Latvijas Republikas
Ministru kabineta sēdes protokols |
11.05.1999 |
Nr. 25 |
|
Sēdi vada:
Ministru
prezidents
|
-
|
V.Krištopans
|
Ministru prezidenta biedrs
Eiropas Savienības lietās
|
-
|
G.Krasts
|
|
|
|
Piedalās:
|
|
|
Finansu ministrs
|
-
|
I.Godmanis
|
Iekšlietu ministrs
|
-
|
R.Jurdžs
|
Izglītības un zinātnes ministrs
|
-
|
J.Gaigals
|
Tieslietu ministre
|
-
|
I.Labucka
|
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs
|
-
|
V.Balodis
|
Zemkopības ministrs
|
-
|
P.Salkazanovs
|
Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām
finansu institūcijām
|
-
|
R.Zīle
|
Vides valsts ministre
|
-
|
I.Vaidere
|
|
|
|
Ar padomdevēja tiesībām
piedalās:
|
|
|
Valsts zemes dienesta ģenerāldirektors
|
-
|
G.Grūbe
|
Valsts kontrolieris
|
-
|
R.Černajs
|
Latvijas Bankas pārstāve
|
-
|
V.Zeile
|
Valsts kancelejas direktors
|
-
|
A.Vītols
|
Juridiskā departamenta vadītāja
|
-
|
A.Kveska
|
|
|
|
Protokolē
|
|
|
Dokumentu nodrošinājuma departamenta vadītāja
Sēdi sāk plkst.13.00
|
-
|
L.Peinberga
|
Tiesību aktu
projekti
______________________
1.§
Noteikumi par
gabalkravu izvietošanu un nostiprināšanu autopārvadājumos
996-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
2.§
Par Igaunijas
Republikas, Somijas Republikas un
Zviedrijas Karalistes
līgumu par prāmi "Estonia" un
līguma
papildprotokolu
1827-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Akceptēt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu,
līgumu un tā papildprotokolu iesniegšanai Saeimā.
3.§
Par Papildu līgumu
par Starptautiskās atomenerģijas
aģentūras tehniskās
palīdzības sniegšanu
Latvijas Republikas
valdībai
1470-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
4.§
Latvijas Zinātnes
padomes darbības kārtība
1380-k
___________________________________________________
(J.Gaigals, V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
5.§
Noteikumi par zemes
nodokļa maksājuma
pamatparāda
kapitalizāciju un dzēšanu
1386-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
6.§
Grozījums likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"
1546-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Akceptēt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu
iesniegšanai Saeimā.
7.§
Par nekustamā
īpašuma Ogrē, Krasta ielā 11,
saglabāšanu valsts
īpašumā
1207-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
-
- Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
2. Ģenerālprokuratūrai pasūtīt Valsts zemes
dienestā attiecīgu zemes ierīcības projektu, kurā noteiktas
administratīvās ēkas uzturēšanai nepieciešamā valstij piekrītošā
zemesgabala robežas un platība.
8.§
Par nekustamo
īpašumu Rīgā, Flotes ielā, Flotes ielā 1
un Flotes ielā 3,
saglabāšanu valsts īpašumā
1576-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
9.§
Grozījumi Ministru
kabineta 1998.gada 19.augusta
rīkojumā Nr.417 "Par
valsts nekustamās mantas pārdošanu Rīgā"
1557-k
___________________________________________________
(I.Godmanis, V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
10.§
Grozījumi Muitas
likumā
1485-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Akceptēt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu
iesniegšanai Saeimā.
11.§
Grozījumi Ministru
kabineta 1997.gada 23.decembra
noteikumos Nr.437
"Noteikumi par akcīzes nodokļa
naftas produktiem
maksāšanu sakarā ar nodokļa likmju
ikgadējo maiņu"
1877-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
12.§
Par uzņemšanu
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā
1814-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
13.§
Par uzņemšanu
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā
1815-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
14.§
Par uzņemšanu
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā
1900-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
15.§
Sēklu un stādāmo
materiālu aprites likums
76-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Akceptēt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu
iesniegšanai Saeimā.
16.§
Vistu olu aprites
noteikumi
419-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
17.§
Par valsts īpašuma
privatizācijas fonda līdzekļu
sadali dzīvojamo māju
privatizācijai 1999.gadā
1556-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
Valsts kancelejai paredzēt, ka rīkojumu paraksta
finansu ministrs (otrais paraksts).
18.§
Grozījumi Ministru
kabineta 1995.gada 7.februāra noteikumos Nr.31
"Noteikumi par
gatavošanos kārtējai tautas skaitīšanai"
1860-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
Valsts kancelejai paredzēt, ka noteikumus
paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).
19.§
Grozījums Ministru
kabineta 1998.gada 3.marta noteikumos Nr.80
"Noteikumi par
maksāšanas līdzekļu attiecību un maksāšanas kārtību, privatizējot
vai atsavinot valsts un pašvaldību zemi pilsētās un lauku
apvidos, un par iegūto līdzekļu ieskaitīšanu privatizācijas
fondos"
1806-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
Valsts kancelejai paredzēt, ka noteikumus
paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).
20.§
Grozījums Ministru
kabineta 1998.gada 3.marta
noteikumos Nr.81
"Noteikumi par maksāšanas līdzekļu proporciju
un maksāšanas kārtību,
pārdodot pastāvīgā lietošanā piešķirto un
uz valsts vārda valsts
akciju sabiedrības "Latvijas Hipotēku un zemes banka" personā
zemesgrāmatā nostiprināto lauku apvidu zemi"
1807-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
Valsts kancelejai paredzēt, ka noteikumus
paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).
Informācija
_________________________
21.§
Par Valsts ieņēmumu
dienesta Informatizācijas projekta
uzraudzības padomes
darbību 1998.gadā
1725-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Ņemot vērā valsts ieņēmumu valsts ministres
A.Počas priekšlikumu, jautājumu izskatīt Ministru kabineta sēdē
š.g. 18.maijā.
Ministru kabineta
lieta
________________________
22.§
Par pasākumu plānu
uzņēmējdarbības vides uzlabošanai
saskaņā ar Pasaules
bankas Ārvalstu investīciju padomdevēju dienesta pētījumā "Par
administratīvajiem šķēršļiem investīcijām Latvijā"
izteiktajām
rekomendācijām
1883-k
___________________________________________________
(J.Kanels, I.Godmanis, M.Dzērvīte, R.Jurdžs,
G.Krasts, G.Grūbe, V.Krištopans)
1. Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.
2. Akceptēt darba grupas (izveidota ar Ministru
prezidenta 1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas
izveidošanu") izstrādāto pasākumu plānu uzņēmējdarbības vides
uzlabošanai (pielikums). Valsts kancelejai precizēt problēmas
"Muita" risināšanas pasākumu, paredzot uzdevumu Finansu
ministrijai un Iekšlietu ministrijai sagatavot attiecīgus
priekšlikumus par robežkontroles kārtību.
3. Attiecīgajām valsts institūcijām noteiktajos
termiņos veikt pasākumu plānā dotos uzdevumus.
4. Ekonomikas ministrijai (Latvijas Attīstības
aģentūrai) uzraudzīt pasākumu plāna izpildi un š.g. 7.oktobrī
iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā ziņojumu par pasākumu
plāna izpildes gaitu.
5. Pasākumu plānā minētajām atbildīgajām valsts
institūcijām līdz š.g. 15.jūlijam un 1.oktobrim sniegt
informāciju Ekonomikas ministrijai (Latvijas Attīstības
aģentūrai) par pasākumu plānā doto uzdevumu izpildi.
23.§
Par Eiropas
Savienības noteikto sankciju režīmu
pret Dienvidslāvijas
Federatīvo Republiku
2057-k
___________________________________________________
(G.Krasts, I.Godmanis, R.Zīle, V.Zeile,
I.Vaidere, R.Jurdžs,
A.Kveska, V.Krištopans)
1. Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.
2. Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
3. Ja valsts institūcijām šo noteikumu izpildei
nepieciešami papildu līdzekļi, attiecīgajām ministrijām kopīgi ar
Finansu ministriju sagatavot nepieciešamos priekšlikumus un
iesniegt tos izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.
24.§
Par Saeimas
1999.gada 29.aprīļa lēmumu par
Telekomunikāciju
tarifu padomi
1923-k
___________________________________________________
(U.Pētersons, I.Godmanis, V.Krištopans)
1. Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.
2. Saeimas lēmuma izpildes nodrošināšanai
Satiksmes ministrijai sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt
attiecīgus priekšlikumus jautājuma turpmākai risināšanai Ministru
kabineta sēdē š.g. 18.maijā.
25.§
Priekšlikumi par
Apsardzes darbības likuma grozīšanu
2034-k
___________________________________________________
(G.Krasts, R.Jurdžs, I.Godmanis,
V.Krištopans)
1. Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.
2. Iekšlietu ministrijai sagatavot un mēneša
laikā iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē informāciju
par situāciju ar apsardzi saistītās uzņēmējdarbības jomā (tirgus
liberalizācijas pakāpe, sniegto pakalpojumu cenu izmaiņas u.c.
jautājumi).
3. Ārlietu ministrijai sagatavot un mēneša laikā
iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē informāciju par
situāciju ar apsardzi saistītās uzņēmējdarbības jomā
Igaunijā.
4. Izdarīt Ministru kabineta 1999.gada 4.maija
sēdes protokollēmumā (prot. Nr.24 19.§) grozījumu un svītrot
6.punktu.
26.§
Par Valsts komisijas
speciālajā budžetā ieskaitīto
Skrundas
radiolokācijas stacijas pagaidu lietošanā
nodotās zemes nomas
līdzekļu izlietojuma noteikšanai darba pārskatu
1843-k
___________________________________________________
(V.Krištopans)
Ņemot vērā vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministra V.Baloža priekšlikumu, jautājumu izskatīt
Ministru kabineta sēdē š.g. 18.maijā.
27.§
Par pasākumiem, kas
veicami nacionālās likumdošanas
pilnveidošanā un jau
izstrādātās nacionālās likumdošanas pilnīgas ieviešanas
nodrošināšanā valsts un pašvaldību pasūtījuma jomā
1837-k
___________________________________________________
(I.Godmanis, G.Krasts, V.Krištopans)
1. Pieņemt zināšanai finansu ministra I.Godmaņa
sniegto informāciju.
2. Akceptēt iesniegtos priekšlikumus par
pasākumiem, kas veicami nacionālās likumdošanas atbilstības
izvērtēšanā valsts un pašvaldību pasūtījuma jomā, izņemot plānā
norādītos nepieciešamos resursus.
3. Finansu ministrijai pasākumu plānā minētos
uzdevumus iekļaut ministrijas rīcības programmā Valdības
deklarācijas izpildei.
28.§
Par pasākumiem, kas
veicami nacionālās likumdošanas
atbilstības
izvērtēšanā audiovizuālo pakalpojumu jomā
Eiropas Savienības
norādīto trūkumu novēršanai
1704-k
___________________________________________________
(J.Gaigals, E.Kušners, G.Krasts, R.Zīle,
V.Krištopans)
Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.
29.§
Par pasākumiem, kas
veicami nacionālās likumdošanas atbilstības Eiropas Savienības
prasībām izvērtēšanā veterinārmedicīnisko produktu jomā
1847-k
___________________________________________________
(P.Salkazanovs, J.Rimeicāns, G.Krasts,
I.Labucka, E.Kušners, E.Stiprais,
R.Zīle, B.Laizāne, I.Godmanis, V.Krištopans)
1. Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.
2. Zemkopības ministrijai detalizēt iesniegtajā
informācijā minētos uzdevumus un apzināt iespējamos finansu
avotus, ņemot vērā izteiktās piezīmes, un iesniegt jautājumu
atkārtotai izskatīšanai Ministru kabinetā sēdē š.g. 25.maijā.
30.§
Noteikumi par
īpašuma nodokļa un iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumu
pamatparādu kapitalizāciju
196-k
___________________________________________________
(A.Bernāns, A.Jaunsleinis, I.Godmanis,
V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
Valsts kancelejai paredzēt, ka noteikumus
paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).
31.§
Par Valsts īpašuma
privatizācijas fonda līdzekļu
izlietošanas programmu
1999.gadam
1651-k
___________________________________________________
(K.Gerhards, R.Zīle, J.Naglis, P.Salkazanovs,
G.Grūbe, V.Zvejs, V.Krištopans)
1. Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
Valsts kancelejai paredzēt, ka rīkojumu paraksta
finansu ministrs (otrais paraksts).
2. Ekonomikas ministram finansēt Valsts īpašuma
privatizācijas fonda līdzekļu izlietošanas programmu 1999.gadam
saskaņā ar tās izpildes grafiku.
3. Ekonomikas ministrijai (Privatizācijas
aģentūrai) nodrošināt valsts īpašuma privatizācijas fonda
ieņēmumus saskaņā ar grafiku un papildus no privatizācijas
iegūtos līdzekļus 6214000 ASV dolāru apmērā novirzīt sabiedrības
ar ierobežotu atbildību "Air Baltic Corporation, SIA"
pamatkapitāla palielināšanai.
4. Ekonomikas ministrijai pēc kārtējā mēneša
piecpadsmitā datuma iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē
informāciju par ieņēmumiem privatizācijas fondā, ja tie no valsts
īpašuma privatizācijas netiek ieskaitīti plānotajā apmērā.
32.§
Par Iekšlietu
ministrijas, Tieslietu ministrijas, Kultūras ministrijas,
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrijas,
Finansu ministrijas un
Radio un televīzijas pārskatītām
programmām
(apakšprogrammām) valsts budžeta
2000.gadam
projektam
1882-k
1884-k
1978-k
___________________________________________________
(I.Godmanis, I.Sudraba, A.Veiss, J.Gaigals,
J.Rekšņa, R.Jurdžs, G.Innuse,
I.Labucka, A.Maldups, A.Gailis, U.Lielpēters,
A.Jaunsleinis,
O.Rubenis, V.Krištopans, G.Krasts)
1. Pieņemt zināšanai resoru pārstāvju sniegto
informāciju par pārskatītajām programmām (apakšprogrammām):
1.1. Finansu ministrijas apakšprogrammu "Valsts
parāda apkalpošana";
1.2. Iekšlietu ministrijas programmām "Valsts
policija", "Autotransporta uzturēšana" un "Pilsonības un
migrācijas lietu pārvalde";
1.3. Tieslietu ministrijas programmu "Centrālais
aparāts";
1.4. Kultūras ministrijas programmu "Kultūra" un
apakšprogrammu "Profesionālā izglītība";
1.5. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas apakšprogrammu "Administratīvi teritoriālā
reforma";
1.6. Radio un televīzijas programmām "Radio
programmu veidošana un izplatīšana" un "Televīzija".
2. Iekšlietu ministrijai kopīgi ar Finansu
ministriju sagatavot un divu nedēļu laikā iesniegt izskatīšanai
Ministru kabinetā priekšlikumus par grozījumiem likumā "Par
policiju", kas saistīti ar naudas sodu veidā iekasētajiem
līdzekļiem, kurus par administratīvo pārkāpumu izdarīšanu
uzlikušas Valsts policijas iestādes.
33.§
Par Valsts
investīciju programmas projektu 2000.gadam
1604-k
___________________________________________________
(K.Gerhards, I.Godmanis, J.Gaigals, I.Sudraba,
R.Zīle, G.Kaņejeva, A.Jaunsleinis,
P.Salkazanovs, V.Balodis, V.Krištopans,
G.Krasts)
1. Ekonomikas ministrijai turpināt darbu Valsts
investīciju programmas 2000.gadam sagatavošanā, ņemot vērā
izteiktās piezīmes.
2. Akceptēt Finansu ministrijas ierosinājumu
valsts pamatbudžeta dotāciju investīciju programmai 2000.gadam
noteikt 1999.gada līmenī, tai skaitā mērķdotācijas investīcijām
pašvaldībām.
3. Ekonomikas ministrijai investīciju programmas
sagatavošanā ņemt vērā kritērijus - to projektu finansēšana,
kuru īstenošana ir jau iesākta, iespējas pagarināt projekta
īstenošanas laiku, Latvijas kopfinansējuma daļas nodrošināšana
starptautiski finansētos projektos - un sakārtot minētos un
jaunos projektus prioritārā secībā atbilstoši finansējumam
1999.gada līmenī un perspektīvi realizējamiem projektiem.
4. Ekonomikas ministrijai izpildīt Ministru
kabineta 1999.gada 27.aprīļa sēdes protokollēmumā doto uzdevumu
(prot. Nr.23 28.§ 4.punkts).
5. Ekonomikas ministrijai divu nedēļu laikā
iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā sēdē ar Finansu
ministriju saskaņotu Valsts investīciju programmas projektu.
Papildus iekļautie
jautājumi
__________________________
Ministru kabineta
lieta
_________________________
34.§
Kārtība, kādā
Latvijā ievedama gaļa
1481-k
___________________________________________________
(P.Salkazanovs, V.Balodis, V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
35.§
Noteikumi par
kārtību, kādā veicami iekšējā
tirgus aizsardzības
pasākumi
1913-k
___________________________________________________
(L.Stelpe, R.Zīle, A.Sončiks, M.Krams,
V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu
parakstīšanai.
Valsts kancelejai paredzēt, ka noteikumus
paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).
36.§
Valsts iekšējā
tirgus aizsardzības komisijas nolikums
1912-k
___________________________________________________
(L.Stelpe, R.Zīle, R.Jurdžs, P.Salkazanovs,
I.Feiferis, A.Kveska, V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Valsts kancelejai papildināt komisijas sastāvu
ar Lauku attīstības konsultatīvās padomes pārstāvi un sagatavot
noteikumu projektu parakstīšanai.
Valsts kancelejai paredzēt, ka noteikumus
paraksta finansu ministrs (otrais paraksts).
37.§
Par valsts iekšējā
tirgus aizsardzības komisijas izveidošanu
2042-k
___________________________________________________
(L.Stelpe, V.Krištopans)
Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai papildināt komisijas sastāvu
ar Lauku attīstības konsultatīvās padomes pārstāvi I.Feiferi un
sagatavot rīkojuma projektu parakstīšanai.
Valsts kancelejai paredzēt, ka rīkojumu paraksta
finansu ministrs (otrais paraksts).
38.§
Par pagaidu
pasākumiem iekšējā tirgus aizsardzībai
2030-k
___________________________________________________
(P.Salkazanovs, J.Lapše, G.Kozinda, R.Zīle,
I.Feiferis, V.Balodis,
A.Smiltāne, G.Krasts, R.Jurdžs, M.Krams,
V.Elksnis, I.Labucka,
A.Sončiks, V.Krištopans)
1. Pieņemt zināšanai sniegto informāciju.
2. Par iesniegtā likumprojekta turpmāko virzību
izlemt pēc konsultāciju uzsākšanas Eiropas līgumā un Latvijas
Republikas un Polijas Republikas brīvās tirdzniecības līgumā
paredzētajā kārtībā.
3. Konsultācijām Eiropas līguma ietvaros un
Latvijas Republikas un Polijas Republikas brīvās tirdzniecības
līguma ietvaros Zemkopības ministrijai izstrādāt pamatojumu un
Latvijas puses argumentāciju iekšējās tirgus aizsardzības
pasākumu ieviešanai.
4. Ārlietu ministrijai kopīgi ar Ekonomikas
ministriju nekavējoties ierosināt konsultāciju uzsākšanu ar
Eiropas Komisiju, pamatojoties uz Eiropas līguma 21.pantu, un
konsultāciju uzsākšanu ar Polijas Republiku, pamatojoties uz
Latvijas Republikas un Polijas Republikas brīvās tirdzniecības
līguma 14.pantu.
5. Aicināt Latvijas Cūku audzētāju asociāciju
iesniegt attiecīgu piepra-sījumu Valsts iekšējā tirgus
aizsardzības komisijai.
6. Finansu ministrijai:
6.1. kopīgi ar Zemkopības ministriju līdz
1999.gada 25.maijam sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt
izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par Meitenes,
Ainažu, Terehovas un Rīgas ostas robežkontroles punktu aprīkošanu
ar svariem, paredzot lauksaimniecības jutīgo preču importu tikai
caur minētajiem punktiem;
6.2. līdz 1999.gada 25.maijam sagatavot un
iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par
iespējām nodrošināt pastiprinātu kontroli (iekārtojot saldētavas,
angārus) robežkontroles punktos, caur kuriem atļauts pārtikas
produktu imports, lai Muitas pārvalde un Sanitārā robežinspekcija
varētu veikt lauksaimniecības un pārtikas produktu kontroli;
6.3. līdz 1999.gada 1.jūlijam sagatavot un
iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par valsts
muitas noliktavas ierīkošanu;
6.4. līdz 1999.gada 1.jūlijam sagatavot un
noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā
normatīvos aktus, kas nosaka muitas zonu 2 km rādiusā no
robežpunkta, kurā veikt muitas papildkontroli bez kontroles
institūciju piesaistīšanas;
6.5. kopīgi ar Ekonomikas ministriju līdz
1999.gada 1.jūnijam izstrādāt un noteiktā kārtībā iesniegt
izskatīšanai Ministru kabinetā normatīvo aktu projektus, lai
nodalītu mazumtirdzniecību no vairumtirdzniecības;
6.6. Ministru kabineta š.g. 18.maija sēdē
informēt par iespējām aizliegt muitas noliktavu muitas punktos
formēt kravas ievešanai brīvam apgrozījumam, reāli neievedot
attiecīgās kravas muitas noliktavā.
7. Ekonomikas ministrijai:
7.1. līdz 1999.gada 15.maijam noteiktā kārtībā
iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu "Par
antidempingu";
7.2. līdz 1999.gada 11.jūnijam sagatavot un
iesniegt Finansu ministrijai aprēķinus par likuma "Par iekšējā
tirgus aizsardzību" īstenošanas izmaksām;
7.3. līdz 1999.gada 1.augustam noteiktā kārtībā
iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu "Par
pretsubsīdiju nodevas piemērošanu";
7.4. nekavējoties nodrošināt Valsts iekšējā
tirgus aizsardzības komisijas darba uzsākšanu atbilstoši likumam
"Par iekšējā tirgus aizsardzību".
8. Labklājības ministrijai kopīgi ar Zemkopības
ministriju līdz 1999.gada 15.jūlijam iesniegt izskatīšanai
Ministru kabineta sēdē priekšlikumus par informācijas operatīvas
apmaiņas nodrošināšanu pārtikas produktu tirdzniecības kontroles
jomā un šīs kontroles optimizēšanu.
9. Zemkopības ministrijai:
9.1. līdz 1999.gada 1.jūnijam sagatavot un
noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā
informāciju par iespējām izdarīt grozījumus likumā "Par muitas
nodokli (tarifiem)", kuros paredzēt saliktās muitas tarifa likmes
ieviešanu jutīgām lauksaimniecības un pārtikas preču grupām
(vērtības tarifs + specifiskais tarifs);
9.2. līdz 1999.gada 1.jūnijam, pamatojoties uz
Standartizācijas likuma 13.panta otro daļu, noteiktā kārtībā
iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā Latvijas Republikas
obligāti piemērojamo Nacionālo standartu (LV ST ZM 64-96
"Cūkgaļa" un LV ST ZM 61-96 "Liellopu un teļu gaļa"), lai
reglamentētu ilgstoši sasaldētas gaļas importu Latvijā;
9.3. izstrādāt un noteiktā kārtībā iesniegt
izskatīšanai Ministru kabinetā normatīvā akta projektu, kurā
paredzēt, ka no š.g. 1.novembra Sanitārā robežinspekcija, veicot
kravu kontroli uz robežas, pieprasa sertifikātu, kas apliecina
priekšmetu un materiālu atbilstību Ministru kabineta 1998.gada
9.jūnija noteikumiem Nr.217 "Obligātās nekaitīguma prasības
materiāliem un priekšmetiem, kas nonāk saskarē ar pārtiku";
9.4. līdz 1999.gada 1.augustam sagatavot un
iesniegt izskatīšanai Valsts iekšējā tirgus aizsardzības komisijā
ekonomisko pamatojumu iekšējā tirgus aizsardzības pasākumu
piemērošanai attiecībā uz svaigām, atvēsinātām un saldētām lašu
dzimtas zivīm un to filejām;
9.5. līdz 1999.gada 1.jūlijam izstrādāt un
noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā
normatīvo aktu projektus par gaļas un citu pārtikas produktu
transportēšanu un par Sanitārās robežinspekcijas kontroles punktu
iekārtošanu;
9.6. līdz 1999.gada 1.jūlijam sagatavot un
noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā
grozījumus Ministru kabineta 1998.gada 14.aprīļa noteikumos
Nr.130 "Higiēnas prasības pārtikas apritē", kuros paredzēt
paškontroles sistēmas ieviešanu pārtikas uzņēmumos, sākot ar
2000.gada 1.janvāri.
10. Ārlietu ministrijai katru mēnesi informēt
Zemkopības ministriju un Finansu ministriju par jutīgo
lauksaimniecības produktu eksporta politiku ārvalstīs.
39.§
Par grozījumiem
Ministru kabineta 1999.gada 30.marta sēdes
protokollēmumā (prot.
Nr.19 30.§) un Ministru kabineta 1999.gada
4.maija sēdes
protokollēmumā (prot. Nr.24 36.§)
2031-k
2014-k
___________________________________________________
(A.Vītols, V.Krištopans)
1. Pieņemt zināšanai Valsts kancelejas direktora
A.Vītola sniegto informāciju.
2. Izdarīt Ministru kabineta 1999.gada 30.marta
sēdes protokollēmumā (prot. Nr.19 30.§) šādus grozījumus:
2.1. izteikt 7.8.apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.8. Ministru kabinets apspriež Iekšlietu
ministrijas
pārskatīto programmu "Valsts
policija" 1999.gada 11.maijs";
2.2. svītrot 7.8.1 apakšpunktā vārdus
"Tieslietu ministrijas un Iekšlietu ministrijas pārskatīto
apakšprogrammu "Ieslodzījuma vietu pārvalde"";
2.3. papildināt protokollēmumu ar
7.8.2 apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.8.2 Ministru kabinets apspriež
Labklājības ministrijas
pārskatīto apakšprogrammu "Materiālais
atbalsts
mantisko un naudas pabalstu veidā" 1999.gada
18.maijs";
2.4. papildināt protokollēmumu ar
7.9.1 apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.9.1 Ministru kabinets apspriež
Tieslietu
ministrijas un Iekšlietu ministrijas
pārskatīto
apakšprogrammu "Ieslodzījuma vietu
pārvalde" 1999.gada 25.maijs".
3. Izdarīt Ministru kabineta 1999.gada 4.maija
sēdes protokollēmumā (prot. Nr.24 36.§) grozījumu un svītrot 2.1.
un 2.2.apakšpunktu.
40.§
Par Latvijas
Republikas un Portugāles Republikas nolīgumu
par pasažieru un kravu
starptautiskajiem pārvadājumiem
ar autotransportu
1971-k
___________________________________________________
(P.Salkazanovs, V.Krištopans)
1. Pieņemt iesniegto rīkojuma projektu.
Valsts kancelejai sagatavot rīkojuma projektu
parakstīšanai.
2. Akceptēt iesniegto likumprojektu.
3. Satiksmes ministrijai pēc nolīguma
parakstīšanas iesniegt to Valsts kancelejā.
4. Valsts kancelejai sagatavot nolīgumu un
likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
5. Izdarīt Ministru kabineta 1997.gada
16.decembra sēdes protokollēmumā (prot. Nr.70 13.§) grozījumu un
svītrot 2., 3. un 4.punktu.
Sēdi slēdz plkst.21.40
Ministru prezidents V.Krištopans
Ministru prezidenta biedrs
Eiropas Savienības lietās G.Krasts
Valsts kancelejas direktors A.Vītols
Pielikums
Ministru kabineta
1999.gada 11.maija
sēdes protokolam Nr.25 22.§
Pasākumu plāns
uzņēmējdarbības vides uzlabošanai saskaņā ar
Pasaules bankas
Ārvalstu investīciju padomdevēju dienesta pētījumā
"Par
administratīvajiem šķēršļiem investīcijām Latvijā"
izteiktajām
rekomendācijām
Apakšgrupa "Par ārvalstnieku iebraukšanas,
uzturēšanās un nodarbināšanas jautājumiem"
Problēma
|
Mērķis
|
Uzdevumi
|
Atbildīgā
institūcija. Termiņš
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
1. Uzturēšanās un darba atļauju saņemšana ir sarežģīta un
laikietilpīga
2. Pārmērīgas prasības attiecībā uz dokumentāciju
3. Nepietiekama sadarbība starp Pilsonības un migrācijas
lietu pārvaldi un Nodarbinātības valsts dienestu un
procedūru nekonsekvence. Investori sūdzas, ka viņus sūta no
viena departamenta uz otru
4. Dublēšanās Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes
un Nodarbinātības valsts dienesta formalitāšu kārtošanā
|
Vienkāršot darba atļauju izsniegšanas procedūru:
1) paredzēt atvieglotu darba atļauju saņemšanas kārtību
uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) direktoriem, valdes locekļiem
un citām uzņēmumu izpildinstitūcijās nodarbinātām
personām;
2) samazināt Nodarbinātības valsts
dienesta iestāžu apmeklējumu skaitu, nosakot, ka:
- darba atļauja izsniedzama Pilsonības un migrācijas
lietu pārvaldē vienlaicīgi ar uzturēšanās atļauju;
- noteikt fiksētu samaksu par darba atļaujas
saņemšanu
|
1. Precizēt un iesniegt Ministru kabinetā darba grupas
(izveidotas ar Ministru prezidenta 1999.gada 10.februāra
rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas izveidošanu")
ietvaros izstrādāto grozījumu projektu Ministru kabineta
1998.gada 17.februāra noteikumos Nr.54 "Ārvalstnieku
un bezvalstnieku nodarbināšanas kārtība Latvijas
Republikā"
2. Iekšlietu ministrijai sadarbībā ar Labklājības
ministriju izvērtēt, vai atbilstoši iepriekš minētajiem
grozījumiem Ministru kabineta 1998.gada 17.februāra
noteikumos Nr.54 "Ārvalstnieku un bezvalstnieku
nodarbināšanas kārtība Latvijas Republikā" nav
nepieciešams izdarīt
|
1. Labklājības ministrija
Sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā
līdz 1999.gada 1.jūnijam
2. Iekšlietu ministrija
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
attiecīgus grozījumus arī Ministru kabineta 1997.gada
16.decembra noteikumos Nr.417 "Uzturēšanās atļauju
izsniegšanas un reģistrēšanas kārtība". Ja nepieciešams,
Iekšlietu ministrijai sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt
Ministru kabinetā normatīvā akta projektu par grozījumiem
Ministru kabineta 1997.gada 16.decembra noteikumos Nr.417
"Uzturēšanās atļauju izsniegšanas un reģistrēšanas
kārtība" |
|
5. Uzņēmēji uzsver informācijas nepietiekamību par kārtību,
kādā tiek izsniegtas uzturēšanās un darba atļaujas
|
Informēt uzņēmējus par darba un
uzturēšanās atļauju saņemšanas procedūru, nepieciešamajiem
dokumentiem un izmaksām
|
Sagatavot informatīvus materiālus:
1) par darba atļauju saņemšanu - Labklājības
ministrija;
2) par uzturēšanās atļauju saņemšanu - Iekšlietu
ministrija (Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde);
3) izplatīt informatīvos materiālus Latvijas Republikas
konsulārajās iestādēs angļu, vācu un krievu valodā -
Ārlietu ministrijas Konsulārais departaments;
|
Labklājības ministrija (Nodarbinātības valsts dienests)
Līdz 1999.gada 1.jūlijam sagatavot un iesniegt
informatīvus materiālus Ekonomikas ministrijai (Latvijas
Attīstības aģentūrai)
Iekšlietu ministrija (Pilsonības un migrācijas lietu
pārvalde)
Līdz 1999.gada 1.jūlijam sagatavot un iesniegt
informatīvus materiālus Ekonomikas ministrijai (Latvijas
Attīstības aģentūrai)
Ārlietu ministrijas Konsulārais departaments
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
4) ievietot informatīvos materiālus mājas lapā internetā
- Ekonomikas ministrija (Latvijas Attīstības aģentūra); |
Ekonomikas ministrija (Latvijas Attīstības aģentūra) |
6. Imigrācijas policijas tiesības aizturēt investoru un
izraidīt no valsts sakarā ar imigrācijas normu sīkiem
tehniskiem pārkāpumiem |
Imigrācijas policijai būtu jāatļauj noteikt naudas sodus
par tehniskiem imigrācijas normu pārkāpumiem, bet tā nebūtu
pilnvarojama aizturēt ārvalstu investorus vai darbiniekus, ja
tie faktiski nav veikuši krimināli sodāmas darbības |
Izvērtēt Imigrācijas policijas un Pilsonības un
migrācijas lietu pārvaldes darbību reglamentējošos tiesību
aktus un veikt nepieciešamos grozījumus tajos, lai
nodrošinātu darba grupas ieteikto rekomendāciju
īstenošanu |
Iekšlietu ministrija
Līdz 1999.gada 15.jūnijam
|
Apakšgrupa "Par uzņēmumu reģistrāciju,
nodokļu administrāciju, muitu"
Problēma
|
Mērķis
|
Uzdevumi
|
Priekšnoteikumi
|
Atbildīgā
institūcija. Termiņš
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|
|
|
|
Uzņēmuma reģistrācijas process
Uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) reģistrācija Uzņēmumu
reģistrā un Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju
reģistrā praktiski dublējas, notiek dubultā
reģistrācija
|
Uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), reģistrējoties Uzņēmumu
reģistrā, saņem reģistrācijas apliecību, kura vienlaicīgi
ir uzskatāma arī par nodokļu maksātāju reģistrācijas
apliecību. Informāciju Valsts ieņēmumu dienestā par
uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) sniedz nevis uzņēmējs, bet
Uzņēmumu reģistrs. Uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) Valsts
ieņēmumu dienestā ir jāreģistrējas tikai kā pievienotās
vērtības nodokļa maksātājam un jāreģistrē savas
struktūrvienības
|
1999.gada aprīļa beigās ir uzsākusi darbu darba grupa,
kurā ir iekļauti pārstāvji no Finansu ministrijas,
Tieslietu ministrijas, Uzņēmumu reģistra un Valsts ieņēmumu
dienesta, kas izstrādā sadaļu likumā "Par nodokļiem un
nodevām", kura attiecas uz uzņēmumu reģistrāciju
(Finansu ministrijas 1999.gada 19.aprīļa rīkojums
Nr.255)
|
1. Informācijas sniegšanai jānotiek elektroniskā veidā,
tāpēc jāizveido datu pārraides tīkls starp Uzņēmumu
reģistru un Valsts ieņēmumu dienestu
2. Normatīvajos aktos jāparedz, ka informācijas apmaiņa
starp Uzņēmumu reģistru un Valsts ieņēmumu dienestu notiek
elektroniskā veidā, šādā veidā nosūtītiem dokumentiem ir
juridisks spēks
3. Jāatrisina jautājums par informācijas sniegšanu par
kontiem
4. Vēlams nodot arī pārējo juridisko personu
reģistrāciju Uzņēmumu reģistram
5. Jāatrisina jautājums par identifikācijas numuriem
|
Finansu ministrija
Sadaļa par uzņēmumu reģistrāciju likumā "Par
nodokļiem un nodevām" tiks izstrādāta līdz 1999.gada
30.jūnijam, likumprojekts noteiktā kārtībā Ministru
kabinetā jāiesniedz līdz 1999.gada 1.oktobrim
|
Nodokļu administrācija un strīdu risināšana
Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu lēmumus pārsūdz
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram un pēc tam
tiesā. Lēmumu pārsūdzības
|
Izveidot neatkarīgu divpakāpju apelācijas struktūru
pirmstiesas nodokļu strīdu izskatīšanā, lai:
- nodrošinātu objektivitāti nodokļu strīdu
izskatīšanā;
- paaugstinātu lēmuma pieņemšanas kvalitāti;
|
Valsts ieņēmumu dienesta Modernizācijas projekta 1998.g.
- 2002.g. 11.sadaļas "Nodokļu spriešana un
apelācija" ietvaros izveidota Projektu vadības komiteja,
kas izstrādās apelācijas struktūru projektus un likumprojektu
par grozījumiem likumā "Par Valsts ieņēmumu
dienestu". |
Augsti kvalificētu darbinieku izvēle, informācijas
sistēmas izveidošana |
Finansu ministrija
Valsts ieņēmumu dienesta Modernizācijas projekta 1998.g.
- 2002.g. ietvaros līdz 2001.gada 31.decembrim (projekta
ieviešanas termiņš)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|
|
|
|
process ir ilgstošs. Investori apšauba Valsts ieņēmumu
dienesta iekšējās pārsūdzības objektivitāti un
neatkarību |
- panāktu vienošanos ar nodokļu maksātāju;
- novērstu pretrunas normatīvajos aktos
|
Likumā "Par nodokļiem un nodevām" tiks
iestrādāta sadaļa "Par nodokļu strīdu pārsūdzību",
lai pilnveidotu Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu |
|
Likumdošanas saskaņošana līdz 2000.g. 1.cet. |
|
|
lēmumu pārsūdzēšanas kārtību. Tiks izstrādāti
priekšlikumi Administratīvā procesa likumprojektam un
Ministru kabineta noteikumi par Valsts ieņēmumu dienesta
apelācijas struktūru reglamentu |
|
Sadaļa "Par nodokļu strīdu pārsūdzību" likumā
"Par nodokļiem un nodevām" tiks izstrādāta līdz
1999.gada 31.jūnijam |
Muita
Investori uzskata, ka robežsardze uz robežas kavē
Latvijā ievedamo preču muitošanu. Pēc investoru domām,
robežsargi veic liekas transporta līdzekļu pārbaudes, vēl
vairāk palēninot robežas šķērsošanu.
Ir novērojama muitas un robežsardzes kontroles funkciju
dublēšanās
|
Novērst muitas un robežsardzes kontroles funkciju
dublēšanos preču un konvenciāli aizliegto priekšmetu
kontroles jomā, tādējādi paātrinot robežas šķērsošanu |
Finansu ministrijai (Valsts ieņēmumu dienestam) un
Iekšlietu ministrijai sagatavot attiecīgus priekšlikumus
par robežkontroles kārtību
|
Finansu ministrijai (Valsts ieņēmumu dienestam) un
Iekšlietu ministrijai, izstrādājot attiecīgus
priekšlikumus, jāņem vērā Eiropas Savienības ekspertu
atzinumi par muitas un robežsardzes precīzu funkciju
noteikšanu uz valsts robežas
|
Finansu ministrijai (Valsts ieņēmumu dienestam) un
Iekšlietu ministrijai sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt
Ministru kabinetā attiecīgus priekšlikumus līdz 1999.gada
31.maijam |
Importa un eksporta robežprocedūru nekonsekvence |
Sakārtot importu un eksportu reglamentējošos tiesību
aktus |
Ministru kabineta noteikumu projekta "Preču
deklarēšanas kārtība" izstrādāšana un apstiprināšana
Ministru kabinetā |
|
Finansu ministrija Projekts izskatīts Ministru kabineta
komitejas š.g. 22.marta sēdē. Pašlaik notiek projekta teksta
saskaņošana ar Tieslietu ministriju |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
Ministru kabineta noteikumu projekta
"Pirmsmuitošanas darbību izpildes kārtība"
izstrādāšana un apstiprināšana Ministru kabinetā |
Jāstājas spēkā attiecīgajiem grozījumiem Muitas
likumā |
Ir izstrādāts un sagatavots nosūtīšanai ministrijām
saskaņošanai. Līdz š.g. 1.jūlijam paredzēts noteiktā kārtībā
iesniegt Ministru kabinetā (ja līdz šim datumam būs stājušies
spēkā attiecīgie grozījumi Muitas likumā) |
|
|
Tiks izveidota darba grupa no Finansu ministrijas, Valsts
ieņēmumu dienesta, Satiksmes ministrijas un Latvijas
Tranzīta biznesa asociācijas pārstāvjiem, kura izstrādās
grozījumus šādos Ministru kabineta noteikumos:
- 1998.gada 31.marta noteikumos Nr.111 "Galvojumu
iesniegšanas un pieņemšanas kārtība Valsts ieņēmumu
dienesta muitas iestādēs";
- 1998.gada 31.marta noteikumos Nr.114 "Kārtība,
kādā izpildāma muitas procedūra - ievešana muitas
noliktavā";
- 1998.gada 8.septembra noteikumos Nr.339 "Kārtība,
kādā izpildāma muitas procedūra - tranzīts";
- 1998.gada 30.jūnija noteikumos Nr.237 "Kārtība,
kādā izpildāma muitas procedūra - ievešana
pārstrādei"
|
|
Finansu ministrija
Normatīvo aktu projekti par grozījumiem attiecīgajos
Ministru kabineta noteikumos tiks izstrādāti un noteiktā
kārtībā iesniegti Ministru kabinetā līdz 1999.gada
31.decembrim
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
Ministru kabineta noteikumu izstrādāšana, kas regulē
muitas procedūras - ievešana uz laiku, izvešana uz laiku,
izlaišana brīvam apgrozījumam, izvešana un atpakaļizvešana,
iekļauta Finansu ministrijas rīcības programmā
1999.gadam |
|
Finansu ministrija
Normatīvo aktu projekti tiks izstrādāti un noteiktā
kārtībā iesniegti Ministru kabinetā līdz 1999.gada
31.decembrim.
|
|
Valsts ieņēmumu dienestā sakārtot ārvalstu investīciju
kontroles mehānismu |
Papildināt Valsts ieņēmumu dienesta 1996.gada 23.jūlija
rīkojumu Nr.243 saskaņā ar Latvijas Attīstības aģentūras
izvirzīto priekšlikumu |
Latvijas attīstības aģentūras izvirzītais priekšlikums
jāsaskaņo ar Valsts ieņēmumu dienesta Juridisko pārvaldi |
Finansu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests)
Līdz 1999.gada 1.jūnijam
|
|
Paātrināt muitas deklarāciju apstrādes sistēmas
ieviešanu |
Ieviest muitas deklarāciju apstrādes sistēmu ASYCUDA
++ |
Visu muitas darbību regulējošo sekundāro tiesību aktu
pieņemšana un vienota datu pārraides tīkla izveide |
Finansu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests)
Līdz 2001.gada 31.decembrim
|
Tiesību akti uz robežas tiek interpretēti dažādi un nav
pieejama informācija par tiesību aktiem |
Uzlabot tiesību aktu piemērošanas konsekvenci
robežpunktos |
Tiks izveidots precīzs pienākumu un kompetences
sadalījums attiecībā uz muitas amatpersonu pieņemamajiem
lēmumiem un ar to tiks iepazīstināti uzņēmēji |
|
Finansu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests) Līdz
1999.gada 30.jūnijam |
|
|
1. Sadarbībā ar Dānijas Karalistes Nodokļu un muitas
ministriju tiks izstrādāta rokasgrāmata uzņēmējiem par muitas
procedūru piemērošanu |
|
Finansu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests)
1. Līdz 1999.gada 31.oktobrim
|
|
|
2. Sagatavot un publicēt īsu šādu muitas procedūru
aprakstu:
- imports,
- eksports,
- tranzīts
|
|
2. Līdz 1999.gada 31.jūlijam |
|
Panākt, lai muitas darbinieki apgūtu vadības prasmi,
pārzinātu muitas procedūras un viņiem būtu iemaņas darbā ar
datoru |
Valsts ieņēmumu dienesta Mācību organizācijas daļa un
Muitas pārvalde organizē plašas savu darbinieku apmācības
viņu kvalifikācijas celšanā |
|
Finansu ministrija (Iekļauts Valsts ieņēmumu dienesta
Mācību organizācijas daļas un Muitas pārvaldes rīcības plānos
1999./2000.gadam) |
Apakšgrupa "Par būvniecības un zemes
tiesiskās reģistrācijas jautājumiem"
Problēma
|
Mērķis
|
Uzdevumi
|
Atbildīgā
institūcija. Termiņš.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
Nekustamais īpašums |
|
|
|
1. Dažiem ārvalstu investoriem izvirzītā prasība, ka
jāsaņem pašvaldības piekrišana zemes pirkšanai, ir lielā mērā
nevajadzīga un efektīvi neaizstāv Latvijas valdības un
pilsoņu intereses |
Novērst pašus būtiskākos procesuālos kavēkļus ārvalstu
ieguldītājiem, kuri vēlas iegūt īpašumā zemi Latvijas
teritorijā:
- atteikties no pašvaldības piekrišanas
nepieciešamības;
- atcelt ierobežojumus brīva kapitāla kustības jomā
|
Atbalstīt Latvijas Attīstības aģentūras izstrādātos
likumprojektus "Grozījumi likumā "Par zemes reformu
LR pilsētās"" un "Grozījumi likumā "Par
zemes privatizāciju lauku apvidos"" |
Ekonomikas ministrija
Likumprojekti ir izskatīti Ministru kabineta komitejas
sēdē š.g. 19.aprīlī. Precizētos likumprojektus sagatavot
izskatīšanai Ministru kabineta komitejas sēdē š.g.
maijā
|
2. Pašvaldību pirmpirkuma tiesības. Tās būtiski paildzina
nekustamā īpašuma iegādes noformēšanai nepieciešamo laiku.
Nav pietiekama pamatojuma pašvaldību pirmpirkuma tiesību
saglabāšanai attiecībā uz nekustamā īpašuma darījumiem,
turklāt |
Atteikties no likumā fiksētajām pašvaldību pirmpirkuma
tiesībām uz nekustamajiem īpašumiem, kuras praksē praktiski
netiek izmantotas. Atceļot pienākumu jebkura nekustamā
īpašuma pārdošanas gadījumā obligāti saņemt pašvaldības
atteikumu no pirmpirkuma tiesībām, rastos iespēja vienkāršot
darījumu slēgšanas kārtību un |
Izstrādāt grozījumus nepieciešamajos tiesību aktos un
noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā |
Tieslietu ministrija
Sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt attiecīgos
tiesību aktu projektus Ministru kabinetā līdz 1999.gada
1.septembrim
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
tās arvien biežāk netiek ņemtas vērā |
nekustamo īpašumu civiltiesisko apriti. Pašvaldību
interešu aizsardzībai tiktu saglabāta arī pašlaik spēkā esošā
norma, kura paredz pašvaldībām iespēju ierosināt nekustamā
īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedriskām vajadzībām, ja
attiecīgais īpašums pašvaldībai nepieciešamas tās funkciju
veikšanai |
|
|
3. Nekustamā īpašuma tiesību reģistrācijai nepieciešamais
vērtējums ir spēkā tikai 6 mēnešus. Atkārtota vērtējuma
saņemšanai nepieciešams no 1 līdz 3 mēnešiem, pat ja īpašums
kopš iepriekšējā vērtējuma nav fiziski mainījies |
Palielināt nekustamo īpašumu novērtējumu apliecinošo
dokumentu derīguma termiņu līdz pieciem gadiem līdzšinējo
sešu mēnešu vietā |
Uz darba grupas (izveidota ar Ministru prezidenta
1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas
izveidošanu") izstrādāto priekšlikumu pamata sagatavot
un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā normatīvā akta
projektu par grozījumiem Ministru kabineta 1995.gada
11.jūlija noteikumos Nr.219 "Noteikumi par valsts nodevu
par notariālo darbību izpildi un īpašuma tiesību
nostiprināšanu zemesgrāmatā" |
Tieslietu ministrija
Sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā
attiecīgu normatīvā akta projektu līdz 1999.gada
1.jūlijam
|
4. Reģistrējot zemesgrāmatās nekustamā īpašuma
īpašumtiesību pāreju, ieguvējam ir jāpierāda nekustamā
īpašuma nodokļa parāda neesamība ar pašvaldības izsniegtu
izziņu par nodokļu samaksu, kas kopumā paildzina darījuma
koroborēšanas laiku un rada papildu netiešās izmaksas
|
Atcelt prasību jaunajam īpašniekam, reģistrējot darījumu ar
nekustamo īpašumu zemesgrāmatā, iesniegt izziņu par
nekustamā īpašuma nodokļa samaksu, kas kopumā atvieglotu
darījumus ar nekustamo īpašumu.
Izstrādātais grozījumu projekts paredz noteikt, ka
nodokļa parāds, atsavinot nekustamo īpašumu, pāriet uz
jauno ieguvēju
|
Uz darba grupas (izveidota ar Ministru prezidenta
1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas
izveidošanu") izstrādāto priekšlikumu pamata sagatavot
un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā likumprojektu
par grozījumiem likumā "Par nekustamā īpašuma
nodokli", precizējot 9.panta redakciju |
Finansu ministrija
Iekļaut darba grupas (izveidota ar Ministru prezidenta
1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas
izveidošanu") priekšlikumus Finansu ministrijas
izstrādātajā likumprojektā "Grozījumi likumā "Par
nekustamā īpašuma nodokli""
|
5. Salīdzinoši ilgais darījumu ar nekustamajiem īpašumiem
reģistrācijas laiks zemesgrāmatā (30 dienas). Tiesību akti
skaidri nenosaka, vai ir pieļaujama arī paātrinātā
reģistrācija |
Paredzēt iespēju veikt nekustamā īpašuma reģistrāciju
paātrināti 3 darbdienu laikā, ja tiek samaksāta kancelejas
nodeva desmitkārtīgā apmērā. Ierosinātais grozījums, lai gan
nepaātrina visu darījumu koroborēšanu, tomēr vienkāršo
nekustamo īpašumu civiltiesisko apriti un |
Uz darba grupas (izveidota ar Ministru prezidenta
1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas
izveidošanu") izstrādāto priekšlikumu pamata sagatavot
un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā |
Tieslietu ministrija Sagatavot un noteiktā kārtībā
iesniegt Ministru kabinetā attiecīgu normatīvā akta
projektu |
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
padara iespējamu uzņēmējam reģistrēt viņu interesējošo
nekustamo īpašumu paātrināti |
likumprojektu par grozījumiem likumā "Par nekustamā
īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās" (49.pants) |
līdz 1999.gada 1.jūlijam |
Būvniecība |
|
|
|
1. Tālāk minēto būvniecības problēmu risināšanas
laikietilpīgums un sarežģītība |
Nodrošināt tālāk minēto būvniecības problēmu konsekventu
risināšanu |
1. Ņemot vērā jautājuma komplicēto raksturu un
nepieciešamību aktīvā dialogā iesaistīt pašvaldību
pārstāvjus, rekomendējam izveidot darba grupu, lai izstrādātu
priekšlikumus būvniecības procesa vienkāršošanai, iekļaujot
uzņēmēju, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas, Pašvaldību lietu pārvaldes un pašvaldību
pārstāvjus |
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Sagatavot un iesniegt Valsts kancelejā Ministru
prezidenta rīkojuma projektu par attiecīgas darba grupas
izveidošanu līdz 1999.gada 1.jūnijam
|
2. Būvatļaujas saņemšanai komerciālam projektam jāpatērē
vidēji no 1 līdz 1,5 gadiem
3. Uzņēmēji ir uzsvēruši nepieciešamību centralizēt un
vienkāršot būvprojektēšanas uzsākšanai nepieciešamo
tehnisko noteikumu saņemšanas procesu
4. Ir grūti panākt zonējuma izmaiņas pilsētas
ģenerālplānā. Ģenerālplāna zonējumu maiņas process ir
sevišķi laikietilpīgs un grūts. Patiesībā tas ir vienāds ar
sākotnējā ģenerālplāna apstiprināšanas procesu. Daudzās
citās valstīs zonējuma variācija konkrētam zemes gabalam
tiek apstiprināta vienkāršāk un ātrāk
|
Vienkāršot būvprojekta saskaņošanas procedūru Rīgas
pilsētā, centralizējot būvprojektēšanas uzsākšanai
nepieciešamo tehnisko noteikumu saņemšanu. Tehnisko noteikumu
izsniegšanai būtu jānotiek centralizēti, šim nolūkam
izveidojot atsevišķu struktūrvienību Rīgas pilsētas Būvvaldes
ietvaros |
Izveidojamajai darba grupai par būvniecības jautājumiem
ierosināt apskatīt un risināt šādus jautājumus:
2) Rīgas Domei uz Rīgas pilsētas Attīstības departamenta
bāzes izveidot būvvaldi, apvienojot visas ar būvniecības
lietām un teritorijas plānošanu saistītās struktūrvienības,
kā arī noteikt centralizētu tehnisko noteikumu izsniegšanu
un būvprojektu saskaņošanas kārtību;
3) pēc pasūtītāja izvēles pašvaldībai nodrošināt visu
tehnisko noteikumu izsniegšanu un būvprojektu saskaņošanu
būvvaldē;
|
Izveidojamā darba grupa par būvniecības jautājumiem |
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
5. Vienotas nodevu struktūras neesamī-ba - katrs dienests,
kas izsniedz tehniskos noteikumus, pieprasa samaksu, kuru
nosaka iekšējie normatīvie dokumenti
|
Nodrošināt uzņēmējus ar informāciju par nodevām, kuras
maksājamas dažādās būvniecības procesa stadijās, kā arī
izvērtēt šo nodevu noteikšanas likumību |
4) visām ministrijām, kuru pakļautībā atrodas ar
būvniecību saistītās institūcijas un tehniskie uzraudzības
dienesti, sniegt informāciju Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrijas Būvniecības departamentam par
būvprojektēšanas uzsākšanai nepieciešamajiem tehniskajiem
noteikumiem un nodevām, kas maksājamas dažādās būvprojekta
izstrādes stadijās par tehnisko noteikumu izsniegšanu un
saskaņojumu saņemšanu, norādot tiesību aktus, kas pamato un
regulē šīs darbības |
Visas ministrijas
Līdz 1999.gada 1.jūlijam iesniegt Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrijas Būvniecības departamentā
minēto informāciju
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas
Būvniecības departaments
Līdz 1999.gada 1.augustam apkopot ministriju sniegto
informāciju un nosūtīt būvniecības procesā iesaistītajām
institūcijām
|
|
|
5. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijai pārskatīt un racionalizēt valsts ekspertīzes
procedūru, ja nepieciešams, izstrādājot grozījumus esošajos
tiesību aktos |
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Līdz 1999.gada 1.augustam
|
6. Koordinācijas trūkums starp tehniskajiem dienestiem -
dažādu dienestu izsniegtie tehniskie noteikumi bieži satur
analogas prasības |
Novērst tehnisko uzraudzības dienestu kompetenču
pārklāšanos |
6. Izanalizēt to institūciju darbību un reglamentējošos
aktus, kas Rīgas pilsētā izsniedz būvprojektēšanas uzsākšanai
nepieciešamos tehniskos noteikumus. Izvērtēt funkciju un
kompetenču sadalījumu starp minētajām institūcijām, lai
identificētu analogās vai dublējošās funkcijas, un izstrādāt
priekšlikumus |
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Izstrādātos priekšlikumus noteiktā kārtībā iesniegt
Ministru kabinetā līdz 1999.gada 1.oktobrim
|
Apakšgrupa "Par inspekcijām"
Problēma
|
Mērķis
|
Uzdevumi
|
Atbildīgā
institūcija. Termiņš
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
1. Nekonsekventa inspektoru attieksme, veicot pārbaudes
uzņēmumos. Ne vienmēr sastādītais administratīvais akts tiek
izsniegts rakstiski uz vietas. Ja netiek sastādīts
administratīvais akts (īpaši pozitīvu slēdzienu gadījumā),
virknē institūciju inspektoriem netiek uzlikts par pienākumu
sagatavot pārbaužu aprakstus, kas būtu pieejami arī
investoram. Šie trūkumi rada uzņēmēju bažas par inspektoru
darbības caurskatāmību un iespējām īstenot atskaitīšanās
mehānismus |
Nodrošināt obligātu administratīvā akta vai pārbaudes
rezultātu izsniegšanu uz vietas rakstiski
Ja netiek piemērots administratīvais akts, rakstiski
apraksts par katru apmeklējumu nepieciešams, lai kopumā
nodrošinātu konsekvenci attiecīgo institūciju lēmumos,
padarītu inspekciju darbību sabiedrībai saprotamāku un
pārskatāmāku, kā arī nodrošinātu inspekciju vadību ar
efektīvām kontroles iespējām. Bez izsniegšanas uz vietas
šis administratīvais akts vai pārbaudes apraksts arī būtu
jāievieto inspekcijas arhīvā, un tam būtu jābūt pieejamam
inspektētajai personai.
Pārbaudītajām personām nodrošināmas tiesības iepazīties
ar aprakstiem, un par šīm tiesībām jāinformē sabiedrība
|
Sagatavot un iesniegt Ministru kabinetā normatīvā akta
projektu, kas iestādēm, kuras veic inspicējošas funkcijas,
uzliktu par pienākumu izdot administratīvo aktu uz vietas
rakstiski vai, ja administratīvais akts netiek piemērots,
obligāti sagatavot, izsniegt uz vietas un arhivēt rakstisku
aprakstu pēc katra inspektora apmeklējuma, iekļaujot
aprakstā šādu informāciju:
- pārbaudītās personas nosaukums un adrese;
- kas tika pārbaudīts;
- kas konstatēts: vai ir atklāti pārkāpumi (jābūt
atsaucei uz attiecīgiem likumu vai normatīvo aktu
pantiem un kritērijiem);
- inspektora veiktie pasākumi
Ja nepieciešams, sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt
Ministru kabinetā normatīvā akta projektu par grozījumiem
Ministru kabineta 1995.gada 13.jūnija noteikumos Nr.154
"Administratīvo aktu procesa noteikumi"
|
Valsts pārvaldes reformas birojs
Sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā
attiecīgu normatīvā akta projektu līdz 1999.gada
1.septembrim.
|
2. Darba apakšgrupu sanāksmēs tika konstatēts, ka
uzņēmējiem bieži pietrūkst informācijas par inspekcijām, to
darbību, likumdošanas bāzi, inspektoru tiesībām un pilnvarām,
kā arī par inspektējamā tiesībām. |
Informēt sabiedrību un uzņēmējus par inspekcijām un to
funkcijām, tādējādi mazinot novēroto atsvešinātību un
nesapratni par inspicējošām iestādēm, kā arī veicinot pašu
inspekciju darbinieku izpratni par savām pilnvarām |
1. Izstrādāt darbības iekšējo reglamentu (ja tāds jau nav
izstrādāts) un, pamatojoties uz minētajiem reglamentiem,
atbilstoši darba grupas (izveidotas ar Ministru prezidenta
1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas
izveidošanu") iesniegtajiem priekšlikumiem sagatavot
informatīvo materiālu par attiecīgās institūcijas |
1. Uzskaitītajām institūcijām līdz 1999.gada 1.jūlijam
iesniegt izstrādātos reglamentus un sagatavoto
informatīvo |
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
darbību izplatīšanai sabiedrībā, uzņēmējiem un šādām
institūcijām:
- Valsts valodas inspekcijai (ierosinām iesaistīt arī
Rīgas Domes Valodas inspekciju);
- Sanitārai robežinspekcijai;
- Valsts būvinspekcijai;
- Valsts darba inspekcijai;
- Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības
inspekcijai;
- Valsts sanitārajai inspekcijai;
- Valsts ugunsdrošības uzraudzības pārvaldei;
- Vides valsts inspekcijai
|
materiālu Valsts pārvaldes reformas birojam
2. Valsts pārvaldes reformas birojam līdz 1999.gada
1.augustam apkopot sagatavotos informatīvos materiālus
3. Ekonomikas ministrijai (Latvijas Attīstības
aģentūrai) sagatavotos informatīvos materiālus ievietot
mājas lapā internetā
|
3. Nav pietiekama pārsūdzības mehānisma attiecībā uz
valsts institūciju darbību. Tipiskais mehānisms ir pārsūdzība
iestādes vadībai, bet investoriem šis mehānisms šķiet
nepievilcīgs. Alternatīva ir pārsūdzība tiesā, bet tas ir
laikietilpīgi un dārgi |
Nodrošināt pastāvīgu pārsūdzības mehānismu un informēt
sabiedrību un uzņēmējus par šādu iespēju attiecībā uz valsts
institūciju amatpersonu un ierēdņu šķietamo nekompetenci,
patvaļību vai ļaunprātību |
1. Papildināt Valsts civildienesta likuma projektu,
iekļaujot Valsts civildienesta pārvaldes pilnvarās izskatīt
sūdzības par ierēdņa pienākumu nepildīšanu vai par to
nepienācīgu pildīšanu saskaņā ar darba grupas (izveidotas
ar Ministru prezidenta 1999.gada 10.februāra rīkojumu Nr.40
"Par darba grupas izveidošanu") sagatavoto
priekšlikumu
2. Izvērtēt nepieciešamību efektīvai iespēju radīšanai
sūdzību par valsts amatpersonu rīcību izskatīšanai, kā
vienu no alternatīvām izvērtējot ombudsmena biroja izveidi
Latvijā
|
Valsts civildienesta pārvalde
Valsts pārvaldes reformas birojs
Līdz 1999.gada 1.jūlijam
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
4. Nepastāv sadarbība un koordinācijas mehānisms starp
dažādām valsts institūcijām, kuru kompetencē esošie jautājumi
ir analogi vai pārklājas |
Izveidot institucionalizētu mehānismu valsts institūciju
iesaistīšanai savstarpējā dialogā, lai mērķtiecīgi
risinātu jautājumus par kompetenču sadalījumu un to
pārklāšanās novēršanu
|
Darba grupa (izveidota ar Ministru prezidenta 1999.gada
10.februāra rīkojumu Nr.40 "Par darba grupas
izveidošanu") ierosina organizēt sadarbību starp šādām
institūcijām:
- starp pašvaldībām un Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministriju par būvniecības jautājumiem;
- starp Valsts valodas inspekciju un reģionālām
institūcijām (t.sk. Rīgas Domes Valodas inspekciju) par
savstarpējo koordināciju un atbildību;
- starp Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi un
Valsts nodarbinātības dienestu par darba un uzturēšanās
atļaujām
Minētā darba grupa ierosina nodrošināt mehānisma
piemērošanu starp valsts institūcijām turpmāko nesaskaņu
gadījumos
|
Valsts pārvaldes reformas birojs veicina sadarbības
uzsākšanu |
Valsts kancelejas direktors A.Vītols