Ministru kabineta noteikumi
Nr.520
Rīgā 2009.gada 9.jūnijā (prot. Nr.39
16.§)
Grozījumi Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumos Nr.836 "Noteikumi par darbības
programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma
3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība
aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par
2000""
Izdoti saskaņā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības
likuma 18.panta 10.punktu
Izdarīt Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumos Nr.836 "Noteikumi par darbības
programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma
3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība
aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000""
(Latvijas Vēstnesis, 2007, 205.nr.; 2008, 47., 80.nr.) šādus
grozījumus:
1. Aizstāt 3.punktā skaitli
un vārdu "294 824 600 latu" ar skaitli un vārdu
"294 826 278 lati".
2. Izteikt 8. un 9.punktu šādā
redakcijā:
"8. Projekta izmaksu
attiecināmības sākuma un beigu datumu nosaka civiltiesiskajā
līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta
īstenošanu (izņemot lielos projektus). Aktivitātes ietvaros tiek
atbalstītas tikai tādas attiecināmās izmaksas, kuras ir tieši
saistītas ar Kohēzijas fonda projekta ietvaros veiktajām darbībām
un ir samērīgas un pamatotas.
9. Ievērojot nosacījumus, kas
ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr. 1083/2006,
ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās
attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un
atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, kā arī Padomes 2006.gada
11.jūlija Regulu (EK) Nr. 1084/2006 par Kohēzijas fonda izveidi un
Regulas (EK) Nr. 1164/94 atcelšanu, attiecināmas ir šādas
izmaksas:
9.1. izmaksas, kas saistītas ar
Kohēzijas fonda projekta iesnieguma un pamatojošās dokumentācijas
sagatavošanu iesniegšanai atbildīgajā iestādē, lai varētu pieņemt
lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu:
9.1.1. tehniski ekonomiskā
pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi
novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne
vairāk kā 2 % no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām
kopējām attiecināmajām izmaksām;
9.1.2. būvprojekta izstrādes
un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 4 %
no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām kopējām
attiecināmajām izmaksām;
9.2. autoruzraudzības
izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 % no būvdarbu attiecināmajām
izmaksām;
9.3. būvuzraudzības izmaksas,
bet ne vairāk kā 3 % no būvdarbu attiecināmajām
izmaksām;
9.4. būvdarbu izmaksas;
9.5. piegāžu līgumu izmaksas, tai
skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādes, montāžas un ieregulēšanas
izmaksas, izņemot šo noteikumu 11.7.apakšpunktā minētās
izmaksas."
3. Papildināt noteikumus ar
10.1 punktu šādā redakcijā:
"10.1 Ar kopējām
attiecināmajām izmaksām šajos noteikumos saprot šo noteikumu
9.punktā minētajiem nosacījumiem atbilstošu izmaksu summu, kas ir
noteikta pirms Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK)
Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas
Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas
fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 55.panta
piemērošanas."
4. Izteikt 11.punktu šādā
redakcijā:
"11. Neattiecināmas ir šādas
izmaksas:
11.1. tehniski ekonomiskā
pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi
novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, kas
pārsniedz 2 % no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām
kopējām attiecināmajām izmaksām;
11.2. būvprojekta izstrādes un ar
to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kas pārsniedz 4 % no
Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām kopējām
attiecināmajām izmaksām;
11.3. autoruzraudzības izmaksas,
kas pārsniedz 0,5 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;
11.4. būvuzraudzības izmaksas, kas
pārsniedz 3 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;
11.5. notekūdeņu attīrīšanā
uzkrāto dūņu pārstrādes un apsaimniekošanas izmaksas;
11.6. elektrolīniju izbūves
izmaksas;
11.7. tāda aprīkojuma iegādes
izmaksas, kas attiecas uz tīklu uzturēšanas un izbūves
pasākumiem."
5. Papildināt II nodaļu ar
11.1 un 11.2 punktu šādā redakcijā:
"11.1 Kohēzijas fonda
projekta kopējo budžetu veido arī finanšu rezerve, kas var būt
līdz 5 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Projekta
finanšu rezervi izmanto šo noteikumos 9.punktā minēto attiecināmo
izmaksu segšanai. Pirms finanšu rezerves izmantošanas veic
attiecīgos grozījumus civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās
dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu.
11.2 Kohēzijas
fonda projekta iesniegumā neiekļauj šādas izmaksas:
11.2 1. nekustamā
īpašuma pirkuma izdevumus (esošas ēkas un zeme, uz kuras tās
uzbūvētas);
11.2 2. ekspluatācijai neatbilstošu
objektu demontāžas izdevumus (izņemot gadījumus, ja šo objektu
atrašanās vietā projekta infrastruktūras veidošana ir ekonomiski
un tehniski pamatota);
11.2 3. projekta
ieviešanai īpaši pirktu vai ražotu, ilgstošai lietošanai
paredzētu iekārtu iegādes izmaksas (arī tādu iekārtu iegādes
izmaksas, kuras tiek izmantotas būvniecības procesā);
11.2
4. administratīvajiem vai projekta vadības mērķiem
izmantojamu, ilgstošai lietošanai paredzētu iekārtu izmaksas (arī
datortehnikas un transportlīdzekļu izmaksas);
11.2 5. lietotu
iekārtu pirkuma izdevumus;
11.2 6. maksu par
grāmatvedības un revīzijas pakalpojumiem;
11.2 7. izdevumus,
kas neparedz tūlītēju iekārtu pirkumu (tai skaitā līzingu);
11.2 8. maksu par
juridiskām, tehniskām un finanšu konsultācijām, kas sniegtas par
Kohēzijas fonda projektu tā īstenošanas laikā;
11.2
9. infrastruktūras ekspluatācijas izdevumus;
11.2 10. Kohēzijas
fonda projekta vadībā iesaistītā personāla atalgojumu un
administratīvos izdevumus projekta vadībai, finansējuma saņēmēja
kārtējās uzturēšanas izmaksas, kā arī publicitātes pasākumu
izmaksas, ja attiecīgie publiskie pakalpojumi pārsniedz
minimālās prasības, ko nosaka normatīvie akti par Eiropas
Savienības fondu līdzfinansēto projektu publicitātes un
vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;
11.2 11. apgrozāmo
un aizņēmuma līdzekļu iegādes izmaksas, samaksu par aizdevuma
izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksu par
finanšu darījumiem, nokavējuma procentus, līgumsodus un
tiesvedības izdevumus.";
6. Izteikt 19. un 20.punktu šādā
redakcijā:
"19. Kohēzijas fonda projektu
iesniegumu atlasi izsludina trijās projektu iesniegumu atlases
kārtās atbilstoši attiecīgajai atlases kārtai pieejamajam
Kohēzijas fonda līdzfinansējumam:
19.1. pirmajai projektu
iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda
līdzfinansējums ir 162132740 latu;
19.2. otrajai projektu
iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda
līdzfinansējums ir 114883844 lati;
19.3. trešajai projektu
iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda
līdzfinansējums ir vismaz 17809694 lati;
19.4. ja pirmajai un otrajai
projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda
līdzfinansējums netiek piešķirts vai izlietots, to novirza trešās
projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai
(2.pielikums).
20. Ūdenssaimniecības
pakalpojumu sniedzējs aktivitātes ietvaros Kohēzijas fonda
līdzfinansējumu saskaņā ar šo noteikumu 1.pielikumu var saņemt
vienu reizi, bet uzaicināt ūdenssaimniecības pakalpojumu
sniedzēju atlases kārtas ietvaros iesniegt Kohēzijas fonda
projekta iesniegumu var trīs reizes. Atbildīgā iestāde
uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu
ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem - pašvaldībām,
pašvaldību iestādēm un aģentūrām, kā arī kapitālsabiedrībām, kas
sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus šo noteikumu 2.pielikumā
minētajās projekta teritorijās -, nosūta:
20.1. ūdenssaimniecības
pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 1.projektu
grupas teritorijās - mēneša laikā pēc šo noteikumu stāšanās
spēkā. Ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs
neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā
vai ir pieņemts lēmums par tā noraidīšanu, atbildīgā iestāde
uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā;
20.2. ūdenssaimniecības
pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 2.projektu
grupas teritorijās - 2009.gadā pēc saraksta precizēšanas
atbilstoši šo noteikumu 66.punktam. Ja uzaicinātais
ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs neiesniedz Kohēzijas
fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā vai ir pieņemts
lēmums par tā noraidīšanu, atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta
nākamajā gadā;
20.3. ūdenssaimniecības
pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 3.projektu
grupas teritorijās - 2010.gadā pēc saraksta precizēšanas
atbilstoši šo noteikumu 66.punktam. Ja uzaicinātais
ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs neiesniedz Kohēzijas
fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā vai ir pieņemts
lēmums par tā noraidīšanu, atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta
nākamajā gadā."
7. Papildināt IV nodaļu ar
23.1 punktu šādā redakcijā:
"23.1 Uzaicinājumi
iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības
pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 3.grupas
projektu teritorijās netiek nosūtīti pēc 2011.gada
15.decembra."
8. Izteikt 28. un 29.punktu šādā
redakcijā:
"28. Kohēzijas fonda projekta
iesniedzējs projekta iesniegumu sagatavo atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 39., 40., 41., 42. un 43. vai 44., 45., 46. un
47.punktā minētajiem kritērijiem.
29. Kohēzijas fonda projekta
iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapas pielikumā pievieno šo
noteikumu 4.pielikuma 49.punktā minētos dokumentus."
9. Svītrot 30.punktu.
10. Izteikt 31.punktu šādā
redakcijā:
"31. Atbildīgā iestāde izveido
ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu
iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk - vērtēšanas komisija) un
apstiprina tās nolikumu. Vērtēšanas komisijas sastāvā ir
atbildīgās iestādes, Vides ministrijas un Latvijas Pašvaldību
savienības pārstāvji, kā arī to biedrību un nodibinājumu
pārstāvji, kuru darbības mērķis saistīts ar vides aizsardzības
jautājumiem. Vadošās iestādes pārstāvji vērtēšanas komisijā
piedalās novērotāja statusā."
11. Izteikt 33.punktu šādā
redakcijā:
"33. Kohēzijas fonda projektu
iesniegumus vērtē atbilstoši administratīvajiem, atbilstības,
kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem
(4.pielikums):
33.1. atbilstību
administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas
kritērijiem vērtē ar "Jā" vai "Nē" ("Jā" - atbilst,
"Nē" - neatbilst). Ja Kohēzijas fonda projekta iesnieguma
administratīvais vai atbilstības kritērijs nav attiecināms uz
konkrēto Kohēzijas fonda projekta iesniedzēju, Kohēzijas fonda
projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē;
33.2. atbilstību kvalitātes
kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu:
33.2.1. Kohēzijas fonda projekta
iesnieguma vērtējumā atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1.,
2., 3., 4. un 6.punktā minētajiem kritērijiem katrā jāsaņem
vismaz viens punkts;
33.2.2. Kohēzijas fonda projekta
iesnieguma vērtējumā atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 5., 7.
un 8.punktā minētajiem kritērijiem var saņemt papildu
punktus."
12. Papildināt noteikumus ar
33.1 punktu šādā redakcijā:
"33.1 Vērtēšanas
komisija vērtē Kohēzijas fonda projektu iesniegumus šādā
secībā:
33.1 1. vispirms
vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma
36., 37., 39. un 40.punktā minētajiem administratīvajiem
kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir "Nē",
projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina;
33.1 2. ja projekta
iesniegums atbilstoši šo noteikumu 33.1 1.apakšpunktā
minētajiem kritērijiem novērtēts ar "Jā", projekta
iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 9., 10.,
11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20., 21., 24., 26.,
27., 28., 29., 30., 31., 32., 38., 41., 44., 45., 46., 47. un
48.punktā minētajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem
kritērijiem ir "Nē", projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu
neturpina;
33.1 3. ja projekta
iesniegums atbilstoši šo noteikumu 33.1 2.apakšpunktā
minētajiem kritērijiem novērtēts ar "Jā", projekta iesniegumu
vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 22., 23., 25., 33.,
34., 35., 42., 43. un 49.punktā minētajiem kritērijiem un
kvalitātes kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 33.2.apakšpunktu.
Ja projekta iesniegums neatbilst kvalitātes kritērijiem saskaņā
ar šo noteikumu 33.2.1.apakšpunktu, projekta iesniegumu noraida
un vērtēšanu neturpina;
33.1 4. ja projekta
iesniegums atbilst kvalitātes kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu
33.2.1.apakšpunktu, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo
noteikumu 4.pielikuma 50.punktā minētajam kritērijam."
13. Izteikt 34.punktu šādā
redakcijā:
"34. Ja divi vai vairāki Kohēzijas
fonda projektu iesniegumi ir ieguvuši vienādu punktu summu, tos
projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā sarindo šādā
secībā:
34.1. Kohēzijas fonda projekta
iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 1.punktā minētajam kritērijam;
34.2. Kohēzijas fonda projekta
iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 2.punktā minētajam kritērijam;
34.3. Kohēzijas fonda projekta
iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 7.punktā minētajam kritērijam;
34.4. Kohēzijas fonda projekta
iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 6.punktā minētajam kritērijam."
14. Papildināt noteikumus ar
35.1 punktu šādā redakcijā:
"35.1 Atbildīgās
iestādes vadītājs pieņem lēmumu par Kohēzijas fonda projekta
iesnieguma apstiprināšanu, ja:
35.1 1. tas atbilst šo
noteikumu 4.pielikumā minētajiem administratīvajiem, atbilstības
un kvalitātes kritērijiem;
35.1 2. tas atbilst šo
noteikumu 4.pielikuma 50.punktā minētajam finansējuma
piešķiršanas kritērijam."
15. Izteikt 37. un 38.punktu šādā
redakcijā:
"37. Lēmums par Kohēzijas
fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus
nosacījumus, kas Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam jāizpilda
lēmumā norādītajā termiņā, lai tas varētu noslēgt civiltiesisko
līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu:
37.1. precizēt informāciju par
Kohēzijas fonda projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un
rekvizītus) (3.pielikums);
37.2. precizēt
iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma
49.punktā minētajam kritērijam;
37.3. precizēt iesniegtos
dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 42. un 43.punktā
minētajam kritērijam;
37.4. precizēt izmaiņas kopējā
attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo
noteikumu 9. un 11.1 punktam;
37.5. precizēt izmaiņas
kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas
atbilstoši šo noteikumu 11.punktam;
37.6. precizēt Kohēzijas
fonda projekta laika grafiku atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma
25.punktā minētajam kritērijam;
37.7. precizēt naudas plūsmas
prognozi atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 33.punktā minētajam
kritērijam;
37.8. precizēt plānoto Kohēzijas
fonda projekta ieviešanu un plānotos cilvēkresursus finansējuma
saņēmēja funkciju nodrošināšanai atbilstoši šo noteikumu
4.pielikuma 34.punktā minētajam kritērijam;
37.9. precizēt plānotos
publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumus atbilstoši šo
noteikumu 4.pielikuma 35.punktā minētajam kritērijam.
38. Atbildīgās iestādes vadītājs
lielajiem projektiem pieņem lēmumu par Kohēzijas fonda projekta
iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem
un nosaka, kāda Kohēzijas fonda projekta iesniegumā nenorādītā
vai neprecīzi norādītā informācija jāiekļauj Kohēzijas fonda
projekta iesniegumā, lai to sagatavotu atbilstoši šo noteikumu
36.punktam. Lēmums par lielā projekta iesnieguma atbilstību
projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem var ietvert šādus
nosacījumus, kas Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam jāizpilda
lēmumā norādītajā termiņā:
38.1. precizēt informāciju par
Kohēzijas fonda projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un
rekvizītus) (3.pielikums);
38.2. precizēt iesniegtos
dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 49.punktā
minētajam kritērijam;
38.3. precizēt iesniegtos
dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 42. un 43.punktā
minētajam kritērijam;
38.4. precizēt izmaiņas
kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas
atbilstoši šo noteikumu 9. un 11.1 punktam;
38.5. precizēt izmaiņas
kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas
atbilstoši šo noteikumu 11.punktam;
38.6. precizēt Kohēzijas
fonda projekta laika grafiku atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma
25.punktā minētajam kritērijam;
38.7. precizēt naudas plūsmas
prognozi atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 33.punktā minētajam
kritērijam;
38.8. precizēt plānoto
Kohēzijas fonda projekta ieviešanu un plānotos cilvēkresursus
finansējuma saņēmēja funkciju nodrošināšanai atbilstoši šo
noteikumu 4.pielikuma 34.punktā minētajam kritērijam;
38.9. precizēt plānotos
publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumus atbilstoši šo
noteikumu 4.pielikuma 35.punktā minētajam kritērijam."
16. Izteikt
39.2 un 39.3 punktu šādā
redakcijā:
"39.2 Ja lēmumā
ietvertais nosacījums nav izpildīts vai nav izpildīts termiņā,
kas noteikts lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar
nosacījumu, vai šo noteikumu 35.punktā minētais atbildīgās
iestādes atzinums ir negatīvs, Kohēzijas fonda projekta
iesniegums uzskatāms par noraidītu.
39.3 Atzinumu,
kurā ir konstatēts, ka projekta iesniedzējs nav izpildījis lēmumā
ietverto nosacījumu, atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā
nosūta projekta iesniedzējam."
17. Izteikt 46.punktu šādā
redakcijā:
"46. Ja finansējuma saņēmējs
neievēro iepirkumu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās
prasības, izmaksas, kas rodas noslēgto iepirkuma līgumu ietvaros,
tiek uzskatītas par neattiecināmām projekta izmaksām."
18. Izteikt 60.punktu šādā
redakcijā:
"60. Ja pēc tam, kad noslēgts
civiltiesiskais līgums vai vienošanās par Kohēzijas fonda
projekta īstenošanu, Kohēzijas fonda projektā nepieciešams
izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz atbildīgajā
iestādē aizpildītu priekšlikuma veidlapu par grozījumiem projektā
(5.pielikums). Grozījumi projektā nevar paredzēt civiltiesiskajā
līgumā vai vienošanās dokumentā noteiktā Kohēzijas fonda
līdzfinansējuma palielināšanu."
19. Izteikt 61.1.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"61.1. Kohēzijas fonda projekta
finansēšanas plānu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem
neattiecināmajās izmaksās un izmaiņas nepārsniedz 20 % no to
summas, kā arī ja tas ir saistīts ar grozījumiem iepirkumu
plānā;".
20. Izteikt 66.punktu šādā
redakcijā:
"66. Šo noteikumu 2.pielikumā
minētos 1., 2. un 3.projektu grupas sarakstus precizē līdz
2010.gada 1.oktobrim."
21. Izteikt 1.pielikumu jaunā
redakcijā (1.pielikums).
22. Izteikt 2.pielikumu jaunā
redakcijā (2.pielikums).
23. Izteikt 3.pielikumu jaunā
redakcijā (3.pielikums).
24. Izteikt 4.pielikumu jaunā
redakcijā (4.pielikums).
Ministru prezidents, bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs
V.Dombrovskis
Vides ministra vietā -
zemkopības ministrs J.Dūklavs
Redakcijas
piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2009.gada 17.jūniju.
Vides ministrijas
iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 9.jūnija noteikumiem
Nr.520
"1.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumiem
Nr.836
Norādījumi Kohēzijas fonda
projekta izmaksu un ieguvumu analīzei
1. Kohēzijas fonda projektam
izstrādā šādas izmaksu un ieguvumu analīzes sadaļas:
1.1. finanšu analīze;
1.2. risku analīze;
1.3. alternatīvu analīze;
1.4. ekonomiskā analīze.
2. Finanšu analīzi veic,
piemērojot aktuālos makroekonomiskos rādītājus, kurus atbildīgā
iestādē publicē savā mājaslapā (www.vidm.gov.lv).
3. Finanšu analīzē ietver šādas
sadaļas:
3.1. finansējuma likmes aprēķins
saskaņā ar Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006,
ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās
attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un
atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 55.pantu;
3.2. tarifu aprēķins. Maksājumi
par ūdenssaimniecības pakalpojumiem nav mazāki par diviem
procentiem no mājsaimniecības ikmēneša vidējiem ieņēmumiem vai
arī jāsniedz aprēķini, kuri pierāda pakalpojumu saņēmēju zemu
finanšu kapacitāti, kas neļauj paaugstināt tarifus līdz šādam
līmenim;
3.3. darbības izdevumu un ieguvumu
analīze. Analīzi sagatavo naudas plūsmas prognozes formā 30 gadu
pārskata periodam. Pārskata perioda sākums (0. gads) ir gads, kad
visi būvobjekti ir pieņemti ekspluatācijā;
3.4. pamatlīdzekļu nolietojums.
Pamatlīdzekļu kalpošanas laiks tiek noteikts, pamatojoties uz
alternatīvu analīzi.
4. Darbības izdevumu un ieguvumu
analīzē ietver šādus rādītājus:
4.1. ieņēmumi no ūdenssaimniecības
pakalpojumiem;
4.2. izdevumi, kuri saistīti ar
ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu.
5. Darbības izdevumu un ieguvumu
analīzē neietver pamatlīdzekļu nolietojumu, maksājumus par
kredītiem un ar tiem saistītajiem procentiem. Tos ietver peļņas
vai zaudējuma aprēķinā un pievieno darbības izdevumu un ieguvumu
analīzei par tādu pašu laikposmu.
6. Darbības izdevumu un ieguvumu
analīzē ietver vismaz šādas sadaļas:
6.1. investīciju izmaksas un
esošie pamatlīdzekļi;
6.2. saimnieciskās pamatdarbības
ieņēmumu un izdevumu izmaiņas, faktiskajās cenās, t.sk. projekta
iesniedzēja ieņēmumi no ūdenssaimniecības pakalpojumiem par
pēdējiem trim gadiem;
6.3. finanšu avoti;
6.4. kredītsaistības, to analīze
triju gadu laikposmam;
6.5. darbības tehniskā analīze,
pakalpojumu patērētāju grupas. Pakalpojumu apjoms un prognozētās
patēriņa izmaiņas;
6.6. iedzīvotāju maksātspēja un
debitoru parādu analīze;
6.7. tarifi. Pašreizējie tarifi,
atsevišķi norādot tarifu par ūdensapgādes un kanalizācijas
pakalpojumiem, un tarifu plāns pārskata periodam.
6.8. darbības naudas plūsma, kas
ir pozitīva visos gados.
7. Izmaksu un ieguvumu analīze.
Atbildīgā iestāde izstrādā vadlīnijas projektu iesniedzējiem
izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanai.
8. Ekonomiskās analīzes mērķis ir
pierādīt, ka projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir
lielāka par nulli (ENPV > 0)."
Vides ministra vietā - zemkopības
ministrs J.Dūklavs
Vides ministrijas
iesniegtajā redakcijā
2.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 9.jūnija noteikumiem
Nr.520
"2.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumiem
Nr.836
Projektu
saraksts
2007.-2008.gada
perioda projektu saraksts (1. projektu grupas saraksts)
Nr.
|
Projekta
nosaukums
|
Maksimālais Kohēzijas fonda līdzfinansējums, latos
|
1.
|
Aizkraukles ūdenssaimniecības
attīstības II kārta
|
1 823 486
|
2.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Aizputē
|
2 338 017
|
3.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Alojā, Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība
Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, II kārta
|
3 859 136
|
4.
|
Ādažu ūdenssaimniecības
attīstības projekts
|
5 087 277
|
5.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, II kārta,
Baldone
|
3 274 728
|
6.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, 3.kārta, Baložu
pilsētā
|
6 306 882
|
7.
|
Balvu ūdenssaimniecības
attīstības II kārtas projekts
|
2 808 873
|
8.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Brocēnos
|
1 118 269
|
9.
|
Ūdenssaimniecības attīstība 19
Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, 2.kārta,
Carnikava
|
4 300 932
|
10.
|
Cēsu ūdenssaimniecības
attīstības projekta III kārta
|
5 671 589
|
11.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Dundagā
|
1 592 115
|
12.
|
Notekūdeņu attīrīšanas iekārtu,
dzeramā ūdens ūdensgūtnes un attīrīšanas stacijas izbūve,
ūdensvada un kanalizācijas tīklu atjaunošana un
paplašināšana Ērgļos
|
3 042 829
|
13.
|
14 Kurzemes reģiona pilsētu
ūdenssaimniecību attīstības projekts - Grobiņa
|
2 050 230
|
14.
|
Gulbenes ūdenssaimniecības
attīstības II kārta
|
5 728 754
|
15.
|
Ikšķiles ūdenssaimniecības
attīstības I kārta
|
6 601 518
|
16.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Ilūkstē
|
1 610 774
|
17.
|
Jaunpiebalgas ūdenssaimniecības
attīstības I kārta
|
2 092 479
|
18.
|
Jēkabpils ūdenssaimniecības
attīstības II kārta
|
8 966 375
|
19.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Kandavā
|
2 016 118
|
20.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Kārsavā
|
2 755 494
|
21.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, II.kārta,
Aizkraukles rajona Kokneses pagastā
|
2 332 494
|
22.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Austrumlatvijas baseinu pašvaldībās, II kārta, (Krāslavas
pilsēta)
|
10 961 125
|
23.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Kuldīgas pašvaldībā
|
6 130 285
|
24.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Liepā
|
2 502 664
|
25.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Līgatnē
|
1 104 274
|
26.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Lubānā
|
872 809
|
27.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Ludzā
|
4 673 949
|
28.
|
Madonas ūdenssaimniecības
attīstības II kārta
|
9 144 816
|
29.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Mālpilī
|
1 077 790
|
30.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Maltā
|
1 081 594
|
31.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Mazsalacā
|
3 724 211
|
32.
|
Ogres ūdenssaimniecības
attīstība, II kārta
|
7 081 217
|
33.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Pļaviņās
|
2 246 051
|
34.
|
Ūdensapgādes un kanalizācijas
tīklu rekonstrukcija un izbūve Priekules pašvaldībā
|
2 433 492
|
35.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Rīgā
|
14 491 924
|
36.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Rojā
|
766 887
|
37.
|
Rūjienas ūdenssaimniecības
attīstība, Ūdenssaimniecības attīstība Austrumlatvijas upju
baseinu pašvaldībās, 2. kārta
|
4 465 531
|
38.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Saldū
|
3 537 808
|
39.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Saulkrastos, Ūdenssaimniecības attīstība Austrumlatvijas
upju baseinu pašvaldībās, 3.kārta
|
3 916 252
|
40.
|
Skrīveru pagasta
ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība
|
3 378 852
|
41.
|
Ūdenssaimniecības attīstība 14
Kurzemes reģiona pašvaldībās, Skrunda
|
1 085 425
|
42.
|
Stendes pilsētas
ūdenssaimniecības attīstības projekts
|
1 106 782
|
43.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Talsos
|
4 948 497
|
44.
|
Ūdenssaimniecības attīstība 14
Kurzemes reģiona pašvaldībās - Ugāle
|
973 695
|
45.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Ulbrokā
|
3 979 928
|
46.
|
Ūdens ieguves vietas
sakārtošana, ūdensapgādes tīklu rekonstrukcija un izbūve
Vaiņodes pašvaldībā
|
893 784
|
47.
|
Ūdenssaimniecības attīstība 19
Austrumlatvijas upju baseinu pašvaldībās, 2.kārta,
Vangaži
|
3 814 908
|
48.
|
Varakļānu ūdenssaimniecības
attīstības I kārta
|
3 859 489
|
49.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Viļakā
|
1 249 989
|
50.
|
Ūdenssaimniecības attīstība
Viļānu pašvaldībā, 3.kārta
|
1 547 831
|
51.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Zilupe
|
1 458 095
|
|
KOPĀ
izmaksas:
|
183 888 323
|
2009.-2011.
gadu perioda projektu saraksts (2. projektu grupas saraksts)
Nr.
|
Projekta
nosaukums
|
Maksimālais Kohēzijas fonda līdzfinansējums, latos
|
1.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Alūksnē
|
1 103 402
|
2.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Aucē
|
1 233 421
|
3.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Babītē
|
3 523 156
|
4.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Bauskā
|
2 958 102
|
5.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Dagdā
|
1 159 626
|
6.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Dobelē
|
3 352 375
|
7.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Iecavā
|
2 312 927
|
8.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Īslīcē
|
2 002 991
|
9.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Jaunjelgavā
|
772 381
|
10.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Jelgavā
|
12 552 079
|
11.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Jūrmalā
|
16 164 492
|
12.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Kalnciemā
|
1 104 807
|
13.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Ķekavā
|
2 705 795
|
14.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Lielvārdē
|
1 988 935
|
15.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Limbažos
|
6 296 421
|
16.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Līvānos
|
2 185 720
|
17.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Mārupē
|
4 408 689
|
18.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Ozolniekos
|
1 734 520
|
19.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Preiļos
|
2 114 737
|
20.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Priekuļos
|
1 054 908
|
21.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Rēzeknē
|
7 738 574
|
22.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Salacgrīvā
|
1 771 066
|
23.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Siguldā
|
2 318 550
|
24.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Smiltenē
|
1 216 553
|
25.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Tukumā
|
10 389 551
|
26.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Valkā
|
3 886 506
|
27.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Valmierā
|
7 738 574
|
28.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Vecumniekos
|
1 254 505
|
29.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Ventspilī
|
7 028 040
|
30.
|
Ūdenssaimniecības pakalpojumu
attīstība Viesītē
|
812 441
|
|
Kopā
|
114 883 844
|
2010.-2013.gadu
perioda projektu saraksts (3.projektu grupas saraksts)
Nr.
|
Apdzīvotā
vieta
|
1.
|
Cesvaine
|
2.
|
Daugavpils
|
3.
|
Jaunolaine
|
4.
|
Ķegums
|
5.
|
Liepāja
|
6.
|
Olaine
|
7.
|
Salaspils "
|
Vides ministra vietā - zemkopības
ministrs J.Dūklavs
Vides ministrijas
iesniegtajā redakcijā
3.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 9.jūnija noteikumiem
Nr.520
"3.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumiem
Nr.836
Vides ministra vietā - zemkopības
ministrs J.Dūklavs
Vides ministrijas
iesniegtajā redakcijā
4.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 9.jūnija noteikumiem
Nr.520
"4.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumiem
Nr.836
Projektu iesniegumu
vērtēšanas veidlapa
Nr.
|
Kritērijs
|
Vērtējums
|
1.
KVALITĀTES KRITĒRIJI
|
Vērtējums
punktos
|
1.
|
Projekta gatavības
stadija:
|
|
jāiegūst vismaz 1 punkts
|
1.1.
|
projekta iesniedzējs nav
sagatavojis tehniskās specifikācijas būvdarbu līgumu
iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu
regulējošajiem tiesību aktiem un nav izstrādāts un tiesību
aktos paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts
vismaz vienam projekta plānotajam būvdarbu iepirkuma
līgumam
|
0
|
1.2.
|
sagatavota tehniskā
specifikācija apvienotā būvdarbu un projektēšanas iepirkuma
izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību
aktiem
|
1
|
1.3.
|
izstrādāts un tiesību aktos
paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts vismaz
vienam projekta plānotajam būvdarbu iepirkumam
|
2
|
1.4.
|
izstrādāts un tiesību aktos
paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts visiem
projekta plānotajiem būvdarbu iepirkumam
|
3
|
2.
|
Projekta ieviešanas
efektivitāte attiecībā uz tiešu ūdenssaimniecības
infrastruktūras uzlabošanu:
|
|
jāiegūst vismaz 1 punkts
|
2.1.
|
autoruzraudzības un
būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa lielāka par
3,5 procentiem no projekta iesniegumā plānotajām
kopējām attiecināmajām izmaksām
|
0
|
2.2.
|
autoruzraudzības un
būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa no 3 līdz 3,5
procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām
attiecināmajām izmaksām
|
1
|
2.3.
|
autoruzraudzības un
būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa no 2,5 līdz
3 procentiem (neieskaitot) no projekta iesniegumā
plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām
|
2
|
2.4.
|
autoruzraudzības un
būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa ir mazāka par 2,5
procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām
attiecināmajām izmaksām
|
3
|
3.
|
Projekta īstenošanas risku
izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu
pieaugums:
|
|
jāiegūst vismaz 1 punkts
|
3.1.
|
projekta iesniegumā nav
veikts iespējamo risku izvērtējums
|
0
|
3.2.
|
projekta iesniegumā
iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu
plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai
izstrādāts nepilnīgi
|
1
|
3.3.
|
projekta iesniegumā ir
veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu
plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai
izstrādāts nepilnīgi
|
2
|
3.4.
|
projekta iesniegumā ir
veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts
pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai
samazināšanai
|
3
|
4.
|
Projekta iesniegumā ir
veikta iespējamo alternatīvu (finanšu, tehnoloģiskais,
tehniskais risinājums) analīze un projekta ekonomiskā
analīze:
|
|
jāiegūst vismaz 1 punkts
|
4.1.
|
nav veikta alternatīvu
analīze un projekta ekonomiskā analīze
|
0
|
4.2.
|
analīze veikta tikai vienam
no parametriem (tikai alternatīvu analīze vai tikai
ekonomiskā analīze)
|
1
|
4.3.
|
ir veikta alternatīvu
analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar
skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas
izvēli
|
2
|
4.4.
|
ir veikta alternatīvu
analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar
skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas
izvēli, un izvēlētā alternatīva ir ar viszemākajām
izmaksām
|
3
|
5.
|
Izmaksu atdeves novērtējuma
rādītājs (iedzīvotāju skaits, kuriem projekta īstenošanas
rezultātā tiks uzlabota ūdenssaimniecības pakalpojumu
kvalitāte un nodrošināta to pieejamība attiecībā pret
sākotnējām kopējām izmaksām:
Piezīme. Vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju aprēķina attiecībā uz projektu iesniegumiem, kuri
atbilst administratīvajiem un atbilstības kritērijiem -
projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa
attiecībā pret atlases kārtas projektu iesniegumu
skaitu.
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
5.1.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir lielāka par
20 procentiem
|
1
|
5.2.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir no 10 līdz
20 procentiem
|
2
|
5.3.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir vienāds ar vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, to pārsniedz par 10 procentiem vai ir par
10 procentiem mazāks par to
|
3
|
5.4.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir no 10 līdz
20 procentiem
|
4
|
5.5.
|
projekta izmaksu atdeves
novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu
iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma
rādītāju, un to starpība ir lielāka par
20 procentiem
|
5
|
6.
|
Ilgtermiņa ieguldījumu
novērtējums ūdenssaimniecības sistēmai pēc projekta
īstenošanas:
|
|
jāiegūst vismaz 1 punkts
|
6.1.
|
nav veikts novērtējums par
plānotajiem ilgtermiņa ieguldījumiem
|
0
|
6.2.
|
ilgtermiņa ieguldījumi
plānoti termiņā, kas ir īsāks par 5 gadiem
|
1
|
6.3.
|
ilgtermiņa ieguldījumi
plānoti termiņā no 5 līdz 10 gadiem
|
2
|
6.4.
|
ilgtermiņa ieguldījumi
plānoti termiņā, kas pārsniedz 10 gadus
|
3
|
1.1.
kritēriji par horizontālām prioritātēm
|
Vērtējums
punktos
|
7.
|
Projekta iesniedzēja
finansiālais ieguldījums projekta realizācijā
(Makroekonomiskā stabilitāte):
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
7.1.
|
mazāk nekā 5 procenti no
projekta attiecināmajām izmaksām
|
1
|
7.2.
|
no 5 līdz 10 procentiem no
projekta attiecināmajām izmaksām
|
2
|
7.3.
|
vairāk nekā 10 procenti no
projekta attiecināmajām izmaksām
|
3
|
8.
|
Projekta īstenošanas vietas
teritorijas attīstības indekss (Teritorijas līdzsvarota
attīstība):
|
|
Kritērijs dod papildu
punktus
|
8.1.
|
teritorijas attīstības
indekss lielāks par +0,33
|
1
|
8.2.
|
teritorijas attīstības
indekss no -0,74 līdz +0,33
|
2
|
8.3.
|
teritorijas attīstības
indekss mazāks par -0,75
|
3
|
2.
ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI
|
2.1.
Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji
|
Jā/Nē/NA
|
|
9.
|
Projekta iesniedzējs sniedz
sabiedriskos pakalpojumus Ministru kabineta 2007.gada
4.decembra noteikumu Nr.836 "Noteikumi par darbības
programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma
3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras
attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par
2000" 2.pielikumā iekļautā projekta īstenošanas
teritorijā
|
|
N
|
10.
|
Ar pašvaldību ir noslēgts
līgums, ja sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedz
kapitālsabiedrība. Līgumā noteikts:
|
|
N
|
10.1.
|
konkrēti sniedzamie
ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi
|
|
10.2.
|
prasība ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam par nepieciešamā
tehniskā aprīkojuma uzturēšanu un atjaunošanu, lai
nodrošinātu minēto pakalpojumu izpildi saskaņā ar katram
konkrētajam pakalpojumam izvirzītajām prasībām
|
|
10.3.
|
līguma darbības laiks
|
|
10.4.
|
ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritorija
|
|
10.5.
|
ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās
vai īpašās tiesības
|
|
10.6.
|
iespējas saņemt atlīdzības
(kompensācijas) maksājumus - investīcijas sabiedrisko
ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā -
un nosacījumi atlīdzības (kompensācijas) maksājumu
aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī
atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai
un atmaksāšanai
|
|
11.
|
Ir pieņemts pārvaldes lēmums
par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, ja
sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedz pašvaldība
vai tās iestāde. Pārvaldes lēmumā noteikts:
|
|
N
|
11.1.
|
konkrēti sniedzamie
ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi
|
|
11.2.
|
ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritorija
|
|
11.3.
|
ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu tarifi
|
|
12.
|
Ir noslēgts pārvaldes līgums
par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, ja
sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra.
Pārvaldes līgumā noteikts:
|
|
N
|
12.1.
|
pašvaldības aģentūrai
uzdotās funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu
sniegšanā, tajā skaitā konkrēti sniedzamie
ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi
|
|
12.2.
|
ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritorija
|
|
12.3.
|
ūdenssaimniecības
sabiedrisko pakalpojumu tarifi
|
|
13.
|
Projekta iesniedzējam nav
nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo
darba dienu
|
|
N
|
14.
|
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka infrastruktūra, kas nepieciešama
ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai,
pieder projekta iesniedzējam.
Piezīme. Neattiecas uz
projekta iesniedzēju, kas iesniedz projekta iesniegumu
pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai
|
|
N
|
15.
|
Kapitālsabiedrība neatrodas
likvidācijas vai maksātnespējas procesā.
|
|
N
|
16.
|
Projekta iesniedzēja finanšu
situācijas novērtējums apliecina saimnieciskās darbības
veicēja finansiālo stabilitāti pēc projekta
realizācijas
|
|
N
|
17.
|
Projekta iesniedzējs ir
apliecinājis, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus
zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi
|
|
N
|
2.2. Kohēzijas fonda
projekta atbilstība horizontālajai prioritātei -
ilgtspējīga attīstība
|
Jā/Nē
|
|
18.
|
Projekta īstenošana
nodrošinās vides piesārņojuma samazināšanu vai normatīviem
aktiem atbilstošas kvalitātes dzeramā ūdens nodrošināšanu
iedzīvotājiem
|
|
N
|
19.
|
Projekta īstenošana uzlabos
ūdenssaimniecības infrastruktūras darbības efektivitāti
|
|
N
|
2.3.
Projekta atbilstības kritēriji
|
Jā/Nē
|
|
20.
|
Projekta iesniegums atbilst
aktivitātes mērķim - ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas
un attīrīšanas kvalitātes uzlabošana un ūdenssaimniecības
pakalpojumu pieejamības paplašināšana, nodrošinot
kvalitatīvu dzīves vidi, samazinot vides piesārņojumu un
ūdenstilpju eitrofikāciju, sekmējot ūdens resursu un
energoresursu racionālu izmantošanu:
|
|
N
|
21.
|
Projekta iesniegums atbilst
vismaz vienai no aktivitātes atbalstāmajām darbībām:
|
|
N
|
21.1.
|
kvalitatīva dzeramā ūdens
piegādes nodrošināšana un ūdens resursu aizsardzība
|
|
21.2.
|
ar komunālajiem notekūdeņiem
vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšana
|
|
21.3.
|
ūdenssaimniecības
pakalpojumu, kas atbilst normatīvajos aktos
noteiktajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes
rādītājiem, pieejamības nodrošināšana
|
|
22.
|
Projekta iesniegums atbilst
aktivitātes attiecināmajām izmaksām:
|
|
P
|
22.1.
|
tehniski ekonomiskā
pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes
uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes
izmaksas, bet ne vairāk kā 2 procenti no Kohēzijas fonda
projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām
izmaksām, ja šādas izmaksas paredzētas
|
|
22.2.
|
būvprojekta izstrādes un ar
to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 4
procenti no Kohēzijas fonda projekta iesniegumā plānotajām
kopējām attiecināmajām izmaksām, ja šādas izmaksas
paredzētas
|
|
22.3.
|
autoruzraudzības izmaksas,
bet ne vairāk kā 0,5 procenti no
būvdarbu attiecināmajām izmaksām, ja šādas izmaksas
paredzētas
|
|
22.4.
|
būvuzraudzības izmaksas, bet
ne vairāk kā 3 procenti no būvdarbu attiecināmajām
izmaksām, ja šādas izmaksas paredzētas
|
|
22.5.
|
būvdarbu izmaksas
|
|
22.6.
|
piegāžu līgumu izmaksas, tai
skaitā izmaksas tehnoloģisko iekārtu iegādei, montāžai un
ieregulēšanai, ja šādas izmaksas paredzētas
|
|
23.
|
Projekta iesniegums atbilst
aktivitātes neattiecināmajām izmaksām
|
|
P
|
24.
|
Projekta iesniegumā projekta
apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām
darbībām:
|
|
N
|
24.1.
|
sniegts veicamo darbību
tehniskais raksturojums
|
|
24.2.
|
norādīti rezultāta un
iznākuma rādītāji un tie atbilst aktivitātes mērķim
|
|
24.3.
|
sniegts veicamo darbību
izvietojums projekta īstenošanas teritorijā
|
|
24.4.
|
sniegti veicamo darbību
ekonomiskie ieguvumi
|
|
24.5.
|
sniegti veicamo darbību
kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi
|
|
24.6.
|
sniegti veicamo darbību
kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi ES un Latvijas
Republikas normatīvo aktu prasību ieviešanā vides
aizsardzības un ūdenssaimniecības jomā
|
|
24.7.
|
aprakstīta principa
"piesārņotājs maksā" ievērošana, īstenojot projektu
|
|
25.
|
Projekta laika grafiks
atbilst plānotajām projekta aktivitātēm
|
|
P
|
26.
|
Iesniegumā sniegtā
informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās
projekta rezultātu ilgtspējību:
|
|
N
|
26.1.
|
ir atbilstoša institucionālā
struktūra
|
|
26.2.
|
ir atbilstoši plānotas
projekta rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas
un uzturēšanas izmaksas
|
|
26.3.
|
ir plānota atbilstošu tarifu
politika, kas nodrošinās nepieciešamos ekspluatācijas un
attīstības izdevumus (aizņēmuma gadījumā - arī aizdevuma
atmaksāšanu)
|
|
26.4.
|
ir vai būs pieejams
personāls, lai nodrošinātu projekta īstenošanas rezultātā
radīto pamatlīdzekļu atbilstošu ekspluatāciju
|
|
27.
|
Projekta iesniegumā
norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji
(piemēram, tīklu garums, infrastruktūras objekti,
piegādājamā tehnika) atbilst projekta aprakstam un ietver
galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto projekta mērķu
sasniegšanu
|
|
N
|
28.
|
Projekta izmaksu un ieguvumu
analīze veikta, piemērojot:
|
|
N
|
28.1.
|
reālo sociālo diskonta likmi
vai atbilstošu nominālo diskonta likmi
|
|
28.2.
|
reālo finansiālo diskonta
likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi
|
|
28.3.
|
atbilstošus konversijas
faktoru rādītājus
|
|
28.4.
|
atbilstošas vidēja termiņa
un ilgtermiņa prognozes
|
|
29.
|
Projekta finanšu analīzes
rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti
|
|
N
|
30.
|
Pieprasītā Kohēzijas fonda
finansējuma atbalsta intensitāte pamatota ar projekta
izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem
|
|
N
|
31.
|
Pieprasītā valsts budžeta
finansējuma atbalsta intensitāte noteikta atbilstoši
Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836
"Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un
pakalpojumi" papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti
"Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās
ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000" un pamatota ar
projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem
|
|
N
|
32.
|
Projekta budžetā iekļautās
izmaksas:
|
|
N
|
32.1.
|
ietver visas projekta
īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas
|
|
32.2.
|
ir saskaņā ar būvdarbu
tāmi
|
|
32.3.
|
ir samērīgas un pamatotas,
norādot skaidrus pieņēmumus izmaksu aprēķinam
|
|
32.4.
|
ir tieši nepieciešamas
projekta īstenošanai
|
|
32.5.
|
atbilst prognozētajām tirgus
cenām
|
|
33.
|
Projekta naudas plūsmas
prognoze:
|
|
P
|
33.1.
|
parāda gan finansējuma
pieprasījumu, gan izmaksu veikšanas prognozi
|
|
33.2.
|
atbilst plānotajam laika
grafikam
|
|
33.3.
|
atbilst projekta finanšu
plānam
|
|
34.
|
Projekta iesniegumā plānotā
projekta ieviešana un plānotie cilvēkresursi nodrošina
normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja
funkcijas:
|
|
P
|
34.1.
|
projekta administratīvajai
(piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība)
vadībai
|
|
34.2.
|
finanšu (piemēram,
grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana,
finanšu plānošana) vadībai
|
|
34.3.
|
tehniskajai (piemēram,
saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu
progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana) vadībai
|
|
35.
|
Projektā plānotie
publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst
normatīvajos aktos par Kohēzijas fonda finansēto projektu
publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu
īstenošanu noteiktajām prasībām
|
|
P
|
3.
ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI
|
Jā/Nē/NA
|
|
36.
|
Projekta iesniegums ir
iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā
|
|
N
|
37.
|
Projekta iesniedzējs ir
uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu
|
|
N
|
38.
|
Projekta iesniegums
sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai
|
|
N
|
39.
|
Projekta iesniegums sagatavots
latviešu valodā
|
|
N
|
40.
|
Projekta iesniegums sagatavots
datorrakstā
|
|
N
|
41.
|
Projekta iesniegumu
parakstījusi pilnvarota persona
|
|
N
|
42.
|
Iesniegts viens projekta
iesnieguma oriģināls un trīs kopijas, kā arī elektroniskā
versija, kurai pielikumā ir tikai izmaksu ieguvumu analīze
(ja projekta iesniegums iesniegts papīra dokumenta
formā)
|
|
P
|
43.
|
Gan projekta iesnieguma
oriģināls, gan kopijas iesniegtas caurauklotas, pievienoto
dokumentu lapas numurētas (ja projekta iesniegums iesniegts
papīra dokumenta formā)
|
|
P
|
44.
|
Projekta iesniegums ir
noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti
regulējošo normatīvo aktu noteiktajām prasībām (ja projekta
iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā)
|
|
N
|
45.
|
Projekta iesniegums
parakstīts ar drošu elektronisko parakstu (ja projekta
iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā)
|
|
N
|
46.
|
Projekta iesniegums
izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā (ja projekta
iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā)
|
|
N
|
47.
|
Projekta iesnieguma
pielikumi ir izstrādāti un noformēti atbilstoši
elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu
prasībām (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā
dokumenta formā)
|
|
N
|
48.
|
Projekta iesnieguma veidlapā
aizpildītas visas tās sadaļas
|
|
N
|
49.
|
Projekta iesniegumam
pievienoti visi norādītie pielikumi:
|
|
P
|
49.1.
|
ūdenssaimniecības attīstības
projekta tehniski ekonomiskais pamatojums (tai skaitā
papildu dokumentācija, kas paskaidro vai aktualizē tehniski
ekonomisko pamatojumu, ja tāda nepieciešama)
|
|
|
49.2.
|
projekta kartogrāfiskais
materiāls ir atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju
par projekta aktivitāšu izvietojumu projekta īstenošanas
teritorijā un to ietekmi uz dabas objektiem apkārtējā
teritorijā
|
|
|
49.3.
|
būvdarbu tāme
|
|
|
49.4.
|
pašvaldības, kurā plānots
veikt būvdarbus, apliecinājums, ka iesniegtais
projekts atbilst spēkā esošam pašvaldības teritorijas
plānojumam vai detālplānojumam
|
|
|
49.5.
|
Vides pārraudzības valsts
biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma
ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma
procedūras nepiemērošanu
|
|
|
49.6.
|
Ūdenssaimniecības būvju
būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akcepts tehniski
ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības
objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem
aktiem
|
|
|
49.7.
|
pārvaldes lēmuma, pārvaldes
līguma vai līguma starp pašvaldību un kapitālsabiedrību
(atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) par
ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu
kopija
|
|
|
49.8.
|
licences par sabiedriskā
pakalpojuma sniegšanu kopija, ja pakalpojumus sniedz
kapitālsabiedrība
|
|
|
49.9.
|
noslēgtā kredītlīguma kopija
vai kredītinstitūcijas izdota dokumenta kopija, kas
apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir
paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma
|
|
|
49.10.
|
pašvaldības lēmums par
finansējumu, ja projektā paredzēts pašvaldības
līdzfinansējums
|
|
|
49.11.
|
pašvaldības lēmums par
galvojumu vai aizņēmumu, ja projektā paredzēts pašvaldības
galvojums vai aizņēmums
|
|
|
49.12.
|
pašvaldības lēmums par
to, ka pašvaldība saskaņo projekta iesniedzēja sagatavoto
projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma
apjomu
|
|
|
49.13.
|
projekta naudas plūsmas
prognoze
|
|
|
4.
FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJI
|
Jā/Nē
|
|
50.
|
Projekta iesniegumā
plānotais Kohēzijas fonda līdzfinansējums nepārsniedz
Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra noteikumu Nr.836
"Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un
pakalpojumi" papildinājuma 3.5.1.1.aktivitāti
"Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās
ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000" 2.pielikumā
noteikto maksimālo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu
konkrētajam ūdenssaimniecības infrastruktūras projektam un,
sarindojot projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar
visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu), projektu
iesniegumu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek
finansējuma
|
|
N
|
Apzīmējumi:
N - ja vērtējums negatīvs,
projekta iesniegumu noraida,
P - pieņem lēmumu par projekta
apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina
atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmuma
noteiktajā termiņā),
NA (neattiecas) - gadījumā, ja
norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta
iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo
kritēriju."
Vides ministra vietā - zemkopības
ministrs J.Dūklavs