Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr.787
Rīgā 2011.gada 11.oktobrī (prot. Nr.58 31.§) Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.1.1.1.apakšaktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" projektu iesniegumu atlases trešo un turpmākajām kārtām
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu 1. Noteikumi nosaka: 1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.prioritātes "Nodarbinātības veicināšana un veselība darbā" 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" 1.3.1.1.aktivitātes "Darbaspējas vecuma iedzīvotāju konkurētspējas paaugstināšana darba tirgū, tai skaitā nodarbināto pārkvalifikācija un aktīvie nodarbinātības pasākumi" 1.3.1.1.1.apakšaktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" (turpmāk – aktivitāte) projektu iesniegumu atlases trešo un turpmākās kārtas; 1.2. Eiropas Sociālā fonda projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu vērtēšanas kritērijus; 1.3. prasības projekta iesniedzējam; 1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību; 1.5. atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu. 2. Atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) vai Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013), vai Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014) attiecībā uz valsts atbalsta saņēmējiem, kas darbojas zvejniecības un akvakultūras nozarē saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 28. decembris, Nr. L 354) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1379/2013). (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā; punktā minētie nosacījumi ir piemērojami ar 2015. gada 1. janvāri, sk. 76. punktu) 3. Aktivitātes trešās kārtas mērķis ir celt sīko (mikro) un mazo komersantu produktivitāti un darba efektivitāti, paaugstinot to darbinieku kvalifikāciju un prasmes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā, tādējādi nodrošinot komersanta konkurētspējas pieaugumu un veicinot tautsaimniecības attīstību. 5. Aktivitātes trešās kārtas ietvaros sasniedzamais uzraudzības rādītājs – līdz 2013.gadam apmācīt 5000 personas par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumiem. 7. Aktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgās iestādes funkcijas pilda Ekonomikas ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Sadarbības iestādes funkcijas pilda valsts aģentūra "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" (turpmāk – sadarbības iestāde). Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā. 8. Atbildīgā iestāde: 8.1. nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, tai skaitā piemēro n+2 un n+3 principu aktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999 (turpmāk – Padomes regula Nr. 1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu izpildi; 8.2. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes īstenošanu; 8.3. ar projekta iesniedzēju saskaņo komersantu atlases kritērijus. 9. Sadarbības iestāde: 9.1. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu; 9.2. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju un izstrādā komisijas darbības kārtību; 9.3. pirms uzsākta projektu iesniegumu pieņemšana, izstrādā un publicē sadarbības iestādes tīmekļa vietnē projektu iesniegumu vērtēšanas un vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku un projekta īstenošanas līguma paraugu, tai skaitā starpposma un noslēguma pārskata veidlapu, tās aizpildīšanas kārtību un izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu; 9.4. veic projektu iesniegumu atlasi un nodrošina projektu iesniegumu vērtēšanu; 9.5. pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un informē par to projekta iesniedzēju; 9.6. izvērtē un pieņem lēmumu par projekta grozījumiem atbilstoši līgumam par projekta īstenošanu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu; 9.7. sniedz projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu, projekta īstenošanu un līgumā par projekta īstenošanu ietverto nosacījumu izpildi; 9.8. slēdz līgumu par projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju; 9.9. nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, tai skaitā piemēro n+2 un n+3 principu projektu līmenī, īstenojot Padomes regulas Nr. 1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu izpildi; 9.10. analizē problēmas aktivitātes un projektu īstenošanā, kā arī sniedz atbildīgajai iestādei priekšlikumus par aktivitātes un projektu īstenošanas uzlabošanu; 9.11. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja progresa pārskatu un maksājuma pieprasījumu un sagatavo izdevumu deklarāciju; 9.12. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes ietvaros iesniegtajiem projektu iesniegumiem; 9.13. nodrošina, lai Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā tiktu uzkrāti dati par projektu iesniegumiem un projektiem. 10. Aktivitātes trešajai kārtai pieejamais Eiropas Sociālā fonda finansējums (turpmāk – finansējums) ir 1 595 572 euro. (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 11. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs ir 80 % no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas. 11.1 Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem. (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 12. Aktivitātes trešās kārtas ietvaros projekta iesniedzējs ir biedrība, kura pārstāv saimnieciskās darbības veicējus informācijas un komunikācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju nozarēs un kura papildus atbilst šādiem nosacījumiem: 12.1. tai ir izglītības iestādes statuss; 12.2. tās Latvijā reģistrēto biedru kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir pārsniedzis 142 287 181 euro (tiek ņemts vērā arī to saimnieciskās darbības veicēju apgrozījums, kas nav projekta iesniedzēja biedri, bet ir biedri kādā no organizācijām, kas ir projekta iesniedzēja biedri); 12.3. tā ir reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra Biedrību un nodibinājumu reģistrā ne vēlāk kā trīs gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē. (Grozīts ar MK 08.12.2015. noteikumiem Nr. 708) 13. Uz finansējumu nevar pretendēt, ja: 13.1. projekta iesniedzējs citu projektu īstenošanas laikā sadarbības iestādei un atbildīgajai iestādei sniedzis nepatiesu informāciju vai tīši maldinājis saistībā ar struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu; 13.2. projekta iesniedzēja interesēs fiziska persona ir izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un projekta iesniedzējam saskaņā ar Krimināllikumu ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi; 13.3. projekta iesniedzējs ir saņēmis vai paredz saņemt finansējumu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļiem; 13.4. projekta iesniedzējs ir pārkāpis šo noteikumu vai citu normatīvo aktu nosacījumus Eiropas Savienības fondu jomā; 13.5. projekta iesniedzējs atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam. Grūtībās nonācis komersants ir komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā noteiktajai grūtībās nonākuša komersanta definīcijai; 13.6. projekta iesniedzējam ir Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādi; 13.7. projekta iesniedzējs ir sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minēto administratīvo pārkāpumu vai tam ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi par Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu; 13.8. uz projekta iesniedzēju attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā; 13.9. (svītrots ar MK 08.12.2015. noteikumiem Nr. 708). (Grozīts ar MK 08.12.2015. noteikumiem Nr. 708) 14. Atbalstu var saņemt komersants, kas atbilst šādām prasībām: 14.1. komersants ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra komercreģistrā; 14.2. komersants pretendē uz atbalstu atbalstāmajā nozarē (neatbalstāmas ir darbības un nozares atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam); 14.3. komersants atbilst sīko (mikro) vai mazo komersantu definīcijai saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 26. jūnijs, Nr. L 187) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 1. pielikumu; 14.4. komersants ar tiesas lēmumu nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā; 14.5. komersants neatbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam. Grūtībās nonācis komersants ir komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā noteiktajai grūtībās nonākuša komersanta definīcijai; 14.6. komersantam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādu; 14.7. komersants finansējuma saņēmējam nav sniedzis nepatiesu informāciju vai tīši maldinājis saistībā ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu; 14.8. komersanta interesēs fiziska persona nav izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un projekta iesniedzējam saskaņā ar Krimināllikumu nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi; 14.9. komersants nav saņēmis vai neparedz saņemt finansējumu par tiem pašiem apmācību kursiem citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem, tai skaitā komersants neapvieno aktivitātes ietvaros sniegto finansējumu apmācībām ar citu finansējuma programmu vai individuālo finansējuma projektu ietvaros sniegto finansējumu vai de minimis atbalstu; 14.10. uz komersantu neattiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā. (Grozīts ar MK 08.12.2015. noteikumiem Nr. 708) 15. Aktivitātes trešās un turpmāko kārtu ietvaros tiek atbalstītas šādas darbības: 15.1. sīko (mikro) un mazo komersantu apmācības informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā (tai skaitā elektroniskas apmācības veidā); 15.2. projekta administrēšana; 15.3. publicitātes pasākumi. 16. Projekta iesniedzējs izstrādā komersantu atlases kritērijus, pēc kuriem nosaka komersantus šo noteikumu 15.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību saņemšanai atbilstoši šo noteikumu 4.punktā minētajām mērķa grupām. 17. Projekta iesniedzējs pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē saskaņo šo noteikumu 16.punktā minētos komersantu atlases kritērijus ar atbildīgo iestādi. Sadarbības iestāde, nosūtot uzaicinājumu projekta iesniedzējam iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei, vienlaikus norāda, ka termiņš komersanta atlases kritēriju iesniegšanai atbildīgajā iestādē ir piecas darbdienas no minētā uzaicinājuma saņemšanas. 19. Projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu pēc atbildīgās iestādes pozitīva atzinuma saņemšanas par komersantu atlases kritēriju atbilstību. 20. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 15.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai var piesaistīt ārējo pakalpojumu sniedzējus –juridiskas vai fiziskas personas, kuru kvalifikācija atbilst šādām prasībām: 20.1. pasniedzējam ir vismaz triju gadu darba pieredze jomā, kurā tiks apmācīti nodarbinātie, vai vismaz triju gadu pieredze apmācību sniegšanā jomā, kurā tiks apmācīti nodarbinātie; 20.2. pasniedzēja izglītība apmācību nozarē nav zemāka par kvalifikāciju, ko iegūs nodarbinātie, apgūstot apmācību programmu. Pasniedzējam ir augstākā izglītība. 21. Ārējo pakalpojumu sniedzējus izvēlas, veicot iepirkumu. Ja finansējuma saņēmējs veic iepirkumu šo noteikumu 15.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ārējo pakalpojumu sniedzējs komersantus atbalstāmo darbību saņemšanai izvēlas, ievērojot finansējuma saņēmēja izstrādātos komersantu atlases kritērijus. 22. Finansējuma saņēmējs, kas piesaista ārējo pakalpojumu sniedzēju, ir atbildīgs, lai apmācības komersantiem, kuri atlasīti atbilstoši komersantu atlases kritērijiem, tiktu nodrošinātas pie pasniedzējiem ar darba pieredzi un kvalifikāciju atbilstoši šo noteikumu 20.punktā noteiktajām prasībām. 23. Finansējumu piešķir komersantu vispārējām apmācībām. (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 24. Komersanti, kas saskaņā ar Ministru kabineta 2010.gada 30.marta noteikumiem Nr.328 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.1.1.1.apakšaktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" projektu iesniegumu atlases otro kārtu" ir piedalījušies aktivitātes otrajā kārtā kā partneri, trešās kārtas ietvaros nedrīkst saņemt atbalstu par tādiem pašiem apmācību kursiem un pie tiem pašiem apmācību sniedzējiem kā aktivitātes otrajā kārtā. 25. Aktivitātes ietvaros attiecināmas ir šādas izmaksu pozīcijas: 25.1. apmācību kursu izmaksas. Apmācību kursu izmaksas var veidot šādas izmaksu apakšpozīcijas: 25.1.1. kopējā pasniedzēju darba samaksa par darba stundām, klātienē nodrošinot apmācības (tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas). Stundu skaits nedrīkst pārsniegt apmācību kursu ilgumu; 25.1.2. izmaksas par materiāliem un pakalpojumiem, kas tieši saistīti ar apmācību kursiem: 25.1.2.1. apmācībām izmantojamo mācību materiālu izmaksas par drukātiem, elektroniskiem vai audiovizuāli sagatavotiem materiāliem, kuri pēc apmācību beigām paliek apmācīto nodarbināto īpašumā (atbilstoši apmācīto nodarbināto skaitam, kā arī viena papildu eksemplāra izmaksas saskaņā ar šo noteikumu 38.punktu); 25.1.2.2. izmaksas, kas saistītas ar tiesību iegūšanu elektroniskās apmācību platformas izmantošanai, nepārsniedzot 15 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām; 25.1.2.3. apmācībām izmantojamo telpu un iekārtu nomas izmaksas par mācību laiku; 25.1.2.4. izmaksas, kas saistītas ar nodarbināto apmācību vajadzību noteikšanu un zināšanu līmeņa testēšanu, nepārsniedzot 10 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām; 25.1.2.5. sertifikācijas un eksaminācijas izmaksas; 25.2. pasniedzēju komandējumu un darba braucienu izmaksas (dienas nauda, izdevumi par viesnīcu (naktsmītni), ceļa (transporta) izdevumi), kas nepārsniedz normas, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi; 25.3. neparedzētie izdevumi, kurus var izmantot šo noteikumu 25.1.apakšpunktā minētajām izmaksām, nepārsniedzot piecus procentus no projekta attiecināmajām tiešajām izmaksām. Neparedzētos izdevumus finansējuma saņēmējs var izmantot, to iepriekš saskaņojot ar sadarbības iestādi, pamatojoties uz līgumu par projekta īstenošanu; 25.4. projekta attiecināmo izmaksu pievienotās vērtības nodoklis, ja projekta iesniedzējs to nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā; 25.5. izmaksas, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu ir saistītas ar informācijas un publicitātes pasākumiem par projekta īstenošanu (tai skaitā, plakāti, informatīvie semināri, bukleti, mājaslapa internetā, informatīvās relīzes medijiem), nepārsniedzot 2,5 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām; 25.6. projekta netiešās faktiskās izmaksas – projekta administratīvās izmaksas (netiešās izmaksas – projekta vadības darba samaksa, darba vietas aprīkojuma izmaksas (pieļaujama tikai aprīkojuma noma), transporta izmaksas (maksa par degvielu, par transportlīdzekļa nomu, par transporta pakalpojumu pirkšanu, par sabiedriskā transporta izmantošanu), telpu īres un nomas izmaksas, telpu apsaimniekošanas izmaksas (apkure, elektrība, apsaimniekošanas pakalpojumi, ūdensapgāde), kancelejas preču izmaksas, interneta un telekomunikāciju izmaksas, komandējumu vai darba braucienu izmaksas, audita izmaksas), nepārsniedzot piecus procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām. 26. Izmaksas ir attiecināmas, ja tās: 26.1. ir veiktas un uzskaitītas finansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaitē, identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām, pārbaudāmas un apliecinātas ar attiecīgu attaisnojuma dokumentu oriģināliem. Izdevumu attaisnojuma dokumenti atbilst attiecīgo normatīvo aktu prasībām; 26.2. ir nepieciešamas projekta īstenošanai, paredzētas apstiprinātajā projekta iesniegumā un tiks veiktas, ievērojot finanšu vadības, ekonomiskuma, produktivitātes un efektivitātes principus; 26.3. projektu izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi, ievērojot aktivitātē noteiktos attiecināmo izmaksu ierobežojumus; 26.4. atbilst aktivitātē noteiktajam veidam un apjomam. 27. Nav attiecināmas šādas izmaksas: 27.1. izmaksas, kuras nav minētas šo noteikumu 25.punktā; 27.2. izmaksas, kuras radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē un pēc līgumā par projekta īstenošanu noteiktā termiņa beigām; 27.3. izmaksas, par kurām nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinoši dokumenti; 27.4. izmaksas, kuras nav tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, nav samērīgas un pamatotas; 27.5. izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 25.1.2.2., 25.1.2.4., 25.3., 25.5. un 25.6.apakšpunktā minētos izmaksu ierobežojumus; 27.6. izmaksas par apmācībām augstākās izglītības programmās. 28. Šo noteikumu 25.6.apakšpunktā minētais projekta vadības personāls tiek nodarbināts uz uzņēmuma vai pakalpojuma līguma pamata, atlīdzībā iekļaujot arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja to nosaka normatīvie akti nodokļu jomā. Uzņēmuma vai pakalpojuma līgumā nenorāda stundas tarifa likmi, bet norāda sasniedzamo rezultātu. 29. Projekta tiešās attiecināmās izmaksas ir izmaksas, kas ir norādītas šo noteikumu 25.1., 25.2., 25.3., 25.4. un 25.5.apakšpunktā. 30. Sadarbības iestāde 30 dienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās nosūta uzaicinājumu projekta iesniedzējiem, kas atbilst šo noteikumu 12.punktā noteiktajām prasībām, iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei. 31. Lai pieteiktos finansējuma saņemšanai, projekta iesniedzējs sadarbības iestādē iesniedz projekta iesniegumu: 31.1. aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu (2.pielikums); 31.2. papildus iesniedzamos dokumentus: 31.2.1. iepirkuma procedūru apliecinošos dokumentus; 31.2.2. apmācību plānu, kurā norādītas paredzētās apmācību programmas, plānotais apmācību norises laiks, vieta (pilsēta vai plānošanas reģions), ilgums, mērķauditorija, apmācībās iesaistīto komersantu un personu skaits, apmācību nepieciešamība un iegūto zināšanu izmantošanas iespējas; 31.2.3. kritērijus atbalsta piešķiršanai sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem; 31.2.4. citus dokumentus, kurus projekta iesniedzējs uzskata par nepieciešamiem, lai pamatotu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. 32. Projekta iesniegumu var iesniegt papīra formā vai elektroniska dokumenta formā. Projekta iesniegumu papīra formā var iesniegt personīgi sadarbības iestādē vai nosūtīt pa pastu ierakstītā vēstulē. Projekta iesniegumu elektroniska dokumenta formā var iesniegt personīgi sadarbības iestādē, nosūtīt pa pastu vai nosūtīt uz sadarbības iestādes elektroniskā pasta adresi, kas norādīta projekta iesnieguma iesniegšanas uzaicinājumā. 33. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, to iesniedz vienā eksemplārā caurauklotu, ar secīgi sanumurētām lapām, uz pēdējās lapas otrā pusē diegu gali ir pielīmēti, uz uzlīmes ir norāde par dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaitu, apliecinājums par dokumentu kopiju pareizību, projekta iesniedzēja nosaukums, projekta iesnieguma sagatavošanas datums, dokumenta autora nosaukums, dokumenta izstrādāšanas vieta un projekta iesniedzēja amatpersonas paraksts. 34. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, projekta iesniedzējs ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē iesniedz vai nosūta uz elektroniskā pasta adresi, kas norādīta paziņojumā par projekta iesnieguma iesniegšanu, aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu DOC, XLS, JPG vai PDF datņu formātā. 35. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, tas atbilst šādām prasībām: 35.1. projekta iesniegums ir izstrādāts un noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajiem normatīvajiem aktiem; 35.2. projekta iesniegums ir izstrādāts DOC, XLS, JPG vai PDF datņu formātā; 35.3. projekta iesniegums ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. 36. Ja projekta iesniegumu iesniedz, nosūtot pa pastu, un rodas domstarpības par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums nodots pastā pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. 37. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā un rodas domstarpības par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts līdz projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. 38. Projekta iesniedzēja pienākums ir sagatavot un glabāt projekta iesnieguma atvasinājumu un ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālus vai normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktajā kārtībā apliecinātas to kopijas līdz projektu iesniegumu vērtēšanas beigām, bet, ja projektu apstiprina, – 10 fiskālos gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar šo noteikumu nosacījumiem ir piešķirts pēdējais individuālais atbalsts. Projekta iesniedzējam ir pienākums sniegt Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju pārstāvjiem pieeju šiem dokumentiem vai normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktajā kārtībā apliecinātām to kopijām. (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 39. Sadarbības iestāde vienas darbdienas laikā pēc projekta iesnieguma saņemšanas rakstiski paziņo projekta iesniedzējam projekta iesnieguma reģistrācijas numuru. 40. Projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina sadarbības iestādes izveidota projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija): 40.1. komisijas sastāvā ietilpst valsts aģentūras "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" un Ekonomikas ministrijas izvirzītie pārstāvji; 40.2. komisijas sēdēs novērotāja statusā bez balsstiesībām var piedalīties vadošās iestādes, atbildīgās un sadarbības iestādes pārstāvji; 40.3. komisijai ir tiesības pieaicināt ekspertus ar padomdevēja tiesībām. 42. Projekta iesniegumus vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kvalitātes, atbilstības un administratīvajiem kritērijiem, izmantojot projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas, kas noteiktas normatīvajā aktā par kārtību, kādā nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības. 43. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar "jā" vai "nē" ("jā" – atbilst, "nē" – neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu. 44. Ja projekta iesniegumā nav informācijas, lai izvērtētu projekta iesnieguma atbilstību vienam vai vairākiem vērtēšanas kritērijiem, vai ja minētā informācija nav salasāma, uzskata, ka projekta iesniegums neatbilst attiecīgajam kritērijam vai attiecīgajā kritērijā tiek piešķirts zemākais vērtējums. 45. Projekta iesnieguma vērtēšanas kārtība: 45.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 3.1., 3.11., 3.12., 3.13., 3.23., 3.24., 4.1. un 4.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst kādam no minētajiem kritērijiem, vērtēšanu neturpina; 45.2. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 3.pielikuma 3.1., 3.11., 3.12., 3.13., 3.23., 3.24., 4.1. un 4.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, vērtēšanu turpina pēc šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem (1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3. un 2.4.apakšpunkts); 45.3. ja projekta iesniegums katrā kvalitātes kritērijā ir saņēmis vismaz minimālo punktu skaitu, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši pārējiem šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem atbilstības un administratīvajiem kritērijiem (3.2., 3.3., 3.4., 3.5., 3.6., 3.7., 3.8., 3.9., 3.10., 3.14., 3.15., 3.16., 3.17., 3.18., 3.19., 3.20., 3.21., 3.22., 4.3., 4.4., 4.5., 4.6., 4.7., 4.8. un 4.9. apakšpunkts). 46. Sadarbības iestādes vadītājs, pamatojoties uz komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi: 46.1. projekta iesniegums atbilst visiem atbilstības un administratīvajiem kritērijiem; 46.2. projekta iesniegums katrā kvalitātes kritērijā ir saņēmis vismaz minimālo punktu skaitu. 47. Sadarbības iestādes vadītājs, pamatojoties uz komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja: 47.1. projekta iesniegums neatbilst vienam vai vairākiem šo noteikumu 3.pielikuma 3.1., 3.11., 3.12., 3.13., 3.23., 3.24., 4.1. un 4.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem; 47.2. projekta iesniegums vienā vai vairākos kvalitātes kritērijos nav saņēmis minimālo punktu skaitu. 48. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert nosacījumus, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt līgumu par projekta īstenošanu. 49. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu sadarbības iestāde norāda, kāda papildu vai precizējoša informācija ir nepieciešama, lai projekta iesniegums atbilstu šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem atbilstības un administratīvajiem kritērijiem (3.2., 3.3., 3.4., 3.5., 3.6., 3.7., 3.8., 3.9., 3.10., 3.14., 3.15., 3.16., 3.17., 3.18., 3.19., 3.20., 3.21., 3.22., 4.3., 4.4., 4.5., 4.6., 4.7., 4.8. un 4.9. apakšpunkts), un termiņu, kādā informācija ir jāiesniedz. 50. Sadarbības iestādes lēmumā ietverto nosacījumu izpildes termiņš nevar būt īsāks par 10 dienām un garāks par 30 dienām no dienas, kad parakstīts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. Nosacījumu izpildes termiņš nav pagarināms. 51. Informāciju par to, ka izpildīts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, projekta iesniedzējs iesniedz sadarbības iestādē izvērtēšanai. 52. Sadarbības iestāde 30 dienu laikā pēc informācijas saņemšanas izvērtē projekta iesniedzēja iesniegto informāciju un sagatavo atzinumu par tās atbilstību lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertajiem nosacījumiem. 53. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi lēmumā noteiktajā apjomā un termiņā, projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. Atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai neizpildi sadarbības iestāde divu darbdienu laikā pēc atzinuma parakstīšanas nosūta projekta iesniedzējam. 54. Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu projekta iesniedzējam nosūta pa pastu divu darbdienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas. 55. Ja projekta iesniedzējs projekta iesniegumu neiesniedz noteiktajā termiņā, sadarbības iestāde 30 dienu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas beigu termiņa rakstiski nosūta projekta iesniedzējam atkārtotu uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu. Ja projekta iesniegumu noraida, sadarbības iestāde 30 dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu, rakstiski nosūta projekta iesniedzējam atkārtotu uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu. 57. Projekta iesniedzējs var uzsākt atbalstāmās darbības pēc projekta iesnieguma iesniegšanas. Ar projekta atbalstāmo darbību uzsākšanu tiek saprasta līguma noslēgšana ar apmācību sniedzēju par apmācību sniegšanu sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem vai līguma noslēgšana ar komersantu par apmācību saņemšanu (atkarībā no tā, kurš notikums iestājas pirmais). (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 57.1 Komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, Komisijas regulu Nr. 1408/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014 var piešķirt līdz izdevumu attiecināmības termiņam – 2015. gada 31. decembrim, vienlaikus ievērojot projekta īstenošanas termiņa pagarināšanas nosacījumus, kas noteikti normatīvajā aktā par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu. (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 58. Sadarbības iestāde apmācību kursu izmaksu ekonomisko pamatotību un atbilstību tirgus cenām vērtē, pirms projekta iesniedzējs ir uzsācis iepirkuma procedūru. Projekta iesniedzējs pirms iepirkuma procedūras uzsākšanas iesniedz sadarbības iestādē iepirkuma tehnisko specifikāciju par attiecīgajiem apmācību kursiem. Sadarbības iestāde 15 darbdienu laikā pēc minēto dokumentu saņemšanas izvērtē tehnisko specifikāciju un informē projekta iesniedzēju par plānoto izmaksu atbilstību vai neatbilstību tirgus cenām. Ja apmācību kursu plānotās izmaksas nepārsniedz tirgus cenas, projekta iesniedzējs var uzsākt iepirkuma procedūru. 59. Iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem. Finansējuma saņēmējs pirms līguma slēgšanas ar iepirkuma procedūrā noteikto uzvarētāju saskaņo ar sadarbības iestādi iepirkuma procedūras atbilstību normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem. Sadarbības iestāde iepirkuma dokumentāciju izvērtē 15 darbdienu laikā pēc minēto dokumentu saņemšanas. 60. Finansējuma saņēmējs pirmo iepirkuma konkursu izsludina ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no projekta iesnieguma apstiprināšanas dienas. Ja konkurss netiek izsludināts minētajā termiņā, sadarbības iestāde var pieņemt lēmumu izbeigt līgumu par projekta īstenošanu. 61. Finansējuma saņēmējs nodrošina projekta īstenošanas finanšu plūsmas skaidru nodalīšanu no citas finansējuma saņēmēja darbības finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc tam, kad pabeigta projekta īstenošana. 62. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai tā mājaslapā internetā ne retāk kā reizi trijos mēnešos tiktu ievietota aktuāla informācija par projekta īstenošanu. 63. Līgumā par projekta īstenošanu paredzētajā kārtībā un laikā finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē ceturkšņa pārskatu. 64. Sadarbības iestādei ir tiesības starpposma un noslēguma maksājuma pieprasījuma vērtēšanas laikā, kā arī pēc maksājuma veikšanas pieprasīt no finansējuma saņēmēja papildu informāciju, kas saistīta ar starpposma un noslēguma pārskata vērtēšanu. 65. Šo noteikumu 25.1.2.2., 25.1.2.4., 25.3., 25.5. un 25.6.apakšpunktā minēto izmaksu ierobežojuma kontroli sadarbības iestāde veic, apstiprinot noslēguma maksājuma pieprasījumu. 66. Sadarbības iestāde proporcionāli samazina finansējumu un veic finanšu korekciju: 66.1. ja faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks, nekā paredzēts projekta iesniegumā; 66.2. ja nav īstenota kāda no līgumā par projekta īstenošanu paredzētajām darbībām, bet tiek sasniegts projekta mērķis; 66.3. ja nav pieejami finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti; 66.4. ja līdzekļu izlietojums nav samērīgs un pamatots; 66.5. ja finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā sadarbības iestādei un atbildīgajai iestādei sniedzis nepatiesu informāciju vai tīši maldinājis saistībā ar projekta īstenošanu; 66.6. ja finansējuma saņēmēja piesaistītie ārējo pakalpojumu sniedzēji nenodrošina šo noteikumu 22.punktā minēto prasību ievērošanu. 67. Sadarbības iestādei ir tiesības starpposmu un noslēguma pārskata vērtēšanas laikā pieaicināt ekspertu, lai pārbaudītu, vai projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas nav nepamatoti augstas. 68. Projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējs var saņemt avansa maksājumu, kas nepārsniedz 15 % no publiskā finansējuma apmēra un kam nav nepieciešama kredītiestādes garantija par avansa atdošanu. 69. Ja finansējums tiek piešķirts saskaņā ar šo noteikumu 2. punktu, komersants iesniedz finansējuma saņēmējam de minimis atbalsta uzskaites veidlapu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem (ja attiecināms). (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 70. Finansējuma saņēmējs pārbauda, vai netiks palielināts kopējais de minimis atbalsta apjoms, ko komersants ir saņēmis attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados, līdz līmenim, kas pārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā (valsts atbalsta saņēmējiem, kuri nodarbojas ar lauksaimniecības produktu primāro ražošanu), vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā (valsts atbalsta saņēmējiem, kuri darbojas zvejniecības un akvakultūras nozarē saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1379/2013) noteikto maksimālo apmēru (ja attiecināms). Ja finansējuma saņēmējs konstatē, ka komersanta saņemtais de minimis atbalsta apjoms var pārsniegt Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā (valsts atbalsta saņēmējiem, kuri nodarbojas ar lauksaimniecības produktu primāro ražošanu), vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā (valsts atbalsta saņēmējiem, kuri darbojas zvejniecības un akvakultūras nozarē saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1379/2013) noteikto maksimālo apmēru, finansējums attiecīgā komersanta apmācībām tiek piešķirts tādā apmērā, lai saņemtais de minimis atbalsta apjoms nepārsniegtu noteikto maksimālo apmēru. (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 71. De minimis atbalstu piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā, Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punktā un Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 1. punktā minētos darbības jomu un nozaru ierobežojumus. (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 72. Finansējuma saņēmējs un komersants, kurš saņem atbalstu, nodrošina detalizētu informācijas un komercdarbības atbalsta pasākumus pamatojošo dokumentu uzglabāšanu 10 fiskālos gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar šo noteikumu nosacījumiem ir piešķirts pēdējais individuālais atbalsts. (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 73. Ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 un komersants vai projekta iesniedzējs darbojas gan nozarēs, kas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktu ir izslēgtas no Komisijas regulas Nr. 1407/2013 darbības jomas, gan nozarēs, kas nav izslēgtas, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktā norādītajam nepieciešams nodrošināt, lai nozares, kuras ir izslēgtas no Komisijas regulas Nr. 1407/2013 darbības jomas, negūst labumu no de minimis atbalsta, kas piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013. (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 74. Ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013 un komersants vai projekta iesniedzējs darbojas gan nozarēs, kas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punktu ir izslēgtas no Komisijas regulas Nr. 1408/2013 darbības jomas, gan nozarēs, kas nav izslēgtas, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 2. un 3. punktā norādītajam nepieciešams nodrošināt, lai nozares, kuras ir izslēgtas no Komisijas regulas Nr. 1408/2013 darbības jomas, negūst labumu no de minimis atbalsta, kas piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013. (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 75. Ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 717/2014 un komersants vai projekta iesniedzējs darbojas gan nozarēs, kas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 1. punktu ir izslēgtas no Komisijas regulas Nr. 717/2014 darbības jomas, gan nozarēs, kas nav izslēgtas, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 2. un 3. punktā norādītajam nepieciešams nodrošināt, lai nozares, kuras ir izslēgtas no Komisijas regulas Nr. 717/2014 darbības jomas, negūst labumu no de minimis atbalsta, kas piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 717/2014. (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) 76. Šo noteikumu 2. punktā minētie nosacījumi ir piemērojami ar 2015. gada 1. janvāri. (MK 08.12.2015. noteikumu Nr. 708 redakcijā) Ministru prezidents V.Dombrovskis
Ekonomikas ministrs A.Kampars Darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.prioritātes "Nodarbinātības veicināšana un veselība darbā" 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" 1.3.1.1.aktivitātes "Darbaspējas vecuma iedzīvotāju konkurētspējas paaugstināšana darba tirgū, tai skaitā nodarbināto pārkvalifikācija un aktīvie nodarbinātības pasākumi" 1.3.1.1.1.apakšaktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" (turpmāk – aktivitāte) projektu iesniegumu atlases trešās kārtas ietvaros finansējums netiek sniegts šādās nozarēs: 1. Lauksaimniecības produktu primārā ražošana 1.1. Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 9. un 11. punktā minētajām definīcijām. 2. Zivsaimniecība un akvakultūra 2.1. Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkta "a" apakšpunktā minētajai definīcijai. 3. Ogļu rūpniecība 3.1. Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 13. punktā minētajai definīcijai. 4. Tērauda rūpniecība 4.1. Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 43. punktā minētajai definīcijai. 5. Sintētisko šķiedru ražošana 5.1. Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 44. punktā minētajai definīcijai. 6. Kuģu būve 6.1. (Svītrots ar MK 08.12.2015. noteikumiem Nr. 708) 6.2. Kuģu būves nozare ietilpst NACE 2.red. saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas kodu klasē 30.11 "Kuģu un peldošo iekārtu būve" (NACE 1.1.red. saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas kodu klasē 35.11 "Kuģu būve un remonts"). Ekonomikas ministrs A.Kampars
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums Ministru kabineta 2011.gada 11.oktobra noteikumiem Nr.787 Ekonomikas ministrs A.Kampars
*Piezīmes. 1. N – ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida. 2. P – ja saņemts negatīvs vērtējums, var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā). Ekonomikas ministrs A.Kampars
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.1.1.1.apakšaktivitātes ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|