Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Valsts kontrole Privatizācijas procesa revīzijas departaments Kolēģijas lēmums Nr. 5.1-2-43 Rīgā 2001. gada 8. maijā Par Liepājas pilsētas pašvaldību uzņēmuma "Liepājas specializētais autotransporta uzņēmums" Ezermalas ielā 11, Liepājā, privatizācijas procesa atbilstību tiesību aktu prasībām Valsts kontroles Privatizācijas procesa revīzijas departamenta kolēģija šādā sastāvā: kolēģijas priekšsēdētājs - departamenta direktors, Valsts kontroles padomes loceklis I.Šķibelis, kolēģijas locekļi: I.Kalniņa, A.Kenkle, M.Lēruma, V.H.Pucis, piedaloties valsts revidentei I.Pēčai, uzaicinātajiem: Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja palīgam V.Radelim un Juridiskās daļas vadītājai I.Pelnēnai, SIA "Hoetika Liepāja" direktoram A.Sonkam, protokolē valsts revidenta palīdze D.Šakarne, izskatīja revīzijas materiālus par Liepājas pilsētas pašvaldības uzņēmuma "Liepājas specializētais autotransporta uzņēmums" Ezermalas ielā 11, Liepājā, privatizācijas procesa atbilstību tiesību aktu prasībām saskaņā ar revīzijas uzdevumu Nr.5.1-2-43/2001 un konstatēja: 1. Liepājas pilsētas pašvaldības uzņēmums "Liepājas specializētais autotransporta uzņēmums" (turpmāk tekstā - Autotransporta uzņēmums) reģistrēts LR Uzņēmumu reģistrā 1991.gada 2.septembrī ar reģistrācijas Nr.210300108, juridiskā adrese: Ezermalas ielā 11, Liepājā. Statūtos noteiktie darbības veidi: sanitārā aptīrīšana pilsētā, asenizācija un gružu izvešana, komercdarbība. 2. Liepājas pilsētas dome (līdz 1994.gada 9.jūnijam Liepājas pilsētas Tautas deputātu padome) nav ievērojusi: 2.1. LR 1994.gada 17.februāra likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" (turpmāk tekstā - Privatizācijas likums): • 31.panta 3.daļu, jo valde nav pieņēmusi lēmumu par pašvaldības īpašuma objekta - Autotransporta uzņēmuma - nodošanu privatizācijai; • 32.pantu, jo privatizāciju nevar uzskatīt par uzsāktu bez pilsētas domes lēmuma pieņemšanas, par privatizācijas uzsākšanu netika informēti uzņēmuma kreditori un banku iestādes, kurās atvērti uzņēmuma norēķinu konti, kā arī pašvaldības uzņēmuma privatizācijas uzsākšana netika pieteikta LR Uzņēmumu reģistrā; • 34.pantu, jo netika ievietots sludinājums presē par Autotransporta uzņēmuma nodošanu privatizācijai, līdz ar to netika nodrošināts privatizācijas procesa atklātums un publicitāte, kas liedza iespēju pieteikties uz pašvaldības īpašuma objekta privatizāciju citiem pretendentiem; • 40.panta 1.daļas 8., 9., 10.punktu un 3.daļu, jo SIA "Tari" izstrādātajā un iesniegtajā Autotransporta uzņēmuma privatizācijas projektā nav noteikta maksāšanas kārtība (nav veikts Autotransporta uzņēmuma novērtējums, nav noteikta nosacītā cena), nav konkretizētas paredzamās pārmaiņas darbinieku skaitā, nav pievienots pārņemamo un papildu saistību (kreditoru, debitoru, bezdarbnieku pabalstu u. tml.) saraksts, kā arī pašvaldības īpašuma privatizācijas komisija privatizācijas projekta saturam nav pievienojusi informāciju par uzņēmuma bijušajiem īpašniekiem, viņu īpašumu pirms nacionalizācijas un ziņas par visiem īpašuma nomniekiem; • 41.panta 2. un 5. daļu, jo LR Ekonomikas ministrijai netika iesniegta privatizācijas projekta kopija un valdes lēmums par privatizācijas projekta apstiprināšanu nedēļas laikā pēc tā pieņemšanas dienas, kā arī presē netika publicēts paziņojums par privatizācijas projekta apstiprināšanu. Iepriekš minētie dokumenti LR Ekonomikas ministrijai tika iesniegti 1998.gada decembrī; • 47.panta 1.daļas "c" punktu, jo privatizācijas subjekts - SIA "Tari" - nav iesniedzis pašvaldībai Valsts ieņēmumu dienesta dokumentu par to, ka šī juridiskā persona ir nomaksājusi likumā paredzētos nodokļus, līdz ar to nav pamata uzskatīt, ka privatizācijas subjekts ir sniedzis maksātspējas apliecinošas garantijas un atbilstīgi iepriekš minētajam pantam tas nevar privatizēt objektu. 2.2. LR 1994.gada 10.februāra likuma "Par privatizējamo valsts un pašvaldību īpašuma objektu novērtēšanas kārtību" 3.pantu, jo pirms privatizējamā objekta nosacītās cenas noteikšanas nav veikta šā objekta aktīvu, pasīvu un saistību inventarizācija. 3. Kaut gan privatizācijas komisija 23.05.1994. apstiprināja SIA "Invest - Rīga" Liepājas filiāles privatizējamā objekta "Autotransporta uzņēmums" novērtējumu uz 01.04.1994. un nolēma noteikt privatizējamā objekta nosacīto cenu Ls 86 119 (tajā skaitā: ēku, būvju, tehnoloģisko iekārtu un inventāra - Ls 58 099, apgrozāmo līdzekļu - Ls 28 020), tomēr Liepājas pilsētas valde ar 26.05.1994. lēmumu Nr.441 bez pamatojuma samazinājusi Autotransporta uzņēmuma ēku, būvju, tehnoloģisko iekārtu un inventāra pārdošanas cenu no Ls 58 099 uz Ls 47 295, t.i., samazinot to par Ls 10 804. Šī summa uzskatāma kā Liepājas pilsētas pašvaldībai un valsts īpašuma fondam radīti zaudējumi. 4. Autotransporta uzņēmuma privatizācija nav veikta atbilstīgi apstiprinātajam privatizācijas projektam. Faktiski ar iepriekš minēto Liepājas pilsētas valdes lēmumu Nr.441 tika pārdots nevis privatizējamais uzņēmums, bet gan uzņēmuma ēkas, būves, tehnoloģiskās iekārtas un inventārs. Liepājas pilsētas valde bez atlīdzības nodevusi privatizācijas subjektam - SIA "Tari" - apgrozāmos līdzekļus Ls 28 020 vērtībā. 5. Liepājas pilsētas pašvaldības nepareizas un likumiem neatbilstošas rīcības rezultātā, pārdodot privatizējamā uzņēmuma "Autotransporta uzņēmums" mantu par Ls 47 259, valsts un pašvaldības īpašuma privatizācijas fonds nav saņēmis Ls 38 824, tajā skaitā valsts īpašuma privatizācijas fonds - Ls 3882. 6. Ekonomikas ministrija pienācīgi nav kontrolējusi, kā Liepājas pilsētas pašvaldība ievēro pašvaldības īpašuma privatizācijas likumus, kas tai bija jāveic atbilstīgi LR MP 26.02.1993. lēmumam Nr.100 "Par Latvijas Republikas Ekonomisko reformu ministrijas nolikumu" (spēkā līdz 1997.gada 17.martam), kā arī MK 07.03.1995. noteikumiem Nr.47 "Ekonomikas ministrijas nolikums". Kolēģija, izvērtējot revīzijas materiālus, Liepājas pilsētas domes un SIA "Hoetika Liepāja" pārstāvju paskaidrojumus, nolēma: 1. Slēgt revīziju lietā Nr.5.1-2-43/2001 "Par Liepājas pilsētas pašvaldības uzņēmuma "Liepājas specializētais autotransporta uzņēmums" Ezermalas ielā 11, Liepājā, privatizācijas procesa atbilstību tiesību aktu prasībām". 2. Liepājas pilsētas domei atlīdzināt valsts īpašuma privatizācijas fondam zaudējumus Ls 3882 apjomā. Par veiktajiem maksājumiem informēt Valsts kontroli līdz 2001. gada 1. jūlijam. 3. Kolēģijas lēmumu un revīzijas atzinumu "Par Liepājas pilsētas pašvaldības uzņēmuma "Liepājas specializētais autotransporta uzņēmums" Ezermalas ielā 11, Liepājā, privatizācijas procesa atbilstību tiesību aktu prasībām" atbilstīgi likuma "Valsts kontroles revīzijas reglaments" 9.pantam nosūtīt LR Ģenerālprokuratūrai pašvaldības uzņēmuma privatizācijas procesa tiesiskuma izvērtēšanai un amatpersonu, kas pieļāva nepareizu un likumam neatbilstīgu rīcību ar pašvaldības uzņēmuma "Liepājas specializētais autotransporta uzņēmums" mantu, saukšanai pie likumā noteiktās atbildības. 4. Kolēģijas lēmumu nosūtīt Liepājas pilsētas domei, Liepājas SIA firmai "Hoetika Liepāja", LR Ekonomikas ministrijai un īpašu uzdevumu ministram valsts reformu lietās. Saskaņā ar likuma "Par Valsts kontroli" 20. pantu kolēģijas lēmumu var pārsūdzēt Valsts kontroles padomē mēneša laikā no lēmuma paziņošanas dienas, iesniedzot sūdzību Valsts kontroles Privatizācijas procesa revīzijas departamentā. Departamenta direktors I.Šķibelis Kolēģijas locekļi: I.Kalniņa, A.Kenkle, M.Lēruma, V.H.Pucis |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Liepājas pilsētas pašvaldību uzņēmuma "Liepājas specializētais autotransporta uzņēmums" ..
Statuss:
Spēkā esošs
|