Ministru kabineta
  sēdes protokols Nr. 41
  Rīgā 2015. gada 25. augustā
  Ministru kabineta sēdes
  protokols
  Sēdi vada
  Ministru prezidente ‒ L.Straujuma
  Ar balsstiesībām piedalās:
  Aizsardzības ministrs ‒ R.Bergmanis
  Ārlietu ministrs ‒ E.Rinkēvičs
  Ekonomikas ministre ‒ D.Reizniece-Ozola
  Finanšu ministrs ‒ J.Reirs
  Izglītības un zinātnes ministre ‒ M.Seile
  Kultūras ministre ‒ D.Melbārde
  Labklājības ministrs ‒ U.Augulis
  Satiksmes ministrs ‒ A.Matīss
  Tieslietu ministrs ‒ Dz.Rasnačs
  Veselības ministrs ‒ G.Belēvičs
  Zemkopības ministrs ‒ J.Dūklavs
  Ar padomdevēja tiesībām
  piedalās:
  Latvijas Bankas pārstāvis ‒ E.Kušners
  Ģenerālprokuratūras pārstāvis ‒ J.Pēda
  Valsts kontroliere ‒ E.Krūmiņa
  Valsts kancelejas direktora pienākumu izpildītāja, direktora
  vietniece tiesību aktu lietās, Juridiskā departamenta vadītāja ‒
  I.Gailīte
  Valsts kancelejas direktora vietniece valsts pārvaldes un
  cilvēkresursu attīstības jautājumos, Valsts pārvaldes attīstības
  departamenta vadītāja ‒ E.Upīte
  Protokolē
  Dokumentu pārvaldības departamenta vadītāja ‒ L.Peinberga
  Sēdi sāk plkst.12.00
  Saskaņotie tiesību aktu projekti
  (T (tehniskie projekti))
  1.§
  Noteikumu
  projekts "Par Ministru kabineta 2013.gada 24.septembra
  noteikumu Nr.952 "Noteikumi par gaisa kuģu, kuģu, mazo kuģu
  un jahtu reģistrācijas valsts nodevu" atzīšanu par spēku
  zaudējušiem"
  TA-1737
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  2.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījums Ministru kabineta 2008.gada 25.marta
  noteikumos Nr.213 "Ceļu satiksmes drošības direkcijā
  reģistrējamo kuģošanas līdzekļu reģistrācijas
  kārtība""
  TA-1738
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  Saskaņotie tiesību aktu projekti
  (A)
  3.§
  Rīkojuma
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 9.decembra
  rīkojumā Nr.830 "Par Stratēģiskas nozīmes preču kontroles
  komiteju""
  TA-1612
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
  parakstīšanai.
  4.§
  Noteikumu
  projekts "Darbības programmas "Izaugsme un
  nodarbinātība" 2.10. prioritārā virziena "Tehniskā
  palīdzība "Eiropas Sociālā fonda atbalsts Kohēzijas
  politikas fondu ieviešanai un vadībai"", 2.11.
  prioritārā virziena "Tehniskā palīdzība "Eiropas
  Reģionālās attīstības fonda atbalsts Kohēzijas politikas fondu
  ieviešanai un vadībai"" un 2.12. prioritārā virziena
  "Tehniskā palīdzība "Kohēzijas fonda atbalsts Kohēzijas
  politikas fondu ieviešanai un vadībai"" projektu
  iesniegumu atlases pirmās kārtas noteikumi"
  TA-1758
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  5.§
  Rīkojuma
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 27.augusta
  rīkojumā Nr.451 "Par Latvijas Republikas pārstāvju grupu
  Latvijas-Baltkrievijas Kopējā komisijā valsts robežas
  jautājumos""
  TA-1739
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
  parakstīšanai.
  6.§
  Rīkojuma
  projekts "Grozījumi Valsts civilās aizsardzības
  plānā"
  TA-1485
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
  parakstīšanai.
  7.§
  Rīkojuma
  projekts "Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Latvijas
  Republikas valsts robežas joslas ar Krievijas Federāciju
  ierīkošanai"
  TA-1774
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
  parakstīšanai.
  8.§
  Par Ministru
  kabineta 2013.gada 19.novembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.61
  66.§) "Informatīvais ziņojums "Par Eiropas Savienības
  struktūrfondu un Kohēzijas fonda, Eiropas Ekonomikas zonas
  finanšu instrumenta, Norvēģijas finanšu instrumenta un Latvijas
  un Šveices sadarbības programmas apguvi līdz 2013.gada
  30.septembrim"" 18.punktā dotā uzdevuma izpildi
  TA-1717
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Ņemot vērā iesniegto informāciju, pagarināt Ministru kabineta
  2013.gada 19.novembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.61 66.§)
  "Informatīvais ziņojums "Par Eiropas Savienības
  struktūrfondu un Kohēzijas fonda, Eiropas Ekonomikas zonas
  finanšu instrumenta, Norvēģijas finanšu instrumenta un Latvijas
  un Šveices sadarbības programmas apguvi līdz 2013.gada
  30.septembrim"" 18.punktā dotā uzdevuma izpildes
  termiņu līdz 2016.gada 31.decembrim.
  9.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 14.marta
  noteikumos Nr.200 "Noteikumi par civilās aviācijas gaisa
  kuģu reģistrācijas kārtību un nacionālās zīmes un reģistrācijas
  zīmes izvietošanas kārtību uz Latvijas Republikas Civilās
  aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētajiem gaisa
  kuģiem""
  TA-1730
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  10.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 25.oktobra
  noteikumos Nr.803 "Noteikumi par zāļu cenu veidošanas
  principiem""
  TA-1803
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  11.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra
  noteikumos Nr.836 "Noteikumi par darbības programmas
  "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma
  3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras
  attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par
  2000"""
  TA-1781
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  12.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījums Ministru kabineta 2011.gada 9.augusta
  noteikumos Nr.624 "Pārtikas nozares padomes
  nolikums""
  TA-1634
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  13.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 2.decembra
  noteikumos Nr.748 "Noteikumi par darījumiem ar
  lauksaimniecības zemi""
  TA-1763
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  14.§
  Noteikumu
  projekts "Valsts drošības iestāžu amatpersonu izdienas
  pensijas piešķiršanas, aprēķināšanas un izmaksas
  kārtība"
  TA-1805
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  15.§
  Noteikumu
  projekts "Noteikumi par valsts drošības iestāžu izdienas
  pensijas saņēmēja apliecību"
  TA-1806
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  16.§
  Rīkojuma
  projekts "Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Latvijas
  Republikas valsts robežas joslas ar Krievijas Federāciju
  ierīkošanai"
  TA-1808
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
  parakstīšanai.
  17.§
  Rīkojuma
  projekts "Par atklāta konkursa izsludināšanu uz Eiropas
  Kopienu Revīzijas palātas locekļa amatu"
  TA-1813
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
  parakstīšanai.
  18.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2013.gada 17.decembra
  noteikumos Nr.1524 "Noteikumi par valsts atbalstu
  lauksaimniecībai""
  TA-1811
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  19.§
  Noteikumu
  projekts "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības
  atbalsta piešķiršanu ražas, dzīvnieku un augu apdrošināšanai
  2014.-2020.gada plānošanas periodā"
  TA-1812
  
  ______________________________________________________
  (J.Abāšins, J.Dūklavs, L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  20.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2011.gada 6.septembra
  noteikumos Nr.694 "Noteikumi par darbības programmas
  "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma
  1.6.1.1.aktivitātes "Programmas vadības un atbalsta funkciju
  nodrošināšana", darbības programmas "Uzņēmējdarbība un
  inovācijas" papildinājuma 2.4.1.1.aktivitātes
  "Programmas vadības un atbalsta funkciju
  nodrošināšana", darbības programmas "Infrastruktūra un
  pakalpojumi" papildinājuma 3.7.1.1.aktivitātes
  "Programmas vadības un atbalsta funkciju nodrošināšana"
  un 3.8.1.1.aktivitātes "Programmas vadības un atbalsta
  funkciju nodrošināšana" projektu iesniegumu atlases otro
  kārtu""
  TA-1816
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  21.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 8.aprīļa
  noteikumos Nr.255 "Noteikumi par valsts un Eiropas
  Savienības atbalstu lauku attīstībai Latvijas lauku attīstības
  programmas pasākuma "Lauksaimniecības produktu pievienotās
  vērtības radīšana" ietvaros""
  TA-1815
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  Saskaņotie tiesību aktu projekti
  (B)
  22.§
  Noteikumu
  projekts "Profesionālās izglītības kompetences centra
  statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība mākslā, mūzikā vai
  dejā"
  TA-1554
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  23.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2013.gada 19.marta
  noteikumos Nr.144 "Profesionālās izglītības kompetences
  centra statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība""
  TA-1555
  
  ______________________________________________________
  (D.Melbārde, D.Reizniece-Ozola, L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai.
  24.§
  Noteikumu
  projekts "Privatizējamai dzīvojamai mājai funkcionāli
  nepieciešamā zemes gabala noteikšanas kārtība"
  TA-1389
  
  ______________________________________________________
  (Dz.Rasnačs, L.Straujuma)
  Ņemot vērā tieslietu ministra priekšlikumu, jautājuma
  izskatīšanu uz divām nedēļām atlikt.
  25.§
  Noteikumu
  projekts "Grozījumi Ministru kabineta 1999.gada 19.janvāra
  noteikumos Nr.20 "Dzīvojamās mājas privatizācijai
  nepieciešamo dokumentu sagatavošanas noteikumi""
  TA-1390
  
  ______________________________________________________
  (Dz.Rasnačs, L.Straujuma)
  Ņemot vērā tieslietu ministra priekšlikumu, jautājuma
  izskatīšanu uz divām nedēļām atlikt.
  26.§
  Noteikumu
  projekts "Notiesātā vai apcietinātā pārvešanas un apsardzes
  kārtība veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanas laikā
  ārstniecības iestādē ārpus ieslodzījuma vietas"
  TA-1499
  
  ______________________________________________________
  (Dz.Rasnačs, L.Medina, L.Straujuma)
  1. Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
  parakstīšanai
  2. Tieslietu ministrijai (Ieslodzījumu vietu pārvaldei) un
  Iekšlietu ministrijai (Valsts policijai) līdz 2016.gada
  1.janvārim noslēgt starpresoru vienošanos par ieslodzītā apsardzi
  viņa ilgstošas ārstēšanās laikā ārstniecības iestādē ārpus
  ieslodzījuma vietas, ja uz šo ārstniecības iestādi ieslodzītais
  nogādāts konvoja laikā no tiesas zāles uz ieslodzījuma vietu.
  27.§
  Noteikumu
  projekts "Noteikumi par maksimāli pieļaujamo
  trans-taukskābju daudzumu pārtikas produktos"
  TA-1384
  
  ______________________________________________________
  (G.Belēvičs, J.Dūklavs, L.Straujuma)
  1. Konceptuāli atbalstīt iesniegto noteikumu projektu un
  lēmumu par noteikumu spēkā stāšanos pieņemt Ministru kabineta
  sēdē pēc noteikumu projekta saskaņošanas ar Eiropas Komisiju.
  2. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu
  Zemkopības ministrijai (Pārtikas un veterinārajam dienestam un
  Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskajam
  institūtam "BIOR") trans-taukskābju pārbaužu veikšanai
  skatīt 2018.gada valsts budžeta projekta un 2018.-2020.gada
  vidēja termiņa budžeta ietvara projekta sagatavošanas procesā
  kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu jauno
  politikas iniciatīvu pieteikumiem, ievērojot valsts budžeta
  finansiālās iespējas.
  28.§
  Rīkojuma
  projekts "Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību
  "Eiropas dzelzceļa līnijas" kārtējo pamatkapitāla
  palielināšanu"
  TA-1814
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
  Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
  parakstīšanai.
  29.§
  Rīkojuma
  projekts "Par Zāļu valsts aģentūras reorganizāciju"
  TA-1818
  
  ______________________________________________________
  (G.Belēvičs, L.Medina, J.Bundulis, S.Zvidriņa,
  D.E.Sīle, R.Dūrēja, I.Štāle, L.Straujuma)
  1. Pieņemt zināšanai izteiktos viedokļus par rīkojuma
  projektu.
  2. Pieņemt zināšanai Ministru prezidentes sniegto informāciju,
  ka visi koalīcijas partnera partijas "Vienotība"
  deleģētie ministri iebilst pret iesniegtā rīkojuma projekta
  pieņemšanu, un saskaņā ar koalīcijas līgumu jautājuma izskatīšanu
  uz nedēļu atlikt.
  3. Veselības ministrijai līdz jautājuma izskatīšanai Ministru
  kabineta sēdē organizēt tikšanos ar nozares organizāciju
  pārstāvjiem.
  4. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam līdz 2015.gada
  31.augustam iesniegt viedokli par rīkojuma projektu.
  30.§
  Rīkojuma
  projekts "Par Zāļu valsts aģentūras 2016.gada budžeta
  apstiprināšanu"
  TA-1757
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Jautājuma izskatīšanu uz nedēļu atlikt, ņemot vērā šī
  protokola 29.§ minēto.
  31.§
  Likumprojekts
  "Grozījumi Farmācijas likumā"
  TA-1823
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Jautājuma izskatīšanu uz nedēļu atlikt, ņemot vērā šī
  protokola 29.§ minēto.
  Informatīvie ziņojumi
  32.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
  darbību no 2015.gada 1.janvāra līdz 30.jūnijam"
  TA-1626
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  33.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par darba devēju atbalsta pasākumu iesaistīties
  darba vidē balstītā izglītības sistēmā fiskālo ietekmi uz valsts
  budžetu"
  TA-1602
  
  ______________________________________________________
  (D.Reizniece-Ozola, I.Šņucins, M.Seile,
  J.Reirs, R.Aleksejenko, L.Straujuma)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Ekonomikas ministrijai papildināt informatīvo ziņojumu
  atbilstoši Finanšu ministrijas un Ekonomikas ministrijas
  pārstāvju izteiktajiem priekšlikumiem, un ekonomikas ministrei
  iesniegt precizēto informatīvo ziņojumu Valsts kancelejā.
  3. Izglītības un zinātnes ministrijai sadarbībā ar Ekonomikas
  ministriju, Labklājības ministriju, Finanšu ministriju un
  sociālajiem partneriem, izvērtējot informatīvajā ziņojumā
  ietvertos priekšlikumus, līdz 2015.gada 30.novembrim izstrādāt un
  izglītības un zinātnes ministrei noteiktā kārtībā iesniegt
  izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu par darba vidē
  balstītu mācību organizēšanas un īstenošanas kārtību.
  34.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par priekšlikumu sniegšanu par turpmāko rīcību
  saistībā ar SIA "Latvijas nacionālais metroloģijas
  centrs" atsavināšanu"
  TA-1548
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Atbalstīt valsts līdzdalības saglabāšanu valsts sabiedrībā
  ar ierobežotu atbildību "Latvijas nacionālais metroloģijas
  centrs".
  3. Konceptuāli atbalstīt informatīvajā ziņojumā minēto
  priekšlikumu likuma "Par mērījumu vienotību" 14.pantā
  noteikto nacionālajai metroloģijas institūcijai īstenojamo valsts
  pārvaldes uzdevumu metroloģijas jomā turpmāku deleģēšanu valsts
  sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Latvijas nacionālais
  metroloģijas centrs".
  35.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par priekšnosacījumiem integrēto teritoriālo
  investīciju ieviešanā - Ministru kabineta rīkojumu
  saturs"
  TA-1724
  
  ______________________________________________________
  (R.Bremšmits, N.Sakss, L.Straujuma)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Pieņemt zināšanai, ka nacionālas nozīmes attīstības centru
  vajadzību apjoms un pieprasījums pārsniedz par 53 milj. EUR
  darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" noteikto
  pieejamo finansējumu 230 milj. EUR integrētu teritoriālo
  investīciju īstenošanai.
  3. Finanšu ministrijai likumprojektā "Par vidēja termiņa
  budžeta ietvaru 2016., 2017. un 2018.gadam" iekļaut normu,
  kas paredz papildu finansējumu 53 000 000 EUR apmērā Eiropas
  Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada
  plānošanas perioda integrētu teritoriālo investīciju papildus
  projektu īstenošanai, veicot Eiropas Savienības fondu finansējuma
  pārdales 2018.gadā, vienlaikus neradot negatīvu ietekmi uz
  vispārējās valdības bilanci.
  4. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai
  mēneša laikā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā
  noteikumu projektu par Reģionālās attīstības koordinācijas
  padomes funkcijām, darbību un sastāvu.
  5. Atbilstoši informatīvajā ziņojumā noteiktajam B variantam
  Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai mēneša
  laikā pēc valsts budžeta vidēja termiņa ietvarlikuma
  apstiprināšanas sagatavot Ministru kabineta rīkojuma projektu,
  kas paredz noteikt katram nacionālās nozīmes attīstības centram
  kopējo pieejamo finansējuma apjomu un kopējos nacionālas nozīmes
  attīstības centru rezultatīvos rādītājus sešu integrēto
  teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu ietvaros
  (3.3.1.specifiskais atbalsta mērķis "Palielināt privāto
  investīciju apjomu nacionālas un reģionālas nozīmes centros,
  veicot ieguldījumus uzņēmējdarbībai nozīmīgā infrastruktūrā
  atbilstoši pašvaldības integrētajām attīstības programmām",
  4.2.2.specifiskais atbalsta mērķis "Atbilstoši pašvaldības
  integrētajām attīstības programmām sekmēt energoefektivitātes
  paaugstināšanu pašvaldību ēkās", 5.6.2.specifiskais atbalsta
  mērķis "Teritoriju revitalizācija, reģenerējot degradētās
  teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības
  programmām", 8.1.2.specifiskais atbalsta mērķis
  "Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi",
  8.1.3.specifiskais atbalsta mērķis "Palielināt modernizēto
  profesionālās izglītības iestāžu skaitu", 9.3.1.specifiskais
  atbalsta mērķis "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu
  aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai
  dzīvei un integrācijai sabiedrībā") pašvaldību attīstības
  programmu investīciju plānos noteikto prioritāro projektu
  īstenošanai, vienlaikus ievērojot darbības programmā
  "Izaugsme un nodarbinātība" iezīmētā integrēto
  teritoriālo investīciju finansējuma sadalījumu pa specifiskajiem
  atbalsta mērķiem un elastības principus, kas neattiecas uz 8.1.2.
  un 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķiem un 9.3.1.1. pasākumu, kuru
  ietvaros plānotie sasniedzamie rezultāti nekorelē ar citu
  integrēto teritoriālo investīciju ietvarā plānoto specifisko
  atbalsta mērķu sasniedzamajiem rezultātiem.
  6. Lai nodrošinātu informatīvajā ziņojumā noteiktā B varianta
  ieviešanu, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
  ministrijai Ministru kabineta rīkojuma projektā par integrēto
  teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu finansējuma
  sadalījumu un Ministru kabineta noteikumu projektā par specifisko
  atbalsta mērķu īstenošanu noteikt, ka, apstiprinot un īstenojot
  projektus, nacionālās nozīmes attīstības centriem jāievēro
  Reģionālās attīstības koordinācijas padomes apstiprinātais
  integrēto teritoriālo investīciju specifisko atbalsta mērķu
  finansējuma un sasniedzamo rezultātu noteiktais sadalījums.
  7. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai
  līdz 2015.gada 1.oktobrim sagatavot un iesniegt izskatīšanai
  Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par 21 reģionālas nozīmes
  attīstības centra papildu finansējuma pieprasījumu
  3.3.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt privāto
  investīciju apjomu nacionālas un reģionālas nozīmes centros,
  veicot ieguldījumus uzņēmējdarbībai nozīmīgā infrastruktūrā
  atbilstoši pašvaldības integrētajām attīstības programmām"
  un 5.6.2.specifiskā atbalsta mērķa "Teritoriju
  revitalizācija, reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši
  pašvaldību integrētajām attīstības programmām" ietvaros.
  Ministru kabineta lieta
  36.§
  Atbildes
  projekts Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas
  komisijai (par likumprojektu "Grozījumi Imigrācijas
  likumā")
  TA-1228
  
  ______________________________________________________
  (I.Pētersone-Godmane, Dz.Rasnačs,
  E.Pastars, L.Straujuma)
  1. Atbalstīt iesniegto atbildes projektu Saeimas Aizsardzības,
  iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai.
  2. Saskaņā ar Ministru kabineta kārtības ruļļa 193.punktu
  atzīmēt, ka tieslietu ministram Dz.Rasnačam un kultūras ministrei
  D.Melbārdei ir šādi papildu apsvērumi izskatītajā jautājumā:
  "Nevaram atbalstīt Ministru kabineta atbildes vēstulē
  ietverto 1.priekšlikumu grozījumiem Imigrācijas likumā daļā par
  likuma 23.panta pirmās daļas 29.punkta grozīšanu, kas paredz ļaut
  termiņuzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo nekustamā
  īpašuma iegādes summu 250 000 EUR un minimālo kadastrālo vērtību
  80 000 EUR sadalīt uz diviem atsevišķiem iegādātiem nekustamajiem
  īpašumiem, ja īpašumi atrodas ārpus Rīgas vai Jūrmalas, Babītes,
  Mārupes, Olaines, Ķekavas, Baldones, Salaspils, Ikšķiles,
  Stopiņu, Ropažu, Garkalnes, Ādažu, Carnikavas vai Saulkrastu
  novadiem.
  Jānorāda, ka grozījumi šajā tiesību normā ir pieņemti
  2014.gada 8.maijā un stājās spēkā tikai 2014.gada 1.septembrī,
  proti, grozījumi stājās spēkā pirms nepilna gada. Ne Latvijas
  Darba devēju konfederācija, kas ir šī priekšlikuma iniciatore, ne
  Iekšlietu ministrija nav sniegusi pietiekamu pamatojumu, kāpēc šī
  tiesību norma būtu atkal grozāma. Turklāt priekšlikums varētu
  būtiski ietekmēt mājokļu cenu pieaugumu un to pieejamību
  vietējiem pircējiem, kas būtu pretrunā ar likumdevēja mērķi, kad
  iepriekš tika grozīta minētā tiesību norma.
  Lūdzam šos iebildumus (papildu apsvērumus) pievienot arī
  Ministru kabineta atbildes vēstulei Saeimas Aizsardzības,
  iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai.".
  3. Valsts kancelejai noformēt un nosūtīt atbildi Saeimas
  Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai,
  pievienojot tieslietu ministra Dz.Rasnača un kultūras ministres
  D.Melbārdes iesniegtos papildu apsvērumus.
  37.§
  Atbildes
  projekts Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijai
  (konceptuāls ziņojums par iespējamiem ieslodzīto veselības
  aprūpes attīstības risinājumiem)
  TA-496
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Jautājuma izskatīšanu uz divām nedēļām atlikt.
  Saskaņotie tiesību aktu projekti
  (A)
  38.§
  Atbildes
  projekts Saeimas Pilsonības, migrācijas un sabiedrības
  saliedētības komisijai (par finansējumu tālmācības programmām
  diasporai)
  TA-1401
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Atbalstīt iesniegto atbildes projektu Saeimas Pilsonības,
  migrācijas un sabiedrības saliedētības komisijai.
  Valsts kancelejai noformēt un nosūtīt atbildi Saeimas
  Pilsonības, migrācijas un sabiedrības saliedētības komisijai.
  Ar dalību Eiropas Savienībā
  saistītie jautājumi
  (slēgtā daļa Zaļajā zālē)
  39.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par Eiropas Savienības aizsardzības ministru
  neformālo sanāksmi 2015.gada 2.-3.septembrī"
  TA-1783-IP
  
  ______________________________________________________
  (R.Heniņš, L.Straujuma)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Aizsardzības ministrijas parlamentārajam sekretāram
  A.Panteļējevam pārstāvēt Latvijas Republiku Eiropas Savienības
  aizsardzības ministru neformālajā sanāksmē 2015.gada
  2.-3.septembrī.
  Saskaņotie tiesību aktu projekti
  (A)
  40.§
  Latvijas
  Republikas nostājas projekts uz Eiropas Komisijas 2015.gada
  20.jūlija formālo paziņojumu pārkāpuma procedūras lietā
  Nr.2015/0319
  TA-1796-IP
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  1. Apstiprināt Labklājības ministrijas sagatavoto Latvijas
  Republikas nostāju uz Eiropas Komisijas 2015.gada 20.jūlija
  formālo paziņojumu pārkāpuma procedūras lietā Nr. 2015/0319
  (turpmāk - nostāja).
  2. Valsts kancelejai nostājas elektronisko versiju nosūtīt
  Tieslietu ministrijai.
  3. Tieslietu ministrijai, izmantojot Eiropas Komisijas
  izveidoto un uzturēto notifikācijas sistēmu pārkāpumu procedūru
  lietās, nostāju nosūtīt Eiropas Komisijai.
  41.§
  Rīkojuma
  projekts "Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas
  kārtībā"
  TA-1773-IP
  
  ______________________________________________________
  (L.Straujuma)
  Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu (ierobežotas pieejamības
  informācija).
  Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
  parakstīšanai.
  Ar šo rīkojumu Latvijas pilsonībā tiek uzņemtas 72
  personas.
  Ministru kabineta lieta
  (slēgtā daļa Zaļajā zālē)
  42.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par Latvijas Republikas un Ekonomiskās sadarbības
  un attīstības organizācijas sadarbības politikas pamatnostādņu
  īstenošanas gaitu laika posmā no 2014.gada jūlija līdz 2015.gada
  jūnijam un par Latvijas pievienošanās Ekonomiskās sadarbības un
  attīstības organizācijai procesu"
  TA-1606-IP
  
  ______________________________________________________
  (E.Rinkēvičs, L.Straujuma)
  Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  Ar valsts budžeta likumprojektu
  saistītie jautājumi
  (slēgtā daļa Zaļajā zālē)
  43.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par iespējām palielināt ieņēmumus"
  TA-1829-IP
  
  ______________________________________________________
  (J.Reirs, I.Šņucins, U.Augulis, D.Reizniece-Ozola,
  A.Matīss, D.Melnbārde, Dz.Rasnačs, L.Medina,
  G.Belēvičs, J.Dūklavs, B.Bāne, E.Rinkēvičs,
  I.Štāle, L.Straujuma)
  1. Pieņemt zināšanai Finanšu ministrijas iesniegto informatīvo
  ziņojumu.
  2. Finanšu ministrijai sagatavot un finanšu ministram saskaņā
  ar likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2016.,
  2017. un 2018.gadam" un likumprojekta "Par valsts
  budžetu 2016.gadam" sagatavošanas grafiku iesniegt
  izskatīšanai Ministru kabinetā:
  2.1. grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un
  uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu likumā, kas paredz palielināt
  uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmi par 7,4
  procentiem un veikt likmju noapaļošanu līdz veselam EUR;
  2.2. grozījumu Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un
  uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu likumā, kas paredz
  transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa samaksas kārtības maiņu
  ieviest no 2017.gada 1.janvāra;
  2.3. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz svinu nesaturošam benzīnam, tā aizstājējproduktiem un
  komponentiem piemērot akcīzes nodokļa likmi 436 EUR par 1000
  litriem degvielas;
  2.4. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz petrolejai, tās aizstājējproduktiem un komponentiem
  piemērot akcīzes nodokļa likmi 341 EUR par 1000 litriem
  degvielas;
  2.5. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz dīzeļdegvielai (gāzeļļai), tās aizstājējproduktiem un
  komponentiem piemērot akcīzes nodokļa likmi 341 EUR par 1000
  litriem degvielas;
  2.6. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz naftas gāzēm un pārējiem gāzveida ogļūdeņražiem piemērot
  akcīzes nodokļa likmi 206 EUR par 1000 kilogramiem degvielas;
  2.7. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz degvieleļļai, kuras kolorimetriskais indekss ir mazāks par
  2,0 un kinemātiskā viskozitāte 50 grādos pēc Celsija ir vienāda
  ar 25 kvadrātmilimetriem sekundē, tās aizstājējproduktiem un
  komponentiem piemērot akcīzes nodokļa likmi 341 EUR par 1000
  litriem degvielas;
  2.8. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz pakāpeniski un samērīgi līdz 2018.gada 1.aprīlim
  palielināt akcīzes nodokļa likmi alum (par 100 litriem) līdz 4,6
  EUR par katru absolūtā spirta tilpumprocentu, kas izteikts ar
  precizitāti līdz vienai desmitdaļai, bet ne mazāk kā 8,6 EUR par
  100 litriem alus, kā arī attiecīgi precizējot akcīzes nodokļa
  likmi pastāvīgo mazo alus darītavu saražotajam alum (par 100
  litriem);
  2.9. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz pakāpeniski līdz 2018.gada 1.aprīlim palielināt akcīzes
  nodokļa likmi vīnam līdz 82 EUR par 100 litriem;
  2.10. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz līdz 2018.gada 1.aprīlim pakāpeniski palielināt akcīzes
  nodokļa likmi raudzētajiem dzērieniem ar absolūtā spirta saturu
  virs 6 tilpumprocentiem līdz 82 EUR par 100 litriem;
  2.11. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz līdz 2018.gada 1.aprīlim pakāpeniski palielināt akcīzes
  nodokļa likmi starpproduktiem ar absolūtā spirta saturu līdz 15
  tilpumprocentiem (ieskaitot) līdz 82 EUR par 100 litriem;
  2.12. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz līdz 2018.gada 1.aprīlim pakāpeniski palielināt akcīzes
  nodokļa likmi starpproduktiem ar absolūtā spirta saturu no 15
  tilpumprocentiem (neieskaitot) līdz 22 tilpumprocentiem
  (ieskaitot) līdz 135 EUR par 100 litriem;
  2.13. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz līdz 2018.gada 1.aprīlim pakāpeniski palielināt akcīzes
  nodokļa likmi pārējiem alkoholiskajiem dzērieniem līdz 1500 EUR
  par 100 litriem absolūtā spirta;
  2.14. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz no 2016.gada 1.jūlija elektroniskajās cigaretēs
  izmantojamam šķidrumam piemērot akcīzes nodokli, ko veido likme
  par 1 mililitru šķidruma - 0,01 EUR un likme par 1 miligramu
  nikotīna - 0,005 EUR;
  2.15. grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", kas
  paredz līdz 2018.gada 1.janvārim pakāpeniski palielināt akcīzes
  nodokļa likmi smēķējamai tabakai un tabakas lapām līdz 62 EUR par
  kilogramu;
  2.16. grozījumus Pievienotās vērtības nodokļa likumā,
  izslēdzot 52.panta pirmās daļas 25.punkta "b"
  apakšpunkta regulējumu, ka ar pievienotās vērtības nodokli
  neapliek dzīvojamās mājas pārvaldīšanas pakalpojumus saskaņā ar
  pārvaldīšanas līgumā iekļautiem maksājumiem;
  2.17. grozījumus likumā "Par nodokļiem un nodevām",
  kas nosaka kārtību un apjomu, kādā kredītiestādes un maksājumu
  pakalpojumu sniedzēji sniedz informāciju par aizdomīgiem
  darījumiem (nodokļu jomā) Valsts ieņēmumu dienestam;
  2.18. grozījumus Kredītiestāžu likumā, kas paredz
  kredītiestāžu rīcībā esošās informācijas par aizdomīgiem
  darījumiem (nodokļu jomā) sniegšanu Valsts ieņēmumu dienestam
  likuma "Par nodokļiem un nodevām" izpratnē un minētajā
  likumā noteiktajā kārtībā un apjomā;
  2.19. grozījumus Kredītiestāžu likumā, kas nosaka gada
  pārskata iesniegšanas termiņu 4 mēnešus pēc pārskata gada
  beigām;
  2.20. grozījumus Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas
  likumā, kas paredz maksājumu pakalpojumu sniedzēju rīcībā esošās
  informācijas par aizdomīgiem darījumiem (nodokļu jomā) sniegšanu
  Valsts ieņēmumu dienestam likuma "Par nodokļiem un
  nodevām" izpratnē un minētajā likumā noteiktajā kārtībā un
  apjomā;
  2.21. grozījumus likumā "Par nodokļiem un nodevām",
  kas paredz noteikt regulējumu attiecībā uz Ekonomiskās sadarbības
  un attīstības organizācijas izstrādātā globālā standarta
  ieviešanu finanšu konta informācijas nodokļu jomā automātiskajai
  apmaiņai;
  2.22. grozījumus Mikrouzņēmumu likumā, kas paredz līdz ar
  darba ņēmēja un darba devēja pārskata mēneša minimālā valsts
  sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu objekta noteikšanu,
  sākot ar 2017.gadu, no mikrouzņēmumu nodokļa izslēgt valsts
  sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu daļu;
  2.23. grozījumus Pievienotās vērtības nodokļa likumā, kas
  paredz noteikt kultūras institūcijas, kuru sniegtajiem
  pakalpojumiem nebūtu piemērojams pievienotās vērtības
  nodoklis.
  3. Pārresoru koordinācijas centram saskaņā ar Publiskas
  personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma
  pārejas noteikumu 2.punkta otro apakšpunktu sagatavot un
  normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt izskatīšanai
  Ministru kabinetā noteikumu projektu par prognozējamās un
  dividendēs izmaksājamās peļņas daļas noteikšanas kārtību valsts
  kapitālsabiedrībā un publiski privātajā kapitālsabiedrībā, kurā
  valsts ir dalībnieks, nosakot, ka minimālo dividendēs izmaksājamo
  peļņas daļu 2016.gadā (par 2015.gadu) nosaka un aprēķina 90%
  apmērā no attiecīgās kapitālsabiedrības neto peļņas, 2017.gadā
  (par 2016.gadu) -75% apmērā, 2018.gadā (par 2017.gadu) -70%
  apmērā.
  4. Finanšu ministrijai kopīgi ar Labklājības ministriju
  sagatavot un finanšu ministram saskaņā ar likumprojekta "Par
  valsts budžetu 2016.gadam" sagatavošanas grafiku iesniegt
  izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu, kas no 2016.gada
  1.janvāra paredz ieviest solidaritātes nodokli no objekta, kas
  pārsniedz valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu objekta
  maksimālo apmēru, un kuru ieskaita valsts pamatbudžetā, kā arī
  grozījumus likumā "Par nodokļiem un nodevām" un
  grozījumus likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli",
  kas paredz no 2016.gada 1.janvāra ieviest solidaritātes
  nodokli.
  5. Labklājības ministrijai kopīgi ar Finanšu ministriju
  sagatavot un labklājības ministram saskaņā ar likumprojekta
  "Par valsts budžetu 2016.gadam" sagatavošanas grafiku
  iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā:
  5.1. grozījumus likumā "Par valsts sociālo
  apdrošināšanu" (nepieciešamības gadījumā arī likumā
  "Par maternitātes un slimības apdrošināšanu", likumā
  "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem
  darbā un arodslimībām" un likumā "Par apdrošināšanu
  bezdarba gadījumam"), sakārtojot normatīvos aktus saistībā
  ar solidaritātes nodokļa ieviešanu;
  5.2. grozījumus likumā "Par valsts sociālo
  apdrošināšanu" par darba ņēmēja un darba devēja pārskata
  mēneša minimālā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu
  objekta noteikšanu, sākot ar 2017.gadu.
  6. Ekonomikas ministrijai sadarbībā ar Vides aizsardzības un
  reģionālās attīstības ministriju un Finanšu ministriju
  nepieciešamības gadījumā sagatavot un līdz 2015.gada
  11.septembrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus
  normatīvajos aktos attiecībā uz dzīvojamās mājas pārvaldīšanas
  pakalpojumiem, lai pēc grozījumu veikšanas Pievienotās vērtības
  nodokļa likumā neveidotos pretrunas ar dzīvojamās mājas
  pārvaldīšanas pakalpojumu jomu regulējošajiem normatīvajiem
  aktiem.
  7. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumus par fiskālās
  telpas (prognozes) palielināšanu par 3,0 milj. EUR valsts
  kopbudžetā 2016.gadā atbilstoši aktuāliem Finanšu un kapitāla
  tirgus komisijas aprēķiniem sakarā ar Finanšu stabilitātes
  nodevas bāzes izmaiņām saistībā ar izmaiņām Noguldījumu garantiju
  likumā, kas stājās spēkā 2015.gada 1.jūlijā.
  8. Kultūras ministrijai sagatavot un līdz 2015.gada
  28.augustam sniegt Finanšu ministrijai informāciju par tām
  kultūras institūcijām, kuru sniegtajiem kultūras pakalpojumiem
  būtu piemērojams atbrīvojums no pievienotās vērtības nodokļa.
  9. Finanšu ministrijai sagatavot grozījumus likumā "Par
  iedzīvotāju ienākuma nodokli", saglabājot likmi 23% apmērā
  no 2016.gada 1.janvāra.
  10. Finanšu ministrijai sagatavot grozījumus likumā "Par
  izložu un azartspēļu nodevu un nodokli" atbilstoši valdību
  veidojošās koalīcijas sadarbības partneru ierosinājumam, kas
  paredz paaugstināt azartspēļu nodokļu un nodevu likmes vidēji par
  četriem līdz vienpadsmit procentiem un samazināt nodevu par
  interaktīvo azartspēļu licences izsniegšanu, sākot ar
  2016.gadu.
  11. Pieņemt zināšanai, ka gadījumā, ja Veselības ministrija
  vienosies ar Zemkopības ministriju jautājumā par akcīzes nodokļa
  noteikšanu neveselīgajiem pārtikas produktiem, šī nodokļa
  ieņēmumi tiks novirzīti veselības nozares finansējumam.
  12. Pieņemt zināšanai tieslietu ministra sniegto informāciju
  par to, ka Ministru kabineta 2015.gada 4.augusta sēdē
  atbalstītais un Saeimai iesniegtais likumprojekts "Grozījums
  likumā "Par nodokļiem un nodevām"" (TA-1425)
  iekļaujams izskatīšanai valsts budžeta likumprojektu paketē un
  ministrs nosūtīs attiecīgu vēstuli Saeimas Prezidijam.
  13. Saskaņā ar Ministru kabineta kārtības ruļļa 193.punktu
  atzīmēt, ka ekonomikas ministrei D.Reizniecei-Ozolai ir atsevišķs
  viedoklis izskatītajā jautājumā, un tas ir šāds:
  "Kopumā neiebilstot pret valsts sociālās apdrošināšanas
  obligāto iemaksu daļas izslēgšanu no mikrouzņēmumu nodokļa un
  pret mikrouzņēmumu nodokļa likmes samazināšanu, uzskatu, ka ir
  jānodrošina samērīgi ierobežojumi un nodokļu slogs mikro un
  mazajai uzņēmējdarbībai, t.i.:
  - jāievēro Mikrouzņēmumu nodokļa likumā ietvertais mērķis;
  - jānodrošina, ka mikrouzņēmumu nodokļa režīmam netiek radīts
  būtiski lielāks nodokļu slogs salīdzinoši ar spēkā esošo
  mikrouzņēmumu nodokļa normatīvo regulējumu un tas nekļūst
  neizdevīgāks par vispārīgo nodokļu maksāšanas režīmu;
  - jānodrošina samērīgi ierobežojumi attiecībā pret
  mikrouzņēmumiem, piemēram, uzskatām, ka nodokļu sloga pieaugums
  nav atbalstāms, ja tiek nepamatoti ierobežotas nozares, kurās
  varēs darboties mikrouzņēmumi;
  - jāsaglabā atvieglojumi uzņēmējdarbības uzsākšanai un
  darbībai tās sākuma posmā - atvieglota grāmatvedības kārtošana,
  atskaišu sniegšana, nodokļa administrēšana u.c.
  Līdz ar to, izslēdzot valsts sociālās apdrošināšanas obligāto
  iemaksu daļu no mikrouzņēmumu nodokļa likmes, kas šobrīd ir
  noteiktas 9% un 12% apmērā, ir atbilstoši šai daļai jāsamazina
  mikrouzņēmumu nodokļu likme. Finanšu ministrijas piedāvātās
  likmes 5% (pirmos trīs gadus) un 8% apmērā ir pārlieku lielas un
  padara mikrouzņēmumu nodokļa režīmu neizdevīgu. Ekonomikas
  ministrijas aprēķini rāda, ka, izņemot VSAOI no kopējā nodokļa,
  mikrouzņēmumu nodokļa likmei būtu jāsaglabājas attiecīgi 3,15% un
  4,2% apmērā.
  Vienlaikus iebilstu, ka tiek noteikti plaši nozaru
  ierobežojumi, kurās nav atļauta mikrouzņēmumu nodokļa maksātāju
  darbība. Uzskatu, ka tādējādi tiks nepamatoti ierobežotas
  mikrouzņēmumu iespējas uzsākt savu darbību un attīstīties.
  Atsevišķu nozaru ierobežojumu noteikšana atbalstāma tikai tad, ja
  tajās ir konstatēta faktos pierādāma izvairīšanās no nodokļu
  nomaksas un ir konstatēta uzņēmumu negodprātīga rīcība
  mikrouzņēmumu nodokļa maksāšanas režīma piemērošanā. Līdz šim
  šāda kvalitatīva nozaru analīze no atbildīgās ministrijas puses
  nav veikta.
  Vēlos atgādināt, ka līdz ar minimālo valsts sociālās
  apdrošināšanas obligāto iemaksu modeļa ieviešanu tiks sasniegts
  Saeimā uzdotais uzdevums paaugstināt mikrouzņēmumu nodokļa
  maksātāju sociālās garantijas līdz vismaz minimālajam
  līmenim.
  Labklājības ministrijas priekšlikums minimālo valsts sociālās
  apdrošināšanas obligāto iemaksu noteikšanai, kas paredz, ka
  katram mikrouzņēmumam par katru tajā strādājošo būs jāveic valsts
  sociālā apdrošināšanas iemaksas fiksētā apjomā, un netiek
  pieļauta to summēšana, ja persona strādā vairākās darba vietās,
  ir neizdevīgāks kā vispārējā režīmā strādājošajiem uzņēmumiem un
  kombinācijā ar nozaru ierobežojumiem padarīs mikrouzņēmumu
  nodokļa maksātāju nekonkurētspējīgu.
  Vēlos atgādināt, ka, ieviešot mikrouzņēmumu nodokļa režīmu,
  tika radīts vienkāršs mehānisms, kā jaundibināti uzņēmumi, kuri
  tuvākajā laikā neizaugs par lieliem uzņēmumiem, var legāli veikt
  uzņēmējdarbību, nomaksājot nodokļus budžetā. Uzsveru, ka,
  iznīcinot mikrouzņēmumu nodokļa režīmu, tiks iznīcināts vienīgais
  valsts instruments jaunu uzņēmēju atbalstam.".
  14. Saskaņā ar Ministru kabineta kārtības ruļļa 193.punktu
  atzīmēt, ka satiksmes ministram A.Matīsam ir atsevišķs viedoklis
  izskatītajā jautājumā, un tas ir šāds:
  "Iebilstu pret protokollēmuma 2.1. un
  2.3.-2.7.apakšpunktiem, jo, neskatoties uz plānoto ieņēmumu
  palielinājumu no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa
  palielināšanas un attiecīgi palielināto slogu transportlīdzekļu
  īpašniekiem (fiziskajām un juridiskajām personām), Finanšu
  ministrija pretēji likuma "Par autoceļiem" 12.panta
  ceturtajā daļā noteiktajam papildu ieņēmumus nepiedāvā novirzīt
  valsts un pašvaldību autoceļu sakārtošanai. Ņemot vērā to, ka
  akcīzes nodokļa palielināšana dīzeļdegvielai negatīvi ietekmēs
  izmaksu pieaugumu autopārvadātāju, dzelzceļa, pasažieru
  pārvadātāju un citu nozaru komersantiem, kuru izmaksas vai
  zaudējumus saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem ir
  jākompensē, uzskatu, ka valdībai būs jālemj par papildu līdzekļu
  piešķiršanu attiecīgo zaudējumu kompensēšanai.".
  44.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par priekšlikumiem valsts budžeta izdevumiem
  2016.gadam un ietvaram 2016.-2018.gadam"
  TA-1830-IP
  
  ______________________________________________________
  (J.Plūme, J.Dūklavs, J.Reirs, Dz.Rasnačs,
  D.Melbārde, M.Seile, R.Bergmanis, G.Belēvičs,
  D.Reizniece-Ozola, A.Matīss, U.Augulis,
  E.Rinkēvičs, G.Puķītis, I.Pētersone-Godmane,
  I.Spure, B.Bāne, J.Streļčenoks, L.Straujuma)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Atbalstīt samazinājumu 3 procentu apmērā no ministriju un
  citu centrālo valsts iestāžu (turpmāk - ministrija) budžetos
  valsts pamatfunkciju īstenošanai plānotajiem bāzes izdevumiem
  2016.gadā saskaņā ar informatīvā ziņojuma 1.pielikumu,
  samazinājumu nepiemērojot izdevumiem neatkarīgajām institūcijām;
  valsts aizsardzībai un drošībai (Aizsardzības ministrijai,
  Iekšlietu ministrijai, Tieslietu ministrijai (Satversmes
  aizsardzības birojam (SAB), Ieslodzījuma vietu pārvaldei));
  62.resoram "Mērķdotācijas pašvaldībām"; 64.resoram
  "Dotācija pašvaldībām" (Dotācija pašvaldību finanšu
  izlīdzināšanas fondam) un 74.resoram "Gadskārtējā valsts
  budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums";
  izglītībai (Izglītības un zinātnes ministrijai, izņemot
  administratīvos izdevumus); Labklājības ministrijai pamatbudžetā
  - sociālajiem pabalstiem, izdienas pensijām un piemaksām pie
  vecuma un invaliditātes pensijām, valsts atbalstam sociālajai
  apdrošināšanai, sociālās rehabilitācijas valsts programmām,
  aprūpei valsts sociālās aprūpes institūcijās; speciālajā budžetā
  - valsts pensiju speciālajam budžetam, nodarbinātības speciālajam
  budžetam, darba negadījumu speciālajam budžetam, invaliditātes,
  maternitātes un slimības speciālajam budžetam; ēnu ekonomikas
  mazināšanas pasākumiem; pasākumiem, kas skar atlīdzību (t.sk.,
  minimālās mēneša darba algas pieauguma kompensācijai un minimālās
  mēneša darba algas paaugstināšanai); Veselības ministrijai -
  medicīnas izglītībai un veselības aprūpes nodrošināšanai;
  Tieslietu ministrijai - Uzturlīdzekļu garantiju fondam;
  Zemkopības ministrijai - augstākajai izglītībai; Kultūras
  ministrijai - kultūrizglītībai; iemaksām starptautiskajās
  organizācijās, kārtējiem maksājumiem Eiropas Savienības budžetā
  un valsts parāda apkalpošanas izdevumiem; izdevumiem no maksas
  pakalpojumiem, ilgtermiņa saistībām (VAS "Valsts nekustamie
  īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem, jaunas
  ieslodzījuma vietas būvniecībai Liepājā), Satiksmes ministrijai
  (mērķdotācijām pašvaldību autoceļiem (ielām) un dotācijām
  sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem ar braukšanas
  maksas atvieglojumiem saistīto zaudējumu segšanai u.c).
  3. Noteikt, ka ministrijas šī protokollēmuma 2.punktā minēto
  samazinājumu nodrošina, izvērtējot attiecīgās nozares
  prioritātes. Ministrijai nav tiesību šī samazinājuma
  kompensācijai pieprasīt finansējumu no līdzekļiem neparedzētiem
  gadījumiem.
  4. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu samazināt
  2016.gadam budžeta izdevumus apakšprogrammā 41.13.00
  "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi
  īstenojamiem projektiem un pasākumiem" 10 600 000 EUR
  apmērā, tajā skaitā, lai norēķinātos par Muzeju krātuves
  kompleksa būvniecības Pulka ielā 8, Rīgā, darbiem 10 000 000 EUR
  apmērā un 600 000 EUR apmērā par Jaunā Rīgas teātra ēkas
  rekonstrukcijas darbiem Lāčplēša ielā 25, Rīgā, un attiecīgi
  palielināt izdevumus apakšprogrammā 41.13.00 "Finansējums
  VAS "Valsts nekustamie īpašumi īstenojamiem projektiem un
  pasākumiem" 2017.gadam 10 000 000 EUR apmērā norēķiniem par
  Muzeju krātuves kompleksa būvniecības darbiem un 2018.gadam 600
  000 EUR apmērā norēķiniem par Jaunā Rīgas teātra ēkas
  rekonstrukcijas darbiem.
  5. Atbalstīt Finanšu ministrijas priekšlikumu samazināt
  2016.gadam izdevumus Tieslietu ministrijas budžeta apakšprogrammā
  04.02.00 "Ieslodzījuma vietu būvniecība" ilgtermiņa
  saistību pasākumam "Jauna cietuma būvniecība Liepājā"
  13 000 000 EUR apmērā un attiecīgi palielināt izdevumus Tieslietu
  ministrijas budžeta apakšprogrammā 04.02.00 "Ieslodzījuma
  vietu būvniecība" 2017.gadam ilgtermiņa saistību pasākumam
  "Jauna cietuma būvniecība Liepājā" 13 000 000 EUR
  apmērā.
  6. Atbalstīt Labklājības ministrijas priekšlikumu palielināt
  valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta izdevumus
  2016.gadam 4 167 244 EUR apmērā, tai skaitā Valsts sociālās
  apdrošināšanas aģentūras speciālā budžeta izdevumus 194 788 EUR
  apmērā (tai skaitā izdevumus atlīdzībai 89 388 EUR apmērā),
  2017.gadam 20 926 695 EUR apmērā, tai skaitā Valsts sociālās
  apdrošināšanas aģentūras speciālā budžeta izdevumus atlīdzībai 89
  388 EUR apmērā un 2018.gadam 46 874 801 EUR apmērā, tai skaitā
  Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālā budžeta
  izdevumus atlīdzībai 163 920 EUR apmērā, lai atbilstoši 2015.gada
  27.jūnijā izsludinātā likuma "Grozījumi likumā "Par
  valsts pensijām" pārejas noteikumu 10.punktam, kas paredz
  papildināt pārejas noteikumus ar 65.punktu, nodrošinātu pensiju
  sākuma kapitāla un pensiju kapitāla pārrēķināšanu (pensiju
  pārrēķināšanu saistībā ar negatīvajiem kapitāla indeksiem)
  personām, kurām no 2010.gada 1.janvāra līdz 2015.gada
  31.decembrim piešķirta vai pārrēķināma vecuma, izdienas vai
  apgādnieka zaudējuma pensija, ievērojot šādus termiņus:
  6.1. ar 2016.gada 1.janvāri pārskata 2010.gadā piešķirtās vai
  pārrēķinātās pensijas;
  6.2. ar 2017.gada 1.janvāri pārskata 2011.gadā piešķirtās vai
  pārrēķinātās pensijas;
  6.3. ar 2018.gada 1.janvāri pārskata 2012., 2013., 2014. un
  2015.gadā piešķirtās vai pārrēķinātās pensijas.
  7. Atbalstīt Veselības ministrijas priekšlikumu palielināt
  Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 20.02.00
  "Izdienas pensijas" izdevumus sociālajiem pabalstiem
  2016.gadam 1 302 563 EUR apmērā, 2017.gadam 1 341 083 EUR apmērā
  un 2018.gadam 1 420 922 EUR apmērā, lai atbilstoši 2015.gada
  21.jūlijā izsludinātajam likumam "Neatliekamās medicīniskās
  palīdzības dienesta neatliekamās medicīniskās palīdzības
  nodrošināšanā iesaistīto darbinieku izdienas pensiju likums"
  nodrošinātu izdienas pensiju izmaksas.
  8. Atbalstīt Ekonomikas ministrijas priekšlikumu samazināt
  valsts pamatbudžeta prognozējamos ieņēmumus valsts budžetā no
  valsts nodevas par naftas produktu drošības rezervju uzturēšanu
  2016.gadā 13 791 149 EUR apmērā, 2017.gadā 9 646 702 EUR apmērā
  un 2018.gadā 6 887 799 EUR apmērā un no pievienotās vērtības
  nodokļa 2016.gadā 2 896 140 EUR apmērā, 2017.gadā 2 025 807 EUR
  apmērā un 2018.gadā 1 446 438 EUR apmērā. Samazināt izdevumus
  budžeta apakšprogrammā 29.01.00 "Naftas produktu rezervju
  uzturēšana" 2016.gadā 16 687 289 EUR apmērā, 2017.gadā 11
  672 509 EUR apmērā un 2018.gadā 8 334 237 EUR apmērā naftas
  produktu rezervju sistēmas uzturēšanai.
  9. Jautājums par papildu nepieciešamo finansējumu Ekonomikas
  ministrijas budžeta apakšprogrammā 29.02.00
  "Elektroenerģijas lietotāju atbalsts" elektroenerģijas
  lietotāju atbalstam 2016.gadā un turpmākajos gados skatāms
  Ministru kabinetā vienlaicīgi ar Ekonomikas ministrijas
  sagatavoto izvērtējumu par subsidētās elektroenerģijas nodokļa
  izpildes progresu 2015.gadā un priekšlikumiem par nepieciešamo
  valsts budžeta finansējumu elektroenerģijas lietotāju atbalstam
  2016.gadā un turpmākajos gados, izpildot Ministru kabineta
  2014.gada 19.novembra sēdē doto uzdevumu (prot. Nr.63 23.§
  2.2.apakšpunkts), vienlaikus nodrošinot fiskāli neitrālu ietekmi
  atbilstoši Eiropas nacionālo un reģionālo kontu sistēmas Eiropas
  Savienībā metodoloģijai.
  10. Atbalstīt papildu izdevumus neatliekamiem pasākumiem
  atbilstoši informatīvā ziņojuma 1. un 2.pielikumam, tajā skaitā
  no Veselības ministrijai papildus paredzētajiem līdzekļiem 7 782
  720 EUR novirzīt valsts galvoto aizdevumu slimnīcām atmaksai un 4
  217 280 EUR novirzīt kompensējamo medikamentu apmaksai C-hepatīta
  un HIV/AIDS pacientiem, no Satiksmes ministrijai papildus
  paredzētajiem līdzekļiem 4 092 852 EUR, tai skaitā novirzīt
  kompensācijām reģionālajām pasta piegādēm 2 000 000 EUR apmērā un
  dotācijām zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu
  sniedzējiem 2 092 852 EUR apmērā. Gadījumā, ja faktiskie
  zaudējumi reģionālajām pasta piegādēm un zaudējumu segšanai
  sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem pārsniedz plānotos
  finanšu resursus, Satiksmes ministrija sagatavo pieprasījumu
  finansējumam no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.
  11. Pieņemt zināšanai, ka atbilstoši Saeimas Prezidija
  2015.gada 4.augusta lēmumam (Saeimas kancelejas 2015.gada
  4.augusta vēstule Nr.622.12/3-159-12/15) palielināti Saeimas
  valsts budžeta izdevumi 2016.gadam 314 414 EUR apmērā, 2018.gadam
  995 851 EUR apmērā un samazināti izdevumi 2017.gadam 235 616 EUR
  apmērā.
  12. Atbalstīt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
  priekšlikumu palielināt valsts budžeta bāzes izdevumus 2016.gadam
  no prognozējamiem maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas
  līdzekļu atlikumiem uz 2016.gada 1.janvāri 500 000 EUR
  apmērā.
  13. Satiksmes ministrijai sagatavot un satiksmes ministram
  iesniegt grozījumus Pasta likumā likumprojekta "Par valsts
  budžetu 2016.gadam" likumprojektu paketē, kas paredz grozīt
  Pārejas noteikumu 12.punktu, ka pasta komersantam (VAS
  "Latvijas Pasts)", kuram laika posmā no 2013.gada
  1.janvāra līdz 2019.gada 31.decembrim ir noteiktas saistības
  sniegt universālo pasta pakalpojumu, 2016.gadā nekompensēs
  zaudējumus, kas radušies, sniedzot abonēto preses izdevumu
  piegādes pakalpojumus 2016.gada I pusē.
  14. Pēc Ministru kabineta noteikumu projekta "Pedagogu
  darba samaksas un valsts finansējuma pedagogu darba samaksai
  aprēķināšanas un piešķiršanas noteikumi" pieņemšanas
  Ministru kabinetā jautājumu par finanšu līdzekļu piešķiršanu
  jaunā pedagogu darba samaksas modeļa ieviešanai skatīt
  likumprojekta "Par valsts budžetu 2016.gadam" un
  likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2016.,
  2017. un 2018.gadam" izskatīšanas procesā.
  15. Saskaņā ar Ministru kabineta 2015.gada 17.marta sēdē
  uzdoto (prot. Nr.15 30.§ 30.punkts) atbalstīt priekšlikumus
  palielināt valsts budžeta bāzes izdevumus iemaksu
  starptautiskajās organizācijās nodrošināšanai atbilstoši Finanšu
  ministrijas tīmekļa vietnē publicētajai informācijai par valūtas
  maiņas kursu aktualizētajām prognozēm:
  15.1. Ārlietu ministrijai 2016.gadam 269 630 EUR apmērā;
  15.2. Ekonomikas ministrijai 2016., 2017. un 2018.gadam 22 032
  EUR apmērā katru gadu;
  15.3. Finanšu ministrijai 2016.gadam 849 042 EUR apmērā,
  2017.gadam 39 267 EUR apmērā, 2018.gadam 52 910 EUR apmērā (tajā
  skaitā iemaksām ERAB);
  15.4. Labklājības ministrijai valsts pamatbudžetā 2016., 2017.
  un 2018.gadam 35 343 EUR apmērā katru gadu, valsts speciālajā
  budžetā 2016., 2017. un 2018.gadam 3978 EUR apmērā katru
  gadu;
  15.5. Veselības ministrijai 2016., 2017. un 2018.gadam 46 869
  EUR apmērā katru gadu.
  16. Atbalstīt papildu finansējumu Fiskālās disciplīnas padomes
  kapacitātes stiprināšanai 2016.gadā 109 583 EUR apmērā (izdevumi
  atlīdzībai 84 654 EUR, tai skaitā atalgojumam 65 768 EUR,
  izdevumi precēm un pakalpojumiem 18 579 EUR, izdevumi
  pamatkapitāla veidošanai 6 350 EUR) un turpmāk ik gadu 97 589 EUR
  apmērā (izdevumi atlīdzībai 84 654 EUR, tai skaitā atalgojumam 65
  768 EUR, izdevumi precēm un pakalpojumiem 12 935 EUR). Finanšu
  ministrijai atbilstoši precizēt valsts pamatbudžeta
  izdevumus.
  17. Veselības ministrijai sadarbībā ar Labklājības ministriju
  un Finanšu ministriju sagatavot un līdz 2016.gada 1.jūlijam
  iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu ar
  priekšlikumiem veselības apdrošināšanas obligāto iemaksu
  ieviešanai.
  18. Ministrijām papildu nepieciešamo finansējumu nodrošināt,
  pārskatot bāzes izdevumus un iepriekšējos gados (2014.-2016.gada
  ietvarā un 2015. 2017.gada ietvarā) piešķirto finansējumu jaunām
  politikas iniciatīvām.
  19. Ministrijām, iesniedzot priekšlikumus papildu izdevumu
  neatliekamo pasākumu finansēšanai, kuri nav minēti informatīvā
  ziņojuma 1. un 2.pielikumā, nodrošināt priekšlikuma fiskāli
  neitrālu ietekmi, tai skaitā veicot iekšējās pārdales starp
  ministrijas un citas centrālās valsts iestādes budžeta
  programmām/apakšprogrammām, vienlaikus neradot negatīvu ietekmi
  uz šobrīd veicamajām funkcijām.
  20. Noteikt, ka turpmākajā likumprojekta "Par valsts
  budžetu 2016.gadam" un likumprojekta "Par vidēja
  termiņa budžeta ietvaru 2016., 2017. un 2018.gadam"
  izskatīšanas procesā iesniegtie priekšlikumi par papildu ieņēmumu
  pasākumiem tiek novirzīti valsts aizsardzībai.
  21. Noteikt, ja tiek pieņemts lēmums prognozēto papildu
  ieņēmumu samazināšanai, vienlaikus tiek pārskatīti un precizēti
  informatīvā ziņojuma 1. un 2.pielikumā iekļautie priekšlikumi
  papildu izdevumiem neatliekamajiem pasākumiem.
  22. Atbalstīt Vides aizsardzības un reģionālās ministrijas
  priekšlikumu Salaspils kodolreaktora likvidācijas pasākumu
  kopumam (t.sk. radioaktīvo atkritumu glabātuvei
  "Radons") 2016. gadā 45 000 EUR apmērā (izdevumi
  atlīdzībai 8000 EUR, t.sk. atalgojumam 6473 EUR) nodrošināt Vides
  aizsardzības un reģionālās ministrijai piešķirto valsts budžeta
  līdzekļu ietvaros, veicot iekšējo pārdali starp ministrijas
  budžeta programmām/apakšprogrammām, un konceptuāli atbalstīt
  papildu finansējuma piešķiršanu 2017.-2020.gadam.
  23. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai
  līdz 2016.gada 1.februārim sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt
  izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finansējuma
  piešķiršanu un ilgtermiņa saistību iekļaušanu likumprojektā
  "Par valsts budžetu 2017.gadam" un turpmākajiem gadiem
  Salaspils kodolreaktora likvidācijas pasākumu kopumam atbilstoši
  šī protokollēmuma 22.punktā minētajam.
  24. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai
  sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju divu nedēļu laikā
  iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē priekšlikumus
  bērnudārzu pieejamības problēmas risināšanai.
  25. Pieņemt zināšanai, ka Ārlietu ministrija un Iekšlietu
  ministrija civilo ekspertu darbības nodrošināšanai 2016.gadā var
  iesniegt pieprasījumu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.
  26. Jautājumu par Tieslietu ministrijai papildu nepieciešamo
  finansējumu jaunas darba samaksas sistēmas ieviešanai
  Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta
  pakāpēm turpināt izskatīt. Finanšu ministrijai kopīgi ar
  Tieslietu ministriju izvērtēt iespējamos risinājumus un sniegt
  priekšlikumus iespējamai finansējuma nodrošināšanai minētajam
  mērķim.
  27. Ministrijām priekšlikumus par atsevišķu izdevumu
  attiecināšanu uz aizsardzības budžetu iesniegt Aizsardzības
  ministrijā un Finanšu ministrijā līdz 2015.gada 26.augusta
  plkst.14.00. Aizsardzības ministrijai izvērtēt ministriju
  iesniegtos priekšlikumus un iesniegt Finanšu ministrijā viedokli
  līdz 2015.gada 26.augusta plkst.17.00. Finanšu ministrijai
  apkopot Aizsardzības ministrijas iesūtīto viedokli un iesniegt
  izskatīšanai Ministru kabineta 2015.gada 27.augusta ārkārtas
  sēdē.
  28. Ministrijām sagatavot fiskāli neitrālus priekšlikumus un
  iesniegt Finanšu ministrijā līdz 2015.gada 26.augusta plkst.
  17.00.
  29. Atbalstīt priekšlikumu par finansējuma piešķiršanu
  Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam korupcijas
  apkarošanas kontaktpunktu tīkla dalībvalstu konferences
  sarīkošanai.
  30. Noteikt, ka diskusijas par priekšlikumiem izmaiņām valsts
  budžeta izdevumu daļā turpinās un gala lēmums tiek pieņemts
  Ministru kabineta 2015.gada 27.augusta ārkārtas sēdē.
  45.§
  Informatīvais
  ziņojums "Par neatkarīgo institūciju iesniegtajām jaunajām
  politikas iniciatīvām 2016., 2017. un 2018.gadam"
  TA-1689-IP
  
  ______________________________________________________
  (J.Reirs, M.Brencis, A.Dulevska, D.Melbārde,
  I.Ziemele, E.Rinkēvičs, Dz.Rasnačs,
  D.Reizniece-Ozola, G.Belēvičs, E.Krūmiņa,
  U.Čuma-Zvirbulis, L.Straujuma)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu, kā arī
  Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes, Satversmes
  tiesas, Valsts kontroles un Augstākās tiesas pārstāvju sniegto
  informāciju par šo institūciju iesniegtajām jaunajām politikas
  iniciatīvām.
  2. Atbalstīt priekšlikumu paredzēt 55 000 EUR Satversmes
  tiesai Starptautisko tiesību asociācijas konferences
  organizēšanai.
  3. Jautājumu par neatkarīgo institūciju iesniegtajām jaunajām
  politikas iniciatīvām turpināt izskatīt Ministru kabineta
  2015.gada 27.augusta ārkārtas sēdē.
  46.§
  Informatīvais
  ziņojums "Fiskālo risku deklarācija"
  TA-1810
  
  ______________________________________________________
  (J.Reirs, N.Sakss, J.Platais, L.Straujuma)
  1. Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
  2. Finanšu ministrijai, sagatavojot likumprojektu "Par
  vidēja termiņa budžeta ietvaru 2016., 2017. un 2018.gadam",
  iekļaut normu, ka fiskālā nodrošinājuma rezerve 2017.gadā un
  2018. gadā ir 0,1% no IKP.
  3. Konceptuāli atbalstīt priekšlikumu par plānotās fiskālā
  nodrošinājuma rezerves samazinājumu 2016.gadā, lai nodrošinātu
  finansējumu Aizsardzības ministrijai 1,4% apmērā no IKP.
  4. Jautājumu par fiskālā nodrošinājuma rezerves samazināšanu
  2016.gadā, lai nodrošinātu finansējumu Aizsardzības ministrijai
  1,4% apmērā no IKP, izskatīt Ministru kabineta 2015.gada
  27.augusta ārkārtas sēdē.
  Sēdi slēdz plkst.19.05
  Ministru prezidente Laimdota
  Straujuma
  Valsts kancelejas direktora
  pienākumu izpildītāja,
  direktora vietniece tiesību aktu lietās,
  Juridiskā departamenta vadītāja Inese Gailīte