Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ministru kabineta 2005. gada 12. aprīļa noteikumus Nr. 258 "Kārtība, kādā veicami atskaitījumi Privatizācijas aģentūrai par valsts īpašuma objektu privatizāciju, valsts kapitāla daļu atsavināšanu un citām normatīvajos aktos noteiktajām darbībām, izveidojams un izlietojams rezerves fonds un veicami maksājumi valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondos un valsts budžetā". Ministru kabineta noteikumi Nr. 318 Rīgā 1999.gada 7.septembrī (prot. Nr. 45, 26.§) Kārtība, kādā veicami atskaitījumi Privatizācijas aģentūrai par valsts īpašuma objektu privatizāciju, izveidojams un izlietojams tās rezerves fonds un veicami maksājumi valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondos un valsts budžetāIzdoti saskaņā
ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24.panta trīspadsmito
daļu,
1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā veicami atskaitījumi Privatizācijas aģentūrai (turpmāk - aģentūra) par valsts īpašuma objektu privatizāciju un privatizējamo un privatizēto objektu nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizāciju, kā arī kārtību, kādā izveidojams un izlietojams aģentūras rezerves fonds un veicami maksājumi valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondos un valsts budžetā. . 2. Visi ieņēmumi no valsts īpašuma objektu privatizācijas, denacionalizācijas, valsts nekustamā īpašuma (ieskaitot zemi) pārdošanas, privatizējamo un privatizēto objektu nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizācijas, kā arī no aģentūras valdījumā - nomā ar izpirkumu - esošajiem valsts īpašuma objektiem ieskaitāmi aģentūras kontos. 3. Aģentūra tiek finansēta no līdzekļiem, kas gūti no valsts īpašuma objektu privatizācijas, denacionalizācijas, valsts nekustamā īpašuma (ieskaitot zemi) pārdošanas, kā arī no aģentūras valdījumā - nomā ar izpirkumu - esošajiem valsts īpašuma objektiem. Aģentūras finansēšanai nepieciešamie līdzekļi (turpmāk - aģentūrai paredzētie atskaitījumi) tiek atskaitīti no aģentūras faktiskajiem naudas ieņēmumiem attiecīgajā mēnesī atbilstoši aģentūrai paredzēto atskaitījumu normatīviem (pielikums). 4. Atskaitījumi pašvaldības īpašuma privatizācijas fondā nosakāmi 10 % apmērā no līdzekļu atlikuma, kas veidojas kā starpība starp attiecīgās pašvaldības teritorijā esošo valsts īpašuma objektu privatizācijas rezultātā gūtajiem naudas ieņēmumiem un par šiem objektiem ieturētajiem aģentūrai paredzētajiem atskaitījumiem. Šie atskaitījumi pārskaitāmi pašvaldībai, kuras teritorijā privatizācijas līguma noslēgšanas brīdī bija reģistrēts privatizējamais valsts īpašuma objekts vai statūtsabiedrība, kuras sastāvā bija valsts kapitāla daļa. 5. Aģentūra veic atskaitījumus attiecīgajai pašvaldībai reizi mēnesī līdz nākamā mēneša piecpadsmitajam datumam pēc tam, kad ir izdarīti uz pārdodamo objektu attiecināmie aģentūrai paredzētie atskaitījumi. 6. Aģentūra rakstiski informē attiecīgo pašvaldību par pašvaldības īpašuma privatizācijas fondā ieskaitītajiem līdzekļiem divu nedēļu laikā pēc pēdējā maksājuma pašvaldības īpašuma privatizācijas fondā. 7. Valsts īpašuma privatizācijas fondam aprēķinātā summa nosakāma, no kopējiem privatizācijas ieņēmumiem atņemot aģentūrai paredzētos atskaitījumus un atskaitījumus pašvaldību īpašuma privatizācijas fondos. 8. Rezerves fonda līdzekļus (atskaitījumi 10 % apmērā no valsts īpašuma privatizācijas fondiem aprēķinātās summas) aģentūra izlieto to izdevumu finansēšanai, kas paredzēti likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 11.panta trešajā daļā un likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" 5.pantā: 8.1. pirkuma līgumu atcelšanas un privatizēto objektu atpakaļpirkuma tiesību realizēšanas izdevumu segšanai (atbilstoši šo izdevumu faktiskajam apmēram); 8.2. Latvijas nacionālā arhīva fonda uzraudzības iestāžu izdevumu segšanai arhīva dokumentu sakārtošanai valsts uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kas nodoti privatizācijai saskaņā ar likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju", un valsts uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kas nodoti likvidācijai saskaņā ar Ministru kabineta rīkojumiem (atbilstoši šo izdevumu faktiskajam apmēram); 8.3. to aģentūras valdījumā pārņemto valsts īpašuma objektu apsardzes izdevumu segšanai, kuru apsardzi nevar nodrošināt privatizējamais uzņēmums (atbilstoši šo izdevumu faktiskajam apmēram); 8.4. privatizējamo valsts īpašuma objektu apdrošināšanas izdevumu segšanai, ja tos nav iespējams segt no privatizācijas subjekta līdzekļiem (atbilstoši minēto izdevumu faktiskajam apmēram); 8.5. šajos noteikumos noteiktajiem aģentūrai paredzētajiem atskaitījumiem (par katru privatizējamo objektu tādā apmērā, kas nav nosedzams no attiecīgā objekta privatizācijas ieņēmumiem). Šo normu piemēro, ja nepieciešamo atskaitījumu kopsumma iepriekšējos pārskata periodos ir mazāka par faktiski izlietotajiem atskaitījumiem iepriekšējos pārskata periodos; 8.6. citos Ministru kabineta normatīvajos vai administratīvajos aktos paredzēto ar privatizācijas procesu saistīto izdevumu segšanai (piemēram, maksātnespējīgo un likvidēto uzņēmumu darbinieku prasījumu apmierināšanai). 9. Aģentūrai paredzētos atskaitījumus par privatizējamā vai privatizētā objekta nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju izdara, pamatojoties uz finansu ministra lēmumu par nodokļu maksājumu pamatparāda dzēšanu. 10. Visi naudas ieņēmumi no privatizējamā vai privatizētā objekta nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas tiek pārskaitīti valsts budžetā līdz nākamā ceturkšņa pirmā mēneša divdesmitajam datumam. . 11. Ja tiek kapitalizēts privatizējamā uzņēmuma vai statūtsabiedrības nodokļu maksājumu pamatparāds, naudas līdzekļi attiecīgajā budžeta kontā tiek ieskaitīti proporcionāli attiecīgā nodokļa maksājumu pamatparāda attiecībai pret uzņēmuma vai statūtsabiedrības pamatkapitālu. 12. Denacionalizācijas lietu vešanai un novērtēšanai aģentūrai paredzētos atskaitījumus par valsts īpašuma objekta denacionalizāciju izdara, pamatojoties uz Ekonomikas ministrijas vēstuli aģentūrai par attiecīgās denacionalizācijas lietas uzsākšanu. 13. Naudas līdzekļi, kas atlikuši pēc aģentūrai, pašvaldībām un valsts budžetam paredzēto atskaitījumu izdarīšanas un aģentūras rezerves fonda veidošanas, pilnā apmērā ieskaitāmi valsts īpašuma privatizācijas fondā reizi mēnesī līdz nākamā mēneša piecpadsmitajam datumam. 14. Aģentūrai paredzēto atskaitījumu normatīvi izmantojami tikai tās pamatdarbībā iegūto līdzekļu apmēra noteikšanai un nav attiecināmi uz līgumiem, kas noslēgti ar aģentūras apakšuzņēmējiem. 15. Aģentūrai paredzētie atskaitījumi par valsts īpašuma objekta privatizāciju veicami, pamatojoties uz Ministru kabineta rīkojumu par attiecīgā objekta privatizāciju. 16. Ieņēmumi no valsts īpašuma objektu likvidācijas izlietojami saskaņā ar likumu "Par uzņēmējdarbību" un likumu "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju". 17. Ja valsts īpašuma objektu nodod privatizācijai atkārtoti, aģentūrai paredzētie atskaitījumi par attiecīgā objekta privatizāciju veicami, sākot ar dienu, kad tiesību aktos noteiktajā kārtībā ir pieņemts lēmums par tā atkārtotu privatizāciju. 18. Ja attiecīgā valsts īpašuma objekta privatizēšanai, novērtēšanai vai citu darbību veikšanai ir rīkots starptautisks konkurss, aģentūrai paredzētie atskaitījumi veicami saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem. 19. Šo noteikumu 7.punktā noteiktajā kārtībā valsts īpašuma privatizācijas fondam aprēķināto summu 1999.gadā var samazināt par Ministru kabineta 1998.gada 27.janvāra noteikumu Nr.34 "Maksātnespējīgo valsts uzņēmumu un maksātnespējīgo valsts kontrolēto statūtsabiedrību darbinieku prasījumu apmierināšanas kārtība" 8. un 9.punktā noteiktajā kārtībā iegūto līdzekļu summu, ja no aģentūras rezerves fonda nevar segt tos izdevumus, kuri paredzēti līdz šo noteikumu spēkā stāšanās brīdim pieņemtajos Ministru kabineta un aģentūras tiesību aktos un nepieciešami maksātnespējīgo uzņēmumu (statūtsabiedrību) darbinieku prasījumu apmierināšanai. Ministru kabineta noteiktās iemaksas aģentūra veic valsts īpašuma privatizācijas fondā. 20. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 1997.gada 21.janvāra noteikumus Nr.48 "Kārtība, kādā tiek finansēta Privatizācijas aģentūra un veikti norēķini ar privatizācijas fondiem un valsts budžetu" (Latvijas Vēstnesis, 1997, 27.nr.). Ministru prezidents A. Šķēle Ekonomikas ministrs V. Makarovs
Pielikums Privatizācijas aģentūrai paredzēto atskaitījumu normatīvi1. Privatizācijas, likvidācijas vai denacionalizācijas lietas vešana un juridiskie pakalpojumi; objekta privatizācijas projekta, konkursa noteikumu, līguma un citu ar tiem saistīto dokumentu nosacījumu izpildes nodrošināšana, pamatojoties uz objekta lietas nodošanas un pieņemšanas aktu (lati par objektu, ņemot vērā darbinieku skaitu):
Piezīme. Pārdodot privatizētu uzņēmumu valsts kapitāla daļas, minētie normatīvi reizināmi ar koeficientu 0,75. 2. Objektu novērtēšanas finansēšanas normatīvs: 2.1. pēc īpašuma fiziskās substances metodes (procenti no valsts uzņēmuma pamatlīdzekļu atlikuma bilances vērtības) - 1,3 2.2. pēc citām vērtēšanas metodēm (lati par objektu): 2.2.1. līdz 999 darbiniekiem - 1008 2.2.2. 1000 darbinieku un vairāk - 2520 3. Nekustamā īpašuma (ieskaitot zemi) pārdošana (procenti no realizācijas cenas) -7 4. Privatizācijas līguma kontrole, sākot no līguma parakstīšanas dienas, līdz privatizācijas noteikumos noteiktā apgrūtinājumu izpildes termiņa beigām, bet ne mazāk par trim gadiem no objekta nodošanas un pieņemšanas akta parakstīšanas dienas līdz kārtējā ceturkšņa beigām plus viens mēnesis, kā arī valsts īpašuma objekta privatizācijas projekta, konkursa noteikumu, līguma un citu ar to saistīto dokumentu nosacījumu un privatizēto objektu nodokļu maksājumu parādu kapitalizācijas rezultātā radušos kapitāla daļu pārdošanas līguma izpildes kontrole (lati par līgumu mēnesī) - 38 5. Privatizējamā vai likvidējamā objekta, tā saistību un mantas pārdošanas izsoles organizēšana (procenti no pārdošanas cenas) - 5 6. Nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācija (procenti no dzēšamās nodokļu pamatparāda un pamatparāda palielinājuma summas) - 5 7. Valsts uzņēmuma pārveidošana par statūtsabiedrību (lati par objektu) - 2000 Ekonomikas ministrs V.Makarovs |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā veicami atskaitījumi Privatizācijas aģentūrai par valsts īpašuma objektu privatizāciju, ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Saistītie dokumenti
|