Ministru kabineta
  noteikumi Nr.74
  Rīgā 2013.gada 29.janvārī (prot.
  Nr.6 22.§)
  Grozījumi Ministru kabineta
  2010.gada 30.novembra noteikumos Nr.1075 "Valsts un
  pašvaldību institūciju amatu katalogs"
  Izdoti saskaņā
  ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu
  un darbinieku atlīdzības likuma 7.panta trešās daļas
  1. un 2.punktu un 7.1 panta pirmo daļu
  Izdarīt Ministru kabineta 2010.gada 30.novembra noteikumos
  Nr.1075 "Valsts un pašvaldību institūciju amatu
  katalogs" (Latvijas Vēstnesis, 2010, 193.nr.; 2011, 86.,
  151.nr.; 2012, 23., 185.nr.) šādus grozījumus:
  1. Papildināt 1.pielikuma II nodaļas 1.punktu
  "Administratīvā vadība" ar VI A līmeni šādā
  redakcijā:
  
    
      | "VI A | Administratīvi vada Pārresoru
      koordinācijas centra darbu | • Vada Pārresoru koordinācijas centra darbu • Koordinē un nodrošina ministriju un citu valsts
        pārvaldes iestāžu pārresoru uzraudzību attīstības
        plānošanas jomā • Uzrauga un koordinē nacionāla līmeņa attīstības
        plānošanas dokumentu īstenošanu saistībā ar Latvijas
        Republikas dalību Eiropas Savienībā • Sniedz Ministru kabineta locekļiem priekšlikumus un
        konsultācijas par attīstības plānošanu un nacionāla līmeņa
        attīstības plānošanas dokumentu izstrādi un to savstarpējo
        saskaņotību • Ar padomdevēja tiesībām piedalās Ministru kabineta
        komitejas sēdēs, kā arī Ministru kabineta sēdēs • Ar Ministru kabineta pilnvarojumu piedalās Valsts
        prezidenta Stratēģiskās attīstības komisijas
        sēdēs" | 
  
  2. Izteikt 1.pielikuma II nodaļas 28.1.apakšpunkta
  "Izmeklēšana" II līmeni šādā redakcijā:
  
    
      | "II A | Veic izmeklēšanu sarežģītās
      lietās, kur nepieciešama iepriekšēja pieredze | • Uzsāk kriminālprocesu un veic nepieciešamo pirmstiesas
        izmeklēšanu, līdz tiek noskaidrota persona, kas saucama pie
        kriminālatbildības, un iegūti pietiekami pierādījumi
        kriminālvajāšanas uzsākšanai • Veic kompleksu izmeklēšanā iegūtās liela apjoma
        informācijas analīzi • Pieņem lēmumus par izmeklēšanas virzību un
        izmeklēšanas veikšanu, izņemot gadījumus, ja nepieciešams
        tiesneša lēmums vai prokurora piekrišana • Dod rakstiskus uzdevumus operatīvās darbības veicējiem
        tādu apstākļu vai faktu noskaidrošanai, kuri ir būtiski
        kriminālprocesā, bet kurus var noskaidrot, tikai izmantojot
        operatīvās darbības metodes un līdzekļus • Saņem informāciju, kas iegūta, veicot operatīvo
        darbību kriminālprocesā, un kriminālprocesa likumā
        noteiktajā kārtībā pārbauda operatīvās darbības pasākumos
        iegūtās ziņas par faktiem • Var koordinēt citus izmeklētājus atsevišķu procesuālu
        uzdevumu izpildē | 
    
      | II B | Veic izmeklēšanu īpaši
      sarežģītās un liela apjoma lietās, kur nepieciešama liela
      pieredze un dziļa konkrētās jomas pārzināšana | Veic II A līmenim noteiktos pienākumus, kā arī: • Pirmstiesas izmeklēšanas ietvaros var veikt
        nepieciešamās procesuālās darbības ārvalstīs un sadarboties
        ar citu valstu izmeklēšanas iestāžu pārstāvjiem • Veic jauno speciālistu darbaudzināšanu • Var vadīt izmeklētāju grupu" | 
  
  3. Papildināt 1.pielikuma II nodaļu ar 56.punktu šādā
  redakcijā:
  
    
      | "56. Valsts
      attīstības plānošana, koordinācija un vadība | 
    
      | Saimes apraksts | Šajā saimē ietilpst
      amati, kuru pildītāju pienākumi ir saistīti ar ilgtermiņa
      attīstības plānošanu, Latvijai būtisku nacionālo interešu
      īstenošanu, nacionāla līmeņa attīstības plānošanas dokumentu
      izstrādi, to izpildes novērtēšanu un savstarpējo saskaņotību,
      arī atbilstību Eiropas Savienības plānošanas dokumentiem,
      tādējādi sekmējot nozaru politiku savstarpējo koordināciju un
      pārresoru uzraudzību | 
    
      | Līmenis | Līmeņa raksturojums | Amata paraugapraksts | 
    
      | I | Veic politikas plānošanu,
      izstrādi un ietekmes novērtēšanu noteiktās nozarēs. Strādā ar
      īpaši sarežģītiem analītiskiem jautājumiem, dziļi pārzina
      vienu vai vairākas nozares | • Nodrošina attīstības plānošanas dokumentu savstarpējās
        saskaņotības novērtēšanu un īstenošanas koordināciju
        atbilstoši nacionāla līmeņa attīstības plānošanas dokumentu
        stratēģiskajiem uzstādījumiem un valsts ilgtermiņa
        attīstības prioritātēm, arī Nacionālā attīstības plāna un
        Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas īstenošanas
        novērtēšanu • Koordinē un uzrauga deklarācijas par Ministru kabineta
        iecerēto darbību izpildi un aktualizāciju • Veic Ministru kabineta un Ministru prezidenta
        analītiskos uzdevumus un sniedz priekšlikumus Ministru
        prezidentam par nepieciešamajiem uzlabojumiem valsts
        attīstības plānošanas dokumentos, kā arī attīstības
        plānošanas dokumentu īstenošanas uzraudzībā un ietekmes
        izvērtēšanā • Nodrošina līdzdalību starptautisko attīstības
        plānošanas dokumentu izstrādē un īstenošanā, kā arī uzrauga
        to attīstības plānošanas dokumentu izstrādi un īstenošanu,
        kas ir saistīti ar Latvijas dalību Eiropas Savienībā • Var veikt sagatavoto attīstības plānošanas dokumentu
        finanšu analīzi • Var piedalīties starptautiskajās darba grupās un
        sadarboties ar ārvalstu valsts pārvaldes institūcijām un
        ekspertiem, kā arī koordinēt sadarbību ar starptautiskajām
        institūcijām attiecīgajā jomā | 
    
      | II | Vada vai kontrolē valsts attīstības plānošanas dokumentu
        izstrādi, īstenošanas uzraudzību un ietekmes novērtēšanu. Specializējas noteiktas nozares jautājumos. Koordinē un vada Ministru kabineta vai Ministru
        prezidenta pārresoru uzdevumu izpildi | Veic I līmenim noteiktos pienākumus, kā arī: • Izstrādā hierarhiski augstākos ilgtermiņa un vidēja
        termiņa attīstības plānošanas dokumentus • Sniedz konsultācijas Ministru prezidentam un valdības
        locekļiem par stratēģijas izstrādi Latvijas interešu
        aizstāvēšanai starptautiskajās organizācijās, kā arī par
        valsts politikas izstrādi un īstenošanu attiecīgajā
        nozarē • Līdzdarbojas budžeta plānošanas procesā un valsts
        politikas plānošanas dokumentu izstrādē, nodrošinot
        Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas īstenošanu, kā
        arī piedalās to dokumentu izstrādē un aktualizācijā, kas
        saistīti ar Eiropas Savienības fondu līdzekļu un valsts
        budžeta līdzekļu apguvi • Ar padomdevēja tiesībām piedalās Ministru kabineta
        komitejas un Ministru kabineta sēdēs • Var vadīt struktūrvienības darbu, nosakot
        struktūrvienības uzdevumus un kontrolējot to izpildi | 
    
      | III | Vada un kontrolē valsts
      attīstības plānošanas sistēmas darbību, kas sastāv no
      atsevišķām darbības jomām un ko pārzina atsevišķa
      struktūrvienība un (vai) eksperti | Veic II līmenim noteiktos pienākumus, kā arī: • Nodrošina attīstības plānošanas dokumentu pārresoru
        ekspertīzi • Koordinē jautājumus, kas saistīti ar valsts
        investīcijām, nacionālo prioritāšu definēšanu un ilgtermiņa
        attīstības plānošanu • Pārstāv iestādi Latvijas un starptautiskajās
        organizācijās valsts attīstības plānošanas jomā • Koordinē iestādes organizatorisko darbību un sadarbību
        starp iestādes struktūrvienībām • Var aizvietot iestādes vadītāju" | 
  
  Ministru prezidents
  V.Dombrovskis
  Finanšu ministra vietā -
  tieslietu ministrs J.Bordāns