Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ministru kabineta 2021. gada 7. janvāra noteikumus Nr. 26 "Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli". Ministru kabineta noteikumi Nr.224
Rīgā 2010.gada 9.martā (prot. Nr.12 17.§) Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli
1. Noteikumi nosaka valsts un pašvaldību autoceļu (turpmāk – autoceļi) ikdienas uzturēšanas prasības un to izpildes kontroles kārtību. 2. Ceļa īpašnieks nodrošina šo noteikumu 1.pielikumā minēto autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanu, ievērojot prasības, kas attiecīgajai autoceļu uzturēšanas klasei noteiktas saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumu. 3. Autoceļa uzturēšanas klasi (A, A1, B, C un D) nosaka, ņemot vērā autoceļa klasifikāciju un transportlīdzekļu satiksmes intensitāti. 4. Autoceļu vai to posmu sarakstus, kuros norādītas autoceļu uzturēšanas klases ziemas sezonai (no 1.novembra līdz 31.martam) un vasaras sezonai (no 1.aprīļa līdz 31.oktobrim), apstiprina: 4.1. valsts autoceļiem – Satiksmes ministrija; 4.2. pašvaldību autoceļiem – attiecīgā pašvaldība. (Grozīts ar MK 11.03.2014. noteikumiem Nr.136) 5. Šo noteikumu 2.pielikumā noteiktās autoceļu uzturēšanas klases nepiemēro, ja: 5.1. attiecīgajā ceļa posmā tiek veikta autoceļa būvniecība vai rekonstrukcija; 5.2. attiecīgais autoceļš vai tā daļa tiek izmantota transportlīdzekļu satiksmes novirzīšanai autoceļu būvniecības un rekonstrukcijas laikā; 5.3. autoceļu uzturēšanai paredzētais (pieejamais) finansējums nav pietiekams, lai nodrošinātu klasei atbilstošo uzturēšanas prasību izpildi. Šādā gadījumā veic šo noteikumu 9.punktā minēto autoceļu ārkārtas uzturēšanu. 6. Lai nodrošinātu netraucētu transportlīdzekļu satiksmi pa autoceļiem pastāvīgos un mainīgos laikapstākļos, ceļa īpašnieks nodrošina autoceļu uzturēšanu, ievērojot prasības un darbu izpildes termiņus, kas attiecīgajai autoceļu uzturēšanas klasei noteikti saskaņā ar šo noteikumu 3., 4., 5., 6. un 7.pielikumu. Ja autoceļu uzturēšanai paredzētais (pieejamais) finansējums nav pietiekams, lai nodrošinātu klasei atbilstošo uzturēšanas prasību izpildi, tad: 6.1. autoceļu vai to posmu sarakstus, kuros norādītas pazeminātas autoceļu uzturēšanas klases ziemas sezonai un vasaras sezonai, pirms attiecīgās sezonas sākuma apstiprina: 6.1.1. valsts autoceļiem – Satiksmes ministrija; 6.1.2. pašvaldību autoceļiem – attiecīgā pašvaldība; 6.2. ceļa īpašnieks pilnā apmērā nodrošina šo noteikumu 5.pielikuma 3. un 4.punktā un 6.pielikuma 3., 4., 5., 6. un 7.punktā minēto prasību izpildi; 6.3. ceļa īpašniekam atbilstoši pieejamajam finansējumam ir tiesības samazināt šo noteikumu 3., 4., 5., 6. un 7.pielikumā minēto prasību līmeni uz zemākām autoceļu uzturēšanas klasēm noteikto līmeni. 7. Pastāvīgi laikapstākļi šo noteikumu izpratnē ir tādi laikapstākļi, kad gaisa temperatūra ir pastāvīga, nav nokrišņu, uz autoceļa neveidojas apledojums un vēja ietekmē uz autoceļa brauktuves netiek uzputināts sniegs. 8. Mainīgi laikapstākļi šo noteikumu izpratnē ir tādi laikapstākļi, kad iestājas kāds no minētajiem nosacījumiem – uz autoceļa brauktuves veidojas apledojums, krājas sniegs vai veidojas sniega sanesumi. 9. Autoceļu ārkārtas uzturēšana ir neatliekami uzturēšanas darbi, kurus veic, lai nodrošinātu transportlīdzekļu satiksmi pa autoceļiem ārkārtējos laikapstākļos vai pa avārijas stāvoklī esošiem autoceļiem, vai šo noteikumu 5.3.apakšpunktā minētajā gadījumā. Minētos darbus veic prioritārā secībā, ņemot vērā konkrētā autoceļa ekonomisko un sociālo nozīmi. 10. Autoceļš vai tā posms ir avārijas stāvoklī, ja tā konstrukciju nolietošanās dēļ nevar nodrošināt autoceļa uzturēšanas klasei atbilstošu prasību izpildi. 11. Ja avārijas stāvoklī esošā autoceļā vai tā posmā nav iespējams nodrošināt satiksmes drošībai atbilstošus braukšanas apstākļus, to aprīko ar ceļa zīmēm, kas brīdina ceļa lietotājus par iespējamām briesmām, kā arī veic ārkārtas uzturēšanas darbus. 12. Ja autoceļa stāvoklis ir satiksmei bīstams, transportlīdzekļu satiksmi ierobežo vai slēdz Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. 13. Ārkārtēji laikapstākļi ziemas sezonā šo noteikumu izpratnē ir tādi laikapstākļi, kad iestājas kāds no minētajiem nosacījumiem – nepārtraukti snigušā sniega kārtas biezums četrās stundās pārsniedz 10 cm (intensīva snigšana), ja intensīva snigšana turpinās nepārtraukti ilgāk par sešām stundām vai ar pārtraukumiem ilgāk par 12 stundām, vai atkala vai lietus vairākas reizes diennaktī uz sasalušas brauktuves izveido apledojumu, vai vēja ātrums pārsniedz 20 metrus sekundē un veidojas sniega sanesumi. 14. Ārkārtēji laikapstākļi vasaras sezonā šo noteikumu izpratnē ir tādi laikapstākļi, kad iestājas kāds no minētajiem nosacījumiem – nokrišņi appludina vai citādi bojā autoceļus vai vēja ātrums pārsniedz 20 metrus sekundē, vai uz autoceļa veidojas apledojums, vai snieg vai putina. 15. Ceļa īpašnieks informē autoceļu lietotājus par noteiktajām autoceļu uzturēšanas klasēm. Informāciju publicē: 15.1. par valsts autoceļiem – valsts akciju sabiedrība "Latvijas Valsts ceļi" savā mājaslapā internetā; 15.2. par pašvaldību autoceļiem – attiecīgā pašvaldība savā mājaslapā internetā. 16. Lai veiktu autoceļu uzturēšanas darbus, nepieciešami šādi dokumenti: 16.1. autoceļu uzturēšanas darbu tehniskās specifikācijas; 16.2. autoceļu tehniskā stāvokļa apsekošanas žurnāls. Tajā norāda autoceļa apsekošanas datumu, apsekotā autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, atklātos trūkumus, nepieciešamos pasākumus trūkumu novēršanai un trūkumu novēršanas termiņu; 16.3. darbu nodošanas un pieņemšanas žurnāls. Tajā norāda autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, veikto darbu nosaukumu (izņemot slīdamības samazināšanu un sniega tīrīšanu uz valsts autoceļiem), mērvienību, daudzumu, izmantotos mehānismus, izlietotos materiālus un darbu veikšanas datumu; 16.4. valsts autoceļiem – ziemas dienesta žurnāls. Tajā norāda atbildīgo personu par ziemas dienesta darbu organizēšanu, autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, meteoroloģiskos apstākļus, veiktos slīdamības samazināšanas un (vai) tīrīšanas darbus, darbu sākšanas un pabeigšanas laiku, izmantoto mehānismu veidu, izlietoto materiālu nosaukumu un daudzumu. 17. Pastāvīgos un mainīgos laikapstākļos attiecīgais ceļa īpašnieks nodrošina autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroli: 17.1. valsts akciju sabiedrība "Latvijas Valsts ceļi" – uz valsts autoceļiem: 17.1.1. uz A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem – reizi nedēļā; 17.1.2. uz B uzturēšanas klases autoceļiem – reizi divās nedēļās; 17.1.3. uz C uzturēšanas klases autoceļiem – reizi mēnesī; 17.1.4. uz D uzturēšanas klases autoceļiem – reizi ceturksnī; 17.2. pašvaldība – uz pašvaldības autoceļiem: 17.2.1. uz A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem – reizi divās nedēļās; 17.2.2. uz B uzturēšanas klases autoceļiem – reizi mēnesī; 17.2.3. uz C uzturēšanas klases autoceļiem – reizi ceturksnī; 17.2.4. uz D uzturēšanas klases autoceļiem – reizi pusgadā. 18. Ārkārtējos laikapstākļos attiecīgais ceļa īpašnieks nodrošina autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroli: 18.1. valsts akciju sabiedrība "Latvijas Valsts ceļi" uz A, A1 un B uzturēšanas klases valsts autoceļiem – reizi diennaktī; 18.2. pašvaldība uz A, A1 un B uzturēšanas klases pašvaldību autoceļiem – reizi divās diennaktīs. 19. Ja autoceļu uzturēšanu, pamatojoties uz līgumu, kas noslēgts saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu, veic komersants, tad ceļa īpašnieks veic pārbaudi, sagatavo ziņojumu par autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroles rezultātiem un triju kalendāra dienu laikā iesniedz to komersantam. Ziņojumā norāda kontroles datumu, apsekotā autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, atklātos trūkumus, nepieciešamos pasākumus trūkumu novēršanai un izpildes termiņus. 20. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumus Nr.871 "Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 168.nr.). 21. Pašvaldības saistošie noteikumi, kas izdoti saskaņā ar šo noteikumu 4.2. apakšpunktu, ir piemērojami līdz 2014. gada 31. martam. (MK 11.03.2014. noteikumu Nr.136 redakcijā) Ministru prezidents V.Dombrovskis
Satiksmes ministrs K.Gerhards I. Autoceļu, tiltu, satiksmes pārvadu, caurteku, gājēju celiņu un veloceliņu ikdienas uzturēšana ziemā 1. Virziena spraužu uzstādīšana, novākšana un glabāšana. 2. Autoceļa attīrīšana no sniega un sniega aizvākšana: 2.1. autoceļa attīrīšana no irdena sniega, izmantojot automobiļus un mehānismus, kas aprīkoti ar sniega lāpstām; 2.2. autoceļa attīrīšana no sniega slīpi attiecībā pret ceļa asi; 2.3. sniega vaļņu pārvietošana ārpus autoceļa klātnes; 2.4. autopaviljonu, autobusu pieturvietu un atpūtas vietu attīrīšana no sniega; 2.5. sniega novākšana no tiltu un satiksmes pārvadu braucamās daļas un ietvēm; 2.6. sniega vaļņu un tranšeju izveidošana. 3. Sniega vairogu uzstādīšana un novākšana. 4. Slīdamības samazināšana: 4.1. ar smilšu un sāls maisījumu; 4.2. ar smiltīm vai šķembiņām; 4.3. ar mitro sāli; 4.4. ar sāls šķīdumu; 4.5. izveidojot rievas apledojumā. 5. Caurteku ieziemošana un atkausēšana vai atsegšana. 6. Tilta balstu atbrīvošana no ledus. 7. Autoceļu apsekošana. 8. Autoceļu operatīvā kopšana. 9. Ziemas dienesta dežūras. 10. Gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšana: 10.1. attīrīšana no sniega; 10.2. slīdamības mazināšana, kaisot smilti vai šķembiņas. II. Tiltu, satiksmes pārvadu, caurteku un gājēju tuneļu uzturēšana 11. Tilta brauktuvju attīrīšana no sanesumiem un mazgāšana. 12. Tilta ūdens novadīšanas sistēmu attīrīšana. 13. Deformācijas šuvju kopšana: 13.1. tērauda šuvju attīrīšana no sanesumiem un regulēšana; 13.2. mastikas šuvju tīrīšana un aizpildīšana. 14. Tilta margu un barjeru bojāto posmu nomaiņa, remonts, tīrīšana un krāsošana. 15. Tilta konusu, ūdens līmeni regulējošo būvju un novadīšanas sistēmu, apskates kāpņu un atbalsta sienu uzturēšana: 15.1. izskaloto uzbērumu atjaunošana; 15.2. bojāto nostiprinājumu un to atbalsta konstrukciju atjaunošana; 15.3. bojāto ūdens novada tekņu nomaiņa; 15.4. apskates kāpņu kopšana un bojāto elementu nomaiņa. 16. Tilta segumu bojājumu novēršana: 16.1. asfaltbetona vai cementbetona seguma bojājumu novēršana; 16.2. koka klāju seguma bojājumu novēršana. 17. Upju gultņu un caurteku attīrīšana no sanesumiem. 18. Sīko bojājumu novēršana tilta konstrukcijās un caurtekās. 19. Caurteku bojāto posmu un gala sienu nomaiņa. 20. Gājēju tuneļu kopšana. III. Satiksmes organizēšana 21. Autobusu pieturvietu, autopaviljonu un atpūtas vietu uzturēšana: 21.1. laukumu un teritoriju attīrīšana; 21.2. jaunu soliņu ierīkošana, soliņu krāsošana un virsmas latu nomaiņa; 21.3. platformas apmales akmeņu nomaiņa; 21.4. autopaviljona remonts un nomaiņa. 22. Ceļa zīmju uzturēšana: 22.1. ceļa zīmju stabu nomaiņa un uzstādīšana; 22.2. ceļa zīmju stabu krāsošana; 22.3. ceļa zīmju nomaiņa un uzstādīšana; 22.4. ceļa zīmju mazgāšana. 23. Brauktuves apzīmējumu atjaunošana. 24. Signālstabiņu un atstarotāju mazgāšana, nomaiņa un uzstādīšana. 25. Metāla barjeru un atstarotāju mazgāšana, nomaiņa, izgāzto barjeru sakārtošana un uzstādīšana. 26. Betona barjeru mazgāšana un krāsošana. 27. Trošu barjeru kopšana. 28. Luksoforu uzturēšana, remonts, nomaiņa un uzstādīšana (arī pie tiltiem kuģu ceļos). 29. Autoceļu, tiltu, satiksmes pārvadu un gājēju tuneļu apgaismojuma ierīču apsaimniekošana, uzturēšana, remonts un nomaiņa. IV. Segumu uzturēšana 30. Melno segumu uzturēšana: 30.1. plaisu aizliešana ar bitumenu vai bitumena emulsiju vai aizpildīšana ar bitumena mastiku; 30.2. bedrīšu aizpildīšana: 30.2.1. ar karsto asfaltbetonu, izmantojot pilno vai nepilno tehnoloģiju; 30.2.2. ar melnajām šķembām un bitumenu, izmantojot nepilno tehnoloģiju; 30.2.3. ar šķembām un bitumena emulsiju, izmantojot nepilno tehnoloģiju; 30.2.4. ar auksto asfaltbetonu vai melnajām šķembām, izmantojot nepilno tehnoloģiju; 30.3. bedrīšu vienlaidu remonts atsevišķās vietās sabrūkošās ceļa segās; 30.4. segumu tīrīšana; 30.5. svīduma vietu likvidēšana; 30.6. kūkumojošo vietu nosegšana ar smiltīm un smilšu novākšana no kūkumojošām vietām; 30.7. iesēdumu labošana; 30.8. virsmas apstrāde. 31. Grants un šķembu segumu uzturēšana, uzlaboto grunts ceļu uzturēšana: 31.1. autoceļu klātņu planēšana un profilēšana; 31.2. seguma atjaunošana; 31.3. iesēdumu un bedru labošana grants segumos un uzlabotos grunts ceļos; 31.4. grants, šķembu, uzlabotas grunts segumu nošļūkšana. V. Autoceļu kopšana 32. Izskalojumu likvidēšana. 33. Grāvju tīrīšana un to profila atjaunošana. 34. Segto lietus ūdens novadīšanas sistēmu (drenāža, kontrolakas, lietus ūdens kolektori) tīrīšana un kopšana. 35. Nomaļu planēšana, profilēšana un remonts. 36. Krūmu izciršana grāvjos, nogāzēs un autoceļa joslās, krūmu atvašu pļaušana. 37. Zāles pļaušana. 38. Apstādījumu kopšana: 38.1. augsnes kopšana; 38.2. kaitēkļu iznīcināšana; 38.3. apstādījumu un sniega aizsargstādījumu papildināšana; 38.4. dzīvžogu apgriešana; 38.5. sauso zaru izzāģēšana; 38.6. atsevišķu koku novākšana. 39. Autoceļu operatīvā kopšana un ceļa nodalījuma joslas sakopšana. VI. Autoceļu apsekošana 40. Autoceļu apsekošana un dežūras. 41. Transportlīdzekļu satiksmes vizuālā uzskaite. 42. Autoceļu kompleksā inventarizācija. VII. Ceļa laikapstākļu informācijas sistēmas uzturēšana 43. Ceļa meteoroloģisko staciju un sakaru sistēmas uzturēšana. VIII. Gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšana 44. Segumu tīrīšana. 45. Segumu uzturēšana: 45.1. bedrīšu labošana melnajās segās; 45.2. bruģakmens un plātnīšu segumu uzturēšana; 45.3. grants un šķembu segumu planēšana. 46. Apmales akmeņu nomaiņa. Satiksmes ministrs K.Gerhards
1. Valsts autoceļa uzturēšanas klasi nosaka, ņemot vērā autoceļa klasifikāciju un transportlīdzekļu satiksmes intensitāti (1.tabula). 1.tabula
Piezīmes. 1. Valsts autoceļi, kuriem ziemas sezonā noteikta A1 uzturēšanas klase, vasaras sezonā tiek uzturēti saskaņā ar A uzturēšanas klases prasībām. 2. D uzturēšanas klasi nosaka valsts autoceļiem, pa kuriem nenotiek regulāra pasažieru pārvadāšana ar autobusiem. 3. Valsts autoceļiem ar grants vai šķembu segumu nosaka C vai D uzturēšanas klasi. 2. Pašvaldības autoceļa uzturēšanas klasi nosaka, ņemot vērā transportlīdzekļu satiksmes intensitāti (2.tabula). 2.tabula
Piezīmes. 1. Pašvaldību autoceļi, kuriem ziemas sezonā noteikta A1 uzturēšanas klase, vasaras sezonā tiek uzturēti saskaņā ar A uzturēšanas klases prasībām. 2. D uzturēšanas klasi nosaka pašvaldību autoceļiem, pa kuriem nenotiek regulāra pasažieru pārvadāšana ar autobusiem. 3. Pašvaldību autoceļiem ar grants segumu nosaka C vai D uzturēšanas klasi. Satiksmes ministrs K.Gerhards
Prasības valsts un pašvaldību autoceļu uzturēšanai ziemā
(Pielikums grozīts ar MK 29.11.2016. noteikumiem Nr. 756)
Piezīmes. 1. Tiltu brauktuvēm, autoceļu paplašinājumiem un divlīmeņu mezglu nobrauktuvēm izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas pamatceļa brauktuvei. 2. Laiku autoceļu brauktuves attīrīšanai no sniega skaita no brīža, kad sniegs beidzis snigt, līdz brīdim, kad autoceļa brauktuve attīrīta no sniega. 3. Autoceļus, kuriem noteikta D uzturēšanas klase, attīra no sniega līdz četrām reizēm sezonā atkarībā no sniega daudzuma. 4. Laiku autoceļa brauktuves kaisīšanai ar pretslīdes materiālu un rievu izveidošanai sasalušā vai piebrauktā sniegā uz autoceļa brauktuves skaita no brīža, kad konstatēta apledojuma izveidošanās, līdz brīdim, kad attiecīgie darbi izpildīti. 5. Prasības gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšanai nosaka to īpašnieks. 6. Ārpus šā pielikuma 20.punktā minētā laikposma pieļaujama autoceļiem noteiktās uzturēšanas klases samazināšana no A un A1 uz B klasi, no B uz C klasi. 7. Ja autoceļa brauktuves temperatūra ir zemāka par –6 °C, no sniega un ledus brīva brauktuve netiek prasīta. 8. Autoceļa brauktuvē ir ietverta cietā seguma nomale, kas izbūvēta atbilstoši Latvijas standartā LVS 190-2:2007 "Ceļu projektēšanas noteikumi. Normālprofili" noteiktajam normālprofilam NP-14 un kuru lieto transportlīdzekļu satiksmei. 9. Lai mazinātu apledojuma veidošanos uz autoceļa, ceļa īpašnieks, izvērtējot nepieciešamību un autoceļu uzturēšanai paredzēto (pieejamo) finansējumu, papildus noteiktajām prasībām var lemt par A vai A1 uzturēšanas klases autoceļu brauktuves preventīvo apstrādi ar pretapledojuma materiālu, nosakot prasības autoceļa uzturēšanai. Minēto autoceļu brauktuves preventīvā apstrāde var tikt veikta jebkurā diennakts laikā. 10. Ceļa īpašnieks, izvērtējot nepieciešamību un autoceļu uzturēšanai paredzēto (pieejamo) finansējumu, var lemt par A vai A1 uzturēšanas klases autoceļa, kas savieno Latvijas teritorijā esošo TEN-T pamattīkla lidostu ar pamattīkla jūras ostu vai pamattīkla jūras ostas savā starpā, brauktuves attīrīšanu no sniega jebkurā diennakts laikā. TEN-T pamattīkla lidosta un jūras ostas noteiktas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulas (ES) Nr. 1315/2013 par Savienības pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai un ar ko atceļ Lēmumu Nr. 661/2010/ES, II pielikuma 2. punktam. Satiksmes ministrs K.Gerhards
Piezīmes. 1. Tiltu, ceļu pārvadu un tuneļu brauktuves ziemā uztur saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli 3.pielikumu. 2. Uz tiltu, ceļu pārvadu un tuneļu brauktuvēm attiecas Ministru kabineta noteikumu par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli 6.pielikuma 3., 4., 5., 6. un 7.punktā minētās prasības. 3. Šā pielikuma 6., 7., 10. un 11.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem tiltiem un ceļu pārvadiem. 4. Attiecībā uz caurtekām, kurām iztecē ārpus ceļa joslas nav nodrošināta ūdens novade, pieļaujamas atkāpes no šā pielikuma 14.punktā minētajām prasībām. 5. Šā pielikuma 19. un 20.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem tuneļiem. 6. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža. Satiksmes ministrs K.Gerhards
Prasības valsts un pašvaldību autoceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu uzturēšanai
(Pielikums grozīts ar MK 11.03.2014. noteikumiem Nr.136)
Piezīmes. 1. Šā pielikuma 9.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošām barjerām. 2. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža. 3. Šā pielikuma 13.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošām apgaismojuma līnijām. Satiksmes ministrs K.Gerhards
Piezīmes. 1. Šā pielikuma 3., 4. un 9.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem asfalta segumiem. 2. Par satiksmei bīstamām bedrēm uzskata tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m2 un kuras ir dziļākas par 50 mm. 3. Autoceļa posms, kurā ir satiksmei bīstamās bedres, triju stundu laikā pēc to konstatēšanas jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm. 4. Šā pielikuma 11.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem autoceļu segumiem. 5. Šķembu un grunts segumiem izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas grants segumam. 6. Šā pielikuma 13. un 14.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem grants segumiem. 7. Uz bruģa segumu attiecas arī šā pielikuma 1., 2. un 7.punktā minētās prasības. 8. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža. Satiksmes ministrs K.Gerhards
Piezīmes. 1. Ja bojātos vai trūkstošos aku vākus vai gūliju restītes nav iespējams aizstāt nekavējoties, bīstamo vietu apzīmē ar nepieciešamajām ceļa zīmēm. 2. Šķembu un grunts segumiem nomalēs izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas grants segumam nomalēs. 3. Šā pielikuma 10., 12. un 13.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem segumiem. 4. Apzīmējums "–" nozīmē, ka minētā konstrukcija vai autoceļa elements attiecīgajai uzturēšanas klasei nav paredzēts. 5. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža. Satiksmes ministrs K.Gerhards
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|