Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr.773
Rīgā 2009.gada 14.jūlijā (prot. Nr.48 31.§) Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.1.5.2.apakšaktivitāti “Hidrotehnisko būvju rekonstrukcija plūdu draudu risku novēršanai un samazināšanai”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu 1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.prioritātes “Kvalitatīvas vides dzīvei un ekonomiskajai aktivitātei nodrošināšana” 3.4.1.pasākuma “Vide” 3.4.1.5.aktivitātes “Vides risku samazināšana” 3.4.1.5.2.apakšaktivitāti “Hidrotehnisko būvju rekonstrukcija plūdu draudu risku novēršanai un samazināšanai” (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam, atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu. 2. Aktivitātes mērķis ir samazināt plūdu risku teritorijās, kas atbilst plūdu risku novērtēšanas un pārvaldības nacionālās programmas pirmā plūdu riska vai ārkārtas scenārija 1C kritērijam. 3. Aktivitātes ietvaros īstenojamos projektus 100 procentu apmērā finansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem. Aktivitātei pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 6 164 622 euro. (MK 20.04.2010. noteikumu Nr.386 redakcijā, kas grozīta ar MK 09.07.2013. noteikumiem Nr.392; MK 17.12.2013. noteikumiem Nr.1467; grozījumi punktā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) 4. Aktivitātes īstenošanā atbildīgā iestāde ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Atbildīgajai iestādei ir šādas funkcijas: 4.1. nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu atlasi, vērtējot projektu iesniegumus Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņemšanai; 4.2. sniegt projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu; 4.3. divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās publicēt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļa vietnē iepirkumu vadlīnijas un iepirkuma procedūru dokumentu paraugus; 4.4. piedalīties vienošanās izstrādē par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās); 4.5. plānot informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu un publiskot informāciju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļa vietnē, tai skaitā par aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem; 4.6. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts šajos noteikumos noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzraudzīt pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi. (Grozīts ar MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.386; MK 08.03.2011. noteikumiem Nr.182) 5. Sadarbības iestāde ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā. Sadarbības iestādei ir šādas funkcijas: 5.1. izstrādāt un slēgt vienošanos ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs); 5.2. izskatīt finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā; 5.3. nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma plānošanu un līdzekļu izlietošanu saskaņā ar vienošanās noteikumiem, kas noslēgta ar finansējuma saņēmēju; 5.4. izskatīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja iesniegtos progresa pārskatus un pārbaudīt maksājumu pieprasījumus, apstiprināt maksājumu pieprasījumos iekļauto attiecināmo izdevumu summas, sagatavot maksājumu uzdevumus un iesniegt tos maksājumu iestādē; 5.5. sagatavot izdevumu deklarācijas un iesniegt tās vadošajā iestādē; 5.6. sagatavot Eiropas Reģionālās attīstības fonda maksājuma prognozes un iesniegt tās maksājumu iestādē un vadošajā iestādē; 5.7. nodrošināt informācijas iesniegšanu atbildīgajā iestādē par aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi; 5.8. nodrošināt informācijas uzkrāšanu par projektiem un tās nodošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmai; 5.9. plānot un īstenot informācijas un publicitātes pasākumus projektu līmenī, tai skaitā sniegt finansējuma saņēmējam atzinumu par vienošanās nosacījumu izpildi un projektu īstenošanas vietās uzraudzīt publicitātes pasākumu nodrošināšanu, kas noteikti Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulā (EK) Nr. 1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu; 5.10. pēc vienošanās noslēgšanas publicēt savā tīmekļa vietnē informāciju par projektiem; 5.11. nodrošināt aktivitātes uzraudzību un kontroli, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1.un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī, kā arī izvērtēt projektu riskus un sagatavot ikgadējo plānu par pārbaudēm projektu īstenošanas vietās, sadarbībā ar atbildīgo iestādi veikt pārbaudes projektu īstenošanas vietās; 5.12. izvērtēt vienošanās grozījumus, pieņemt lēmumu par grozījumu atbalstīšanu vai noraidīšanu un saskaņot tos ar atbildīgo iestādi, ja grozījumi ietver izmaiņas: 5.12.1. projekta uzraudzības rādītājos; 5.12.2. projekta aktivitātēs, paredzot jaunu aktivitāšu iekļaušanu projektā vai tādas aktivitāšu izmaiņas, kas finanšu izteiksmē pārsniedz 20 procentu no projekta kopējām izmaksām; 5.12.3. projekta izmaksās vairāk par 20 procentiem no projekta kopējām izmaksām. (Grozīts ar MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.386) 7. Aktivitātes ietvaros atbalsta esošo hidrotehnisko būvju rekonstrukciju plūdu apdraudēto teritoriju aizsardzībai. 8. Attiecināmas ir izmaksas, kas tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, un Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Regulas (EK) Nr. 1783/1999 atcelšanu, attiecināmas ir šādas izmaksas: 8.1. projekta sagatavošanas izmaksas – projekta tehniski ekonomiskā pamatojuma, tā aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, kā arī tehniskā projekta, būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā seši procenti no projektā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām; 8.2. autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 3,5 procenti no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām; 8.3. būvdarbu izmaksas; 8.4. iekārtu izmaksas, tai skaitā izmaksas iekārtu montāžai un noregulēšanai, ja iekārtu piegādes nepieciešamība hidrotehniskās būves funkciju nodrošināšanai ir tehniski un ekonomiski pamatota; 8.5. publicitātes pasākumu izmaksas, ja attiecīgie publicitātes pasākumi nepārsniedz obligātās prasības, ko nosaka normatīvie akti par Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu; 8.6. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ja tās nav atgūstamas no valsts budžeta. (Grozīts ar MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.386; MK 08.03.2011. noteikumiem Nr.182) 8.1 Projektu sagatavošanas izmaksas, autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, kā arī publicitātes pasākumu izmaksas (šo noteikumu 8.1., 8.2. un 8.5.apakšpunkts) nav attiecināmas, ja tās ir radušās, pamatojoties uz darba līgumu. (MK 08.03.2011. noteikumu Nr.182 redakcijā) 9. Projekta kopējo budžetu veido arī finanšu rezerve neparedzētiem izdevumiem, kas var būt līdz pieciem procentiem no šo noteikumu 8.3. un 8.4.apakšpunktā minētajām attiecināmajām izmaksām. Projekta finanšu rezervi izmanto šo noteikumu 8.3. un 8.4.apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai, pirms finanšu rezerves izmantošanas veicot attiecīgus grozījumus vienošanās noteikumos. (MK 20.04.2010. noteikumu Nr.386 redakcijā) 10. Izmaksas nevar uzskatīt par attiecināmām, ja projekta iesnieguma iesniegšanas dienā būves ir pieņemtas ekspluatācijā un ir parakstīti preču nodošanas un pieņemšanas akti. 11. Neattiecināmas ir šādas izmaksas: 11.1. projekta sagatavošanas izmaksas – projekta tehniski ekonomiskā pamatojuma, tā aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, tehniskā projekta, būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kas pārsniedz sešus procentus no projektā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām; 11.2. autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, kas pārsniedz 3,5 procentus no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām; 11.3. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, kuras ir atgūstamas no valsts budžeta; 11.4. izmaksas par darbībām, kas tiek veiktas papildus obligātajām publicitātes prasībām, ko nosaka normatīvie akti par Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu. (Grozīts ar MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.386; MK 08.03.2011. noteikumiem Nr.182) 11.1 Ja tiek slēgti apvienotie projektēšanas un būvdarbu līgumi, šo noteikumu 8.1. un 8.2.apakšpunktā minētie izmaksu apjoma ierobežojumi, kā arī šo noteikumu 11.punktā minētās neattiecināmās izmaksas attiecas uz projekta iesniegumā plānotajām izmaksām. (MK 15.12.2009. noteikumu Nr.1466 redakcijā) 12. Ja projekta iesniedzējs ir pašvaldība, projektā var iekļaut šo noteikumu 11.punktā minētās neattiecināmās izmaksas, kas nevar būt lielākas par 10 procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. (MK 08.03.2011. noteikumu Nr.182 redakcijā) 13. Atbilstoši projekta iesniedzēja statusam projekta izmaksās iekļauj: 13.1. tikai šo noteikumu 8., 9. un 11.punktā minētās izmaksas, ja projekta iesniedzēja ir pašvaldība saskaņā ar šo noteikumu 14.punktu; 13.2. tikai šo noteikumu 8. un 9.punktā minētās izmaksas, ja projekta iesniedzēja ir valsts institūcija saskaņā ar šo noteikumu 14.punktu. (MK 08.03.2011. noteikumu Nr.182 redakcijā) 14. Projekta iesniedzējs var būt pašvaldības un valsts institūcijas, kuras saskaņā ar normatīvajiem aktiem civilās aizsardzības jomā nodrošina pretplūdu pasākumus. 16. Projektu iesniegumu atlasi izsludina trijās atlases kārtās atbilstoši attiecīgajai atlases kārtai pieejamajiem Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma līdzekļiem: 16.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 1 637 905 euro; 16.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 1 330 435 euro; 16.3. trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 3 196 282 euro. (MK 20.04.2010. noteikumu Nr.386 redakcijā, kas grozīta ar MK 07.08.2012. noteikumiem Nr.547; MK 09.07.2013. noteikumiem Nr.392; MK 17.12.2013. noteikumiem Nr.1467; grozījumi punktā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) 17. Atbildīgā iestāde paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu (turpmāk – paziņojums) izsludina: 17.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai – ne vēlāk kā divus mēnešus pēc šo noteikumu stāšanās spēkā; 17.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2011.gada 1.martam; 17.3. trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2012.gada 1.oktobrim. (Grozīts ar MK 07.08.2012. noteikumiem Nr.547) 18. Paziņojumā norāda projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu, tās sākuma datumu un beigu termiņu. Paziņojumu atbildīgā iestāde izsludina: 18.1. oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”; 18.2. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļa vietnē. (Grozīts ar MK 08.03.2011. noteikumiem Nr.182; MK 17.12.2013. noteikumiem Nr.1467) 19. Šo noteikumu 14.punktā minētie projekta iesniedzēji projekta iesniegumu (1.pielikums) iesniedz atbildīgajā iestādē triju mēnešu laikā pēc atklātas projektu iesniegumu atlases kārtas izsludināšanas. Atbildīgā iestāde var pagarināt projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu uz laiku līdz diviem mēnešiem, publicējot sludinājumu par projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa pagarinājumu savā tīmekļa vietnē un oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”: 19.1. ja Eiropas Savienības fondu uzraudzības komiteja pieņēmusi lēmumu par izmaiņām projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos; 19.2. ja pēc paziņojuma par projektu iesniegumu iesniegšanu šajos noteikumos tiek izdarīti grozījumi. (Grozīts ar MK 17.12.2013. noteikumiem Nr.1467) 21. Minimālās attiecināmās izmaksas aktivitātes ietvaros vienam projektam ir 100 000 euro, maksimālās attiecināmās izmaksas vienam projektam – 2 000 000 euro. (MK 17.12.2013. noteikumu Nr.1467 redakcijā; punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) 22. Projektu iesniegumu skaits vienam projekta iesniedzējam, lai saņemtu Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu, gan aktivitātes, gan attiecīgās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros nav ierobežots. (Grozīts ar MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.386) 23. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu (1.pielikums) sagatavo atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumā noteiktajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. (MK 08.03.2011. noteikumu Nr.182 redakcijā) 24. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapai pielikumā pievieno šo noteikumu 2.pielikuma 43.punktā minētos dokumentus. (Grozīts ar MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.386) 25. Atbildīgā iestāde izveido atklātas projektu iesniegumu atlases Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk - vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu. Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvis, kā arī viens pārstāvis no biedrības vai nodibinājuma, kura darbības mērķis saistīts ar vides aizsardzības jautājumiem, tai skaitā ūdens apsaimniekošanas jomu. Vērtēšanas komisijā vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvis var piedalīties novērotāja statusā bez balsstiesībām. Ja biedrība vai nodibinājums 15 darbdienu laikā pēc atbildīgās iestādes uzaicinājuma ievietošanas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļa vietnē neizvirza pārstāvi vērtēšanas komisijā, atbildīgās iestādes vadītājs izveido vērtēšanas komisiju bez to pārstāvja. Ja savus pārstāvjus dalībai vērtēšanas komisijā pilnvaro vairākas biedrības vai nodibinājumi, atbildīgā iestāde iekļauj vērtēšanas komisijā biedrības vai nodibinājuma pārstāvi, kurš tiek novērtēts visaugstāk atbilstoši šādiem kritērijiem: 25.1. augstākā izglītība jomā, kas saistīta ar vides aizsardzības jautājumiem, tai skaitā ūdens apsaimniekošanas jomu; 25.2. pieredze projekta iesnieguma sagatavošanā vai projekta vadībā. (MK 08.03.2011. noteikumu Nr.182 redakcijā, kas grozīta ar MK 09.07.2013. noteikumiem Nr.392) 26. Atbildīgā iestāde: 26.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku; 26.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļa vietnē atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesnieguma veidlapu (1.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (2.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus (iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus); 26.3. reģistrē iesniegtos projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā pēc projekta iesnieguma saņemšanas projekta iesniedzējam izsniedz, nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) vai pa pastu apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu. Ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, atbildīgā iestāde izsniedz apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu (norādot reģistrācijas numuru) tūlīt pēc projekta iesnieguma saņemšanas. (Grozīts ar MK 08.03.2011. noteikumiem Nr.182) 27. Projektu iesniegumu vērtē atbilstoši administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes kritērijiem (2.pielikums). 28. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar “Jā” vai “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst). Ja projekta iesnieguma administratīvais vai atbilstības kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē. 29. Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu: 29.1. projekta iesnieguma vērtējumā atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 1., 2., 3. un 5.punktā minētajam kritērijam ir jāsaņem vismaz viens punkts, atbilstoši 4. un 6.punktā minētajam kritērijam – vismaz divi punkti; 29.2. par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 2.pielikuma 7., 8., 9., 10., 11. un 12.punktā minētajiem kritērijiem projekta iesniegums var saņemt papildu punktus. Ja projekta iesniedzējs ir valsts institūcija, projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 2.pielikuma 11.punktā minētajam kritērijam nevērtē. (Grozīts ar MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.386) 30. Vērtēšanas komisija vērtē projektu iesniegumus šādā secībā: 30.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 2.pielikuma 31., 33. un 34.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir “Nē”, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina; 30.2. ja projekta iesniegums šo noteikumu 30.1.apakšpunktā minētajos kritērijos novērtēts ar “Jā”, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 13., 14., 17., 19., 20., 21., 22., 23., 27., 28., 30., 32., 35., 38., 39., 40., 41. un 42.punktā minētajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir “Nē”, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina; 30.3. ja projekta iesniegums šo noteikumu 30.2.apakšpunktā minētajos kritērijos novērtēts ar “Jā”, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 15., 16., 18., 24., 25., 26., 29., 36., 37. un 43.punktā minētajiem kritērijiem un kvalitātes kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 29.punktu. Ja projekta iesnieguma vērtējums neatbilst kvalitātes kritērijiem atbilstoši šo noteikumu 29.1.apakšpunktam, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina. (Grozīts ar MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.386; MK 08.03.2011. noteikumiem Nr.182) 31. Ja divi vai vairāki projektu iesniegumi ir saņēmuši vienādu punktu summu, tos sarindo projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā šādā secībā: 31.1. projekta iesniegums, kas saņēmis augstāko vērtējumu šo noteikumu 2.pielikuma 1.punktā minētajā kritērijā; 31.2. projekta iesniegums, kas saņēmis augstāko vērtējumu šo noteikumu 2.pielikuma 2.punktā minētajā kritērijā; 31.3. projekta iesniegums, kas saņēmis augstāko vērtējumu šo noteikumu 2.pielikuma 8.punktā minētajā kritērijā; 31.4. projekta iesniegums, kas saņēmis augstāko vērtējumu šo noteikumu 2.pielikuma 6.punktā minētajā kritērijā; 31.5. projekta iesniegums, kas saņēmis augstāko vērtējumu šo noteikumu 2.pielikuma 9.punktā minētajā kritērijā. 32. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja: 32.1. tas atbilst šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes kritērijiem; 32.2. sarindojot novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu), projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir pieejams finansējums projekta īstenošanai. 33. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai tas varētu noslēgt vienošanos: 33.1. precizēt informāciju par projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (1.pielikums); 33.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 43.punktā minētajam kritērijam; 33.3. precizēt visus iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 36. un 37.punktā minētajiem kritērijiem; 33.4. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 8. un 9.punktam (2.pielikuma 15.punkts); 33.5. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11. un 12.punktam (2.pielikuma 16.punkts); 33.6. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām projekta aktivitātēm (2.pielikuma 18.punkts); 33.7. precizēt naudas plūsmas prognozi (2.pielikuma 24.punkts); 33.8. precizēt projekta iesniegumā plānoto projekta īstenošanu un plānoto cilvēkresursu nodrošinājumu (2.pielikuma 25.punkts); 33.9. precizēt informāciju par publicitātes pasākumiem (2.pielikuma 26.punkts); 33.10. nodrošināt nodokļu parāda samaksu atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 29.punktā minētajam kritērijam. (Grozīts ar MK 15.12.2009. noteikumiem Nr.1466; MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.386; MK 08.03.2011. noteikumiem Nr.182) 34. Šo noteikumu 33.punktā minētajā lēmumā ietvertos nosacījumus projekta iesniedzējs izpilda atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nav ilgāks par diviem mēnešiem pēc attiecīgā lēmuma saņemšanas. Lēmumā noteikto termiņu nevar pagarināt. 35. Vērtēšanas komisija 20 darbdienu laikā pēc lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu norādītā termiņa beigām vērtē, kā izpildīts minētais lēmums, un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi. 36. Ja projekta iesniedzējs lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertos nosacījumus nav izpildījis vai nav izpildījis lēmumā noteiktajā termiņā, atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs un projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. 37. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam pa pastu vai elektroniskā dokumenta formā (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu). 38. Finansējuma saņēmējs: 38.1. nodrošina visu projekta ietvaros paredzēto iepirkuma procedūru veikšanu. Pirmo iepirkuma procedūru izsludina triju mēnešu laikā pēc vienošanās noslēgšanas; 38.2. visas pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu aktivitātes īsteno triju gadu laikā pēc vienošanās noslēgšanas; 38.2.1 trešās projektu iesniegumu atlases kārtas projektus īsteno līdz 2015. gada 15. septembrim; 38.3. ne retāk kā reizi trijos mēnešos nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu savā tīmekļa vietnē (ja tāda ir) par projekta īstenošanas procesu; 38.4. nodrošina pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē saskaņā ar vienošanos. (Grozīts ar MK 07.08.2012. noteikumiem Nr.547; MK 26.05.2015. noteikumiem Nr.245) 39. Ja finansējuma saņēmējs nav valsts budžeta iestāde, pēc vienošanās noslēgšanas sadarbības iestāde, ja ir pieejami finanšu resursi, ieskaita finansējuma saņēmēja kontā avansa maksājumu līdz 20 procentiem no Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma. (MK 15.12.2009. noteikumu Nr.1466 redakcijā, kas grozīta ar MK 20.04.2010. noteikumiem Nr.386) 40. Vienošanās noteikumos grozījumus neizdara: 40.1. ja faktiskās neattiecināmās izmaksas attiecībā pret projektā sākotnēji noteiktajām neattiecināmajām izmaksām mainās mazāk nekā par 20 procentiem; 40.2. ja projekta fizisko rādītāju izmaiņas projekta īstenošanas laikā nepārsniedz piecus procentus no projekta apstiprinātā apmēra naudas izteiksmē; 40.3. ja izmaiņas projekta iepirkumu plānā nemaina iepirkumu kopējo apjomu. 41. Ja finansējuma saņēmējs neievēro iepirkumu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, izmaksas, kas rodas noslēgto iepirkuma līgumu ietvaros, tiek uzskatītas par neattiecināmām projekta izmaksām. 42. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas par attiecīgo projektu. 44. Informāciju par projekta rezultātu uzturēšanu saskaņā ar šo noteikumu 3.pielikumu finansējuma saņēmējs reizi gadā piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas projekta ietvaros iesniedz atbildīgajā iestādē, ja vienošanās nenosaka ilgāku laikposmu. Pirmo reizi šo noteikumu 3.pielikumā noteikto uzraudzības pārskatu finansējuma saņēmējs atbildīgajā iestādē iesniedz gada laikā pēc pēdējā maksājuma saņemšanas par attiecīgo projektu. (MK 15.12.2009. noteikumu Nr.1466 redakcijā) 45. Atbildīgā iestāde vismaz piecus gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas par attiecīgo projektu (ja vienošanās nenosaka ilgāku laikposmu) nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu. 46. Sadarbības iestāde vienošanos par pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu īstenošanu slēdz pēc tam, kad pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu un projekta iesniedzējs precizējis projekta iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 3.punktam un 1.pielikumam. Ministru prezidents V.Dombrovskis
Vides ministrs R.Vējonis Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums Ministru kabineta 2009.gada 14.jūlija noteikumiem Nr.773 (Pielikums grozīts ar MK 20.04.2010. noteikumiem Nr. 386; MK 08.03.2011. noteikumiem Nr. 182; MK 17.12.2013. noteikumiem Nr. 1467; grozījumi punktā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2. punktu)
1.1. Projekta iesniedzējs:
1.1.6. Projekta iesniedzēja tips (lūdzam atzīmēt atbilstošo): [1]
1.1.7. Projekta iesniedzēja NACE 2.red. saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas kods (lūdzam ierakstīt atbilstošo):
2.1. Kopsavilkums par Eiropas Savienības fonda projekta ietvaros veicamajām darbībām (minētā informācija Informācijas atklātības likumā noteiktajā kārtībā un apjomā būs pieejama pēc tam, kad būs stājies spēkā lēmums par Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu) ( 2.2. Projekta īstenošanas vieta Lūdzam norādīt:
2.3. Projekta klasifikācija (lūdzam norādīt projekta saturam atbilstošo NACE 2.red. saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas kodu):
2.4. Norādīt projekta nepieciešamības pamatojumu jeb sniegt konstatētās problēmas aprakstu ( 2.5. Sniegt izvēlētās problēmas risinājuma aprakstu ( 2.6. Norādīt projekta mērķi (ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes >): 2.7. Aprakstīt plānotās projekta aktivitātes ( 2.8. Sasniedzamie rezultāti aktivitāšu ietvaros:
*Aktivitātēm jāsakrīt ar projekta īstenošanas laika grafikā (3.3.sadaļa) norādītajām. Vienai aktivitātei var būt vairāki rezultāti. 2.9. Norādīt projekta atbilstību normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu noteiktajam mērķim ( 2.10. Projektā sasniedzamie uzraudzības rādītāji atbilstoši normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu norādītajiem: 2.10.1. Iznākuma rādītāji:
2.10.2. Rezultāta rādītāji:
3.1. Raksturot projekta īstenošanas un vadības kapacitāti (
3.3.Projekta īstenošanas laika grafiks
3.4. Aprakstīt, kā tiks nodrošināta projekta sasniegto rezultātu uzturēšana pēc projekta īstenošanas (
4.1. Projekta informācijas un publicitātes pasākumu veidi:
4.2. Raksturot pasākumus, kas tiks īstenoti, lai izpildītu Eiropas Savienības prasības attiecībā uz projekta publicitāti:
5.1. Projekta ietekme uz prioritāti "ilgtspējīga attīstība”:
Ja prioritāte ir iekļauta projekta atlases kritērijos, lūdzam īsi aprakstīt projekta saistību ar to:
6.1. Projektā paredzēto darbību atbilstība likuma “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” noteiktajām darbības izvērtēšanas prasībām: izvērtējums nav nepieciešams; nepieciešams sākotnējais ietekmes uz vidi izvērtējums; nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums. 6.2. Ja 6.1.punktā norādīts, ka izvērtējums nav nepieciešams, sniegt pamatojumu norādītajai atbilstībai ar atsaucēm uz normatīvajiem aktiem, kas regulē ietekmes uz vidi novērtējuma jomu: 6.3. Ja 6.1.punktā norādīts, ka nepieciešams sākotnējais ietekmes uz vidi izvērtējums vai ietekmes uz vidi novērtējums, pievienot raksturojumu*: 1. Norādīt lēmuma vai atzinuma datumu un derīguma termiņu: Datums: dd.mm.gggg Derīguma termiņš (ja piemērojams): dd.mm.gggg 2. Norādīt galvenos lēmuma vai atzinuma secinājumus par projekta ietekmēm, t.sk. uz NATURA 2000 teritorijām: ...................... ..................... .................... 3. Norādīt lēmumā vai atzinumā ietvertos nosacījumus un termiņus, kādas darbības veicamas (ja piemērojams): līdz projekta realizācijas uzsākšanai realizācijas laikā pēc realizācijas * iesniegumam jāpievieno Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu par IVN nepiemērošanu vai atzinumu par IVN noslēguma ziņojumu
7.1. Projekta finansēšanas plāns
7.2. Projekta budžeta kopsavilkums, tai skaitā indikatīvais projekta izmaksu plāns
7.3. Izmaksu efektivitātes analīzes galvenie secinājumi (
7.3.1. Projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (infrastruktūras plānotais kalpošanas laiks (gadi) attiecībā pret projekta sākotnējām kopējām izmaksām (euro)):
7.3.2. Izvērtētie projekta īstenošanas riski (
7.3.3 . Izvērtētie alternatīvie risinājumi (
Es, apakšā parakstījies (-usies),
• projekta iesniedzējs nav pasludināts par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas stadijā un tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta; • projekta iesniedzējam nav nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu; • projekta iesniedzējam ir atbilstošs juridiskais statuss; • projekta iesniedzējam ir atbilstošs pamatdarbības veids; • projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi; • projekta iesniegumā un tā pielikumos iekļautā informācija atbilst patiesībai un projekta īstenošanai pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums tiks izmantots saskaņā ar projekta iesnieguma aprakstu; • nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības iespējams veikt normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu noteiktajos termiņos; • projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem un projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros; • projekta apstiprinājuma gadījumā šis projekta iesniegums netiks iesniegts finansēšanai vai līdzfinansēšanai no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem; • projekta īstenošanas gaitā tiks ievēroti nediskriminācijas principi dzimuma, rases, etniskās izcelsmes, reliģijas vai pārliecības, invaliditātes, seksuālās orientācijas, vecuma dēļ un tiks nodrošinātas vienlīdzīgas iespējas dažādām sabiedrības grupām; • projekta īstenošanas laikā tiks nodrošināti normatīvo aktu prasībām atbilstoši publicitātes pasākumi. Apzinos, ka projektu var neapstiprināt finansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, ja projekta iesniegums, ieskaitot šo sadaļu, nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī ja normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu plānotais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums (kārtējam gadam un plānošanas periodam) projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots. Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva un finansiāla rakstura sankcijas var tikt uzsāktas pret augstākminēto juridisko personu – projekta iesniedzēju. Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem un projekta iesnieguma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta iesnieguma oriģinālam.
Piezīme. Dokumenta rekvizītus "paraksts", "datums", "zīmoga vieta" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Vides ministrs R.Vējonis
Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa
(Pielikums MK 20.04.2010. noteikumu Nr. 386 redakcijā, kas grozīts ar MK 08.03.2011. noteikumiem Nr. 182; MK 17.12.2013. noteikumiem Nr. 1467; grozījumi punktā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2. punktu)
Apzīmējumi. N – ja vērtējums ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida. P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā). NA (neattiecas) – ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.
Pārskata periods
1. Projekta ietvaros sasniegto rezultātu ilgtspēja un atbilstība projekta iesniegumā noteiktajiem mērķiem
2. Projekta ietvaros sasniegto projekta iznākuma un rezultāta rādītāju atbilstība
3. Rekonstruētās infrastruktūras īpašnieka statuss
Piezīme. Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Vides ministrs R.Vējonis
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.1.5.2.apakšaktivitāti ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|