Teksta versija
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Ministru kabineta rīkojums Nr.596

Rīgā 2010.gada 8.oktobrī (prot. Nr.49 29.§)

Par Koncepciju par Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla kompleksa izveidošanu Latviešu strēlnieku laukumā, Rīgā

1. Atbalstīt Koncepcijā par Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla kompleksa izveidošanu Latviešu strēlnieku laukumā, Rīgā (turpmāk - koncepcija), ietverto risinājuma 3.variantu.

2. Noteikt Kultūras ministriju par atbildīgo institūciju koncepcijas īstenošanā.

3. Finanšu ministrijai likumprojektā "Par valsts budžetu 2011.gadam" paredzēt tiesību normu, kurā noteikts, ka valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi" 2011.gadā neieskaita valsts budžetā valsts īpašumu atsavināšanā gūtos ieņēmumus 350 000 latu apmērā, bet novirza tos nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 001 0095) Latviešu strēlnieku laukumā 1, Rīgā, rekonstrukcijai.

4. Kultūras ministrijai sadarbībā ar Finanšu ministriju (valsts akciju sabiedrību "Valsts nekustamie īpašumi") izvērtēt optimālākos būvniecības darbu finansēšanas modeļus un līdz 2012.gada 1.jūnijam iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā tiesību akta projektu ar priekšlikumiem par turpmāko rīcību Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla kompleksa izveidošanai Latviešu strēlnieku laukumā, Rīgā.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Kultūras ministra vietā - izglītības un zinātnes ministre T.Koķe



 

(Ministru kabineta
2010.gada 8.oktobra
rīkojums Nr.596)

Koncepcija par Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla kompleksa izveidošanu Latviešu strēlnieku laukumā, Rīgā

Ievads

Deklarācijā par Valda Dombrovska vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 11.2.2.punktā paredzēts pieejamo finanšu resursu ietvaros izveidot Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriālu, kurā ietilpst arī uzsāktā Latvijas Okupācijas muzeja pārbūve, izveidojot arhitektonisku kompleksu Latviešu strēlnieku laukumā, kurš vēstīs par Latvijas tautas represijām Padomju okupācijas periodā.

VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (turpmāk - VNĪ) veic abu piemiņas memoriāla kompleksa objektu - Latvijas Okupācijas muzeja rekonstrukcijas (turpmāk - Nākotnes Nams) un Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla (turpmāk - Memoriāls) būvniecības īstenošanu saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 16.maija rīkojumu Nr.347 "Par programmu "Mantojums - 2018. Kultūras infrastruktūras uzlabošanas programma 2006. - 2018.gadam", Ministru kabineta 2007.gada 17.maija rīkojumā Nr.286 "Par Latvijas Okupācijas muzeja ēkas Rīgā Latviešu strēlnieku laukumā 1, rekonstrukciju", Ministru kabineta 2009.gada 30.jūnija rīkojumā Nr.435 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla kompleksam Rīgā, Latviešu strēlnieku laukumā" noteikto un saskaņā ar 2008.gada 11.jūnijā noslēgto līgumu starp Kultūras ministriju un VNĪ.

Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla kompleksa īstenošanā sadarbojas Kultūras ministrija, Aizsardzības ministrija, Rīgas dome un VNĪ, pamatojoties uz 2008.gada 20.jūnijā noslēgto līgumu "Par Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla Rīgā, Latviešu strēlnieku laukumā 1 projektēšanas un būvniecības darbiem".

Lai aktualizētu informāciju par Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla kompleksa īstenošanas gaitu un saskaņotu turpmāko rīcību, kultūras ministrs 2010.gada 20.aprīlī ir izdevis rīkojumu Nr.2.1.-1/-109 "Par darba grupas izveidošanu", kurā pārstāvēta Kultūras ministrija, VNĪ, Rīgas dome un Latvijas Okupācijas muzejs.

I. Situācijas raksturojums

[1] Sagatavošanas darbi

Arhitektoniskā kompleksa izveides priekšnoteikums ir bijis Latviešu strēlnieku laukuma detālplānojuma izstrādāšana un apstiprināšana. 2010.gada 13.aprīlī ir pieņemts Rīgas domes lēmums Nr.1246 "Par Latviešu strēlnieku laukuma teritorijas detālplānojumu apstiprināšanu".

Abu projektu - gan Nākotnes Nama, gan Memoriāla - izstrāde un realizācija ir saistīta ar nepieciešamību veikt Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukciju, nodrošinot inženiertīklu pārvietošanu ielu sarkanajās līnijās. Šī uzdevuma veikšanai ir nepieciešams Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijas būvprojekts, saskaņā ar kuru būtu veicami rekonstrukcijas darbi. Pēc 2008.gadā Rīgas pilsētas būvvaldes veiktajiem aprēķiniem Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijas būvprojekta un rekonstrukcijas izmaksas kopā sastāda Ls 779 000, ko proporcionāli veido valsts, pašvaldības un SIA "Māja G25" zemes daļas pret Grēcinieku ielu.

Lai izstrādātu būvprojektu un veiktu rekonstrukciju, ir jāslēdz līgums starp VNĪ, Rīgas domi un SIA "Māja G25" (daļa teritorijas ir SIA "Māja G25" īpašums).

[2] Memoriāls

Kultūras ministrija izsludinātajā starptautiskajā metu (ideju) konkursā"Padomju okupācijas upurupiemiņas memoriāls" uzvarēja mākslinieka Kristapa Ģelža, arhitektes Ilzes Miķelsones un sonologa Voldemāra Johansona pieteikumu ar devīzi "Vēstures taktīla". Pamatojoties uz 2008.gada 11.jūnijā Kultūras ministrijas un VNĪ noslēgto līgumu, VNĪ 2008.gada 9.oktobrī noslēdza līgumu Nr.09-08/201 ar SIA "Taktīla" par skiču un tehniskā projekta izstrādi. Šobrīd starp VNĪ un SIA "Taktīla" ir panākta vienošanās par līguma izpildes apturēšanu līdz 2011.gada 1.jūlijam.

Memoriāla skiču projekts ir izstrādāts un 2009.gada 7.aprīlī saskaņots Rīgas pilsētas būvvaldē. Lai turpinātu Memoriāla tehniskā projekta izstrādāšanu, jāveic Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijas būvprojekta izstrāde, tehnisko projektu saskaņošana un Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcija.

[3] Nākotnes Nams

Latvijas Okupācijas muzeja rekonstrukcijas skiču projekts ir izstrādāts un saskaņots Rīgas pilsētas būvvaldē. Tā kā ir beidzies skiču projekta derīguma termiņš, VNĪ veic skiču projekta pārskaņošanu un plānošanas arhitektūras uzdevuma atjaunošanu. Lai izstrādātu tehnisko projektu, VNĪ saskaņā ar 2007.gada 17.maija Ministru kabineta rīkojuma Nr.286 1.1.apakšpunktu jāveic tehniskā projekta projektēšanas uzdevuma saskaņošanu ar Latvijas Okupācijas muzeja biedrību un Kultūras ministriju, iepirkumi par tehniskā projekta izstrādi un autoratlīdzību arhitektam G.Birkertam, kā arī jāveic Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijas būvprojekta izstrāde, tehnisko projektu saskaņošana un Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcija.

[4] Finansējums

1) Kultūras ministrija Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla kompleksa īstenošanā līdz 2010.gadam ir ieguldījusi Ls 438 871 memoriāla teorētiskās bāzes, starptautiska konkursa organizēšanā, kataloga, skiču un tehnisko projektu izstrādei.

2) Okupācijas muzeja biedrība ir ieguldījusi Ls 249 629 Latvijas Okupācijas muzeja renovācijas un ekspozīcijas skiču projekta izstrādei, kā arī piesaistījusi privātpersonu ziedojumus - gandrīz Ls 1 000 000, kas paredzēti Nākotnes Nama ekspozīcijas iekārtošanai. Kavējot kompleksa realizāciju, ziedotāji var prasīt līdzekļu atdošanu. Balstoties uz jaunākajiem finansu pārskatiem, Okupācijas muzeja biedrībai ir bažas, ka tālāka kavējuma gadījumā var arī apsīkt ziedojumu plūsma muzeja darbībai, apdraudot muzeja spējas pildīt Latvijas Okupācijas muzeja likumā paredzētās muzeja saistības pret valsti jau nākamo 2-3 gadu laikā.

3) Aizsardzības ministrija saskaņā ar 2008.gada 20.jūnijā noslēgto četrpusējo līgumu starp Aizsardzības ministriju, Kultūras ministriju, VNĪ un Rīgas domi "Par Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla Rīgā, Latviešu strēlnieku laukumā 1 projektēšanas un būvniecības darbiem" bija plānojusi Ls 1 000 000 apjomā finansēt projekta realizāciju. Ņemot vērā ekonomisko situāciju valstī, Aizsardzības ministrija šobrīd nevar ieguldīt finansējumu projekta īstenošanā.

4) Rīgas dome izstrādājusi un 2010.gada 13.aprīlī apstiprinājusi Latviešu strēlnieku laukuma detālplānojumu. Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja ar 2009.gada 4.marta sēdes protokola Nr.107 2.punktu ir apņēmusies no Pilsētas infrastruktūras fonda piešķirt Ls 322 000 Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijai.

5) VNĪ plāno veikt Nākotnes Nama tehniskā projekta izstrādi un segt atlīdzību arhitektam G.Birkertam, tam kopā paredzot Ls 275 000.

Tabula Nr.1

Piemiņas memoriāla kompleksa īstenošanā ieguldītie resursi

Nr.

Posmi

Ieguldītie un pieejamie resursi

Summa LVL

VNĪ

Kultūras ministrija

Aizsardzības ministrija

Okupācijas muzeja biedrība

Rīgas dome

1.

Memoriāla teorētiskās bāzes, kataloga un starptautiska konkursa organizācija

130 077

-

130 077

-

-

-

2.

Memoriāla skiču projekta un tehniskā projekta izstrāde

308 794

-

308 794

-

-

-

3.

Nākotnes Nama renovācijas un ekspozīcijas skiču projekta izstrāde

249 629

-

-

-

249 629

-

4.

Nākotnes Nama tehniskā projekta izstrāde

275 000

275 000

-

 

-

-

5.

Strēlnieku laukuma detālplānojuma izstrāde

158 929

-

-

-

-

158 929

Pavisam kopā:

1 122 429

275 000

438 871

-

249 629

158 929

Līdz šim Memoriāla un Nākotnes nama īstenošanā ir ieguldīti ievērojami līdzekļi (skat. tabula Nr.1). Jebkura kavēšanās ar Piemiņas memoriāla kompleksa īstenošanu nav pieļaujama, ne tikai tādēļ, ka tas veidotu izmaksu pieaugumu, bet arī tādēļ, ka Rīgas pilsēta 2014.gadā ir izvēlēta par Eiropas kultūras galvaspilsētu, kas paredz plašu kultūras aktivitāšu daudzveidību un tūristu skaita pieaugumu (pēc citu pilsētu pieredzes, kuras ir bijušas Eiropas kultūras galvaspilsētas, līdz pat 150% palielinās tūristu skaits pilsētā). Novilcinot Memoriāla un Nākotnes nama būvniecības uzsākšanu, veidosies situācija, ka Rīga būs uzmanības centrā, bet Okupācijas muzejs, kas ir nozīmīgs kultūras tūrisma objekts, kurš skaidro Latvijas vēsturi 51 okupācijas gada laikā un okupācijas ietekmi uz valsts, sabiedrības un kultūras attīstību, būs slēgts rekonstrukcijai un Vecrīgas centrā būs būvlaukums. Lai no tā izvairītos Piemiņas memoriāla kompleksa būvniecība būtu jāpabeidz 2013.gadā, paredzot Okupācijas muzejam 6 - 8 mēnešus laika ekspozīcijas iekārtošanai.

Tabula Nr.2

Piemiņas memoriāla kompleksa īstenošanas nepieciešamie resursi

Nr.

Posmi

Summa LVL

1.

Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijas (projektēšana un realizācija) valstij piekrītošās daļas izmaksas

446 000

2.

Memoriāla būvniecība

1 995 000

3.

Nākotnes Nama būvniecība

3 126 000

Pavisam kopā:*

5 567 000

*Pēc VNĪ veiktajiem aprēķiniem; kompleksa būvniecības izmaksas precīzi tiks noteiktas pēc tehniskā projekta izstrādes, būvdarbu un citu nepieciešamo iepirkumu konkursu rezultātiem.

II. Piemiņas memoriāla kompleksa īstenošanas posmi

Piemiņas memoriāla kompleksa īstenošana ir organizējama divos posmos:

1.posms - Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcija;

2.posms - Memoriāla un Nākotnes Nama būvniecība.

Katra kompleksa īstenošanas posma risinājumam koncepcijā tiek piedāvāti divi varianti.

Kā alternatīva piemiņas memoriāla kompleksa pilnai attīstībai tiek piedāvāts risinājums, kas paredz neatliekamos muzeja ēkas rekonstrukcijas darbus, tādējādi novēršot muzeja darbības apdraudējumu. Koncepcijā šis risinājums apzīmēts kā 3.variants.

III. Prognoze par sekām, kuras radīsies, ja netiks risinātas problēmas

[1] Netiks īstenota valdības apņemšanās Deklarācijā par Valda Dombrovska vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību izveidot Padomju okupācijas upuru piemiņas vietu Rīgas centrā;

[2] Okupācijas muzejs nespēs veikt Okupācijas muzeja likumā deleģēto uzdevumu kvalitatīvu un mūsdienīgu izpildi, tai skaitā oficiālo un darba vizīšu apkalpošanu un to delegāciju vai pārstāvju iepazīstināšanu ar Latvijas vēstures faktiem par okupācijas periodu un tā skaidrošanu;

[3] Kavējot kompleksa realizāciju, ziedotāji var atprasīt ziedojumus, kas paredzēti Nākotnes Nama ekspozīcijas iekārtošanai;

[4] Netiks nodrošināts kvalitatīvs tūrisma piedāvājums Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas programmā.

IV. Problēmu risinājumu varianti

1. posms. Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcija.

[1] A variants - piešķirt Kultūras ministrijas 2011.gada budžetā finansējumu Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijas valstij piekrītošās daļas izmaksu segšanai.

Nepieciešamais finansējums Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijas valstij piekrītošās daļas izmaksu segšanai ir Ls 446 000, kas ietver būvprojektu un īstenošanu.

Priekšlikumi turpmākās rīcības plānošanai:

1) Kultūras ministrijai 2011.gada budžetā tiek piešķirta nepieciešamā summa rekonstrukcijas veikšanai.

2) Kultūras ministrija slēdz Papildus vienošanos ar VNĪ pie 2008.gada 11.jūnijā noslēgtā līguma Nr.2.1.-15-280, par iepirkumu procedūru organizēšanu un Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijas nodrošināšanu.

3) VNĪ slēdz līgumu ar Rīgas domi par Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijas pašvaldībai piekrītošās daļas izmaksu segšanu un panāk vienošanos ar SIA "Māja G25" par privātā uzņēmu līdzdalību.

4) VNĪ organizē iepirkuma procedūras, nodrošina inženiertīklu rekonstrukcijas būvprojekta izstrādi un inženiertīklu rekonstrukcijas veikšanu.

Īstenojot šo variantu, ir iespējams izstrādāt Memoriāla un Nākotnes Nama tehniskos projektus, bet netiek veikta Piemiņas memoriāla kompleksa būvniecība.

Šajā variantā piedāvātā risinājuma ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem Koncepcijas 1.pielikumā.

[2] B variants - uzdot VNĪ organizēt Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukciju.

Ministru kabinets uzdod Finanšu ministrijai (valsts akciju sabiedrību "Valsts nekustamie īpašumi") nodrošināt Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijas organizēšanu, tai skaitā nodrošināt finansējuma piesaisti valstij piekrītošās izdevumu daļas segšanai.

Priekšlikumi turpmākās rīcības plānošanai:

1) VNĪ slēdz līgumu ar Rīgas domi par Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijas pašvaldībai piekrītošās daļas izmaksu segšanu.

2) VNĪ veic valstij piekrītošās izdevumu daļas, t.i., Ls 446 000 (skat. tabula Nr.3) piesaisti.

3) VNĪ organizē iepirkuma procedūras, nodrošina inženiertīklu rekonstrukcijas būvprojekta izstrādi un inženiertīklu rekonstrukcijas veikšanu.

Tabula Nr.3

Valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" būvniecības investīciju projektu ietvaros faktiskās un plānotās izmaksas sadalījumā pa gadiem (latos ar PVN)

Nr.

Projekta nosaukums

Pavisam
kopā
(ar PVN)*

Faktiskās un plānotās izmaksas (ar PVN)

2010

2011

2012

2013

2014

1

Pirms projekta izpēte

0

         

2

Tehniskā projekta izstrāde

42 000

   

37 333

4 667

 

3

Tehniskā projekta ekspertīze

0

         

4

Būvniecības darbi

378 000

     

189 000

189 000

5

Būvniecības tehniskā uzraudzība

14 000

     

7 000

7 000

6

Būvniecības autoruzraudzība

7 000

     

3 500

3 500

7

Citas ar būvniecību saistītās izmaksas

5 000

     

2 500

2 500

Inženiertīklu rekonstrukcijas Rīgā, Grēcinieku ielā izmaksas kopā:

446 000

0

0

37 333

206 667

202 000

* Projekta kopējās izmaksas ir precizējamas pēc tehniskā uzdevuma izstrādes (pārskatīšanas), pēc būvniecības tehniskā projekta izstrādes (t.sk., pārprojektēšanas), pēc būvniecības līguma noslēgšanas un pēc objekta nodošanas ekspluatācijā.

VNĪ kapitālieguldījumu un piesaistītā kapitāla provizoriskās izmaksas kopā veido Ls 875 435,10 (skat. tabula Nr.4), kurus paredzēts valstij 20 gadu laikā atmaksāt (skat. Tabula Nr.5). Nomas maksas apmērs vidēji Ls 43 772 gadā.

Tabula Nr.4

Valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" provizoriskie nomas maksas aprēķini*

Nr.

Inženiertīklu rekonstrukcija Rīgā, Grēcinieku ielā

Vidēji gados:

20

Vidēji
gadā

Vidēji
mēnesī

1

Kapitālieguldījumi (bez PVN);

368 595,04

18 429,75

1 535,81

2

Piesaistītā kapitāla izmaksas (t.sk., resursu cena un bankas aizdevuma procenta likme pret kapitālieguldījumiem ar PVN (2.punkts);

354 905,04

17 745,25

1 478,77

PAVISAM KOPĀ (bez PVN):

723 500,08

36 175,00

3 014,58

PVN (21%):

151 935,02

7 596,75

633,06

PAVISAM KOPĀ (ar PVN):

875 435,10

43 771,75

3 647,64

* Ņemot vērā to, ka katrs nekustamā īpašuma provizoriskais nomas maksas aprēķins ir tieši saistīti ar plānotajiem būvniecības un apsaimniekošana un uzturēšanas izmaksu apmēriem, kuri šobrīd ir noteikti balstoties uz provizoriskiem rādītājiem, ir precizējami atbilstoši pēc tehniskā uzdevuma izstrādes (pārskatīšanas), pēc būvniecības tehniskā projekta izstrādes (t.sk., pārprojektēšanas), pēc būvniecības līguma noslēgšanas un pēc objekta nodošanas ekspluatācijā.

Tabula Nr.5

Valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" būvniecības investīciju projektu ietvaros aprēķināto (provizorisko) nomas maksu ietekme uz valsts budžetu*

Nr.

p.k.

Projekta nosaukums

Likumā par valsts budžetu faktiski paredzētā vai ilgtermiņa saistībā paredzamais nomas maksas apmērs

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

Turpmākie
gadi kopā

Kopā

1.

Inženiertīklu rekonstrukcija Rīgā, Grēcinieku ielā:

1

2

3

4

5

6

7

   

21 886

43 772

43 772

43 772

43 772

43 772

43 772

590 919

875 435

2.

Paredzēts likumā "Par valsts budžetu 2010.gadam":

0

0

0

0

0

0

0

0

0

3.

Papildus valsts budžetā paredzamie finanšu resursi :

21 886

43 772

43 772

43 772

43 772

43 772

43 772

590 919

875 435

Šajā variantā piedāvātā risinājuma ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem Koncepcijas 2.pielikumā.

2. posms. Memoriāla un Nākotnes Nama būvniecība.

[1] A variants - Memoriāla un Nākotnes Nama būvniecībai nepieciešamo finansējumu paredzēt no ES struktūrfondu neapgūtajiem līdzekļiem.

Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijai tiek realizēts 1.A vai 1.B variants.

Memoriāla un Nākotnes Nama būvniecībai nepieciešamo finansējumu piesaistīt no ES struktūrfondu neapgūtajiem līdzekļiem, piemēram, veicot finansējuma pārdali un piesaistīt finansējumu caur šādu apakšaktivitāti "Nacionālās nozīmes kultūras, aktīvā, veselības un rekreatīvā tūrisma produktu attīstība". Provizoriskās Memoriāla būvniecības izmaksas Ls 1 995 000 un Nākotnes nama būvniecības izmaksas Ls 3 126 000, kas kopā veido Ls 5 121 000. No ES Struktūrfondu neapgūtajiem līdzekļiem jāpiesaista 85% līdzfinansējums, kas veido Ls 4 352 850 līdzfinansējuma (85%) un Ls 768 150 valsts finansējuma (15%).

Priekšlikumi turpmākās rīcības plānošanai:

1) Finanšu ministrija sadarbībā ar Kultūras ministriju veic normatīvajos aktos paredzētās darbības, lai Memoriāla un Nākotnes Nama būvniecībai nepieciešamo finansējumu pārdalītu no ES struktūrfondu neapgūtajiem līdzekļiem.

2) Piemiņas memoriāla kompleksa būvniecību administrē un ES Struktūrfondu līdzfinansējumu piesaista KM.

3) KM organizē iepirkuma procedūras Nākotnes nama un Memoriāla būvniecībai.

4) Tiek veikta Nākotnes Nama un Memoriāla būvniecība.

Kultūras ministrija izvērtēs valsts atbalsta esamību atkarībā no izvēlētā finansēšanas modeļa un tālākās apsaimniekošanas modeļa un, ja nepieciešams, veiks darbības, lai saņemtu pozitīvu Eiropas Komisijas lēmumu saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 108.panta 3.punkta nosacījumiem.

Šajā variantā piedāvātā risinājuma ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem Koncepcijas 1.pielikumā.

[2] B variants - uzdot VNĪ piesaistīt finansējumu Memoriāla un Nākotnes Nama būvniecību.

Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukcijai tiek realizēts 1.A vai 1.B variants.

Ministru kabinets uzdod Finanšu ministrijai (valsts akciju sabiedrību "Valsts nekustamie īpašumi") piesaistīt finansējumu Memoriāla un Nākotnes Nama būvniecībai paredzot, ka valsts 20 gadu laikā atmaksā ieguldītos līdzekļus nomas maksas veidā.

Provizoriskās Memoriāla būvniecības izmaksas ir Ls 1 995 000, provizoriskās Nākotnes Nama būvniecības izmaksas Ls 3 126 000 (skat. tabula Nr.6).

Tabula Nr.6

Valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" būvniecības investīciju projektu ietvaros faktiskās un plānotās izmaksas sadalījumā pa gadiem (latos ar PVN)

Nr.

Projekta nosaukums

Pavisam
kopā
(ar PVN)*

Faktiskās un plānotās izmaksas (ar PVN)

2010

2011

2012

2013

2014

2015

  Memoriāla būvniecība

1 995 000

0

0

0

0

1 189 200

805 800

1

Būvniecības darbi

1 926 000

       

1 155 600

770 400

2

Būvniecības tehniskā uzraudzība

39 000

       

15 600

23 400

3

Būvniecības autoruzraudzība

30 000

       

18 000

12 000

4

Citas ar būvniecību saistītās izmaksas

0

           
  Nākotnes Nama būvniecība

3 126 000

0

0

0

0

1 442 769

1 683 231

5

Būvniecības darbi

3 000 000

       

1 384 615

1 615 385

6

Būvniecības tehniskā uzraudzība

60 000

       

27 692

32 308

7

Būvniecības autoruzraudzība

45 000

       

20 769

24 231

8

Citas ar būvniecību saistītās izmaksas

21 000

       

9 692

11 308

* Projekta kopējās izmaksas ir precizējamas pēc tehniskā uzdevuma izstrādes (pārskatīšanas), pēc būvniecības tehniskā projekta izstrādes (t.sk., pārprojektēšanas), pēc būvniecības līguma noslēgšanas un pēc objekta nodošanas ekspluatācijā.

Provizoriskās Memoriāla būvniecības kopējās izmaksas ir Ls 3 862 299,62 ar PVN, ko veido kapitālieguldījumi Ls 1 654 094,23, piesaistītā kapitāla izmaksas Ls 1 503 256,93 un administrācijas izmaksas Ls 34 632 (skat. tabula Nr.7).

Tabula Nr.7

Valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" provizoriskie nomas maksas aprēķini*

Nr.

Memoriāla būvniecība

Vidēji
gados: 20

Vidēji
gadā

Vidēji
mēnesī

Vidēji mēnesī
uz 1 m2

1

Pamatdarbības izdevumi:

0,00

0,00

0,00

0,00

1.1

Apsaimniekošana (t.sk., telpu, sanitāro mezglu uzkopšana un inženierkomunikāciju apkopes);

0,00

0,00

0,00

0,00

1.2

Ārējās teritorijas uzkopšana;

0,00

0,00

0,00

0,00

1.3

Apdrošināšana;

0,00

0,00

0,00

0,00

1.4

Uzkrājumi kārtējiem/kapitālajiem remontdarbiem;

0,00

0,00

0,00

0,00

2

Kapitālieguldījumi (bez PVN);

1 654 094,23

82 704,71

6 892,06

14,33

3

Piesaistītā kapitāla izmaksas (t.sk., resursu cena un bankas aizdevuma procenta likme pret kapitālieguldījumiem ar PVN (2.punkts);

1 503 256,93

75 162,85

6 263,57

13,02

4

Administrācijas izmaksas no pamatdarbības (uz 1 m2);

34 632,00

1 731,60

144,30

0,30

PAVISAM KOPĀ (bez PVN):

3 191 983,16

159 599,16

13 299,93

27,65

PVN (21%):

670 316,46

33 515,82

2 792,99

5,81

PAVISAM KOPĀ (ar PVN):

3 862 299,62

193 114,98

16 092,92

33,46

* Ņemot vērā to, ka katrs nekustamā īpašuma provizoriskais nomas maksas aprēķins ir tieši saistīti ar plānotajiem būvniecības un apsaimniekošana un uzturēšanas izmaksu apmēriem, kuri šobrīd ir noteikti balstoties uz provizoriskiem rādītājiem, ir precizējami atbilstoši pēc tehniskā uzdevuma izstrādes (pārskatīšanas), pēc būvniecības tehniskā projekta izstrādes (t.sk., pārprojektēšanas), pēc būvniecības līguma noslēgšanas un pēc objekta nodošanas ekspluatācijā.

Provizoriskās Nākotnes Nama būvniecības kopējās izmaksas ir Ls 7 341 258,87 ar PVN, ko veido kapitālieguldījumi Ls 2 847 933,88, piesaistītā kapitāla izmaksas Ls 2 611 356,61, pamatdarbības izdevumi Ls 423 041,60 un administrācijas izmaksas Ls 184 824 (skat. tabula Nr.8).

Tabula Nr.8

Valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" provizoriskie nomas maksas aprēķini*

KM

Nākotnes Nama būvniecība

Vidēji gados:

20

Vidēji
gadā

Vidēji
mēnesī

Vidēji mēnesī
uz 1 m2

1

Pamatdarbības izdevumi:

423 041,60

21 152,08

1 762,67

0,69

1.1

Apsaimniekošana (t.sk., telpu, sanitāro mezglu uzkopšana un inženierkomunikāciju apkopes);

0,00

0,00

0,00

0,00

1.2

Ārējās teritorijas uzkopšana;

0,00

0,00

0,00

0,00

1.3

Apdrošināšana;

12 321,60

616,08

51,34

0,02

1.4

Uzkrājumi kārtējiem/kapitālajiem remontdarbiem;

410 720,00

20 536,00

1 711,33

0,67

2

Kapitālieguldījumi (bez PVN);

2 847 933,88

142 396,69

11 866,39

4,62

3

Piesaistītā kapitāla izmaksas (t.sk., resursu cena un bankas aizdevuma procenta likme pret kapitālieguldījumiem ar PVN (2.punkts);

2 611 356,61

130 567,83

10 880,65

4,24

4

Administrācijas izmaksas no pamatdarbības (uz 1 m2);

184 824,00

9 241,20

770,10

0,30

PAVISAM KOPĀ (bez PVN):

6 067 156,09

303 357,80

25 279,81

9,85

PVN (21%):

1 274 102,78

63 705,14

5 308,76

2,07

PAVISAM KOPĀ (ar PVN):

7 341 258,87

367 062,94

30 588,57

11,92

* Ņemot vērā to, ka katrs nekustamā īpašuma provizoriskais nomas maksas aprēķins ir tieši saistīti ar plānotajiem būvniecības un apsaimniekošana un uzturēšanas izmaksu apmēriem, kuri šobrīd ir noteikti balstoties uz provizoriskiem rādītājiem, ir precizējami atbilstoši pēc tehniskā uzdevuma izstrādes (pārskatīšanas), pēc būvniecības tehniskā projekta izstrādes (t.sk., pārprojektēšanas), pēc būvniecības līguma noslēgšanas un pēc objekta nodošanas ekspluatācijā.

VNĪ aprēķinātā (provizoriskā) nomas maksas (skat. Tabula Nr.9) ietekme uz valsts budžetu nosaka, ka Memoriāla nomas maksas sākums paredzēts 2015.gada 1.aprīlis un nomas maksas apmērs ir Ls 193 115,- gadā, Nākotnes Nama nomas maksas sākums 2015.gada 1.jūlijs un nomas maksas apmērs ir Ls 367 063 gadā.

Tabula Nr.9

Valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" būvniecības investīciju projektu ietvaros aprēķināto (provizorisko) nomas maksu ietekme uz valsts budžetu*

Projekta nosaukums

Likumā par valsts budžetu faktiski paredzētā vai ilgtermiņa saistībā paredzamais nomas maksas apmērs

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

Turpmākie
gadi kopā

Kopā

Memoriāla būvniecība  

1

2

3

4

5

6

   
 

128 743

193 115

193 115

193 115

193 115

193 115

2 767 981

3 862 300

Paredzēts likumā "Par valsts budžetu 2010.gadam":

 

0

0

0

0

0

0

0

0

Papildus valsts budžetā paredzamie finanšu resursi :

 

128 743

193 115

193 115

193 115

193 115

193 115

2 767 981

3 862 300

Nākotnes Nama būvniecība  

1

2

3

4

5

6

   
 

152 943

367 063

367 063

367 063

367 063

367 063

5 353 001

7 341 259

Paredzēts likumā "Par valsts budžetu 2010.gadam":

 

0

0

0

0

0

0

0

0

Papildus valsts budžetā paredzamie finanšu resursi :

 

152 943

367 063

367 063

367 063

367 063

367 063

5 353 001

7 341 259

* Naudas plūsma ir provizoriska un precizējama pēc attiecīgā būvniecības projekta tie tehniskā uzdevumu izstrādes (vai tā pārskatīšanas), pēc būvniecības tehniskā projekta izstrādes (vai tā pārprojektēšanas) un pēc būvniecības līguma

Priekšlikumi turpmākās rīcības plānošanai:

1) VNĪ veic finansējuma piesaisti Memoriāla un Nākotnes Nama būvniecībai.

2) VNĪ organizē iepirkuma procedūras, nodrošina būvprojektu izstrādi un būvniecības veikšanu.

Kultūras ministrija izvērtēs valsts atbalsta esamību atkarībā no izvēlētā finansēšanas modeļa un tālākās apsaimniekošanas modeļa un, ja nepieciešams, veiks darbības, lai saņemtu pozitīvu Eiropas Komisijas lēmumu saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 108.panta 3.punkta nosacījumiem.

Šajā variantā piedāvātā risinājuma ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem Koncepcijas 2.pielikumā.

3. variants - Memoriāla un Nākotnes nama īstenošana tiek uz noteiktu terminētu laiku atlikta, bet tiek veikti neatliekamie rekonstrukcijas un remonta darbi Okupācijas muzeja darbības nodrošināšanai.

Memoriāla un Nākotnes nama īstenošana tiek atlikta un Kultūras ministrija līdz 2012.gada 1.jūnijam atkārtoti iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā jautājumu par Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla kompleksa īstenošanu Latviešu strēlnieku laukumā 1, Rīgā. Lai nodrošinātu, ka Okupācijas muzejs spēj veikt Okupācijas muzeja likumā deleģēto uzdevumu kvalitatīvu un mūsdienīgu izpildi, tai skaitā oficiālo un darba vizīšu apkalpošanu un to delegāciju vai pārstāvju iepazīstināšanu ar Latvijas vēstures faktiem par okupācijas periodu un tā skaidrošanu, tiek veikti neatliekamie rekonstrukcijas un remonta darbi Okupācijas muzeja ēkā Latviešu strēlnieku laukumā 1. Īstenojot neatliekamos ēkas rekonstrukcijas darbus, Grēcinieku ielas inženiertīklu rekonstrukciju uzsākt nav nepieciešams.

Neatliekamos rekonstrukcijas un remontu darbus veic VNĪ, kā finansējuma avotu izmantojot VNĪ līdzekļus, attiecīgi samazinot VNĪ 2011.gadā plānotās iemaksas valsts budžetā no valsts īpašumu atsavināšanas rezultātā gūtajiem ieņēmumiem.

Neatliekamo rekonstrukcijas un remonta darbu apraksts un veicamās aktivitātes:

1) Lai izvērtētu nepieciešamo ēkas siltināšanas apjomu sākotnēji nepieciešams veikt ēkas enerģētisko auditu (energoauditu) apkures sezonas laikā, novembra/ decembra mēnesī, kad āra gaisa temperatūra ir zemāka par 0 C grādiem. Tikai pēc energoaudita rezultātu saņemšanas būtu iespējams novērtēt, kādi pasākumi būtu veicami Okupācijas muzeja ēkā, lai samazinātu siltumenerģijas un elektroenerģijas patēriņu. Energoaudita atskaitē tiks norādīti pasākumi, kas veicami siltumenerģijas taupīšanai, tiks norādītas arī to prognozētās izmaksas un paredzamais siltumenerģijas ietaupījums un, atkarībā no energoaudita rezultātiem, būtu pieņemams lēmums par ēkas fasāžu, jumta un 2.stāva grīdas (virs 1.stāvā neizbūvētās telpas) siltināšanas nepieciešamību;

2) Uz energoaudita ieteikumu (atskaites) pamata, nepieciešamajās vietās veicama muzeja ēkas fasādes rekonstrukcija - fasādes apdares paneļu noņemšana, attīrīšana un nepieciešamības gadījumā to stiprinājuma (pie ēkas sienas) konstruktīvo elementu nomaiņa. Fasādes rekonstrukcijas ietvaros nepieciešams veikt logu, durvju un stikla fasādes rekonstrukciju.

3) Veicama lietus ūdens novadīšanas sistēmas rekonstrukcija. Atbilstoši SIA "Rīgas ūdens" izsniegtajiem tehniskajiem noteikumiem paredzēts lietus ūdens kanalizācijas pieslēgums esošajiem tīkliem veicot sistēmas iekšējās kanalizācijas rekonstrukciju.

4) Ņemot vērā, ka uz doto brīdi ēkā nav apkures sistēmas, nepieciešams risināt jautājumu par apkures sistēmas izbūvi, nodrošinot iespēju apkures sistēmu pieslēgt Rīgas pilsētas siltuma tīkliem.

5) Nepieciešams veikt esošā sanitārā mezgla rekonstrukciju.

6) Nepieciešams risināt jautājumu par pagraba griestu horizontālo hidroizolāciju, kas veicama pagraba telpām, kuras atrodas zem Strēlnieku laukuma, ņemot vērā, ka bojātās pagraba griestu hidroizolācijas dēļ lietus laikā pagrabos nokļūst ūdens. Ieguldot līdzekļus pagraba telpu griestu hidroizolācijas ierīkošanai jāņem vērā, ka pagraba telpas atrodas ēkas daļā, kuru, ēkas rekonstrukcijas ietvaros paredzēts pārbūvēt. Līdz ar to, ja ēkas piebūvi paredzēts īstenot tuvāko 5 gadu laikā, šāda līdzekļu ieguldīšana pagraba griestu hidroizolācijas atjaunošanā / ierīkošanā var būt nelietderīga. Diemžēl ilgstoši ēku nepasargājot no ūdens iekļūšanas pagraba telpās, tiek bojāts ēkas vispārējais stāvoklis.

Orientējoši augstāk minēto darbu prognozētās izmaksas ir Ls 350 000, bet, lai precizētu minēto darbu finansējumu, nepieciešams veikt ēkas enerģētisko auditu un augstāk minētajiem būvdarbiem izstrādāt tehnisko projektu, kurā tiktu precizēti veicamo darbu apjomi un izmaksas. Gadījumā, ja veicot enerģētisko auditu tiek konstatēta nepieciešamība veikt pilnu ēkas siltināšanu, tad pastāv iespēja, ka prognozēto darbu izmaksas var palielināties.

Priekšlikumi turpmākās rīcības plānošanai:

1) VNĪ iegulda finanšu līdzekļus Okupācijas muzeja ēkas Latviešu strēlnieku laukumā 1, Rīgā neatliekamo darbu rekonstrukcijā un remonta darbos.

2) VNĪ organizē iepirkuma procedūras, nodrošina būvprojektu izstrādi un rekonstrukcijas, remontu darbu veikšanu.

3) Likumprojektā "Par valsts budžetu 2011.gadam" jāiekļauj tiesību norma, kurā noteikts valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" 2011.gadā neveikt ieskaitījumu valsts budžetā no valsts īpašumu atsavināšanas gūtajiem ieņēmumiem 350 000 latu apmērā, tos novirzot nekustamā īpašuma Rīgā, Latviešu Strēlnieku laukumā 1 (kadastra numurs 0100 001 0095) rekonstrukcijas darbiem

Kultūras ministra vietā - izglītības un zinātnes ministre T.Koķe

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Koncepciju par Padomju okupācijas upuru piemiņas memoriāla kompleksa izveidošanu Latviešu strēlnieku .. Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 596Pieņemts: 08.10.2010.Stājas spēkā: 08.10.2010.Zaudē spēku: 01.01.2021.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 161, 12.10.2010.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
219355
08.10.2010
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"