Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Konkurences padomes lēmums Nr.E02-48 Rīgā 2011.gada 28.jūlijā (prot. Nr.39, 4.§) Par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 175. 5 pantā paredzēto pārkāpumu SIA "VTA Serviss" darbībāsLieta Nr.A/11/03.01./12 Konkurences padome bez SIA "VTA Serviss" pārstāvja klātbūtnes izskatīja administratīvā pārkāpuma lietu Nr. A/11/03.01./13 "Par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 175.5 pantā paredzēto pārkāpumu SIA "VTA Serviss" darbībās" un konstatēja: 1. "VTA Serviss" ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību, kas reģistrēta Latvijas Republikas Komercreģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr. 41203016255, tās juridiskā adrese: Ugāles iela 13-33, Ventspils. 2. Pamatojoties uz Konkurences likuma 7.panta pirmās daļas 1.punktu, Konkurences padome 07.10.2010. pieņēma lēmumu (prot. Nr.43, 6.§) uzsākt Sadzīves ķīmisko tīrītavu pakalpojumu tirgus uzraudzību. Minētās lietas ietvaros Konkurences padomes Izpilddirekcijai bija nepieciešams noskaidrot informāciju no SIA "VTA Serviss" saistībā ar tās darbību sadzīves ķīmisko tīrītavu pakalpojumu tirgū, t.i., iegūt statistisko informāciju, kā arī ziņas par klientiem un pakalpojumu cenu veidošanas mehānismu. 3. Konkurences padomes Izpilddirekcijas amatpersona saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 215.8 pantu un 246.pantu, Konkurences likuma 9.panta septītās daļas 2.punktu 07.07.2011. sastādīja administratīvā pārkāpuma protokolu RA Nr.600029, kurā konstatēti šādi fakti: 3.1. Konkurences padomes Izpilddirekcija Sadzīves ķīmisko tīrītavu pakalpojumu tirgus uzraudzības ietvaros, pamatojoties uz Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktu un 26.panta otro daļu, 08.03.2011. nosūtīja SIA "VTA Serviss", Ugāles iela 13-33, Ventspils, vēstuli Nr.594 "Par informācijas sniegšanu". Informāciju lūgts iesniegt Konkurences padomē līdz 25.03.2011., nosūtot informāciju arī pa faksu. Atbilde iepriekš minētajā norādītajā termiņā uz Konkurences padomes Izpilddirekcijas vēstuli no SIA "VTA Serviss" netika saņemta. Turklāt netika saņemta informācija no SIA "VTA Serviss", kas objektīvi attaisnotu informācijas neiesniegšanu. Ņemot vērā minēto un pamatojoties uz Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktu un 26.panta otro daļu, Konkurences padomes Izpilddirekcija 23.05.2011. nosūtīja ierakstītu vēstuli Nr.1218 "Par informācijas sniegšanu", kurā atkārtoti lūgts sniegt informāciju. Informāciju tika lūgts iesniegt Konkurences padomē trīs dienu laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas, to nosūtot arī pa faksu. Bez tam šī vēstule saturēja informāciju par administratīvās atbildības iestāšanos par informācijas nesniegšanu. 3.2. 21.06.2011. Konkurences padomes Izpilddirekcija nosūtīja SIA "VTA Serviss" vēstuli Nr.1559 "Paziņojums par Administratīvā pārkāpuma protokola sastādīšanu", kurā Konkurences padomes Izpilddirekcija lūdza SIA "VTA Serviss" pārstāvi ierasties Konkurences padomes telpās, Rīgā, Brīvības ielā 55, 7.jūlijā plkst.11.00, lai SIA "VTA Serviss" pārstāvja klātbūtnē sastādītu Administratīvā pārkāpuma protokolu. Norādītajā laikā un vietā SIA "VTA Serviss" pārstāvji neieradās. 3.3. Nesniedzot Konkurences padomes Izpilddirekcijas pieprasīto informāciju, "VTA Serviss" nav izpildījusi Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktā noteikto prasību iesniegt informāciju, un tādā veidā SIA "VTA Serviss" ir kavējusi Sadzīves ķīmisko tīrītavu pakalpojumu tirgus uzraudzības veikšanu. Līdz ar to "VTA Serviss" ir pārkāpusi Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktu, neizpildot ar to noteikto pienākumu un izdarot administratīvo pārkāpumu, kas paredzēts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 175.5 pantā. 4. Konkurences padome 07.07.2011. ir uzsākusi administratīvo lietvedību (lieta Nr. A/11/03.01./12) "Par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 175.5 pantā paredzēto pārkāpumu SIA "VTA Serviss" darbībās". SIA "VTA Serviss" 18.07.2011. tika nosūtīta administratīvā pārkāpuma protokola kopija un tā tika uzaicināta ierasties uz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanu Konkurences padomes telpās, Rīgā, Brīvības ielā 55, 2011.gada 28.jūlijā plkst. 13.30. 5. Izvērtējot administratīvās pārkāpuma lietas A/11/03.01./12 materiālus, Konkurences padome konstatē: 5.1. Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktā noteikts, ka Izpilddirekcija, Konkurences padomes vārdā veicot tirgus uzraudzību vai izmeklējot šā likuma vai Reklāmas likuma pārkāpumus, ir tiesīga pieprasīt un šā likuma 26.panta otrajā un trešajā daļā noteiktajā termiņā un Izpilddirekcijas norādītajā informācijas sniegšanas veidā saņemt no jebkuras personas vai personu apvienības šajā likumā un Reklāmas likumā noteikto uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju (arī komercnoslēpumu saturošu informāciju), kā arī rakstveida vai mutvārdu paskaidrojumus. Konkurences likuma 9.panta piektajā daļā paredzētas Konkurences padomes Izpilddirekcijas amatpersonu tiesības, veicot izpēti tirgus uzraudzības lietās, t.sk. iegūt nepieciešamo informāciju no jebkuras personas. Saskaņā ar Konkurences likuma 9.panta septītās daļas 2.punktu Izpilddirekcijas amatpersonas ir tiesīgas sastādīt protokolu par administratīvo pārkāpumu, ja netiek labprātīgi pildītas Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktā minētās prasības. 5.2. SIA "VTA Serviss" pēc Konkurences padomes Izpilddirekcijas lūguma vairākkārt nav sniegusi atbildi uz tai adresētajiem informācijas pieprasījumiem. Tādējādi SIA "VTA Serviss" nav izpildījusi Konkurences padomes Izpilddirekcijas Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktā iekļauto prasību sniegt uzraudzības lietā nepieciešamo informāciju. 5.3. SIA "VTA Serviss" ar Konkurences padomes Izpilddirekcijas vēstuli Nr. 1743 ir informēta par savām tiesībām iepazīties ar lietas materiāliem, sniegt paskaidrojumus, iesniegt pieprasījumus un izteikt lūgumus. SIA "VTA Serviss" nav izmantojusi tiesības iepazīties ar lietas materiāliem, sniegt par tiem viedokli un nav izteikusi lūgumus. 6. Ņemot vērā šā lēmuma 3. un 5.punktā minēto, Konkurences padome atzīst, ka SIA "VTA Serviss" ir izdarījusi administratīvo pārkāpumu, par kuru atbildība paredzēta Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 175.5 pantā. Lietā nav apstākļu, kas nepieļauj lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā un kas ir pamats lietvedības izbeigšanai, kā arī nepastāv apstākļi, lai nepiemērotu administratīvo sodu. 7. Nosakot SIA "VTA Serviss" piemērojamā naudas soda galīgo apmēru, Konkurences padome izvērtēja pārkāpumu atbilstoši Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajam un Konkurences padomes vadlīnijām naudas sodu piemērošanai par administratīvajiem pārkāpumiem1. 7.1. "VTA Serviss" ir juridiska persona- sabiedrība ar ierobežotu atbildību, kas reģistrēta Latvijas Republikas Komercreģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr. 41203016255. Saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 175.5 pantu par personu vai to apvienību rīcībā esošās informācijas nesniegšanu Konkurences padomei pēc tās pieprasījuma noteiktā termiņā un apjomā, kā arī par nepatiesas informācijas sniegšanu uzliek naudas sodu juridiskajām personām no piecdesmit līdz desmittūkstoš latiem. 7.2. Administratīvā pārkāpuma rezultātā nav nodarīts mantisks zaudējums. Vērtējot pārkāpuma raksturu, secināms, ka izdarītā pārkāpuma rezultātā ir kavēts uzraudzības lietas "Sadzīves ķīmisko tīrītavu pakalpojumu tirgus uzraudzība" izpētes process. Novērtējot nesniegtās informācijas apjomu, konstatējams, ka SIA "VTA Serviss" Konkurences padomes Izpilddirekcijas informācijas pieprasījumu ir vairākkārtīgi ignorējusi pilnībā un uz iepriekš minētajiem Konkurences padomes informācijas pieprasījumiem atbildes nav sniegusi. Tirgus uzraudzības veikšana ir nozīmīga, lai Konkurences padome pilnvērtīgi īstenotu Konkurences likuma 6.panta pirmajā daļā noteiktos uzdevumus. SIA "VTA Serviss" nav iesniegusi ne pieprasīto informāciju, ne sniegusi jebkādu informāciju, kas attaisnotu informācijas neiesniegšanu noteiktajos termiņos. Kopsakarā ar minēto, nosakot naudas soda apmēru, ņemams vērā ir arī tirgus dalībnieka finansiālais stāvoklis un apgrozījums tirgū. Apgrozījums ir būtisks kritērijs, lai, vērtējot pārkāpumu, noteiktu samērīgu un proporcionālu naudas sodu, kā arī vienlaikus tādu, kas pārkāpēju atturētu no pārkāpuma izdarīšanas. Ņemot vērā SIA "VTA Serviss" gada pārskatā norādīto, 2010.gadā SIA "VTA Serviss" apgrozījums bija Ls 23 244 (zaudējumi Ls 1 043). Līdz ar to informācijas trūkums par šo uzņēmumu var ietekmēt tirgus uzraudzības ietvaros iegūto datu precizitāti. Ņemot vērā minēto, to, ka informācija netika sniegta uzraudzības lietas (nevis Konkurences likuma pārkāpuma lietas) ietvaros, un kopumā novērtējot SIA "VTA Serviss" pārkāpuma nozīmību konkrētās uzraudzības lietas ietvaros, secināms, ka izdarītais pārkāpums nav uzskatāms par nozīmīgu pārkāpumu. SIA "VTA Serviss" bija pienākums nodrošināt informācijas sniegšanu Konkurences padomei noteiktajā termiņā, tomēr šis pienākums netika izpildīts. Līdz ar to SIA "VTA Serviss" ir vainojama pārkāpuma izdarīšanā. Tādējādi naudas sods, ievērojot pārkāpuma raksturu un finansiālo stāvokli, SIA "VTA Serviss" nosakāms Ls 500,00 apmērā. 7.3. Konkurences padome konstatē, ka lietā nepastāv neviens no Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 33.panta pirmajā daļā noteiktajiem atbildību par administratīvo pārkāpumu mīkstinošajiem apstākļiem. 7.4. Konkurences padome konstatē, ka lietā pastāv Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 34.panta pirmās daļas 1.punktā noteiktais atbildību par administratīvo pārkāpumu pastiprinošais apstāklis, t.i. arī pēc atkārtota Konkurences padomes Izpilddirekcijas 23.05.2011. informācijas pieprasījuma (vēstule Nr.1212) atbilde noteiktajā termiņā netika sniegta. Ņemot vērā minēto, naudas sods SIA "VTA Serviss" ir palielināms un nosakāms Ls 550,00 apmērā. 7.5. Nosakot naudas soda par administratīvo pārkāpumu galīgo apmēru, Konkurences padome ņem vērā Administratīvā procesa likuma 13.pantu un 66.panta pirmajā daļā noteiktos lietderības apsvērumus, kā arī Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 22.pantā noteikto administratīvā soda mērķi. Saskaņā ar taisnīguma principu par katru izdarīto pārkāpumu pārkāpējam jāpiemēro samērīgs sods. Turklāt naudas sods jānosaka pietiekami preventīvā līmenī, lai pārkāpumu izdarījušo personu un citus tirgus dalībniekus atturētu no šādu pārkāpumu izdarīšanas. Ņemot vērā iepriekš minētos apsvērumus, Konkurences padome uzskata, ka labums sabiedrības interesēm var tikt sasniegts ar mazāku naudas sodu piemērošanu nekā iepriekš lēmumā noteiktais un uzskata par atbilstošu un samērīgu SIA "VTA Serviss" piemērot naudas sodu Ls 400,00 apmērā. Konkurences padome, ņemot vērā iepriekš minētos apsvērumus un pamatojoties uz Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 22.pantu, 23.panta pirmās daļas 2.punktu, 34.panta pirmās daļas 1.punktu, 175.5 pantu, 215.8 pantu, 274.pantu, 275.panta pirmās daļas 1.punktu un 299.pantu, Administratīvā procesa likuma 13.pantu un 66.panta pirmo daļu, nolēma: uzlikt SIA "VTA Serviss" (vienotais reģistrācijas Nr. 41203016255) naudas sodu Ls 400,00 (četrsimts latu un nulle santīmu) apmērā. Uzlikto naudas sodu 30 dienu laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas ieskaitīt valsts budžetā (Valsts kasē, reģ.Nr.90000050138, konta Nr.LV78TREL1060001019900, kods TRELLV22), norādot lēmuma par naudas soda uzlikšanu numuru un datumu. Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no šī lēmuma spēkā stāšanās dienas. 1 Vadlīnijas pieejamas Konkurences padomes interneta vietnē: http://www.kp.gov.lv/uploaded_files/Vadlinijas_LAPKsodi.pdf Konkurences padomes priekšsēdētāja I.Jaunzeme Sekretāre Z.Leite |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 175.5 pantā paredzēto pārkāpumu SIA "VTA Serviss" ..
Izdevējs: Konkurences padome
Veids:
lēmums
Numurs: E02-48Pieņemts: 28.07.2011.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 128, 17.08.2011.
Saistītie dokumenti
|