Ministru kabineta noteikumi Nr.671
Rīgā 2012.gada 2.oktobrī (prot. Nr.54 1.§)
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu atlases kārtība
1. Noteikumi nosaka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (turpmāk – birojs) priekšnieka amata pretendentu (turpmāk – pretendents) pieteikšanās nosacījumus un kārtību, kā arī pretendentu atlases un vērtēšanas kārtību. 2
2. Ministru kabinets izsludina atklātu konkursu uz vakanto biroja priekšnieka amatu (turpmāk – konkurss), nosakot pretendentu pieteikumu iesniegšanas termiņu, ne īsāku par 20 darbdienām, un apstiprina pretendentu vērtēšanas komisijas sastāvu (turpmāk – komisija). 3
3. Konkurss notiek divās kārtās un ietver pretendentu atlasi atbilstoši ārējos normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām, kā arī padziļinātu pretendenta reputācijas, kvalifikācijas un amatam nepieciešamās pieredzes un zināšanu izvērtēšanu. 4
4. Pretendentu sniegtā informācija, kompetento valsts institūciju sniegtā informācija un informācija par pretendentu vērtējumu saskaņā ar Informācijas atklātības likuma 5.panta otrās daļas 2.punktu ir ierobežotas pieejamības informācija, un tā netiek publiskota, izņemot gadījumus, ja tā publiskojama šajos noteikumos noteiktajā kārtībā. 5
5. Komisija lēmumu pieņem komisijas sēdēs. Komisijas sēdes sasauc un vada komisijas priekšsēdētājs. Komisijas sēdes var notikt klātienē vai izmantojot videokonferences ierīces. Komisijas sēdes tiek protokolētas, un protokolu paraksta komisijas locekļi un komisijas atbildīgais sekretārs. 6
6. Komisija ir lemttiesīga pilnā sastāvā. Komisija lēmumu pieņem vienprātīgi. Ja kāds no komisijas locekļiem iebilst pret lēmuma pieņemšanu un pieprasa balsojumu, lēmumu pieņem balsojot. Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalsojuši vismaz četri komisijas locekļi. 7
7. Ja komisijas loceklis, pamatojoties uz interešu konfliktu vai citiem ētiskiem apsvērumiem, atstata sevi no darbības komisijā, uzskata, ka komisija darbojas pilnā sastāvā. Ja no darbības komisijā sevi atstata vairāk nekā viens komisijas loceklis, Ministru kabinets lemj par cita komisijas sastāva apstiprināšanu tā paša konkursa turpināšanai. 8
8. Tiesības piedalīties komisijas sēdēs, izņemot slēgtās sēdes, un citos konkursa nodrošināšanas pasākumos novērotāja statusā ir to nevalstisko organizāciju pilnvarotajiem pārstāvjiem, kuru statūtos kā darbības mērķis ir norādīta korupcijas novēršana. Komisijai ir tiesības lūgt nevalstisko organizāciju pārstāvjiem, kas piedalās komisijas sēdē, sniegt viedokli. Nevalstisko organizāciju pārstāvju viedoklim ir ieteikuma raksturs. 9
9. Šo noteikumu 8.punktā minētais nevalstiskās organizācijas pārstāvis apliecina, ka nav tādu faktu vai apstākļu, kuru dēļ viņš būtu ieinteresēts kāda konkrēta pretendenta atlasē, kā arī apņemas neizpaust ierobežotas pieejamības informāciju. 10
10. Informācija par visiem pretendentiem pēc katras konkursa kārtas noslēguma tiek publicēta Ministru kabineta tīmekļa vietnē (www.mk.gov.lv), norādot pretendenta vārdu, uzvārdu, darbavietu un/vai amatu. 11
11. Komisijas priekšsēdētājs piecu darbdienu laikā pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām nosaka komisijas darbības laiku un vietu. Konkursa norises grafiks informatīvā nolūkā tiek publicēts Ministru kabineta tīmekļa vietnē (www.mk.gov.lv). 12
12. Komisijas darbību materiāltehniski nodrošina Valsts kanceleja. 13
III. Konkursa izsludināšana un prasības pretendentiem
13. Pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu par konkursa izsludināšanu, Valsts kanceleja nodrošina konkursa sludinājuma publicēšanu oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un Ministru kabineta tīmekļa vietnē (www.mk.gov.lv). 14
14. Pretendentam jāatbilst Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4.panta otrajā daļā noteiktajām obligātajām prasībām, tai skaitā: 14.1. likuma "Par valsts noslēpumu" 9.pantā noteiktajām prasībām, lai saņemtu speciālo atļauju pieejai valsts noslēpumam; 14.2. Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4.panta otrās daļas 3.punktā paredzētajām prasībām attiecībā uz amatam nepieciešamo pieredzi, kas ietver arī pretendenta zināšanas par: 14.2.1. korupcijas novēršanas un apkarošanas jautājumiem; 14.2.2. politisko organizāciju (partiju) finansēšanas kontroles jautājumiem; 14.2.3. operatīvās darbības un procesuālās darbības normatīvo regulējumu un tā piemērošanu; 14.2.4. tiešās pārvaldes iestāžu iekšējās kontroles sistēmu; 14.3. Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4.panta otrās daļas 2.punktā paredzētajām prasībām attiecībā uz svešvalodu prasmi – zināšanām vismaz vienā svešvalodā jāatbilst B2 līmenim atbilstoši Eiropas Valodas prasmes novērtējuma līmeņiem (līmeņu sadalījums pieejams tīmekļa vietnē www.europass.lv). 15
15. Lai pieteiktos konkursā, pretendents iesniedz Valsts kancelejā šādus dokumentus: 15.1. pieteikuma vēstuli dalībai konkursā (1.pielikums); 15.2. pretendenta dzīvesgaitas aprakstu (CV) (atbilstoši Europass CV standartam, kas pieejams tīmekļa vietnē www.europass.lv); 15.3. atsauksmes no iepriekšējām darbavietām; 15.4. izglītību apliecinoša dokumenta kopiju; 15.5. valsts valodas prasmi apliecinoša dokumenta kopiju, ja latviešu valoda nav dzimtā valoda; 15.6. svešvalodu prasmi apliecinošu dokumentu kopijas vai pretendenta apliecinātu svešvalodu prasmes pašnovērtējumu; 15.7. pretendenta pašrocīgi aizpildītu aptaujas lapu saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 6.janvāra noteikumu Nr.21 "Valsts noslēpuma, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas, Eiropas Savienības un ārvalstu institūciju klasificētās informācijas aizsardzības noteikumi" 2.pielikumu. Pretendents pašrocīgi aizpildīto aptaujas lapu ievieto atsevišķā aploksnē un iesniedz Valsts kancelejā personiski, uz aploksnes norādot "Aptaujas lapa". 16
16. Ja nepieciešams, pretendenta atbilstības pārbaudes nodrošināšanai komisija ir tiesīga lūgt pretendentu uzrādīt dokumentu oriģinālus un iesniegt papildu dokumentus vai informāciju, tai skaitā dokumentus, kas saistīti ar pretendenta korupcijas risku un ietekmējamības risku pārbaudi, pildot biroja priekšnieka amata pienākumus. 17
IV. Konkursa pirmās kārtas norise
19. Par konkursa pirmās kārtas rezultātiem komisija pretendentus informē rakstiski piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas. Konkursa pirmajā kārtā noraidītie pretendenti netiek vērtēti konkursa otrajā kārtā. 20
V. Konkursa otrās kārtas norise
20. Lai padziļināti izvērtētu uz konkursa otro kārtu izvirzīto pretendentu reputāciju, kvalifikāciju un amatam nepieciešamo pieredzi un zināšanas, komisija veic mutiskas pārrunas ar pretendentiem, kā arī lūdz pretendentus sniegt savu redzējumu par biroja darbības prioritātēm un attīstību un rakstiski atbildēt uz komisijas sagatavotajiem jautājumiem par biroja kompetencē esošajām jomām un tiešās pārvaldes iestāžu iekšējās kontroles sistēmu. 21
21. Pretendenti rakstiskas atbildes uz komisijas sagatavotajiem jautājumiem sniedz konkursa norises vietā. Visiem pretendentiem tiek uzdoti vienādi jautājumi, un atbildes tiek sniegtas vienlaikus. 22
22. Katra pretendenta vērtēšana notiek saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumā norādīto metodi un kritērijiem. Katrs komisijas loceklis individuāli aizpilda katra pretendenta vērtēšanas lapu (2.pielikums). 23
23. Komisijas locekļu individuālos vērtējumus apkopo un kopējo vērtējumu par katru pretendentu aprēķina komisijas atbildīgais sekretārs. Kopējo vērtējumu aprēķina, saskaitot katram pretendentam visu komisijas locekļu piešķirto punktu skaitu un izdalot to ar komisijas locekļu skaitu, kuri piedalījās vērtēšanā. 24
24. Ja, izvērtējot pretendenta reputāciju, komisija konstatē faktus vai apstākļus, kuri nav savienojami ar biroja priekšnieka amatu vai kuri norāda uz korupcijas risku vai iespējamu pretendenta ietekmējamību, pildot biroja priekšnieka amata pienākumus, komisija šādu pretendentu noraida. 25
25. Komisija pieņem vienu no šādiem lēmumiem: 25.1. iesniegt Ministru prezidentam priekšlikumu par tā pretendenta kandidatūras virzīšanu izskatīšanai Ministru kabineta sēdē, kuram saskaņā ar šo noteikumu 23.punktā minēto komisijas kopējo vērtējumu piešķirts lielākais punktu skaits; 25.2. ieteikt Ministru kabinetam atkārtoti izsludināt konkursu, ja tiek noraidīti visi pretendenti. 26
26. Komisijas priekšsēdētājs 10 darbdienu laikā pēc komisijas lēmuma pieņemšanas rakstiski informē pretendentus par komisijas lēmumu, kā arī iesniedz Ministru prezidentam šo noteikumu 25.punktā minēto komisijas lēmumu un informāciju par komisijas izvēlēto pretendentu. 27
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Tieslietu ministrs J.Bordāns
1.pielikums Ministru kabineta 2012.gada 2.oktobra noteikumiem Nr.671
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu vērtēšanas komisijas priekšsēdētājam | | | (pretendenta vārds, uzvārds) |
| | | (pretendenta dzīvesvietas adrese) |
PIETEIKUMSLūdzu izskatīt manu pieteikumu dalībai atklātā konkursā uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amatu. Redzējums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības prioritātēm, attīstību un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā Pielikumā: ... Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Tieslietu ministrs J.Bordāns
2.pielikums Ministru kabineta 2012.gada 2.oktobra noteikumiem Nr.671
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendenta novērtējuma lapa
Pretendents | | | (vārds, uzvārds) |
Nr.p.k. | Vērtējamā prasība | Vērtēšanas metode | Punkti | Vērtēšanas kritēriji | Īpatsvars | Piešķirtais punktu skaits | 1. | Nevainojama reputācija | Pārbauda atbilstoši pretendenta iesniegtajiem dokumentiem un kompetento iestāžu sniegtajiem atzinumiem, kā arī intervijas laikā, pretendentam atbildot uz komisijas uzdotajiem jautājumiem | 2 | Pretendentam ir nevainojama reputācija, un nav konstatēti fakti vai apstākļi, kas liecinātu, ka pastāv pretendenta ietekmējamības riski, pildot Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pienākumus | 10 % | | 1 | Konstatēti nebūtiski fakti vai apstākļi, kuriem nav ietekmes uz pretendenta spējām godprātīgi pildīt Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pienākumus un kuri nerada ietekmējamības risku minētajā amatā | 2. | Vismaz divu svešvalodu prasme | | 5 % | | 2.1. | Vienas svešvalodas prasme | Pārbauda atbilstoši iesniegtajiem dokumentiem, kā arī intervijas laikā, pretendentam atbildot svešvalodā uz komisijas uzdotajiem jautājumiem | 2 | Uz jautājumiem atbild raiti un precīzi, veidojot labi strukturētu, detalizētu tekstu (plašs vārdu krājums), lietojot nozares terminoloģiju. Novērtējums atbilst Eiropas Valodas prasmes novērtējuma C1 līmeņa aprakstam (līmeņu sadalījums pieejams tīmekļa vietnē www.europass.lv) | 2,5 % | | 1 | Uz jautājumiem atbild un izsakās raiti, pamatojot savu viedokli, veidojot vienkāršu strukturētu tekstu par zināmu tēmu, daļēji lietojot nozares terminoloģiju. Novērtējums atbilst Eiropas Valodas prasmes novērtējuma B2 līmeņa aprakstam (līmeņu sadalījums pieejams tīmekļa vietnē www.europass.lv) | 0 | Uz jautājumiem atbild un izsakās, ar grūtībām veidojot strukturētu tekstu, spēj vienkāršiem vārdiem pastāstīt par sevi, darba pieredzi, nepārzinot nozares terminoloģiju. Novērtējums atbilst Eiropas Valodas prasmes novērtējuma līmeņu aprakstam, kas ir zemāks par B2 līmeni (līmeņu sadalījums pieejams tīmekļa vietnē www.europass.lv) | 2.2. | Otras svešvalodas prasme | | 2 | Uz jautājumiem atbild raiti un precīzi, veidojot labi strukturētu, detalizētu tekstu (plašs vārdu krājums), lietojot nozares terminoloģiju. Novērtējums atbilst Eiropas Valodas prasmes novērtējuma C1 līmeņa aprakstam (līmeņu sadalījums pieejams tīmekļa vietnē www.europass.lv) | 2,5 % | | 1 | Uz jautājumiem atbild un izsakās raiti, pamatojot savu viedokli, veidojot vienkāršu strukturētu tekstu par zināmu tēmu, daļēji lietojot nozares terminoloģiju. Novērtējums atbilst Eiropas Valodas prasmes novērtējuma B2 līmeņa aprakstam (līmeņu sadalījums pieejams tīmekļa vietnē www.europass.lv) | 0 | Uz jautājumiem atbild un izsakās, ar grūtībām veidojot strukturētu tekstu, spēj vienkāršiem vārdiem pastāstīt par sevi, darba pieredzi, nepārzinot nozares terminoloģiju. Novērtējums atbilst Eiropas Valodas prasmes novērtējuma līmeņu aprakstam, kas ir zemāks par B2 līmeni (līmeņu sadalījums pieejams tīmekļa vietnē www.europass.lv) | 3. | Amatam atbilstoša darba pieredze, zināšanas un kompetences | | 85 % | | 3.1. | Vismaz triju gadu pieredze vadošā amatā valsts pārvaldē vai tiesībaizsardzības jomā (iestādes vadītāja vai vadītāja vietnieka, struktūrvienības vadītāja vai vadītāja vietnieka vai tiesībaizsardzības iestādē minētajiem amatiem pielīdzināmā vadošā amatā) | | 10 % | | 3.1.1. | Darba pieredze vadošā amatā, ņemot vērā vadošā amatā nostrādāto laiku | Pārbauda atbilstoši pretendenta iesniegtajiem dokumentiem un intervijas laikā, pretendentam atbildot uz komisijas uzdotajiem jautājumiem | 3 | Pretendents vadošā amatā kopumā ir nostrādājis vairāk nekā 15 gadus | 2 % | | 2 | Pretendents vadošā amatā kopumā ir nostrādājis 7–15 gadus | 1 | Pretendents vadošā amatā kopumā ir nostrādājis 3–7 gadus | 3.1.2. | Darba pieredze vadošā amatā pēdējo triju gadu laikā, ņemot vērā padoto darbinieku skaitu | | 3 | Pretendenta padotībā esošo darbinieku skaits ir lielāks par 200 | 8 % | | 2 | Pretendenta padotībā esošo darbinieku skaits ir no 50 līdz 200 | 1 | Pretendenta padotībā esošo darbinieku skaits ir līdz 50 | 3.2. | Pieredze vadošā amatā, vērtējot pretendenta kompetences | | 20 % | | 3.2.1. | Komunikācijas prasmes Spēja veidot un uzturēt kontaktus savā iestādē un ārpus tās, kas palīdz vai nākotnē varētu palīdzēt ar darbu saistīto mērķu sasniegšanai | Pārbauda atbilstoši iesniegtajiem dokumentiem (piemēram, atsauksmes par pretendentu, kvalifikāciju apliecinošie dokumenti, motivācijas vēstulē norādītā informācija, publikācijas, ja tādas ir), kā arī intervijas laikā, pretendentam atbildot uz komisijas uzdotajiem jautājumiem. Ja komisijas loceklis konstatē, ka pretendentam nav attiecīgās kompetences, vērtējums ir "0" | 3 | Pretendents ir veicinājis jaunu komunikācijas un sadarbības tīklu nodibināšanu, identificējis jomas, kurās veidot stratēģiskas attiecības. Sazinājies ar augsta līmeņa vadītājiem un ekspertiem, lai identificētu un veidotu ilgtermiņa interešu un sadarbības jomas | 3 % | | 2 | Pretendents ir meklējis iespējas nodibināt partnerību un zināšanu apmaiņu, piedaloties konferencēs, semināros, darba grupās. Centies veidot un attīstīt komunikāciju ar citām iestādēm un ārējiem partneriem, efektīvi izmantojis kontaktus, lai sasniegtu rezultātus. Ierosinājis un attīstījis attiecības ar dažādu sociālo grupu pārstāvjiem | 1 | Sadarbojies informācijas iegūšanā ar kolēģiem, klientiem. Uzturējis personīgus kontaktus ar citu iestādes struktūrvienību darbiniekiem, kuri var sniegt informāciju, kas ir noderīga darba pienākumu veikšanai | 3.2.2. | Orientācija uz attīstību Mērķtiecīga kvalifikācijas paaugstināšanas un zināšanu papildināšanas iespēju izvērtēšana un aktīva dalība dažādu veidu mācību un pieredzes apmaiņas pasākumos | | 3 | Pretendents mērķtiecīgi definē personiskos attīstības mērķus, balstoties uz iestādes vai struktūrvienības attīstības mērķiem. Regulāri un apzināti apmeklējis mācību un izglītojošos pasākumus gan Latvijā, gan ārvalstīs, lai papildinātu zināšanas un prasmes vadības kompetenču jautājumos un profesionālajos jautājumos, tai skaitā korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā, kā arī piedalījies projektos vai pasākumos, konsultējot citu valstu speciālistus Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošajās darbības jomās | 4 % | | 2 | Pretendents ir izmantojis mācīšanās iespējas darba situācijās. Apmeklējis mācību un izglītojošos pasākumus gan Latvijā, gan ārvalstīs, lai papildinātu zināšanas un prasmes profesionālajos jautājumos, tai skaitā korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā, vai piedalījies pasākumos, daloties Latvijas pieredzē ar citu valstu speciālistiem Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošajās darbības jomās | 1 | Pretendents neuzskata par nepieciešamu izvērtēt zināšanu un prasmju papildināšanas iespējas vai arī apmeklētie mācību pasākumi nav saistīti ar kvalifikācijas paaugstināšanu un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošajām darbības jomām | 3.2.3. | Spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību Spēja pieņemt lēmumus, izvērtējot informāciju un uzņemoties atbildību par tiem | | 3 | Pretendents ir pierādījis spēju pieņemt nepopulārus lēmumus patstāvīgi un atbildīgi, tai skaitā arī paaugstināta stresa situācijās, tas ir, situācijās, kad ir bijis mēģinājums prettiesiski ietekmēt lēmuma pieņemšanas rezultātu. Izvērtējot riskus, spējis pieņemt lēmumu arī situācijās, kad nav pilnīgas informācijas | 5 % | | 2 | Pretendents ir izmantojis dažādas pieejas lēmumu pieņemšanai: konsultējies ar citiem speciālistiem, iesaistījis ekspertus. Situācijā, kad ir bijis mēģinājums prettiesiski ietekmēt lēmuma pieņemšanas rezultātu, pretendentam ir bijis nepieciešams augstākas amatpersonas vai iestādes akcepts lēmuma pieņemšanai. Par pieņemto lēmumu pareizību ir pārliecināts, gatavs to aizstāvēt | 1 | Situācijās, kad nepieciešams steidzami pieņemt lēmumu, pretendents ir uzņēmies atbildību un pieņēmis lēmumu. Sākotnēji centies iegūt citu atbalstu un izvairīties no nepopulāriem lēmumiem. Paļāvies uz citu viedokli un gatavs viegli mainīt pieņemtos lēmumus | 3.2.4. | Komandas vadīšana Prasme organizēt komandas darbu, lai nodrošinātu iestādes mērķu sasniegšanu. Spēja veidot pozitīvu komandas gaisotni, rūpēties par komandu un motivēt to kopīgo mērķu sasniegšanai, tai skaitā nodrošinot atbalstošu vidi darbinieku motivācijas stiprināšanai, snieguma pilnveidošanai un profesionālās izaugsmes veicināšanai | | 3 | Pretendentam ir pieredze cilvēkresursu attīstības ilgtermiņa plānošanā iestādē – ir iniciējis, plānojis cilvēkresursu attīstību, kā arī nodrošinājis rezultatīvu un efektīvu cilvēkresursu attīstības pasākumu ieviešanu. Pretendentu raksturo padoto iedvesmošana un aizraušana kopīgam darbam, tai skaitā analizējot dažādas darbinieku motivēšanas iespējas, mācību vajadzības, veicinot padoto iniciatīvu, iesaistot lēmumu pieņemšanā, vienlaikus uzņemoties pilnu atbildību par komandas darba rezultātiem | 3 % | | 2 | Pretendents ir piedalījies iestādes vai struktūrvienības cilvēkresursu attīstības plānošanā un īstenošanā, piedalījies plānu īstenošanā. Pretendentu raksturo spēja strādāt komandā, tomēr ne vienmēr uzņemoties līdera lomu. Pretendentu raksturo komandas dalībnieku iesaistīšana kopīgo lēmumu pieņemšanā, izskaidrojot sarežģītas idejas un plānus, veicinot iniciatīvu no grupas dalībnieku puses, kā arī analizējot padoto izaugsmes vajadzības un motivācijas iespējas | 1 | Nav pieredzes iestādes vai struktūrvienības cilvēkresursu attīstības plānošanā. Nav analizējis padoto darba un profesionālās attīstības vajadzības. Parasti ir devis priekšroku iespējai strādāt individuāli un pieņemt lēmumus, neiesaistot komandas dalībniekus. Nav bijis ieinteresēts darbinieku izaugsmes veicināšanā | 3.2.5. | Stratēģiskais redzējums Spēja definēt un pārvērst darbībā iestādes vai nozares attīstības stratēģisko vīziju | | 3 | Pretendents ir vadījis iestādes attīstības vīzijas izstrādi vai aktīvi piedalījies tajā, sniedzot būtisku ieguldījumu. Definējis un apzināti paudis vīziju un stratēģiju plašāku valsts attīstības mērķu kontekstā. Identificējis jaunus virzienus vai saistības starp iestādes vērtībām un pārveidojis tās iestādes darbības prioritātēs. Popularizējis stratēģiskos mērķus gan iestādes ietvaros, gan ārpus iestādes | 5 % | | 2 | Pretendents ir piedalījies un devis savu ieguldījumu iestādes vai struktūrvienības attīstības vīzijas izstrādē. Popularizējis stratēģiskos mērķus iestādes ietvaros | 1 | Pretendents nav piedalījies iestādes vai struktūrvienības attīstības vīzijas izstrādē | 3.3. | Profesionālā pieredze Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošajās darbības jomās | | | | 15 % | | 3.3.1. | Profesionālā pieredze korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā, ņemot vērā nostrādāto laiku | Pārbauda atbilstoši iesniegtajiem dokumentiem, kā arī intervijas laikā, pretendentam atbildot uz komisijas uzdotajiem jautājumiem | 3 | Pretendents korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā ir kopumā nostrādājis vairāk nekā 15 gadus | 12 % | | 2 | Pretendents korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā ir kopumā nostrādājis 7–15 gadus | 1 | Pretendents korupcijas novēršanas un apkarošanas jomā ir kopumā nostrādājis 3–7 gadus | 3.3.2. | Pieredze operatīvajā darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai kriminālprocesuālo darbību piemērošanā, ņemot vērā nostrādāto laiku | | 2 | Pretendenta pieredze operatīvajā darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai kriminālprocesuālo darbību piemērošanā ir 5 gadi un vairāk | 3 % | | 1 | Pretendenta pieredze operatīvajā darbībā un izmeklēšanā, administratīvi procesuālo vai kriminālprocesuālo darbību piemērošanā ir mazāka par 5 gadiem | 0 | Pretendentam nav pieredzes operatīvajā darbībā un izmeklēšanā | 3.4. | Zināšanas par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošajām jomām un valsts pārvaldes jautājumiem | | 40 % | | 3.4.1. | Redzējums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības prioritātēm un attīstības vīziju un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā | Komisija vērtē pretendenta motivācijas vēstulē ietverto aprakstu un intervijas laikā pārbauda pretendenta izpratni un prasmes prezentēt savu viedokli par minētajiem jautājumiem | 2 | Apraksts satur argumentētu jautājuma analīzi, iekļauti aktuāli problēmjautājumi un konkrēti priekšlikumi pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanai Latvijā, izvirzītas prioritātes Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja turpmākajai darbībai, pamatots viedoklis | 15 % | | 1 | Apraksts satur analītisku vērtējumu un vispārīgus priekšlikumus pretkorupcijas pasākumiem Latvijā, izvirzītas prioritātes atsevišķos Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības jautājumos, bez konkrēta pamatojuma, vairāk balstīts uz citiem informācijas avotiem, ne visi norādītie priekšlikumi vai aprakstītie problēmjautājumi ir aktuāli | 0 | Apraksts satur vispārīgu viedokli, aprakstītie problēmjautājumi nav aktuāli, priekšlikumi neatbilst Latvijas tiesiskajai sistēmai, viedoklis nav pamatots | 3.4.2. | Prasmes prezentēt redzējumu par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības prioritātēm un attīstības vīziju, un pretkorupcijas pasākumu pilnveidošanu Latvijā | | 2 | Pretendents prezentē savu redzējumu pārliecinoši, konstruktīvi, pamatojot viedokli, atsaucoties uz korektiem faktiem vai regulējumu, brīvi orientējoties nozares jautājumos | 5 % | | 1 | Pretendents prezentē savu redzējumu pārliecinoši, pamatojot viedokli, tomēr nozares jautājumos orientējas fragmentāri | 0 | Pretendents prezentē savu redzējumu nepārliecinoši, vispārīgi vai vāji orientējas nozares jautājumos, minot nepareizus faktus vai nespējot loģiski pamatot savu viedokli | 3.4.3. | 1.jautājums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošu darbības jomu | Komisija vērtē pretendenta rakstiski sniegtās atbildes uz komisijas sagatavotajiem jautājumiem, intervijas laikā papildus pārbaudot pretendenta izpratni par minētajiem jautājumiem | 2 | Precīza, izsmeļoša un strukturēta atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, definētas prioritātes vai konkrēti, situācijai atbilstoši un aktuāli priekšlikumi, pamatots viedoklis | 5 % | | 1 | Precīza atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, prioritātes vai priekšlikumi aprakstīti vispārīgi vai arī tie nav aktuāli, apstiprinātajai valsts politikai vai tiesiskajai sistēmai nepiemēroti, viedoklis daļēji pamatots | 0 | Nekonkrētas vai nepareizas atbildes, situācijas vai problēmas redzējums vispārīgs, trūkst izpratnes par būtiskiem jautājuma aspektiem, viedoklis netiek pamatots | 3.4.4. | 2.jautājums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošu darbības jomu | | 2 | Precīza, izsmeļoša un strukturēta atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, definētas prioritātes vai konkrēti, situācijai atbilstoši un aktuāli priekšlikumi, pamatots viedoklis | 5 % | | 1 | Precīza atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, prioritātes vai priekšlikumi aprakstīti vispārīgi vai arī tie nav aktuāli, apstiprinātajai valsts politikai vai tiesiskajai sistēmai nepiemēroti, viedoklis daļēji pamatots | 0 | Nekonkrētas vai nepareizas atbildes, situācijas vai problēmas redzējums vispārīgs, trūkst izpratnes par būtiskiem jautājuma aspektiem, viedoklis netiek pamatots | 3.4.5. | 3.jautājums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetencē esošu darbības jomu | | 2 | Precīza, izsmeļoša un strukturēta atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, definētas prioritātes vai konkrēti, situācijai atbilstoši un aktuāli priekšlikumi, pamatots viedoklis | 5 % | | 1 | Precīza atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, prioritātes vai priekšlikumi aprakstīti vispārīgi vai arī tie nav aktuāli, apstiprinātajai valsts politikai vai tiesiskajai sistēmai nepiemēroti, viedoklis daļēji pamatots | 0 | Nekonkrētas vai nepareizas atbildes, situācijas vai problēmas redzējums vispārīgs, trūkst izpratnes par būtiskiem jautājuma aspektiem, viedoklis netiek pamatots | 3.4.6. | 4.jautājums par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka kompetencē esošu darbības jomu | | 2 | Precīza, izsmeļoša un strukturēta atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, definētas prioritātes vai konkrēti, situācijai atbilstoši un aktuāli priekšlikumi, pamatots viedoklis | 5 % | | 1 | Precīza atbilde, pausts skaidrs situācijas, regulējuma vai problēmas redzējums, prioritātes vai priekšlikumi aprakstīti vispārīgi vai arī tie nav aktuāli, apstiprinātajai valsts politikai vai tiesiskajai sistēmai nepiemēroti, viedoklis daļēji pamatots | 0 | Nekonkrētas vai nepareizas atbildes, situācijas vai problēmas redzējums vispārīgs, trūkst izpratnes par būtiskiem jautājuma aspektiem, viedoklis netiek pamatots |
Kopējais piešķirtais punktu skaits | | | | | (ar skaitļiem) | | (ar vārdiem) |
Komisijas loceklis | | | | | | | (vārds, uzvārds) | | (paraksts) | | (datums) |
Tieslietu ministrs J.Bordāns
|
|
Saistītie dokumenti
-
Zaudējis spēku ar
-
Izdoti saskaņā ar
-
Anotācija / tiesību akta projekts
-
Skaidrojumi
-
Citi saistītie dokumenti
|