Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr.815
Rīgā 2013.gada 10.septembrī (prot. Nr.48 53.§) Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2009.–2014.gada perioda programmas "Nacionālā klimata politika" īstenošanas kārtība
Izdoti saskaņā ar Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta
un Norvēģijas finanšu instrumenta 2009.–2014.gada perioda vadības likuma 9.panta pirmo daļu un 15.panta 5. un 7.punktu 1. Noteikumi nosaka: 1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2009.–2014.gada perioda (turpmāk – Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instruments) programmu "Nacionālā klimata politika" (turpmāk – programma); 1.2. programmas apsaimniekotāja un programmas donorvalstu (Norvēģija, Īslande un Lihtenšteina) partneru sadarbības kārtību; 1.3. programmas apsaimniekotāja un aģentūras kompetences sadalījumu un sadarbības kārtību starp šīm institūcijām, kā arī programmas apsaimniekotāja un aģentūras funkcionālās padotības formu. 2. Programmas mērķis ir atbalstīt Latviju visaptverošas nacionālās klimata politikas izstrādē, kas ietver Eiropas Savienības emisiju tirdzniecības sistēmā neiekļautos sektorus emisijas jautājumos un pārējos sektorus klimata pārmaiņu pielāgošanās jautājumos. Programmas specifiskais mērķis ir nodrošināt siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu, kas ietver šādus uzdevumus: 2.1. uzlabot siltumnīcefekta gāzu inventarizācijas nacionālo sistēmu; 2.2. nostiprināt Latvijas siltumnīcefekta gāzu inventarizācijas institucionālo kapacitāti; 2.3. izstrādāt klimata pārmaiņu pielāgošanās politiku; 2.4. atbalstīt pasākumus siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanai; 2.5. attīstīt pētniecisko kapacitāti klimata pārmaiņu jomā; 2.6. veicināt sabiedrības zināšanu pilnveidošanu un izpratni par klimata pārmaiņām. 3. Programmas mērķa grupas ir ar programmas jomu – pielāgošanās klimata pārmaiņām – saistītas valsts pārvaldes iestādes, pašvaldības, zinātniskās un izglītības institūcijas, komersanti, biedrības un nodibinājumi. 4. Programmu īsteno šādos veidos: 4.1. iepriekš noteikti projekti; 4.2. neliela apjoma grantu shēma, kuras ietvaros tiek īstenoti projekti (turpmāk – grantu shēmas projekti); 4.3. atklāts projektu konkurss, kura ietvaros tiek īstenoti projekti (turpmāk – atklāta konkursa projekti). 5. Programmas sasniedzamie rezultāta rādītāji ir šādi: 5.1. pilnveidota vides stāvokļa uzraudzības sistēma, palielinot nacionālās siltumnīcefekta gāzu inventarizācijas kvalitāti (bāzes vērtība 2013.gadā – 50 %, mērķis 2017.gadā – 85 %); 5.2. palielinājies kvalitatīvas un pietiekamas informācijas apjoms nacionālo siltumnīcefekta gāzu prognožu, pasākumu un politikas novērtējuma ziņojumiem (bāzes vērtība 2013.gadā – 30 %, mērķis 2017.gadā – 70 %); 5.3. izstrādāta nacionālā klimata pārmaiņu pielāgošanās stratēģija (bāzes vērtība 2013.gadā – 0, mērķis 2017.gadā – 1); 5.4. pieaugusi valsts, pašvaldību un sabiedrības izpratne par klimata pārmaiņām un pielāgošanās jautājumiem (bāzes vērtība 2013.gadā – 0, mērķis 2017.gadā – 30 %); 5.5. noslēgti četri projektu partnerības līgumi ar nevalstiskajām organizācijām (bāzes vērtība 2013.gadā – 0, mērķis 2017.gadā – 4); 5.6. noslēgti deviņi projektu partnerības līgumi ar publiskā sektora institūcijām (bāzes vērtība 2013.gadā – 0, mērķis 2017.gadā – 9); 5.7. sagaidāmais siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājums gadā (bāzes vērtība 2013. gadā – 0, mērķis 2017. gadā – 4300 t CO2). (Grozīts ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr.236) 6. Programmas sasniedzamie iznākuma rādītāji ir šādi: 6.1. programmas divpusējās sadarbības ietvaros: 6.1.1. izveidoti 11 profesionāli sadarbības tīkli starp Latvijas un donorvalstu institūcijām; 6.1.2. publicētas 15 publikācijas vienā valstī par otru partnervalsti; 6.2. iepriekš noteikto projektu ietvaros: 6.2.1. izstrādāta apvienotā klimata pārmaiņu un gaisa kvalitātes datubāze ziņojumu sagatavošanai dažādām starptautiskajām institūcijām; 6.2.2. veikti četri pētījumi inventarizācijas uzlabošanas jomā; 6.2.3. organizētas piecas konferences, apmācību semināri un citi pieredzes apmaiņas pasākumi, lai palielinātu inventarizācijā iesaistīto Latvijas ekspertu kapacitāti; 6.2.4. izveidota modelēšanas sistēma, kas paredzēta klimata pārmaiņu samazināšanas politikas novērtēšanai, ieskaitot vadlīniju izstrādi, izdevumu novērtēšanu dažādu klimata pārmaiņu politikas pasākumu ieviešanai un ex-ante (paredzamās) un ex-post (faktiskās) politikas izvērtēšanai; 6.2.5. organizēti trīs izglītojoši pasākumi ekspertiem, kas iesaistīti klimata pārmaiņu nacionālās politikas, pasākumu un prognožu izstrādē; 6.2.6. izstrādāts vienots siltumnīcefekta gāzu emisijas prognožu datu instruments starptautisko ziņojumu sagatavošanai; 6.2.7. izstrādāts klimata pārmaiņu ietekmes un pielāgošanās scenārijs 2050.–2100.gadam; 6.2.8. izstrādāti 13 ziņojumi par rādītājiem, riskiem un pasākumiem, lai pielāgotos klimata pārmaiņām; 6.3. grantu shēmas projektu ietvaros: 6.3.1. organizēti 12 publicitātes un informācijas pasākumi (semināri un kampaņas); 6.3.2. īstenoti septiņi pētījumi par klimata pārmaiņu pētījumu metodoloģijām, rādītāju sistēmām un horizontālajiem jautājumiem; 6.3.3. izstrādāti četri profesionālās izglītības programmas moduļi klimata pārmaiņu un pielāgošanās jomā; 6.4. atklātā konkursa projektu ietvaros: 6.4.1. īstenoti trīs zema enerģijas patēriņa ēku būvniecības projekti; 6.4.2. samazināts enerģijas patēriņš līdz 25 kWh/m2 gadā ēkās, kurās tiek ieviestas enerģiju taupošas tehnoloģijas; 6.4.3. palielināts emisiju ietaupījums līdz 500 t CO2 gadā ēkām, kurās tiek ieviestas enerģiju taupošas tehnoloģijas; 6.4.4. programmas ietvaros īstenoti trīs zemu oglekļa emisiju tehnoloģiju projekti; 6.4.5. (svītrots ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr.236). 7. Programmas donorvalstu partneri ir Norvēģijas Vides aģentūra un Norvēģijas Civilās aizsardzības direktorāts (turpmāk – programmas partneri). 8. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – programmas apsaimniekotājs) izveido programmas sadarbības komiteju (turpmāk – sadarbības komiteja), kurā darbojas programmas apsaimniekotāja un programmas donorvalsts partneru pārstāvji. Sadarbības komitejas sanāksmēs novērotāja statusā var piedalīties Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta komitejas (turpmāk – Finanšu instrumenta komiteja) pārstāvji, Norvēģijas vēstniecības Latvijā pārstāvji, vadošās iestādes pārstāvji un Valsts reģionālās attīstības aģentūras (turpmāk – aģentūra) pārstāvji. Programmas apsaimniekotājs un programmas partneris sadarbības komitejas ietvaros nodrošina sadarbību, bet sadarbības kārtību nosaka sadarbības komitejas nolikumā. 9. Kopējais programmai pieejamais finansējums ir EUR 11 205 405, tai skaitā Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta līdzfinansējums – EUR 10 365 000 un Latvijas valsts budžeta līdzfinansējums – EUR 840 405, tai skaitā: 9.1. iepriekš noteiktajam projektam "Nacionālās sistēmas pilnveidošana siltumnīcefekta gāzu inventarizācijai un ziņošanai par politikām, pasākumiem un prognozēm" pieejamais programmas līdzfinansējums – EUR 1 981 871; 9.2. iepriekš noteiktajam projektam "Priekšlikuma izstrāde Nacionālajai klimata pārmaiņu pielāgošanās stratēģijai, identificējot zinātniskos datus un pasākumus pielāgošanās klimata pārmaiņām nodrošināšanai, kā arī veicot ietekmju un izmaksu novērtējumu" pieejamais programmas līdzfinansējums – EUR 1 209 305; 9.3. divpusējās sadarbības fonda īstenošanai pieejamais programmas līdzfinansējums – EUR 349 649; 9.4. papildu pasākumiem pieejamais programmas līdzfinansējums – EUR 77 555; 9.5. programmas administrēšanai pieejamais programmas līdzfinansējums – EUR 757 285; 9.6. atklāta konkursa projektu īstenošanai pieejamais programmas līdzfinansējums – EUR 4 898 318; 9.7. grantu shēmas projektu īstenošanai pieejamais programmas līdzfinansējums – EUR 1 931 422. (Grozīts ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr. 236; MK 06.12.2016. noteikumiem Nr. 761) 10. Programmas līdzfinansējumu veido: 10.1. Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta līdzfinansējums 92,5 % apmērā no kopējā programmas finansējuma; 10.2. Latvijas valsts budžeta līdzfinansējums 7,5 % apmērā no kopējā programmas finansējuma. 11. Šo noteikumu 4.2.apakšpunktā minēto grantu shēmu un 4.3.apakšpunktā minēto atklātu projektu konkursu īsteno atklāta konkursa veidā atbilstoši normatīvajiem aktiem par šīs programmas grantu shēmu un atklāto projektu konkursu. 14. Programmas apsaimniekotājs: 14.1. nodrošina programmas īstenošanu, uzraudzību un kontroli; 14.2. izstrādā iepriekš noteikto projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 14.3. izveido iepriekš noteikto projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju un apstiprina tās nolikumu; 14.4. nosūta iepriekš noteikto projektu iesniegumu iesniedzējiem uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu; 14.5. nodrošina neatkarīgu ārējo ekspertu atlasi iepriekš noteikto projektu iesniegumu vērtēšanai; 14.6. nodrošina iepriekš noteikto projektu iesniegumu vērtēšanu un sagatavo atzinumu par iepriekš noteikto projektu novērtējumu; 14.7. izstrādā grantu shēmas projektu un atklāta konkursa projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus un saskaņo tos ar sadarbības komiteju; 14.8. sagatavo un iesniedz programmas pārskatus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2009.–2014.gada perioda vadību; 14.9. nodrošina, lai netiktu pārsniegts programmas īstenošanai pieejamais finansējums, un uzrauga minētā finansējuma apguvi; 14.10. iesniedz programmas Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta līdzekļu pieprasījumu prognozes sertifikācijas iestādei; 14.11. sagatavo informāciju valsts budžeta līdzekļu pieprasījumam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem; 14.12. nodrošina šo noteikumu 5. un 6.punktā minēto programmas rezultāta rādītāju un iznākuma rādītāju sasniegšanu; 14.13. izstrādā un aktualizē programmas komunikācijas plānu un nodrošina tā īstenošanu; 14.14. nodrošina divpusējās sadarbības fonda finansējuma piešķiršanu un kontroli grantu shēmas projektiem un atklāta konkursa projektiem, kā arī saskaņā ar šo noteikumu 63.1.apakšpunktu organizē divpusējās sadarbības projektu partneru piesaistes pasākumus ar donorvalstīm; 14.15. piesaista neatkarīgu un sertificētu auditoru, kurš veiks iepriekš noteikto projektu auditus pēc projektu pabeigšanas, apliecinot pieprasīto izmaksu pamatotību saskaņā ar Noteikumiem par EEZ finanšu instrumenta ieviešanu 2009.–2014.gadā (turpmāk – donorvalstu noteikumi), Latvijas Republikas likumiem un attiecīgajiem normatīvajiem aktiem par grāmatvedību; 14.16. katru gadu līdz 1.martam iesniedz vadošajā iestādē pārskatu par visu līdzfinansējuma saņēmēju nodrošināto nacionālo līdzfinansējumu projektos iepriekšējā kalendāra gadā; 14.17. iesniedz saskaņošanai Finanšu instrumenta komitejai iepriekš noteiktā projekta iesnieguma iesniedzēja iesniegto detalizēto budžetu. 15. Aģentūra: 15.1. izsludina grantu shēmas projektu un atklāto projektu konkursu; 15.2. organizē grantu shēmas projektu un atklāta projektu konkursa informatīvos seminārus; 15.3. izveido grantu shēmas projektu un atklāta konkursa projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju un saskaņo komisijas nolikumu ar programmas apsaimniekotāju; 15.4. nodrošina grantu shēmas projektu un atklāta konkursa projektu iesniegumu vērtēšanu, organizē vērtēšanas ekspertu atlasi un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu; 15.5. izstrādā iepriekš noteikto projektu, grantu shēmas projektu un atklāta konkursa projektu līgumu projektus; 15.6. slēdz iepriekš noteikto projektu, grantu shēmas projektu un atklāta konkursa projektu līgumus, izvērtē projektu līguma grozījumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2009.–2014.gada vadību, saskaņo projektu līguma grozījumus ar programmas apsaimniekotāju un pieņem lēmumu par projektu līguma grozījumiem; 15.7. sniedz programmas apsaimniekotājam informāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem; 15.8. uzrauga un kontrolē iepriekš noteikto projektu, grantu shēmas projektu un atklāta konkursa projektu īstenošanu, tai skaitā veic izlases pārbaudes projektu īstenošanas vietās un nodrošina informācijas un publicitātes pasākumu uzraudzību projektu līmenī; 15.9. pārbauda un iesniedz Iepirkumu uzraudzības birojā līdzfinansējuma saņēmēja iepirkumu plānu un veic iepirkumu pirmspārbaudes atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2009.–2014.gada vadību; 15.10. uzkrāj datus par iepriekš noteiktajiem projektiem, grantu shēmas projektiem un atklāta konkursa projektiem un sagatavo informāciju un analīzi programmas apsaimniekotājam par projektu īstenošanai pieejamā finansējuma apguvi, to rezultatīvo rādītāju izpildi un mērķu sasniegšanu; 15.11. pārbauda līdzfinansējuma saņēmēja iesniegtos iepriekš noteikto projektu, grantu shēmas projektu un atklāta konkursa projektu pārskatus, uzrauga projektu progresu, apstiprina attiecināmo izdevumu summas, sagatavo maksājumu rīkojumu par attiecināmo izdevumu atmaksu līdzfinansējuma saņēmējam vai par pārskaitījumu valsts budžeta ieņēmumos vai sagatavo lēmumu par avansa maksājuma dzēšanu; 15.12. iesniedz programmas apsaimniekotājam programmas finanšu starpposma, gada un noslēguma pārskatu sagatavošanai nepieciešamo informāciju un pamatojošos dokumentus; 15.13. uzskaita iepriekš noteikto projektu, grantu shēmas projektu un atklāta konkursa projektu neatbilstoši veiktās izmaksas, pieņem lēmumus par neatbilstoši veiktām izmaksām un to atgūšanas procesu; 15.14. izveido sarakstu, kurā norāda attiecīgajam projektam iegādātās iekārtas un aprīkojumu, kas atbrīvots no donorvalstu noteikumu 7.3.panta pirmās daļas "c" apakšpunktā noteiktā vispārīgā nosacījuma, ka projekta attiecināmajās izmaksās iekļauj jaunu iekārtu un aprīkojuma nolietojuma izmaksas, ja to vērtība ir mazinājusies saskaņā ar vispārpieņemtajiem grāmatvedības principiem, kas piemērojami līdzfinansējuma saņēmējam un ir vispārpieņemti tāda paša veida iekārtām; 15.15. nodrošina iepriekš noteikto projektu, grantu shēmas projektu un atklāta konkursa projektu izpildes kontroli attiecībā uz projektu līguma noslēguma nosacījumiem, kuri jāievēro pēc projekta pabeigšanas. 16. Programmas ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas: 16.1. programmas apsaimniekotāja un aģentūras administratīvās izmaksas saskaņā ar šo noteikumu 17. un 18.punktu; 16.2. programmas apsaimniekotāja un aģentūras organizēto papildu pasākumu izmaksas saskaņā ar šo noteikumu 19.punktu, kas saistītas ar sadarbības stiprināšanu un programmas ieviešanas pieredzes apmaiņu ar līdzīgām institūcijām Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta saņēmējvalstīs un donorvalstīs (Norvēģijā, Lihtenšteinā un Īslandē); 16.3. iepriekš noteikto projektu izmaksas saskaņā ar šo noteikumu 4.2.apakšnodaļu; 16.4. divpusējās sadarbības fonda izmaksas saskaņā ar šo noteikumu 5.nodaļu; 16.5. grantu shēmas projektu un atklāta konkursa projektu izmaksas saskaņā ar noslēgto grantu shēmas projektu un atklāta konkursa projektu līgumu. 17. Programmas apsaimniekotāja attiecināmās administratīvās izmaksas ir: 17.1. atlīdzība (darba samaksa, sociālās garantijas un atvaļinājumi) un obligāto veselības pārbaužu izmaksas, kas ir noteiktas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem par darba pienākumu veikšanu; 17.2. izmaksas, kas ir tieši saistītas ar programmas vadības nodrošināšanu: 17.2.1. programmas īstenošanai izmantojamo telpu nomas maksa; 17.2.2. telpu apsaimniekošanas izmaksas (piemēram, elektrība, apkure, ūdensapgāde, apsardze, apsaimniekošanas pakalpojumi); 17.2.3. kancelejas un biroja preču izmaksas; 17.2.4. sakaru pakalpojumu izmaksas (piemēram, telekomunikācijas, internets, pasta pakalpojumi); 17.3. ārpakalpojumu izmaksas: 17.3.1. programmas īstenošanai nepieciešamo pakalpojumu izmaksas (piemēram, audits, ekspertu pakalpojumi, tulkošana); 17.3.2. publicitātes un informācijas izmaksas (piemēram, bukletu izdošana, publikācijas un informācijas sagatavošana plašsaziņas līdzekļiem, reklāmas, semināri, konferences); 17.3.3. ar sadarbības komitejas sanāksmes organizēšanu saistītās izmaksas; 17.3.4. citas ar programmas īstenošanu saistītās izmaksas, kas nav pretrunā ar šiem noteikumiem un nodrošina programmas mērķa un programmas rezultātu sasniegšanu; 17.4. programmas īstenošanā iesaistīto personu vietējo un ārvalstu komandējumu izmaksas saskaņā ar izdevumu normām, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi (dienas nauda, transporta pakalpojumu izmaksas, kas nepārsniedz ekonomiskajai klasei atbilstošās cenas, transporta nomas un degvielas izmaksas, viesnīcu (naktsmītņu) izmaksas, apdrošināšanas izmaksas); 17.5. programmas īstenošanas laikā izmantotā tehniskā aprīkojuma nomas izmaksas, ievērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā, un programmas īstenošanas laikā izmantotā tehniskā aprīkojuma amortizācijas izmaksas, kas aprēķinātas saskaņā ar normatīvajiem aktiem grāmatvedības jomā; 17.6. pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar programmas administratīvajām izmaksām un nav atgūstami Latvijas Republikā. (Grozīts ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr.236) 18. Aģentūras attiecināmās administratīvās izmaksas ir: 18.1. atlīdzība (darba samaksa, sociālās garantijas un atvaļinājumi), kā arī obligāto veselības pārbaužu izmaksas, kas ir noteiktas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību un attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem par darba pienākumu veikšanu; 18.2. izmaksas, kas ir tieši saistītas ar šo noteikumu 15.punktā minēto funkciju nodrošināšanu: 18.2.1. programmas īstenošanai izmantojamo telpu nomas maksa; 18.2.2. telpu apsaimniekošanas izmaksas (piemēram, elektrība, apkure, ūdensapgāde, apsardze, apsaimniekošanas pakalpojumi); 18.2.3. kancelejas un biroja preču izmaksas; 18.2.4. sakaru pakalpojumu izmaksas (piemēram, telekomunikācijas, internets, pasta pakalpojumi); 18.3. ārpakalpojumu izmaksas: 18.3.1. programmas īstenošanai nepieciešamo pakalpojumu izmaksas (piemēram, audits, ekspertu pakalpojumi, tulkošana); 18.3.2. publicitātes pasākumu izmaksas (piemēram, semināri grantu shēmas un atklāta konkursa projektu iesniedzējiem); 18.4. programmas īstenošanā iesaistīto personu vietējo un ārvalstu komandējumu izmaksas saskaņā ar izdevumu normām, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi (dienas nauda, transporta pakalpojumu izmaksas, kas nepārsniedz ekonomiskajai klasei atbilstošās cenas, transporta nomas un degvielas izmaksas, viesnīcu (naktsmītņu) izmaksas, apdrošināšanas izmaksas); 18.5. programmas īstenošanas laikā izmantotā tehniskā aprīkojuma nomas izmaksas, ievērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā, un programmas īstenošanas laikā izmantotā tehniskā aprīkojuma amortizācijas izmaksas, kas aprēķinātas saskaņā ar normatīvajiem aktiem grāmatvedības jomā; 18.6. pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar programmas administratīvajām izmaksām un nav atgūstami Latvijas Republikā. (Grozīts ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr.236) 19. Papildu pasākumu attiecināmās izmaksas ir: 19.1. programmas apsaimniekotāja un aģentūras izmaksas: 19.1.1. pasākuma organizēšanas izmaksas; 19.1.2. telpu un tehniskā aprīkojuma nomas maksa; 19.1.3. tulkošanas pakalpojumu izmaksas; 19.1.4. ar pasākumu saistītās publicitātes izmaksas; 19.1.5. vietējo un ārvalstu komandējumu izmaksas saskaņā ar izdevumu normām, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi (dienas nauda, transporta pakalpojumu izmaksas, kas nepārsniedz ekonomiskajai klasei atbilstošās cenas, transporta nomas un degvielas izmaksas, viesnīcu (naktsmītņu) izmaksas, apdrošināšanas izmaksas); 19.2. citu programmas īstenošanā vai papildu pasākumā iesaistīto personu vietējo un ārvalstu komandējumu izmaksas saskaņā ar izdevumu normām, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi (dienas nauda, transporta pakalpojumu izmaksas, kas nepārsniedz ekonomiskajai klasei atbilstošās cenas, transporta nomas un degvielas izmaksas, viesnīcu (naktsmītņu) izmaksas, apdrošināšanas izmaksas). 20. Programmas ietvaros īsteno šādus iepriekš noteiktos projektus: 20.1. "Nacionālās sistēmas pilnveidošana siltumnīcefekta gāzu inventarizācijai un ziņošanai par politikām, pasākumiem un prognozēm"; 20.2. "Priekšlikuma izstrāde Nacionālajai klimata pārmaiņu pielāgošanās stratēģijai, identificējot zinātniskos datus un pasākumus pielāgošanās klimata pārmaiņām nodrošināšanai, kā arī veicot ietekmju un izmaksu novērtējumu". (Grozīts ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr.236) 21. Iepriekš noteiktos projektus īsteno līdz 2017.gada 30.aprīlim. (Grozīts ar MK 06.12.2016. noteikumiem Nr. 761) 22. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija sadarbībā ar Zemkopības ministriju, Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centru un Norvēģijas Vides aģentūru īsteno iepriekš noteikto projektu "Nacionālās sistēmas pilnveidošana siltumnīcefekta gāzu inventarizācijai un ziņošanai par politikām, pasākumiem un prognozēm". Iepriekš noteikto projektu īsteno atbilstoši šādiem nosacījumiem: 22.1. projekta mērķis ir nostiprināt valsts iestāžu kapacitāti, uzlabojot nacionālo sistēmu augstas kvalitātes informācijas sagatavošanā, analizēšanā un ziņošanā, lai nodrošinātu pastāvīgus uzlabojumus siltumnīcefekta gāzu inventarizācijā, politikā, pasākumos un prognozēs un ievērotu Apvienoto Nāciju Organizācijas Vispārējā konvencijā par klimata pārmaiņām un Kioto protokolā iekļautās attiecīgās prasības; 22.2. projekta atbalstāmās aktivitātes: 22.2.1. siltumnīcefekta gāzu inventarizācijas sistēmas uzlabošana Latvijā; 22.2.2. inventarizācijas sagatavošanā iesaistīto ekspertu kapacitātes paaugstināšana; 22.2.3. klimata pārmaiņu politikas pasākumu, tai skaitā emisiju prognožu, ex-ante (paredzamās) un ex-post (faktiskās) novērtēšanas kvalitātes uzlabošana; 22.3. projekta sasniedzamie galvenie rezultāti noteikti šo noteikumu 6.2.1., 6.2.2., 6.2.3., 6.2.4., 6.2.5. un 6.2.6.apakšpunktā. 23. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija sadarbībā ar Zemkopības ministriju, Latvijas Hidroekoloģijas institūtu, Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centru un Norvēģijas Civilās aizsardzības direktorātu īsteno iepriekš noteikto projektu "Priekšlikuma izstrāde Nacionālajai klimata pārmaiņu pielāgošanās stratēģijai, identificējot zinātniskos datus un pasākumus pielāgošanās klimata pārmaiņām nodrošināšanai, kā arī veicot ietekmju un izmaksu novērtējumu". Iepriekš noteikto projektu īsteno atbilstoši šādiem nosacījumiem: 23.1. projekta mērķis ir izstrādāt priekšlikumus Nacionālajai klimata pārmaiņu pielāgošanās stratēģijai; 23.2. projekta atbalstāmās aktivitātes: 23.2.1. esošo un potenciālo zinātnisko datu noteikšana pielāgošanās monitoringa sistēmai; 23.2.2. nepieciešamo pielāgošanās pasākumu noteikšana visjutīgākajām nozarēm; 23.2.3. klimata pārmaiņu ietekmes un pielāgošanās scenārija izstrādāšana 2050.–2100.gadam; 23.2.4. integrēto klimata pārmaiņu ietekmes mazināšanas un pielāgošanās pasākumu pētniecība un to ietekmes izpēte; 23.3. projekta sasniedzamie galvenie rezultāti noteikti šo noteikumu 6.2.7. un 6.2.8.apakšpunktā. (Grozīts ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr.236) 24. Iepriekš noteiktajos projektos iekļauj šādus informācijas un publicitātes pasākumus: 24.1. organizē vismaz trīs galvenos informācijas pasākumus (konferences vai seminārus) par sasniegumiem un rezultātiem projekta īstenošanā; 24.2. izveido atsevišķu projektam veltītu sadaļu līdzfinansējuma saņēmēja tīmekļa vietnē. Sadaļā ietver aktuālo informāciju (aktualizē reizi ceturksnī) latviešu un angļu valodā, norādot: 24.2.1. informāciju par projektu (mērķis, projekta partneri, projekta īstenošanas periods, galvenās aktivitātes un plānotie rezultāti, projektam piešķirtais programmas līdzfinansējums); 24.2.2. informāciju par projekta īstenošanas gaitu un sasniegtajiem rezultātiem, tai skaitā ievieto fotogrāfijas par projekta īstenošanu; 24.2.3. informāciju par sadarbību ar donorvalstu organizācijām; 24.2.4. līdzfinansējuma saņēmēja kontaktinformāciju; 24.2.5. Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta logo un norādi uz finansētāju. 25. Iepriekš noteikto projektu izmaksas ir attiecināmas, ja tās ir faktiski radušās līdzfinansējuma saņēmējam vai projekta partnerim un atbilst šādiem nosacījumiem: 25.1. pirms projekta līguma noslēgšanas tās ir saskaņotas ar Finanšu instrumenta komiteju; 25.2. tās ir radušās izmaksu attiecināmības periodā, kas norādīts projekta līgumā; 25.3. tās ir saistītas ar projekta mērķi, nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai un ir paredzētas apstiprinātā projekta budžetā; 25.4. tās ir samērīgas un nepieciešamas projekta īstenošanai; 25.5. tās ir izlietotas vienīgi projekta mērķu un rezultātu sasniegšanai un ir veiktas, ievērojot izmaksu lietderības, ekonomiskuma, efektivitātes principus, kā arī publiskā iepirkuma tiesisko regulējumu; 25.6. tās ir iekļautas attaisnojuma dokumentos grāmatvedībā, apmaksātas, un pakalpojumi ir sniegti vai preces ir piegādātas projekta līgumā noteiktajā izmaksu attiecināmības periodā. Izmaksas, par kurām rēķins izrakstīts izmaksu attiecināmības perioda pēdējā mēnesī, arī tiek uzskatītas par attiecināmajām izmaksām, ja maksājums par sniegtajiem pakalpojumiem vai piegādātajām precēm ir veikts 30 dienu laikā pēc attiecināmības perioda beigu datuma; 25.7. tās ir uzskaitītas līdzfinansējuma saņēmēja vai projekta partnera grāmatvedības un nodokļu uzskaites reģistros, ir identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām un pārbaudāmas, un tās apliecina attiecīgu attaisnojuma dokumentu oriģināli. 26. Ievērojot šo noteikumu 25.punktā minētos nosacījumus, iepriekš noteiktiem projektiem attiecināmas ir šādas izmaksas: 26.1. projekta administratīvās izmaksas, kas nepārsniedz 10 % no projekta attiecināmajām izmaksām; 26.2. projekta attiecināmās izmaksas, kas nepieciešamas projekta atbalstāmo aktivitāšu īstenošanai. 27. Iepriekš noteikto projektu administratīvās izmaksas ir: 27.1. projekta administratīvā personāla atlīdzība (darba samaksa, sociālās garantijas un atvaļinājumi) un obligāto veselības pārbaužu izmaksas, kas ir noteiktas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem par darba pienākumu veikšanu; 27.2. administratīvo funkciju nodrošināšanas izmaksas: 27.2.1. projekta īstenošanas laikā izmantotā tehniskā aprīkojuma nomas izmaksas, ievērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā, un projekta īstenošanas laikā izmantotā tehniskā aprīkojuma amortizācijas izmaksas, kas aprēķinātas saskaņā ar normatīvajiem aktiem grāmatvedības jomā; 27.2.2. sakaru pakalpojumu izmaksas (piemēram, telekomunikācijas, internets, pasta pakalpojumi); 27.2.3. kancelejas un biroja preču izmaksas; 27.2.4. ar projekta administrēšanu saistīto telpu nomas maksa; 27.2.5. telpu apsaimniekošanas izmaksas (piemēram, elektrība, apkure, ūdensapgāde, apsardze, apsaimniekošanas pakalpojumi); 27.2.6. projekta administrēšanā iesaistīto personu vietējo un ārvalstu komandējumu izmaksas saskaņā ar izdevumu normām, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi (dienas nauda, transporta pakalpojumu izmaksas, kas nepārsniedz ekonomiskajai klasei atbilstošās cenas, transporta nomas un degvielas izmaksas, viesnīcu (naktsmītņu) izmaksas, apdrošināšanas izmaksas); 27.2.7. projekta vadības komitejas organizēšanas izmaksas. (Grozīts ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr.236) 28. Iepriekš noteikto projektu attiecināmās izmaksas, kas nepieciešamas projektu aktivitāšu īstenošanai, ir: 28.1. projekta īstenošanas personāla atlīdzība (darba samaksa, sociālās garantijas un atvaļinājumi) un obligāto veselības pārbaužu izmaksas, kas ir noteiktas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem par darba pienākumu veikšanu; 28.2. projekta īstenošanā iesaistīto personu vietējo un ārvalstu komandējumu izmaksas saskaņā ar izdevumu normām, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi (dienas nauda, transporta pakalpojumu izmaksas, kas nepārsniedz ekonomiskajai klasei atbilstošās cenas, transporta nomas un degvielas izmaksas, viesnīcu (naktsmītņu) izmaksas, apdrošināšanas izmaksas); 28.3. projekta aktivitāšu īstenošanai nepieciešamo telpu un tehniskā aprīkojuma nomas izmaksas projekta īstenošanas laikā, ievērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā, un projektu īstenošanas laikā izmantotā tehniskā aprīkojuma amortizācijas izmaksas, kas aprēķinātas saskaņā ar normatīvajiem aktiem grāmatvedības jomā; 28.4. šo noteikumu 22.2.apakšpunktā minēto atbalstāmo aktivitāšu īstenošanai nepieciešamā jaunā aprīkojuma un iekārtu iegādes izmaksas, ja projekta līdzfinansējuma saņēmējs: 28.4.1. nodrošina iekārtu un aprīkojuma uzturēšanu un lietošanu atbilstoši projekta mērķim vismaz piecus gadus pēc projekta noslēguma pārskata apstiprināšanas; 28.4.2. iekārtas un aprīkojumu apdrošina pret zaudējumiem projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc projekta noslēguma pārskata apstiprināšanas; 28.4.3. saglabā iekārtas un aprīkojumu savā vai partnera īpašumā piecus gadus pēc projekta noslēguma pārskata apstiprināšanas; 28.4.4. aprīkojuma un iekārtu uzturēšanai izveido iekārtu un aprīkojuma uzturēšanas fondu, lai nodrošinātu šo noteikumu 28.4.1.apakšpunktā minētā nosacījuma izpildi. Par iekārtu un aprīkojuma uzturēšanas fonda apmēru programmas apsaimniekotājs, aģentūra un līdzfinansējuma saņēmējs vienojas projekta līgumā; 28.5. informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas; 28.6. ar projekta mērķi saistīto apmācību izmaksas; 28.7. donorvalsts iepriekš noteikto projektu partnera izmaksu sertifikācija, ko veic neatkarīgs donorvalsts auditors; 28.8. citas ar projekta īstenošanu saistīto pakalpojumu izmaksas, kas nepieciešamas šo noteikumu 22.3. un 23.3.apakšpunktā norādīto rezultātu sasniegšanai. (Grozīts ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr.236) 29. Ar iepriekš noteikto projektu aktivitāšu īstenošanu saistītie nodokļi un nodevas (izņemot pievienotās vērtības nodokli) ir attiecināmās izmaksas. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ir attiecināmās izmaksas, ja līdzfinansējuma saņēmējs vai projekta partneris tos nevar atgūt Latvijas Republikā vai donorvalstīs. 30. Neattiecināmi iepriekš noteiktajos projektos ir izdevumi, kas nav nepieciešami iepriekš noteikto projektu aktivitāšu īstenošanai un kas neatbilst šo noteikumu 25., 26., 27., 28. un 29.punkta nosacījumiem. (Grozīts ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr.236) 31. Programmas apsaimniekotājs atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu nosūta elektroniski iepriekš noteiktā projekta iesnieguma iesniedzējam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu, norādot projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu. Termiņš nedrīkst būt īsāks par diviem mēnešiem. 32. Iepriekš noteiktā projekta iesnieguma iesniedzējs aizpilda un iesniedz projekta iesnieguma veidlapu, kas ir elektroniski pieejama programmas apsaimniekotāja tīmekļa vietnē (www.varam.gov.lv) (1.pielikums). Iepriekš noteikto projektu iesnieguma veidlapai pievieno: 32.1. projekta partneru partnerības apliecinājumus (2.pielikums); 32.2. detalizētu projekta budžetu, kurā ir norādītas izmaksas un katras vienības cena (3.pielikums); 32.3. projekta partnerības līguma projektu; 32.4. projekta administrēšanā iesaistītā personāla amatam noteiktos darba uzdevumus un to veikšanai nepieciešamās kvalifikācijas prasības, kā arī attiecīgo darbinieku dzīvesgaitas aprakstu (CV), ja darbinieki ir zināmi. 33. Iepriekš noteiktā projekta iesnieguma iesniedzējs sagatavo projekta partnerības līguma projektu ar Latvijas projekta partneriem latviešu valodā. Partnerības līguma projektu ar donorvalstu projekta partneriem sagatavo angļu valodā. Partnerības līguma projektā iekļauj vismaz šādu informāciju: 33.1. pušu atbildība, pienākumi un tiesības; 33.2. finanšu nosacījumi, tai skaitā projekta partnerim paredzēto programmas līdzfinansējuma daļu un izmaksu attiecināmības nosacījumi; 33.3. nosacījumi valūtas konvertācijas izdevumiem un to kompensācijas kārtībai; 33.4. pārbaužu un auditu veikšanas nosacījumi; 33.5. projekta partnera īstenoto aktivitāšu detalizēts budžets, norādot vienību daudzumu, vienas vienības izmaksas un finanšu plūsmu; 33.6. strīdu risināšanas kārtība. 34. Pirms iepriekš noteiktā projekta līguma noslēgšanas iepriekš noteiktā projekta iesnieguma iesniedzējs iesniedz programmas apsaimniekotājam partnerības līguma projektu. Programmas apsaimniekotājs izvērtē un saskaņo partnerības līguma projekta atbilstību šo noteikumu 33.punktam. Ja nepieciešams, programmas apsaimniekotājs lūdz iepriekš noteiktā projekta iesnieguma iesniedzējam precizēt partnerības līguma projektu. 35. Iepriekš noteiktā projekta iesnieguma iesniedzējs pirms partnerības līguma projekta iesniegšanas programmas apsaimniekotājam saskaņo to ar projekta partneriem. 36. Iepriekš noteiktā projekta iesniegumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā. Ja kāds no projekta iesnieguma pielikumiem nav latviešu valodā, tam pievieno projekta iesniedzēja atbildīgās amatpersonas apliecinātu tulkojumu latviešu valodā, ja iesnieguma veidlapā nav noteikts citādi. 37. Iepriekš noteiktā projekta iesnieguma iesniedzējs vai tā pilnvarotā persona iesniedz projekta iesniegumu programmas apsaimniekotājam elektroniska dokumenta formā. 38. Iepriekš noteiktā projekta iesniegumu noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu, un projekta iesniedzēja atbildīgā amatpersona paraksta projekta iesniegumu ar drošu elektronisko parakstu un apliecina to ar laika zīmogu. 39. Iepriekš noteiktā projekta iesnieguma iesniedzējs projekta iesniegumu nosūta programmas apsaimniekotājam uz šo noteikumu 31.punktā minētajā uzaicinājumā norādīto elektroniskā pasta adresi. 40. Iepriekš noteikto projektu iesniegumus vērtē programmas apsaimniekotāja izveidota projektu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisija darbojas saskaņā ar programmas apsaimniekotāja apstiprinātu nolikumu. 42. Komisijas darbā novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes, Finanšu instrumenta komitejas, Norvēģijas vēstniecības Latvijā pārstāvji un aģentūras pārstāvji. 43. Komisija izvērtē iepriekš noteiktā projekta iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikumā norādītajiem vērtēšanas kritērijiem. 45. Neatkarīgs ārējais eksperts sagatavo atzinumu par iepriekš noteiktajos projektos plānoto aktivitāšu atbilstību Latvijas Republikas un Eiropas Savienības normatīvo aktu prasībām un novērtē iepriekš noteiktā projekta iesniegumu saskaņā ar šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem atbilstības un kvalitātes kritērijiem. 46. Pamatojoties uz komisijas vērtējumu, programmas apsaimniekotājs sagatavo atzinumu par iepriekš noteiktā projekta iesniegumu, iekļaujot tajā informāciju par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem vērtēšanas kritērijiem. 47. Atzinumu par iepriekš noteiktā projekta pozitīvu novērtējumu sniedz, ja iepriekš noteiktā projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem atbilstības un kvalitātes kritērijiem un kvalitātes kritērijos iegūtais kopējais punktu skaits nav mazāks par astoņi. 48. Atzinumā par iepriekš noteiktā projekta pozitīvu novērtējumu var iekļaut arī nosacījumus par iepriekš noteiktā projekta iesnieguma precizēšanu, lai nodrošinātu tā atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma I daļas 1.1., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 3.2., 3.3., 3.4., 3.5., 3.6., 3.7., 3.8., 3.9., 3.10., 3.11., 3.12., 3.13., 3.14., 3.15. un 3.16.apakšpunktā minētajiem kritērijiem. 49. Atzinumu par iepriekš noteiktā projekta negatīvu novērtējumu sniedz, ja iepriekš noteiktā projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 4.pielikuma 1.2., 1.3., 1.4. vai 3.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem vai kvalitātes kritērijos iegūtais kopējais punktu skaits ir mazāks par astoņi. 50. Ja atzinumā ir iekļauti nosacījumi par iepriekš noteiktā projekta iesnieguma precizēšanu, projekta iesnieguma iesniedzējs nodrošina minēto nosacījumu izpildi atzinumā paredzētajā termiņā, kas nepārsniedz 20 darbdienas no atzinuma nosūtīšanas dienas, un iesniedz programmas apsaimniekotājam informāciju par atzinumā noteikto nosacījumu izpildi. Minēto termiņu var pagarināt, ja iepriekš noteiktā projekta iesniedzējs pamato termiņa pagarināšanas nepieciešamību. 51. Ja programmas apsaimniekotājs ir sniedzis negatīvu atzinumu, projekta iesnieguma iesniedzējs izstrādā jaunu projekta iesniegumu un iesniedz to programmas apsaimniekotājam atkārtotai izvērtēšanai šo noteikumu 4.3. un 4.4.apakšnodaļā noteiktajā kārtībā un termiņos. 52. Programmas apsaimniekotājs piecu darbdienu laikā pēc pozitīva atzinuma sagatavošanas informē par to vadošo iestādi un iesniedz tai iepriekš noteiktā projekta iesnieguma kopiju. 53. Līdzfinansējuma saņēmējs pirms iepriekš noteiktā projekta līguma noslēgšanas iesniedz programmas apsaimniekotājam līdzfinansējuma saņēmēja un projekta partneru parakstīto partnerības līgumu kopijas. 54. Aģentūra ar līdzfinansējuma saņēmēju slēdz projekta līgumu par iepriekš noteiktā projekta īstenošanu. 55. Līdzfinansējuma saņēmējs reizi četros mēnešos atbilstoši iepriekš noteiktā projekta līguma nosacījumiem iesniedz aģentūrā projekta pārskatu un tam pievienotos izdevumus apliecinošos dokumentus. 56. Aģentūra izskata iepriekš noteikto projektu pārskatus un tiem pievienotos izdevumus apliecinošos dokumentus. 57. Aģentūra proporcionāli samazina iepriekš noteiktajam projektam piešķirto finansējumu, ja: 57.1. faktiskais finansējuma izlietojums ir mazāks, nekā paredz līgums; 57.2. nav īstenota kāda no projekta darbībām vai aktivitātēm; 57.3. nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojuma dokumenti; 57.4. izmaksas nav samērīgas un ekonomiski pamatotas; 57.5. konstatē neatbilstību; 57.6. finanšu līdzekļi nav izlietoti saskaņā ar normatīvo aktu prasībām publisko iepirkumu jomā. 58. Līdzfinansējuma saņēmējs reizi ceturksnī līdz 1.martam, 1.jūnijam, 1.septembrim un 1.decembrim nosūta aģentūrai informāciju par nākamajā ceturksnī plānotajiem informatīvajiem un publicitātes pasākumiem saskaņā ar šo noteikumu 5.pielikumu. 59. Ja iepriekš noteiktā projekta īstenošanas gaitā rodas izmaiņas, aģentūra, kas ar līdzfinansējuma saņēmēju noslēgusi līgumu, un līdzfinansējuma saņēmējs iepriekš noteiktā projekta līguma grozījumus veic, ievērojot šādus nosacījumus: 59.1. visas nepieciešamās izmaiņas, kas saistītas ar iepriekš noteiktā projekta īstenošanu, līdzfinansējuma saņēmējs saskaņo ar aģentūru, iesniedzot līguma grozījumu pieprasījumu, izņemot šo noteikumu 59.2. apakšpunktā minētās izmaiņas; 59.2. ja izmaiņas notikušas vienas aktivitātes ietvaros un, pārceļot izmaksas no iepriekš noteiktā projekta vienas budžeta pozīcijas uz otru, katras budžeta pozīcijas izmaksas nemainās vairāk kā par 10 % no attiecīgajā budžeta pozīcijā plānotajām izmaksām, līdzfinansējuma saņēmējs 15 darbdienas pirms šādu izmaiņu rašanās informē aģentūru par nepieciešamajām izmaiņām projekta īstenošanā. Ja aģentūra 10 darbdienu laikā nav noraidījusi vai lūgusi precizēt ierosinātās izmaiņas, uzskata, ka izmaiņas ir saskaņotas. Pirms katra iepriekš noteiktā projekta pārskata iesniegšanas līdzfinansējuma saņēmējs iesniedz aģentūrā līguma grozījumu pieprasījumu par visām izmaiņām, kas radušās attiecīgajā pārskata periodā. (MK 19.05.2015. noteikumu Nr.236 redakcijā) 60. Ja šo noteikumu 59. punktā minētie līguma grozījumi ir saistīti ar iepriekš noteiktā projekta mērķi un sasniedzamajiem projekta rezultātu uzraudzības rādītājiem, aģentūra tos iesniedz izvērtēšanai programmas apsaimniekotājam. Programmas apsaimniekotājs 10 darbdienu laikā izvērtē iesniegtās izmaiņas, sagatavo atzinumu un iesniedz to saskaņošanai programmas sadarbības komitejā. Piecu darbdienu laikā pēc saskaņošanas sadarbības komitejā programmas apsaimniekotājs sniedz atzinumu aģentūrai. (MK 19.05.2015. noteikumu Nr.236 redakcijā) 61. Līdzfinansējuma saņēmējs nodrošina iepriekš noteiktā projekta ietvaros iegūto rezultātu uzturēšanu un izmantošanu projektā paredzētajiem mērķiem vismaz piecus gadus pēc projekta noslēguma pārskata apstiprināšanas. 62. Divpusējās sadarbības fonda mērķis ir atbalstīt labas prakses piemēru un zināšanu apmaiņu starp donorvalstu un Latvijas institūcijām, veicinot šo noteikumu 2.punktā minētā programmas mērķa sasniegšanu. 63. Programmas divpusējās sadarbības pasākumi ir: 63.1. donorvalstu projektu partneru piesaistes veicināšana pirms grantu shēmas un atklāta konkursa projektu iesniegumu izstrādes un to izstrādes laikā; 63.2. sadarbības tīkla veidošana, pieredzes, zināšanu, labās prakses piemēru apmaiņa starp iepriekš noteikto projektu, grantu shēmas projektu, atklāta konkursa apstiprināto projektu līdzfinansējuma saņēmējiem, starptautiskajām organizācijām un donorvalstu institūcijām programmas jomas ietvaros; 63.3. pieredzes, zināšanu, labās prakses piemēru apmaiņa ar donorvalstu institūcijām par klimata pārmaiņu pielāgošanās stratēģiju izstrādi un pasākumu īstenošanu vietējā līmenī. (Grozīts ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr. 236; MK 06.12.2016. noteikumiem Nr. 761) 65. Par finansējuma izlietojumu un divpusējās sadarbības fonda pasākumiem atbilstoši sadarbības komitejas nolikumam lemj sadarbības komiteja. 66. Divpusējās sadarbības fonda līdzfinansējumu var saņemt: 66.1. šo noteikumu 63.1.apakšpunktā minēto divpusējās sadarbības fonda pasākumu ietvaros – programmas apsaimniekotājs; 66.2. šo noteikumu 63.2. apakšpunktā minēto divpusējās sadarbības fonda pasākumu ietvaros – iepriekš noteiktā projekta, grantu shēmas projekta, atklātā konkursa projekta līdzfinansējuma saņēmējs un programmas apsaimniekotājs; 66.3. šo noteikumu 63.3. apakšpunktā minēto divpusējās sadarbības fonda pasākumu ietvaros – pašvaldības. (Grozīts ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr. 236; MK 06.12.2016. noteikumiem Nr. 761) 67. Šo noteikumu 63.1.apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanā var piedalīties: 67.1. programmas apsaimniekotājs; 67.2. aģentūra; 67.3. grantu shēmas un atklātā konkursa projekta sagatavošanā iesaistītās institūcijas; 67.4. donorvalstu institūcija vai eksperts. 68. Šo noteikumu 63.2.apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanā var piedalīties: 68.1. iepriekš noteiktā projekta, grantu shēmas projekta un atklātā konkursa projekta līdzfinansējuma saņēmējs; 68.2. iepriekš noteiktā projekta, grantu shēmas projekta un atklātā konkursa projekta mērķa grupas institūcija; 68.3. projekta partneris; 68.4. donorvalstu institūcija vai eksperts; 68.5. programmas apsaimniekotājs; 68.6. starptautiska organizācija. (Grozīts ar MK 19.05.2015. noteikumiem Nr.236) 68.1 Šo noteikumu 63.3. apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanā var piedalīties programmas mērķa grupas institūcijas (valsts pārvaldes iestādes, pašvaldības, zinātniskās un izglītības institūcijas, komersanti, biedrības un nodibinājumi). (MK 06.12.2016. noteikumu Nr. 761 redakcijā) 69. Īstenojot šo noteikumu 63.1.apakšpunktā minētos pasākumus, attiecināmās izmaksas ir: 69.1. konferenču un semināru organizēšanas izmaksas donorvalstu projektu partneru piesaistei (piemēram, telpu noma, ekspertu atalgojums, informatīvo materiālu, tulkošanas un publicitātes izmaksas, ēdināšanas un citas ar pasākumu norisi saistītas izmaksas); 69.2. komandējuma izmaksas donorvalstu institūciju pārstāvjiem un ekspertiem (transporta pakalpojumu izmaksas, kas nepārsniedz ekonomiskajai klasei atbilstošās cenas, viesnīcu (naktsmītņu) izmaksas), kas piedalās šo noteikumu 63.1.apakšpunktā minētajos programmas apsaimniekotāja organizētajos pasākumos, bet ne vairāk kā divām personām no vienas institūcijas. Komandējuma izmaksas nedrīkst pārsniegt EUR 1500 vienai personai vienam komandējumam. 70. Īstenojot šo noteikumu 63.2. un 63.3. apakšpunktā minētos pasākumus, attiecināmās izmaksas ir: 70.1. komandējuma izmaksas saskaņā ar izdevumu normām, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi (dienas nauda, transporta pakalpojumu izmaksas, kas nepārsniedz ekonomiskajai klasei atbilstošās cenas, transporta nomas un degvielas izmaksas, viesnīcu (naktsmītņu) izmaksas, apdrošināšanas izmaksas). Komandējuma izmaksas nedrīkst pārsniegt EUR 1500 vienai personai vienam komandējumam; 70.2. konferenču, semināru, kursu, izstāžu dalības maksa; 70.3. konferenču, semināru, kursu un sanāksmju organizēšanas izmaksas Latvijā un donorvalstīs; 70.4. datu vākšanas, ziņojumu, pētījumu un publikāciju sagatavošanas un publicēšanas izmaksas; 70.5. ārējo konsultantu un ekspertu pakalpojumu izmaksas, ja par pakalpojumu sniegšanu ir noslēgts uzņēmuma vai pakalpojuma līgums. (Grozīts ar MK 06.12.2016. noteikumiem Nr. 761) 71. Šo noteikumu 69. un 70.punktā minētās izmaksas atbalsta saņēmējiem finansē 100 % apmērā no divpusējās sadarbības fonda attiecināmajām izmaksām. 72. Programmas apsaimniekotājs kā divpusējās sadarbības fonda pasākuma atbalsta saņēmējs sniedz sadarbības komitejai priekšlikumus šo noteikumu 63.1.apakšpunktā minēto pasākumu organizēšanai. Pēc pozitīva sadarbības komitejas lēmuma programmas apsaimniekotājs īsteno divpusējās sadarbības pasākumu. 73. Iepriekš noteiktā projekta, grantu shēmas projekta un atklātā projektu konkursa projekta līdzfinansējuma saņēmējs var pieteikties šo noteikumu 63.2. apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanai pēc projekta līguma noslēgšanas. (MK 06.12.2016. noteikumu Nr. 761 redakcijā) 73.1 Programmas apsaimniekotājs informē visas Latvijas pašvaldības par iespēju īstenot šo noteikumu 63.3. apakšpunktā minētos pasākumus, nosūtot paziņojumu uz pašvaldību oficiālajām elektroniskā pasta adresēm līdz 2016. gada 31. decembrim. Pieteikuma un pārskata veidlapas, kā arī informācija par pieteikšanās kārtību un nosacījumiem pieejama programmas apsaimniekotāja tīmekļa vietnē (www.varam. gov.lv). (MK 06.12.2016. noteikumu Nr. 761 redakcijā) 73.2 Priekšlikumu divpusējās sadarbības fonda pasākumu īstenošanai iepriekš noteiktā projekta, grantu shēmas projekta un atklātā projektu konkursa projekta līdzfinansējuma saņēmējs un pašvaldības iesniedz programmas apsaimniekotājam vismaz 30 darbdienas pirms plānotā divpusējās sadarbības fonda pasākuma, plānojot pasākumu līdz 2017. gada 30. septembrim. Sadarbības komiteja var lemt par īsāka termiņa piemērošanu plānotā pasākuma uzsākšanai. Sniedzot priekšlikumus, potenciālie divpusējās sadarbības fonda līdzfinansējuma saņēmēji: 73.2 1. norāda kontaktinformāciju (nosaukums, juridiskā adrese, tālrunis, e-pasts, tīmekļa vietnes adrese); 73.2 2. norāda atsauci uz apstiprinātā projekta līgumu, ja īsteno šo noteikumu 63.2. apakšpunktā minēto pasākumu; 73.2 3. pamato divpusējās sadarbības pasākuma nepieciešamību; 73.2 4. pamato plānotā divpusējās sadarbības pasākuma atbilstību divpusējās sadarbības fonda mērķim; 73.2 5. sniedz divpusējās sadarbības pasākumā plānoto aktivitāšu aprakstu un norises laiku; 73.2 6. sniedz divpusējās sadarbības pasākuma dalībnieku aprakstu, kuri atbilst šo noteikumu 68. un 68.1 punktā minētajiem nosacījumiem, un norāda to lomu divpusējās sadarbības pasākumā; 73.2 7. sniedz plānoto izdevumu tāmi; 73.2 8. ja līdzfinansējuma saņēmējs ir Latvijas Republikā reģistrēts komersants, iesniedz aizpildītu uzskaites veidlapu par saņemto de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem. (MK 06.12.2016. noteikumu Nr. 761 redakcijā) 74. Maksimālais programmas līdzfinansējums šo noteikumu 63.2. un 63.3. apakšpunktā minētajam vienam divpusējās sadarbības fonda pasākumam nedrīkst pārsniegt EUR 10 000. (MK 06.12.2016. noteikumu Nr. 761 redakcijā) 75. Programmas apsaimniekotājs izskata šo noteikumu 73.2 punktā noteiktajā kārtībā iesniegtos priekšlikumus (ja nepieciešams, pieprasa no priekšlikuma iesniedzēja papildu informāciju) un 10 darbdienu laikā iesniedz tos izskatīšanai sadarbības komitejā. (MK 06.12.2016. noteikumu Nr. 761 redakcijā) 76. Sadarbības komiteja atbilstoši komitejas nolikumam izskata divpusējās sadarbības fonda pasākumus un tos saskaņo, ja: 76.1. pasākuma mērķis atbilst šo noteikumu 62. punktā minētajam divpusējās sadarbības fonda mērķim; 76.2. pasākuma izmaksas atbilst šo noteikumu 70. punktā noteiktajām attiecināmajām pasākumu izmaksām; 76.3. pasākuma attiecināmās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 74. punktā noteiktās izmaksas vienam divpusējās sadarbības pasākumam; 76.4. ir pieejams pietiekams programmas līdzfinansējums saskaņā ar šo noteikumu 9.3. apakšpunktu. (MK 06.12.2016. noteikumu Nr. 761 redakcijā) 77. Programmas apsaimniekotājs ne vēlāk kā 10 darbdienas pirms plānotā divpusējās sadarbības pasākuma elektroniski informē šo noteikumu 73.2 punktā minēto priekšlikumu iesniedzējus par divpusējās sadarbības pasākuma pieteikuma atbalstīšanu vai noraidīšanu. (MK 06.12.2016. noteikumu Nr. 761 redakcijā) 78. Ja divpusējās sadarbības fonda līdzfinansējuma saņēmējs: 78.1. nav Latvijas valsts budžeta iestāde, tas izdevumus šo noteikumu 63.2. un 63.3. apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanai sākotnēji sedz no saviem līdzekļiem, veicot iepirkumu atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā. Programmas apsaimniekotājs šos izdevumus atmaksā 20 darbdienu laikā pēc attiecīgos izdevumus pamatojošo dokumentu oriģinālu iesniegšanas programmas apsaimniekotājam; 78.2. ir valsts budžeta iestāde, bet nav Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija vai tās padotībā esoša iestāde, programmas apsaimniekotājs plāno transfertu izdevumus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas budžetā uz citām nozaru ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm, kas iesaistītas minēto aktivitāšu īstenošanā. Centrālā valsts iestāde transfertu izlietojumu savā budžetā plāno atbilstoši izdevumu ekonomiskajai būtībai. Centrālā valsts iestāde šo noteikumu 63.2.apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanai veic iepirkumu atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā un 10 darbdienu laikā pēc izdevumu veikšanas iesniedz programmas apsaimniekotājam izdevumus attaisnojošo dokumentu apstiprinātas kopijas; 78.3. ir no valsts budžeta daļēji finansēta atvasināta publiska persona, programmas apsaimniekotājs plāno transfertus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas budžetā saskaņā ar normatīvajiem aktiem valsts budžeta plānošanas jomā. No valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas transfertu izlietojumu savā budžetā plāno atbilstoši izdevumu ekonomiskajai būtībai. No valsts budžeta daļēji finansēta atvasināta publiskā persona šo noteikumu 63.2.apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanai veic iepirkumu atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā un 10 darbdienu laikā pēc izdevumu veikšanas iesniedz programmas apsaimniekotājam izdevumus attaisnojošo dokumentu apstiprinātas kopijas; 78.4. ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija vai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas padotībā esoša valsts budžeta iestāde, šo noteikumu 63.2.apakšpunktā minēto pasākumu īstenošanai tā veic iepirkumu atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā un 10 darbdienu laikā pēc izdevumu veikšanas iesniedz programmas apsaimniekotājam izdevumus attaisnojošo dokumentu apstiprinātas kopijas. (Grozīts ar MK 06.12.2016. noteikumiem Nr. 761) 79. Informāciju par atbalstītajiem programmas divpusējās sadarbības fonda pasākumiem programmas apsaimniekotājs ne retāk kā divas reizes gadā publicē un aktualizē programmas apsaimniekotāja tīmekļa vietnē (www.varam.gov.lv). 80. Līdz 2013.gada 31.decembrim šo noteikumu 9.punktā, 69.2. un 70.1.apakšpunktā un 74.punktā minētās summas nosaka, pārrēķinātas latos atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam. 81. Ar 2014.gada 1.janvāri programmas un tās ietvaros apstiprinātajos projektos izmaksas plāno un maksājumus veic euro. Ministru prezidents Valdis Dombrovskis
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums Ministru kabineta 2013.gada 10.septembra noteikumiem Nr.815
1.1. Projekta iesniedzējs:
1.2. Projekta iesniedzēja atbildīgā amatpersona:
1.3. Projekta iesniedzēja kontaktpersona:
1.4. Projekta partnerība
1.5. Informācija
Ja projekta partneri ir vairāki, iekļaut 1.5.punktā nepieciešamo informāciju atbilstoši projekta partneru skaitam. 1.6. Projekta partneru loma projektā un piesaistes pamatojums: Lūdzu pamatojiet projekta partnera/-u izvēli un lomu projektā, norādot aktivitātes, kuru īstenošanā projekta partneris būs iesaistīts.
2.1. Projekta kopsavilkums Kopsavilkumā jānorāda šāda informācija: projekta mērķis, kopējās izmaksas, mērķa grupas, īstenošanas vieta, galvenās aktivitātes un plānotie rezultāti: (minētā informācija 2.1. un 2.2.punktā Informācijas atklātības likumā noteiktajā kārtībā būs pieejama sabiedrībai pēc tam, kad projekta iesniegums būs apstiprināts) 2.2. Projekta kopsavilkums angļu valodā Projekta iesnieguma 2.1.punkta tulkojums angļu valodā: 2.3. Projekta nepieciešamības pamatojums un konstatēto problēmu risinājuma apraksts: 2.4. Projekta mērķis: 2.5. Projekta atbilstība programmas mērķim, ES un nacionālajiem normatīvajiem aktiem un stratēģiskiem plānošanas dokumentiem: 2.6. Plānotās projekta aktivitātes: Lūdzu aprakstīt katras projekta aktivitātes īstenošanai nepieciešamās secīgas darbības, izdalot apakšaktivitātes un pamatojot projekta partneru iesaisti to ieviešanā. Lūdzu nodrošināt, ka projekta aktivitātes un apakšaktivitātes ir saskaņā ar projekta iesnieguma 3.6.apakšpunktā un detalizētā budžetā sniegto informāciju.
2.7. Sasniedzamie rezultāti projekta aktivitāšu ietvaros:
2.8. Projekta rezultātu uzraudzības rādītāji (saskaņā ar programmas līgumā noteikto):
2.9. Aprakstīt, kāda/-as ir primārās un sekundāras mērķa grupa/-as, raksturot to/-ās un sniegt mērķa grupas/-u vajadzību pamatojumu, norādot projekta rezultātu ietekmi uz mērķa grupu/-ām: 2.10. Aprakstīt, kā tiks nodrošināts, ka projekta ietvaros plānotās aktivitātes nepārklāsies ar projekta iesniedzēja plānotajām vai īstenotajām projektu aktivitātēm, kas finansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros: 2.11. Pamatot, ka projekta mērķa sasniegšanai ir izvēlētās darbības ir efektīvas un plānotās izmaksas ir finansiāli izdevīgas noteiktajam problēmu risināšanas veidam un projekta mērķu sasniegšanai:
3.1. Raksturot projekta īstenošanas un vadības kapacitāti, kā arī aprakstīt projekta īstenošanā iesaistītā personāla veicamos uzdevumus: 3.2. Projekta uzraudzība, tai skaitā plānotais funkciju sadalījums un sadarbības modelis starp projekta iesnieguma iesniedzēju un projekta partneriem:
3.4. Projekta sasniegto rezultātu ilgtspēja, uzturēšana un izmantošana vismaz piecus gadus pēc projekta noslēguma pārskata apstiprināšanas: 3.5. Iespējamie projekta īstenošanas riski un preventīvie pasākumi risku novēršanai:
3.6. Projekta īstenošanas laika grafiks:
4.1. Projekta informācijas un publicitātes pasākumu veidi (norādot to skaitu):
4.2. Publicitātes plāna mērķis, plānotais finansējums, ieviešanas mehānisms un publicitātes pasākumi saskaņā ar Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta ietvaros noteiktajām informācijas un publicitātes prasībām: 4.3. Plānotie informācijas un publicitātes pasākumi:
4.4. Laika grafiks:
4.5. Informācijas un publicitātes pasākumu organizēšana, atbildīgā kontaktpersona (struktūrvienība / persona): 4.6. Informācijas un publicitātes pasākumu izvērtēšana attiecībā uz projekta un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta atpazīstamības veicināšanu, informēšanu par projekta un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta mērķiem un ietekmi, kā arī donorvalstu lomas atspoguļošanu:
5.1. Projektā paredzētās aktivitātes sekmē horizontālo aktivitāšu ievērošanu:
5.2. Projekta atbilstība horizontālajām prioritātēm: 5.2.1. laba pārvaldība Lūdzu, atzīmējiet atbilstošo ar X:
Lūdzu, aprakstiet, kādu ieguldījumu projekts sniegs labas pārvaldības principu nodrošināšanā: 5.2.2. videi draudzīgas darbības principu nodrošināšana Lūdzu, atzīmējiet atbilstošo ar X:
Lūdzu, aprakstiet, kādu ieguldījumu projekts sniegs videi draudzīgas darbības principu nodrošināšanā: 5.2.3. ekonomiskās ilgtspējas veicināšana Lūdzu, atzīmējiet atbilstošo ar X:
Lūdzu, aprakstiet, kādu ieguldījumu projekts sniegs ekonomiskās ilgtspējas veicināšanā: 5.2.4. sociālās ilgtspējas veicināšana Lūdzu, atzīmējiet atbilstošo ar X:
Lūdzu, aprakstiet, kādu ieguldījumu projekts sniegs sociālās ilgtspējas nodrošināšanā: 5.2.5. dzimumu līdztiesības nodrošināšana Lūdzu, atzīmējiet atbilstošo ar X:
Lūdzu, aprakstiet, kādu ieguldījumu projekts sniegs dzimumu līdztiesības nodrošināšanā:
6.1. Projekta finansēšanas plāns
(Saskaņā ar projekta iesnieguma detalizētā budžeta pielikumu) 6.2. Projekta budžeta kopsavilkums, tai skaitā indikatīvais projekta izmaksu plāns:
**Līdz 2013.gada 31.decembrim LVL.
7.1.1. projekta īstenošanai ir nepieciešamie cilvēkresursi; 7.1.2. projekta iesniedzējs ir iepazinies ar visiem projekta finansējuma saņemšanas nosacījumiem, kas ir noteikti programmas īstenošanas kārtībā, un projekta īstenošanas gaitā apņemas tos ievērot; 7.1.3. projekta iesniedzējs uzņemas atbildību par projekta īstenošanu un vadību, kā arī par projekta rezultātiem; 7.1.7. projekta iesniedzējs atbild par to, ka projekts tiks īstenots sabiedrības interesēs, ievērojot labas pārvaldības, dzimumu līdztiesības un videi draudzīgas darbības principus, kā arī veicinot ekonomisko un sociālo ilgtspēju (ja attiecināms); 7.1.8. projekta iesniegumā un tā pielikumos iekļautā informācija atbilst patiesībai un projekta īstenošanai pieprasītais Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta līdzfinansējums tiks izmantots saskaņā ar projekta iesnieguma aprakstu; 7.1.9. nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības iespējams veikt normatīvajos aktos par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta īstenošanu noteiktajos termiņos; 7.1.10. tieši šis projekts vai šajā projektā esošās aktivitātes jau netiek un nav tikušas finansētas vai līdzfinansētas no Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta vai citiem finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem; 7.1.11. projekta apstiprinājuma gadījumā tieši šis projekta iesniegums netiks iesniegts finansēšanai vai līdzfinansēšanai no Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta vai citiem finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem; 7.2. Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva un finansiāla rakstura sankcijas var tikt uzsāktas pret augstākminēto juridisko personu – projekta iesniedzēju. 7.3. Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem.
Projekta iesnieguma veidlapai jāpievieno papildus dokumenti saskaņā ar šo noteikumu 32.punktu.
1 Aktivitātēm jāsakrīt ar projekta īstenošanas laika grafikā norādītajām. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs
(Aizpilda katrs projektā iesaistītais Latvijas partneris)
ar parakstu apliecinu, ka: 1) esmu iepazinies ar projekta iesnieguma un projekta partnerības līguma saturu un izprotu savu lomu projekta īstenošanā; 2) esmu iepazinies ar visiem projekta finansējuma saņemšanas nosacījumiem un projekta īstenošanas gaitā apņemos tos ievērot; 3) projekta iesnieguma veidlapā un pievienotajos dokumentos sniegtā informācija par projekta partneri ir pareiza; 4) projekta partnera institūcijai ir nepieciešamā pieredze un zināšanas projekta īstenošanas jomā, lai veiktu projekta iesniegumā paredzētos uzdevumus; 5) projekta partnera institūcija nav pasludināta par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas tiesiskās aizsardzības vai likvidācijas procesā, tās saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta, nav uzsākta tiesvedība par tās darbības izbeigšanu vai maksātnespēju (neattiecas uz valsts institūcijām); 6) projekta partnera institūcijai nav nodokļu parādu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu (neattiecas uz valsts institūcijām); 7) projekta partnera institūcijas profesionālajā darbībā nav konstatēti pārkāpumi un tā ar spēkā esošu lēmumu nav atzīta par vainīgu nodarījumā saistībā ar profesionālo darbību (neattiecas uz valsts institūcijām); 8) neesmu veicis krāpšanas, korupcijas vai jebkādas citas pretlikumīgas darbības; 9) projekta partnera institūcijai nav neatbilstoši veikto izdevumu maksājumu parādu citos projektos, kas finansēti no Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta vai citiem finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem; 10) apņemos nodrošināt programmas publicitātes prasību ievērošanu ar projekta īstenošanu saistītajās aktivitātēs un informatīvajos materiālos; 11) projekta partnera institūcija glabā visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentāciju piecus gadus pēc projekta noslēguma pārskata apstiprināšanas, kā arī piekrīt Latvijas vai donorvalsts institūciju pārstāvju kontrolēm un auditiem projekta īstenošanas laikā vai piecu gadu periodā pēc projekta noslēguma pārskata apstiprināšanas; 12) pilnvaroju projekta iesnieguma iesniedzēju uzņemties līgumsaistības ar programmas apsaimniekotāju vai aģentūru un pārstāvēt sevi visos ar projekta īstenošanu saistītajos jautājumos; 13) apņemos izpildīt projekta iesniegumā paredzētos uzdevumus un sniegt projekta iesnieguma iesniedzējam nepieciešamo informāciju.
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. PARTNERĪBAS APLIECINĀJUMS |
Partnerības apliecinājums projektam | |
(projekta nosaukums) |
Es, projekta partnera | |
(projekta partnera nosaukums) | |
atbildīgā amatpersona | , |
(amats, vārds, uzvārds) |
apliecinu, ka projekta partneris:
1) atbilst projekta partnera atbilstības nosacījumiem;
2) ir iepazinies ar projekta iesnieguma un projekta partnerības līguma saturu un izprot savu lomu projekta īstenošanā;
3) ir iepazinies ar projekta finansējuma saņemšanas nosacījumiem, kuri ir noteikti attiecīgajos normatīvajos aktos, un projekta īstenošanas gaitā apņemas tos ievērot;
4) apliecina, ka projekta iesnieguma veidlapā un pievienotajos dokumentos sniegtā informācija par projekta partneri ir pareiza;
5) ir ieguvis nepieciešamo pieredzi un zināšanas projekta īstenošanas jomā, lai veiktu projekta iesniegumā paredzētos uzdevumus;
6) apņemas nodrošināt programmas līdzfinansējuma publicitātes prasību ievērošanu ar projekta īstenošanu saistītajās aktivitātēs un informatīvajos materiālos;
7) apņemas saglabāt visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentāciju piecus gadus pēc projekta noslēguma pārskata apstiprināšanas, kā arī piekrīt Latvijas vai donorvalsts institūciju pārstāvju kontrolēm un auditiem projekta īstenošanas laikā vai piecu gadu periodā pēc projekta noslēguma pārskata apstiprināšanas;
8) pilnvaro projekta iesniedzēju uzņemties līgumsaistības ar programmas apsaimniekotāju vai aģentūru un pārstāvēt sevi visos ar projekta īstenošanu saistītajos jautājumos;
9) apņemas izpildīt visus projekta iesniegumā paredzētos uzdevumus un sniegt projekta iesnieguma iesniedzējam pēc tā pieprasījuma visu nepieciešamo informāciju.
(paraksts*) | (datums*) |
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Partnerības apliecinājuma tulkojums angļu valodā
Partnership statement for the project | |
(Title of the project) |
I, as responsible official of the Project Partner | |
(Title of the Project Partner, |
first name, surname, | ||
, | ||
position) |
confirm, that Project Partner:
1) corresponds to the eligibility provisions of Project Partners;
2) is familiar with the project application and is aware of its own role in the project implementation;
3) is familiar with the conditions for receiving grant, which are defined in the respective regulations, and undertakes to respect them during the implementation of the project;
4) confirms that all the information about the Project Partner organization provided in the project application and attached documents is correct;
5) has appropriate experience and knowledge in implementing projects to fulfill the tasks foreseen in the project application;
6) undertakes to ensure publicity requirements while implementing the activities and publishing information materials related to project;
7) undertakes to keep all documentation related to the project implementation for five years after approval of the final project report, as well as consents to controls and audits of institutions of the Latvia or Donor State during the project implementation or for a period of five years after approval of the final project report;
8) authorizes the Project Promoter to represent the Project Partner organization in communication with the Programme Operator or Agency regarding issues of the project implementation;
9) undertakes to fulfill all the tasks foreseen in the project application and provide all necessary information upon the request of the Project Promoter.
(signature*) | (date*) |
Note. * Document properties "signature" and "date" shall not be filled out provided that the electronic document is drafted according to requirements set forth in normative acts on drafting electronic
Aktivitātes/izmaksu pozīcijas | Vienības | Vienību skaits | Vienības izmaksas | Projekta īstenotājs | Partneris 1 | Partneris 2 | Partneris 3 | Partneris 4 | Kopā | % | Kopā |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 = 5 + ... 9 | 11 | 12 |
Projekta vadība |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
0.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Kopā |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
1. Aktivitāte |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Kopā |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
2. Aktivitāte |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Kopā |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
3. Aktivitāte |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
3.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Kopā |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Publicitāte |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Kopā |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
Kopējās izmaksas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I. ATBILSTĪBAS VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI | |||||
Nr. | Kritērijs | Novērtējums | P/N2 | ||
Jā | Nē | NA1 | |||
1. | Projekta atbilstības pamatkritēriji | ||||
1.1. | projekta iesnieguma veidlapa iesniegta atbilstoši Ministru kabineta 2013.gada 10.septembra noteikumu Nr.815 "Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2009.–2014.gada perioda programmas "Nacionālā klimata politika" īstenošanas kārtība" (turpmāk – noteikumi) 1.pielikumam, un visas veidlapas sadaļas ir aizpildītas | P | |||
1.2. | projekta iesniedzējs ir noteikts programmā kā projekta īstenotājs | N | |||
1.3. | projekta partneri ir noteikti noteikumu 22. un 23.punktā kā iepriekš noteiktā projekta partneri | N | |||
1.4. | projekta iesniegums ir iesniegts apsaimniekotāja uzaicinājumā noteiktajā termiņā | N | |||
2. | Projekta iesnieguma noformējuma atbilstības kritēriji | ||||
2.1. | projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādes un noformēšanas kārtību | P | |||
2.2. | elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu | P | |||
2.3. | projekta iesniegumam ir pievienoti visi papildus iesniedzamo dokumentu sarakstā minētie dokumenti (piemēram, personāla darba uzdevumu apraksti, detalizēts budžets, projekta partnerības līgumi) | P | |||
2.4. | projekta iesniegums ir aizpildīts latviešu valodā | P | |||
2.5. | projekta iesniegumā visos aprēķinos izmantota naudas vienība – lats | P | |||
3. | Projekta atbilstības kritēriji | ||||
3.1. | projekta mērķis sniegs ieguldījumu programmas mērķa sasniegšanā | N | |||
3.2. | projekta iesniegumā ir sniegts detalizēts apraksts un projekta aktivitāšu nepieciešamības pamatojums, lai nodrošinātu projekta mērķa sasniegšanu | P | |||
3.3. | projekta iesniegumā ir skaidri definēta projekta partneru loma un veicamās aktivitātes projekta īstenošanā, projekta partnerības līgums atbilst noteikumu 33.punktā minētajām prasībām | P | |||
3.4. | projekta iesniegumā plānotie rezultāti, to indikatori un rezultātu ietekme ir precīzi definēta un izmērāma, tie ir objektīvi pārbaudāmi (t.sk. rezultātiem ir multiplikatīvais efekts) | P | |||
3.5. | projektā iekļautās darbības, aktivitātes un rezultatīvie rādītāji atbilst noteikumos un programmā noteiktajam | P | |||
3.6. | projekta iesniegumā ir pamatotas mērķa grupu vajadzības un norādīta projekta rezultātu ietekme uz mērķa grupām | P | |||
3.7. | projekta iesniegumā iekļauta informācija par projekta īstenošanā iesaistītā personāla veicamajiem uzdevumiem, un tie ir atbilstoši projekta vadības nodrošināšanai | P | |||
3.8. | projekta iesniegumā ir sniegts detalizēts apraksts, kā projekta īstenotājs veiks projekta īstenošanas uzraudzību | P | |||
3.9. | projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja (t.sk. uzturēšana un tālākā izmantošana vismaz piecus gadus pēc projekta pabeigšanas) | P | |||
3.10. | projekta iesniegumā ir izvērtēti iespējamie projekta īstenošanas riski un analizēti preventīvie pasākumi risku novēršanai | P | |||
3.11. | projekta iesniedzējs plāno īstenot publicitātes pasākumu plānu atbilstoši finanšu instrumenta vadības dokumentos noteiktajām prasībām | P | |||
3.12. | projekta iesniegumā ietvertā informācija atbilst normatīvajiem aktiem nozares politikas jomā | P | |||
3.13. | projekta laika grafikā norādītās aktivitātes sakrīt ar aktivitāšu aprakstā iekļauto informāciju, aktivitātēm noteiktie termiņi ir reāli un nepārsniedz projekta īstenošanai noteikto termiņu | P | |||
3.14. | projekta iesniegumā projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas no Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta vai citiem finanšu instrumentiem | P | |||
3.15. | projekta mērķa sasniegšanai plānotās projekta darbības ir efektīvas, plānotās izmaksas ir finansiāli izdevīgas noteiktajam problēmu risināšanas veidam un projekta mērķu sasniegšanai | P | |||
3.16. | finansējums | ||||
3.16.1. | projekta iesniegumā ir sniegts detalizēts projekta budžets, norādot projekta aktivitāšu izmaksas pa gadiem un partneriem | P | |||
3.16.2. | projektam pieprasītais finanšu instrumenta finansējums atbilst programmā noteiktajam finansējuma apjomam | P | |||
3.16.3. | projekta iesniegumā iekļautās izmaksas atbilst noteikumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām | P | |||
3.16.4. | projekta izmaksas projekta budžetā ir aprēķinātas aritmētiski pareizi | P | |||
3.16.5. | projekta izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst projekta īstenošanas laikposmam | P |
Piezīmes.
1 NA – nav attiecināms.
2 P – Neatbilstības gadījumā vērtēšanas komisija var lemt par pozitīvu iepriekš noteiktā projekta iesnieguma novērtējumu ar nosacījumu. Projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijam, precizējot projekta iesniegumu noteiktajā termiņā.
N – ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida.
II. KVALITĀTES VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI | ||
Nr. | Kritērijs un tā rādītāji | Vērtēšanas sistēma – punkti |
1. | Projekta aktivitāšu ietvaros paredzēts īstenot zināšanu un pieredzes apmaiņas pasākumus, kuros iesaistītas donorvalstu institūcijas | Kritērijā jāsaņem vismaz 2 punkti |
1.1. | projekts paredz zināšanu un pieredzes apmaiņas pasākumus, kuros piedalās donorvalstu projekta partneri un projekta mērķa grupu pārstāvji no donorvalstīm | 3 |
1.2. | projekts paredz zināšanu un pieredzes apmaiņas pasākumus, kuros piedalās donorvalstu projekta partneri | 2 |
1.3. | nav izpildītas 1.1. un 1.2.apakšpunktā noteiktās prasības | 0 |
2. | Projekta aktivitāšu ietvaros paredzēta sadarbība ar programmas mērķa grupām (ar programmas jomu saistītās valsts pārvaldes iestādes, pašvaldības, zinātniskās institūcijas, komersanti, biedrības un nodibinājumi) | Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts |
2.1. | sadarbība ar visām mērķa grupām | 3 |
2.2. | sadarbība ar trim mērķa grupām | 2 |
2.3. | sadarbība ar vienu vai divām mērķa grupām | 1 |
2.4. | nenotiek sadarbība ar mērķa grupām | 0 |
3. | Projektā paredzētās aktivitātes sekmē kapacitātes celšanu | Kritērijā jāsaņem vismaz 2 punkti |
3.1. | politikas plānošanas un ekspertu līmenī, rīkojot zināšanu apmaiņas pasākumus un seminārus | 3 |
3.2. | ekspertu līmenī, rīkojot zināšanu apmaiņas pasākumus un seminārus | 2 |
3.3. | nav izpildītas 3.1. un 3.2.apakšpunktā noteiktās prasības | 0 |
4. | Projektā paredzētās aktivitātes sekmē klimata datu un informācijas pieejamību un pielietojamību pēc projekta īstenošanas | Kritērijā jāsaņem vismaz 2 punkti |
4.1. | citiem ar klimatu saistītiem pētījumiem, aktivitātēm un valsts funkciju nodrošināšanai | 3 |
4.2. | citām ar klimatu saistītām aktivitātēm un valsts funkciju nodrošināšanai | 2 |
4.3. | nav izpildītas 4.1. un 4.2.apakšpunktā noteiktās prasības | 0 |
5. | Projektā paredzētās aktivitātes sekmē horizontālo prioritāšu ievērošanu (laba pārvaldība, ilgtspēja (vides apsvērumi, sociālā un ekonomiskā ilgtspēja), dzimumu līdztiesība) | Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts |
5.1. | sekmē trīs pamatprincipu ievērošanu | 3 |
5.2. | sekmē divu pamatprincipu ievērošanu | 2 |
5.3. | sekmē viena pamatprincipa ievērošanu | 1 |
5.4. | nesekmē horizontālo prioritāšu pamatprincipu ievērošanu | 0 |
Kopā |
20_______.gada | plānotie | informatīvie un publicitātes pasākumi | ||
(ceturksnis) | (projekta nosaukums) |
Nr. | Informatīvais pasākums | Datums | Temats | Mērķa grupa(-as) | Vieta | Organizētājs | Partneri | Kontaktinformācija |