Teksta versija
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Ministru kabineta noteikumi Nr. 363

Rīgā 1999.gada 26.oktobrī (prot. Nr. 57, 5.§)

Kārtība, kādā apturama saimnieciskā darbība, ja nav nodrošināta ar nodokļiem un nodevām apliekamo objektu pareiza un pilnīga uzskaite

Izdoti saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 34.1 pantu
un likuma "Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības
apturēšanas kārtību
" 1.panta četrpadsmito daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumos lietotie termini:

1.1.  pārbaudāmais (pārbaudītais) objekts - tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietas, ēkas, telpas;

1.2.  pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības apturēšana - pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta slēgšana uz noteiktu laiku, lai veiktu pārbaudi.

2. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā Valsts ieņēmumu dienests ir tiesīgs speciālas pārbaudes veikšanai apturēt normatīvo aktu pārkāpēja (vai tā struktūrvienības, kurā noticis pārkāpums) saimniecisko darbību, ja attiecīgā fiziskā vai juridiskā persona vai šādu personu grupa, veicot saimniecisko darbību, pārkāpj normatīvajos aktos noteikto kārtību, kādā nodrošināma ar nodokļiem un nodevām apliekamo objektu pareiza un pilnīga uzskaite.

3. Ar nodokļiem un nodevām apliekamo objektu pareiza un pilnīga uzskaite nav nodrošināta, ja pārbaudāmais (pārbaudītais) objekts nav reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā vai ja pārbaudāmajā (pārbaudītajā) objektā:

3.1. netiek ievērota preču uzskaites un preču pavadzīmju aprites kārtība;

3.2. darījumu attiecības ir noformētas, izmantojot viltotas preču pavadzīmes-rēķinus vai izmantojot citai personai (nevis preču piegādātājam) izsniegtas preču pavadzīmju-rēķinu veidlapas, kā arī ja pārdošanā ir preces bez to izcelsmi apliecinošiem dokumentiem (piemēram, bez pavadzīmēm, iepirkuma aktiem);

3.3. nav uzstādīti vai netiek izmantoti noteikumiem atbilstoši elektroniskie kases aparāti vai sistēmas (turpmāk - kases aparāti);

3.4. netiek ievēroti kases aparātu ekspluatācijas noteikumi;

3.5. kases aparātā netiek reģistrēta samaksa, kas par precēm, izpildītajiem darbiem, veiktajiem darījumiem vai sniegtajiem pakalpojumiem saņemta skaidrā naudā, ar bankas čekiem, debetkartēm vai kredītkartēm;

3.6. netiek izsniegts atbilstošs darījumu apliecinošs dokuments;

3.7. netiek ievērota kases aparāta žurnāla noformēšanas vai aizpildīšanas kārtība;

3.8. ir konstatēta kases aparāta naudas kastē esošās naudas summas neatbilstība kases aparāta kontroles izdrukai ("X" izdrukai);

3.9. ir konstatēta rīcība, ar kuru radīta iespēja, izmantojot kases aparātu, slēpt vai samazināt ar nodokļiem un nodevām apliekamos ienākumus;

3.10. netiek ievērota normatīvajos aktos noteiktā norēķinu kārtība;

3.11. pārdošanā ir alkoholiskie dzērieni un tabakas izstrādājumi bez akcīzes nodokļa markām vai ar viltotām akcīzes nodokļa markām;

3.12. bez speciālas atļaujas (licences) tiek veikta uzņēmējdarbība, kas saistīta ar akcizēto preču apriti;

3.13. strādā persona, ar kuru nav noformētas darba attiecības, un no darba samaksas netiek maksāti normatīvajos aktos paredzētie nodokļi vai persona saņem attiecīgajos dokumentos nereģistrētu darba samaksu.

II. Pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības apturēšana

4. Ja kontrolējošā institūcija konstatē kādu no šo noteikumu 3.punktā minētajiem pārkāpumiem, tā noformē pārbaudes materiālus un triju darbadienu laikā iesniedz tos izskatīšanai Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajā iestādē, kuras teritorijā atrodas pārbaudāmais (pārbaudītais) objekts.

5. Pārbaudes materiālu iesniegšana Valsts ieņēmumu dienestā neatbrīvo normatīvo aktu pārkāpēju no likumos noteiktās atbildības par attiecīgā pārkāpuma izdarīšanu.

6. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālā iestāde, kuras teritorijā atrodas pārbaudāmais (pārbaudītais) objekts, izskata pārbaudes materiālus un triju darbadienu laikā pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

6.1. rakstiski brīdināt pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta vadītāju un uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vadību par objekta darbības apturēšanu, ja pārkāpums tiks konstatēts atkārtoti;

6.2. apturēt pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbību bez iepriekšēja brīdinājuma, rakstiski par to informējot tās uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) amatpersonas, kuras ir atbildīgas par saimniecisko darbību pārbaudāmajā (pārbaudītajā) objektā.

7. Šo noteikumu 6.1.apakšpunktā minētajā rakstiskajā brīdinājumā norādāmi konstatētie pārkāpumi un nosakāms termiņš (kas nepārsniedz sešus mēnešus), kurā pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbība tiks apturēta speciālas pārbaudes veikšanai, ja atkārtoti tiks konstatēti šo noteikumu 3.punktā minētie pārkāpumi.

8. Par šo noteikumu 6.punktā minētā lēmuma pieņemšanu jāinformē Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālā iestāde vai Lielo nodokļu maksātāju pārvalde, kurā attiecīgais uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) ir reģistrēts kā nodokļu maksātājs.

9. Lai veiktu speciālo pārbaudi, pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbību drīkst apturēt uz laiku, kas nepārsniedz desmit darbadienas.

10. Šo noteikumu 9.punktā minēto laikposmu var pagarināt līdz 30 darbadienām, ja speciālajā pārbaudē tiek konstatēta nepieciešamība veikt nodokļu auditu vai ja ir ierosināta krimināllieta un jāveic pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta saimnieciski finansiālās darbības revīzija.

11. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālā iestāde pieņem lēmumu par pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības apturēšanu bez iepriekšēja brīdinājuma, ja:

11.1. tiek konstatēts kāds no šo noteikumu 3.2., 3.3., 3.9., 3.11. vai 3.12.apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem;

11.2. tiek konstatēti vismaz divi šo noteikumu 3.punktā minētie pārkāpumi, izņemot šo noteikumu 11.1.apakšpunktā minētos pārkāpumus;

11.3. sešu mēnešu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības atjaunošanu, tiek konstatēts kāds no šo noteikumu 3.punktā minētajiem pārkāpumiem.

12. Ja tiek pieņemts šo noteikumu 11.punktā minētais lēmums, pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta pārstāvja klātbūtnē pārbaudāmo (pārbaudīto) objektu noplombē vai aizzīmogo un sastāda attiecīgu pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta aizzīmogošanas vai noplombēšanas aktu.

13. Lēmums par pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības atjaunošanu tiek pieņemts tikai pēc tam, kad veikta šo noteikumu 9. vai 10.punktā minētā speciālā pārbaude, nodokļu audits vai saimnieciski finansiālās darbības revīzija.

14. Lēmumu par pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības atjaunošanu var pieņemt tikai tā Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālā iestāde, kura pieņēmusi lēmumu par pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības apturēšanu.

15. Lēmumu par pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības apturēšanu un lēmumu par tā darbības atjaunošanu var pieņemt tikai Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktors.

16. Materiālos zaudējumus, kas radušies pēc pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības apturēšanas, sedz uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), kuram pieder attiecīgais pārbaudāmais (pārbaudītais) objekts.

III. Atbildība

17. Par pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības turpināšanu vai tajā esošo dokumentu, preču vai citu materiālo vērtību izvešanu pēc tam, kad pieņemts lēmums par pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības apturēšanu, vai par pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības apturēšanas kontrolei paredzēto plombu vai zīmogu tīšu bojāšanu persona, kas veic uzņēmējdarbību, vai attiecīgi pilnvarota persona saucama pie atbildības likumā noteiktajā kārtībā.

18. Ja individuālā darba veicējs sešu mēnešu laikā ir atkārtoti pieļāvis šo noteikumu 3.punktā minētos pārkāpumus, Valsts ieņēmumu dienests pārbaudes materiālus nosūta pašvaldībai, kurā reģistrēts individuālā darba veicējs. Pašvaldība izvērtē materiālus un rīkojas atbilstoši savai kompetencei.

19. Ja šo noteikumu 3.punktā minētie pārkāpumi tiek pieļauti, realizējot akcizētās preces, pārbaudes materiāli iesniedzami Akcizēto preču pārvaldē normatīvo aktu pārkāpēja rīcības izvērtēšanai.

IV. Pārsūdzēšanas kārtība un kontrole

20. Lēmumu vai rakstisko brīdinājumu par pārbaudāmā (pārbaudītā) objekta darbības apturēšanu var pārsūdzēt Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram 30 darbadienu laikā no attiecīgā lēmuma vai rakstiskā brīdinājuma saņemšanas dienas.

21. Sūdzība izskatāma piecu darbadienu laikā no tās saņemšanas dienas.

22. Šo noteikumu izpildes kontroli nodrošina Valsts ieņēmumu dienests sadarbībā ar citām valsts un pašvaldību institūcijām.

V. Noslēguma jautājums

23. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 1996.gada 9.jūlija noteikumus Nr.259 "Kārtība, kādā tiek apturēta saimnieciskā darbība, ja nav nodrošināta ar nodokļiem un nodevām apliekamo objektu pareiza un pilnīga uzskaite" (Latvijas Vēstnesis, 1996, 120.nr.).  

Ministru prezidents A.Šķēle

Finansu ministrs E.Krastiņš

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā apturama saimnieciskā darbība, ja nav nodrošināta ar nodokļiem un nodevām apliekamo .. Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 363Pieņemts: 26.10.1999.Stājas spēkā: 30.10.1999.Zaudē spēku: 01.01.2008.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 356/357, 29.10.1999.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
16818
30.10.1999
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"