Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta rīkojums Nr.77 Rīgā 2009.gada 2.februārī (prot. Nr.7 21.§) Par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu Jūrmalā, Amulas ielā 6
1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis: 1.1. sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Nemo Real" (vienotais reģistrācijas Nr.40003746273) iesniegtos privatizācijas ierosinājumus (reģistrēti Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.1.478 un Nr.2.2386); 1.2. sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Nemo Mājas" (vienotais reģistrācijas Nr.40003550065) iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2005.gada 20.jūnijā ar Nr.1.33/2378-6185). 2. Privatizācijas ierosinātāji: 2.1. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Nemo Real" ierosina privatizēt valsts īpašuma objektu Jūrmalā, Amulas ielā 6, Amulas ielā 2b un Amulas ielā 2d, un zemesgabalu (zemes vienības kadastra apzīmējums 1300 011 1308) Jūrmalā, Amulas ielā 6; 2.2. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Nemo Mājas" ierosina privatizēt ēkas un būves līdzās zemesgabalam Jūrmalā, Amulas ielā 8 (iepriekšējā adrese -Jūrmala, Amulas iela 6). 3. Pēc privatizācijas ierosinājumu izskatīšanas Ministru kabinets konstatē: 3.1. saskaņā ar sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Nemo Mājas" privatizācijas ierosinājumam pievienoto shēmu šā rīkojuma 2.2.apakšpunktā minētais privatizācijas ierosinājums attiecas uz nekustamā īpašuma Jūrmalā, Amulas ielā 6, privatizāciju; 3.2. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 1300 011 1308) Jūrmalā, Amulas ielā 6, sastāv no zemesgabala 7648 m2 platībā un nedzīvojamās ēkas (būves kadastra apzīmējums 1300 011 1308 001) (turpmāk - valsts īpašuma objekts). Valsts īpašuma objekts 2006.gada 20.septembrī reģistrēts Jūrmalas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000254756 uz valsts vārda Labklājības ministrijas personā; 3.3. uz zemesgabala (zemes vienības kadastra apzīmējums 1300 011 1308) Jūrmalā, Amulas ielā 6, atrodas divas zemes īpašumam nepiederošas būves (būvju kadastra apzīmējumi 1300 011 1308 003 un 1300 011 1308 004). Saskaņā ar 2006.gada 15.februāra būves kadastrālās uzmērīšanas lietām būve (būves kadastra apzīmējums 1300 011 1308 003) Jūrmalā, Amulas ielā 2B, un būve (būves kadastra apzīmējums 1300 011 1308 004) Jūrmalā, Amulas ielā 2D, ir dzīvojamās ēkas. Likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 1.panta trešā daļa un 12.panta pirmā daļa nosaka, ka dzīvojamās mājas netiek nodotas privatizācijai saskaņā ar likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"; 3.4. saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 17.pantu nav subjekta, kuram varētu tikt atzītas pirmpirkuma tiesības uz valsts īpašuma objektu; 3.5. Labklājības ministrija saskaņā ar 2006.gada 17.jūlijā noslēgto nekustamā īpašuma apsaimniekošanas līgumu Nr.1 ir nodevusi valsts īpašuma objektu apsaimniekošanā Sociālās integrācijas valsts aģentūrai (turpmāk - aģentūra); 3.6. saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 15.1 pantu aģentūra ir labklājības ministra pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde. Aģentūra īsteno šādas valsts pārvaldes funkcijas: 3.6.1. sniedz profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus invalīdiem; 3.6.2. sniedz sociālās rehabilitācijas pakalpojumus (arī ārstnieciskos); 3.6.3. veic to personu uzskaiti, kam nepieciešama profesionālā rehabilitācija; 3.6.4. īsteno profesionālās pamatizglītības, profesionālās vidējās izglītības, pirmā līmeņa profesionālās augstākās (koledžas) izglītības, profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides programmas, sagatavojot speciālistus profesijās, kas nepieciešamas invalīdu sociālās aizsardzības pasākumu īstenošanai; 3.7. saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 1.aprīļa noteikumu Nr.239 "Sociālās integrācijas valsts aģentūras nolikums" 6.punktu aģentūra veic šādus uzdevumus: 3.7.1. sastāda un īsteno individuālos sociālās rehabilitācijas plānus, sniedzot kvalificētu speciālistu pakalpojumus; 3.7.2. nodrošina diennakts medicīnisko uzraudzību un pirmās palīdzības sniegšanu personām, kuras saņem aģentūras pakalpojumus; 3.7.3. nodrošina vides pieejamību, sporta, atpūtas un brīvā laika pavadīšanas iespējas personām, kuras saņem aģentūras profesionālās vai sociālās rehabilitācijas pakalpojumus vai iegūst izglītību; 3.7.4. nodrošina to invalīdu pārvadāšanu, kuri saņem aģentūras pakalpojumus; 3.7.5. novērtē un pielāgo Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 25.panta pirmajā daļā minēto personu īpašumā esošos tehniskos palīglīdzekļus - transportlīdzekļus - atbilstoši personu funkcionālo traucējumu veidam; 3.7.6. nodrošina ēdināšanu un izmitināšanu personām, kuras saņem aģentūras pakalpojumus; 3.7.7. organizē un veic pētījumus profesionālās un sociālās rehabilitācijas jomā; 3.7.8. veic to personu uzskaiti, kurām ir nepieciešama profesionālā rehabilitācija, kā arī aģentūras pakalpojumu saņēmēju uzskaiti; 3.7.9. piedalās nozares un aģentūras attīstības projektu īstenošanā; 3.7.10. informē sabiedrību par aģentūras pakalpojumu saņemšanas iespējām; 3.7.11. sadarbojas un apmainās ar informāciju aģentūras darbības jomā ar valsts un pašvaldību institūcijām, darba devējiem, invalīdu organizācijām, ārvalstu un starptautiskajām institūcijām; 3.7.12. novērtē invalīdu profesionālo piemērotību, ņemot vērā viņu intereses, spējas, iepriekš iegūto izglītību un veselības stāvokli; 3.7.13. nodrošina sagatavošanas kursus, lai nostiprinātu iepriekšējās zināšanas un novērstu saskarsmes šķēršļus; 3.7.14. nodrošina invalīdiem transportlīdzekļu vadīšanas apmācību; 3.7.15. organizē mācību prakses vietas; 3.7.16. nodrošina sociāli psiholoģisko adaptācijas periodu invalīdiem, kuri ir ieguvuši profesionālo izglītību un kuriem ir saskarsmes grūtības; 3.7.17. izglīto pedagogus un citus speciālistus darbam ar invalīdiem; 3.7.18. konsultē darba devējus jautājumos, kas saistīti ar darba vides pielāgošanu, vides pieejamību invalīdiem un invalīdu nodarbinātību; 3.7.19. sniedz profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu saņēmējiem psiholoģisko atbalstu integrācijai darba tirgū; 3.7.20. izstrādā un īsteno profesionālās pamatizglītības, profesionālās vidējās izglītības, kā arī profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides programmas kā profesionālās rehabilitācijas sastāvdaļu; 3.7.21. sagatavo darba tirgum kvalificētus speciālistus ar vispusīgām teorētiskajām zināšanām un praktiskajām iemaņām; 3.7.22. organizē seminārus, kursus, lekcijas, konferences un citus izglītības ieguvei atbilstošus pasākumus, kā arī organizē izstādes; 3.7.23. sadarbojas ar Latvijas un ārvalstu izglītības iestādēm un darba devējiem profesionālās izglītības jomā; 3.7.24. veicina profesionālās izglītības kvalitātes nodrošināšanas sistēmas izveidi; 3.7.25. īsteno pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas veselības aprūpes, sociālās labklājības, sociālo zinātņu, komerczinību un informācijas tehnoloģiju jomā, nodrošinot iespēju iegūt pirmā līmeņa profesionālo augstāko izglītību un ceturtā līmeņa profesionālo kvalifikāciju; 3.7.26. sniedz iespēju sagatavoties izglītības turpināšanai, lai iegūtu otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību un piektā līmeņa profesionālo kvalifikāciju; 3.7.27. sadarbībā ar darba devējiem izstrādā profesionālās studiju programmas un organizē to īstenošanu atbilstoši profesiju standartiem un valsts profesionālās izglītības standartiem; 3.7.28. nodrošina pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju procesa un pārbaudījumu kvalitāti, lai iegūto profesionālo izglītību un profesionālo kvalifikāciju atzītu Latvijā un ārvalstīs; 3.7.29. organizē un veic pētījumus studiju profilam atbilstošo zinību jomās; 3.7.30. nodrošina izglītības programmu apguves iespēju invalīdiem, jauniešiem un pieaugušajiem pilna un nepilna laika studijās; 3.8. aģentūra valsts īpašuma objektā 2007.gadā ir īstenojusi Eiropas Reģionālās attīstības fonda grantu shēmas projektu "Sociālās infrastruktūras attīstība invalīdu darbaspēju un profesionālo iemaņu attīstībai" (turpmāk - projekts). Projekta mērķis ir veicināt invalīdu darbaspējas kā sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sastāvdaļu, lai panāktu invalīdu integrāciju sabiedrībā un iesaistīšanos profesionālajā rehabilitācijā un darba tirgū. Aģentūra 2005.gada 11.novembrī noslēdza līgumu ar Sociālo pakalpojumu pārvaldi - granta finansējuma saņēmēju - par projekta finansēšanu un īstenošanu no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem (līgums Nr.2005/2/VPD1/ERAF/ CFLA/GS/1.4.6.2./0001/0038) (turpmāk - līgums). Projekts tika īstenots laikposmā no 2005.gada līdz 2007.gadam, un tajā tika ieguldīti 154 057,35 lati, tai skaitā 109879,00 lati - Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļi. Īstenojot projektu, tika attīstīta infrastruktūra mācību un prakses vietu radīšanai invalīdiem un personām ar funkcionāliem traucējumiem, lai pilnveidotu viņu darbaspējas un profesionālās iemaņas. Saskaņā ar Eiropas Padomes Regulas (EK) Nr. 1083/2006 57.pantu, kā arī saskaņā ar līguma 9.12.apakšpunktu granta finansējuma saņēmējam ir jānodrošina, ka pamatlīdzekļi, kas radīti vai iepirkti, daļēji vai pilnībā izmantojot struktūrfonda finansējumu, nav atsavināti, nodoti citiem īpašniekiem, pārdoti vai citādi norakstīti projekta īstenošanas gaitā un piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas, tas ir, līdz 2012.gada rudenim; 3.9. pēc Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas aģentūra valsts īpašuma objektā (saskaņā ar 2007.gada 25.septembra būves kadastrālās uzmērīšanas lietu - mācību restorāna telpas) nodrošina invalīdu profesionālo rehabilitāciju. Mācību un studiju programmu ietvaros tiek nodrošināta ēdienu gatavošana un realizācija, kā arī klientu apkalpošana. Līdz ar to tiek īstenota invalīdu un personu ar funkcionāliem traucējumiem kvalitatīva teorētiskā un praktiskā apmācība īpaši pielāgotās telpās mācību un darba vietās; 3.10. īstenojot profesionālās rehabilitācijas funkcijas, aģentūra, neiesaistoties komercdarbībā, daļu valsts īpašuma objekta (būves kadastra apzīmējums 1300 011 1308 001) 388,8 m2 platībā (89,25 % no kopējās telpu platības) 2008.gada 16.jūnijā izīrēja sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Haldors & Co" ar nosacījumu, ka tiek nodrošinātas aģentūras audzēkņu un studentu - invalīdu - praktiskās apmācības atbilstoši izglītības specialitātei darbam restorānā. Telpu nomnieks tika izvēlēts konkursa kārtībā (Sociālās integrācijas valsts aģentūras piedāvājumu izvērtēšanas komisijas 2008.gada 4.jūnija sēdes (prot. Nr.2) lēmums). Nomas līgums ir noslēgts uz pieciem gadiem līdz 2013.gada 15.jūnijam ar nosacījumiem, ka iznomātās telpas netiek padarītas par strīdu, prasījumu vai jebkādu citu saistību tiesību priekšmetu, telpas vai jebkuras līgumā noteiktās tiesības un pienākumi trešajai personai tiek nodoti bez iepriekšējas otrās puses rakstiski izteiktas piekrišanas un telpas nav privatizējamas. Pēc nomas līguma termiņa beigām telpu nomas līgums ar nomnieku netiks pagarināts; 3.11. 2008.gada 1.septembrī aģentūra ir noslēgusi vienošanos ar sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Haldors & Co" par sadarbību aģentūras audzēkņu un studentu praktisko nodarbību un mācību kvalifikācijas prakses nodrošināšanā. Apmācību process ir licencēts un akreditēts Izglītības un zinātnes ministrijā. 2008./2009.mācību gadā mācību restorānā praktiskās zināšanas pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmā "Viesnīcu servisa vadība" (Izglītības un zinātnes ministrijas 2007.gada 16.maija licence) apgūst divi studenti invalīdi, profesionālās vidējās izglītības programmā "Ēdināšanas serviss" (Izglītības un zinātnes ministrijas 2005.gada 29.novembra licence un 2007.gada 21.novembra akreditācijas lapa) - seši audzēkņi invalīdi un programmā "Viesnīcu serviss" (Izglītības un zinātnes ministrijas 2007.gada 16.maija licence) - divi audzēkņi invalīdi. Valsts īpašuma objekta (būves kadastra apzīmējums 1300 011 1308 001) neiznomātajā daļā (10,75 % no kopējās telpu platības) notiek audzēkņu un studentu teorētiskās nodarbības. 4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome), lemjot par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu. Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šā valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams. 5. Ja valsts īpašuma objekts tiktu privatizēts, aģentūrai būtu jānomā telpas no privātpersonas, kā arī valstij būtu jāatmaksā Eiropas Komisijai 109 879 lati. Līdz ar to palielinātos valsts budžeta līdzekļu izdevumi, bet tas būtu pretrunā ar likuma "Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu" 3.panta 1.punktu - valsts iestāžu rīcībai ar finanšu līdzekļiem jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu un mantas izlietojumu. 6. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.pantu valsts pārvalde darbojas sabiedrības interesēs. Saglabājot valsts īpašuma objektu valsts īpašumā, tiktu nodrošināta sabiedrības interesēm atbilstoša valsts pārvaldes funkciju īstenošana. Ja valsts īpašuma objekts tiktu privatizēts, pastāv iespēja, ka telpas turpmāk netiktu izmantotas aģentūras vajadzībām un būtu nepieciešams sameklēt līdzvērtīgas telpas Jūrmalas pilsētas teritorijā. Šo telpu nomas maksa un telpu pielāgošana invalīdiem un personām ar funkcionāliem traucējumiem būtu saistīta ar papildu finanšu ieguldījumiem no valsts budžeta līdzekļiem. 7. Ikviena personas tiesību ierobežojuma pamatā ir apstākļi un argumenti, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu interešu labad. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, ir jāatbilst samērīguma principam, proti, ja publiska vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, ir jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm. Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmās daļas 4.punktam labums, ko sabiedrība iegūst, atsakot nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, ir lielāks nekā privatizācijas ierosinātāju tiesisko interešu ierobežojums. 8. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu, kā arī Valsts pārvaldes iekārtas likuma 6. un 9.pantu un 10.panta trešo un ceturto daļu, Ministru kabinets nolemj atteikt nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, jo tas ir nepieciešams aģentūras funkciju izpildei saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 15.1 panta pirmo daļu. 9. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". Ministru prezidents I.Godmanis Labklājības ministre I.Purne |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu Jūrmalā, Amulas ielā 6
Izdevējs: Ministru kabinets
Veids:
rīkojums
Numurs: 77Pieņemts: 02.02.2009.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 18, 03.02.2009.
|