Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr.1487
Rīgā 2009.gada 15.decembrī (prot. Nr.88 88.§) Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.1.2.3.apakšaktivitāti "Dalītas atkritumu apsaimniekošanas sistēmas attīstība"
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu 1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.prioritātes "Vides infrastruktūras un videi draudzīgas enerģētikas veicināšana" 3.5.1.pasākuma "Vides aizsardzības infrastruktūra" 3.5.1.2.aktivitātes "Reģionālu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība" 3.5.1.2.3.apakšaktivitāti "Dalītas atkritumu apsaimniekošanas sistēmas attīstība" (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam, atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu. 2. Aktivitātes mērķis ir izveidot ilgtspējīgu atkritumu, tai skaitā bīstamo atkritumu, apsaimniekošanas sistēmu, atbalstot atkritumu dalītas vākšanas infrastruktūras attīstību, lai veicinātu materiālu otrreizēju izmantošanu. 3.1 Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē Eiropas Savienības Kohēzijas fonds (turpmāk – Kohēzijas fonds). Aktivitātes ietvaros pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 38 763 937 euro, privātais finansējums – 38 763 937 euro. (MK 17.06.2014. noteikumu Nr.349 redakcijā) 6. Aktivitātes ietvaros atbalsta: 6.1. apglabājamo bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma samazināšanu; 6.2. izlietotā iepakojuma dalīto vākšanu, lai samazinātu apglabājamo atkritumu apjomu; 6.3. bīstamo atkritumu atdalīšanu no kopējās sadzīves atkritumu poligonos apglabājamo atkritumu plūsmas; 6.4. bīstamo atkritumu savākšanas sistēmas attīstību; 6.5. notekūdeņu dūņu apstrādi. (Grozīts ar MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897) 7. Aktivitātes ietvaros neatbalsta atkritumu pārstrādi, kā arī: 7.1. apstiprinātajā reģionālajā atkritumu apsaimniekošanas plānā neminētu dalītās atkritumu savākšanas punktu, kompostēšanas laukumu, šķirošanas laukumu, šķirošanas centru, kā arī šķirošanas un pārkraušanas centru (staciju) izveidi; 7.2. jau esošu dalītās atkritumu savākšanas punktu, kompostēšanas laukumu, šķirošanas laukumu, šķirošanas centru, šķirošanas un pārkraušanas centru (staciju), kā arī sadzīves bīstamo atkritumu savākšanas punktu pilnveidošanu; 7.3. konteineru iegādi (izņemot stacionāri uzstādītus konteinerus) sadzīves atkritumu dalītās savākšanas punktiem; 7.4. atkritumu savākšanas autotransporta un cita autotransporta iegādi (izņemot specializētu traktortehniku un darbībai ierobežotā teritorijā paredzētus pacelšanas un pārvietošanas mehāniskos transportlīdzekļus); 7.5. iekārtas un līdzekļus biogāzes ražošanai; 7.6. tādu pamatlīdzekļu iegādi, kādus neparedz normatīvie akti par atkritumu savākšanas un šķirošanas vietām, notekūdeņu dūņu un to komposta izmantošanu, monitoringu un kontroli, kā arī par ārstniecības iestādēs radīto atkritumu apsaimniekošanu. (Grozīts ar MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897) 8. Aktivitātes ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas nodrošina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Atbildīgajai iestādei ir šādas funkcijas: 8.1. nodrošināt Kohēzijas fonda projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu atlasi, vērtējot projektu iesniegumus Kohēzijas fonda finansējuma saņemšanai; 8.2. sniegt projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu; 8.3. piedalīties civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu (turpmāk – civiltiesiskais līgums) izstrādē; 8.4. plānot informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu un publiskot informāciju, tai skaitā par aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem; 8.5. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu ietvaros noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums, un uzraudzīt pieejamā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi; 8.6. atbilstoši kompetencei nodrošināt informācijas uzkrāšanu par projektu iesniegumiem un šīs informācijas nodošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmai. (Grozīts ar MK 01.11.2010. noteikumiem Nr.1023; MK 03.01.2012. noteikumiem Nr.12) 9. Sadarbības iestādes funkcijas nodrošina Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde). Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā. Sadarbības iestādei ir šādas funkcijas: 9.1. izstrādāt un slēgt civiltiesisku līgumu ar Kohēzijas fonda līdzfinansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs); 9.2. izskatīt finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā un atbildīgajā iestādē; 9.3. nodrošināt Kohēzijas fonda līdzfinansējuma plānošanu un līdzekļu izlietošanu saskaņā ar civiltiesisko līgumu, kas noslēgts ar finansējuma saņēmēju; 9.4. izskatīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja iesniegtos progresa pārskatus un pārbaudīt maksājumu pieprasījumus, apstiprināt maksājumu pieprasījumos iekļautās attiecināmo izdevumu summas, sagatavot maksājumu uzdevumus un iesniegt tos maksājumu iestādē; 9.5. sagatavot izdevumu deklarācijas un iesniegt tās vadošajā iestādē; 9.6. sagatavot Kohēzijas fonda maksājuma prognozes un iesniegt tās maksājumu iestādē un vadošajā iestādē; 9.7. nodrošināt informācijas iesniegšanu atbildīgajā iestādē par aktivitātes īstenošanai pieejamā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apguvi; 9.8. nodrošināt informācijas uzkrāšanu par projektiem un šīs informācijas nodošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmai; 9.9. plānot un īstenot informācijas un publicitātes pasākumus projektu līmenī, tai skaitā sniegt atzinumu finansējuma saņēmējam par civiltiesiskā līguma nosacījumu izpildi un projektu īstenošanas vietās uzraudzīt publicitātes pasākumu nodrošināšanu, kas noteikti Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulā (EK) Nr. 1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu. Pēc civiltiesiskā līguma noslēgšanas savā tīmekļa vietnē (www.cfla.gov.lv) publicēt informāciju par projektiem; 9.10. nodrošināt aktivitātes uzraudzību un kontroli, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī, kā arī izvērtēt projektu riskus, katru gadu sagatavot plānu par pārbaudēm projektu īstenošanas vietās un sadarbībā ar atbildīgo iestādi veikt šīs pārbaudes; 9.11. izvērtēt civiltiesiskā līguma grozījumus, pieņemt lēmumu par grozījumu atbalstīšanu vai noraidīšanu un saskaņot tos ar atbildīgo iestādi, ja grozījumi ietver izmaiņas: 9.11.1. projekta uzraudzības rādītājos; 9.11.2. projekta aktivitātēs, paredzot jaunu aktivitāšu iekļaušanu projektā vai tādas aktivitāšu izmaiņas, kas finanšu izteiksmē pārsniedz 20 procentus no projekta kopējām izmaksām; 9.11.3. projekta izmaksās, kas pārsniedz 20 procentus no projekta kopējām izmaksām. 10. Projekta iesniedzējs ir kapitālsabiedrība, kura: 10.1. noslēgusi līgumu ar pašvaldību par atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanu attiecīgajā administratīvajā teritorijā; 10.2. noslēgusi līgumu ar atkritumu apsaimniekotāju, kas ir noslēdzis līgumu ar pašvaldību normatīvajos aktos par atkritumu apsaimniekošanu noteiktajā kārtībā; 10.3. noslēgusi līgumu ar pakalpojumu saņēmēju par bīstamo atkritumu apsaimniekošanu; 10.4. ir ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs vai ārstniecības iestāde, kas saņēmusi atļauju A vai B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai, kura ietver atkritumu apsaimniekošanu. (MK 17.09.2013. noteikumu Nr.897 redakcijā) 11. Projekta iesniedzējs katrā projektu iesniegumu atlases kārtā drīkst iesniegt neierobežotu skaitu projektu iesniegumu. Viena projekta iesnieguma kopējās izmaksas nedrīkst pārsniegt attiecīgajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu. (MK 03.01.2012. noteikumu Nr.12 redakcijā) 14. Maksimālā Kohēzijas fonda sniegtā atbalsta intensitāte nepārsniedz 50 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. 15. Projekta kopējo budžetu veido attiecināmās un neattiecināmās izmaksas, kā arī finanšu rezerve, kas var būt līdz pieciem procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Projekta finanšu rezervi izmanto šo noteikumu 16.punktā noteikto attiecināmo izmaksu segšanai, pirms finanšu rezerves izmantošanas veicot attiecīgos grozījumus civiltiesiskajā līgumā. 16. Attiecināmās izmaksas ir šādi kapitālsabiedrības sākotnējie ieguldījumi materiālajos aktīvos, tai skaitā izdevumi autoruzraudzībai un būvuzraudzībai: 16.1. ieguldījumi pamatlīdzekļos – dalītās atkritumu savākšanas infrastruktūras izveide: 16.1.1. sadzīves atkritumu dalītas savākšanas punktu izveide saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātajiem reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem. Minimālais iedzīvotāju skaits uz vienu dalītās atkritumu savākšanas punktu – 400 iedzīvotāji; 16.1.2. sadzīves atkritumu šķirošanas laukumu izveide saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātajiem reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem; 16.1.3. kompostēšanas laukumu izveide saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātajiem reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem; 16.1.4. šķirošanas centru, šķirošanas un pārkraušanas centru (staciju) (tai skaitā lielgabarīta atkritumiem) ierīkošana saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātajiem reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem; 16.1.5. sadzīves bīstamo atkritumu savākšanas punktu ierīkošana saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto bīstamo atkritumu klasifikāciju; 16.2. ieguldījumi pamatlīdzekļos – bīstamo atkritumu savākšanas punktu izveide un aprīkošana ārstniecības iestādēs un veterinārmedicīniskās aprūpes prakses vietās, tostarp bīstamo atkritumu priekšapstrādes iekārtās (dezinfekcija, smalcināšana); 16.3. ieguldījumi pamatlīdzekļos – notekūdeņu dūņu apstrādes infrastruktūras izveide un aprīkošana saskaņā ar normatīvajiem aktiem par notekūdeņu dūņu un to komposta izmantošanu, monitoringu un kontroli; 16.4. ieguldījumi pamatlīdzekļos – specializētās traktortehnikas un darbībai ierobežotā teritorijā paredzētu pacelšanas un pārvietošanas mehānisko transportlīdzekļu iegāde, nepārsniedzot 10 % no kopējām attiecināmajām izmaksām. (Grozīts ar MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897) 17. Sākotnējie ieguldījumi ir attiecināmi, ja: 17.1. tos izmanto tikai tās kapitālsabiedrības vajadzībām, kura saņem atbalstu; 17.2. tos iekļauj kapitālsabiedrības aktīvos kā amortizējamos ilgtermiņa ieguldījumus un vismaz piecus gadus pēc pēdējā par attiecīgo projektu saņemtā maksājuma tie paliek kapitālsabiedrības īpašumā un netiek nodoti lietošanā trešajām personām; 17.3. tie pēc projekta īstenošanas vismaz piecus gadus paliek reģionā, kurā tika plānotas un veiktas darbības atbalsta saņemšanai. 18. Neattiecināmas ir šādas izmaksas: 18.1. ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kā arī tehniskā projekta izstrādes izmaksas; 18.2. projekta sagatavošanas izmaksas; 18.3. piegāžu līgumu izmaksas, izņemot tās izmaksas, ko veido amortizējamie ilgtermiņa ieguldījumi; 18.4. izmaksas, kuras ir noteiktas kā neattiecināmas atbilstoši Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1084/2006 par Kohēzijas fonda izveidi un Regulas (EK) Nr. 1164/94 atcelšanu 3.pantam; 18.5. izmaksas, kas radušās uz darba līguma pamata; 18.6. specializētās traktortehnikas un darbībai ierobežotā teritorijā paredzētu pacelšanas un pārvietošanas mehānisko transportlīdzekļu iegādes izmaksas, kas pārsniedz 10 % no kopējām attiecināmajām izmaksām. (Grozīts ar MK 01.11.2010. noteikumiem Nr.1023; MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897) 19. Projekta neattiecināmās izmaksas nedrīkst būt lielākas par 50 procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Ja projekta īstenošana ir uzsākta pirms civiltiesiskā līguma noslēgšanas, visas projekta izmaksas ir neattiecināmas. 20. Projektā iekļauj tikai šo noteikumu 15., 16. un 18.punktā minētās izmaksas. (MK 01.11.2010. noteikumu Nr.1023 redakcijā) 21. Uz Kohēzijas fonda līdzfinansējumu projekta iesniedzējs nevar pretendēt, ja: 21.1. projekta iesniedzējs atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam un ir konstatēts, ka: 21.1.1. tam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tam uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums, vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta; 21.1.2. projekta iesnieguma iesniegšanas dienā zaudējumi pārsniedz pusi no pamatkapitāla un pēdējo 12 mēnešu laikā – ceturtdaļu no pamatkapitāla, un konstatējamas šo noteikumu 21.1.4.apakšpunktā minētās pazīmes; 21.1.3. projekta iesnieguma iesniegšanas dienā saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu pārskatiem un pēdējo pieejamo operatīvo finanšu pārskatu projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī ir novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes – zaudējumu pieaugums, apgrozījuma samazināšanās, naudas plūsmas samazināšanās, parādu pieaugums, procentu maksājumu celšanās, gatavās produkcijas krājumu pieaugums, zems likviditātes koeficients, krītoša vai nulles aktīvu vērtība – un konstatējamas šo noteikumu 21.1.4.apakšpunktā minētās pazīmes; 21.1.4. tam nav iespēju segt zaudējumus no saviem līdzekļiem vai ar līdzekļiem, ko tas spēj iegūt no saviem biedriem, akcionāriem, dalībniekiem vai kreditoriem, un tas nespēj apturēt zaudējumus, kuri bez valsts iestāžu ārējās iejaukšanās īstermiņā vai vidējā termiņā izraisīs komercsabiedrības nespēju turpināt darbību; 21.2. kapitālsabiedrībai ir nodokļu parādi uz projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu; 21.3. kapitālsabiedrībai, kas iesniegusi projekta iesniegumu, nav normatīvajos aktos noteiktā kārtībā izsniegtas atļaujas attiecīgo atkritumu veidu un apjomu apsaimniekošanai; 21.4. projekta iesniedzējs nevar nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas; 21.5. īpašums, kurā tiks veikti, uzglabāti vai atradīsies sākotnējie ieguldījumi, nav projekta iesniedzēja īpašumā un projekta iesniedzējam nav ilgtermiņa nomas tiesību (vismaz vēl piecus gadus pēc pēdējā par attiecīgo projektu saņemtā maksājuma); 21.6. projekta iesniedzējam nav tiesību veikt būvdarbus zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi; 21.7. projekta iesniedzējs citu Kohēzijas fondu vai Eiropas Savienības struktūrfondu projektu īstenošanas laikā ir tīši maldinājis sadarbības iestādi vai atbildīgo iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju saistībā ar minēto projektu īstenošanu; 21.8. projekta iesniedzējs ir izdarījis noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un komersantam ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi; 21.9. projekta iesniedzējs ir saņēmis vai paredz saņemt atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem; 21.10. projekta iesniedzējs ir pārkāpis nosacījumus, kas jāievēro, lai saņemtu valsts atbalstu komercdarbībai; 21.11. projekta iesniedzējs ir sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minēto administratīvo pārkāpumu vai tam ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi par Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu. (Grozīts ar MK 03.01.2012. noteikumiem Nr.12; MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897) 23.1 Projektu iesniegumu atlasi izsludina septiņās projektu iesniegumu atlases kārtās atbilstoši attiecīgajai atlases kārtai pieejamajiem Kohēzijas fonda līdzfinansējuma līdzekļiem: 23.1 1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 2 732 393 euro; 23.1 2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 436 055 euro; 23.1 3. trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 3 389 938 euro; 23.1 4. ceturtajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 3 452 747 euro; 23.1 5. piektajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 3 452 747 euro; 23.1 6. sestajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir vismaz 3 452 746 euro; 23.1 7. ja pirmajai, otrajai un trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums netiek izlietots, atlikušo līdzfinansējumu novirza ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai. Ja ceturtajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums netiek piešķirts vai netiek izlietots, atlikušo līdzfinansējumu novirza piektās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai, bet atlikušo piektās projektu iesniegumu atlases kārtas līdzfinansējumu novirza sestās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai; 23.1 8. septītajai projektu iesniegumu atlases kārtai novirza sestās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros nepiesaistīto Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 21 847 311 euro apmērā. (MK 15.10.2013. noteikumu Nr.1134 redakcijā, kas grozīta ar MK 10.12.2013. noteikumiem Nr.1405; MK 17.06.2014. noteikumiem Nr.349) 24. Atbildīgā iestāde paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu (turpmāk – paziņojums) izsludina: 24.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai – ne vēlāk kā divus mēnešus pēc šo noteikumu stāšanās spēkā; 24.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2010.gada 1.jūlijam; 24.3. trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2011.gada 1.martam; 24.4. ceturtajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2012.gada 10.janvārim; 24.5. piektajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2012.gada 1.martam; 24.6. sestajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2012.gada 1.jūnijam; 24.7. septītajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2013.gada 1.oktobrim. (Grozīts ar MK 03.01.2012. noteikumiem Nr.12; MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897) 25. Paziņojumā norāda projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu un atlases kārtas sākuma un beigu termiņu. Paziņojumu atbildīgā iestāde izsludina: 25.1. oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis"; 25.2. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļa vietnē – www.varam.gov.lv. (Grozīts ar MK 03.01.2012. noteikumiem Nr.12; MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897) 26. Projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē iesniedz mēneša laikā pēc atklātas projektu iesniegumu atlases kārtas izsludināšanas. Atbildīgā iestāde var pagarināt paziņojumā norādīto projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu uz laiku līdz diviem mēnešiem: 26.1. ja Eiropas Savienības fondu uzraudzības komiteja pieņēmusi lēmumu par izmaiņām projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos; 26.2. ja pēc paziņojuma izsludināšanas (šo noteikumu 24.punkts) šajos noteikumos tiek izdarīti grozījumi. (Grozīts ar MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897) 27. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu – projekta iesnieguma veidlapu (2.pielikums) un pielikumus – sagatavo atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 50., 51., 52. un 53., 54. vai 55., 56., 57.punktā norādītajiem kritērijiem. (Grozīts ar MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897) 28. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapai pielikumā pievieno šo noteikumu 3.pielikuma 59.punktā norādītos dokumentus. 29. Atbildīgā iestāde izveido atklātas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu. Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības un vides aizsardzības biedrību vai nodibinājumu pārstāvji, kā arī vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji novērotāja statusā. (Grozīts ar MK 03.01.2012. noteikumiem Nr.12) 30. Atbildīgā iestāde: 30.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku; 30.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļa vietnē (www.varam.gov.lv) atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesnieguma veidlapu (2.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (3.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus; 30.3. divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās publicē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļa vietnē (www.varam.gov.lv) iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus; 30.4. reģistrē projektu iesniegumus un piešķir tiem identifikācijas numurus. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu, norādot reģistrācijas numuru, atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam izsniedz personīgi uzreiz vai divu nedēļu laikā pēc projekta iesnieguma saņemšanas nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu). (Grozīts ar MK 03.01.2012. noteikumiem Nr.12) 31. Projektu iesniegumu vērtē pēc administratīvajiem, atbilstības, kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem (3.pielikums). 32. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar "Jā" vai "Nē" ("Jā" – atbilst, "Nē" – neatbilst). Ja projekta iesnieguma administratīvais, atbilstības vai finansējuma piešķiršanas kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē. 33. Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu: 33.1. ja projekta iesniegumā plānots atbilstošais dalītās atkritumu savākšanas infrastruktūras komponents, par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6.punktā, 8.1. vai 8.2., vai 8.3., vai 8.4.apakšpunktā un 12.punktā minētajiem kritērijiem ir jāsaņem vismaz viens punkts (katrā kritērijā); 33.2. ja projekta iesniegumā plānota bīstamo atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras izveide ārstniecības iestādēs, par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6.punktā, 9.1., 9.2. un 9.3.apakšpunktā minētajiem kritērijiem ir jāsaņem vismaz viens punkts (katrā kritērijā); 33.3. ja projekta iesniegumā plānots atbilstošais dalītās atkritumu savākšanas infrastruktūras komponents, par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 7.punktā, 8.2.6. un 8.3.6.apakšpunktā, 11., 13., 14., 15. un 16.punktā minētajiem kritērijiem projekta iesniegums var saņemt papildu punktus; 33.4. ja projekta iesniegumā plānota bīstamo atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras izveide ārstniecības iestādēs, par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 7.punktā, 9.4.apakšpunktā, 11., 13., 14., 15. un 16.punktā minētajiem kritērijiem projekta iesniegums var saņemt papildu punktus; 33.5. ja projekta iesniegumā plānota notekūdeņu dūņu apstrādes infrastruktūras izveide, par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 10.punktā minētajiem kritērijiem ir jāsaņem vismaz viens punkts (katrā kritērijā); 33.6. ja projekta iesniegumā plānota notekūdeņu dūņu apstrādes infrastruktūras izveide, par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 7., 11., 13., 14., 15. un 16. punktā minētajiem kritērijiem projekta iesniegums var saņemt papildu punktus. (MK 17.09.2013. noteikumu Nr.897 redakcijā) 34. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja tas neatbilst šo noteikumu 3.pielikuma 48., 50. un 51.punktā minētajiem kritērijiem. (Grozīts ar MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897) 35. Vērtēšanas komisija vērtē projektu iesniegumus šādā secībā: 35.1. pēc šo noteikumu 34.punktā minēto kritēriju izvērtēšanas vērtē projekta iesnieguma atbilstību pārējiem šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, projekta iesnieguma atbilstības kritērijiem un projekta iesniedzēja atbilstības kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir "Nē", projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina. Ja projekta iesniegums šajos kritērijos novērtēts ar "Jā", vērtē projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem; 35.2. ja projekta iesniegums atbilst: 35.2.1. šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6.punktā, 8.1. vai 8.2., vai 8.3., vai 8.4.apakšpunktā un 12.punktā minētajiem kritērijiem un ja projektā plānots atbilstošais dalītās atkritumu savākšanas infrastruktūras komponents, projekta iesnieguma 1., 2., 3., 4., 5., 6., 8. un 12.kvalitātes kritērija kopējais vērtējums ir vismaz astoņi punkti. Ja projekta iesniegums neatbilst minētajiem kritērijiem, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina; 35.2.2. šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 9.punktā minētajiem kritērijiem un ja projektā plānota bīstamo atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras izveide ārstniecības iestādēs, projekta iesnieguma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 9.kvalitātes kritērija kopējais vērtējums ir vismaz deviņi punkti. Ja projekta iesniegums neatbilst minētajiem kritērijiem, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina; 35.2.3. šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 10.punktā minētajiem kritērijiem un ja projektā plānota notekūdeņu dūņu apstrādes infrastruktūras izveide, projekta iesnieguma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 10.kvalitātes kritērija kopējais vērtējums ir vismaz septiņi punkti. Ja projekta iesniegums neatbilst minētajiem kritērijiem, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina. (MK 17.09.2013. noteikumu Nr.897 redakcijā) 36. Ja divi vai vairāki projektu iesniegumi ir saņēmuši vienādu punktu summu, tos sarindo projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā šādā secībā: 36.1. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 1.punktā minētajam kritērijam; 36.2. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 3.punktā minētajam kritērijam; 36.3. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 6.punktā minētajam kritērijam; 36.4. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 12.punktā minētajam kritērijam; 36.5. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 14.punktā minētajam kritērijam. (Grozīts ar MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897) 37. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja: 37.1. tas atbilst šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, projekta atbilstības kritērijiem, projekta iesniedzēja atbilstības kritērijiem un kvalitātes kritērijiem; 37.2. (svītrots ar MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897); 37.3. sarindojot novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktus ieguvušo), projektu iesniegumu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek finansējuma. 38. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai varētu noslēgt civiltiesisku līgumu: 38.1. precizēt informāciju par projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (2.pielikums); 38.2. precizēt iesniegtos dokumentus (3.pielikuma 59.punktā norādītais kritērijs); 38.3. precizēt izmaiņas sākotnējos ieguldījumos un to izmaksas; 38.4. precizēt neattiecināmās izmaksas un izmaiņas neattiecināmo izmaksu summā; 38.5. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām projekta aktivitātēm; 38.6. precizēt naudas plūsmas prognozi (3.pielikuma 32.punktā norādītais kritērijs); 38.7. precizēt projekta iesniegumā plānoto projekta īstenošanu un plānoto cilvēkresursu nodrošinājumu (3.pielikuma 33.punktā norādītais kritērijs); 38.8. precizēt informāciju par publicitātes pasākumiem (3.pielikuma 34.punktā norādītais kritērijs); 38.9. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 36.punktā minētajam kritērijam. (Grozīts ar MK 01.11.2010. noteikumiem Nr.1023; MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897) 39. Šo noteikumu 38.punktā minētajā lēmumā ietvertos nosacījumus projekta iesniedzējs izpilda atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nav ilgāks par diviem mēnešiem no attiecīgā lēmuma saņemšanas dienas. Šajā lēmumā noteikto termiņu nevar pagarināt. (Grozīts ar MK 01.11.2010. noteikumiem Nr.1023) 40. 20 darbdienu laikā pēc lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu minētā termiņa beigām vērtēšanas komisija izvērtē lēmumā ietverto nosacījumu izpildi un atbildīgā iestāde sagatavo par to atzinumu, kā arī divu darbdienu laikā pēc atzinuma sagatavošanas nosūta to projekta iesniedzējam. (MK 01.11.2010. noteikumu Nr.1023 redakcijā) 41. Ja projekta iesniedzējs lēmumā ietvertos nosacījumus nav izpildījis vai nav izpildījis noteiktajā termiņā, atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs un projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. 42. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu). 43. Finansējuma saņēmējs pirmās, otrās un trešās projektu iesniegumu atlases kārtas aktivitātes īsteno četru gadu laikā no civiltiesiskā līguma noslēgšanas dienas. Ceturtās, piektās un sestās projektu iesniegumu atlases kārtas aktivitātes finansējuma saņēmējs īsteno triju gadu laikā no civiltiesiskā līguma noslēgšanas dienas, bet ne vēlāk kā līdz 2015.gada 1.jūnijam. Septītās projektu iesniegumu atlases kārtas aktivitātes finansējuma saņēmējs īsteno līdz 2015. gada 15. novembrim. (MK 03.01.2012. noteikumu Nr.12 redakcijā, kas grozīta ar MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897; MK 20.05.2014. noteikumiem Nr.258) 44. Finansējuma saņēmējs nodrošina visu projekta ietvaros paredzēto iepirkuma procedūru veikšanu visām projektā plānotajām aktivitātēm, nosūtot uzaicinājumu vismaz trim potenciālajiem līguma izpildītājiem par katru projekta aktivitāti. Pirmo iepirkuma procedūru finansējuma saņēmējs izsludina triju mēnešu laikā pēc civiltiesiskā līguma noslēgšanas. Ja iepirkuma procedūra netiek uzsākta minētajā termiņā, sadarbības iestāde lemj, vai nepieciešams izbeigt līgumu par projekta īstenošanu. (MK 01.11.2010. noteikumu Nr.1023 redakcijā) 45. Ja finansējuma saņēmējs darbojas kādā no nozarēm, kurām nav paredzēts atbalsts, un pretendē uz projekta īstenošanu atbalstāmajā nozarē, tas nodrošina, lai projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc projekta īstenošanas atbalstāmās nozares projekta finanšu plūsma tiktu nodalīta no citu finansējuma saņēmēja darbības nozaru finanšu plūsmām. 46. Finansējuma saņēmējs ne retāk kā reizi trijos mēnešos nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu savā tīmekļa vietnē (ja tāda ir) par projekta īstenošanas procesu. 47. Civiltiesiskajā līgumā grozījumus neizdara: 47.1. ja faktiskās neattiecināmās izmaksas attiecībā pret projektā sākotnēji noteiktajām neattiecināmajām izmaksām mainās mazāk nekā par 20 procentiem; 47.2. ja projekta fizisko rādītāju izmaiņas nepārsniedz piecus procentus no projekta apstiprinātā apjoma naudas izteiksmē projekta īstenošanas laikā; 47.3. ja izmaiņas projekta iepirkumu plānā nemaina iepirkumu kopējo apjomu. 48. Finansējuma saņēmējs nodrošina pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē civiltiesiskajā līgumā noteiktajā kārtībā. 48.1 Finansējuma saņēmējam ir pieejams avansa maksājums ne vairāk kā 35 procentu apmērā no apstiprinātās Kohēzijas fonda finansējuma summas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai, kā arī veicami maksājumi un sagatavojama izdevumu deklarācija. (MK 01.11.2010. noteikumu Nr.1023 redakcijā) 48.2 Ja aktivitātes ietvaros kādā projektā ir konstatēta neatbilstība vai tiek lauzts civiltiesiskais līgums par projekta īstenošanu, attiecīgais finansējums neatbilstoši veikto izdevumu apmērā vai atbilstoši summai, kas paredzēta civiltiesiskā līguma laušanas gadījumā, nevar tikt novirzīts jaunu projektu īstenošanai un papildu darbību finansēšanai īstenojamā projekta ietvaros. (MK 17.09.2013. noteikumu Nr.897 redakcijā) 49. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas par attiecīgo projektu. 50. Finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc projekta īstenošanas reizi gadā saskaņā ar šo noteikumu 4.pielikumu sniedz informāciju atbildīgajai iestādei par: 50.1. projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību iesniegumā definētajiem mērķiem; 50.2. projekta ietvaros sasniegtajiem projekta iznākuma un rezultāta rādītājiem; 50.3. dalītās atkritumu vākšanas pakalpojumu pieejamību un atbilstību plānotajam; 50.4. radīto pamatlīdzekļu īpašnieka un pakalpojumu sniedzēja juridisko statusu; 50.5. ieņēmumiem, kas radušies, īstenojot projektu, un to atbilstību plānotajam; 50.6. sabiedrības informēšanas pasākumiem, lai iepazīstinātu ar projekta rezultātiem un ieguvumiem. 51. Pirmo reizi šo noteikumu 4.pielikumā noteikto veidlapu finansējuma saņēmējs atbildīgajā iestādē iesniedz gada laikā pēc pēdējā maksājuma saņemšanas par attiecīgo projektu un turpmāk iesniedz reizi gadā civiltiesiskajā līgumā noteiktajā kārtībā. 52. Atbildīgā iestāde nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu vismaz piecus gadus pēc visu projektu īstenošanas aktivitātes ietvaros, ja civiltiesiskajā līgumā nav noteikts ilgāks laikposms. Ministru prezidents V.Dombrovskis
Vides ministrs R.Vējonis 1. Kohēzijas fonda projektam izstrādā šādas izmaksu un ieguvumu analīzes sadaļas: 1.1. finanšu analīze; 1.2. risku analīze; 1.3. alternatīvu analīze. 2. Finanšu analīzi veic, piemērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību reglamentējošos tiesību aktos noteiktos makroekonomiskos rādītājus. 3. Finanšu analīzē ietver šādas sadaļas: 3.1. darbības izdevumu un ieguvumu analīze; 3.2. pamatlīdzekļu nolietojums. Pamatlīdzekļu kalpošanas laiks tiek noteikts, pamatojoties uz alternatīvu analīzi; 3.3. likviditātes, maksātspējas un parādu samaksas rādītāju (DSCR) analīze; 3.4. aizņēmumu atmaksas analīze, ja projektā ir paredzēti aizņēmumi; 3.5. investīciju efektivitātes rādītāju (IRR un NPV) analīze. 4. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver šādus rādītājus: 4.1. ieņēmumi no dalītās atkritumu vākšanas pakalpojumiem; 4.2. izdevumi, kuri saistīti ar dalītās atkritumu vākšanas pakalpojumu sniegšanu. 5. Finanšu analīzi veic, pamatojoties uz diskontētām naudas plūsmas prognozēm pārskata periodā. Pārskata perioda sākums ir gads, kad pieņemts lēmums par projekta apstiprināšanu. Pārskata periods: 5.1. ir vismaz 50 procenti no projekta ietvaros izveidotās infrastruktūras plānotā kalpošanas laika vai ir vismaz pieci gadi; 5.2. nav garāks par projekta ietvaros izveidotās infrastruktūras kalpošanas laiku. 6. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē neietver pamatlīdzekļu nolietojumu, maksājumus par kredītiem un ar tiem saistītajiem procentiem. Tos ietver peļņas vai zaudējuma aprēķinā un pievieno darbības izdevumu un ieguvumu analīzei par finanšu analīzes pārskata periodu. 7. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver vismaz šādas sadaļas: 7.1. investīciju izmaksas un esošie pamatlīdzekļi; 7.2. saimnieciskās pamatdarbības ieņēmumu un izdevumu izmaiņas faktiskajās cenās, tai skaitā projekta iesniedzēja ieņēmumi no atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumiem par pēdējiem trim gadiem; 7.3. finanšu avoti; 7.4. esošās un plānotās kredītsaistības; 7.5. darbības tehniskā analīze, pakalpojumu patērētāju grupas. Pakalpojumu apjoms un prognozētās patēriņa izmaiņas; 7.6. iedzīvotāju maksātspēja un debitoru parādu analīze; 7.7. projekta naudas plūsma, kas ir pozitīva visos gados attiecībā uz darbības rezultātiem un kopumā uz projekta dzīves cikla vai finanšu analīzes pārskata perioda beigām. 8. Veicot finanšu analīzi, ievēro šādus nosacījumus: 8.1. patēriņa cenu indeksa inflācija ir piemērojama projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido darba samaksa; 8.2. iekšzemes kopprodukta deflators ir piemērojams jaukta tipa izmaksu projektiem dažādās nozarēs. Tas ir atbilstošs rādītājs, lai diskontētu sagaidāmās finanšu plūsmas no komercdarbības; 8.3. kopējā pamatkapitāla veidošanas deflators ir piemērojams projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido investīciju ieguldījumi pamatkapitālā. 9. Finanšu analīzes mērķis ir pierādīt, ka īstenotais projekts paaugstina kapitālsabiedrības vērtību – NPV ir pozitīvs, kā arī kapitālsabiedrības saimnieciskās darbības finanšu rezultāti projekta īstenošanas laikā nepasliktinās. Prognozējot finanšu ieņēmumus, ņem vērā vienu no šādiem rādītājiem: 9.1. ieņēmumus, kurus veido tieši papildu infrastruktūra; 9.2. ieņēmumus, kurus veido visa infrastruktūra pēc papildu infrastruktūras izveides. 10. Finanšu analīzē iekļauj: 10.1. analīzi par projekta ietvaros radīto infrastruktūru, ja tiek piemērots šā pielikuma 9.1.apakšpunkts; 10.2. analīzi par visu projekta iesniedzēja īpašumā esošo infrastruktūru, ja tiek piemērots šā pielikuma 9.2.apakšpunkts. 11. Analizējot alternatīvas, analizē vismaz vienu no šādiem aspektiem: 11.1. finansiālā nodrošinājuma alternatīvas; 11.2. tehnoloģiju izvēle; 11.3. iespējamie tehniskie risinājumi. 12. Izvērtējot riskus, analīzē iespējamos riskus un izstrādā pamatotu pasākumu plānu identificēto risku novēršanai vai samazināšanai. Vides ministrs R.Vējonis
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums Ministru kabineta 2009.gada 15.decembra noteikumiem Nr.1487 Projekta iesnieguma veidlapa
(Pielikums grozīts ar MK 03.01.2012. noteikumiem Nr.12; MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.897; MK 15.10.2013. noteikumiem Nr.1134; grozījumi pielikuma 7.2. un 7.3.3.apakšsadaļā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) Vides ministrs R.Vējonis
Apzīmējumi. N – ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida. P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā). NA (neattiecas) – ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju. 4.pielikums
Ministru kabineta 2009.gada 15.decembra noteikumiem Nr.1487 (Pielikums grozīts ar MK 15.10.2013. noteikumiem Nr.1134; grozījumi pielikumā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) Vides ministrs R.Vējonis
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.1.2.3.apakšaktivitāti ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|