Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr.723
Rīgā 2006.gada 29.augustā (prot. Nr.44 19.§) Noteikumi par atklāta projektu iesniegumu konkursa "Pedagoģiskās korekcijas programmu attīstība un ieviešana" vadlīnijām
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu vadības
likuma 16.panta pirmās daļas 11. un 12.punktu 1. Noteikumi nosaka atklāta projektu iesniegumu konkursa "Pedagoģiskās korekcijas programmu attīstība un ieviešana" vadlīnijas. 2. Atklāta konkursa sagatavošana un norise notiek atbilstoši vadlīnijām šo noteikumu 1.pielikumā noteiktajā kārtībā. 3. Struktūrfonda projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu (2.pielikums) Profesionālās izglītības attīstības aģentūrā. 4. Projektu iesniegumiem, kas iesniegti līdz 2006.gada 14.decembrim, piemēro specifiskos vērtēšanas kritērijus, kas bija spēkā attiecīgā projekta iesnieguma iesniegšanas dienā. (MK 05.12.2006. noteikumu Nr.988 redakcijā) Ministru prezidents A.Kalvītis
Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža Izglītības un zinātnes ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 29.augusta noteikumiem Nr.723 (Pielikums grozīts ar MK 05.12.2006. noteikumiem Nr.988) Vadlīnijās lietoto saīsinājumu un terminu skaidrojums ES - Eiropas Savienība ESF - Eiropas Sociālais fonds IZM - Izglītības un zinātnes ministrija PIAA - Profesionālās izglītības attīstības aģentūra PVN - pievienotās vērtības nodoklis PP - Programmas papildinājums VPD - Vienotais programmdokuments Vienotais programmdokuments ir Eiropas Komisijas apstiprināts dokuments, kas izstrādāts atbilstoši Eiropas Kopienas tiesību aktiem un nosaka struktūrfondu finansējuma izmantošanas stratēģiju un mērķus, finansējamās prioritātes, pasākumus un aktivitātes, struktūrfondu vadībā iesaistīto institūciju funkcijas Latvijas Republikā. Ar dokumenta saturu var iepazīties ES fondu mājas lapā http://www.esfondi.lv . Programmas papildinājums ir dokuments, kas izstrādāts atbilstoši Eiropas Kopienas tiesību aktiem, norāda programmdokumenta ieviešanas kārtību un aktivitāšu izvērstu aprakstu. Ar dokumenta saturu var iepazīties ES fondu mājas lapā http://www.esfondi.lv . Valsts budžeta finansējums ir valsts budžeta līdzekļi, kurus saskaņā ar Eiropas Komisijas noteiktajām prasībām novirza struktūrfondu finansēto projektu īstenošanai vai faktiski veikto izdevumu atmaksai. Eiropas Savienības finansējums ir struktūrfondu līdzekļi, kurus saskaņā ar Eiropas Komisijas noteiktajām prasībām novirza struktūrfondu finansēto projektu ietvaros faktiski veikto izdevumu atmaksai starpposma maksājumu vai noslēguma maksājuma veidā. Valsts budžeta pirmsfinansējums ir valsts budžeta līdzekļi, kurus pirms struktūrfondu līdzekļu saņemšanas no Eiropas Komisijas pārskaita kā Eiropas Savienības līdzfinansējumu struktūrfonda finansējuma saņēmējam struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros faktiski veikto izdevumu atmaksai. Struktūrfonda projekta iesniegums - iesniegums (veidlapa un tās pielikumi) projektam nepieciešamā finansējuma saņemšanai no struktūrfonda. Priekšvārds ESF vispārējais mērķis ir sekmēt cilvēkresursu attīstību un veicināt situācijas uzlabošanos darba tirgū, sasniedzot augstu nodarbinātības līmeni un cīnoties ar bezdarbu, kā arī veicinot reģionu ekonomisko un sociālo atšķirību izlīdzināšanu. Tas nozīmē, ka ESF finansētajiem projektiem ir jānodrošina tiešs ieguldījums augstāk minētā mērķasasniegšanā. Eiropas Sociālā fonda (ESF) finansējuma piesaiste ir plānota Vienotā programmdokumenta prioritātei "Cilvēkresursu attīstība un nodarbinātības veicināšana". 2004.-2006.gada plānošanas periodā Latvija no ESF varēs saņemt aptuveni 132 miljonus eiro jeb 21,21 procentu no kopējiem Latvijai pieejamajiem Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļiem. Papildus ir jānodrošina nacionālais finansējums aptuveni 42 miljonu eiro apmērā, ko sastāda valsts un pašvaldību budžeta līdzekļi un privātais finansējums. Šīs Vadlīnijas attiecas uz VPD 3. prioritātes "Cilvēkresursu attīstības un nodarbinātības veicināšana" 3.pasākuma "Sociālās atstumtības mazināšana" aktivitātes 3.3.6. "Pedagoģiskās korekcijas programmu attīstība un ieviešana" apakšaktivitāti 3.3.6.1 "Pedagoģiskās korekcijas programmu attīstība un ieviešana" un sniedz informāciju, kā projektu iesniegumi sagatavojami un iesniedzami atklātā projektu iesniegumu konkursā. Saskaņā ar Vienoto programmdokumentu šo aktivitāti koordinē 1.līmeņa strarpniekinstitūcija LR Izglītības un zinātnes ministrija un 2.līmeņa starpniekinstitūcija Profesionālās izglītības attīstības aģentūra. Vadlīnijas tiek sniegta vispārīga, skaidrojoša, kā arī specifiska informācija, kura nepieciešama struktūrfonda projekta iesniedzējiem (turpmāk tekstā - projekta iesniedzējs), kuri vēlas piedalīties atklātā konkursā konkrētajā aktivitātē. 1. Aktivitātes mērķis Aktivitātes mērķis ir pedagoģiskās korekcijas un izlīdzināšanas programmu un kursu izstrāde un īstenošana vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs. 1.1. Aktivitātes pamatojums Izglītības attīstības koncepcijā 2002.-2005. gadam viens no mērķiem ir nodrošināt izglītības pieejamību visiem Latvijas iedzīvotājiem. Sociālās atstumtības mazināšanas kontekstā būtiska loma ir jauniešu, kuri nav ieguvuši pamatizglītību, apzināšanai un izglītības turpināšanas iespēju nodrošināšanai šiem jauniešiem. Kritiska situācija profesionālajā izglītībā veidojas audzēkņu priekšzināšanu un pamatprasmju zemā līmeņa dēļ. IZM dati liecina, ka profesionālajā izglītībā vidēji 44% no kopējā uzņemto skaita ir ar vienu vai vairākiem vērtējumiem zemākiem par 4 (gandrīz viduvēji), kas jauniešiem liedz pilnvērtīgu izglītības turpināšanu un profesionālās karjeras veidošanu un rada nopietnu risku sociālās atstumtības pieaugumam valstī. Tādēļ ir nepieciešamas atbilstīgas pedagoģiskās korekcijas programmas un darbam sagatavoti pedagogi, lai jauniešiem ar zemu pamatprasmju līmeni un zināšanām, kā arī tiem jauniešiem, kas priekšlaicīgi pametuši mācības skolā vai beiguši 9.klasi ar liecību, būtu iespējams turpināt izglītošanos. 1.2. ES un nacionālie politikas plānošanas dokumenti un tiesību akti Pirms uzsākat projekta iesnieguma un tam nepieciešamo dokumentu sagatavošanu un projekta īstenošanu, lūdzam iepazīties un ņemt vērā Eiropas Savienības un nacionālos politikas plānošanas dokumentus un normatīvos aktus, tajā skaitā:
Informācija par minētajiem dokumentiem atrodama ES struktūrfondu mājas lapā internetā - www.esfondi.lv . Vēršam uzmanību, ka sagatavojot projekta iesniegumu un īstenojot projektu, atbilstoši projekta aktivitāšu specifikai ir jāņem vērā nacionālie normatīvie akti, ja tie nosaka papildus prasības saistībā ar īstenojamajām aktivitātēm. Piemēram,
Izglītības un zinātnes ministrija ir izstrādājusi izglītības jomu regulējošo normatīvo aktu sarakstu ES struktūrfondu projektu iesniedzējiem. Tas ir pieejams Izglītības un zinātnes ministrijas mājas lapā internetā - www.izm.gov.lv . Lūdzam iepazīties arī ar rokasgrāmatu "Dzimumu līdztiesības principa integrēšana praksē", Apvienoto Nāciju Attīstības programma, 2003. 1.3. Pieejamais finansējums Kopējais attiecināmais aktivitātei pieejamais finansējums šajā konkursā ir 622900,00 LVL. Šīs aktivitātes ietvaros ESF finansējums ir 80% no projekta kopējām attiecināmām izmaksām, bet 20% veido nacionālais finansējums. 1.4. Minimālā projekta summa Minimālā kopējo attiecināmo izmaksu summa vienam projektam šajā aktivitātē ir 2 000 LVL. 1.5. Maksimālā projekta summa Maksimālā kopējo attiecināmo izmaksu summa vienam projektam šajā aktivitātē ir 65 000 LVL. 2. Nosacījumi projektu iesniedzējiem 2.1. Projekta iesniedzējs Šajā aktivitātē projekta iesniedzējs var būt tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona. Projekta iesniedzējs ir tieši atbildīgs par projekta sagatavošanu, vadību, ieviešanu un projekta rezultātiem. Projekta iesniedzējam ir jābūt pieejamiem stabiliem un pietiekamiem finanšu līdzekļiem, lai nodrošinātu projekta ieviešanas nepārtrauktību un spētu nodrošināt projekta īstenošanai nepieciešamo cilvēkresursu kapacitāti. Uz finansējumu nevar pretendēt projekta iesniedzējs, kuram pašam vai kura atbildīgajai amatpersonai vai citai personai, kas darbojusies projekta iesniedzēja uzdevumā, ar spēkā stājušos tiesas spriedumu, ir noteikts kriminālsods saistībā ar projekta iesniedzēja darbību. Uz finansējumu nevar pretendēt projekta iesniedzējs, kura atbildīgā amatpersona vai cita persona, kas darbojusies projekta iesniedzēja uzdevumā, ar spēkā stājušos tiesas spriedumu, ir atzīta par vainīgu krāpšanas, korupcijas vai citu darbību veikšanā, kas kaitē Eiropas Kopienas finansiālajām interesēm. 3. Projekts 3.1. Ģeogrāfiskā vieta Projekta aktivitātes var tikt veiktas visā Latvijas Republikas teritorijā. 3.2. Projektā pieļaujamās aktivitātes Šīs aktivitātes ietvaros tiks atbalstīti projekti, kas paredz: a) pedagoģiskās korekcijas vai izlīdzinošo programmu/kursu izstrādi un īstenošanu jauniešiem ar zemu pamatprasmju un zināšanu līmeni, kas priekšlaicīgi pametuši mācības skolā vai beiguši 9.klasi ar liecību, vai mācās speciālās izglītības vai sociālās korekcijas iestādē, vai atrodas ieslodzījuma vietā. Līdztekus pedagoģiskās korekcijas programmu izstrādei un īstenošanai projekta ietvaros pieļaujama programmas īstenošanā iesaistīto pedagogu kvalifikācijas paaugstināšana un atbilstīgu mācību metodisko materiālu sagatavošana; b) pasākumu īstenošanu, kas veicina darba un sociālo prasmju uzlabošanu jauniešiem no nelabvēlīgām vai nabadzīgām ģimenēm; c) papildus apmācību jauniešiem ar zemu pamatprasmju un pamatzināšanu līmeni, kuri mācās pedagoģiskās korekcijas vai arodizglītības programmās, tajā skaitā arī atbilstošu mācību metodisko materiālu izstrādi. Atbalsts paredzēts jauniešiem līdz 25 gadu vecumam, kas projekta ietvaros mācības uzsāk vispārējās izglītības iestādēs no 12 gadu vecuma vai profesionālās izglītības iestādēs - no 15 gadu vecuma. Projektos, kuros paredzēta pedagoģiskās korekcijas programmu vai izlīdzināšanas programmu īstenošana pamatizglītības ieguvei, jāparedz, ka izglītojamie iegūst apliecību par vispārējo pamatizglītību vai, programmas daļas apguves gadījumā, citu mācību sekmju pieraksta dokumentu, kas dod tiesības turpināt programmas apguvi. Priekšroka tiks dota projektiem, kuros paredzēts iesaistīt vairāk dalībnieku (skolēnu/audzēkņu) un tiem projekta iesniedzējiem, kuriem ir pieredze pedagoģiskās korekcijas programmu (pasākumu) īstenošanā, profesionālā kompetence atbilstoši projektā ietvertajām aktivitātēm, un kas projekta īstenošanā iesaista vienu vai vairākus partnerus, kas risina riska grupu jauniešu jautājumus. Ja projekta iesniedzējam nav attiecīgās pieredzes vai profesionālās kompetences projekta aktivitāšu īstenošanai, projektā jāiesaista partneri, kuriem ir atbilstoša kompetence. Piemēram, pašvaldība kā projekta iesniedzējs var piesaistīt izglītības iestādes vai citas iestādes kā partnerus, kas nodrošina attiecīgo pieredzi. Savukārt, izglītības iestāde var piesaistīt pašvaldību, jo tās kompetencē ir riska grupu jauniešu problēmu risināšana. Tomēr katram partnerim projektā ir jāveic noteikta loma un partneru iesaistei jābūt pamatotai. 3.3. Neatbilstošās aktivitātes Par neatbilstošām tiek uzskatītas visas tās aktivitātes, kas neatbilst 3.2.apakšpunktā minētajām pieļaujamām aktivitātēm. 3.4. Maksimālais projektu iesniegumu skaits Viens projekta iesniedzējs var iesniegt neierobežotu projektu iesniegumu skaitu. 3.5. Projektu īstenošanas periods Minimālais - 4 mēneši Maksimālais - 17 mēneši Projekta īstenošanai kārtējā gadā piešķirtos līdzekļus var apgūt vēl divus gadus pēc piešķīruma gada, bet ne ilgāk kā līdz 2008. gada 20. augustam. 4. Izmaksas 4.1. Attiecināmās izmaksas Attiecināmo izmaksu veidi ir noteikti Eiropas Komisijas 2004.gada 10.marta Regulā Nr. 448/2004 "Piemērotības normas struktūrfondu līdzfinansējuma saņemšanai". Projekta ietvaros paredzētajām attiecināmām izmaksām jābūt reālām, pamatotām, projekta specifikai un mērķim atbilstošām. Tām jābūt sadalītām izdevumu pozīcijās un tās nevar uzrādīt kā kopsummu. ESF projekta attiecināmās izmaksas sadalās četrās izmaksu kategorijās:
Attiecināmas ir līzinga izmaksas, ja līzinga laiks nav īsāks par pamatlīdzekļa lietderīgās lietošanas laiku, atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.440. Attiecināma ir tikai tā pamatlīdzekļu līzinga izmaksu daļa (amortizācijas izmaksas), kas tieši saistītas ar projekta īstenošanu. (NB: Līzinga procentu maksājumi un līzinga apdrošināšanas izmaksas nav attiecināmas).
Materiāli tehnisko līdzekļu amortizācijas izdevumi (attiecināmi ir tikai tie izdevumi, kas atbilst pamatlīdzekļu amortizācijas daļai, kas saistīti ar projekta aktivitāšu īstenošanu. Amortizācijas aprēķinam tiek pielietotas normas atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.440 "Noteikumi par budžeta iestāžu pamatlīdzekļu nolietojuma normām un pielietošanas nosacījumiem'');
Attiecināmas ir līzinga izmaksas, ja līzinga laiks nav īsāks par pamatlīdzekļa lietderīgās lietošanas laiku, atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.440. Attiecināma ir tikai tā pamatlīdzekļu līzinga izmaksu daļa (amortizācijas izmaksas), kas tieši saistītas ar projekta īstenošanu. (NB: Līzinga procentu maksājumi un līzinga apdrošināšanas izmaksas nav attiecināmas);
Katra izmaksu kategorija ietver izdevumu pozīcijas, kuras ir jānorāda projekta iesnieguma veidlapas 5.sadaļā. Projekta īstenošanas gaitā attiecināmās izmaksas ir:
ESF projektu ietvaros var tikt plānotas atsevišķos gadījumos attiecināmās izmaksas:
Atsevišķos gadījumos pievienotās vērtības nodoklis (PVN) ir attiecināma izmaksa atkarībā no tā, vai struktūrfonda finansējuma ietvaros iegādātās preces un saņemtie pakalpojumu paredzēti apliekamu un/vai neapliekamu darījumu nodrošināšanai, vai tādu darījumu nodrošināšanai, kas ir ārpus likuma "Par pievienotās vērtības nodokli" darbības sfēras. PVN nav attiecināma izmaksa, ja to var atgūt no valsts (Ministru kabineta 07.09.2004. noteikumi Nr.782, "Kārtība, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās", Likums "Par pievienotās vērtības nodokli");
Tikai tās izdevumu pozīcijas, kuras ir minētas šajās vadlīnijās kā attiecināmās un atsevišķos gadījumos attiecināmās izmaksas, var tikt iekļautas projekta budžetā un pretendēt uz ESF atbalstu. Projekta iesniedzējs ir atbildīgs par izdevumu aprēķinu aritmētisku pareizību. Pieļauto aritmētisko kļūdu gadījumā papildus finansējums netiek piešķirts. Izmaksas, kas saistītas ar ESF projekta iesnieguma izstrādāšanu, netiek uzskatītas par attiecināmām. 4.2. Neattiecināmās izmaksas Neattiecināmās izmaksas ir noteiktas Eiropas Komisijas 2004.gada 10.marta Regulā Nr. 448/2004 "Piemērotības normas struktūrfondu līdzfinansējuma saņemšanai". Tās ir:
Papildus regulā minētajām par neattiecināmām tiek uzskatītas šādas izmaksas: 1. Izmaksas līzinga procentu maksājumiem; 2. Garantijas maksas un tamlīdzīgi procentu maksājumi; 3. Personālam izmaksātās prēmijas, pabalsti; 4. Kapitālizmaksas (zemes, ēku pirkšana, liela apjoma remontdarbi); 5. Maksa par bankas pakalpojumiem. 5. Konkursa izsludināšana Katra atklāta projektu iesniegumu konkursa izsludināšanai atsevišķi tiek izstrādāts konkursa nolikums, kurā norādīts projektu iesniegumu iesniegšanas termiņš. Konkursu izsludina PIAA, ievietojot sludinājumu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un citos LR laikrakstos, kā arī PIAA mājas lapā www.piaa.gov.lv . 6. Iesnieguma veidlapa un pielikumi Projekta iesniegums sastāv no aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas un pielikumiem. Projekta iesniegums ir jāsagatavo, izmantojot šai aktivitātei apstiprināto projekta iesnieguma veidlapu. Tā atrodama PIAA mājas lapā www.piaa.gov.lv . Projekta iesniegums jāaizpilda latviešu valodā un datorrakstā. Projekta iesniegumam ir jāpievieno tajā norādītie pielikumi. Projekta iesnieguma veidlapā ir ietverti norādījumi projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai, kur sniegti detalizēti paskaidrojumi, kāda veida informācija tiek sagaidīta katrā projekta iesnieguma veidlapas sadaļā un apakšsadaļā, ieskaitot pielikumus. Papildu informāciju par projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanu var iegūt projektu iesniedzēju konsultatīvajos semināros. 7. Projektu iesniegumu iesniegšana ESF atklātu konkursu projektu iesniegumi jāiesniedz PIAA personīgi vai jānosūta pa pastu līdz konkursa nolikumā norādītajam projektu iesniegšanas termiņam. Atklāta konkursa sludinājumā norādītais beigu datums ir pēdējā diena, kad projekta iesniedzējs var iesniegt savu projekta iesniegumu personīgi. Sūtot projekta iesniegumu pa pastu, par iesniegšanas datumu tiks uzskatīts pasta zīmogā norādītais dokumentu nosūtīšanas datums. Gan iesniedzot personīgi, gan nosūtot pa pastu - ESF atklāta konkursa projekta iesnieguma oriģināls, kopijas un elektroniskā versija- visi dokumenti kopā jāievieto vienā slēgtā aploksnē vai kastē (izvēloties piemērotāko variantu iesniedzamo dokumentu apjomam), un uz tās obligāti jābūt norādītai šādai informācijai:
Vaļņu iela 1, 5.stāvs,
Projekta iesniegums jāiesniedz 4 eksemplāros - 1 oriģināls un 3 kopijas. Projekta iesnieguma oriģināls un kopijas jānoformē saskaņā ar Ministru kabineta 23.04.1996. noteikumiem Nr.154 "Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas noteikumi". Projektu iesniegumu oriģinālu un kopiju lapām jābūt sanumurētām, cauršūtām, caurauklotām, caurauklojumam ir uzlīmēts papīrs, kurš ir apzīmogots, veikta atzīme "Cauršūtas, caurauklotas .... lapas", tas ir datēts, parakstīts un ir paraksta atšifrējums. Projekta iesnieguma oriģinālam jāpievieno arī projekta iesnieguma elektroniskā versija (disketes vai CD formā), uz kuras jānorāda šāda informācija:
Citā veidā - pa faksu vai e-pastu, vai uz citu adresi nosūtīti projektu iesniegumi netiks izskatīti. Pirms projekta iesniegšanas ieteicams pārliecināties, vai projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem (skat. tabulu Nr.1). Ja pēc Jūsu pārbaudes, projekta iesniegums saņēmis 100% "jā" vērtējumu, tad droši to varat iesniegt/ nosūtīt PIAA. Projekta iesniedzējs nedrīkst vienu un to pašu projekta iesniegumu iesniegt finansēšanai dažādiem finansu avotiem, t.i. saņemt dubultu finansējumu viena un tā paša projekta īstenošanai. 8. Konsultācijas un informācija Jautājumus, kas radušies projekta dokumentācijas sagatavošanas laikā, iespējams sūtīt PIAA pa e-pastu: esf@piaa.gov.lv , pa pastu. Konsultējoties individuāli, konsultācijas ieteicams iepriekš pieteikt telefoniski vai rakstveidā. Projektu iesniedzējiem pēc atklāta konkursa izsludināšanas tiks organizēti konsultatīvi semināri, par kuriem informācija būs pieejama PIAA mājas lapā www.piaa.gov.lv . 9. Projektu iesniegumu vērtēšanas kārtība 9.1. projekta iesniegumu vērtē trīs kārtās: 9.1.1. atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem (tabula Nr.2), 9.1.2. atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (tabula Nr.3), 9.1.3. atbilstoši projekta iesnieguma specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem (tabula Nr.4); 9.2. projekta iesnieguma administratīvās atbilstības pārbaudes mērķis ir izvērtēt, vai projekta iesniegums ir sagatavots un iesniegts atbilstoši atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijām. Veicot projekta iesnieguma administratīvās atbilstības pārbaudi, vērtē projekta iesnieguma un projekta iesniedzēja atbilstību projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem; 9.3. ja projekta iesniegums atbilst projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, projekta iesniegums tiek nodots IZM vērtēšanai atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem; 9.4. ja iesniegtais projekta iesniegums neatbilst projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, PIAA rakstveidā pieprasa (vienu reizi), lai projekta iesniedzējs sniedz papildu informāciju projekta iesnieguma precizēšanai; 9.5. saskaņā ar 9.4. punktu precizējošu vai trūkstošu informāciju PIAA nepieprasa par tabulas Nr.2 1., 12. un 13. punktā noteiktajiem administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem. Gadījumā, ja tiek konstatēta projekta iesnieguma neatbilstība tabulas Nr.2 1., 12. vai 13. punktā paredzētajiem administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, PIAA projekta iesnieguma administratīvās atbilstības vērtēšanu pārtrauc un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu; 9.6. ja projekta iesniedzējs desmit darba dienu laikā pēc 9.5. punktā paredzētā PIAA pieprasījuma iesniedz projekta iesnieguma precizēšanai nepieciešamo papildu informāciju, PIAA atkārtoti izvērtē projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem. Šādā gadījumā tiek vērtēta tā projekta iesnieguma daļa, par kuru sniegta vai ar kuru saistīta precizējošā papildu informācija; 9.7. Ja atkārtotas administratīvās atbilstības pārbaudes rezultātā PIAA projekta iesniegumu atzīst par atbilstošu administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, tas tiek nodots PIAA vērtēšanai atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem. 9.8. Ja atkārtotas administratīvās pārbaudes rezultātā otrā līmeņa starpniekinstitūcija projekta iesniegumu atzīst par neatbilstošu administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, tiek pieņemts lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu. 9.9. Veicot projekta iesnieguma kvalitātes atbilstības pārbaudi, vērtē projekta iesnieguma atbilstību projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (tabula Nr.3), par katru no šiem kritērijiem piešķirot noteiktu punktu skaitu robežās no 1 līdz 5 (1 - ļoti vāji, 2 - vāji, 3 - apmierinoši, 4 - labi, 5 - ļoti labi). Projekta iesniegumu atzīst par atbilstošu iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, ja projekta iesniegums: 9.9.1. katrā no tabulas Nr.3 17.4.1. un 17.4.2. apakšpunktā noteiktajiem projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritērijiem ir ieguvis ne mazāk kā trīs punktus, un 9.9.2. ir ieguvis ne mazāk kā 46 punktus no kopējā iegūstamo punktu skaita. 9.10. Ja projekta iesnieguma kvalitātes atbilstības pārbaudes rezultātā pirmā līmeņa starpniekinstitūcija projekta iesniegumu atzīst par neatbilstošu kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, pirmā līmeņa starpniekinstitūcija pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu. 9.11. Ja projekta iesnieguma kvalitātes atbilstības pārbaudes rezultātā pirmā līmeņa starpniekinstitūcija projekta iesniegumu atzīst par atbilstošu kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, tas tiek virzīts vērtēšanai atbilstoši projekta iesnieguma specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem. 9.12. Veicot projekta iesnieguma specifisko atbilstības pārbaudi, vērtē projekta iesnieguma atbilstību projekta iesnieguma specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem (tabula Nr.4), par katru no šiem kritērijiem piešķirot noteiktu punktu skaitu atbilstoši robežās no 1 līdz 10. 9.13. Projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskās vērtēšanas rezultātā projekta iesniegumam tiek piešķirts noteikts punktu skaits, kuru aprēķina, summējot projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskās vērtēšanas rezultātā iegūtos punktus. 9.14. Projekta iesniegumu kvalitātes un specifiskās vērtēšanas rezultātā iesniegtie projektu iesniegumi tiek sarindoti atbilstoši iegūto kopējo punktu skaitam. Projektu iesniegumu sarakstā, kurš tiek virzīts saskaņošanai uz vadības komiteju, iekļauj projektu iesniegumus, ņemot vērā attiecīgajā aktivitātē vai apakšaktivitātē pieejamo kopējo finansējumu. 9.15. Ja projekta iesniegums ir atzīts par atbilstošu projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem, bet nav iekļauts projektu iesniegumu sarakstā, kurš tiek virzīts saskaņošanai uz vadības komiteju atbilstoši 9.14.punktam, projekta iesniegums, ievērojot attiecīgā projekta iesniegumam piešķirto punktu skaitu, var tikt apstiprināts, ja atklāta projektu konkursa projektu ieviešanai ir pieejami papildu finanšu līdzekļi. 10. Projekta iesnieguma pārbaudes lapa un vērtēšanas kritēriji Tabula Nr.1 "Pārbaudes lapa"
Tabula Nr.2 "Administratīvie vērtēšanas kritēriji"
Tabula Nr.3 "Kvalitātes vērtēšanas kritēriji"
Tabula Nr.4 "Specifiskie vērtēšanas kritēriji"
11. Lēmuma pieņemšana un rezultātu paziņošana Pēc projektu iesniegumu izvērtēšanas pēc kvalitātes, finanšu un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem, lēmumu par iesniegto projektu iesniegumu apstiprināšanu finansēšanai no ESF līdzekļiem pieņem IZM, pirms tam saņemot pozitīvu atzinumu no Eiropas Sociālā fonda vadības komitejas. IZM 5 (piecu) darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par to informē PIAA un projekta iesniedzēju. 12. Projekta ieviešanas nosacījumi Pēc lēmuma par projekta apstiprināšanu PIAA slēdz līgumu ar projekta iesniedzēju par projekta īstenošanu. Šajā līgumā tiek atrunātas līgumslēdzēju pušu tiesības, pienākumi un atbildība, kā arī kārtība un nosacījumi (tai skaitā finansēšanas nosacījumi un maksāšanas kārtība), kas jāievēro, lai sasniegtu projektā paredzētos mērķus un saņemtu ESF finansējumu. Projekta iesniedzējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu atbilstoši apstiprinātajā projektā paredzētajam un regulāri atskaitās PIAA par projekta īstenošanas progresu pēc Līgumā par projekta finansēšanu noteiktām atskaišu formām. Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža
Izglītības un zinātnes ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 29.augusta noteikumiem Nr.723
1.6. Projekta izmaksas, LVL
______________________
1.13. Ziņas par sadarbības partneri:
3.4. Projekta mērķa grupas raksturojošie rādītāji (skaits):
Šajā apakšpunktā projekta iesniedzējs norāda projekta mērķa grupu (nosaukumu), atzīmējot pirmajā ailē atbilstošo mērķa grupu ar "X" un tās kopējo skaitu. Aprakstot mērķa grupu, nepieciešams atzīmēt tās vecumu, dzimumu un izglītību atbilstoši projekta iesnieguma veidlapā norādītajai klasifikācijai, kā arī iespēju robežās raksturot mērķa grupu. 3.5. Projekta sagaidāmie rezultāti un to novērtēšanas rādītāji:
5.1. Izvēlētās mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas (LVL):
5.2. Projekta īstenošanas izmaksas (LVL):
5.3. Projekta administratīvās izmaksas (LVL):
5.4. Materiāli tehnisko līdzekļu un aprīkojuma izmaksas (LVL):
Es, apakšā parakstījies (-usies),
Apzinos, ka projektu var neapstiprināt līdzfinansēšanai no Eiropas Sociālā fonda, ja projekta pieteikums, ieskaitot šo sadaļu, nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī, ja atbilstoši vienotajam programmdokumentam un programmas papildinājumam 2004. - 2006.gadam plānotais Eiropas Sociālā fonda finansējums (kārtējam gadam/programmēšanas periodam) projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots. Apliecinu, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva un finansiāla rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret augstākminēto juridisko personu - projekta pieteicēju. Apliecinu, ka projekta pieteikumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem un projekta pieteikuma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta pieteikuma oriģinālam.
Paraksts:
Datums:
dd/mm/gggg
Zīmoga vieta
VALSTS UN PAŠVALDĪBU IZGLĪTĪBAS IESTĀDĒM
1.pielikums - Projekta iesniedzēja darbību pamatojošie/atspoguļojošie dokumenti
2.pielikums - Dibinātāja vai citas juridiskas personas izsniegts apliecinājums par projekta līdzfinansējuma un finanšu plūsmas nodrošinājumu projekta īstenošanai
3.pielikums - Projekta iesniedzēja un sadarbības partnera sadarbības līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu (ja projektā iesaistīti sadarbības partneri).
4.pielikums - Projekta personāla CV (ja iespējams).
5.pielikums - Dokumenti, kas apliecina projekta iesniedzēja un/vai projekta iesniedzēja sadarbības partnera (-u) pieredzi izglītības programmu īstenošanā (ja attiecināms):
6.pielikums- Struktūrfonda projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu"(skat. Ministru kabineta 07.09.2004. noteikumi Nr.782 "Kārtība, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās").
7.pielikums - informācija par projekta iesniedzēja pieredzi projektu vadībā/īstenošanā
CITĀM INSTITŪCIJĀM:
1.pielikums - Projekta iesniedzēja darbību pamatojošie/atspoguļojošie dokumenti
2.pielikums - Dibinātāja vai citas juridiskas personas izsniegts apliecinājums par projekta līdzfinansējuma un finanšu plūsmas nodrošinājumu projekta īstenošanai.
3.pielikums - Projekta iesniedzēja un sadarbības partnera sadarbības līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu (ja projektā iesaistīti sadarbības partneri).
4. pielikums - Projekta personāla CV (ja iespējams).
5.pielikums - Citi atklāta konkursa vadlīnijās norādītie pielikumi:
6.pielikums- Struktūrfonda projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu"(skat. Ministru kabineta 07.09.2004. noteikumi Nr.782 "Kārtība, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās").
7.pielikums - informācija par projekta iesniedzēja pieredzi projektu vadībā/īstenošanā projekta iesniedzēja (organizācijas) pieredze projektu vadībā/īstenošanā (projekta nosaukums, projekta finansējuma avots, finansējuma apjoms); pieredze Eiropas Savienības programmu projektu vadībā/īstenošanā un/vai pieredze projektos kā projekta partnerim (projekta nosaukums, projekta finansējuma avots, finansējuma apjoms, projekta iesniedzēja statuss projektā); cita būtiska informācija (pēc iesniedzēja ieskatiem), kas apliecina projekta iesniedzēja pieredzi un kapacitāti projektu vadībā/īstenošanā.
Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par atklāta projektu iesniegumu konkursa "Pedagoģiskās korekcijas programmu attīstība ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|