Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta rīkojums Nr.86 Rīgā 2007.gada 14.februārī (prot. Nr.12 10.§) Grozījums koncepcijā "Par Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta struktūrvienību izvietošanu vienotās darba telpās"
1. Izdarīt koncepcijā "Par Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta struktūrvienību izvietošanu vienotās darba telpās" (apstiprināta ar Ministru kabineta 2006.gada 13.jūlija rīkojumu Nr.522 "Par koncepciju "Par Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta struktūrvienību izvietošanu vienotās darba telpās"'') grozījumu un izteikt IV nodaļas ''Problēmas risinājuma varianti'' 1.variantu šādā redakcijā: "1.variants. Vienota administratīvo ēku kompleksa izveidošana VID vajadzībām un iznomāšana VID, uzdodot valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" īstenot uzdevumu līdz 2008.gada 30.decembrim. VID par optimālu risinājumu uzskata jauna, īpaši dienesta vajadzībām piemērota administratīvo ēku kompleksa izveidošanu (būvniecību) ārpus Rīgas vēsturiskā centra. Viens no efektīvākajiem risinājumiem - iesaistīt uzdevuma īstenošanā specializēto nekustamo īpašumu pārvaldīšanas un apsaimniekošanas kapitālsabiedrību - valsts akciju sabiedrību "Valsts nekustamie īpašumi" (turpmāk - VNĪ). Saskaņā ar VNĪ statūtiem VNĪ nodrošina valsts interešu īstenošanu valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanā un efektīvā apsaimniekošanā. Līdztekus citām statūtos noteiktajām funkcijām VNĪ veic valsts nekustamā īpašuma uzturēšanu, investē līdzekļus valsts nekustamā īpašuma objektos, kā arī iznomā valsts nekustamo īpašumu valsts institūcijām. VNĪ ir pietiekami liela likviditāte, un tādējādi iespējams nodrošināt ievērojamus kapitālieguldījumus būvniecībai. Šie kapitālieguldījumi ilgākā laikposmā tiks atgūti kā nomas maksa par telpu lietošanu jaunajā objektā. Īstenojot vienota administratīvo ēku kompleksa būvniecību VID vajadzībām, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā VNĪ iespējams izvērtēt izdevīgāko modeli gan no finanšu resursu piesaistes viedokļa, gan no kompleksa būvniecības īstenošanas viedokļa, piemēram, uzņemoties kredītsaistības vai piesaistot privāto partneri. VID valdījumā ir nekustamais īpašums Rīgā, K.Valdemāra ielā 1a (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 010 2000), un tas pēc VID pārcelšanās uz vienotu administratīvo ēku kompleksu tiks atbrīvots. Nekustamā īpašuma nodošana VNĪ, lai to ieguldītu VNĪ pamatkapitālā, ļautu samazināt VID telpu nomas maksu nekustamā īpašuma Rīgā, K.Valdemāra ielā 1a, vērtībā, pamatojoties uz šī īpašuma tirgus vērtības novērtējumu. Tāpēc šāds risinājums ir efektīvāks ne vien no funkciju īstenošanas aspekta, bet arī no valsts budžeta piesaistāmo līdzekļu aspekta. Lai nodrošinātu optimālu un efektīvu VID centrālā aparāta struktūrvienību pārcelšanu uz vienoto administratīvo ēku kompleksu, tika izskatīti divi risinājuma varianti: A variants - visas VID centrālā aparāta kustamās mantas pārcelšana uz jaunām telpām. Kopējās esošā biroja aprīkojuma pārvešanas un iegādes izmaksas - Ls 2727500. B variants - VID centrālā aparāta darba vietu aprīkojuma izsole (mēbeles, datori utt.). Izsolē iegūtie, valsts budžetā ieskaitāmie līdzekļi - Ls 100000. Kopējās esošā biroja aprīkojuma pārvešanas un iegādes izmaksas - Ls 1690500. Rīkojot izsoli, pārcelšanās izdevumiem ir nepieciešami ievērojami mazāki finanšu resursi, jo esošās biroja aprīkojuma pārvešanas izmaksas ir gandrīz divas reizes lielākas, nekā iegādājoties jaunu aprīkojumu. Aprēķins tika veikts, ņemot vērā, ka VID centrālā aparāta pārvedamo mēbeļu, biroja tehnikas un inventāra aptuvenais svars ir 280789 kg, datortehnikas un tehnisko vienību svars - 26293 kg. Saskaņā ar 2004.gadā noslēgto un spēkā esošo kravu pārvietošanas pakalpojumu līgumu pakalpojumu cenas ir šādas: 1) līdz 50 kg smagu kravu pārvietošana - Ls 2,36 (par kg); 2) no 50 līdz 100 kg smagu kravu pārvietošana - Ls 10,3 (par kg); 3) 100 kg un smagāku kravu pārvietošana - Ls 25,96 (par kg). Prognozējams, ka šīs izmaksas līdz 2009.gadam pieaugs. Ņemot vērā projekta specifiku un apjomu, VID centrālā aparāta struktūrvienību izvietošanai jaunajās telpās jānotiek 2009.gada pirmajā ceturksnī.
Risinājuma īstenošanas shēma
Priekšrocības 1. Zemāka telpu nomas maksa salīdzinājumā ar privātā sektorā piedāvāto nomas maksu. (Nododot VID valdījumā esošo nekustamo īpašumu Rīgā, K.Valdemāra ielā 1a, VNĪ, lai to iekļautu pamatkapitālā, VNĪ samazina telpu nomas maksu par šī īpašuma vērtību, pamatojoties uz tā tirgus vērtības novērtējumu.) 2. Iespēja racionālāk izmantot finanšu, materiālos un darbaspēka resursus. 3. VNĪ ir pietiekama pieredze līdzīgu valsts pasūtījumu īstenošanā, tas ir, valsts pārvaldes iestāžu telpu nodrošināšanā, kur daļa telpu ir izveidotas atbilstoši specifiskām, normatīvajos aktos noteiktām prasībām. 4. VNĪ veiks telpu apsaimniekošanu un nodrošinās B klases biroja telpu tehnisko stāvokli. Līdz ar to VID budžetā katru gadu nevajadzēs paredzēt līdzekļus VID centrālā aparāta telpu kārtējiem un (vai) kapitālajiem remontiem. 5. Izvietojot VID centrālā aparāta struktūrvienības vienkopus, tiks ieekonomēti finanšu līdzekļi informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai un infrastruktūras uzturēšanai, telpu, ēku apsaimniekošanai (telpu uzkopšana, apsardze, uzturēšana), transporta caurlaidēm, telekomunikāciju pakalpojumiem (telefonsarunām aptuveni par 30 %).
Riski Ja VID vienotā ēku kompleksa būvniecības projekta saistības netiks izpildītas plānotajā termiņā, aktuāla būs problēma par VID struktūrvienību nodrošināšanu ar telpām, jo esošo telpu nomas līgumu termiņi jau būs pārtraukti. VID par efektīvu un atbalstāmu uzskata šo risinājuma variantu.
Finansiālā ietekme uz valsts budžetu
2. Finanšu ministrijai precizēto koncepciju iesniegt Valsts kancelejā. Ministru prezidents A.Kalvītis Finanšu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs A.Štokenbergs |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījums koncepcijā "Par Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta struktūrvienību izvietošanu ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Saistītie dokumenti
|