Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr.185
Rīgā 2014.gada 1.aprīlī (prot. Nr.19 38.§) Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.2.aktivitāti "Publisko interneta pieejas punktu attīstība"
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu 1. Noteikumi nosaka: 1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" 3.2. prioritātes "Teritoriju pieejamības un sasniedzamības veicināšana" 3.2.2. pasākuma "IKT infrastruktūra un pakalpojumi" 3.2.2.2. aktivitāti "Publisko interneta pieejas punktu attīstība" (turpmāk – aktivitāte); 1.2. projekta iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 1.3. prasības projekta iesniedzējam un projekta iesniegumam; 1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu. 2. Aktivitātes mērķis ir paaugstināt piekļuves iespējas internetam pēc iespējas plašākām sabiedrības grupām, nodrošinot piekļuvi publiskās pārvaldes un komercsabiedrību piedāvātajiem elektroniskajiem pakalpojumiem un informācijai, lai veicinātu iedzīvotāju iekļaušanos sabiedrības sociālajos, ekonomiskajos un kultūras procesos un uzlabotu viņu dzīves kvalitāti. 4. Aktivitātes ietvaros pieejamais publiskais finansējums ir 4 268 616 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 3 628 324 euro un nacionālais publiskais finansējums – 640 292 euro. 5. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, bet nacionālais publiskais finansējums nav mazāks par 15 procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. 6. Aktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgā iestāde ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde), sadarbības iestāde ir Valsts reģionālās attīstības aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde). 7. Atbildīgā iestāde: 7.1. nodrošina ar aktivitātes uzraudzību saistītos informācijas un publicitātes pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu; 7.2. nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, aktivitātes īstenošanas nosacījumu un projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izstrādi, analizē problēmas aktivitātes īstenošanā un sniedz vadošajai iestādei un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda uzraudzības komitejai priekšlikumus par aktivitātes īstenošanas uzlabošanu; 7.3. nodrošina, lai netiktu pārsniegts aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006. gada 11. jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93. panta 1. un 2. punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī; 7.4. izstrādā projekta iesnieguma vērtēšanas metodiku un izmaksu efektivitātes analīzes metodiku; 7.5. aktivitātes uzraudzībai lieto Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu; 7.6. izvērtē sadarbības iestādes sagatavoto informāciju un sniedz atzinumu par tām izmaiņām projektā, kas attiecas uz projekta mērķi, šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētā principa izpildi un sasniedzamajiem uzraudzības rādītājiem. 8. Sadarbības iestāde: 8.1. nodrošina ar aktivitātes ieviešanu saistītos informācijas un publicitātes pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu; 8.2. publicē savā tīmekļa vietnē (www.vraa.gov.lv) ar projektu iesniegumu atlasi saistīto dokumentāciju; 8.3. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumus iesniegt projektu iesniegumus; 8.4. izstrādā vienošanās projektu un slēdz vienošanos ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju; 8.5. izstrādā un saskaņo ar atbildīgo iestādi projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas (turpmāk – vērtēšanas komisija) nolikumu, projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku, kārtību, kādā nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu, kā arī pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu; 8.6. izsludina projektu iesniegumu atlasi; 8.7. izveido vērtēšanas komisiju; 8.8. nodrošina projektu iesniegumu vērtēšanu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī uzrauga nosacījumu izpildi; 8.9. izskata finansējuma saņēmēja sagatavoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku; 8.10. pārbauda finansējuma saņēmēja iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas, sagatavo maksājumu rīkojumus un izdevumu deklarāciju apliecinājumus; 8.11. izvērtē projekta progresa pārskatus un to atbilstību projekta īstenošanas gaitai; 8.12. izvērtē vienošanās grozījumus, 10 darbdienu laikā saskaņojot tos ar atbildīgo iestādi, ja izmaiņas ir saistītas ar projekta mērķi, šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētā principa izpildi vai projekta sasniedzamajiem uzraudzības rādītājiem, un pieņem lēmumu par vienošanās grozījumiem; 8.13. projektu uzraudzībai lieto Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu un uzkrāj tajā datus par projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izmantošanu; 8.14. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 4. punktā minētais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006. gada 11. jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93. panta 1. un 2. punktā minētā principa izpildi projektu līmenī; 8.15. nodrošina projektu uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic izlases pārbaudes projektu īstenošanas vietās; 8.16. veic iepirkumu pirmspārbaudes, izskata finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā; 8.17. nodrošina informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanai pieejamā finansējuma apguvi. 10. Projekta atbalstāmās darbības: 10.1. jaunu publisko interneta pieejas punktu izveidošana; 10.2. esošu publisko interneta pieejas punktu pilnveidošana. 11. Publisks interneta pieejas punkts ir interneta piekļuves punkts ar pieeju datortehnikai vai bezvadu interneta piekļuves zona. 12. Projekta ietvaros nav atbalstāmas darbības, kas nav minētas šo noteikumu 10. punktā un nesekmē šo noteikumu 2. punktā minētā aktivitātes mērķa sasniegšanu. 13. Projekta attiecināmās tiešās izmaksas ir publisko interneta pieejas punktu izveides un pilnveidošanas izmaksas: 13.1. tehniskā aprīkojuma pieslēgšana internetam vai esoša interneta pieslēguma jaudas palielināšana; 13.2. bezvadu interneta pieejas zonas izveide vai paplašināšana; 13.3. datortehnikas un biroja tehnikas iegāde un uzstādīšana; 13.4. datortīkla un datortīkla komunikāciju iekārtu iegāde un uzstādīšana; 13.5. programmatūras iegāde un instalēšana. 14. Projekta attiecināmās netiešās izmaksas ir: 14.1. ar projekta darbībām tieši saistīto obligāto Eiropas Savienības informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas, kas nepārsniedz vienu procentu no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām; 14.2. neparedzētie izdevumi, kas nepārsniedz trīs procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām. 15. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ja finansējuma saņēmējs tos nevar atgūt normatīvajos aktos par pievienotās vērtības nodokli noteiktajā kārtībā, ir attiecināmās izmaksas aktivitātes ietvaros. 16. Izmaksas ir attiecināmas, ja tās: 16.1. veiktas, ievērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā; 16.2. nepieciešamas šo noteikumu 10. punktā minēto darbību īstenošanai un šo noteikumu 2. punktā noteiktā mērķa sasniegšanai un atbilst drošas finanšu vadības, sociālekonomiskā izdevīguma un izmaksu efektivitātes principiem; 16.3. veiktas tāda projekta īstenošanai, kura ietvaros vismaz pusei no projektā atbalstītajiem publiskajiem interneta pieejas punktiem nodrošināta piekļuve personām ar kustību traucējumiem. 18. Šo noteikumu 13., 14. un 15. punktā noteiktās izmaksas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas. 19. Projekta kopējo attiecināmo izmaksu apmērs nepārsniedz pieejamo pašvaldībai noteiktās Eiropas Reģionālās attīstības finansējuma kvotas apjomu saskaņā ar šo noteikumu 2. pielikumu. 22. Projekta iesniedzējs apņemas nodrošināt projekta līdzfinansējumu atbilstoši šo noteikumu 5. punkta prasībām. 23. Projekta iesniedzējs var pretendēt uz Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņemšanu, ja projekta dzīves ciklā netiek paredzēti neto ieņēmumi. Projekta iesniedzējs projekta dzīves ciklā var plānot ieņēmumus par šo noteikumu 30.4. apakšpunktā minētajiem pakalpojumiem, projekta iesniegumam pievienojot projekta izmaksu efektivitātes analīzi. 24. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma kvotas sadalījums plānošanas reģioniem nepārsniedz: 24.1. Rīgas plānošanas reģionam – 698 234 euro; 24.2. Kurzemes plānošanas reģionam – 735 099 euro; 24.3. Zemgales plānošanas reģionam – 764 660 euro; 24.4. Vidzemes plānošanas reģionam – 699 282 euro; 24.5. Latgales plānošanas reģionam – 731 049 euro. 26. Projekta iesniedzējs var pieteikties uz publisko interneta pieejas punktu izveidi vai pilnveidošanu, nodrošinot, ka katrā novada pašvaldībā tiek izveidots vismaz viens jauns publiskais interneta pieejas punkts ar pieeju datortehnikai. 27. Novadu pašvaldībās, kurās ir sešas vai mazāk teritoriālās vienības, katrā teritoriālajā vienībā nodrošina vismaz viena jauna publiskā interneta pieejas punkta izveidi. Novadu pašvaldībās, kurās ir vairāk nekā sešas teritoriālās vienības, nodrošina vismaz sešu jaunu publisko interneta pieejas punktu izveidi katru savā teritoriālajā vienībā. 28. Publiskos interneta pieejas punktus izvieto vietās, kas brīvi pieejamas projekta gala labuma saņēmējiem. 29. Projekta iesniedzējs izvērtē iespējas nodrošināt publiskā interneta pieejas punkta savietojamību ar elektronisko sakaru infrastruktūru, kas izveidota valsts atbalsta programmu ietvaros un ir pieejama attiecīgajā teritorijā. 30. Ja projekta iesniedzējs publiskajā interneta pieejas punktā plāno nodrošināt pieeju datortehnikai, publiskajā interneta pieejas punktā nodrošina šādus pakalpojumus: 30.1. bezvadu pieeju internetam visu diennakti vismaz 50 metru rādiusā ap publisko interneta pieejas punktu; 30.2. pieeju datoriem ar noteiktu minimālo programmatūru (dokumentu, tabulu un attēlu rediģēšana, digitalizēto dokumentu apstrāde, e-paraksts) un pieslēgumu internetam; 30.3. iespēju digitalizēt dokumentus A4 un A3 formātā; 30.4. iespēju izdrukāt krāsainus vai melnbaltus dokumentus A4 un A3 formātā; 30.5. iespēju pieslēgt apmeklētājiem piederošus datu nesējus un darboties ar tiem, kā arī veikt datu nesējiem kaitīgās programmatūras pārbaudi. 31. Ja projekta iesniedzējs plāno izveidot bezvadu interneta pieejas zonu, tiek nodrošinātas šādas iespējas: 31.1. bezvadu internets vismaz 50 metru rādiusā ap bezvadu tīkla iekārtu; 31.2. bezvadu tīkla iekārtas vadība, izmantojot jebkuru interneta pārlūka programmatūru; 31.3. vismaz 4 portu datortīkla komutatora iebūve bezvadu tīkla iekārtā; 31.4. atsevišķs ports ārējam pieslēgumam; 31.5. bezvadu tīkla iekārtā iebūvēts ugunsmūris. 32. Projekta iesniedzējs var pieteikties arī uz publiskā interneta pieejas punkta pilnveidošanu, ja esošais publiskais interneta pieejas punkts nenodrošina kādu no šo noteikumu 30. punktā minētajām prasībām, vai bezvadu interneta pieejas zonas paplašināšanu, ja esošā bezvadu interneta pieejas zona neatbilst šo noteikumu 31. punktā minētajām prasībām. 33. Publiskā interneta pieejas punkta darbībai nepieciešamo aprīkojumu komplektē atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumā iekļautajām prasībām. 34. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapu, tai skaitā projekta iesnieguma veidlapas pielikumus, sagatavo un noformē atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumā noteiktajām prasībām. Projekta iesnieguma veidlapai pievieno veidlapas un izmaksu efektivitātes analīzes (ja attiecināms) elektronisko versiju elektroniski nepārrakstāmā datu nesējā. 35. Sadarbības iestāde divu nedēļu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā vienlaikus nosūta visiem projekta iesniedzējiem uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu, nosakot projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 40 darbdienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas. 36. Projekta iesniedzējs iesniedz sadarbības iestādē projekta iesniegumu un šo noteikumu 34. punktā minētos dokumentus vienā eksemplārā kādā no šādiem veidiem: 36.1. papīra formā – personīgi vai nosūtot pa pastu. Dokumentus noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu un ievieto aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē vai kastē). Ja projekta iesniegums ir nosūtīts pa pastu, par projekta iesniegšanas laiku uzskata dienu, kad projekta iesniegums ir nodots pastā. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda faktu, kad sūtījums nodots pastā. Ja projekta iesniegums ir iesniegts personīgi, par projekta iesniegšanas laiku uzskata brīdi, kad sadarbības iestādes pārstāvis ir izdarījis atzīmi uz projekta iesnieguma par projekta saņemšanu; 36.2. elektroniska dokumenta formā – atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti. Projekta iesnieguma iesniegšanas laiks ir brīdis, kad projekta iesniegums nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda faktu, ka projekta iesniegums nosūtīts līdz projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Ja sadarbības iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tā minēto apgalvojumu pamato. 37. Projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sastāvā iekļauj divus atbildīgās iestādes pārstāvjus un trīs sadarbības iestādes pārstāvjus. 38. Sadarbības iestāde var uzaicināt piedalīties projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas darbā vienu vadošās iestādes pārstāvi novērotāja statusā bez balss tiesībām. 39. Vērtēšanas komisijas priekšsēdētājs ir sadarbības iestādes vadītājs vai sadarbības iestādes vadītāja norīkota amatpersona. 40. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar "jā" (atbilst), "daļēji atbilst" (atbilst ar nosacījumu) vai "nē" (neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu. 41. Ja projekta iesniegums, ievērojot šo noteikumu 3. pielikumā minēto projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju secību, neatbilst kādam no neprecizējamiem administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem vai nesaņem minimālo punktu skaitu atbilstoši kādam no kvalitātes kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina. 42. Sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja: 42.1. projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem; 42.2. projekta iesniegumā ir izpildītas šo noteikumu 3. pielikumā minēto kvalitātes kritēriju minimālās prasības. 43. Sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, ja projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem, kas pieļauj projekta iesnieguma precizēšanu. 44. Šo noteikumu 43. punktā minētais nosacījums var ietvert prasību sniegt papildu skaidrojumu par projekta iesniegumu vai prasību precizēt projekta iesniegumu, lai nodrošinātu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem precizējamiem administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem. 45. Ja šo noteikumu 43. punktā minēto nosacījumu izpilde ietekmē kāda cita šo noteikumu 3. pielikumā minētā kritērija atbilstības vērtējumu, sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu papildina ar attiecīgiem norādījumiem. 46. Šo noteikumu 43. punktā minētajā lēmumā ietverto nosacījumu izpildes termiņš nav ilgāks par 20 darbdienām no lēmuma pieņemšanas dienas. 47. Sadarbības iestāde pārbauda šo noteikumu 43. punktā minētajā lēmumā ietverto nosacījumu izpildi un 10 darbdienu laikā pēc nosacījumu izpildes dokumentācijas saņemšanas nosūta projekta iesniedzējam atzinumu par nosacījumu izpildi. 48. Ja šo noteikumu 43. punktā minētajā lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti vai nav ievērots šo noteikumu 46. punktā minētais termiņš, projekta iesniegumu noraida. 49. Sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja: 49.1. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem neprecizējamiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem; 49.2. projekta iesniegumā nav izpildītas šo noteikumu 3. pielikumā minēto kvalitātes kritēriju minimālās prasības. 50. Sadarbības iestāde nodrošina šo noteikumu 42., 43. un 49. punktā minētā lēmuma nosūtīšanu projekta iesniedzējam piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas. 51. Sadarbības iestāde nodrošina, lai informācija par apstiprinātajiem projektu iesniegumiem tiktu publicēta sadarbības iestādes tīmekļa vietnē (www.vraa.gov.lv). 52. Sadarbības iestāde vienošanos ar finansējuma saņēmēju slēdz atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu. 53. Pēc vienošanās noslēgšanas sadarbības iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai, kā arī maksājumu veikšana un izdevumu deklarācijas apliecinājuma sagatavošana. 54. Sadarbības iestāde, nodrošinot avansa un starpposma maksājumus, ievēro nosacījumu, ka to kopsumma nedrīkst pārsniegt 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma. 55. Finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc vienošanās noslēgšanas iesniedz izskatīšanai sadarbības iestādē iepirkuma plānu, kas sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu. 56. Projekta iesniedzējs veic iepirkumus elektronisko iepirkumu sistēmas ietvaros vai ārpus sistēmas, ja projekta iesniedzēja vajadzībām atbilstošo preci nav iespējams iegādāties ar centralizēto iepirkumu institūcijas starpniecību vai ja pasūtītājs var nodrošināt šādu preču iegādi par zemāku cenu. 57. Projekta īstenošanas laikā publisko interneta pieejas punktu izveidei vai pilnveidošanai iegādātais aprīkojums vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas beigām ir finansējuma saņēmēja īpašums. 58. Projekta iesniedzējs piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 42. punktā minētā lēmuma vai šo noteikumu 47. punktā minētā atzinuma saņemšanas iesniedz sadarbības iestādē maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku. 59. Ja maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafikā ir nepieciešams veikt izmaiņas, finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā iesniedz sadarbības iestādē aktualizēto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku. 60. Finansējuma saņēmējs nodrošina pirmā iepirkuma konkursa izsludināšanu triju mēnešu laikā pēc vienošanās noslēgšanas. 61. Finansējuma saņēmējs sadarbības iestādē iesniedz maksājumu pieprasījumu ar izdevumus attaisnojošo dokumentu kopijām un projekta progresa pārskatus vienošanās nosacījumos noteiktajos termiņos un kārtībā. 62. Sadarbības iestādei, izvērtējot starpposma vai noslēguma maksājuma pieprasījumu, ir tiesības pieaicināt neatkarīgus ekspertus publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, lai pārbaudītu maksājuma pieprasījumā norādīto attiecināmo izmaksu atbilstību un pamatotību. 64. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai attiecināmie izdevumi, kurus atmaksā no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma un nacionālā publiskā līdzfinansējuma, naudas plūsma, kā arī aktīvi un pasīvi grāmatvedības uzskaitē ir identificējami, nodalīti un pārbaudāmi. 65. Lai nodrošinātu publisko interneta pieejas punktu ilgtspēju un kvalitatīvu darbību, projekta ietvaros izveidotajos un pilnveidotajos publiskajos interneta pieejas punktos vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas finansējuma saņēmējs: 65.1. neiekasē maksu par publiskā interneta pieejas punkta pakalpojumiem, izņemot samaksu par šo noteikumu 30.4. apakšpunktā minēto drukāšanas pakalpojumu, nodrošinot, ka projektā netiek gūti neto ieņēmumi saskaņā ar šo noteikumu 34. punktā minēto izmaksu efektivitātes analīzi; 65.2. nodrošina publisko interneta pieejas punktu darbības nepārtrauktību (publiskajiem interneta pieejas punktiem ar pieeju datortehnikai – vismaz astoņas stundas dienā vai atbilstoši institūciju darba laikam, kuru ēkās izvietots publiskais interneta pieejas punkts, bezvadu interneta pieejas punktiem – visu diennakti); 65.3. veic šādu publisko interneta pieejas punktu datu pastāvīgu uzskaiti: 65.3.1. darbības laiku; 65.3.2. datu pārraides apjomu; 65.3.3. bezvadu tīkla lietotāju pieslēgumu skaitu; 65.4. uztur reģistrācijas žurnālu publisko interneta pieejas punktu apmeklējuma uzskaitei. 66. Visas ar projekta īstenošanu saistītās izmaiņas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi atbilstoši vienošanās nosacījumiem. 67. Finansējuma saņēmējs visas projekta ietvaros iegādātās stacionārās iekārtas un aprīkojumu, kurā veikti ieguldījumi, apdrošina pret zaudējumiem vai bojājumiem, kas varētu rasties dabas katastrofu, trešo personu prettiesiskas rīcības vai nelaimes gadījumu dēļ, vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas. 68. Atbildīgā iestāde, sadarbības iestāde un finansējuma saņēmējs glabā visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālus līdz 2021. gada 31. decembrim, kā arī nodrošina Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas institūcijām pieeju šai dokumentācijai. 69. Ja aktivitātes ietvaros kādā projektā ir konstatēta neatbilstība vai tiek izbeigta vienošanās par projekta īstenošanu, attiecīgais finansējums neatbilstoši veikto izdevumu apmērā vai atbilstoši summai, kas paredzēta vienošanās izbeigšanas gadījumā, nevar tikt novirzīts jaunu projektu īstenošanai vai papildu darbību finansēšanai esošā projekta ietvaros. 70. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2011. gada 11. oktobra noteikumus Nr. 792 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.2. aktivitāti "Publisko interneta pieejas punktu attīstība"" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 166. nr.). Ministru prezidente Laimdota Straujuma
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Romāns Naudiņš Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums Ministru kabineta 2014.gada 1.aprīļa noteikumiem Nr.185
1.6. Projekta iesniedzēja tips (lūdzam atzīmēt atbilstošo)1:
1.7. Projekta iesniedzēja Vispārējās ekonomiskās darbības klasifikācijas NACE kods (lūdzam ierakstīt atbilstošo):
1 Saskaņā ar normatīvajiem aktiem par attiecīgās Eiropas Savienības aktivitātes īstenošanu
2.2. Projekta īstenošanas vieta Lūdzam norādīt:
2.3. Projekta klasifikācija (lūdzam norādīt projekta saturam atbilstošo Vispārējās ekonomiskās darbības klasifikācijas NACE kodu):
2.4. Norādīt projekta nepieciešamības pamatojumu jeb sniegt konstatētās problēmas aprakstu (ne vairāk kā 2000 rakstu zīmes): 2.5. Sniegt izvēlētās problēmas risinājuma aprakstu* (ne vairāk kā 2000 rakstu zīmes):
* T.sk. aprakstīt, kā izveidotie vai uzlabotie publiskie interneta pieejas punkti un to izvēlētais izvietojums (4.pielikums) sekmēs konstatētās problēmas risināšanu. 2.6. Norādīt projekta mērķi (ne vairāk kā 500 rakstu zīmes):
2.7. Aprakstīt plānotās projekta darbības (ne vairāk kā 2500 rakstu zīmes):
2.8. Sasniedzamie rezultāti projekta darbību ietvaros:
**Projekta darbībām/apakšdarbībām jāsakrīt ar projekta īstenošanas laika grafikā (1.pielikums) norādītajām. Vienai projekta darbībai var būt vairāki rezultāti. 2.9. Norādīt projekta atbilstību normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu noteiktajam mērķim (ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes):
2.10. Projektā sasniedzamie uzraudzības (iznākuma) rādītāji:
3.1. Raksturot projekta īstenošanas, vadības un uzraudzības kapacitāti (ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes):
3.2. Plānotais kopējais projekta īstenošanas ilgums:
3.3. Aprakstīt, kā tiks nodrošināta projekta sasniegto rezultātu uzturēšana un publisko interneta pieejas punktu datu (darbības laika, datu pārraides apjoma, bezvadu tīkla lietotāju pieslēgumu skaita, apmeklējuma uzskaites) apkopošana turpmākos 5 gadus pēc projekta pabeigšanas (ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes):
4.1. Projekta informācijas un publicitātes pasākumu veidi:
4.2. Raksturot pasākumus, kas tiks īstenoti, lai izpildītu Eiropas Savienības prasības attiecībā uz projekta publicitāti:
5.1. Projektā ir paredzētas specifiskas darbības vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai, tajā skaitā nodrošinot pakalpojuma pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem: o Projektā paredzētas 4 un vairāk specifiskas projekta darbības vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai; o Projektā paredzētas 1-3 specifiskas projekta darbības vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai; o Projektā nav paredzētas specifiskas projekta darbības vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai. (Lūdzam aprakstīt, kādas specifiskas projekta darbības ir paredzētas vienlīdzīgu iespēju principa īstenošanai, nodrošinot elektroniskā pakalpojuma izmantošanas iespējas personām ar funkcionāliem traucējumiem (ne vairāk kā 1000 zīmes)
6.1. Projekta finansēšanas plāns (skat. 2.pielikumu). 6.2. Projekta budžeta kopsavilkums, tai skaitā indikatīvais projekta izmaksu plāns (skat. 3.pielikumu). 6.3. Izmaksu efektivitātes analīzes galvenie secinājumi. Pamatot, ka projekta mērķa sasniegšanai ir izvēlēts ekonomiski izdevīgākais risinājums – projekta iesniegumā plānotās projekta darbības ir efektīvas un plānotās izmaksas ir finansiāli izdevīgas noteiktajam problēmu risināšanas veidam un projekta mērķu sasniegšanai, kā arī projektā netiek gūti neto ieņēmumi (ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes):
Es, apakšā parakstījies (-usies),
• projekta iesniedzējam nav nodokļu vai valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu; • projekta iesniedzējam ir atbilstošs juridiskais statuss; • projekta iesniedzējam ir atbilstošs pamatdarbības veids; • projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi; • projekta iesniegumā un tā pielikumos iekļautā informācija atbilst patiesībai un projekta īstenošanai pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums tiks izmantots saskaņā ar projekta iesnieguma aprakstu; • nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības iespējams veikt normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu noteiktajos termiņos; • projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, un projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros; • projekta apstiprinājuma gadījumā tieši šis projekta iesniegums netiks iesniegts finansēšanai vai līdzfinansēšanai no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem; • apliecinu, ka projekta iesniedzēja atbildīgā amatpersona nav sodīta par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minētā administratīvā pārkāpuma izdarīšanu; • projekta izmaksu pieauguma gadījumā projekta iesniedzējs ir apņēmies nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem; • projekta iesniedzējs nodrošinās telpas projektā paredzēto darbību norisei, kā arī personālu, kam ir atbilstošas zināšanas un prasmes publisko interneta pieejas punktu pakalpojumu sniegšanai, t.sk. konsultācijām par darbu ar minimālo programmatūru, apmeklētāja datora pieslēgšanu bezvadu tīklam un publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu izmantošanu; • projekta iesniedzējs nodrošinās, lai projekta ietvaros iegādātie pamatlīdzekļi tiktu lietoti atbilstoši projekta mērķim projekta īstenošanas laikā un vismaz piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam; • projekta iesniedzējs no saviem budžeta līdzekļiem uzturēs projekta ietvaros izveidoto infrastruktūru, iegādāto aprīkojumu un ieviestos pakalpojumus; • projektā paredzēto darbību norisei un personāla darba nodrošināšanai projekta iesniedzējs izveidos infrastruktūru un nepieciešamo aprīkojumu, kas netiek iegādāts projekta ietvaros; • projekta iesniedzējs sniegs informāciju par projekta īstenošanu un Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju pārstāvjiem nodrošinās pieeju visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģināliem, kā arī attiecīgā projekta īstenošanas vietai. Apzinos, ka projektu var neapstiprināt līdzfinansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda vai Kohēzijas fonda, ja projekta iesniegums, ieskaitot šo sadaļu, nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī, ja normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu plānotais Eiropas Reģionālās attīstības fonda vai Kohēzijas fonda finansējums (kārtējam gadam vai plānošanas periodam) projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots. Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva un finansiāla rakstura sankcijas var tikt uzsāktas pret augstākminēto juridisko personu – projekta iesniedzēju. Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem un projekta iesnieguma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta iesnieguma oriģinālam. Gadījumā, ja projekta iesniegums tiks atbalstīts Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma saņemšanai, garantējam projekta līdzfinansējumu šādā apmērā – ______ euro.
Projekta īstenošanas laika grafiks:
FINANSĒŠANAS PLĀNS
3.pielikums Projekta budžeta kopsavilkums, tai skaitā indikatīvais projekta izmaksu plāns, euro:
4.pielikums Apkopojums par publiskajiem interneta pieejas punktiem
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Romāns Naudiņš
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Romāns Naudiņš
Piezīmes. 1 Ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida. 2 Ja saņemts negatīvs vērtējums, var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Romāns Naudiņš
1. tabula I. Prasības datorkomplektam
2. tabula II. Prasības bezvadu tīkla iekārtai
3. tabula III. Prasības daudzfunkcionālai iekārtai1
Piezīmes. 1 Vienam publiskajam interneta pieejas punktam var iegādāties ne vairāk kā vienu daudzfunkcionālu iekārtu. 2 Prasības, kas jāievēro, ja tiek iegādāta drukas iekārta. Vienam publiskajam interneta pieejas punktam var iegādāties ne vairāk kā vienu drukas iekārtu. 3 Prasības, kas jāievēro, ja tiek iegādāts skeneris. Vienam publiskajam interneta pieejas punktam var iegādāties ne vairāk kā vienu skeneri. 4. tabula IV. Prasības interneta pieslēgumam novadu pašvaldībās
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Romāns Naudiņš
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.2.aktivitāti ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|