Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr.397

Rīgā 2012.gada 12.jūnijā (prot. Nr.33 8.§)
Kārtība, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes iekļauj gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā valsts aizdevumu pieprasījumus
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes (turpmāk – ministrija) iesniedz Finanšu ministrijā valsts aizdevuma pieprasījumus vidējam termiņam iekļaušanai gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā.

2. Valsts aizdevuma pretendents ir valsts aizdevumu izsniegšanas un apkalpošanas jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktais subjekts, kam ir tiesības pretendēt uz valsts aizdevumu..

3. Termiņā, kas noteikts tiesību aktos par vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta un gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta izstrādi un iesniegšanu, ministrijas iesniedz Finanšu ministrijā valsts aizdevuma pieprasījumus par to padotības iestādēm, kapitālsabiedrībām un citām juridiskajām personām.

4. Valsts speciālā budžeta valsts aizdevuma pieprasījumus iesniedz atbilstoši normatīvajiem aktiem par maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopējā apjoma katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm noteikšanas metodiku vidējam termiņam.

5. Pašvaldībām un to izveidotajām kapitālsabiedrībām valsts aizdevumu palielinājumu nosaka Finanšu ministrija, iekļaujot to gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā.

II. Pretendenta pieteikšanās valsts aizdevuma iekļaušanai gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā

6. Lai pieteiktos uz valsts aizdevuma saņemšanu, valsts aizdevuma pretendents ministrijas noteiktajā termiņā iesniedz tai šādus dokumentus:

6.1. pieteikumu valsts aizdevuma saņemšanai. Pieteikumā norāda aizdevuma mērķi vai projekta nosaukumu, aizdevuma apmēru un valūtu, plānoto aizdevuma atmaksas termiņu;

6.2. biznesa plānu projektam, kura īstenošanai paredzēts izmantot valsts aizdevumu. Projekta biznesa plānā jāietver citu projekta īstenošanas alternatīvu izvērtējums un pamatojums, ka valsts aizdevums ir valstiski racionālākais atbalsta instruments projekta īstenošanas nodrošināšanai;

6.3. informāciju par plānoto valsts aizdevuma nodrošinājumu.

III. Atbalstāmo projektu saraksta sagatavošana

7. Ministrija izvērtē konkrētā projekta atbilstību tās politikas plānošanas dokumentos noteiktajiem prioritārajiem attīstības virzieniem un sagatavo atbalstāmo pretendentu projektu sarakstu, kas sakārtots prioritārā projektu īstenošanas secībā. Sarakstam pievieno atbilstoši šo noteikumu 6.punktam iesniegtos dokumentus un ministrijas sniegto projekta izvērtējumu, kurā ietverta arī projekta īstenošanas ietekme uz valsts budžetu, atsevišķi norādot ietekmi uz tautsaimniecības attīstību.

8. Ja atbilstoši šo noteikumu 6.punktam iesniegtie dokumenti un projekts neatbilst attiecīgās ministrijas politikas plānošanas dokumentiem, tā attiecīgo projektu neiekļauj atbalstāmo valsts aizdevuma saņēmēju sarakstā un 10 dienu laikā paziņo pretendentam par atteikumu, pamatojot atteikuma iemeslus.

9. Ministrija šo noteikumu 7.punktā minēto informāciju termiņā, kas noteikts tiesību aktos par vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta un gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta izstrādi un iesniegšanu, iesniedz Finanšu ministrijā.

10. Finanšu ministrija izvērtē iesniegtos projektus, par prioritāriem nosakot šādus kritērijus:

10.1. kredītrisks;

10.2. projekta atbilstība apstiprinātajiem attīstības plānošanas dokumentiem, kas ietver projekta ietekmi uz tautsaimniecības attīstību kopumā;

10.3. projekta īstenošanas ietekme uz valsts budžetu.

11. Finanšu ministrija pēc valsts aizdevuma pieprasījuma saņemšanas sastāda potenciāli atbalstāmo projektu sarakstu prioritārā secībā.

IV. Valsts aizdevuma limita noteikšana

12. Finanšu ministrija termiņā, kas noteikts tiesību aktos par vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta un gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta izstrādi un iesniegšanu, nosaka valsts budžeta aizdevumu kopējā palielinājuma maksimālo apmēru iekļaušanai gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā, prioritārā secībā ietverot:

12.1. plānotos valsts aizdevumus valsts speciālajam budžetam, kas iesniegti šo noteikumu 4.punktā minētajā kārtībā;

12.2. plānotos valsts aizdevumus pašvaldībām un to izveidotajām kapitālsabiedrībām;

12.3. valsts saistību apmēru saskaņā ar iepriekšējos gados noslēgtajiem aizdevuma līgumiem;

12.4. plānotos valsts aizdevumus šo noteikumu 11.punktā minēto atbalstāmo projektu īstenošanai.

V. Noslēguma jautājums

13. Valsts aizdevumus izsniedz atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts aizdevumu izsniegšanas un apkalpošanas kārtību.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Finanšu ministrs A.Vilks
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes iekļauj gadskārtējā valsts budžeta .. Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 397Pieņemts: 12.06.2012.Stājas spēkā: 15.06.2012.Zaudē spēku: 08.07.2015.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 93, 14.06.2012.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
249097
15.06.2012
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"