Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta rīkojums Nr.92 Rīgā 2009.gada 4.februārī (prot. Nr.7 23.§) Par atteikumu nodot privatizācijai valstij piederošo nekustamo īpašumu Rīgā, Brīvības ielā 58
1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis: 1.1. sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Baltijas Mārketinga sistēma" (vienotais reģistrācijas Nr.40003295965) 2006.gada 23.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 23.augustā ar Nr.1.259); 1.2. sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Kopija Birojam S" (vienotais reģistrācijas Nr.40003459951) 2006.gada 28.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 30.augustā ar Nr.1.399); 1.3. sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Kamil Plus" (vienotais reģistrācijas Nr.40003703132) 2006.gada 30.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.1.417); 1.4. sabiedrības ar ierobežotu atbildību "POETICA" (vienotais reģistrācijas Nr.40003392226) 2006.gada 30.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.1.497). 2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Baltijas Mārketinga sistēma", sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Kopija Birojam S", sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Kamil Plus" un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "POETICA" (turpmāk - privatizācijas ierosinātāji) ierosina privatizēt valstij piederošo nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 022 0054) Rīgā, Brīvības ielā 58. 3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē: 3.1. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 022 0054) Rīgā, Brīvības ielā 58, sastāv no zemesgabala (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 022 0054) 922 m2 platībā, piecstāvu administratīvās ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 022 0054 001), šķūņa (būves kadastra apzīmējums 0100 022 0054 002) un pagraba zem pagalma (būves kadastra apzīmējums 0100 022 0054 003) (turpmāk - valsts īpašuma objekts). Valsts īpašuma objekts ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.1581 uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā; 3.2. saskaņā ar 2005.gada 27.aprīlī noslēgto pilnvarojuma līgumu valsts īpašuma objekts ir nodots apsaimniekošanā valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Namzinis" (turpmāk - kapitālsabiedrība). Kapitālsabiedrības valsts kapitāla daļu (100 %) turētāja ir Satiksmes ministrija; 3.3. administratīvās ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 022 0054 001) telpu kopējā platība ir 3084,1 m2, no tām telpas 2446,5 m2 platībā (79,3 % no būves kopējas platības) ir iznomātas 27 nomniekiem, tai skaitā sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Baltijas Mārketinga sistēma" ir iznomāti 236,24 m2, sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "POETICA" - 294,15 m2, sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Kamil Plus" - 16,06 m2 un sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Kopija Birojam S" - 40,94 m2; 3.4. privatizācijas ierosinātājiem nav pirmpirkuma tiesību uz valsts īpašuma objektu saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 17.panta pirmās daļas 2.punktu; 3.5. pašlaik valsts īpašuma objektā izvietota valsts pārvaldes iestāde - Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs. Saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumiem Nr.973 "Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja nolikums" Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja darbības mērķis ir valsts pārvaldes funkcijas īstenošana aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas, kā arī smagu dzelzceļa avāriju un citu dzelzceļa avāriju izmeklēšanas jomā. Paredzēts, ka minētā institūcija ar 2010.gada 1.janvāri nodrošinās arī jūras nelaimes gadījumu izmeklēšanu. Pašlaik jūras nelaimes gadījumus saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma pārejas noteikumu 14.punktu izmeklē valsts akciju sabiedrības "Latvijas Jūras administrācija" Avāriju izmeklēšanas nodaļa; 3.6. valsts akciju sabiedrība "Latvijas Pasts" (turpmāk - Latvijas Pasts) 2008.gada 8.augusta vēstulē Nr.01-10./291 Satiksmes ministrijai lūdz izskatīt iespēju, pamatojoties uz Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likuma 3.panta pirmās daļas 4.punktu, valsts īpašuma objektu ieguldīt Latvijas Pasta pamatkapitālā un veikt tam nepieciešamās darbības; 3.7. saskaņā ar Pasta likuma 22.panta pirmo daļu Latvijas Pasta uzdevums ir nodrošināt: 3.7.1. visu valsti aptveroša pasta pakalpojumu tīkla funkcionēšanu, lai radītu vienotu komunikāciju standartu Latvijā; 3.7.2. visā Latvijas teritorijā ģeogrāfiski nediferencētu vispārējo pasta pakalpojumu tarifu izmantošanu; 3.7.3. saskaņā ar Pasaules Pasta konvenciju un citiem starptautiskajiem līgumiem Latvijas Republikai uzdoto pienākumu izpildi pasta sakaru jomā; 3.8. Latvijas Pasts saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 4.panta pirmo daļu nevar būt privatizācijas subjekts. Līdz ar to Latvijas Pasts nevar iegūt valsts īpašuma objektu savā īpašumā, to privatizējot; 3.9. valsts īpašuma objekts ir nepieciešams, lai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 2. un 3.punktu nodrošinātu Latvijas Pasta komercdarbību. Valsts īpašuma objekta ieguldīšana Latvijas Pasta pamatkapitālā: 3.9.1. ļautu izvietot pasta pakalpojumu sniegšanas vietu stratēģiski svarīgā vietā un izmanot telpas daļējai Latvijas Pasta struktūrvienību darbinieku izvietošanai; 3.9.2. samazinātu Latvijas Pasta aizņemtā kapitāla attiecību pret pašu kapitālu, tādējādi līdzsvarojot saistību portfeli; 3.9.3. daļēji kompensētu zaudējumus, ko Latvijas Pastam rada sociāli nozīmīgu funkciju izpilde - preses piegāde lauku apvidos, pensiju, pabalstu un atlīdzību piegāde klientu dzīvesvietās, pasta pakalpojumu tīkla uzturēšana; 3.10. saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 62.panta pirmo daļu Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par atteikumu nodot privatizācijai valstij piederošo nekustamo īpašumu Brīvības ielā 58, Rīgā" tika nosūtīts privatizācijas ierosinātājiem viedokļa sniegšanai. Atbildes netika saņemtas. 4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome), lemjot par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu. Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šā valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams. 5. Ikviena personas tiesību ierobežojuma pamatā ir apstākļi un argumenti, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu valsts interešu labad. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, ir jāatbilst samērīguma principam, proti, ja publiska vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, ir jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm. Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmās daļas 4.punktam labums, ko sabiedrība iegūst, atsakot nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, ir lielāks nekā privatizācijas ierosinātāju tiesisko interešu ierobežojums. 6. Valsts īpašuma objekts nepieciešams Latvijas Pastam komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 2. un 3.punktu. Latvijas Pasts darbojas stratēģiski svarīgā nozarē, kurā pastāv dabiskais monopols. Latvijas Pasta darbības mērķis ir nodrošināt visu valsti aptveroša pasta pakalpojumu tīkla funkcionēšanu, lai radītu vienotu komunikāciju standartu Latvijā. Minēto uzdevumu un attiecīgās komercdarbības veikšanai ir nepieciešams valsts īpašuma objektu ieguldīt Latvijas Pasta pamatkapitālā. 7. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu, Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 2. un 3.punktu, Pasta likuma 22.panta pirmo daļu, Ministru kabinets nolemj atteikt nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu. 8. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". Ministru prezidents I.Godmanis Satiksmes ministrs A.Šlesers |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par atteikumu nodot privatizācijai valstij piederošo nekustamo īpašumu Rīgā, Brīvības ielā 58
Izdevējs: Ministru kabinets
Veids:
rīkojums
Numurs: 92Pieņemts: 04.02.2009.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 22, 10.02.2009.
|