums "Par Eiropas Savienības aizsardzības ministru
neformālo sanāksmi 2015.gada 2.-3.septembrī"
TA-1783-IP
______________________________________________________
(R.Heniņš, L.Straujuma)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Aizsardzības ministrijas parlamentārajam sekretāram
A.Panteļējevam pārstāvēt Latvijas Republiku Eiropas Savienības
aizsardzības ministru neformālajā sanāksmē 2015.gada
2.-3.septembrī.
Saskaņotie tiesību aktu projekti
(A)
40.§
Latvijas
Republikas nostājas projekts uz Eiropas Komisijas 2015.gada
20.jūlija formālo paziņojumu pārkāpuma procedūras lietā
Nr.2015/0319
TA-1796-IP
______________________________________________________
(L.Straujuma)
1. Apstiprināt Labklājības ministrijas sagatavoto Latvijas
Republikas nostāju uz Eiropas Komisijas 2015.gada 20.jūlija
formālo paziņojumu pārkāpuma procedūras lietā Nr. 2015/0319
(turpmāk - nostāja).
2. Valsts kancelejai nostājas elektronisko versiju nosūtīt
Tieslietu ministrijai.
3. Tieslietu ministrijai, izmantojot Eiropas Komisijas
izveidoto un uzturēto notifikācijas sistēmu pārkāpumu procedūru
lietās, nostāju nosūtīt Eiropas Komisijai.
41.§
Rīkojuma
projekts "Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas
kārtībā"
TA-1773-IP
______________________________________________________
(L.Straujuma)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu (ierobežotas pieejamības
informācija).
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
Ar šo rīkojumu Latvijas pilsonībā tiek uzņemtas 72
personas.
Ministru kabineta lieta
(slēgtā daļa Zaļajā zālē)
42.§
Informatīvais
ziņojums "Par Latvijas Republikas un Ekonomiskās sadarbības
un attīstības organizācijas sadarbības politikas pamatnostādņu
īstenošanas gaitu laika posmā no 2014.gada jūlija līdz 2015.gada
jūnijam un par Latvijas pievienošanās Ekonomiskās sadarbības un
attīstības organizācijai procesu"
TA-1606-IP
______________________________________________________
(E.Rinkēvičs, L.Straujuma)
Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
Ar valsts budžeta likumprojektu
saistītie jautājumi
(slēgtā daļa Zaļajā zālē)
43.§
Informatīvais
ziņojums "Par iespējām palielināt ieņēmumus"
TA-1829-IP
______________________________________________________
(J.Reirs, I.Šņucins, U.Augulis, D.Reizniece-Ozola,
A.Matīss, D.Melnbārde, Dz.Rasnačs, L.Medina,
G.Belēvičs, J.Dūklavs, B.Bāne, E.Rinkēvičs,
I.Štāle, L.Straujuma)
1. Pieņemt zināšanai Finanšu ministrijas iesniegto informatīvo
ziņojumu.
2. Finanšu ministrijai sagatavot un finanšu ministram saskaņā
ar likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2016.,
2017. un 2018.gadam" un likumprojekta "Par valsts
budžetu 2016.gadam" sagatavošanas grafiku iesniegt
izskatīšanai Ministru kabinetā:
2.1. grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un
uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu likumā, kas paredz palielināt
uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmi par 7,4
procentiem un veikt likmju noapaļošanu līdz veselam EUR;
2.2. grozījumu Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un
uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu likumā, kas paredz
transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa samaksas kārtības maiņu
ieviest no 2017.gada 1.janvāra;
2.3. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz svinu nesaturošam benzīnam, tā aizstājējproduktiem un
komponentiem piemērot akcīzes nodokļa likmi 436 EUR par 1000
litriem degvielas;
2.4. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz petrolejai, tās aizstājējproduktiem un komponentiem
piemērot akcīzes nodokļa likmi 341 EUR par 1000 litriem
degvielas;
2.5. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz dīzeļdegvielai (gāzeļļai), tās aizstājējproduktiem un
komponentiem piemērot akcīzes nodokļa likmi 341 EUR par 1000
litriem degvielas;
2.6. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz naftas gāzēm un pārējiem gāzveida ogļūdeņražiem piemērot
akcīzes nodokļa likmi 206 EUR par 1000 kilogramiem degvielas;
2.7. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz degvieleļļai, kuras kolorimetriskais indekss ir mazāks par
2,0 un kinemātiskā viskozitāte 50 grādos pēc Celsija ir vienāda
ar 25 kvadrātmilimetriem sekundē, tās aizstājējproduktiem un
komponentiem piemērot akcīzes nodokļa likmi 341 EUR par 1000
litriem degvielas;
2.8. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz pakāpeniski un samērīgi līdz 2018.gada 1.aprīlim
palielināt akcīzes nodokļa likmi alum (par 100 litriem) līdz 4,6
EUR par katru absolūtā spirta tilpumprocentu, kas izteikts ar
precizitāti līdz vienai desmitdaļai, bet ne mazāk kā 8,6 EUR par
100 litriem alus, kā arī attiecīgi precizējot akcīzes nodokļa
likmi pastāvīgo mazo alus darītavu saražotajam alum (par 100
litriem);
2.9. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz pakāpeniski līdz 2018.gada 1.aprīlim palielināt akcīzes
nodokļa likmi vīnam līdz 82 EUR par 100 litriem;
2.10. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz līdz 2018.gada 1.aprīlim pakāpeniski palielināt akcīzes
nodokļa likmi raudzētajiem dzērieniem ar absolūtā spirta saturu
virs 6 tilpumprocentiem līdz 82 EUR par 100 litriem;
2.11. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz līdz 2018.gada 1.aprīlim pakāpeniski palielināt akcīzes
nodokļa likmi starpproduktiem ar absolūtā spirta saturu līdz 15
tilpumprocentiem (ieskaitot) līdz 82 EUR par 100 litriem;
2.12. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz līdz 2018.gada 1.aprīlim pakāpeniski palielināt akcīzes
nodokļa likmi starpproduktiem ar absolūtā spirta saturu no 15
tilpumprocentiem (neieskaitot) līdz 22 tilpumprocentiem
(ieskaitot) līdz 135 EUR par 100 litriem;
2.13. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz līdz 2018.gada 1.aprīlim pakāpeniski palielināt akcīzes
nodokļa likmi pārējiem alkoholiskajiem dzērieniem līdz 1500 EUR
par 100 litriem absolūtā spirta;
2.14. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz no 2016.gada 1.jūlija elektroniskajās cigaretēs
izmantojamam šķidrumam piemērot akcīzes nodokli, ko veido likme
par 1 mililitru šķidruma - 0,01 EUR un likme par 1 miligramu
nikotīna - 0,005 EUR;
2.15. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
paredz līdz 2018.gada 1.janvārim pakāpeniski palielināt akcīzes
nodokļa likmi smēķējamai tabakai un tabakas lapām līdz 62 EUR par
kilogramu;
2.16. grozījumus Pievienotās vērtības nodokļa likumā,
izslēdzot 52.panta pirmās daļas 25.punkta "b"
apakšpunkta regulējumu, ka ar pievienotās vērtības nodokli
neapliek dzīvojamās mājas pārvaldīšanas pakalpojumus saskaņā ar
pārvaldīšanas līgumā iekļautiem maksājumiem;
2.17. grozījumus likumā "Par nodokļiem un nodevām",
kas nosaka kārtību un apjomu, kādā kredītiestādes un maksājumu
pakalpojumu sniedzēji sniedz informāciju par aizdomīgiem
darījumiem (nodokļu jomā) Valsts ieņēmumu dienestam;
2.18. grozījumus Kredītiestāžu likumā, kas paredz
kredītiestāžu rīcībā esošās informācijas par aizdomīgiem
darījumiem (nodokļu jomā) sniegšanu Valsts ieņēmumu dienestam
likuma "Par nodokļiem un nodevām" izpratnē un minētajā
likumā noteiktajā kārtībā un apjomā;
2.19. grozījumus Kredītiestāžu likumā, kas nosaka gada
pārskata iesniegšanas termiņu 4 mēnešus pēc pārskata gada
beigām;
2.20. grozījumus Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas
likumā, kas paredz maksājumu pakalpojumu sniedzēju rīcībā esošās
informācijas par aizdomīgiem darījumiem (nodokļu jomā) sniegšanu
Valsts ieņēmumu dienestam likuma "Par nodokļiem un
nodevām" izpratnē un minētajā likumā noteiktajā kārtībā un
apjomā;
2.21. grozījumus likumā "Par nodokļiem un nodevām",
kas paredz noteikt regulējumu attiecībā uz Ekonomiskās sadarbības
un attīstības organizācijas izstrādātā globālā standarta
ieviešanu finanšu konta informācijas nodokļu jomā automātiskajai
apmaiņai;
2.22. grozījumus Mikrouzņēmumu likumā, kas paredz līdz ar
darba ņēmēja un darba devēja pārskata mēneša minimālā valsts
sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu objekta noteikšanu,
sākot ar 2017.gadu, no mikrouzņēmumu nodokļa izslēgt valsts
sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu daļu;
2.23. grozījumus Pievienotās vērtības nodokļa likumā, kas
paredz noteikt kultūras institūcijas, kuru sniegtajiem
pakalpojumiem nebūtu piemērojams pievienotās vērtības
nodoklis.
3. Pārresoru koordinācijas centram saskaņā ar Publiskas
personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma
pārejas noteikumu 2.punkta otro apakšpunktu sagatavot un
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt izskatīšanai
Ministru kabinetā noteikumu projektu par prognozējamās un
dividendēs izmaksājamās peļņas daļas noteikšanas kārtību valsts
kapitālsabiedrībā un publiski privātajā kapitālsabiedrībā, kurā
valsts ir dalībnieks, nosakot, ka minimālo dividendēs izmaksājamo
peļņas daļu 2016.gadā (par 2015.gadu) nosaka un aprēķina 90%
apmērā no attiecīgās kapitālsabiedrības neto peļņas, 2017.gadā
(par 2016.gadu) -75% apmērā, 2018.gadā (par 2017.gadu) -70%
apmērā.
4. Finanšu ministrijai kopīgi ar Labklājības ministriju
sagatavot un finanšu ministram saskaņā ar likumprojekta "Par
valsts budžetu 2016.gadam" sagatavošanas grafiku iesniegt
izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu, kas no 2016.gada
1.janvāra paredz ieviest solidaritātes nodokli no objekta, kas
pārsniedz valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu objekta
maksimālo apmēru, un kuru ieskaita valsts pamatbudžetā, kā arī
grozījumus likumā "Par nodokļiem un nodevām" un
grozījumus likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli",
kas paredz no 2016.gada 1.janvāra ieviest solidaritātes
nodokli.
5. Labklājības ministrijai kopīgi ar Finanšu ministriju
sagatavot un labklājības ministram saskaņā ar likumprojekta
"Par valsts budžetu 2016.gadam" sagatavošanas grafiku
iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā:
5.1. grozījumus likumā "Par valsts sociālo
apdrošināšanu" (nepieciešamības gadījumā arī likumā
"Par maternitātes un slimības apdrošināšanu", likumā
"Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem
darbā un arodslimībām" un likumā "Par apdrošināšanu
bezdarba gadījumam"), sakārtojot normatīvos aktus saistībā
ar solidaritātes nodokļa ieviešanu;
5.2. grozījumus likumā "Par valsts sociālo
apdrošināšanu" par darba ņēmēja un darba devēja pārskata
mēneša minimālā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu
objekta noteikšanu, sākot ar 2017.gadu.
6. Ekonomikas ministrijai sadarbībā ar Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministriju un Finanšu ministriju
nepieciešamības gadījumā sagatavot un līdz 2015.gada
11.septembrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus
normatīvajos aktos attiecībā uz dzīvojamās mājas pārvaldīšanas
pakalpojumiem, lai pēc grozījumu veikšanas Pievienotās vērtības
nodokļa likumā neveidotos pretrunas ar dzīvojamās mājas
pārvaldīšanas pakalpojumu jomu regulējošajiem normatīvajiem
aktiem.
7. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumus par fiskālās
telpas (prognozes) palielināšanu par 3,0 milj. EUR valsts
kopbudžetā 2016.gadā atbilstoši aktuāliem Finanšu un kapitāla
tirgus komisijas aprēķiniem sakarā ar Finanšu stabilitātes
nodevas bāzes izmaiņām saistībā ar izmaiņām Noguldījumu garantiju
likumā, kas stājās spēkā 2015.gada 1.jūlijā.
8. Kultūras ministrijai sagatavot un līdz 2015.gada
28.augustam sniegt Finanšu ministrijai informāciju par tām
kultūras institūcijām, kuru sniegtajiem kultūras pakalpojumiem
būtu piemērojams atbrīvojums no pievienotās vērtības nodokļa.
9. Finanšu ministrijai sagatavot grozījumus likumā "Par
iedzīvotāju ienākuma nodokli", saglabājot likmi 23% apmērā
no 2016.gada 1.janvāra.
10. Finanšu ministrijai sagatavot grozījumus likumā "Par
izložu un azartspēļu nodevu un nodokli" atbilstoši valdību
veidojošās koalīcijas sadarbības partneru ierosinājumam, kas
paredz paaugstināt azartspēļu nodokļu un nodevu likmes vidēji par
četriem līdz vienpadsmit procentiem un samazināt nodevu par
interaktīvo azartspēļu licences izsniegšanu, sākot ar
2016.gadu.
11. Pieņemt zināšanai, ka gadījumā, ja Veselības ministrija
vienosies ar Zemkopības ministriju jautājumā par akcīzes nodokļa
noteikšanu neveselīgajiem pārtikas produktiem, šī nodokļa
ieņēmumi tiks novirzīti veselības nozares finansējumam.
12. Pieņemt zināšanai tieslietu ministra sniegto informāciju
par to, ka Ministru kabineta 2015.gada 4.augusta sēdē
atbalstītais un Saeimai iesniegtais likumprojekts "Grozījums
likumā "Par nodokļiem un nodevām"" (TA-1425)
iekļaujams izskatīšanai valsts budžeta likumprojektu paketē un
ministrs nosūtīs attiecīgu vēstuli Saeimas Prezidijam.
13. Saskaņā ar Ministru kabineta kārtības ruļļa 193.punktu
atzīmēt, ka ekonomikas ministrei D.Reizniecei-Ozolai ir atsevišķs
viedoklis izskatītajā jautājumā, un tas ir šāds:
"Kopumā neiebilstot pret valsts sociālās apdrošināšanas
obligāto iemaksu daļas izslēgšanu no mikrouzņēmumu nodokļa un
pret mikrouzņēmumu nodokļa likmes samazināšanu, uzskatu, ka ir
jānodrošina samērīgi ierobežojumi un nodokļu slogs mikro un
mazajai uzņēmējdarbībai, t.i.:
- jāievēro Mikrouzņēmumu nodokļa likumā ietvertais mērķis;
- jānodrošina, ka mikrouzņēmumu nodokļa režīmam netiek radīts
būtiski lielāks nodokļu slogs salīdzinoši ar spēkā esošo
mikrouzņēmumu nodokļa normatīvo regulējumu un tas nekļūst
neizdevīgāks par vispārīgo nodokļu maksāšanas režīmu;
- jānodrošina samērīgi ierobežojumi attiecībā pret
mikrouzņēmumiem, piemēram, uzskatām, ka nodokļu sloga pieaugums
nav atbalstāms, ja tiek nepamatoti ierobežotas nozares, kurās
varēs darboties mikrouzņēmumi;
- jāsaglabā atvieglojumi uzņēmējdarbības uzsākšanai un
darbībai tās sākuma posmā - atvieglota grāmatvedības kārtošana,
atskaišu sniegšana, nodokļa administrēšana u.c.
Līdz ar to, izslēdzot valsts sociālās apdrošināšanas obligāto
iemaksu daļu no mikrouzņēmumu nodokļa likmes, kas šobrīd ir
noteiktas 9% un 12% apmērā, ir atbilstoši šai daļai jāsamazina
mikrouzņēmumu nodokļu likme. Finanšu ministrijas piedāvātās
likmes 5% (pirmos trīs gadus) un 8% apmērā ir pārlieku lielas un
padara mikrouzņēmumu nodokļa režīmu neizdevīgu. Ekonomikas
ministrijas aprēķini rāda, ka, izņemot VSAOI no kopējā nodokļa,
mikrouzņēmumu nodokļa likmei būtu jāsaglabājas attiecīgi 3,15% un
4,2% apmērā.
Vienlaikus iebilstu, ka tiek noteikti plaši nozaru
ierobežojumi, kurās nav atļauta mikrouzņēmumu nodokļa maksātāju
darbība. Uzskatu, ka tādējādi tiks nepamatoti ierobežotas
mikrouzņēmumu iespējas uzsākt savu darbību un attīstīties.
Atsevišķu nozaru ierobežojumu noteikšana atbalstāma tikai tad, ja
tajās ir konstatēta faktos pierādāma izvairīšanās no nodokļu
nomaksas un ir konstatēta uzņēmumu negodprātīga rīcība
mikrouzņēmumu nodokļa maksāšanas režīma piemērošanā. Līdz šim
šāda kvalitatīva nozaru analīze no atbildīgās ministrijas puses
nav veikta.
Vēlos atgādināt, ka līdz ar minimālo valsts sociālās
apdrošināšanas obligāto iemaksu modeļa ieviešanu tiks sasniegts
Saeimā uzdotais uzdevums paaugstināt mikrouzņēmumu nodokļa
maksātāju sociālās garantijas līdz vismaz minimālajam
līmenim.
Labklājības ministrijas priekšlikums minimālo valsts sociālās
apdrošināšanas obligāto iemaksu noteikšanai, kas paredz, ka
katram mikrouzņēmumam par katru tajā strādājošo būs jāveic valsts
sociālā apdrošināšanas iemaksas fiksētā apjomā, un netiek
pieļauta to summēšana, ja persona strādā vairākās darba vietās,
ir neizdevīgāks kā vispārējā režīmā strādājošajiem uzņēmumiem un
kombinācijā ar nozaru ierobežojumiem padarīs mikrouzņēmumu
nodokļa maksātāju nekonkurētspējīgu.
Vēlos atgādināt, ka, ieviešot mikrouzņēmumu nodokļa režīmu,
tika radīts vienkāršs mehānisms, kā jaundibināti uzņēmumi, kuri
tuvākajā laikā neizaugs par lieliem uzņēmumiem, var legāli veikt
uzņēmējdarbību, nomaksājot nodokļus budžetā. Uzsveru, ka,
iznīcinot mikrouzņēmumu nodokļa režīmu, tiks iznīcināts vienīgais
valsts instruments jaunu uzņēmēju atbalstam.".
14. Saskaņā ar Ministru kabineta kārtības ruļļa 193.punktu
atzīmēt, ka satiksmes ministram A.Matīsam ir atsevišķs viedoklis
izskatītajā jautājumā, un tas ir šāds:
"Iebilstu pret protokollēmuma 2.1. un
2.3.-2.7.apakšpunktiem, jo, neskatoties uz plānoto ieņēmumu
palielinājumu no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa
palielināšanas un attiecīgi palielināto slogu transportlīdzekļu
īpašniekiem (fiziskajām un juridiskajām personām), Finanšu
ministrija pretēji likuma "Par autoceļiem" 12.panta
ceturtajā daļā noteiktajam papildu ieņēmumus nepiedāvā novirzīt
valsts un pašvaldību autoceļu sakārtošanai. Ņemot vērā to, ka
akcīzes nodokļa palielināšana dīzeļdegvielai negatīvi ietekmēs
izmaksu pieaugumu autopārvadātāju, dzelzceļa, pasažieru
pārvadātāju un citu nozaru komersantiem, kuru izmaksas vai
zaudējumus saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem ir
jākompensē, uzskatu, ka valdībai būs jālemj par papildu līdzekļu
piešķiršanu attiecīgo zaudējumu kompensēšanai.".
44.§
Informatīvais
ziņojums "Par priekšlikumiem valsts budžeta izdevumiem
2016.gadam un ietvaram 2016.-2018.gadam"
TA-1830-IP
______________________________________________________
(J.Plūme, J.Dūklavs, J.Reirs, Dz.Rasnačs,
D.Melbārde, M.Seile, R.Bergmanis, G.Belēvičs,
D.Reizniece-Ozola, A.Matīss, U.Augulis,
E.Rinkēvičs, G.Puķītis, I.Pētersone-Godmane,
I.Spure, B.Bāne, J.Streļčenoks, L.Straujuma)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Atbalstīt samazinājumu 3 procentu apmērā no ministriju un
citu centrālo valsts iestāžu (turpmāk - ministrija) budžetos
valsts pamatfunkciju īstenošanai plānotajiem bāzes izdevumiem
2016.gadā saskaņā ar informatīvā ziņojuma 1.pielikumu,
samazinājumu nepiemērojot izdevumiem neatkarīgajām institūcijām;
valsts aizsardzībai un drošībai (Aizsardzības ministrijai,
Iekšlietu ministrijai, Tieslietu ministrijai (Satversmes
aizsardzības birojam (SAB), Ieslodzījuma vietu pārvaldei));
62.resoram "Mērķdotācijas pašvaldībām"; 64.resoram
"Dotācija pašvaldībām" (Dotācija pašvaldību finanšu
izlīdzināšanas fondam) un 74.resoram "Gadskārtējā valsts
budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums";
izglītībai (Izglītības un zinātnes ministrijai, izņemot
administratīvos izdevumus); Labklājības ministrijai pamatbudžetā
- sociālajiem pabalstiem, izdienas pensijām un piemaksām pie
vecuma un invaliditātes pensijām, valsts atbalstam sociālajai
apdrošināšanai, sociālās rehabilitācijas valsts programmām,
aprūpei valsts sociālās aprūpes institūcijās; speciālajā budžetā
- valsts pensiju speciālajam budžetam, nodarbinātības speciālajam
budžetam, darba negadījumu speciālajam budžetam, invaliditātes,
maternitātes un slimības speciālajam budžetam; ēnu ekonomikas
mazināšanas pasākumiem; pasākumiem, kas skar atlīdzību (t.sk.,
minimālās mēneša darba algas pieauguma kompensācijai un minimālās
mēneša darba algas paaugstināšanai); Veselības ministrijai -
medicīnas izglītībai un veselības aprūpes nodrošināšanai;
Tieslietu ministrijai - Uzturlīdzekļu garantiju fondam;
Zemkopības ministrijai - augstākajai izglītībai; Kultūras
ministrijai - kultūrizglītībai; iemaksām starptautiskajās
organizācijās, kārtējiem maksājumiem Eiropas Savienības budžetā
un valsts parāda apkalpošanas izdevumiem; izdevumiem no maksas
pakalpojumiem, ilgtermiņa saistībām (VAS "Valsts nekustamie
īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem, jaunas
ieslodzījuma vietas būvniecībai Liepājā), Satiksmes ministrijai
(mērķdotācijām pašvaldību autoceļiem (ielām) un dotācijām
sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem ar braukšanas
maksas atvieglojumiem saistīto zaudējumu segšanai u.c).
3. Noteikt, ka ministrijas šī protokollēmuma 2.punktā minēto
samazinājumu nodrošina, izvērtējot attiecīgās nozares
prioritātes. Ministrijai nav tiesību šī samazinājuma
kompensācijai pieprasīt finansējumu no līdzekļiem neparedzētiem
gadījumiem.
4. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu samazināt
2016.gadam budžeta izdevumus apakšprogrammā 41.13.00
"Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi
īstenojamiem projektiem un pasākumiem" 10 600 000 EUR
apmērā, tajā skaitā, lai norēķinātos par Muzeju krātuves
kompleksa būvniecības Pulka ielā 8, Rīgā, darbiem 10 000 000 EUR
apmērā un 600 000 EUR apmērā par Jaunā Rīgas teātra ēkas
rekonstrukcijas darbiem Lāčplēša ielā 25, Rīgā, un attiecīgi
palielināt izdevumus apakšprogrammā 41.13.00 "Finansējums
VAS "Valsts nekustamie īpašumi īstenojamiem projektiem un
pasākumiem" 2017.gadam 10 000 000 EUR apmērā norēķiniem par
Muzeju krātuves kompleksa būvniecības darbiem un 2018.gadam 600
000 EUR apmērā norēķiniem par Jaunā Rīgas teātra ēkas
rekonstrukcijas darbiem.
5. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu samazināt
2016.gadam izdevumus Tieslietu ministrijas budžeta apakšprogrammā
04.02.00 "Ieslodzījuma vietu būvniecība" ilgtermiņa
saistību pasākumam "Jauna cietuma būvniecība Liepājā"
13 000 000 EUR apmērā un attiecīgi palielināt izdevumus Tieslietu
ministrijas budžeta apakšprogrammā 04.02.00 "Ieslodzījuma
vietu būvniecība" 2017.gadam ilgtermiņa saistību pasākumam
"Jauna cietuma būvniecība Liepājā" 13 000 000 EUR
apmērā.
6. Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu palielināt
valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta izdevumus
2016.gadam 4 167 244 EUR apmērā, tai skaitā Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūras speciālā budžeta izdevumus 194 788 EUR
apmērā (tai skaitā izdevumus atlīdzībai 89 388 EUR apmērā),
2017.gadam 20 926 695 EUR apmērā, tai skaitā Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūras speciālā budžeta izdevumus atlīdzībai 89
388 EUR apmērā un 2018.gadam 46 874 801 EUR apmērā, tai skaitā
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālā budžeta
izdevumus atlīdzībai 163 920 EUR apmērā, lai atbilstoši 2015.gada
27.jūnijā izsludinātā likuma "Grozījumi likumā "Par
valsts pensijām" pārejas noteikumu 10.punktam, kas paredz
papildināt pārejas noteikumus ar 65.punktu, nodrošinātu pensiju
sākuma kapitāla un pensiju kapitāla pārrēķināšanu (pensiju
pārrēķināšanu saistībā ar negatīvajiem kapitāla indeksiem)
personām, kurām no 2010.gada 1.janvāra līdz 2015.gada
31.decembrim piešķirta vai pārrēķināma vecuma, izdienas vai
apgādnieka zaudējuma pensija, ievērojot šādus termiņus:
6.1. ar 2016.gada 1.janvāri pārskata 2010.gadā piešķirtās vai
pārrēķinātās pensijas;
6.2. ar 2017.gada 1.janvāri pārskata 2011.gadā piešķirtās vai
pārrēķinātās pensijas;
6.3. ar 2018.gada 1.janvāri pārskata 2012., 2013., 2014. un
2015.gadā piešķirtās vai pārrēķinātās pensijas.
7. Atbalstīt Veselības ministrijas priekšlikumu palielināt
Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 20.02.00
"Izdienas pensijas" izdevumus sociālajiem pabalstiem
2016.gadam 1 302 563 EUR apmērā, 2017.gadam 1 341 083 EUR apmērā
un 2018.gadam 1 420 922 EUR apmērā, lai atbilstoši 2015.gada
21.jūlijā izsludinātajam likumam "Neatliekamās medicīniskās
palīdzības dienesta neatliekamās medicīniskās palīdzības
nodrošināšanā iesaistīto darbinieku izdienas pensiju likums"
nodrošinātu izdienas pensiju izmaksas.
8. Atbalstīt Ekonomikas ministrijas priekšlikumu samazināt
valsts pamatbudžeta prognozējamos ieņēmumus valsts budžetā no
valsts nodevas par naftas produktu drošības rezervju uzturēšanu
2016.gadā 13 791 149 EUR apmērā, 2017.gadā 9 646 702 EUR apmērā
un 2018.gadā 6 887 799 EUR apmērā un no pievienotās vērtības
nodokļa 2016.gadā 2 896 140 EUR apmērā, 2017.gadā 2 025 807 EUR
apmērā un 2018.gadā 1 446 438 EUR apmērā. Samazināt izdevumus
budžeta apakšprogrammā 29.01.00 "Naftas produktu rezervju
uzturēšana" 2016.gadā 16 687 289 EUR apmērā, 2017.gadā 11
672 509 EUR apmērā un 2018.gadā 8 334 237 EUR apmērā naftas
produktu rezervju sistēmas uzturēšanai.
9. Jautājums par papildu nepieciešamo finansējumu Ekonomikas
ministrijas budžeta apakšprogrammā 29.02.00
"Elektroenerģijas lietotāju atbalsts" elektroenerģijas
lietotāju atbalstam 2016.gadā un turpmākajos gados skatāms
Ministru kabinetā vienlaicīgi ar Ekonomikas ministrijas
sagatavoto izvērtējumu par subsidētās elektroenerģijas nodokļa
izpildes progresu 2015.gadā un priekšlikumiem par nepieciešamo
valsts budžeta finansējumu elektroenerģijas lietotāju atbalstam
2016.gadā un turpmākajos gados, izpildot Ministru kabineta
2014.gada 19.novembra sēdē doto uzdevumu (prot. Nr.63 23.§
2.2.apakšpunkts), vienlaikus nodrošinot fiskāli neitrālu ietekmi
atbilstoši Eiropas nacionālo un reģionālo kontu sistēmas Eiropas
Savienībā metodoloģijai.
10. Atbalstīt papildu izdevumus neatliekamiem pasākumiem
atbilstoši informatīvā ziņojuma 1. un 2.pielikumam, tajā skaitā
no Veselības ministrijai papildus paredzētajiem līdzekļiem 7 782
720 EUR novirzīt valsts galvoto aizdevumu slimnīcām atmaksai un 4
217 280 EUR novirzīt kompensējamo medikamentu apmaksai C-hepatīta
un HIV/AIDS pacientiem, no Satiksmes ministrijai papildus
paredzētajiem līdzekļiem 4 092 852 EUR, tai skaitā novirzīt
kompensācijām reģionālajām pasta piegādēm 2 000 000 EUR apmērā un
dotācijām zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu
sniedzējiem 2 092 852 EUR apmērā. Gadījumā, ja faktiskie
zaudējumi reģionālajām pasta piegādēm un zaudējumu segšanai
sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem pārsniedz plānotos
finanšu resursus, Satiksmes ministrija sagatavo pieprasījumu
finansējumam no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.
11. Pieņemt zināšanai, ka atbilstoši Saeimas Prezidija
2015.gada 4.augusta lēmumam (Saeimas kancelejas 2015.gada
4.augusta vēstule Nr.622.12/3-159-12/15) palielināti Saeimas
valsts budžeta izdevumi 2016.gadam 314 414 EUR apmērā, 2018.gadam
995 851 EUR apmērā un samazināti izdevumi 2017.gadam 235 616 EUR
apmērā.
12. Atbalstīt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
priekšlikumu palielināt valsts budžeta bāzes izdevumus 2016.gadam
no prognozējamiem maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas
līdzekļu atlikumiem uz 2016.gada 1.janvāri 500 000 EUR
apmērā.
13. Satiksmes ministrijai sagatavot un satiksmes ministram
iesniegt grozījumus Pasta likumā likumprojekta "Par valsts
budžetu 2016.gadam" likumprojektu paketē, kas paredz grozīt
Pārejas noteikumu 12.punktu, ka pasta komersantam (VAS
"Latvijas Pasts)", kuram laika posmā no 2013.gada
1.janvāra līdz 2019.gada 31.decembrim ir noteiktas saistības
sniegt universālo pasta pakalpojumu, 2016.gadā nekompensēs
zaudējumus, kas radušies, sniedzot abonēto preses izdevumu
piegādes pakalpojumus 2016.gada I pusē.
14. Pēc Ministru kabineta noteikumu projekta "Pedagogu
darba samaksas un valsts finansējuma pedagogu darba samaksai
aprēķināšanas un piešķiršanas noteikumi" pieņemšanas
Ministru kabinetā jautājumu par finanšu līdzekļu piešķiršanu
jaunā pedagogu darba samaksas modeļa ieviešanai skatīt
likumprojekta "Par valsts budžetu 2016.gadam" un
likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2016.,
2017. un 2018.gadam" izskatīšanas procesā.
15. Saskaņā ar Ministru kabineta 2015.gada 17.marta sēdē
uzdoto (prot. Nr.15 30.§ 30.punkts) atbalstīt priekšlikumus
palielināt valsts budžeta bāzes izdevumus iemaksu
starptautiskajās organizācijās nodrošināšanai atbilstoši Finanšu
ministrijas tīmekļa vietnē publicētajai informācijai par valūtas
maiņas kursu aktualizētajām prognozēm:
15.1. Ārlietu ministrijai 2016.gadam 269 630 EUR apmērā;
15.2. Ekonomikas ministrijai 2016., 2017. un 2018.gadam 22 032
EUR apmērā katru gadu;
15.3. Finanšu ministrijai 2016.gadam 849 042 EUR apmērā,
2017.gadam 39 267 EUR apmērā, 2018.gadam 52 910 EUR apmērā (tajā
skaitā iemaksām ERAB);
15.4. Labklājības ministrijai valsts pamatbudžetā 2016., 2017.
un 2018.gadam 35 343 EUR apmērā katru gadu, valsts speciālajā
budžetā 2016., 2017. un 2018.gadam 3978 EUR apmērā katru
gadu;
15.5. Veselības ministrijai 2016., 2017. un 2018.gadam 46 869
EUR apmērā katru gadu.
16. Atbalstīt papildu finansējumu Fiskālās disciplīnas padomes
kapacitātes stiprināšanai 2016.gadā 109 583 EUR apmērā (izdevumi
atlīdzībai 84 654 EUR, tai skaitā atalgojumam 65 768 EUR,
izdevumi precēm un pakalpojumiem 18 579 EUR, izdevumi
pamatkapitāla veidošanai 6 350 EUR) un turpmāk ik gadu 97 589 EUR
apmērā (izdevumi atlīdzībai 84 654 EUR, tai skaitā atalgojumam 65
768 EUR, izdevumi precēm un pakalpojumiem 12 935 EUR). Finanšu
ministrijai atbilstoši precizēt valsts pamatbudžeta
izdevumus.
17. Veselības ministrijai sadarbībā ar Labklājības ministriju
un Finanšu ministriju sagatavot un līdz 2016.gada 1.jūlijam
iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu ar
priekšlikumiem veselības apdrošināšanas obligāto iemaksu
ieviešanai.
18. Ministrijām papildu nepieciešamo finansējumu nodrošināt,
pārskatot bāzes izdevumus un iepriekšējos gados (2014.-2016.gada
ietvarā un 2015. 2017.gada ietvarā) piešķirto finansējumu jaunām
politikas iniciatīvām.
19. Ministrijām, iesniedzot priekšlikumus papildu izdevumu
neatliekamo pasākumu finansēšanai, kuri nav minēti informatīvā
ziņojuma 1. un 2.pielikumā, nodrošināt priekšlikuma fiskāli
neitrālu ietekmi, tai skaitā veicot iekšējās pārdales starp
ministrijas un citas centrālās valsts iestādes budžeta
programmām/apakšprogrammām, vienlaikus neradot negatīvu ietekmi
uz šobrīd veicamajām funkcijām.
20. Noteikt, ka turpmākajā likumprojekta "Par valsts
budžetu 2016.gadam" un likumprojekta "Par vidēja
termiņa budžeta ietvaru 2016., 2017. un 2018.gadam"
izskatīšanas procesā iesniegtie priekšlikumi par papildu ieņēmumu
pasākumiem tiek novirzīti valsts aizsardzībai.
21. Noteikt, ja tiek pieņemts lēmums prognozēto papildu
ieņēmumu samazināšanai, vienlaikus tiek pārskatīti un precizēti
informatīvā ziņojuma 1. un 2.pielikumā iekļautie priekšlikumi
papildu izdevumiem neatliekamajiem pasākumiem.
22. Atbalstīt Vides aizsardzības un reģionālās ministrijas
priekšlikumu Salaspils kodolreaktora likvidācijas pasākumu
kopumam (t.sk. radioaktīvo atkritumu glabātuvei
"Radons") 2016. gadā 45 000 EUR apmērā (izdevumi
atlīdzībai 8000 EUR, t.sk. atalgojumam 6473 EUR) nodrošināt Vides
aizsardzības un reģionālās ministrijai piešķirto valsts budžeta
līdzekļu ietvaros, veicot iekšējo pārdali starp ministrijas
budžeta programmām/apakšprogrammām, un konceptuāli atbalstīt
papildu finansējuma piešķiršanu 2017.-2020.gadam.
23. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai
līdz 2016.gada 1.februārim sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt
izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finansējuma
piešķiršanu un ilgtermiņa saistību iekļaušanu likumprojektā
"Par valsts budžetu 2017.gadam" un turpmākajiem gadiem
Salaspils kodolreaktora likvidācijas pasākumu kopumam atbilstoši
šī protokollēmuma 22.punktā minētajam.
24. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai
sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju divu nedēļu laikā
iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē priekšlikumus
bērnudārzu pieejamības problēmas risināšanai.
25. Pieņemt zināšanai, ka Ārlietu ministrija un Iekšlietu
ministrija civilo ekspertu darbības nodrošināšanai 2016.gadā var
iesniegt pieprasījumu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.
26. Jautājumu par Tieslietu ministrijai papildu nepieciešamo
finansējumu jaunas darba samaksas sistēmas ieviešanai
Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta
pakāpēm turpināt izskatīt. Finanšu ministrijai kopīgi ar
Tieslietu ministriju izvērtēt iespējamos risinājumus un sniegt
priekšlikumus iespējamai finansējuma nodrošināšanai minētajam
mērķim.
27. Ministrijām priekšlikumus par atsevišķu izdevumu
attiecināšanu uz aizsardzības budžetu iesniegt Aizsardzības
ministrijā un Finanšu ministrijā līdz 2015.gada 26.augusta
plkst.14.00. Aizsardzības ministrijai izvērtēt ministriju
iesniegtos priekšlikumus un iesniegt Finanšu ministrijā viedokli
līdz 2015.gada 26.augusta plkst.17.00. Finanšu ministrijai
apkopot Aizsardzības ministrijas iesūtīto viedokli un iesniegt
izskatīšanai Ministru kabineta 2015.gada 27.augusta ārkārtas
sēdē.
28. Ministrijām sagatavot fiskāli neitrālus priekšlikumus un
iesniegt Finanšu ministrijā līdz 2015.gada 26.augusta plkst.
17.00.
29. Atbalstīt priekšlikumu par finansējuma piešķiršanu
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam korupcijas
apkarošanas kontaktpunktu tīkla dalībvalstu konferences
sarīkošanai.
30. Noteikt, ka diskusijas par priekšlikumiem izmaiņām valsts
budžeta izdevumu daļā turpinās un gala lēmums tiek pieņemts
Ministru kabineta 2015.gada 27.augusta ārkārtas sēdē.
45.§
Informatīvais
ziņojums "Par neatkarīgo institūciju iesniegtajām jaunajām
politikas iniciatīvām 2016., 2017. un 2018.gadam"
TA-1689-IP
______________________________________________________
(J.Reirs, M.Brencis, A.Dulevska, D.Melbārde,
I.Ziemele, E.Rinkēvičs, Dz.Rasnačs,
D.Reizniece-Ozola, G.Belēvičs, E.Krūmiņa,
U.Čuma-Zvirbulis, L.Straujuma)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu, kā arī
Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes, Satversmes
tiesas, Valsts kontroles un Augstākās tiesas pārstāvju sniegto
informāciju par šo institūciju iesniegtajām jaunajām politikas
iniciatīvām.
2. Atbalstīt priekšlikumu paredzēt 55 000 EUR Satversmes
tiesai Starptautisko tiesību asociācijas konferences
organizēšanai.
3. Jautājumu par neatkarīgo institūciju iesniegtajām jaunajām
politikas iniciatīvām turpināt izskatīt Ministru kabineta
2015.gada 27.augusta ārkārtas sēdē.
46.§
Informatīvais
ziņojums "Fiskālo risku deklarācija"
TA-1810
______________________________________________________
(J.Reirs, N.Sakss, J.Platais, L.Straujuma)
1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2. Finanšu ministrijai, sagatavojot likumprojektu "Par
vidēja termiņa budžeta ietvaru 2016., 2017. un 2018.gadam",
iekļaut normu, ka fiskālā nodrošinājuma rezerve 2017.gadā un
2018. gadā ir 0,1% no IKP.
3. Konceptuāli atbalstīt priekšlikumu par plānotās fiskālā
nodrošinājuma rezerves samazinājumu 2016.gadā, lai nodrošinātu
finansējumu Aizsardzības ministrijai 1,4% apmērā no IKP.
4. Jautājumu par fiskālā nodrošinājuma rezerves samazināšanu
2016.gadā, lai nodrošinātu finansējumu Aizsardzības ministrijai
1,4% apmērā no IKP, izskatīt Ministru kabineta 2015.gada
27.augusta ārkārtas sēdē.
Sēdi slēdz plkst.19.05
Ministru prezidente Laimdota
Straujuma
Valsts kancelejas direktora
pienākumu izpildītāja,
direktora vietniece tiesību aktu lietās,
Juridiskā departamenta vadītāja Inese Gailīte