Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Rīgas domes saistošie noteikumi Nr.190

Rīgā 2012.gada 23.oktobrī (prot. Nr.92 10.§)

Grozījumi Rīgas domes 2011.gada 19.maija saistošajos noteikumos Nr.123 "Kārtība, kādā Rīgas pilsētas pašvaldība īsteno pirmsskolas izglītības nodrošināšanas funkciju"

Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 15.panta pirmās daļas
4.punktu un 43.panta trešo daļu, Izglītības likuma 17.panta pirmo daļu,
Vispārējās izglītības likuma 26.panta pirmo daļu, Valsts pārvaldes
 iekārtas likuma 40.panta otro daļu un 41.panta pirmo daļu

1. Izdarīt Rīgas domes 2011.gada 19.maija saistošajos noteikumos Nr.123 "Kārtība, kādā Rīgas pilsētas pašvaldība īsteno pirmsskolas izglītības nodrošināšanas funkciju" (Latvijas Vēstnesis, 2011, Nr.99) šādus grozījumus:

1.1. svītrot 1.3.apakšpunktā vārdus "Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā reģistrētas";

1.2. svītrot 10.1.apakšpunktā, 11. un 15.punktā vārdus "vai līdzfinansētu";

1.3. svītrot 18.2.apakšpunktā vārdus "vai viņam tiek nodrošināts pašvaldības līdzfinansēts pirmsskolas izglītības pakalpojums";

1.4. izteikt saistošo noteikumu 24.punktu šādā redakcijā:

"24. Komisija pieņem lēmumu par statusa "Komisijas lēmums" piešķiršanu un bērna nodrošināšanu ar vietu Izglītības iestādē ārpus kārtas, ja bērns ir sasniedzis vecumu, no kāda uzņem Izglītības iestādē, bērna un vecāku vai bērna likumiskā pārstāvja deklarētā dzīvesvieta ir Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā un:

24.1. kāds no bērna vecākiem ir Izglītības iestādes pedagoģiskais darbinieks pirmsskolas izglītības pakāpē;

24.2. valsts vai pašvaldības pedagoģiski medicīniskā komisija ir izsniegusi atzinumu ar ieteikumu bērnam apgūt vispārējo programmu, bet bērns līdz šim apguvis speciālo programmu;

24.3. bērns palicis bez vecāku aizgādības;

24.4. bērns ir adoptēts (izņemot gadījumus, kad viens laulātais adoptē otra laulātā bērnus);

24.5. pašvaldība bērnam pārtraukusi pirmsskolas izglītības pakalpojuma finansēšanu grupā Privātajā izglītības iestādē;

24.6. bērns ir reģistrēts tikai vienā Izglītības iestādē un tā tiek likvidēta vai pārtrauc īstenot programmu, kā rezultātā vairs nav iespējams nodrošināt pirmsskolas izglītības apguvi vecāku vai bērna likumiskā pārstāvja izvēlētajā Izglītības iestādē;

24.7. tiek likvidēta Izglītības iestāde, kurā bērns ir uzņemts;

24.8. radušies citi šo noteikumu 24.1.-24.7.apakšpunktā neminēti apstākļi, kas var apdraudēt bērna drošību un veselību.";

1.5. papildināt 25.punktu aiz vārda "ja" ar vārdiem "bērns ir sasniedzis vecumu, no kāda uzņem Izglītības iestādē, un";

1.6. papildināt 46.punktu aiz vārda "izsniedz" ar vārdiem un skaitli "pirmsskolas izglītības satura apguves vērtējumu (3.pielikums) un";

1.7. izteikt 55., 56., 57. un 58.punktu šādā redakcijā:

"55. Pašvaldības līdzfinansējumu pirmsskolas izglītības pakalpojuma nodrošināšanai Privātajā izglītības iestādē piešķir un izmaksā, ja pastāv visi turpmāk minētie nosacījumi:

55.1. bērns ir vismaz pusotru gadu vecs;

55.2. bērna un vecāku vai bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvieta ir deklarēta Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā;

55.3. bērnam nav nodrošināts pašvaldības finansēts vai līdzfinansēts pirmsskolas izglītības pakalpojums;

55.4. Valsts izglītības informācijas sistēmas datu bāzē ir reģistrēti dati, ka bērns ir uzņemts un apgūst pirmsskolas izglītības programmu Privātajā izglītības iestādē;

55.5. Privātās izglītības iestādes dibinātājs ar Departamentu ir noslēdzis sadarbības līgumu un līgumu par pašvaldības līdzfinansēta pirmsskolas izglītības pakalpojuma nodrošināšanu.

56. Privātajai izglītības iestādei, kura noslēgusi ar Departamentu 55.5.apakšpunktā minētos līgumus, ir pienākums samazināt maksu par bērnam sniegto pirmsskolas izglītības pakalpojumu pašvaldības līdzfinansējuma apmērā.

57. Līdzfinansējumu piešķir un par nepilnu mēnesi aprēķina proporcionāli kalendāro dienu skaitam, ņemot vērā:

57.1. datumu, kad bērns tiek uzņemts vai atskaitīts no Privātās izglītības iestādes;

57.2. datumu, kad bērna un vecāku vai bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvieta tiek deklarēta Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā vai tiek deklarēta ārpus Rīgas pilsētas administratīvās teritorijas.

58. Pašvaldība pārtrauc līdzfinansējuma piešķiršanu un Departaments lauž 55.5.apakšpunktā minētos līgumus šādos gadījumos:

58.1. tiek konstatēti būtiski pārkāpumi Privātās izglītības iestādes dibinātāja un/vai Privātās izglītības iestādes darbībā;

58.2. Privātās izglītības iestādes dibinātājs nepilda vai ir pārkāpis 55.5.apakšpunktā minēto līgumu nosacījumus;

58.3. tiek uzsākts Privātās izglītības iestādes reorganizācijas vai likvidācijas process, vai arī Privātās izglītības iestādes dibinātāja reorganizācijas, likvidācijas vai maksātnespējas process.";

1.8. aizstāt 1.pielikuma 28., 41., 43. un 46.punktā skaitli un vārdu "3 gadi" ar skaitļiem un vārdiem "1 gads un 6 mēneši";

1.9. svītrot 1.pielikuma 79.punktu;

1.10. izteikt 1.pielikuma 92.punktu šādā redakcijā:

92.

Rīgas 182.pirmsskolas izglītības iestāde

Dzelzavas ielā 17A

Vidzemes priekšpilsēta

Pirmsskolas izglītības programma

0101 11 11

1 gads un 6 mēneši

Pirmsskolas izglītības mazākumtautību programma

0001 11 21

1 gads un 6 mēneši


1.11. aizstāt 1.pielikuma 149.punktā skaitli un vārdu "5 gadi" ar skaitli un vārdu
"3 gadi";

1.12. papildināt 1.pielikumu ar 158. un 159.punktu šādā redakcijā:

158.

Mežciema pamatskola

Hipokrāta ielā 29

Vidzemes priekšpilsēta

Pirmsskolas izglītības programma

0101 11 11

3 gadi

159.

Rīgas 37.vidusskola

Čiekurkalna 1.līnijā 53

Ziemeļu rajons

Pirmsskolas izglītības mazākumtautību programma

0001 11 21

3 gadi


1.13. svītrot 2.pielikumā vārdus "vai bērnam tiek nodrošināta pašvaldības līdzfinansēta pirmsskolas izglītības pakalpojuma saņemšana Privātajā izglītības iestādē".

2. Šo saistošo noteikumu 1.2., 1.3., 1.7. un 1.13.apakšpunkts stājas spēkā 2013.gada 1.janvārī.

3. Saistošie noteikumi publicējami laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un stājas spēkā nākamajā dienā pēc publicēšanas.

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs



 

3.pielikums
Rīgas domes 2011.gada 19.maija
saistošajiem noteikumiem Nr.123
(2012.gada 23.oktobra saistošo noteikumu
Nr.190 redakcijā)

 

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs

 



Paskaidrojuma raksts
Rīgas domes 2012.gada 23.oktobra saistošajiem noteikumiem Nr.190 "Grozījumi Rīgas domes 2011.gada 19.maija saistošajos noteikumos Nr.123 "Kārtība, kādā Rīgas pilsētas pašvaldība īsteno pirmsskolas izglītības nodrošināšanas funkciju""

1. Īss saistošo noteikumu satura izklāsts

Grozījumi Rīgas domes 2011.gada 19.maija saistošajos noteikumos Nr.123 "Kārtība, kādā Rīgas pilsētas pašvaldība īsteno pirmsskolas izglītības nodrošināšanas funkciju" paredz palielināt iestāžu, kas var slēgt sadarbības līgumu ar Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamentu (turpmāk - Departaments) par līdzfinansējumu, skaitu, precizēta Pirmsskolas vecuma bērnu ārpuskārtas uzņemšanas komisijas kompetence. Grozījumi paredz atvieglot nosacījumus līdzfinansējuma saņemšanai, kā arī papildināts un precizēts Rīgas pilsētas pašvaldības izglītības iestāžu, kas īsteno pirmsskolas izglītības programmas, saraksts.

2. Saistošo noteikumu nepieciešamības pamatojums

Līdz šim, lai saņemtu pašvaldības līdzfinansējumu pirmsskolas izglītības pakalpojuma nodrošināšanai Privātajā izglītības iestādē, tiek izvirzīts nosacījums, ka Privātajai izglītības iestādei jābūt reģistrētai Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā, tomēr kopš saistošo noteikumu stāšanās spēkā ir bijuši sarežģījumi, kad Privātās izglītības iestādes juridiskā adrese nav Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā, tomēr tai ir filiāles, kuras faktiski darbojas Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā. Lai neliegtu iespēju rīdziniekiem saņemt pašvaldības līdzfinansējumu dzīvesvietai tuvākajā Privātajā izglītības iestādē, kaut arī tās juridiskā adrese nav Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā, nepieciešams precizēt iepriekšminēto nosacījumu Privātajām izglītības iestādēm.

Lai saņemtu pašvaldības līdzfinansējumu pirmsskolas izglītības pakalpojuma nodrošināšanai Privātajā izglītības iestādē, tiek izvirzīta prasība, ka bērna un bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvietai jābūt deklarētai Rīgā vismaz gadu. Dzīvesvietas maiņas gadījumā prasība par deklarācijas ilgumu ierobežo iespējas saņemt līdzfinansējumu. Arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija norādījusi, ka prasība par deklarēšanās ilgumu pirms līdzfinansējuma saņemšanas ir pretrunā ar vienlīdzības principu. Atsakoties no prasības par dzīvesvietas deklarēšanas termiņu, bet saglabājot nosacījumu, ka bērna un vecāku vai bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvieta ir deklarēta Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā gan līdzfinansējuma piešķiršanas brīdī, gan visā līguma darbības laikā, tiktu veicināta pašvaldības līdzfinansēta pirmsskolas izglītības pakalpojuma pieejamība un iedzīvotāju ieinteresētība deklarēt dzīvesvietu Rīgas pilsētā. Iedzīvotāju ienākumu nodoklis tiek novirzīts personas deklarētās dzīvesvietas pašvaldībā, veidojot atgriezenisko saiti ar pašvaldības nodokļu maksātājiem, kas dod tiesības tieši attiecīgās pašvaldības iedzīvotājiem saņemt pašvaldības sniegtos pakalpojumos.

Lai saņemtu pašvaldības līdzfinansējumu pirmsskolas izglītības pakalpojuma nodrošināšanai Privātajā izglītības iestādē, tiek izvirzīts nosacījums, lai bērns būtu reģistrēts elektroniskajā datu bāzē pašvaldības finansēta pirmsskolas izglītības pakalpojuma saņemšanai un pēc pieteikumā norādītā vēlamā laika nebūtu uzņemts attiecīgajā izglītības iestādē. Šobrīd vecāki bez īpašiem nosacījumiem iesniedz pieteikumu pirmsskolas izglītības pakalpojuma saņemšanai Pašvaldības izglītības iestādē, lai formāli izpildītu šo nosacījumu, nedomājot reāli pieņemt Pašvaldības izglītības iestādes piedāvāto vietu. Atsakoties no prasības reģistrēt bērnu Pašvaldības izglītības iestādes rindā, tiktu mazinātas formālas administratīvās procedūras gan iedzīvotājiem, gan Pašvaldības izglītības iestāžu administrācijai.

Šobrīd, saņemot līdzfinansējumu, bērns zaudē vietu rindā uz Pašvaldības izglītības iestādēm. Grozījumi paredz iespēju saņemt līdzfinansējumu un turpināt gaidīt rindā vietu Pašvaldības izglītības iestādē, tādējādi ļaujot pieteikumu reģistrācijas secībā saņemt vietu Pašvaldības izglītības iestādē bērniem, kuru vecāki privāto izglītības iestādi izvēlējušies kā pagaidu risinājumu.

3. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz pašvaldības budžetu

Atsakoties no prasības par dzīvesvietas deklarēšanas termiņu un pieteikumu anulēšanu līdzfinansējuma saņemšanas gadījumā, samazinātos to bērnu skaits vai, iespējams, vairs nebūtu daudz tādu bērnu, par kuriem tiek izmaksāta dotācija Ls 30 apmērā, bet palielinātos bērnu skaits, par kuriem tiek maksāts līdzfinansējums Ls 93 apmērā.

2013.gada budžetā pieaugtu līdzfinansējumam nepieciešamā finansējuma apmērs (salīdzinājumā ar 2012.gada budžeta programmā 16.02.01. "Pašvaldības finansējums privāto izglītības iestāžu pirmsskolas izglītības programmas īstenošanai" piešķirtajiem  Ls 2 288 596). Palielinājumu veidotu dotācijas Ls 30 starpība attiecībā pret līdzfinansējumu Ls 93.

2012.gada maijā līdzfinansējums (Ls 93) tika izmaksāts par 1727 bērniem, dotācija (Ls 30) par 1022 bērniem. Ja dotācijas vietā par 1022 bērniem tiks izmaksāts līdzfinansējums Ls 93, tad papildus būs nepieciešami Ls 64 386 mēnesī, t.i., Ls 93 (līdzfinansējuma apmērs) - Ls 30 (dotācijas apmērs) = Ls 63 (starpība) x 1022 (bērni) = Ls 64 386 (pieaugums mēnesī).

Tāpat nepieciešami papildu finanšu līdzekļi pašvaldības elektroniskā pakalpojuma papildinājumu izstrādei Ls 11 230 apmērā (saskaņā ar pakalpojuma izstrādātāju sagatavoto tāmi). Papildinājumi nepieciešami informācijas sistēmas pielāgošanai jaunajai administrēšanas kārtībai, sadarbības un līdzfinansējumu līgumu reģistrācijas uzlabošanai, sasaistes pilnveidošanai ar citām informācijas sistēmām, kā arī vairāku jaunu atskaišu formu izveidošanai, kas ļautu operatīvi iegūt pārskatu par finansējuma apmēru, sadalījumu, kā arī uzzināt reālo personu skaitu, kuriem pirmsskolas izglītības pakalpojums nav nodrošināts.

4. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā

Atvieglojot līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumus, tiek veicināta legālu pirmsskolas izglītības pakalpojumu pieejamība Rīgas administratīvajā teritorijā un tādējādi mazināti šķēršļi sabiedrības daļas - ģimenēm ar pirmsskolas vecuma bērniem - nodarbinātībai.

5. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz administratīvajām procedūrām

Atsakoties no prasības par bērna reģistrāciju Pašvaldības izglītības iestāžu rindā, tiktu mazinātas formālas administratīvās procedūras gan iedzīvotājiem, gan Pašvaldības izglītības iestāžu administrācijai.

6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām

Ņemti vērā gan iedzīvotāju, gan Privāto izglītības iestāžu priekšlikumi attiecībā uz dzīvesvietas deklarācijas ilguma ierobežojošā termiņa atcelšanu, kā arī veikta iedzīvotāju aptauja viedokļa izzināšanai par iespēju saņemt līdzfinansējumu, nezaudējot vietu rindā uz Rīgas pilsētas pašvaldības izglītības iestādi.

Departaments tīmekļa vietnē www.e-skola.lv veicis aptauju, lai noskaidrotu sabiedrības viedokli. Uz jautājumu, kā jūs vērtētu iespēju saņemt pašvaldības līdzfinansējumu Ls 93 un jums tiktu saglabāts pieteikums par bērna reģistrāciju rindā uz vietu Pašvaldības izglītības iestādē, no 625 respondentiem 523 respondenti šādu iespēju atbalsta, 76 - neatbalsta, 26 respondentiem nav viedokļa (dati uz 27.06.2012).

Privātās izglītības iestādes, kas noslēgušas sadarbības līgumu ar Departamentu, veica vecāku aptauju un informēja Departamentu par iemesliem, kāpēc vecāki šobrīd izvēlas dotāciju Ls 30 nevis līdzfinansējumu Ls 93. Aptaujā noskaidrots, ka vecāki šobrīd neizmanto iespēju saņemt līdzfinansējumu (93 Ls), jo vēlas saglabāt pieteikumu par bērna reģistrāciju rindā uz vietu Pašvaldības izglītības iestādē (78%), gaida, kad bērna/vecāka dzīvesvieta būs gadu deklarēta Rīgā (12 %), vai cits iemesls (10 %).

Kā iemesls, kāpēc vecāki vēlas pirmsskolas izglītības pakalpojumu saņemt Rīgas pilsētas pašvaldības iestādē, tiek minēts ģimeņu finansiālais stāvoklis - Privātās izglītības iestādes apmeklējuma maksa ir daudz augstāka nekā Pašvaldības izglītības iestādes apmeklējuma maksa. Vecāki raksta, ka bieži vien dotācija tiek izmantota kā pagaidu atbalsts līdz brīdim, kad tiek noslēgts līdzfinansējuma līgums.

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Rīgas domes 2011.gada 19.maija saistošajos noteikumos Nr.123 "Kārtība, kādā Rīgas pilsētas .. Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Rīgas dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 190Pieņemts: 23.10.2012.Stājas spēkā: 23.11.2012.Zaudē spēku: 08.03.2016.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 184, 22.11.2012. OP numurs: 2012/184.21
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
252852
23.11.2012
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"