Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Latvijas Republikas Ministru kabineta sēdes protokols
11.05.1999 Nr. 25

 

Sēdi vada:

Ministru prezidents

 

-

V.Krištopans

Ministru prezidenta biedrs

Eiropas Savienības lietās

 

-

G.Krasts

     

Piedalās:

   

Finansu ministrs

-

I.Godmanis

Iekšlietu ministrs

-

R.Jurdžs

Izglītības un zinātnes ministrs

-

J.Gaigals

Tieslietu ministre

-

I.Labucka

Vides aizsardzības un

reģionālās attīstības ministrs

 

-

V.Balodis

Zemkopības ministrs

-

P.Salkazanovs

Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām

 

-

R.Zīle

Vides valsts ministre

-

I.Vaidere

     

Ar padomdevēja tiesībām piedalās:

   

Valsts zemes dienesta ģenerāldirektors

-

G.Grūbe

Valsts kontrolieris

-

R.Černajs

Latvijas Bankas pārstāve

-

V.Zeile

Valsts kancelejas direktors

-

A.Vītols

Juridiskā departamenta vadītāja

-

A.Kveska

     

Protokolē

   

Dokumentu nodrošinājuma departamenta vadītāja

Sēdi sāk plkst.13.00

 

-

L.Peinberga

 

 

 

 

Tiesību aktu projekti

______________________

 

1.§

Noteikumi par gabalkravu izvietošanu un nostiprināšanu autopārvadājumos

996-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

 

 

2.§

 

Par Igaunijas Republikas, Somijas Republikas un

Zviedrijas Karalistes līgumu par prāmi "Estonia" un

līguma papildprotokolu

1827-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Akceptēt iesniegto likumprojektu.

Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu, līgumu un tā papildprotokolu iesniegšanai Saeimā.

 

 

3.§

Par Papildu līgumu par Starptautiskās atomenerģijas

aģentūras tehniskās palīdzības sniegšanu

Latvijas Republikas valdībai

1470-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.

Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu parakstīšanai.

 

 

4.§

Latvijas Zinātnes padomes darbības kārtība

1380-k

___________________________________________________

(J.Gaigals, V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

 

 

5.§

Noteikumi par zemes nodokļa maksājuma

pamatparāda kapitalizāciju un dzēšanu

1386-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

 

 

6.§

Grozījums likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"

1546-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Akceptēt iesniegto likumprojektu.

Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

 

 

 

7.§

Par nekustamā īpašuma Ogrē, Krasta ielā 11,

saglabāšanu valsts īpašumā

1207-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

  1. Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.

Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu parakstīšanai.

2. Ģenerālprokuratūrai pasūtīt Valsts zemes dienestā attiecīgu zemes ierīcības projektu, kurā noteiktas administratīvās ēkas uzturēšanai nepieciešamā valstij piekrītošā zemesgabala robežas un platība.

 

 

8.§

Par nekustamo īpašumu Rīgā, Flotes ielā, Flotes ielā 1

un Flotes ielā 3, saglabāšanu valsts īpašumā

1576-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.

Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu parakstīšanai.

 

 

9.§

Grozījumi Ministru kabineta 1998.gada 19.augusta

rīkojumā Nr.417 "Par valsts nekustamās mantas pārdošanu Rīgā"

1557-k

___________________________________________________

(I.Godmanis, V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.

Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu parakstīšanai.

 

 

 

10.§

Grozījumi Muitas likumā

1485-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Akceptēt iesniegto likumprojektu.

Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

 

 

11.§

 

Grozījumi Ministru kabineta 1997.gada 23.decembra

noteikumos Nr.437 "Noteikumi par akcīzes nodokļa

naftas produktiem maksāšanu sakarā ar nodokļa likmju

ikgadējo maiņu"

1877-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

 

 

12.§

Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā

1814-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.

Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu parakstīšanai.

 

 

 

13.§

Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā

1815-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.

Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu parakstīšanai.

 

 

14.§

Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā

1900-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.

Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu parakstīšanai.

 

 

15.§

Sēklu un stādāmo materiālu aprites likums

76-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Akceptēt iesniegto likumprojektu.

Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

 

16.§

Vistu olu aprites noteikumi

419-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

 

17.§

Par valsts īpašuma privatizācijas fonda līdzekļu

sadali dzīvojamo māju privatizācijai 1999.gadā

1556-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.

Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu parakstīšanai.

Valsts kancelejai paredzēt, ka rīkojumu paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).

 

 

18.§

Grozījumi Ministru kabineta 1995.gada 7.februāra noteikumos Nr.31

"Noteikumi par gatavošanos kārtējai tautas skaitīšanai"

1860-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

Valsts kancelejai paredzēt, ka noteikumus paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).

 

 

19.§

Grozījums Ministru kabineta 1998.gada 3.marta noteikumos Nr.80

"Noteikumi par maksāšanas līdzekļu attiecību un maksāšanas kārtību, privatizējot vai atsavinot valsts un pašvaldību zemi pilsētās un lauku apvidos, un par iegūto līdzekļu ieskaitīšanu privatizācijas fondos"

1806-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

Valsts kancelejai paredzēt, ka noteikumus paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).

 

 

20.§

Grozījums Ministru kabineta 1998.gada 3.marta

noteikumos Nr.81 "Noteikumi par maksāšanas līdzekļu proporciju

un maksāšanas kārtību, pārdodot pastāvīgā lietošanā piešķirto un

uz valsts vārda valsts akciju sabiedrības "Latvijas Hipotēku un zemes banka" personā zemesgrāmatā nostiprināto lauku apvidu zemi"

1807-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

Valsts kancelejai paredzēt, ka noteikumus paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).

 

 

 

Informācija

_________________________

 

 

21.§

Par Valsts ieņēmumu dienesta Informatizācijas projekta

uzraudzības padomes darbību 1998.gadā

1725-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Ņemot vērā valsts ieņēmumu valsts ministres A.Počas priekšlikumu, jautājumu izskatīt Ministru kabineta sēdē š.g. 18.maijā.

 

 

 

Ministru kabineta lieta

________________________

 

22.§

Par pasākumu plānu uzņēmējdarbības vides uzlabošanai

saskaņā ar Pasaules bankas Ārvalstu investīciju padomdevēju dienesta pētījumā "Par administratīvajiem šķēršļiem investīcijām Latvijā"

izteiktajām rekomendācijām

1883-k

___________________________________________________

(J.Kanels, I.Godmanis, M.Dzērvīte, R.Jurdžs, G.Krasts, G.Grūbe, V.Krištopans)

 

1. Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.

2. Akceptēt darba grupas (izveidota ar Ministru prezidenta 1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas izveidošanu") izstrādāto pasākumu plānu uzņēmējdarbības vides uzlabošanai (pielikums). Valsts kancelejai precizēt problēmas "Muita" risināšanas pasākumu, paredzot uzdevumu Finansu ministrijai un Iekšlietu ministrijai sagatavot attiecīgus priekšlikumus par robežkontroles kārtību.

3. Attiecīgajām valsts institūcijām noteiktajos termiņos veikt pasākumu plānā dotos uzdevumus.

4. Ekonomikas ministrijai (Latvijas Attīstības aģentūrai) uzraudzīt pasākumu plāna izpildi un š.g. 7.oktobrī iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā ziņojumu par pasākumu plāna izpildes gaitu.

5. Pasākumu plānā minētajām atbildīgajām valsts institūcijām līdz š.g. 15.jūlijam un 1.oktobrim sniegt informāciju Ekonomikas ministrijai (Latvijas Attīstības aģentūrai) par pasākumu plānā doto uzdevumu izpildi.

 

23.§

Par Eiropas Savienības noteikto sankciju režīmu

pret Dienvidslāvijas Federatīvo Republiku

2057-k

___________________________________________________

(G.Krasts, I.Godmanis, R.Zīle, V.Zeile, I.Vaidere, R.Jurdžs,

A.Kveska, V.Krištopans)

 

1. Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.

2. Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

3. Ja valsts institūcijām šo noteikumu izpildei nepieciešami papildu līdzekļi, attiecīgajām ministrijām kopīgi ar Finansu ministriju sagatavot nepieciešamos priekšlikumus un iesniegt tos izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.

 

 

24.§

Par Saeimas 1999.gada 29.aprīļa lēmumu par

Telekomunikāciju tarifu padomi

1923-k

___________________________________________________

(U.Pētersons, I.Godmanis, V.Krištopans)

 

1. Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.

2. Saeimas lēmuma izpildes nodrošināšanai Satiksmes ministrijai sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt attiecīgus priekšlikumus jautājuma turpmākai risināšanai Ministru kabineta sēdē š.g. 18.maijā.

 

 

25.§

Priekšlikumi par Apsardzes darbības likuma grozīšanu

2034-k

___________________________________________________

(G.Krasts, R.Jurdžs, I.Godmanis, V.Krištopans)

 

1. Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.

2. Iekšlietu ministrijai sagatavot un mēneša laikā iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē informāciju par situāciju ar apsardzi saistītās uzņēmējdarbības jomā (tirgus liberalizācijas pakāpe, sniegto pakalpojumu cenu izmaiņas u.c. jautājumi).

3. Ārlietu ministrijai sagatavot un mēneša laikā iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē informāciju par situāciju ar apsardzi saistītās uzņēmējdarbības jomā Igaunijā.

4. Izdarīt Ministru kabineta 1999.gada 4.maija sēdes protokollēmumā (prot. Nr.24 19.§) grozījumu un svītrot 6.punktu.

 

 

 

26.§

Par Valsts komisijas speciālajā budžetā ieskaitīto

Skrundas radiolokācijas stacijas pagaidu lietošanā

nodotās zemes nomas līdzekļu izlietojuma noteikšanai darba pārskatu

1843-k

___________________________________________________

(V.Krištopans)

 

Ņemot vērā vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra V.Baloža priekšlikumu, jautājumu izskatīt Ministru kabineta sēdē š.g. 18.maijā.

 

 

27.§

Par pasākumiem, kas veicami nacionālās likumdošanas

pilnveidošanā un jau izstrādātās nacionālās likumdošanas pilnīgas ieviešanas nodrošināšanā valsts un pašvaldību pasūtījuma jomā

1837-k

___________________________________________________

(I.Godmanis, G.Krasts, V.Krištopans)

 

1. Pieņemt zināšanai finansu ministra I.Godmaņa sniegto informāciju.

2. Akceptēt iesniegtos priekšlikumus par pasākumiem, kas veicami nacionālās likumdošanas atbilstības izvērtēšanā valsts un pašvaldību pasūtījuma jomā, izņemot plānā norādītos nepieciešamos resursus.

3. Finansu ministrijai pasākumu plānā minētos uzdevumus iekļaut ministrijas rīcības programmā Valdības deklarācijas izpildei.

 

 

28.§

Par pasākumiem, kas veicami nacionālās likumdošanas

atbilstības izvērtēšanā audiovizuālo pakalpojumu jomā

Eiropas Savienības norādīto trūkumu novēršanai

1704-k

___________________________________________________

(J.Gaigals, E.Kušners, G.Krasts, R.Zīle, V.Krištopans)

 

Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.

 

 

29.§

Par pasākumiem, kas veicami nacionālās likumdošanas atbilstības Eiropas Savienības prasībām izvērtēšanā veterinārmedicīnisko produktu jomā

1847-k

___________________________________________________

(P.Salkazanovs, J.Rimeicāns, G.Krasts, I.Labucka, E.Kušners, E.Stiprais,

R.Zīle, B.Laizāne, I.Godmanis, V.Krištopans)

 

1. Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.

2. Zemkopības ministrijai detalizēt iesniegtajā informācijā minētos uzdevumus un apzināt iespējamos finansu avotus, ņemot vērā izteiktās piezīmes, un iesniegt jautājumu atkārtotai izskatīšanai Ministru kabinetā sēdē š.g. 25.maijā.

 

30.§

Noteikumi par īpašuma nodokļa un iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumu pamatparādu kapitalizāciju

196-k

___________________________________________________

(A.Bernāns, A.Jaunsleinis, I.Godmanis, V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

Valsts kancelejai paredzēt, ka noteikumus paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).

 

31.§

Par Valsts īpašuma privatizācijas fonda līdzekļu

izlietošanas programmu 1999.gadam

1651-k

___________________________________________________

(K.Gerhards, R.Zīle, J.Naglis, P.Salkazanovs, G.Grūbe, V.Zvejs, V.Krištopans)

 

1. Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.

Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu parakstīšanai.

Valsts kancelejai paredzēt, ka rīkojumu paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).

2. Ekonomikas ministram finansēt Valsts īpašuma privatizācijas fonda līdzekļu izlietošanas programmu 1999.gadam saskaņā ar tās izpildes grafiku.

3. Ekonomikas ministrijai (Privatizācijas aģentūrai) nodrošināt valsts īpašuma privatizācijas fonda ieņēmumus saskaņā ar grafiku un papildus no privatizācijas iegūtos līdzekļus 6214000 ASV dolāru apmērā novirzīt sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Air Baltic Corporation, SIA" pamatkapitāla palielināšanai.

4. Ekonomikas ministrijai pēc kārtējā mēneša piecpadsmitā datuma iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē informāciju par ieņēmumiem privatizācijas fondā, ja tie no valsts īpašuma privatizācijas netiek ieskaitīti plānotajā apmērā.

 

32.§

Par Iekšlietu ministrijas, Tieslietu ministrijas, Kultūras ministrijas,

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas,

Finansu ministrijas un Radio un televīzijas pārskatītām

programmām (apakšprogrammām) valsts budžeta

2000.gadam projektam

1882-k

1884-k

1978-k

___________________________________________________

(I.Godmanis, I.Sudraba, A.Veiss, J.Gaigals, J.Rekšņa, R.Jurdžs, G.Innuse,

I.Labucka, A.Maldups, A.Gailis, U.Lielpēters, A.Jaunsleinis,

O.Rubenis, V.Krištopans, G.Krasts)

 

1. Pieņemt zināšanai resoru pārstāvju sniegto informāciju par pārskatītajām programmām (apakšprogrammām):

1.1. Finansu ministrijas apakšprogrammu "Valsts parāda apkalpošana";

1.2. Iekšlietu ministrijas programmām "Valsts policija", "Autotransporta uzturēšana" un "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde";

1.3. Tieslietu ministrijas programmu "Centrālais aparāts";

1.4. Kultūras ministrijas programmu "Kultūra" un apakšprogrammu "Profesionālā izglītība";

1.5. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas apakšprogrammu "Administratīvi teritoriālā reforma";

1.6. Radio un televīzijas programmām "Radio programmu veidošana un izplatīšana" un "Televīzija".

2. Iekšlietu ministrijai kopīgi ar Finansu ministriju sagatavot un divu nedēļu laikā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par grozījumiem likumā "Par policiju", kas saistīti ar naudas sodu veidā iekasētajiem līdzekļiem, kurus par administratīvo pārkāpumu izdarīšanu uzlikušas Valsts policijas iestādes.

 

33.§

Par Valsts investīciju programmas projektu 2000.gadam

1604-k

___________________________________________________

(K.Gerhards, I.Godmanis, J.Gaigals, I.Sudraba, R.Zīle, G.Kaņejeva, A.Jaunsleinis,

P.Salkazanovs, V.Balodis, V.Krištopans, G.Krasts)

 

1. Ekonomikas ministrijai turpināt darbu Valsts investīciju programmas 2000.gadam sagatavošanā, ņemot vērā izteiktās piezīmes.

2. Akceptēt Finansu ministrijas ierosinājumu valsts pamatbudžeta dotāciju investīciju programmai 2000.gadam noteikt 1999.gada līmenī, tai skaitā mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām.

3. Ekonomikas ministrijai investīciju programmas sagatavošanā ņemt vērā kritērijus - to projektu finansēšana, kuru īstenošana ir jau iesākta, iespējas pagarināt projekta īstenošanas laiku, Latvijas kopfinansējuma daļas nodrošināšana starptautiski finansētos projektos - un sakārtot minētos un jaunos projektus prioritārā secībā atbilstoši finansējumam 1999.gada līmenī un perspektīvi realizējamiem projektiem.

4. Ekonomikas ministrijai izpildīt Ministru kabineta 1999.gada 27.aprīļa sēdes protokollēmumā doto uzdevumu (prot. Nr.23 28.§ 4.punkts).

5. Ekonomikas ministrijai divu nedēļu laikā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā sēdē ar Finansu ministriju saskaņotu Valsts investīciju programmas projektu.

Papildus iekļautie jautājumi

__________________________

Ministru kabineta lieta

_________________________

34.§

Kārtība, kādā Latvijā ievedama gaļa

1481-k

___________________________________________________

(P.Salkazanovs, V.Balodis, V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

 

 

35.§

Noteikumi par kārtību, kādā veicami iekšējā

tirgus aizsardzības pasākumi

1913-k

___________________________________________________

(L.Stelpe, R.Zīle, A.Sončiks, M.Krams, V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

Valsts kancelejai paredzēt, ka noteikumus paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).

 

36.§

Valsts iekšējā tirgus aizsardzības komisijas nolikums

1912-k

___________________________________________________

(L.Stelpe, R.Zīle, R.Jurdžs, P.Salkazanovs, I.Feiferis, A.Kveska, V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.

Valsts kancelejai papildināt komisijas sastāvu ar Lauku attīstības konsultatīvās padomes pārstāvi un sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.

Valsts kancelejai paredzēt, ka noteikumus paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).

37.§

Par valsts iekšējā tirgus aizsardzības komisijas izveidošanu

2042-k

___________________________________________________

(L.Stelpe, V.Krištopans)

 

Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.

Valsts kancelejai papildināt komisijas sastāvu ar Lauku attīstības konsultatīvās padomes pārstāvi I.Feiferi un sagatavot rīkojuma projektu parakstīšanai.

Valsts kancelejai paredzēt, ka rīkojumu paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).

 

 

38.§

Par pagaidu pasākumiem iekšējā tirgus aizsardzībai

2030-k

___________________________________________________

(P.Salkazanovs, J.Lapše, G.Kozinda, R.Zīle, I.Feiferis, V.Balodis,

A.Smiltāne, G.Krasts, R.Jurdžs, M.Krams, V.Elksnis, I.Labucka,

A.Sončiks, V.Krištopans)

 

1. Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.

2. Par iesniegtā likumprojekta turpmāko virzību izlemt pēc konsultāciju uzsākšanas Eiropas līgumā un Latvijas Republikas un Polijas Republikas brīvās tirdzniecības līgumā paredzētajā kārtībā.

3. Konsultācijām Eiropas līguma ietvaros un Latvijas Republikas un Polijas Republikas brīvās tirdzniecības līguma ietvaros Zemkopības ministrijai izstrādāt pamatojumu un Latvijas puses argumentāciju iekšējās tirgus aizsardzības pasākumu ieviešanai.

4. Ārlietu ministrijai kopīgi ar Ekonomikas ministriju nekavējoties ierosināt konsultāciju uzsākšanu ar Eiropas Komisiju, pamatojoties uz Eiropas līguma 21.pantu, un konsultāciju uzsākšanu ar Polijas Republiku, pamatojoties uz Latvijas Republikas un Polijas Republikas brīvās tirdzniecības līguma 14.pantu.

5. Aicināt Latvijas Cūku audzētāju asociāciju iesniegt attiecīgu piepra-sījumu Valsts iekšējā tirgus aizsardzības komisijai.

6. Finansu ministrijai:

6.1. kopīgi ar Zemkopības ministriju līdz 1999.gada 25.maijam sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par Meitenes, Ainažu, Terehovas un Rīgas ostas robežkontroles punktu aprīkošanu ar svariem, paredzot lauksaimniecības jutīgo preču importu tikai caur minētajiem punktiem;

6.2. līdz 1999.gada 25.maijam sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par iespējām nodrošināt pastiprinātu kontroli (iekārtojot saldētavas, angārus) robežkontroles punktos, caur kuriem atļauts pārtikas produktu imports, lai Muitas pārvalde un Sanitārā robežinspekcija varētu veikt lauksaimniecības un pārtikas produktu kontroli;

6.3. līdz 1999.gada 1.jūlijam sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par valsts muitas noliktavas ierīkošanu;

6.4. līdz 1999.gada 1.jūlijam sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā normatīvos aktus, kas nosaka muitas zonu 2 km rādiusā no robežpunkta, kurā veikt muitas papildkontroli bez kontroles institūciju piesaistīšanas;

6.5. kopīgi ar Ekonomikas ministriju līdz 1999.gada 1.jūnijam izstrādāt un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā normatīvo aktu projektus, lai nodalītu mazumtirdzniecību no vairumtirdzniecības;

6.6. Ministru kabineta š.g. 18.maija sēdē informēt par iespējām aizliegt muitas noliktavu muitas punktos formēt kravas ievešanai brīvam apgrozījumam, reāli neievedot attiecīgās kravas muitas noliktavā.

7. Ekonomikas ministrijai:

7.1. līdz 1999.gada 15.maijam noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu "Par antidempingu";

7.2. līdz 1999.gada 11.jūnijam sagatavot un iesniegt Finansu ministrijai aprēķinus par likuma "Par iekšējā tirgus aizsardzību" īstenošanas izmaksām;

7.3. līdz 1999.gada 1.augustam noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu "Par pretsubsīdiju nodevas piemērošanu";

7.4. nekavējoties nodrošināt Valsts iekšējā tirgus aizsardzības komisijas darba uzsākšanu atbilstoši likumam "Par iekšējā tirgus aizsardzību".

8. Labklājības ministrijai kopīgi ar Zemkopības ministriju līdz 1999.gada 15.jūlijam iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē priekšlikumus par informācijas operatīvas apmaiņas nodrošināšanu pārtikas produktu tirdzniecības kontroles jomā un šīs kontroles optimizēšanu.

9. Zemkopības ministrijai:

9.1. līdz 1999.gada 1.jūnijam sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informāciju par iespējām izdarīt grozījumus likumā "Par muitas nodokli (tarifiem)", kuros paredzēt saliktās muitas tarifa likmes ieviešanu jutīgām lauksaimniecības un pārtikas preču grupām (vērtības tarifs + specifiskais tarifs);

9.2. līdz 1999.gada 1.jūnijam, pamatojoties uz Standartizācijas likuma 13.panta otro daļu, noteiktā kārtībā iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā Latvijas Republikas obligāti piemērojamo Nacionālo standartu (LV ST ZM 64-96 "Cūkgaļa" un LV ST ZM 61-96 "Liellopu un teļu gaļa"), lai reglamentētu ilgstoši sasaldētas gaļas importu Latvijā;

9.3. izstrādāt un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā normatīvā akta projektu, kurā paredzēt, ka no š.g. 1.novembra Sanitārā robežinspekcija, veicot kravu kontroli uz robežas, pieprasa sertifikātu, kas apliecina priekšmetu un materiālu atbilstību Ministru kabineta 1998.gada 9.jūnija noteikumiem Nr.217 "Obligātās nekaitīguma prasības materiāliem un priekšmetiem, kas nonāk saskarē ar pārtiku";

9.4. līdz 1999.gada 1.augustam sagatavot un iesniegt izskatīšanai Valsts iekšējā tirgus aizsardzības komisijā ekonomisko pamatojumu iekšējā tirgus aizsardzības pasākumu piemērošanai attiecībā uz svaigām, atvēsinātām un saldētām lašu dzimtas zivīm un to filejām;

 

9.5. līdz 1999.gada 1.jūlijam izstrādāt un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā normatīvo aktu projektus par gaļas un citu pārtikas produktu transportēšanu un par Sanitārās robežinspekcijas kontroles punktu iekārtošanu;

9.6. līdz 1999.gada 1.jūlijam sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 1998.gada 14.aprīļa noteikumos Nr.130 "Higiēnas prasības pārtikas apritē", kuros paredzēt paškontroles sistēmas ieviešanu pārtikas uzņēmumos, sākot ar 2000.gada 1.janvāri.

10. Ārlietu ministrijai katru mēnesi informēt Zemkopības ministriju un Finansu ministriju par jutīgo lauksaimniecības produktu eksporta politiku ārvalstīs.

 

39.§

Par grozījumiem Ministru kabineta 1999.gada 30.marta sēdes

protokollēmumā (prot. Nr.19 30.§) un Ministru kabineta 1999.gada

4.maija sēdes protokollēmumā (prot. Nr.24 36.§)

2031-k

2014-k

___________________________________________________

(A.Vītols, V.Krištopans)

 

1. Pieņemt zināšanai Valsts kancelejas direktora A.Vītola sniegto informāciju.

2. Izdarīt Ministru kabineta 1999.gada 30.marta sēdes protokollēmumā (prot. Nr.19 30.§) šādus grozījumus:

2.1. izteikt 7.8.apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.8. Ministru kabinets apspriež Iekšlietu ministrijas

pārskatīto programmu "Valsts policija" 1999.gada 11.maijs";

2.2. svītrot 7.8.1 apakšpunktā vārdus "Tieslietu ministrijas un Iekšlietu ministrijas pārskatīto apakšprogrammu "Ieslodzījuma vietu pārvalde"";

2.3. papildināt protokollēmumu ar 7.8.2 apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.8.2 Ministru kabinets apspriež Labklājības ministrijas

pārskatīto apakšprogrammu "Materiālais atbalsts

mantisko un naudas pabalstu veidā" 1999.gada 18.maijs";

2.4. papildināt protokollēmumu ar 7.9.1 apakšpunktu šādā redakcijā:

"7.9.1 Ministru kabinets apspriež Tieslietu

ministrijas un Iekšlietu ministrijas pārskatīto

apakšprogrammu "Ieslodzījuma vietu pārvalde" 1999.gada 25.maijs".

3. Izdarīt Ministru kabineta 1999.gada 4.maija sēdes protokollēmumā (prot. Nr.24 36.§) grozījumu un svītrot 2.1. un 2.2.apakšpunktu.

 

40.§

Par Latvijas Republikas un Portugāles Republikas nolīgumu

par pasažieru un kravu starptautiskajiem pārvadājumiem

ar autotransportu

1971-k

___________________________________________________

(P.Salkazanovs, V.Krištopans)

 

1. Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.

Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu parakstīšanai.

2. Akceptēt iesniegto likumprojektu.

3. Satiksmes ministrijai pēc nolīguma parakstīšanas iesniegt to Valsts kancelejā.

4. Valsts kancelejai sagatavot nolīgumu un likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

5. Izdarīt Ministru kabineta 1997.gada 16.decembra sēdes protokollēmumā (prot. Nr.70 13.§) grozījumu un svītrot 2., 3. un 4.punktu.

 

 

 

Sēdi slēdz plkst.21.40

 

Ministru prezidents V.Krištopans

 

 

Ministru prezidenta biedrs

Eiropas Savienības lietās G.Krasts

 

Valsts kancelejas direktors A.Vītols


Pielikums

Ministru kabineta

1999.gada 11.maija

sēdes protokolam Nr.25 22.§

 

Pasākumu plāns uzņēmējdarbības vides uzlabošanai saskaņā ar

Pasaules bankas Ārvalstu investīciju padomdevēju dienesta pētījumā

"Par administratīvajiem šķēršļiem investīcijām Latvijā"

izteiktajām rekomendācijām

Apakšgrupa "Par ārvalstnieku iebraukšanas, uzturēšanās un nodarbināšanas jautājumiem"

 

Problēma

Mērķis

Uzdevumi

Atbildīgā institūcija. Termiņš

1

2

3

4

       
1. Uzturēšanās un darba atļauju saņemšana ir sarežģīta un laikietilpīga

2. Pārmērīgas prasības attiecībā uz dokumentāciju

3. Nepietiekama sadarbība starp Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi un Nodarbinātības valsts dienestu un procedūru nekonsekvence. Investori sūdzas, ka viņus sūta no viena departamenta uz otru

4. Dublēšanās Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes un Nodarbinātības valsts dienesta formalitāšu kārtošanā

Vienkāršot darba atļauju izsniegšanas procedūru:

1) paredzēt atvieglotu darba atļauju saņemšanas kārtību uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) direktoriem, valdes locekļiem un citām uzņēmumu izpildinstitūcijās nodarbinātām personām;

2) samazināt Nodarbinātības valsts dienesta iestāžu apmeklējumu skaitu, nosakot, ka:

- darba atļauja izsniedzama Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē vienlaicīgi ar uzturēšanās atļauju;

- noteikt fiksētu samaksu par darba atļaujas saņemšanu

1. Precizēt un iesniegt Ministru kabinetā darba grupas (izveidotas ar Ministru prezidenta 1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas izveidošanu") ietvaros izstrādāto grozījumu projektu Ministru kabineta 1998.gada 17.februāra noteikumos Nr.54 "Ārvalstnieku un bezvalstnieku nodarbināšanas kārtība Latvijas Republikā"

2. Iekšlietu ministrijai sadarbībā ar Labklājības ministriju izvērtēt, vai atbilstoši iepriekš minētajiem grozījumiem Ministru kabineta 1998.gada 17.februāra noteikumos Nr.54 "Ārvalstnieku un bezvalstnieku nodarbināšanas kārtība Latvijas Republikā" nav nepieciešams izdarīt

1. Labklājības ministrija

Sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā līdz 1999.gada 1.jūnijam

 

 

 

 

2. Iekšlietu ministrija

 

1

2

3

4

       
    attiecīgus grozījumus arī Ministru kabineta 1997.gada 16.decembra noteikumos Nr.417 "Uzturēšanās atļauju izsniegšanas un reģistrēšanas kārtība". Ja nepieciešams, Iekšlietu ministrijai sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā normatīvā akta projektu par grozījumiem Ministru kabineta 1997.gada 16.decembra noteikumos Nr.417 "Uzturēšanās atļauju izsniegšanas un reģistrēšanas kārtība"  
5. Uzņēmēji uzsver informācijas nepietiekamību par kārtību, kādā tiek izsniegtas uzturēšanās un darba atļaujas

Informēt uzņēmējus par darba un uzturēšanās atļauju saņemšanas procedūru, nepieciešamajiem dokumentiem un izmaksām

Sagatavot informatīvus materiālus:

1) par darba atļauju saņemšanu - Labklājības ministrija;

 

 

 

 

2) par uzturēšanās atļauju saņemšanu - Iekšlietu ministrija (Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde);

 

 

 

 

 

 

 

 

3) izplatīt informatīvos materiālus Latvijas Republikas konsulārajās iestādēs angļu, vācu un krievu valodā - Ārlietu ministrijas Konsulārais departaments;

Labklājības ministrija (Nodarbinātības valsts dienests)

Līdz 1999.gada 1.jūlijam sagatavot un iesniegt informatīvus materiālus Ekonomikas ministrijai (Latvijas Attīstības aģentūrai)

Iekšlietu ministrija (Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde)

Līdz 1999.gada 1.jūlijam sagatavot un iesniegt informatīvus materiālus Ekonomikas ministrijai (Latvijas Attīstības aģentūrai)

Ārlietu ministrijas Konsulārais departaments

 

 

1

2

3

4

       
    4) ievietot informatīvos materiālus mājas lapā internetā - Ekonomikas ministrija (Latvijas Attīstības aģentūra); Ekonomikas ministrija (Latvijas Attīstības aģentūra)
6. Imigrācijas policijas tiesības aizturēt investoru un izraidīt no valsts sakarā ar imigrācijas normu sīkiem tehniskiem pārkāpumiem Imigrācijas policijai būtu jāatļauj noteikt naudas sodus par tehniskiem imigrācijas normu pārkāpumiem, bet tā nebūtu pilnvarojama aizturēt ārvalstu investorus vai darbiniekus, ja tie faktiski nav veikuši krimināli sodāmas darbības Izvērtēt Imigrācijas policijas un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes darbību reglamentējošos tiesību aktus un veikt nepieciešamos grozījumus tajos, lai nodrošinātu darba grupas ieteikto rekomendāciju īstenošanu Iekšlietu ministrija

Līdz 1999.gada 15.jūnijam

 

Apakšgrupa "Par uzņēmumu reģistrāciju, nodokļu administrāciju, muitu"

Problēma

Mērķis

Uzdevumi

Priekšnoteikumi

Atbildīgā institūcija. Termiņš

1

2

3

4

5

         
Uzņēmuma reģistrācijas process

Uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) reģistrācija Uzņēmumu reģistrā un Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju reģistrā praktiski dublējas, notiek dubultā reģistrācija

 

Uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), reģistrējoties Uzņēmumu reģistrā, saņem reģistrācijas apliecību, kura vienlaicīgi ir uzskatāma arī par nodokļu maksātāju reģistrācijas apliecību. Informāciju Valsts ieņēmumu dienestā par uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) sniedz nevis uzņēmējs, bet Uzņēmumu reģistrs. Uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) Valsts ieņēmumu dienestā ir jāreģistrējas tikai kā pievienotās vērtības nodokļa maksātājam un jāreģistrē savas struktūrvienības

 

1999.gada aprīļa beigās ir uzsākusi darbu darba grupa, kurā ir iekļauti pārstāvji no Finansu ministrijas, Tieslietu ministrijas, Uzņēmumu reģistra un Valsts ieņēmumu dienesta, kas izstrādā sadaļu likumā "Par nodokļiem un nodevām", kura attiecas uz uzņēmumu reģistrāciju (Finansu ministrijas 1999.gada 19.aprīļa rīkojums Nr.255)

 

1. Informācijas sniegšanai jānotiek elektroniskā veidā, tāpēc jāizveido datu pārraides tīkls starp Uzņēmumu reģistru un Valsts ieņēmumu dienestu

2. Normatīvajos aktos jāparedz, ka informācijas apmaiņa starp Uzņēmumu reģistru un Valsts ieņēmumu dienestu notiek elektroniskā veidā, šādā veidā nosūtītiem dokumentiem ir juridisks spēks

3. Jāatrisina jautājums par informācijas sniegšanu par kontiem

4. Vēlams nodot arī pārējo juridisko personu reģistrāciju Uzņēmumu reģistram

5. Jāatrisina jautājums par identifikācijas numuriem

 

 

Finansu ministrija

Sadaļa par uzņēmumu reģistrāciju likumā "Par nodokļiem un nodevām" tiks izstrādāta līdz 1999.gada 30.jūnijam, likumprojekts noteiktā kārtībā Ministru kabinetā jāiesniedz līdz 1999.gada 1.oktobrim

Nodokļu administrācija un strīdu risināšana

Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu lēmumus pārsūdz Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram un pēc tam tiesā. Lēmumu pārsūdzības

Izveidot neatkarīgu divpakāpju apelācijas struktūru pirmstiesas nodokļu strīdu izskatīšanā, lai:

- nodrošinātu objektivitāti nodokļu strīdu izskatīšanā;

- paaugstinātu lēmuma pieņemšanas kvalitāti;

Valsts ieņēmumu dienesta Modernizācijas projekta 1998.g. - 2002.g. 11.sadaļas "Nodokļu spriešana un apelācija" ietvaros izveidota Projektu vadības komiteja, kas izstrādās apelācijas struktūru projektus un likumprojektu par grozījumiem likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu". Augsti kvalificētu darbinieku izvēle, informācijas sistēmas izveidošana Finansu ministrija

Valsts ieņēmumu dienesta Modernizācijas projekta 1998.g. - 2002.g. ietvaros līdz 2001.gada 31.decembrim (projekta ieviešanas termiņš)

 

1

2

3

4

5

         
process ir ilgstošs. Investori apšauba Valsts ieņēmumu dienesta iekšējās pārsūdzības objektivitāti un neatkarību - panāktu vienošanos ar nodokļu maksātāju;

- novērstu pretrunas normatīvajos aktos

Likumā "Par nodokļiem un nodevām" tiks iestrādāta sadaļa "Par nodokļu strīdu pārsūdzību", lai pilnveidotu Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu   Likumdošanas saskaņošana līdz 2000.g. 1.cet.
    lēmumu pārsūdzēšanas kārtību. Tiks izstrādāti priekšlikumi Administratīvā procesa likumprojektam un Ministru kabineta noteikumi par Valsts ieņēmumu dienesta apelācijas struktūru reglamentu  

 

 

 

 

 

 

Sadaļa "Par nodokļu strīdu pārsūdzību" likumā "Par nodokļiem un nodevām" tiks izstrādāta līdz 1999.gada 31.jūnijam
Muita

Investori uzskata, ka robežsardze uz robežas kavē Latvijā ievedamo preču muitošanu. Pēc investoru domām, robežsargi veic liekas transporta līdzekļu pārbaudes, vēl vairāk palēninot robežas šķērsošanu.

Ir novērojama muitas un robežsardzes kontroles funkciju dublēšanās

Novērst muitas un robežsardzes kontroles funkciju dublēšanos preču un konvenciāli aizliegto priekšmetu kontroles jomā, tādējādi paātrinot robežas šķērsošanu  

Finansu ministrijai (Valsts ieņēmumu dienestam) un Iekšlietu ministrijai sagatavot attiecīgus priekšlikumus par robežkontroles kārtību

 

Finansu ministrijai (Valsts ieņēmumu dienestam) un Iekšlietu ministrijai, izstrādājot attiecīgus priekšlikumus, jāņem vērā Eiropas Savienības ekspertu atzinumi par muitas un robežsardzes precīzu funkciju noteikšanu uz valsts robežas

Finansu ministrijai (Valsts ieņēmumu dienestam) un Iekšlietu ministrijai sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā attiecīgus priekšlikumus līdz 1999.gada 31.maijam
Importa un eksporta robežprocedūru nekonsekvence Sakārtot importu un eksportu reglamentējošos tiesību aktus Ministru kabineta noteikumu projekta "Preču deklarēšanas kārtība" izstrādāšana un apstiprināšana Ministru kabinetā   Finansu ministrija Projekts izskatīts Ministru kabineta komitejas š.g. 22.marta sēdē. Pašlaik notiek projekta teksta saskaņošana ar Tieslietu ministriju

 

1

2

3

4

5

         
    Ministru kabineta noteikumu projekta "Pirmsmuitošanas darbību izpildes kārtība" izstrādāšana un apstiprināšana Ministru kabinetā Jāstājas spēkā attiecīgajiem grozījumiem Muitas likumā Ir izstrādāts un sagatavots nosūtīšanai ministrijām saskaņošanai. Līdz š.g. 1.jūlijam paredzēts noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā (ja līdz šim datumam būs stājušies spēkā attiecīgie grozījumi Muitas likumā)
    Tiks izveidota darba grupa no Finansu ministrijas, Valsts ieņēmumu dienesta, Satiksmes ministrijas un Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas pārstāvjiem, kura izstrādās grozījumus šādos Ministru kabineta noteikumos:

- 1998.gada 31.marta noteikumos Nr.111 "Galvojumu iesniegšanas un pieņemšanas kārtība Valsts ieņēmumu dienesta muitas iestādēs";

- 1998.gada 31.marta noteikumos Nr.114 "Kārtība, kādā izpildāma muitas procedūra - ievešana muitas noliktavā";

- 1998.gada 8.septembra noteikumos Nr.339 "Kārtība, kādā izpildāma muitas procedūra - tranzīts";

- 1998.gada 30.jūnija noteikumos Nr.237 "Kārtība, kādā izpildāma muitas procedūra - ievešana pārstrādei"

  Finansu ministrija

Normatīvo aktu projekti par grozījumiem attiecīgajos Ministru kabineta noteikumos tiks izstrādāti un noteiktā kārtībā iesniegti Ministru kabinetā līdz 1999.gada 31.decembrim

 

 

1

2

3

4

5

         
    Ministru kabineta noteikumu izstrādāšana, kas regulē muitas procedūras - ievešana uz laiku, izvešana uz laiku, izlaišana brīvam apgrozījumam, izvešana un atpakaļizvešana, iekļauta Finansu ministrijas rīcības programmā 1999.gadam   Finansu ministrija

Normatīvo aktu projekti tiks izstrādāti un noteiktā kārtībā iesniegti Ministru kabinetā līdz 1999.gada 31.decembrim.

 

 

Valsts ieņēmumu dienestā sakārtot ārvalstu investīciju kontroles mehānismu Papildināt Valsts ieņēmumu dienesta 1996.gada 23.jūlija rīkojumu Nr.243 saskaņā ar Latvijas Attīstības aģentūras izvirzīto priekšlikumu Latvijas attīstības aģentūras izvirzītais priekšlikums jāsaskaņo ar Valsts ieņēmumu dienesta Juridisko pārvaldi Finansu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests)

Līdz 1999.gada 1.jūnijam

  Paātrināt muitas deklarāciju apstrādes sistēmas ieviešanu Ieviest muitas deklarāciju apstrādes sistēmu ASYCUDA ++ Visu muitas darbību regulējošo sekundāro tiesību aktu pieņemšana un vienota datu pārraides tīkla izveide Finansu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests)

Līdz 2001.gada 31.decembrim

Tiesību akti uz robežas tiek interpretēti dažādi un nav pieejama informācija par tiesību aktiem Uzlabot tiesību aktu piemērošanas konsekvenci robežpunktos Tiks izveidots precīzs pienākumu un kompetences sadalījums attiecībā uz muitas amatpersonu pieņemamajiem lēmumiem un ar to tiks iepazīstināti uzņēmēji   Finansu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests) Līdz 1999.gada 30.jūnijam
    1. Sadarbībā ar Dānijas Karalistes Nodokļu un muitas ministriju tiks izstrādāta rokasgrāmata uzņēmējiem par muitas procedūru piemērošanu   Finansu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests)

1. Līdz 1999.gada 31.oktobrim

 

 

    2. Sagatavot un publicēt īsu šādu muitas procedūru aprakstu:

- imports,

- eksports,

- tranzīts

  2. Līdz 1999.gada 31.jūlijam
  Panākt, lai muitas darbinieki apgūtu vadības prasmi, pārzinātu muitas procedūras un viņiem būtu iemaņas darbā ar datoru Valsts ieņēmumu dienesta Mācību organizācijas daļa un Muitas pārvalde organizē plašas savu darbinieku apmācības viņu kvalifikācijas celšanā   Finansu ministrija (Iekļauts Valsts ieņēmumu dienesta Mācību organizācijas daļas un Muitas pārvaldes rīcības plānos 1999./2000.gadam)

Apakšgrupa "Par būvniecības un zemes tiesiskās reģistrācijas jautājumiem"

 

Problēma

Mērķis

Uzdevumi

Atbildīgā institūcija. Termiņš.

1

2

3

4

       
Nekustamais īpašums      
1. Dažiem ārvalstu investoriem izvirzītā prasība, ka jāsaņem pašvaldības piekrišana zemes pirkšanai, ir lielā mērā nevajadzīga un efektīvi neaizstāv Latvijas valdības un pilsoņu intereses Novērst pašus būtiskākos procesuālos kavēkļus ārvalstu ieguldītājiem, kuri vēlas iegūt īpašumā zemi Latvijas teritorijā:

- atteikties no pašvaldības piekrišanas nepieciešamības;

- atcelt ierobežojumus brīva kapitāla kustības jomā

Atbalstīt Latvijas Attīstības aģentūras izstrādātos likumprojektus "Grozījumi likumā "Par zemes reformu LR pilsētās"" un "Grozījumi likumā "Par zemes privatizāciju lauku apvidos"" Ekonomikas ministrija

Likumprojekti ir izskatīti Ministru kabineta komitejas sēdē š.g. 19.aprīlī. Precizētos likumprojektus sagatavot izskatīšanai Ministru kabineta komitejas sēdē š.g. maijā

2. Pašvaldību pirmpirkuma tiesības. Tās būtiski paildzina nekustamā īpašuma iegādes noformēšanai nepieciešamo laiku. Nav pietiekama pamatojuma pašvaldību pirmpirkuma tiesību saglabāšanai attiecībā uz nekustamā īpašuma darījumiem, turklāt Atteikties no likumā fiksētajām pašvaldību pirmpirkuma tiesībām uz nekustamajiem īpašumiem, kuras praksē praktiski netiek izmantotas. Atceļot pienākumu jebkura nekustamā īpašuma pārdošanas gadījumā obligāti saņemt pašvaldības atteikumu no pirmpirkuma tiesībām, rastos iespēja vienkāršot darījumu slēgšanas kārtību un Izstrādāt grozījumus nepieciešamajos tiesību aktos un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā Tieslietu ministrija

Sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt attiecīgos tiesību aktu projektus Ministru kabinetā līdz 1999.gada 1.septembrim

 

1

2

3

4

       
tās arvien biežāk netiek ņemtas vērā nekustamo īpašumu civiltiesisko apriti. Pašvaldību interešu aizsardzībai tiktu saglabāta arī pašlaik spēkā esošā norma, kura paredz pašvaldībām iespēju ierosināt nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedriskām vajadzībām, ja attiecīgais īpašums pašvaldībai nepieciešamas tās funkciju veikšanai    

 

3. Nekustamā īpašuma tiesību reģistrācijai nepieciešamais vērtējums ir spēkā tikai 6 mēnešus. Atkārtota vērtējuma saņemšanai nepieciešams no 1 līdz 3 mēnešiem, pat ja īpašums kopš iepriekšējā vērtējuma nav fiziski mainījies Palielināt nekustamo īpašumu novērtējumu apliecinošo dokumentu derīguma termiņu līdz pieciem gadiem līdzšinējo sešu mēnešu vietā Uz darba grupas (izveidota ar Ministru prezidenta 1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas izveidošanu") izstrādāto priekšlikumu pamata sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā normatīvā akta projektu par grozījumiem Ministru kabineta 1995.gada 11.jūlija noteikumos Nr.219 "Noteikumi par valsts nodevu par notariālo darbību izpildi un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā" Tieslietu ministrija

Sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā attiecīgu normatīvā akta projektu līdz 1999.gada 1.jūlijam

4. Reģistrējot zemesgrāmatās nekustamā īpašuma īpašumtiesību pāreju, ieguvējam ir jāpierāda nekustamā īpašuma nodokļa parāda neesamība ar pašvaldības izsniegtu izziņu par nodokļu samaksu, kas kopumā paildzina darījuma koroborēšanas laiku un rada papildu netiešās izmaksas

 

Atcelt prasību jaunajam īpašniekam, reģistrējot darījumu ar nekustamo īpašumu zemesgrāmatā, iesniegt izziņu par nekustamā īpašuma nodokļa samaksu, kas kopumā atvieglotu darījumus ar nekustamo īpašumu.

Izstrādātais grozījumu projekts paredz noteikt, ka nodokļa parāds, atsavinot nekustamo īpašumu, pāriet uz jauno ieguvēju

Uz darba grupas (izveidota ar Ministru prezidenta 1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas izveidošanu") izstrādāto priekšlikumu pamata sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli", precizējot 9.panta redakciju Finansu ministrija

Iekļaut darba grupas (izveidota ar Ministru prezidenta 1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas izveidošanu") priekšlikumus Finansu ministrijas izstrādātajā likumprojektā "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli""

5. Salīdzinoši ilgais darījumu ar nekustamajiem īpašumiem reģistrācijas laiks zemesgrāmatā (30 dienas). Tiesību akti skaidri nenosaka, vai ir pieļaujama arī paātrinātā reģistrācija Paredzēt iespēju veikt nekustamā īpašuma reģistrāciju paātrināti 3 darbdienu laikā, ja tiek samaksāta kancelejas nodeva desmitkārtīgā apmērā. Ierosinātais grozījums, lai gan nepaātrina visu darījumu koroborēšanu, tomēr vienkāršo nekustamo īpašumu civiltiesisko apriti un Uz darba grupas (izveidota ar Ministru prezidenta 1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas izveidošanu") izstrādāto priekšlikumu pamata sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā Tieslietu ministrija Sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā attiecīgu normatīvā akta projektu

 

1

2

3

4

       
  padara iespējamu uzņēmējam reģistrēt viņu interesējošo nekustamo īpašumu paātrināti likumprojektu par grozījumiem likumā "Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās" (49.pants) līdz 1999.gada 1.jūlijam
Būvniecība      
1. Tālāk minēto būvniecības problēmu risināšanas laikietilpīgums un sarežģītība Nodrošināt tālāk minēto būvniecības problēmu konsekventu risināšanu 1. Ņemot vērā jautājuma komplicēto raksturu un nepieciešamību aktīvā dialogā iesaistīt pašvaldību pārstāvjus, rekomendējam izveidot darba grupu, lai izstrādātu priekšlikumus būvniecības procesa vienkāršošanai, iekļaujot uzņēmēju, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Pašvaldību lietu pārvaldes un pašvaldību pārstāvjus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

Sagatavot un iesniegt Valsts kancelejā Ministru prezidenta rīkojuma projektu par attiecīgas darba grupas izveidošanu līdz 1999.gada 1.jūnijam

2. Būvatļaujas saņemšanai komerciālam projektam jāpatērē vidēji no 1 līdz 1,5 gadiem

3. Uzņēmēji ir uzsvēruši nepieciešamību centralizēt un vienkāršot būvprojektēšanas uzsākšanai nepieciešamo tehnisko noteikumu saņemšanas procesu

4. Ir grūti panākt zonējuma izmaiņas pilsētas ģenerālplānā. Ģenerālplāna zonējumu maiņas process ir sevišķi laikietilpīgs un grūts. Patiesībā tas ir vienāds ar sākotnējā ģenerālplāna apstiprināšanas procesu. Daudzās citās valstīs zonējuma variācija konkrētam zemes gabalam tiek apstiprināta vienkāršāk un ātrāk

Vienkāršot būvprojekta saskaņošanas procedūru Rīgas pilsētā, centralizējot būvprojektēšanas uzsākšanai nepieciešamo tehnisko noteikumu saņemšanu. Tehnisko noteikumu izsniegšanai būtu jānotiek centralizēti, šim nolūkam izveidojot atsevišķu struktūrvienību Rīgas pilsētas Būvvaldes ietvaros Izveidojamajai darba grupai par būvniecības jautājumiem ierosināt apskatīt un risināt šādus jautājumus:

2) Rīgas Domei uz Rīgas pilsētas Attīstības departamenta bāzes izveidot būvvaldi, apvienojot visas ar būvniecības lietām un teritorijas plānošanu saistītās struktūrvienības, kā arī noteikt centralizētu tehnisko noteikumu izsniegšanu un būvprojektu saskaņošanas kārtību;

3) pēc pasūtītāja izvēles pašvaldībai nodrošināt visu tehnisko noteikumu izsniegšanu un būvprojektu saskaņošanu būvvaldē;

Izveidojamā darba grupa par būvniecības jautājumiem

 

1

2

3

4

       
5. Vienotas nodevu struktūras neesamī-ba - katrs dienests, kas izsniedz tehniskos noteikumus, pieprasa samaksu, kuru nosaka iekšējie normatīvie dokumenti

 

Nodrošināt uzņēmējus ar informāciju par nodevām, kuras maksājamas dažādās būvniecības procesa stadijās, kā arī izvērtēt šo nodevu noteikšanas likumību 4) visām ministrijām, kuru pakļautībā atrodas ar būvniecību saistītās institūcijas un tehniskie uzraudzības dienesti, sniegt informāciju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Būvniecības departamentam par būvprojektēšanas uzsākšanai nepieciešamajiem tehniskajiem noteikumiem un nodevām, kas maksājamas dažādās būvprojekta izstrādes stadijās par tehnisko noteikumu izsniegšanu un saskaņojumu saņemšanu, norādot tiesību aktus, kas pamato un regulē šīs darbības Visas ministrijas

Līdz 1999.gada 1.jūlijam iesniegt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Būvniecības departamentā minēto informāciju

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Būvniecības departaments

Līdz 1999.gada 1.augustam apkopot ministriju sniegto informāciju un nosūtīt būvniecības procesā iesaistītajām institūcijām

    5. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai pārskatīt un racionalizēt valsts ekspertīzes procedūru, ja nepieciešams, izstrādājot grozījumus esošajos tiesību aktos Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

Līdz 1999.gada 1.augustam

6. Koordinācijas trūkums starp tehniskajiem dienestiem - dažādu dienestu izsniegtie tehniskie noteikumi bieži satur analogas prasības Novērst tehnisko uzraudzības dienestu kompetenču pārklāšanos 6. Izanalizēt to institūciju darbību un reglamentējošos aktus, kas Rīgas pilsētā izsniedz būvprojektēšanas uzsākšanai nepieciešamos tehniskos noteikumus. Izvērtēt funkciju un kompetenču sadalījumu starp minētajām institūcijām, lai identificētu analogās vai dublējošās funkcijas, un izstrādāt priekšlikumus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

Izstrādātos priekšlikumus noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā līdz 1999.gada 1.oktobrim

 

 

 

 

Apakšgrupa "Par inspekcijām"

Problēma

Mērķis

Uzdevumi

Atbildīgā institūcija. Termiņš

1

2

3

4

       
1. Nekonsekventa inspektoru attieksme, veicot pārbaudes uzņēmumos. Ne vienmēr sastādītais administratīvais akts tiek izsniegts rakstiski uz vietas. Ja netiek sastādīts administratīvais akts (īpaši pozitīvu slēdzienu gadījumā), virknē institūciju inspektoriem netiek uzlikts par pienākumu sagatavot pārbaužu aprakstus, kas būtu pieejami arī investoram. Šie trūkumi rada uzņēmēju bažas par inspektoru darbības caurskatāmību un iespējām īstenot atskaitīšanās mehānismus Nodrošināt obligātu administratīvā akta vai pārbaudes rezultātu izsniegšanu uz vietas rakstiski

Ja netiek piemērots administratīvais akts, rakstiski apraksts par katru apmeklējumu nepieciešams, lai kopumā nodrošinātu konsekvenci attiecīgo institūciju lēmumos, padarītu inspekciju darbību sabiedrībai saprotamāku un pārskatāmāku, kā arī nodrošinātu inspekciju vadību ar efektīvām kontroles iespējām. Bez izsniegšanas uz vietas šis administratīvais akts vai pārbaudes apraksts arī būtu jāievieto inspekcijas arhīvā, un tam būtu jābūt pieejamam inspektētajai personai.

Pārbaudītajām personām nodrošināmas tiesības iepazīties ar aprakstiem, un par šīm tiesībām jāinformē sabiedrība

Sagatavot un iesniegt Ministru kabinetā normatīvā akta projektu, kas iestādēm, kuras veic inspicējošas funkcijas, uzliktu par pienākumu izdot administratīvo aktu uz vietas rakstiski vai, ja administratīvais akts netiek piemērots, obligāti sagatavot, izsniegt uz vietas un arhivēt rakstisku aprakstu pēc katra inspektora apmeklējuma, iekļaujot aprakstā šādu informāciju:
  • pārbaudītās personas nosaukums un adrese;
  • kas tika pārbaudīts;
  • kas konstatēts: vai ir atklāti pārkāpumi (jābūt atsaucei uz attiecīgiem likumu vai normatīvo aktu pantiem un kritērijiem);
  • inspektora veiktie pasākumi

Ja nepieciešams, sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā normatīvā akta projektu par grozījumiem Ministru kabineta 1995.gada 13.jūnija noteikumos Nr.154 "Administratīvo aktu procesa noteikumi"

Valsts pārvaldes reformas birojs

Sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā attiecīgu normatīvā akta projektu līdz 1999.gada 1.septembrim.

2. Darba apakšgrupu sanāksmēs tika konstatēts, ka uzņēmējiem bieži pietrūkst informācijas par inspekcijām, to darbību, likumdošanas bāzi, inspektoru tiesībām un pilnvarām, kā arī par inspektējamā tiesībām. Informēt sabiedrību un uzņēmējus par inspekcijām un to funkcijām, tādējādi mazinot novēroto atsvešinātību un nesapratni par inspicējošām iestādēm, kā arī veicinot pašu inspekciju darbinieku izpratni par savām pilnvarām 1. Izstrādāt darbības iekšējo reglamentu (ja tāds jau nav izstrādāts) un, pamatojoties uz minētajiem reglamentiem, atbilstoši darba grupas (izveidotas ar Ministru prezidenta 1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas izveidošanu") iesniegtajiem priekšlikumiem sagatavot informatīvo materiālu par attiecīgās institūcijas 1. Uzskaitītajām institūcijām līdz 1999.gada 1.jūlijam iesniegt izstrādātos reglamentus un sagatavoto informatīvo

 

1

2

3

4

       
    darbību izplatīšanai sabiedrībā, uzņēmējiem un šādām institūcijām:

- Valsts valodas inspekcijai (ierosinām iesaistīt arī Rīgas Domes Valodas inspekciju);

- Sanitārai robežinspekcijai;

- Valsts būvinspekcijai;

- Valsts darba inspekcijai;

- Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijai;

- Valsts sanitārajai inspekcijai;

- Valsts ugunsdrošības uzraudzības pārvaldei;

- Vides valsts inspekcijai

materiālu Valsts pārvaldes reformas birojam

 

2. Valsts pārvaldes reformas birojam līdz 1999.gada 1.augustam apkopot sagatavotos informatīvos materiālus

 

3. Ekonomikas ministrijai (Latvijas Attīstības aģentūrai) sagatavotos informatīvos materiālus ievietot mājas lapā internetā

3. Nav pietiekama pārsūdzības mehānisma attiecībā uz valsts institūciju darbību. Tipiskais mehānisms ir pārsūdzība iestādes vadībai, bet investoriem šis mehānisms šķiet nepievilcīgs. Alternatīva ir pārsūdzība tiesā, bet tas ir laikietilpīgi un dārgi Nodrošināt pastāvīgu pārsūdzības mehānismu un informēt sabiedrību un uzņēmējus par šādu iespēju attiecībā uz valsts institūciju amatpersonu un ierēdņu šķietamo nekompetenci, patvaļību vai ļaunprātību 1. Papildināt Valsts civildienesta likuma projektu, iekļaujot Valsts civildienesta pārvaldes pilnvarās izskatīt sūdzības par ierēdņa pienākumu nepildīšanu vai par to nepienācīgu pildīšanu saskaņā ar darba grupas (izveidotas ar Ministru prezidenta 1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas izveidošanu") sagatavoto priekšlikumu

2. Izvērtēt nepieciešamību efektīvai iespēju radīšanai sūdzību par valsts amatpersonu rīcību izskatīšanai, kā vienu no alternatīvām izvērtējot ombudsmena biroja izveidi Latvijā

Valsts civildienesta pārvalde

Valsts pārvaldes reformas birojs

Līdz 1999.gada 1.jūlijam

 

1

2

3

4

       
4. Nepastāv sadarbība un koordinācijas mehānisms starp dažādām valsts institūcijām, kuru kompetencē esošie jautājumi ir analogi vai pārklājas Izveidot institucionalizētu mehānismu valsts institūciju

iesaistīšanai savstarpējā dialogā, lai mērķtiecīgi risinātu jautājumus par kompetenču sadalījumu un to pārklāšanās novēršanu

Darba grupa (izveidota ar Ministru prezidenta 1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas izveidošanu") ierosina organizēt sadarbību starp šādām institūcijām:

- starp pašvaldībām un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju par būvniecības jautājumiem;

- starp Valsts valodas inspekciju un reģionālām institūcijām (t.sk. Rīgas Domes Valodas inspekciju) par savstarpējo koordināciju un atbildību;

- starp Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi un Valsts nodarbinātības dienestu par darba un uzturēšanās atļaujām

Minētā darba grupa ierosina nodrošināt mehānisma piemērošanu starp valsts institūcijām turpmāko nesaskaņu gadījumos

Valsts pārvaldes reformas birojs veicina sadarbības uzsākšanu

 

Valsts kancelejas direktors A.Vītols

 

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Latvijas Republikas Ministru kabineta sēdes protokols Izdevējs: Ministru kabinets Veids: protokols Numurs: 25Pieņemts: 11.05.1999.
216919
2540
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"