Ministru kabineta
noteikumi Nr.867
Rīgā 2010.gada 14.septembrī (prot.
Nr.47 35.§)
Grozījumi
Ministru kabineta 2008.gada 28.aprīļa noteikumos Nr.306
"Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un
pakalpojumi" papildinājuma 3.2.1.1.aktivitāti "Valsts
1.šķiras autoceļu maršrutu sakārtošana""
Izdoti saskaņā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
Izdarīt Ministru kabineta 2008.gada 28.aprīļa noteikumos
Nr.306 "Noteikumi par darbības programmas
"Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma
3.2.1.1.aktivitāti "Valsts 1.šķiras autoceļu maršrutu
sakārtošana"" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 67.nr.; 2009,
113.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 4.1 punktu ar otro un trešo
teikumu šādā redakcijā:
"Uzaicinājumu iesniegt projektu iesniegumus projektu
iesniegumu otrajai atlases kārtai atbildīgā iestāde nosūta ne
vēlāk kā līdz 2010.gada 30.decembrim. Turpmāko projektu
iesniegumu atlases kārtu uzsākšanas datumu un projektu iesniegumu
iesniegšanas termiņu atbildīgā iestāde nosaka, ņemot vērā atlases
kārtai pieejamo finansējumu."
2. Izteikt 5.punktu šādā redakcijā:
"5. Kopējais aktivitātei pieejamais Eiropas Reģionālās
attīstības fonda līdzfinansējums ir 139 155 192 lati.
Valsts budžeta finansējums attiecināmajām izmaksām ir 24
556 798 lati."
3. Aizstāt 6.punkta trešajā teikumā vārdus "maksimāli
pieļaujamo" ar skaitli un vārdiem "85 procentus no
projekta kopējām attiecināmajām izmaksām".
4. Izteikt 10.3.apakšpunktu šādā redakcijā:
"10.3. apbraucamo ceļu uzturēšanas izmaksas pamatceļa
būvniecības laikā (ja tiek izmantots esošais ceļu
tīkls);".
5. Izteikt 10.11.apakšpunktu šādā redakcijā:
"10.11. ar projekta darbībām tieši saistītās publicitātes
pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas
Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību
nodrošināšanu;".
6. Svītrot 14.punktā vārdus "(vienu oriģinālu un
vienu kopiju)".
7. Svītrot 15.punktā vārdus "ievērojot šo noteikumu
25.punktā noteiktos administratīvos kritērijus".
8. Svītrot 17.punktu.
9. Papildināt noteikumus ar 24.1 punktu šādā
redakcijā:
"24.1 Otrajā un turpmākajās projektu
iesniegumu atlases kārtās iesniegtos projektu iesniegumus vērtē
atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem projektu
iesniegumu vērtēšanas kritērijiem."
10. Papildināt noteikumus ar 29.1 punktu šādā
redakcijā:
"29.1 Atbildīgā iestāde otrajā un turpmākajās
projektu iesniegumu atlases kārtās iesniegtos projektu
iesniegumus apstiprina, ja projekta iesniegums atbilst visiem šo
noteikumu 3.pielikumā minētajiem vērtēšanas kritērijiem. Ja
projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo
noteikumu 3.pielikuma I sadaļā minētajiem vērtēšanas kritērijiem,
kas pieļauj projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu,
atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma
apstiprināšanu ar nosacījumu. Atbildīgā iestāde projekta
iesniegumu noraida, ja tas neatbilst kādam no šo noteikumu
3.pielikumā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, kas nepieļauj
projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu."
11. Svītrot 30.punktu.
12. Izteikt 31.punktu šādā redakcijā:
"31. Projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem
atbilstošos projektu iesniegumus sarindo dilstošā secībā pa
plānošanas reģioniem atbilstoši saņemto punktu skaitam par
atbilstību kvalitātes kritērijiem. Apstiprināšanai projektu
iesniegumus virza dilstošā secībā, ievērojot pieejamo finansējumu
plānošanas reģiona kvotas ietvaros."
13. Aizstāt 36.punktā skaitli un vārdu
"35.punktā" ar skaitli un vārdu
"34.punktā".
14. Izteikt 37.punktu šādā redakcijā:
"37. Ja lēmumā ietvertā nosacījuma izpilde nav veikta šo
noteikumu 34.punktā noteiktajā termiņā vai atbildīgās iestādes
atzinums par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi ir negatīvs,
Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegumu
noraida."
15. Papildināt noteikumus ar VII nodaļu šādā
redakcijā:
"VII. Noslēguma
jautājumi
38. Šo noteikumu 25., 26., 27., 28. un 29.punktā minētie
nosacījumi piemērojami pirmajai projektu iesniegumu atlases
kārtai.
39. Šo noteikumu 10.14. un 10.15.apakšpunktā minētās
izmaksas otrajā un turpmākajās projektu iesniegumu atlases
kārtās apstiprinātajos projektos ir attiecināmas kopsummā līdz 10
procentiem no sākotnēji apstiprinātā projekta kopējām
attiecināmajām izmaksām.
40. Šo noteikumu 10.punktā minētās izmaksas otrajā un
turpmākajās projektu iesniegumu atlases kārtās apstiprinātajos
projektos nav attiecināmas, ja tās radušās, nodibinot darba
tiesiskās attiecības."
16. Izteikt 1.pielikumu jaunā redakcijā
(1.pielikums).
17. Izteikt 2.pielikumu jaunā redakcijā (2.pielikums).
18. Papildināt noteikumus ar 3.pielikumu
(3.pielikums).
Ministru prezidents
V.Dombrovskis
Satiksmes ministrs
K.Gerhards
Satiksmes
ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 14.septembra
noteikumiem Nr.867
"1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 28.aprīļa
noteikumiem Nr.306
Satiksmes ministrs
K.Gerhards
2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 14.septembra
noteikumiem Nr.867
"2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 28.aprīļa
noteikumiem Nr.306
Darbības
programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi"
papildinājuma 3.2.1.1.aktivitātes "Valsts 1.šķiras autoceļu
maršrutu sakārtošana" Eiropas Reģionālās attīstības fonda
līdzfinansējuma kvota pa plānošanas reģioniem
Nr.
p.k.
|
Plānošanas reģions
|
1.šķiras grants un melnā
seguma autoceļi (kopā km)
|
Procentos no 1.šķiras
autoceļu kopējā garuma
|
Grants ceļi (km)
|
Procentos no
1.šķiras autoceļu ar grants segumu kopējā garuma
|
Plānošanas reģiona
koeficients (kopgaruma un grants posmu īpatsvara attiecība
50:50)
|
ERAF līdzfinansējums
(latos)
|
1. |
Kurzemes |
1099
|
20,66 %
|
212
|
16,04 %
|
0,183471
|
25 530 944,57
|
2. |
Zemgales |
942
|
17,71 %
|
254
|
19,21 %
|
0,184600
|
25 688 104,16
|
3. |
Rīgas |
939
|
17,65 %
|
146
|
11,04 %
|
0,143471
|
19 964 768,55
|
4. |
Vidzemes |
1360
|
25,56 %
|
484
|
36,61 %
|
0,310876
|
43 259 943,32
|
5. |
Latgales |
980
|
18,42 %
|
226
|
17,10 %
|
0,177582
|
24 711 431,40
|
Pavisam kopā
|
5320
|
100,00 %
|
1322
|
100,00 %
|
1,000000
|
139
155 192,00"
|
Satiksmes ministrs
K.Gerhards
3.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 14.septembra
noteikumiem Nr.867
"3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 28.aprīļa
noteikumiem Nr.306
Projektu
iesniegumu vērtēšanas kritēriji
I.
ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI
|
Vērtēšanas sistēma
|
Kritērija ietekme uz lēmuma
pieņemšanu (P*, N**)
|
Jā/Nē
|
1. |
Projekta iesniegums
ir iesniegts Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes
īstenošanu noteiktajā termiņā |
|
N
|
2. |
Projekta iesniedzējs
ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu |
|
N
|
3. |
Projekta iesniegums
sagatavots datorrakstā |
|
N
|
4. |
Projekta iesniegums
sagatavots latviešu valodā |
|
N
|
5. |
Projekta iesnieguma
lapas ir numurētas |
|
N
|
6. |
Projekta iesniegums
ir sagatavots atbilstoši aktivitātes projekta iesnieguma
veidlapai |
|
N
|
7. |
Projekta iesniegums
ir pilnībā aizpildīts, un pievienoti visi Ministru kabineta
noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktie
pielikumi |
|
N
|
8. |
Projekta iesnieguma
finansēšanas plāns ir bez aritmētiskām kļūdām un ir pareizi
aizpildīts |
|
P
|
9. |
Projekta iesniegumā
nav neatrunātu labojumu - dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu
vai papildinājumu |
|
N
|
10. |
Projekta iesniegumu
ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai
tā pilnvarota persona |
|
N
|
11. |
Projekta iesniegumā
norādītās attiecināmo izmaksu pozīcijas atbilst noteikumos
par aktivitātes ieviešanu noteiktajām attiecināmajām
izmaksām |
|
N
|
II.
Atbilstības kritēriji
|
Vērtēšanas sistēma
|
Noraidāms vai precizējams
|
Jā/Nē
|
12. |
Projekta
iesniedzēja ir Satiksmes ministrija |
|
N
|
13. |
Projekta
iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un
uzraudzības shēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā
personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā
materiāli tehniskā bāze) |
|
N
|
14. |
Projekta
vadības komandai ir atbilstoša pieredze un pietiekama
projekta vadības kapacitāte, profesionālās un tehniskās
zināšanas |
|
N
|
15. |
Izstrādājot būvprojektu, tiks ņemtas vērā būvniecību
reglamentējošo Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības,
un projektā ir iekļauti papildu pasākumi vides pieejamības
veicināšanai personām ar funkcionāliem traucējumiem |
|
N
|
16. |
Īstenojot
projektu, tiks novērsta vai samazināta projekta negatīvā
ietekme uz vides kvalitāti |
|
N
|
17. |
Projektam
ir veikta ekonomiskā analīze |
|
N
|
18. |
Projekta
ekonomiskajā analīzē ir izmantota sociālā diskonta likme
5,5 % |
|
N
|
19. |
Projekta
transporta ekonomikas ieguvumu un izmaksu attiecība B/C
≥ 0,2 |
|
N
|
20. |
Projekta
īstenošana tiks pabeigta līdz 2015.gada 31.augustam |
|
N
|
21. |
Projekta
īstenošanas laiks nepārsniedz trīs gadus |
|
N
|
22. |
Projektam
ir būtiska nozīme attiecīgā plānošanas reģiona attīstībā
(savieno reģionālos attīstības centrus ar nacionālajiem
attīstības centriem vai Rīgu, vai ar Eiropas komunikāciju
tīklu (TEN-T) vai nodrošina pieejamību nacionālajiem vai
reģionālajiem attīstības centriem) vai arī projekts ir
iepriekšējās autoceļu atjaunošanas programmās iesāktā
maršruta turpinājums, un projekts atrodas maršrutā, kas
saskaņots ar plānošanas reģiona attīstības padomi |
|
N
|
23. |
Projektam
pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda
līdzfinansējums nepārsniedz Ministru kabineta noteikumu par
aktivitātes īstenošanu 2.pielikumā noteikto plānošanas
reģionam pieejamo Eiropas Reģionālās attīstības fonda
līdzfinansējuma kvotu |
|
N
|
24. |
Projektā
ietvertā autoceļa infrastruktūra atrodas valsts 1.šķiras
autoceļā, kurš noteikts Ministru kabineta 2009.gada
29.septembra noteikumos Nr.1104 "Noteikumi par valsts
autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām
piederošo autoceļu posmu sarakstiem" |
|
N
|
25. |
Projekta
uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi |
|
N
|
26. |
Projekts
atbilst aktivitātes mērķim - komfortabla un droša satiksme
valsts 1.šķiras autoceļu tīklā, asfaltējot ceļus ar grants
segumu (tajā skaitā veicot ceļu posmos ietilpstošo tiltu
rekonstrukciju), kas nodrošina attīstības centru savienojumu
vai to savienojumu ar valsts galvenajiem autoceļiem,
priekšroku dodot autoceļiem ar lielāku satiksmes
intensitāti |
|
N
|
27. |
Projektā
plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi
atbilst ar Eiropas Savienības fondu īstenošanu saistītajos
normatīvajos aktos noteiktajām prasībām |
|
N
|
28. |
Tiks
nodrošināta projekta rezultātu ilgtspēja vismaz piecus gadus
pēc projekta pabeigšanas |
|
N
|
29. |
Projekta
budžetā iekļautie izdevumi atbilst vidējām tirgus cenām
projekta iesnieguma iesniegšanas gadā un ir nepieciešami
projekta rezultātu sasniegšanai un plānoto darbību
īstenošanai |
|
N
|
30. |
Projekts
netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem
Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un
pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta ietvaros
plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek
finansētas citu Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto
aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros |
|
N
|
III.
KVALITĀTES KRITĒRIJI
|
Vērtēšanas sistēma
|
Piezīmes
|
Punkti
|
31. |
Vidējā satiksmes
intensitāte projektā ietvertajā autoceļa posmā iepriekšējā
gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas |
100-200 automašīnu diennaktī
201-400 automašīnu diennaktī
401-600 automašīnu diennaktī
601-800 automašīnu diennaktī
801-1000 automašīnu diennaktī
virs 1001 automašīnas diennaktī
|
1
1,5
2
2,5
3
3,5
|
|
32. |
Vidējā pavasaros un
rudeņos piemērotā pieļaujamā transportlīdzekļu faktiskās
masas ierobežojumu grupa projektā ietvertajam autoceļa posmam
iepriekšējos trijos kalendāra gados pirms projekta iesnieguma
iesniegšanas |
virs 10,1 tonnas
7,6-10 tonnu
3,6-7,5 tonnas
2,5-3,5 tonnas
|
0,5
0,9
1,2
1,5
|
|
33. |
Pavasaros un rudeņos
piemērotais pieļaujamās transportlīdzekļu faktiskās masas
ierobežojumu ilgums projektā ietvertajam autoceļa posmam
vidēji iepriekšējos trijos kalendāra gados pirms projekta
iesnieguma iesniegšanas |
līdz 14 dienām
15-28 dienas
29-42 dienas
43-56 dienas
|
0,5
1
1,5
2
|
|
34. |
Grants seguma
stāvokļa vizuālais novērtējums projektā ietvertajam autoceļa
posmam iepriekšējā kalendāra gadā pirms projekta iesnieguma
iesniegšanas (saskaņā ar VAS "Latvijas valsts ceļi"
kvalitātes vadības procedūru) |
labs
apmierinošs
slikts
|
1
2
3
|
|
35. |
Projekta transporta ekonomikas ieguvumu (turpmāk - B) un
izmaksu (turpmāk - C) attiecība (aprēķinā ņem vērā
lietotāju ieguvumus - laika ietaupījumu, autotransporta
ekspluatācijas izmaksu samazinājumu, satiksmes negadījumu
izmaksu samazinājumu attiecībā pret sākotnējo
ieguldījumu un uzturēšanas izmaksām)
Punktus piešķir atbilstoši
B/C lielumam un piemēro koeficientu 5. Piemēram, ja
projekta B/C=2, tad tas šajā kritērijā saņems 2 x 5 = 10
punktu
|
B/C |
Punkti = (B/C) X 5
|
|
Piezīmes.
1. * Ja kritērijs neatbilst, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu
par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
2. ** Ja kritērijs neatbilst, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu
par projekta iesnieguma noraidīšanu."
Satiksmes ministrs
K.Gerhards