Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr.1003

Rīgā 2006.gada 27.decembrī (prot. Nr.68 89.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai valsts akciju sabiedrību "Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca"

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību "JS Riska vadības grupa" (vienotais reģistrācijas Nr.40003732998, juridiskā adrese - Rīga, Ausekļa iela 8-25,
LV-1010) 2006.gada 31.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 12.septembrī ar Nr.1.17/10067).

2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "JS Riska vadības grupa" ierosina privatizēt valsts akciju sabiedrību "Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca" (vienotais reģistrācijas Nr.40003457109, juridiskā adrese - Rīga, Pilsoņu iela 13, LV-1002).

3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. valsts akciju sabiedrība "Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca" (turpmāk - kapitālsabiedrība) ir reģistrēta Uzņēmumu reģistrā 1999.gada 24.augustā ar Nr.000345710, 2004.gada 22.oktobrī pārreģistrēta komercreģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr.40003457109 (juridiskā adrese - Rīga, Pilsoņu iela 13, LV-1002). Kapitālsabiedrības pamatkapitāls ir 3403627 lati, un vienas kapitāla daļas nomināla vērtība - viens lats. Kapitālsabiedrības kapitāla daļu turētāja ir Veselības ministrija;

3.2. saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas
3. un 6.punktu kapitālsabiedrība īsteno sabiedrības intereses veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas jomā, nodrošinot augstus kvalitātes standartus;

3.3. kapitālsabiedrība ir vienīgā ārstniecības iestāde valstī, kas sniedz augsti specializētus (terciārā līmeņa) veselības aprūpes pakalpojumus tādās jomās kā nefroķirurģija (nieru transplantācija) un kardioķirurģija (sirds operācijas, tai skaitā sirds pārstādīšana), kā arī ir viena no nedaudzajām ārstniecības iestādēm valstī, kas sniedz terciārā līmeņa veselības aprūpes pakalpojumus torakālajā ķirurģijā, kardioloģijā, neiroangioloģijā un funkcionālajā neiroķirurģijā;

3.4. kapitālsabiedrība ir viena no divām valstī esošām universitātes tipa ārstniecības iestādēm, kas nodrošina augsta līmeņa ārstniecības personu - speciālistu - sagatavošanu, organizējot un īstenojot ārstniecības personu pirmsdiploma un pēcdiploma apmācību, īstenojot zinātniskos projektus un veicinot doktora disertāciju sagatavošanu. Slimnīcā atrodas katedras, kurās apmāca Rīgas Stradiņa universitātes un Latvijas Universitātes medicīnas studentus;

3.5. Ministru kabineta 2004.gada 21.decembra noteikumu Nr.1036 "Veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtība" 17.pielikuma 1.7.apakšpunktā noteikts, ka kapitālsabiedrība ir sekundāro un terciāro veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēja;

3.6. Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmā (apstiprināta ar Ministru kabineta 2004.gada 20.decembra rīkojumu Nr.1003 "Par Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmu") paredzēts kapitālsabiedrību līdz 2010.gadam saglabāt kā reģionālo daudzprofilu slimnīcu. Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas ieviešanas plānā 2005.-2010.gadam (apstiprināts ar Ministru kabineta 2005.gada 28.decembra rīkojumu Nr.854 "Par Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas ieviešanas plānu 2005.-2010.gadam") paredzēts kapitālsabiedrību līdz 2010.gadam saglabāt kā reģionālo daudzprofilu slimnīcu Rietumu apvienībā (plāna 3.pielikums);

3.7. nododot kapitālsabiedrību privatizācijai, nebūs iespējams ietekmēt privatizētās iestādes darbību un garantēt, ka tā arī pēc privatizācijas sniegs medicīniskos pakalpojumus, kā arī nebūs iespējams nodrošināt Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas izpildi. Būs apdraudēta stabilu kapitālieguldījumu piesaiste, lai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti, un valsts pasūtījuma izpilde budžeta finanšu līdzekļu noteiktajā apmērā. Privāta kapitālsabiedrība var noteikt valsts piešķirto budžeta finanšu līdzekļu apjomam neatbilstošus medicīnisko pakalpojumu izcenojumus vai mainīt kapitālsabiedrības darbības profilu, kas apdraudētu pacienta iespējas iegūt pilnvērtīgu medicīniskās aprūpes pakalpojumu. Tādējādi pacients var nesaņemt medicīniskos pakalpojumus, ja viņš nevar pats tos finansēt. Šāda situācija būtu pretēja sabiedrības interesēm un valsts paredzētajiem darbības pamatprincipiem veselības aprūpes jomā.

Kapitālsabiedrības peļņa tiek izmantota pakalpojumu sniegšanai un kapitālsabiedrības attīstībai.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome), lemjot par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šā valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.

5. No minētajiem apsvērumiem secināms, ka saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 3. un 6.punktu kapitālsabiedrība īsteno komercdarbību, nodrošinot sekundārās un terciārās veselības aprūpes pakalpojumus pacientiem, un atsevišķās veselības aprūpes pakalpojumu jomās tā ir vienīgā valstī.

6. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piekto daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt sabiedrības ar ierobežotu atbildību "JS Riska vadības grupa" privatizācijas ierosinājumus par kapitālsabiedrības privatizāciju. Kapitālsabiedrību nepieciešams saglabāt valsts īpašumā, lai nodrošinātu sabiedrības interešu īstenošanu kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamībā.

7. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas.

Ministru prezidenta vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs A.Štokenbergs

Veselības ministrs G.Bērziņš

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par atteikumu nodot privatizācijai valsts akciju sabiedrību "Paula Stradiņa klīniskā universitātes .. Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 1003Pieņemts: 27.12.2006.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 207, 29.12.2006.
150748
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"