Izdarīt Ministru kabineta 2008.gada 28.jūlija noteikumos
Nr.606 "Noteikumi par darbības programmas
"Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma
3.4.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras
attīstība apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz
2000"" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 131.nr.; 2009, 6.,
38., 135., 165.nr.; 2010, 45., 126.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt noteikumu tekstā vārdus "Vides
ministrija" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija" (attiecīgā
locījumā).
2. Izteikt 11.1.apakšpunktu šādā redakcijā:
"11.1. projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas
sagatavošanas izmaksas (tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to
saistītās aktualizācijas, ar ietekmes uz vidi novērtējumu
saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas), būvprojekta
izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kā arī
autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā
10 procenti no projekta iesniegumā plānotajām kopējām
attiecināmajām izmaksām;".
3. Svītrot 11.2.apakšpunktu.
4. Izteikt 11.3., 11.4. un 11.5.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"11.3. būvdarbu izmaksas, ieskaitot ekspluatācijai
neatbilstošu objektu demontāžas izdevumus, ja šo objektu
atrašanās vietā projekta infrastruktūras veidošana ir ekonomiski
un tehniski pamatota;
11.4. speciālās ūdenssaimniecības tehnikas (vakuummašīna)
piegāžu izmaksas;
11.5. publicitātes pasākumu izmaksas, ja attiecīgie
publicitātes pasākumi nepārsniedz obligātās prasības, ko nosaka
normatīvie akti par Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto
projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību
nodrošināšanu;".
5. Papildināt noteikumus ar 11.7.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"11.7. elektrības pieslēgumu rekonstrukcijas vai izbūves
izmaksas (no maģistrālās līnijas līdz projekta ietvaros
izbūvējamās infrastruktūras objektiem)."
6. Svītrot 11.1 punktā skaitļus "11.2."
un "11.4.".
7. Izteikt 13.1.apakšpunktu šādā redakcijā:
"13.1. projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas
sagatavošanas izmaksas (tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to
saistītās aktualizācijas, ar ietekmes uz vidi novērtējumu
saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas), būvprojekta
izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas un
autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, kas pārsniedz 10
procentu no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām
izmaksām;".
8. Svītrot 13.2.apakšpunktu.
9. Izteikt 13.5.apakšpunktu šādā redakcijā:
"13.5. elektrības pieslēgumu rekonstrukcijas vai izbūves
izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 11.7.apakšpunktā minētās
izmaksas;".
10. Izteikt 29.punktu šādā redakcijā:
"29. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu
(3.pielikums) sagatavo atbilstoši šo noteikumu 4.pielikumā
minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem."
11. Svītrot 30.punktu.
12. Svītrot 40.punktu.
13. Izteikt 41.punktu šādā redakcijā:
"41. Vērtēšanas komisija vērtē projektu iesniegumus šādā
secībā:
41.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo
noteikumu 4.pielikuma 44., 45., 46., 47. un 48.punktā minētajiem
administratīvajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem
kritērijiem ir "Nē", projekta iesnieguma vērtēšanu
neturpina un atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par
projekta iesnieguma noraidīšanu;
41.2. ja projekta iesniegums šo noteikumu 41.1.apakšpunktā
minētajos kritērijos novērtēts ar "Jā", projekta
iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 14., 15.,
16., 17., 22., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 33., 34., 38., 40.,
41., 42., 43., 51., 52., 53., 54. un 55.punktā minētajiem
kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir
"Nē", projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina un
atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta
iesnieguma noraidīšanu;
41.3. ja projekta iesniegums šo noteikumu 41.2.apakšpunktā
minētajos kritērijos novērtēts ar "Jā", projekta
iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 18., 19.,
20., 21., 23., 30., 31., 32., 35., 36., 37., 39., 49., 50. un
56.punktā minētajiem kritērijiem un kvalitātes kritērijiem
saskaņā ar šo noteikumu 39.punktu. Ja projekta iesnieguma
vērtējums neatbilst kvalitātes kritērijiem atbilstoši šo
noteikumu 39.1.apakšpunktam, projekta iesnieguma vērtēšanu
neturpina un atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par
projekta iesnieguma noraidīšanu;
41.4. ja projekta iesniegums atbilst kvalitātes kritērijiem
saskaņā ar šo noteikumu 39.1.apakšpunktu, projekta iesniegumu
vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 57. un 58.punktā
minētajam kritērijam."
14. Izteikt 43.1.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"43.1. tas atbilst šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem
administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes
kritērijiem;".
15. Izteikt 44.2.apakšpunktu šādā redakcijā:
"44.2. precizēt šo noteikumu 4.pielikuma 56.punktā
minētos iesniegtos dokumentus;".
16. Izteikt 44.7.apakšpunktu šādā redakcijā:
"44.7. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši
plānotajām projekta aktivitātēm (4.pielikuma
23.punkts);".
17. Izteikt 44.10.apakšpunktu šādā redakcijā:
"44.10. precizēt plānotos publicitātes un vizuālās
identitātes pasākumus (4.pielikuma 32.punkts);".
18. Papildināt noteikumus ar 44.12.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"44.12. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo
noteikumu 4.pielikuma 39.punktā minētajam kritērijam."
19. Papildināt noteikumus ar 63.punktu šādā redakcijā:
"63. Šo noteikumu 11.1. un 13.1. apakšpunkts ir
attiecināms uz ceturto un nākamajām projektu iesniegumu atlases
kārtām."
20. Izteikt 4.pielikumu šādā redakcijā:
Nr.
p.k.
|
Kritērijs
|
Vērtējums
|
1.
KVALITĀTES KRITĒRIJI
|
Vērtējums
punktos
|
1.
|
Projektā plānoto aktivitāšu
gatavība uzsākšanai:
|
|
Jāiegūst vismaz
1 punkts
|
1.1.
|
projekts nav gatavs uzsākšanai
(veicamo būvdarbu saraksts nav sagatavots vai sagatavots
nekvalitatīvi)
|
0
|
1.2.
|
projektam ir zema gatavība
uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu
saraksts, iepirkuma dokumentācija nav sagatavota)
|
1
|
1.3.
|
projektam ir vidēja gatavība
uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu
saraksts, sagatavota iepirkuma dokumentācija tehniskā
projekta izstrādei vai ir noslēgts līgums tehniskā projekta
izstrādei)
|
3
|
1.4.
|
projektam ir augsta gatavība
uzsākšanai (akceptēts būvdarbu tehniskais projekts,
sagatavotas tehniskās specifikācijas iepirkumam)
|
5
|
2.
|
Projekta īstenošanas risku
izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu
pieaugums:
|
|
Jāiegūst vismaz
1 punkts
|
2.1.
|
projekta iesniegumā nav veikts
iespējamo risku izvērtējums
|
0
|
2.2.
|
projekta iesniegumā iespējamo
risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns
identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts
nepilnīgi
|
1
|
2.3.
|
projekta iesniegumā ir veikts
kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns
identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts
nepilnīgi
|
2
|
2.4.
|
projekta iesniegumā ir veikts
kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts
pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai
samazināšanai
|
3
|
3.
|
Projekta iesniegumā ir
izanalizētas iespējamās alternatīvas (finanšu,
tehnoloģiskais, tehniskais risinājums):
|
|
Jāiegūst vismaz
1 punkts
|
3.1.
|
nav veikta alternatīvu
analīze
|
0
|
3.2.
|
alternatīvu analīze veikta
tikai vienam no parametriem
|
1
|
3.3.
|
ir veikta alternatīvu analīze,
kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato
piedāvātās alternatīvas izvēli
|
2
|
3.4.
|
ir veikta alternatīvu analīze,
kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato
piedāvātās alternatīvas izvēli, un izvēlētā alternatīva ir
ar viszemākajām izmaksām
|
3
|
4.
|
Izmaksu atdeves novērtējuma
rādītājs (iedzīvotāju skaits, kuriem projekta īstenošanas
rezultātā tiks uzlabota ūdenssaimniecības pakalpojumu
kvalitāte un nodrošināta to pieejamība attiecībā pret
sākotnējām kopējām izmaksām):
Piezīme. Vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju aprēķina attiecībā uz projektu iesniegumiem, kuri
atbilst administratīvajiem un atbilstības kritērijiem -
projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa
attiecībā pret atlases kārtas projektu iesniegumu
skaitu
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
4.1.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir lielāka par
20 procentiem
|
1
|
4.2.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir no 10 līdz
20 procentiem
|
2
|
4.3.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir vienāds ar vidējo aprēķināto vai
par 10 procentiem (neieskaitot) to pārsniedz, vai par
10 procentiem (neieskaitot) mazāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju
|
3
|
4.4.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir no 10 līdz
20 procentiem
|
4
|
4.5.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir lielāka par
20 procentiem
|
5
|
5.
|
Ilgtermiņa ieguldījuma
novērtējums ūdenssaimniecības sistēmai pēc projekta
īstenošanas:
|
|
Jāiegūst vismaz
1 punkts
|
5.1.
|
nav veikts novērtējums par
plānotajiem ilgtermiņa ieguldījumiem vai ilgtermiņa
ieguldījumi plānoti termiņā līdz 1 gadam (neieskaitot)
|
0
|
5.2.
|
ilgtermiņa ieguldījumi plānoti
termiņā no 1 līdz 5 gadiem (neieskaitot)
|
1
|
5.3.
|
ilgtermiņa ieguldījumi plānoti
termiņā no 5 līdz 10 gadiem
|
2
|
5.4.
|
ilgtermiņa ieguldījumi plānoti
termiņā, kas pārsniedz 10 gadus
|
3
|
6.
|
Pēc projekta īstenošanas
nodrošināta normatīvo aktu prasībām atbilstoša
ūdenssaimniecības pakalpojumu (ūdensapgāde vai
kanalizācija) kvalitāte:
|
|
Jāiegūst vismaz
1 punkts
|
6.1.
|
mazāk nekā 50 procentiem
apdzīvotās vietas iedzīvotāju
|
0
|
6.2.
|
no 50 līdz 60 procentiem
(neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju
|
1
|
6.3.
|
no 60 līdz 75 procentiem
(neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju
|
2
|
6.4.
|
no 75 līdz 90 procentiem
(neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju
|
3
|
6.5.
|
no 90 līdz 95 procentiem
(neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju
|
4
|
6.6.
|
no 95 līdz 100 procentiem
apdzīvotās vietas iedzīvotāju
|
5
|
7.
|
Projekta nozīmība teritorijas attīstībā:
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
7.1.
|
projekta īstenošanas rezultātā
plānots uzlabot ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāti vai
pieejamību apdzīvotā vietā ar iedzīvotāju skaitu, mazāku
par 500
|
1
|
7.2.
|
projekta īstenošanas rezultātā
plānots uzlabot ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāti vai
pieejamību apdzīvotā vietā ar iedzīvotāju skaitu no 501
līdz 1000
|
3
|
7.3.
|
projekta īstenošanas rezultātā
plānots uzlabot ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāti vai
pieejamību apdzīvotā vietā ar iedzīvotāju skaitu no 1001
līdz 2000
|
5
|
8.
|
Pašvaldībai, kuras teritorijā
tiks īstenots ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstības
projekts, ir piešķirts vides pārvaldības un audita sistēmas
(EMAS) sertifikāts:
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
8.1.
|
vides pārvaldības un audita
sistēmas (EMAS) sertifikāts nav piešķirts
|
0
|
8.2.
|
vides pārvaldības un audita
sistēmas (EMAS) sertifikāts ir piešķirts
|
1
|
1.1.
kritēriji par horizontālām prioritātēm
|
Vērtējums
punktos
|
9.
|
Pieprasītā atbalsta
intensitāte.
Samazinot atbalsta intensitāti
par diviem procentpunktiem no maksimālās atbalsta
intensitātes saskaņā ar finanšu analīzi, vērtējums tiek
palielināts par vienu punktu.
Ja atbalsta intensitāti
samazina vairāk nekā par
10 procentpunktiem, tiek piešķirts maksimālais
vērtējums
|
0-5
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
10.
|
Projekta ietekme uz riska ūdens
objektiem - ūdens objektiem, kuros biogēno elementu slodzes
dēļ ir risks līdz 2015.gadam nesasniegt labu ūdens
kvalitāti (ilgtspējīga attīstība):
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
10.1.
|
nav pozitīvas ietekmes uz riska
ūdens objektiem
|
0
|
10.2.
|
ir pozitīva ietekme uz
potenciālajiem riska ūdens objektiem
|
3
|
10.3.
|
ir pozitīva ietekme uz riska
ūdens objektiem
|
5
|
11.
|
Projekta īstenošanai ir
pozitīva ietekme uz īpaši aizsargājamām dabas teritorijām
(ilgtspējīga attīstība):
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
11.1.
|
nav pozitīvas ietekmes
|
0
|
11.2.
|
ir pozitīva ietekme
|
5
|
12.
|
Projekta ietvaros plānots būvēt
vai rekonstruēt notekūdeņu attīrīšanas iekārtas
(ilgtspējīga attīstība):
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
12.1.
|
projekta ietvaros nav paredzēta
notekūdeņu attīrīšanas iekārtu būvniecība vai
rekonstrukcija
|
0
|
12.2.
|
projekta ietvaros plānots būvēt
vai rekonstruēt notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuru
darbība atbilst reģionālās vides pārvaldes noteiktajām
prasībām, bet tās ir nolietotas un neefektīvas
|
3
|
12.3.
|
projekta ietvaros plānots būvēt
vai rekonstruēt notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuru
darbība neatbilst reģionālās vides pārvaldes noteiktajām
prasībām, vai vispār nav notekūdeņu attīrīšanas iekārtu
|
5
|
13.
|
Projekta rezultātā plānota
normatīvo aktu prasībām atbilstoša notekūdeņu attīrīšanas
kvalitāte un dzeramā ūdens kvalitāte (ilgtspējīga
attīstība):
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
13.1.
|
projektā nav plānota normatīvo
aktu prasībām atbilstoša notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte
un dzeramā ūdens kvalitāte
|
0
|
13.2.
|
projektā plānots nodrošināt
normatīvo aktu prasībām atbilstošu dzeramā ūdens kvalitāti
vai notekūdeņu attīrīšanas kvalitāti
|
3
|
13.3.
|
projektā plānots nodrošināt
normatīvo aktu prasībām atbilstošu dzeramā ūdens kvalitāti
un notekūdeņu attīrīšanas kvalitāti
|
5
|
13.4.
|
projektā plānota viena
ūdenssaimniecības komponente (ūdensapgāde vai notekūdeņu
savākšana un attīrīšana), kuru īstenojot nodrošināta
normatīvo aktu prasībām atbilstoša dzeramā ūdens kvalitāte
un notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte
|
5
|
2.
ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI
|
2.1.
Projekta atbilstības kritēriji
|
Jā/Nē/NA
|
|
14.
|
Iedzīvotāju skaits apdzīvotajā
vietā nepārsniedz 2000
|
|
N
|
15.
|
Ja attiecīgajā apdzīvotajā
vietā iedzīvotāju skaits ir mazāks par 200 vai projekts
plānots atsevišķā objektā (piemēram, skolā) ar autonomu
ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu, projekta iesniegumā
sniegts projekta pamatojums vides piesārņojuma riskam,
sabiedrības veselības riskam vai ieguvumiem reģionālās
attīstības veicināšanai (pievienots kompetentās
institūcijas atzinums)
|
|
N (NA)
|
16.
|
Projekta iesniegums atbilst
aktivitātes mērķim - ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas
un attīrīšanas kvalitātes uzlabošana un pakalpojumu
pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves
vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju
eitrofikāciju, kā arī sekmējot ūdens resursu un
energoresursu racionālu izmantošanu
|
|
N
|
17.
|
Projekta iesniegumā iekļautās
atbalstāmās darbības atbilst vismaz vienai no aktivitātes
atbalstāmajām darbībām:
|
|
N
|
17.1.
|
kvalitatīva dzeramā ūdens
sagatavošanas un piegādes nodrošināšana un ūdens resursu
aizsardzība
|
|
17.2.
|
ar komunālajiem notekūdeņiem
vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšana
|
|
17.3.
|
normatīvajos aktos noteiktajiem
ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem
atbilstošu ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības
nodrošināšana
|
|
18.
|
Projekta iesniegumā iekļautās
attiecināmās izmaksas atbilst aktivitātes attiecināmajām
izmaksām:
|
|
P
|
18.1.
|
tehniski ekonomiskā pamatojuma,
ar to saistītās aktualizācijas, ar ietekmes uz vidi
novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas,
būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes
izmaksas un autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas,
bet ne vairāk kā 10 procenti no projekta iesniegumā
plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām, ja šādas
izmaksas paredzētas
|
|
18.2.
|
būvdarbu izmaksas
|
|
18.3.
|
piegāžu līgumu izmaksas, tai
skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādes, montāžas un
noregulēšanas izmaksas, ja tādas paredzētas projekta
iesniegumā
|
|
18.4.
|
publicitātes pasākumu
izmaksas
|
|
|
18.5.
|
pievienotās vērtības nodokļa
izmaksas
|
|
|
19.
|
Projekta iesniegumā iekļautās
neattiecināmās izmaksas atbilst aktivitātes
neattiecināmajām izmaksām
|
|
P
|
20.
|
Projekta maksimālās
attiecināmās izmaksas nepārsniedz 351402 latus
|
|
P
|
21.
|
Valsts budžeta finansējums ir
10 procenti no projekta iesniegumā plānotajām kopējām
attiecināmajām izmaksām, pašvaldības budžeta finansējums -
vismaz pieci procenti no plānotajām projekta kopējām
attiecināmajām izmaksām (kritērijs attiecināms uz pirmās
projektu iesniegumu atlases kārtas projektu
iesniegumiem)
|
|
P (NA)
|
22.
|
Projekta iesniegumā projekta
apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām
darbībām:
|
|
N
|
22.1.
|
ir veicamo darbību tehniskais
raksturojums
|
|
22.2.
|
norādīti rezultāta un iznākuma
rādītāji, un tie atbilst aktivitātes mērķim
|
|
22.3.
|
norādīts veicamo darbību
izvietojums projekta īstenošanas teritorijā
|
|
22.4.
|
norādīti veicamo darbību
ekonomiskie ieguvumi
|
|
22.5.
|
norādīti veicamo darbību
kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi
|
|
22.6.
|
norādīti veicamo darbību
kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi Eiropas
Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu prasību
ieviešanā vides aizsardzības un ūdenssaimniecības jomā
|
|
22.7.
|
paredzēta principa
"piesārņotājs maksā" ievērošana, īstenojot
projektu
|
|
23.
|
Projekta laika grafiks atbilst
plānotajām projekta aktivitātēm
|
|
P
|
24.
|
Projekta iesniegumā sniegtā
informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās
projekta rezultātu ilgtspēju:
|
|
N
|
24.1.
|
ir atbilstoša institucionālā
struktūra
|
|
24.2.
|
ir atbilstoši plānotas projekta
rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas un
uzturēšanas izmaksas
|
|
24.3.
|
ir plānota atbilstoša tarifu
politika, kas nodrošinās nepieciešamos ekspluatācijas un
attīstības izdevumus (ja ņemts aizņēmums - arī aizdevuma
atmaksāšanu)
|
|
24.4.
|
ir vai būs pieejams personāls,
lai nodrošinātu projekta īstenošanas rezultātā radīto
pamatlīdzekļu atbilstošu ekspluatāciju
|
|
25.
|
Projekta iesniegumā norādītie
būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji (piemēram, tīklu
garums, infrastruktūras objekti, piegādājamā tehnika)
atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas
raksturo izvirzīto projekta mērķu sasniegšanu
|
|
N
|
26.
|
Projekta finanšu analīze
veikta, ievērojot:
|
|
N
|
26.1.
|
reālo sociālo diskonta likmi
vai atbilstošu nominālo diskonta likmi
|
|
26.2.
|
reālo finansiālo diskonta likmi
vai atbilstošu nominālo diskonta likmi
|
|
26.3.
|
atbilstošus konversijas faktoru
rādītājus
|
|
26.4.
|
atbilstošas vidēja termiņa un
ilgtermiņa prognozes
|
|
27.
|
Projekta finanšu analīzes
rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti
|
|
N
|
28.
|
Pieprasītā Eiropas Reģionālās
attīstības fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte
pamatota ar projekta finanšu analīzes rezultātiem
|
|
N (NA)
|
29.
|
Projekta budžetā iekļautās
izmaksas:
|
|
N
|
29.1.
|
ietver visas projekta
īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas
|
|
29.2.
|
ir saskaņā ar būvdarbu tāmi
|
|
29.3.
|
ir samērīgas un pamatotas,
norādīti skaidri pieņēmumi izmaksu aprēķinam
|
|
29.4.
|
ir tieši nepieciešamas projekta
īstenošanai
|
|
29.5.
|
atbilst prognozētajām vidējām
tirgus cenām pusgada laikā pirms projektu iesniegumu
atlases kārtas izsludināšanas
|
|
30.
|
Projekta naudas plūsmas
prognoze:
|
|
P
|
30.1.
|
parāda gan finansējuma
pieprasījumu, gan izmaksu prognozi
|
|
30.2.
|
ir atbilstoša plānotajam laika
grafikam
|
|
30.3.
|
ir atbilstoša projekta finanšu
plānam
|
|
31.
|
Projekta iesniegumā plānotā
projekta ieviešana un plānotie cilvēkresursi nodrošina
normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja
funkcijas:
|
|
P
|
31.1.
|
projekta administratīvajai
(piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība)
vadībai
|
|
31.2.
|
projekta finanšu (piemēram,
grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana,
finanšu plānošana) vadībai
|
|
31.3.
|
projekta tehniskajai (piemēram,
saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu
progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana) vadībai
|
|
32.
|
Projektā plānotie publicitātes
un vizuālās identitātes pasākumi atbilst normatīvajiem
aktiem par Eiropas Savienības fondu publicitātes un
vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu
|
|
P
|
2.2.
Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji
|
Jā/Nē/NA
|
|
33.
|
Projekta iesniedzējs -
pašvaldība, pašvaldības iestāde vai aģentūra,
kapitālsabiedrība - sniedz sabiedriskos pakalpojumus
projekta iesniegumā norādītajā teritorijā
|
|
N
|
34.
|
Vienā projektu iesniegumu
atlases kārtā par vienu apdzīvotu vietu projekta
iesniedzējs ir iesniedzis vienu projekta iesniegumu
|
|
N
|
35.
|
Ja sabiedrisko pakalpojumu
sniedz kapitālsabiedrība, ar pašvaldību ir noslēgts līgums,
kurā nosaka:
|
|
P (NA)
|
35.1.
|
konkrētus sniedzamos
ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus
|
|
35.2.
|
prasību ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam uzturēt un atjaunot
nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai minētos pakalpojumus
varētu sniegt atbilstoši katram konkrētajam pakalpojumam
noteiktajām prasībām
|
|
35.3.
|
līguma darbības laiku
|
|
35.4.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas teritoriju
|
|
35.5.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās
tiesības
|
|
35.6.
|
iespējas saņemt atlīdzības
(kompensācijas) maksājumus - investīcijas sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā - un nosacījumi
atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai,
kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības
(kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un
atmaksāšanai
|
|
36.
|
Ja sabiedrisko pakalpojumu
sniedz pašvaldība vai tās iestāde, par ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ir pieņemts pārvaldes
lēmums, kurā nosaka:
|
|
P (NA)
|
36.1.
|
konkrētus sniedzamos
ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus
|
|
36.2.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas teritoriju
|
|
36.3.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu tarifus
|
|
37.
|
Ja sabiedrisko pakalpojumu
sniedz pašvaldības aģentūra, par ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ir noslēgts pārvaldes
līgums, kurā nosaka:
|
|
P (NA)
|
37.1.
|
pašvaldības aģentūrai uzdotās
funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu
sniegšanā, tajā skaitā konkrētus sniedzamos
ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus
|
|
37.2.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanas teritoriju
|
|
37.3.
|
ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu tarifus
|
|
38.
|
Projekta iesniedzēja īpašumā ir
visa infrastruktūra ūdenssaimniecības sabiedrisko
pakalpojumu sniegšanai atbilstoši pašvaldības un
kapitālsabiedrības noslēgtajam līgumam, ja projekta
iesniedzējs ir kapitālsabiedrība
|
|
N (NA)
|
39.
|
Projekta iesniedzējam
iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmajā darbdienā nav
nodokļu parādu
|
|
P
|
40.
|
Kapitālsabiedrība neatrodas
likvidācijas vai maksātnespējas procesā
|
|
N (NA)
|
41.
|
Projekta iesniedzēja finanšu
situācijas novērtējums apliecina finansiālo stabilitāti pēc
projekta īstenošanas
|
|
N
|
42.
|
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka nodrošinās finansējumu no saviem
līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas
|
|
N
|
43.
|
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus
zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi
|
|
N
|
3.
ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI
|
Jā/Nē/NA
|
|
44.
|
Projekta iesniegums ir
iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā
|
|
N
|
45.
|
Projekta iesniegums sagatavots
atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai
|
|
N
|
46.
|
Projekta iesniegums sagatavots
latviešu valodā
|
|
N
|
47.
|
Projekta iesniegums sagatavots
datorrakstā
|
|
N
|
48.
|
Projekta iesniegumu
parakstījusi projekta iesniedzēja atbildīgā persona vai
pilnvarota persona
|
|
N
|
49.
|
Iesniegts viens projekta
iesnieguma oriģināls un viena kopija, kā arī elektroniskā
versija, kurai pielikumā ir tikai projekta iesnieguma
veidlapa un izmaksu ieguvumu analīze (ja projekta
iesniegums iesniegts papīra dokumenta formā)
|
|
P (NA)
|
50.
|
Gan projekta iesnieguma
oriģināls, gan kopija iesniegta caurauklota, pievienoto
dokumentu lapas ir numurētas (ja projekta iesniegums
iesniegts papīra dokumenta formā)
|
|
P (NA)
|
51.
|
Projekta iesniegums ir
noformēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko
dokumentu apriti (ja projekta iesniegums iesniegts
elektroniskā dokumenta formā)
|
|
N (NA)
|
52.
|
Projekta iesniegums parakstīts
ar drošu elektronisko parakstu (ja projekta iesniegums
iesniegts elektroniskā dokumenta formā)
|
|
N (NA)
|
53.
|
Projekta iesniegums izstrādāts
DOC, XLS, PDF vai JPG datņu
formātā (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā
dokumenta formā)
|
|
N (NA)
|
54.
|
Projekta iesnieguma pielikumi
ir izstrādāti un noformēti atbilstoši normatīvajiem aktiem
par elektronisko dokumentu apriti (ja projekta iesniegums
iesniegts elektroniskā dokumenta formā)
|
|
N (NA)
|
55.
|
Projekta iesnieguma veidlapā ir
aizpildītas visas sadaļas
|
|
N
|
56.
|
Projekta iesniegumam ir
pievienoti visi norādītie pielikumi:
|
|
P (NA)
|
56.1.
|
ūdenssaimniecības attīstības
tehniski ekonomiskais pamatojums (tai skaitā papildu
dokumentācija, kas paskaidro vai aktualizē tehniski
ekonomisko pamatojumu, ja tāda nepieciešama)
|
|
|
56.2.
|
projekta kartogrāfiskais
materiāls ir atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju
par projekta aktivitāšu izvietojumu projekta īstenošanas
teritorijā un to ietekmi uz dabas objektiem apkārtējā
teritorijā
|
|
|
56.3.
|
būvdarbu tāme
|
|
|
56.4.
|
pašvaldības apliecinājums,
ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošam
pašvaldības teritorijas plānojumam un detālplānojumam
|
|
|
56.5.
|
Vides pārraudzības valsts
biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma
ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma
procedūras nepiemērošanu, vai Valsts vides dienesta
reģionālās vides pārvaldes atzinums par to, ka sākotnējais
ietekmes uz vidi novērtējums nav nepieciešams
|
|
|
56.6.
|
ūdenssaimniecības būvju
būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akcepts tehniski
ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības
objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem
aktiem
|
|
|
56.7.
|
pārvaldes lēmuma, pārvaldes
līguma vai pašvaldības un kapitālsabiedrības (atbilstoši
projekta iesniedzēja juridiskajam statusam) līguma par
ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu
kopija
|
|
|
56.8.
|
licences par sabiedriskā
pakalpojuma sniegšanu kopija, ja pakalpojumus sniedz
kapitālsabiedrība
|
|
(NA)
|
56.9.
|
noslēgtā kredītlīguma kopija
vai kredītinstitūcijas izdota dokumenta kopija, kas
apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir
paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma
|
|
(NA)
|
56.10.
|
pašvaldības lēmums par
finansējuma piešķiršanu vai nodrošināšanu
|
|
(NA)
|
56.11.
|
pašvaldības lēmums par
galvojumu vai aizņēmumu, ja projektā paredzēts pašvaldības
galvojums vai aizņēmums
|
|
(NA)
|
56.12.
|
pašvaldības lēmums par to, ka
pašvaldība saskaņo projekta iesniedzēja sagatavoto projekta
iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu
|
|
|
56.13.
|
projekta naudas plūsmas
prognoze
|
|
|
4.
FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJI
|
Jā/Nē
|
|
57.
|
Ja projekta iesniegums atbilst
administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes vērtēšanas
kritērijiem, tad 1., 2., 3., 5., 6., 7. un
13.kritērija kopējais vērtējums ir vismaz 10 punktu
|
|
N
|
58.
|
Sarindojot 57.punktā minētajā
kritērijā ar "Jā" novērtētos projektu iesniegumus
prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktu ieguvušo
projekta iesniegumu), projektu iesniegumu atlases kārtā
attiecīgā reģiona finansējuma kvotas ietvaros projekta
iesniegumam pietiek finansējuma
|
|
N
|
Apzīmējumi.
N - ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.
P - pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu
(projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem,
precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā).
NA (neattiecas) - ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz
konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā
uz šo kritēriju."