Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr.722
Rīgā 2006.gada 29.augustā (prot. Nr.44 18.§) Noteikumi par atklāta projektu iesniegumu konkursa "Jauniešu ar speciālām vajadzībām integrēšana izglītības sistēmā" vadlīnijām
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu vadības
likuma 16.panta pirmās daļas 11. un 12.punktu 1. Noteikumi nosaka atklāta projektu iesniegumu konkursa "Jauniešu ar speciālām vajadzībām integrēšana izglītības sistēmā" vadlīnijas. 2. Atklāta konkursa sagatavošana un norise notiek atbilstoši vadlīnijām šo noteikumu 1.pielikumā noteiktajā kārtībā. 3. Struktūrfonda projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu (2.pielikums) Profesionālās izglītības attīstības aģentūrā. Ministru prezidents A.Kalvītis
Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža 1.pielikums
Ministru kabineta 2006.gada 29.augusta noteikumiem Nr.722 (Pielikums grozīts ar MK 06.03.2007. noteikumiem Nr.164)
ES - Eiropas Savienība ESF - Eiropas Sociālais fonds IZM - Izglītības un zinātnes ministrija PIAA - Profesionālās izglītības attīstības aģentūra PVN - pievienotās vērtības nodoklis PP - Programmas papildinājums VPD - Vienotais programmdokuments Vienotais programmdokuments ir Eiropas Komisijas apstiprināts dokuments, kas izstrādāts atbilstoši Eiropas Kopienas tiesību aktiem un nosaka struktūrfondu finansējuma izmantošanas stratēģiju un mērķus, finansējamās prioritātes, pasākumus un aktivitātes, struktūrfondu vadībā iesaistīto institūciju funkcijas Latvijas Republikā. Ar dokumenta saturu var iepazīties ES fondu mājas lapā http://www.esfondi.lv . Programmas papildinājums ir dokuments, kas izstrādāts atbilstoši Eiropas Kopienas tiesību aktiem, norāda programmdokumenta ieviešanas kārtību un aktivitāšu izvērstu aprakstu. Ar dokumenta saturu var iepazīties ES fondu mājas lapā http://www.esfondi.lv . Valsts budžeta finansējums ir valsts budžeta līdzekļi, kurus saskaņā ar Eiropas Komisijas noteiktajām prasībām novirza struktūrfondu finansēto projektu īstenošanai vai faktiski veikto izdevumu atmaksai. Eiropas Savienības finansējums ir struktūrfondu līdzekļi, kurus saskaņā ar Eiropas Komisijas noteiktajām prasībām novirza struktūrfondu finansēto projektu ietvaros faktiski veikto izdevumu atmaksai starpposma maksājumu vai noslēguma maksājuma veidā. Valsts budžeta pirmsfinansējums ir valsts budžeta līdzekļi, kurus pirms struktūrfondu līdzekļu saņemšanas no Eiropas Komisijas pārskaita kā Eiropas Savienības līdzfinansējumu struktūrfonda finansējuma saņēmējam struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros faktiski veikto izdevumu atmaksai. Struktūrfonda projekta iesniegums - iesniegums (veidlapa un tās pielikumi) projektam nepieciešamā finansējuma saņemšanai no struktūrfonda.
ESF vispārējais mērķis ir sekmēt cilvēkresursu attīstību un veicināt situācijas uzlabošanos darba tirgū, sasniedzot augstu nodarbinātības līmeni un cīnoties ar bezdarbu, kā arī veicinot reģionu ekonomisko un sociālo atšķirību izlīdzināšanu. Tas nozīmē, ka ESF finansētajiem projektiem ir jānodrošina tiešs ieguldījums augstāk minētā mērķa sasniegšanā. Eiropas Sociālā fonda (ESF) finansējuma piesaiste ir plānota Vienotā programmdokumenta prioritātei "Cilvēkresursu attīstība un nodarbinātības veicināšana". 2004. - 2006.gadu plānošanas periodā Latvija no ESF varēs saņemt aptuveni 132 miljonus eiro jeb 21,21 procentu no kopējiem Latvijai pieejamajiem Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļiem. Papildus ir jānodrošina nacionālais finansējums aptuveni 42 miljonu eiro apmērā, ko sastāda valsts un pašvaldību budžeta līdzekļi un privātais finansējums. Šīs Vadlīnijas attiecas uz VPD 3.prioritātes "Cilvēkresursu attīstības un nodarbinātības veicināšana" 3.pasākuma "Sociālās atstumtības mazināšana" aktivitāti 3.3.7. "Jauniešu ar speciālām vajadzībām integrēšana izglītības sistēmā" un sniedz informāciju, kā projektu iesniegumi sagatavojami un iesniedzami atklātā projektu iesniegumu konkursā. Saskaņā ar Vienoto programmdokumentu šo aktivitāti koordinē pirmā līmeņa starpniekinstitūcija LR Izglītības un zinātnes ministrija un otrā līmeņa starpniekinstitūcija Profesionālās izglītības attīstības aģentūra. Vadlīnijās tiek sniegta vispārīga, skaidrojoša, kā arī specifiska informācija, kura nepieciešama struktūrfonda projekta iesniedzējiem (turpmāk tekstā - projekta iesniedzējs), kuri vēlas piedalīties atklātā konkursā konkrētajā aktivitātē.
Aktivitātes mērķis - paaugstināt sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu ar speciālām vajadzībām iekļaušanos kopējā izglītības sistēmā. (Termins "jaunieši ar speciālām vajadzībām" tiek lietots Izglītības likuma 7.panta un Vispārējās izglītības likuma 49.-50. pantu izpratnē.)
Darba tirgus prasībām atbilstošas, sabalansētas un mūsdienīgas izglītības sistēmas ieviešana, vienādu iespēju un sociālās iekļaušanas nodrošināšana ir viens no priekšnoteikumiem, lai Latvijā veidotos ES un globālā kontekstā konkurētspējīga ekonomika un darbaspēks. Visu iedzīvotāju grupu sociālajai integrācijai ir svarīga loma patstāvīgas nacionālās ekonomikas attīstības nodrošināšanā. Viena no sociālās atstumtības riska grupām ir jaunieši ar speciālām vajadzībām. Jaunieši ar garīgās attīstības, fiziskās attīstības traucējumiem un nedzirdīgie. Šiem jauniešiem ir nepieciešams īpašs atbalsts, lai integrētu izglītības sistēmā, izglītotu un attīstītu gan sociālās, gan darba iemaņas un prasmes, lai turpmāk varētu iekļauties sabiedrībā. Jauniešu ar speciālām vajadzībām iekļaušanu, izglītošanu vispārējās vai profesionālās izglītības sistēmās kavē atbilstošu apmācības metožu, mācību un metodisko materiālu trūkums, kā arī nepietiekama skolotāju kvalifikācija vai to trūkums. Tādēļ ir nepieciešama gan pedagogu kompetenču paaugstināšana darbam integrētajās klasēs un grupās, gan mācību metodisko materiālu, jaunu mācību metožu izstrāde izglītības ieguvei jauniešiem ar speciālām vajadzībām.
Pirms uzsākat projekta iesnieguma un tam nepieciešamo dokumentu sagatavošanu un projekta īstenošanu lūdzam iepazīties un ņemt vērā Eiropas Savienības un nacionālos politikas plānošanas dokumentus un normatīvos aktus, tajā skaitā: · Vienoto programmdokumentu 2004. - 2006.gadam; · Vienotā programmdokumenta Programmas papildinājumu 2004. - 2006.gadam; · Eiropas Savienības struktūrfondu vadības likumu (pieņemts 08.12.2005.); · Ministru kabineta 27.06.2006. noteikumus Nr.545 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina struktūrfondu ieviešanu un grozījumu izdarīšanu plānošanos dokumentos"; · Ministru kabineta 27.06.2006. noteikumus Nr.546 "Kārtība, kādā valsts budžetā plāno līdzekļus Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto projektu īstenošanai un veic maksājumus"; · Eiropas Padomes 1999.gada 21.jūnija Regulu Nr. 1260/1999 "Vispārīgie noteikumi par struktūrfondiem"; · Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 12.jūlija Regulu Nr. 1784/1999 "Par Eiropas Sociālo fondu"; · Eiropas Komisijas 2001.gada 2.marta Regulu Nr. 438/2001 "Izpilde attiecībā uz vadības un kontroles sistēmām, ko piemēro no struktūrfondiem piešķirtajai palīdzībai"; · Eiropas Komisijas 2004.gada 10.marta Regulu Nr. 448/2004 "Piemērotības normas struktūrfondu līdzfinansējuma saņemšanai"; · Eiropas Komisijas 2000.gada 30.maija Regulu Nr. 1159/2000 "Informācijas un publicitātes pasākumiem, kas dalībvalstīm ir veicami sakarā ar palīdzību no struktūrfondiem". · Ministru kabineta 23.04.1996. noteikumus Nr.154 "Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas noteikumi"; · Publisko iepirkumu likumu (stājās spēkā 2006.gada 1.maijā) · Ministru kabineta 13.07.2004. noteikumus Nr.603 "Noteikumi par iepirkuma procedūrām un to piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem"; · Ministru kabineta 07.09.2004. noteikumus Nr.782 "Kārtība, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās"; · Ministru kabineta 02.03.2004. noteikumus Nr.124 "Noteikumi par kritērijiem valsts budžeta dotācijas piešķiršanai pašvaldībām Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanai"; · Reģionālās politikas pamatnostādnes, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, 2003; · Nacionālā inovāciju programma 2003.-2006.gadam, apstiprināta Ministru kabineta 01.04.2003. Informācija par minētajiem dokumentiem atrodama ES struktūrfondu mājas lapā internetā www.esfondi.lv . Vēršam uzmanību, ka sagatavojot projekta iesniegumu un īstenojot projektu, atbilstoši projekta aktivitāšu specifikai ir jāņem vērā nacionālie normatīvie akti, ja tie nosaka papildus prasības saistībā ar īstenojamajām aktivitātēm. Piemēram, · Izglītības likums (pieņemts 29.10.1998.) · Vispārējās izglītības likums (pieņemts 10.06.1999) · Profesionālās izglītības likums (pieņemts 10.06.1999.) · Augstskolu likums (pieņemts 02.11.1995.) · Ministru kabineta 21.10.2003. noteikumi Nr.579 "Noteikumi par vispārējā pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu nodrošinājumu atbilstoši speciālām vajadzībām"; · Ministru kabineta 29.04.2003. noteikumi Nr. 221 "Kritēriji un kārtība, kādā speciālās izglītības iestādei piešķir speciālās izglītības attīstības centra statusu"; · Ministru kabineta 20.11.2001. noteikumi Nr.493 "Speciālās izglītības iestāžu, vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) un internātskolu finansēšanas kārtība"; · Ministru kabineta 20.11.2001. noteikumi Nr.480 "Noteikumi par valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas un pašvaldību pedagoģiski medicīnisko komisiju kompetenci ". · Ministru kabineta 20.11.2001. noteikumi Nr.490 "Noteikumi par izglītojamo uzņemšanu internātskolā, speciālās izglītības iestādē un pirmsskolas izglītības iestādes speciālajā grupā un atskaitīšanu no speciālās izglītības iestādes un pirmsskolas izglītības iestādes speciālās grupas". · Ministru kabineta 13.09.2001. noteikumi Nr.399 "Noteikumi par vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības programmu īstenošanas izmaksu minimumu uz vienu izglītojamo (gadā)". · IZM 05.05.2000. rīkojums Nr.313 "Par minimāli un maksimāli pieļaujamo izglītojamo skaitu klasē (grupā) valsts un pašvaldības dibinātajā vispārējās izglītības iestādē". · IZM 05.05.2000. rīkojums Nr.311 "Par speciālās izglītības programmu paraugu apstiprināšanu". · IZM 19.04.2000. rīkojums Nr.260 "Par speciālās pamatizglītības programmu paraugu apstiprināšanu". · IZM 18.07.2003. rīkojums Nr.348 "Par skolotāja palīga darba paraugnoteikumiem". · IZM 15.07.1999. ieteikumi Nr.3 "IZM ieteikumi bērnu ar speciālām vajadzībām integrēšanai vispārējās izglītības iestādē". · IZM 04.11.2003. rīkojums Nr.542 "Speciālās pamatizglītības programmas izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, kuri integrēti vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestādēs, paraugs". IZM ir izstrādājusi izglītības jomu regulējošo normatīvo aktu sarakstu ES struktūrfondu projektu iesniedzējiem. Tas ir pieejams IZM mājas lapā internetā - www.izm.gov.lv . Lūdzam iepazīties arī ar rokasgrāmatu "Dzimumu līdztiesības principa integrēšana praksē", Apvienoto Nāciju Attīstības programma, 2003.
Sākotnēji apstiprinātais pieejamais kopējais attiecināmais finansējums Vienotā programmdokumenta 3.3.7.aktivitātei šajā konkursā ir 384528,16 LVL, no kuriem 80 % veido Eiropas Sociālā fonda finansējums no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām un 20 % - nacionālais finansējums no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām. Papildus piešķirtais pieejamais attiecināmais finansējums Vienotā programmdokumenta 3.3.7.aktivitātei šajā konkursā ir 416898,30 LVL, no kuriem 75 % veido Eiropas Sociālā fonda finansējums no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām un 25 % - nacionālais finansējums no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.
Minimālā kopējo attiecināmo izmaksu summa vienam projektam šajā aktivitātē ir 2 000 LVL
Maksimālā kopējo attiecināmo izmaksu summa vienam projektam šajā aktivitātē ir 50 000 LVL
Šajā aktivitātē projekta iesniedzējs var būt tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, vai individuālais komersants. Projekta iesniedzējs ir tieši atbildīgs par projekta sagatavošanu, vadību, ieviešanu un projekta rezultātiem. Projekta iesniedzējam ir jābūt pieejamiem stabiliem un pietiekamiem finanšu līdzekļiem, lai nodrošinātu projekta ieviešanas nepārtrauktību un spētu nodrošināt projekta īstenošanai nepieciešamo cilvēkresursu kapacitāti. Uz finansējumu nevar pretendēt projekta iesniedzējs, kuram pašam vai kura atbildīgajai amatpersonai vai citai personai, kas darbojusies projekta iesniedzēja uzdevumā, ar spēkā stājušos tiesas spriedumu, ir noteikts kriminālsods saistībā ar projekta iesniedzēja darbību. Uz finansējumu nevar pretendēt projekta iesniedzējs, kura atbildīgā amatpersona vai cita persona, kas darbojusies projekta iesniedzēja uzdevumā, ar spēkā stājušos tiesas spriedumu, ir atzīta par vainīgu krāpšanas, korupcijas vai citu darbību veikšanā, kas kaitē Eiropas Kopienas finansiālajām interesēm.
Projekta aktivitātes var tikt veiktas visā Latvijas Republikas teritorijā.
Šīs aktivitātes ietvaros tiks atbalstīti: a) projekti/pasākumi atbalstošas mācību vides radīšanai jauniešu ar speciālām vajadzībām integrācijai izglītības sistēmā; b) projekti, kas paredzētu attīstīt sociālās un darba iemaņas jauniešiem ar speciālām vajadzībām; c) projekti surdotulku un pedagogu tālākizglītībai vai sagatavošanai darbam integrētajās klasēs/grupās un speciālajās izglītības iestādēs, mācību metodisko materiālu izstrādei, lai nodrošinātu pedagoģisko atbalstu; d) projekti individuālo apmācības programmu izstrādei, mācību metodisko materiālu izstrādei profesionālās izglītības ieguvei jauniešiem ar speciālām vajadzībām. Projektā ir jāiesaista partneri - izglītības iestādes, kas īsteno speciālās izglītības programmas vai pasākumus, kā arī pašvaldības vai iestādes/organizācijas, kas risina speciālās izglītības jautājumus. Piemēram, pašvaldība kā projekta iesniedzējs var piesaistīt izglītības iestādes vai citas iestādes kā partnerus, savukārt, izglītības iestāde var piesaistīt pašvaldību, jo tās kompetencē ir jauniešu ar speciālām vajadzībām problēmu risināšana.
Par neatbilstošām tiek uzskatītas visas tās aktivitātes, kas neatbilst 3.2.apakšpunktā minētajām pieļaujamām aktivitātēm.
Viens projekta iesniedzējs var iesniegt neierobežotu projektu iesniegumu skaitu.
Minimālais - 4 mēneši Maksimālais - 17 mēneši Projekta īstenošanai kārtējā gadā piešķirtos līdzekļus var apgūt vēl divus gadus pēc piešķīruma gada, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 20.augustam. Orientējošais projekta sākuma datums un nosacījumi projekta beigu termiņam tiks noteikti atklāta projektu iesniegumu konkursa nolikumā.
Attiecināmo izmaksu veidi ir noteikti Eiropas Komisijas 2004.gada 10.marta Regulā Nr. 448/2004 "Piemērotības normas struktūrfondu līdzfinansējuma saņemšanai". Projekta ietvaros paredzētajām attiecināmām izmaksām jābūt reālām, pamatotām, projekta specifikai un mērķim atbilstošām. Tām jābūt sadalītām izdevumu pozīcijās un tās nevar uzrādīt kā kopsummu. ESF projekta attiecināmās izmaksas sadalās četrās izmaksu kategorijās: 1) izvēlētās mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas:
2) projekta īstenošanas izmaksas:
Attiecināmas ir līzinga izmaksas, ja līzinga laiks nav īsāks par pamatlīdzekļa lietderīgās lietošanas laiku, atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.440. Attiecināma ir tikai tā pamatlīdzekļu līzinga izmaksu daļa (amortizācijas izmaksas), kas tieši saistītas ar projekta īstenošanu. (NB: Līzinga procentu maksājumi un līzinga apdrošināšanas izmaksas nav attiecināmas).
Materiāli tehnisko līdzekļu amortizācijas izdevumi (attiecināmi ir tikai tie izdevumi, kas atbilst pamatlīdzekļu amortizācijas daļai, kas saistīti ar projekta aktivitāšu īstenošanu. Amortizācijas aprēķinam tiek pielietotas normas atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.440 "Noteikumi par budžeta iestāžu pamatlīdzekļu nolietojuma normām un pielietošanas nosacījumiem''); 3) projekta administrēšanas izmaksas:
Attiecināmas ir līzinga izmaksas, ja līzinga laiks nav īsāks par pamatlīdzekļa lietderīgās lietošanas laiku, atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.440. Attiecināma ir tikai tā pamatlīdzekļu līzinga izmaksu daļa (amortizācijas izmaksas), kas tieši saistītas ar projekta īstenošanu. (NB: Līzinga procentu maksājumi un līzinga apdrošināšanas izmaksas nav attiecināmas);
4) materiāli tehnisko līdzekļu un aprīkojuma izmaksas:
Katra izmaksu kategorija ietver izdevumu pozīcijas, kuras ir jānorāda projekta iesnieguma veidlapas 5.sadaļā. Projekta īstenošanas gaitā attiecināmās izmaksas ir:
ESF projektu ietvaros var tikt plānotas atsevišķos gadījumos attiecināmās izmaksas:
Atsevišķos gadījumos pievienotās vērtības nodoklis (PVN) ir attiecināma izmaksa atkarībā no tā, vai struktūrfonda finansējuma ietvaros iegādātās preces un saņemtie pakalpojumu paredzēti apliekamu un/vai neapliekamu darījumu nodrošināšanai, vai tādu darījumu nodrošināšanai, kas ir ārpus likuma "Par pievienotās vērtības nodokli" darbības sfēras. PVN nav attiecināma izmaksa, ja to var atgūt no valsts (Ministru kabineta 07.09.2004. noteikumi Nr.782, "Kārtība, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās", Likums "Par pievienotās vērtības nodokli");
Tikai tās izdevumu pozīcijas, kuras ir minētas šajās vadlīnijās kā attiecināmās un atsevišķos gadījumos attiecināmās izmaksas, var tikt iekļautas projekta budžetā un pretendēt uz ESF atbalstu. Projekta iesniedzējs ir atbildīgs par izdevumu aprēķinu aritmētisku pareizību. Pieļauto aritmētisko kļūdu gadījumā papildus finansējums netiek piešķirts. Izmaksas, kas saistītas ar ESF projekta iesnieguma izstrādāšanu, netiek uzskatītas par attiecināmām.
Neattiecināmās izmaksas ir noteiktas Eiropas Komisijas 2004.gada 10.marta Regulā Nr. 448/2004 "Piemērotības normas struktūrfondu līdzfinansējuma saņemšanai". Tās ir:
Papildus Eiropas Komisijas 2004.gada 10.marta Regulā Nr. 448/2004 "Piemērotības normas struktūrfondu līdzfinansējuma saņemšanai" minētajām par neattiecināmām tiek uzskatītas šādas izmaksas: 1. Izmaksas līzinga procentu maksājumiem; 2. Garantijas maksas un tamlīdzīgi procentu maksājumi; 3. Personālam izmaksātās prēmijas, pabalsti; 4. Kapitālizmaksas (zemes, ēku pirkšana, liela apjoma remontdarbi); 5. Maksa par bankas pakalpojumiem.
Katra atklāta projektu iesniegumu konkursa izsludināšanai atsevišķi tiek izstrādāts konkursa nolikums, kurā norādīts projektu iesniegumu iesniegšanas termiņš. Konkursu izsludina PIAA, ievietojot sludinājumu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un citos LR laikrakstos, kā arī PIAA mājas lapā www.piaa.gov.lv .
Projekta iesniegums sastāv no aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas un pielikumiem. Projekta iesniegums ir jāsagatavo, izmantojot šai aktivitātei apstiprināto projekta iesnieguma veidlapu. Tā atrodama PIAA mājas lapā www.piaa.gov.lv . Projekta iesniegums jāaizpilda latviešu valodā un datorrakstā. Projekta iesniegumam ir jāpievieno tajā norādītie pielikumi. Projekta iesnieguma veidlapā ir ietverti norādījumi projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai, kur sniegti detalizēti paskaidrojumi, kāda veida informācija tiek sagaidīta katrā projekta iesnieguma veidlapas sadaļā un apakšsadaļā, ieskaitot pielikumus. Papildu informāciju par projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanu var iegūt projektu iesniedzēju konsultatīvajos semināros.
ESF atklātu konkursu projektu iesniegumi jāiesniedz PIAA personīgi vai jānosūta pa pastu līdz konkursa nolikumā norādītajam projektu iesniegšanas termiņam. Atklāta konkursa sludinājumā norādītais beigu datums ir pēdējā diena, kad projekta iesniedzējs var iesniegt savu projekta iesniegumu personīgi. Sūtot projekta iesniegumu pa pastu, par iesniegšanas datumu tiks uzskatīts pasta zīmogā norādītais dokumentu nosūtīšanas datums. Gan iesniedzot personīgi, gan nosūtot pa pastu - ESF atklāta konkursa projekta iesnieguma oriģināls, kopijas un elektroniskā versija - visi dokumenti kopā jāievieto vienā slēgtā aploksnē vai kastē (izvēloties piemērotāko variantu iesniedzamo dokumentu apjomam), un uz aploksnes vai kastes jābūt norādītai šādai informācijai:
Projekta iesniegums jāiesniedz 4 eksemplāros - 1 oriģināls un 3 kopijas. Projekta iesnieguma oriģināls un kopijas jānoformē saskaņā ar Ministru kabineta 23.04.1996. noteikumiem Nr.154 "Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas noteikumi". Projektu iesniegumu oriģinālu un kopiju lapām jābūt sanumurētām, cauršūtām, caurauklotām, caurauklojumam ir uzlīmēts papīrs, kurš ir apzīmogots, veikta atzīme "Cauršūtas, caurauklotas .... lapas", tas ir datēts, parakstīts un ir paraksta atšifrējums. Projekta iesnieguma oriģinālam jāpievieno arī projekta iesnieguma elektroniskā versija (disketes vai CD formā), uz kuras jānorāda šāda informācija:
Citā veidā - pa faksu vai e-pastu, vai uz citu adresi nosūtīti projektu pieteikumi netiks izskatīti. Pirms projekta iesniegšanas ieteicams pārliecināties, vai projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem (skat. tabulu Nr.1). Ja pēc Jūsu pārbaudes, projekta iesniegums saņēmis 100% "jā" vērtējumu, tad droši to varat iesniegt/ nosūtīt PIAA. Projekta iesniedzējs nedrīkst vienu un to pašu projekta iesniegumu iesniegt finansēšanai dažādiem finansu avotiem, t.i. saņemt dubultu finansējumu viena un tā paša projekta īstenošanai.
Jautājumus, kas radušies projekta dokumentācijas sagatavošanas laikā, iespējams sūtīt PIAA pa e - pastu: esf@piaa.gov.lv vai pa pastu. Konsultējoties individuāli, konsultācijas ieteicams iepriekš pieteikt telefoniski vai rakstveidā. Projektu iesniedzējiem pēc atklāta konkursa izsludināšanas tiks organizēti konsultatīvi semināri, par kuriem informācija būs pieejama PIAA mājas lapā www.piaa.gov.lv .
9.1. projekta iesniegumu vērtē trīs kārtās: 9.1.1. atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem (tabula Nr.2), 9.1.2. atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (tabula Nr.3), 9.1.3. atbilstoši projekta iesnieguma specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem (tabula Nr.4); 9.2. projekta iesnieguma administratīvās atbilstības pārbaudes mērķis ir izvērtēt, vai projekta iesniegums ir sagatavots un iesniegts atbilstoši atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijām. Veicot projekta iesnieguma administratīvās atbilstības pārbaudi, vērtē projekta iesnieguma un projekta iesniedzēja atbilstību projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem; 9.3. ja projekta iesniegums atbilst projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, projekta iesniegums tiek nodots IZM vērtēšanai atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem; 9.4. ja iesniegtais projekta iesniegums neatbilst projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, PIAA rakstveidā pieprasa (vienu reizi), lai projekta iesniedzējs sniedz papildu informāciju projekta iesnieguma precizēšanai; 9.5. saskaņā ar 9.4. punktu precizējošu vai trūkstošu informāciju PIAA nepieprasa par tabulas Nr.2 1., 12. un 13. punktā noteiktajiem administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem. Gadījumā, ja tiek konstatēta projekta iesnieguma neatbilstība tabulas Nr.2 1., 12. vai 13. punktā paredzētajiem administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, PIAA projekta iesnieguma administratīvās atbilstības vērtēšanu pārtrauc un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu; 9.6. ja projekta iesniedzējs desmit darba dienu laikā pēc 9.5. punktā paredzētā PIAA pieprasījuma iesniedz projekta iesnieguma precizēšanai nepieciešamo papildu informāciju, PIAA atkārtoti izvērtē projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesnieguma administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem. Šādā gadījumā tiek vērtēta tā projekta iesnieguma daļa, par kuru sniegta vai ar kuru saistīta precizējošā papildu informācija; 9.7. Ja atkārtotas administratīvās atbilstības pārbaudes rezultātā PIAA projekta iesniegumu atzīst par atbilstošu administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, tas tiek nodots PIAA vērtēšanai atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem. 9.8. Ja atkārtotas administratīvās pārbaudes rezultātā otrā līmeņa starpniekinstitūcija projekta iesniegumu atzīst par neatbilstošu administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, tiek pieņemts lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu. 9.9. Veicot projekta iesnieguma kvalitātes atbilstības pārbaudi, vērtē projekta iesnieguma atbilstību projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (tabula Nr.3), par katru no šiem kritērijiem piešķirot noteiktu punktu skaitu robežās no 1 līdz 5 (1 - ļoti vāji, 2 - vāji, 3 - apmierinoši, 4 - labi, 5 - ļoti labi). Projekta iesniegumu atzīst par atbilstošu iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, ja projekta iesniegums: 9.9.1. katrā no tabulas Nr.3 17.4.1. un 17.4.2. apakšpunktā noteiktajiem projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritērijiem ir ieguvis ne mazāk kā trīs punktus, un 9.9.2. ir ieguvis ne mazāk kā 46 punktus no kopējā iegūstamo punktu skaita. 9.10. Ja projekta iesnieguma kvalitātes atbilstības pārbaudes rezultātā pirmā līmeņa starpniekinstitūcija projekta iesniegumu atzīst par neatbilstošu kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, pirmā līmeņa starpniekinstitūcija pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu. 9.11. Ja projekta iesnieguma kvalitātes atbilstības pārbaudes rezultātā pirmā līmeņa starpniekinstitūcija projekta iesniegumu atzīst par atbilstošu kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, tas tiek virzīts vērtēšanai atbilstoši projekta iesnieguma specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem. 9.12. Veicot projekta iesnieguma specifisko atbilstības pārbaudi, vērtē projekta iesnieguma atbilstību projekta iesnieguma specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem (tabula Nr.4), par katru no šiem kritērijiem piešķirot noteiktu punktu skaitu atbilstoši robežās no 1 līdz 10. 9.13. Projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskās vērtēšanas rezultātā projekta iesniegumam tiek piešķirts noteikts punktu skaits, kuru aprēķina, summējot projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskās vērtēšanas rezultātā iegūtos punktus. 9.14. Projekta iesniegumu kvalitātes un specifiskās vērtēšanas rezultātā iesniegtie projektu iesniegumi tiek sarindoti atbilstoši iegūto kopējo punktu skaitam. Projektu iesniegumu sarakstā, kurš tiek virzīts saskaņošanai uz vadības komiteju, iekļauj projektu iesniegumus, ņemot vērā attiecīgajā aktivitātē vai apakšaktivitātē pieejamo kopējo finansējumu. 9.15. Ja projekta iesniegums ir atzīts par atbilstošu projekta iesnieguma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem, bet nav iekļauts projektu iesniegumu sarakstā, kurš tiek virzīts saskaņošanai uz vadības komiteju atbilstoši 9.14.punktam, projekta iesniegums, ievērojot attiecīgā projekta iesniegumam piešķirto punktu skaitu, var tikt apstiprināts, ja atklāta projektu konkursa projektu ieviešanai ir pieejami papildu finanšu līdzekļi.
Tabula Nr.1 "Pārbaudes lapa"
Tabula Nr.2 "Administratīvie vērtēšanas kritēriji"
Tabula Nr.3 "Kvalitātes vērtēšanas kritēriji"
Tabula Nr.4 "Specifiskie vērtēšanas kritēriji"
Pēc projektu iesniegumu izvērtēšanas pēc kvalitātes, finanšu un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem, lēmumu par iesniegto projektu iesniegumu apstiprināšanu finansēšanai no ESF līdzekļiem pieņem IZM, pirms tam saņemot pozitīvu atzinumu no Eiropas Sociālā fonda vadības komitejas. IZM 5 (piecu) darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par to informē PIAA un projekta iesniedzēju.
Pēc lēmuma par projekta apstiprināšanu PIAA slēdz līgumu ar projekta iesniedzēju par projekta īstenošanu. Šajā līgumā tiek atrunātas līgumslēdzēju pušu tiesības, pienākumi un atbildība, kā arī kārtība un nosacījumi (tai skaitā finansēšanas nosacījumi un maksāšanas kārtība), kas jāievēro, lai sasniegtu projektā paredzētos mērķus un saņemtu ESF finansējumu. Projekta iesniedzējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu atbilstoši apstiprinātajā projektā paredzētajam un regulāri atskaitās PIAA par projekta īstenošanas progresu pēc Līgumā par projekta finansēšanu noteiktām atskaišu formām. Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža
1.6. Projekta izmaksas, LVL
Šajā apakšpunktā projekta iesniedzējam ir jānorāda teritorija (noteikta pilsēta, novads/ pagasts), kuru aptvers projekta aktivitātes. "Projekta īstenošanas vieta" tiek klasificēta saskaņā ar Latvijas Republikas administratīvo teritoriju un teritoriālo vienību klasifikatoru (ATVK 2004), kas ir izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 16.06.1998. noteikumu Nr.222 "Noteikumi par vienoto ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēmu" prasībām. Izvēlieties atbilstošo (-os) kodu (-us) un nosaukumu (-us), aizpildot attiecīgos laukus iesnieguma veidlapā. Kodu saraksts pieejams PIAA mājaslapā www.piaa.gov.lv/esf
1.13. Ziņas par sadarbības partneri:
Šajā apakšpunktā projekta iesniedzējs norāda konkrētas projekta aktivitātes, par kuru īstenošanu ir tieši atbildīgs projekta īstenošanā un administrēšanā iesaistītais personāls un/vai sadarbības partnerinstitūcija. Projekta aktivitātes nosaukumā iespēju robežās jāiekļauj arī visas darbības, kuras tiks veiktas šīs aktivitātes ietvaros. Plānojot projekta aktivitātes, projekta iesniedzējam ir nepieciešams apzināt un uzskaitīt visas veicamās darbības, kas vērstas uz projekta mērķu un plānoto rezultātu sasniegšanu. Savukārt projekta ieviešanas laika grafikā (3.8. apakšpunkts) ir nepieciešams norādīt visas veicamās darbības, kas seko viena otrai loģiskā secībā. Vairāki no šo aktivitāšu blokiem var veidot auditējamo vērtību. Lai projekta aktivitāšu uzskaitījums būtu pārskatāms, tiek ieteikts veicamās darbības strukturēt pa aktivitāšu blokiem. Aktivitāšu blokus numurē kā 1., 2., 3. utt., savukārt tajos ietvertās aktivitātes kā 1.1., 1.2....; 2.1., 2.2....; 3.1., 3.2. utt. Numerācija ir pamats turpmāko projekta apakšpunktu savstarpējai sasaistei. Projekta administrēšana ir jānorāda kā atsevišķa aktivitāte (aktivitāšu bloks). Projekta aktivitāšu uzskaitījumā nepieciešams norādīt par katras aktivitātes ieviešanu atbildīgo aktivitātes īstenotāja juridiskās personas nosaukumu (projekta iesniedzēju vai sadarbības partneri), kopējo aktivitātes īstenošanas laiku mēnešos, rezultāta nosaukumu (kuram ir jāsakrīt ar 3.5.apakšpunktā sagaidāmā rezultāta nosaukumu), kā arī auditējamo vērtību. Auditējamā vērtība ir projekta rezultātu/ produktu/ procesu kopums, kas radies noteiktā laika periodā un ir dokumentāli pierādāms ar to apliecinošiem dokumentiem. Auditējama vērtība ir pamats struktūrfondu pieprasījuma iesniegšanai.
5.1. Izvēlētās mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas (LVL):
5.2. Projekta īstenošanas izmaksas (LVL):
5.3. Projekta administratīvās izmaksas (LVL):
5.4. Materiāli tehnisko līdzekļu un aprīkojuma izmaksas (LVL):
Es, apakšā parakstījies (-usies),
Apzinos, ka projektu var neapstiprināt līdzfinansēšanai no Eiropas Sociālā fonda, ja projekta pieteikums, ieskaitot šo sadaļu, nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī, ja atbilstoši vienotajam programmdokumentam un programmas papildinājumam 2004. - 2006.gadam plānotais Eiropas Sociālā fonda finansējums (kārtējam gadam/programmēšanas periodam) projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots. Apliecinu, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva un finansiāla rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret augstākminēto juridisko personu - projekta pieteicēju. Apliecinu, ka projekta pieteikumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem un projekta pieteikuma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta pieteikuma oriģinālam.
Paraksts:
Datums: dd/mm/gggg
Zīmoga vieta
VALSTS UN PAŠVALDĪBU IZGLĪTĪBAS IESTĀDĒM
1.pielikums - Projekta iesniedzēja darbību pamatojošie/atspoguļojošie dokumenti
2.pielikums - Dibinātāja vai citas juridiskas personas izsniegts apliecinājums par projekta līdzfinansējuma un finanšu plūsmas nodrošinājumu projekta īstenošanai
3.pielikums - Projekta iesniedzēja un sadarbības partnera sadarbības līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu (ja projektā iesaistīti sadarbības partneri). 4.pielikums - Projekta personāla CV (ja iespējams). 5.pielikums - Dokumenti, kas apliecina projekta iesniedzēja un/vai projekta iesniedzēja sadarbības partnera (-u) pieredzi izglītības programmu īstenošanā (ja attiecināms):
6.pielikums- Struktūrfonda projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu"(skat. Ministru kabineta 07.09.2004. noteikumi Nr.782 "Kārtība, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās"). 7.pielikums - informācija par projekta iesniedzēja pieredzi projektu vadībā/īstenošanā
CITĀM INSTITŪCIJĀM: 1.pielikums - Projekta iesniedzēja darbību pamatojošie/atspoguļojošie dokumenti
2.pielikums - Dibinātāja vai citas juridiskas personas izsniegts apliecinājums par projekta līdzfinansējuma un finanšu plūsmas nodrošinājumu projekta īstenošanai. 3.pielikums - Projekta iesniedzēja un sadarbības partnera sadarbības līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu (ja projektā iesaistīti sadarbības partneri). 4. pielikums - Projekta personāla CV (ja iespējams). 5.pielikums - Citi atklāta konkursa vadlīnijās norādītie pielikumi:
6.pielikums- Struktūrfonda projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa (PVN) piemērošanu"(skat. Ministru kabineta 07.09.2004. noteikumi Nr.782 "Kārtība, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās"). 7.pielikums - informācija par projekta iesniedzēja pieredzi projektu vadībā/īstenošanā
[1] Kopējās summas pa ailēm veidojas šādi: (6) = (2) + (3) + (4) + (5) Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par atklāta projektu iesniegumu konkursa "Jauniešu ar speciālām vajadzībām integrēšana ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|