Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr.634
Rīgā 2006.gada 1.augustā (prot. Nr.40 33.§) Noteikumi par atklāta projektu iesniegumu konkursa "Piekrastes zvejas attīstība" vadlīnijām
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu vadības
likuma 16.panta pirmās daļas 11. un 12.punktu 2. Atklāta konkursa sagatavošana un norise notiek atbilstoši vadlīnijām šo noteikumu 1.pielikumā noteiktajā kārtībā. 3. Struktūrfonda projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu (2.pielikums) Lauku atbalsta dienestā. Ministru prezidents A.Kalvītis
Zemkopības ministrs M.Roze Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 1.augusta noteikumiem Nr.634
Eiropas Savienības struktūrfonda Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta Atklāta projektu iesniegumu konkursa Vienotā programmdokumenta 4. prioritātes "Lauku un zivsaimniecības attīstības veicināšana" 4.11. pasākuma "Piekrastes zvejas attīstība, sociāli ekonomiskie pasākumi, atbalsts zvejas aktivitāšu pagaidu pārtraukšanai un citas finansiālas kompensācijas, jaunu noieta tirgu apgūšanas veicināšana un atbalsts ražotāju organizācijām" 4.11.1. aktivitātes "Piekrastes zvejas attīstība" VADLĪNIJAS struktūrfonda projekta iesniedzējam
Priekšvārds
Atklāta projektu iesniegumu konkursa vadlīnijas (turpmāk - vadlīnijas) ir izstrādātas, lai palīdzētu Jums pieteikties uz Eiropas Savienības struktūrfonda - Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta finansējumu. Latvijas valdība ir izstrādājusi Vienoto programmdokumentu (arī VPD), kurā noteikta stratēģija un prioritātes sociālekonomisko apstākļu uzlabošanai valstī 2004. - 2006.gada programmēšanas periodam un Vienotā programmdokumenta Programmas papildinājumu (arī PP), kas ir Eiropas Savienības struktūrfondu ieviešanas pamata dokuments Latvijā 2004. - 2006.gadam. Pirms pieteikšanās uz Eiropas Savienības struktūrfonda un valsts budžeta finansējumu (turpmāk - struktūrfonda finansējums) ieteicams iepazīties ar abiem minētajiem plānošanas dokumentiem.
Vadlīnijās ir: 1) sniegta informācija, kas palīdzēs Jums pieteikties Eiropas Savienības struktūrfonda finansējuma saņemšanai; 2) skaidrotas Vienotā programmdokumenta noteiktās prioritātes, pasākumi un aktivitātes, kuras paredzēts ievest Latvijā; 3) skaidrotas pamatprasības, kas jāievēro, piesakoties uz struktūrfonda finansējumu.
Saturs
1. Situācijas apraksts...4 2. Atbilstības kritēriji...9 3. Pieteikšanās kārtība...11 4. Vērtēšana un atlase...2 5. Projekta ieviešanas nosacījumi...17
1. Situācijas apraksts
1.1. Eiropas Savienības struktūrfondu pamatprincipi
Viens no galvenajiem Eiropas Savienības reģionālās politikas īstenošanas instrumentiem ir struktūrfondi. Visa Latvijas teritorija Eiropas Savienības struktūrfondu mērķu dalījumā tiek pielīdzināta Mērķa 1 reģionam, kur iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju ir zemāks par 75 % no vidējā Eiropas Savienības dalībvalstu līmeņa.
Mērķa 1 teritorijās darbojas šādi Eiropas Savienības struktūrfondi: 1. Eiropas Reģionālās attīstības fonds (turpmāk - ERAF). ERAF mērķis ir sniegt atbalstu reģionālo atšķirību izlīdzināšanai, piedaloties atpalikušo reģionu attīstības veicināšanā un strukturālā izlīdzināšanā, kā arī to industriālo reģionu pārveidē, kuru stāvoklis pasliktinās; 2. Eiropas Sociālais fonds (turpmāk - ESF). ESF mērķis ir izskaust diskrimināciju un nevienlīdzību darba tirgū, sniegt atbalstu cilvēkresursu attīstībai, sekmēt informācijas sabiedrības izveidi; 3. Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonds (turpmāk - ELVGF). ELVGF mērķis ir atbalstīt lauksaimniecības pārstrukturēšanu un veicināt lauku attīstību; 4. Zivsaimniecības vadības finansēšanas instruments (turpmāk - ZVFI). ZVFI mērķis ir nodrošināt strukturālos pasākumus zvejniecības un akvakultūras jomās, kā arī zivsaimniecības produktu pārstrādes rūpniecībā un tirdzniecībā.
1.2. Vienotā programmdokumenta mērķi un prioritātes
Vienotais programmdokuments ir Eiropas Komisijas apstiprināts dokuments par Eiropas Savienības struktūrfondu izmantošanu, kas ietver informāciju par rīcības stratēģiju un mērķiem Eiropas Savienības struktūrfondu izmantošanā, nosaka prioritātes, no Eiropas Savienības struktūrfondiem finansējamos pasākumus, kā arī Eiropas Savienības struktūrfondu piešķirto finansējumu. Vienotajā programmdokumentā noteiktā rīcības stratēģija un prioritātes tiek īstenotas saskaņā ar Programmas papildinājumu. Programmas papildinājums ir uzraudzības komitejas apstiprināts dokuments, kas ietver detalizētu informāciju par īstenojamiem pasākumiem, sasniedzamajiem mērķiem, struktūrfondu finansējuma saņēmējiem, finansēšanas nosacījumiem un projekta atlases kritērijiem. Vienotajā programmdokumentā ir izvirzīti trīs būtiskākie vidēja termiņa mērķi: konkurētspējas attīstība un nodarbinātības veicināšana, cilvēkresursu attīstība un infrastruktūras uzlabošana. Lai sasniegtu minētos mērķus, Vienotajā programmdokumentā ir noteiktas četras prioritātes: 1. Līdzsvarotas attīstības veicināšana (ERAF), 2. Uzņēmējdarbības un inovāciju veicināšana (ERAF), 3. Cilvēkresursu attīstība un nodarbinātības veicināšana (ESF), 4. Lauku un zivsaimniecības attīstības veicināšana (ELVGF un ZVFI).
Lauku atbalsta dienests (turpmāk - LAD) ir otrā līmeņa starpniekinstitūcija, kas administrē pasākumus, kas tiek finansēti no ELVGF un ZVFI.
1.3. ZVFI līdzfinansēto pasākumu un aktivitāšu apraksts
ZVFI līdzfinansēto pasākumu un aktivitāšu mērķis ir atbalstīt zivsaimniecības nozares attīstību, ietverot gan zvejniecības, gan akvakultūras, gan zivju apstrādes jomas. ZVFI līdzfinansētie pasākumi ir vērsti galvenokārt uz zvejas flotes kapacitātes sabalansēšanu ar pieejamajiem zivju resursiem, kā arī uz flotes pārstrukturizāciju atbilstoši kuģošanas un darba drošības prasībām. ZVFI atbalstāmie pasākumi ir saskaņā ar zivsaimniecības nozares attīstības tendencēm un virzieniem.
ZVFI līdzfinansēto pasākumu un aktivitāšu mērķi paredz līdzsvarot zvejas flotes kapacitāti ar pieejamajiem zivju resursiem, attīstīt augstas kvalitātes un augstas pievienotās vērtības produktu ražošanu, attīstīt zivju apstrādes sektoru un celt tā konkurētspēju Eiropas Savienības un starptautiskajā tirgū, pilnveidot ostu infrastruktūru, īpaši uzlabojot zivju izkraušanas un uzglabāšanas apstākļus, attīstīt akvakultūras sektoru un uzlabot sociāli ekonomiskos apstākļus zivsaimniecības sektorā.
ZVFI līdzfinansētie pasākumi: 1) Zvejas intensitātes sabalansēšana (šim pasākumam tiek iedalīti 43,6 % no struktūrfonda paredzētā sabiedriskā finansējuma apjoma); 2) Flotes atjaunošana un zvejas kuģu modernizēšana (2,8 %); 3) Zvejas un akvakultūras produktu apstrādes un mārketinga uzlabošana, zvejas ostu aprīkojums un akvakultūra (43,1 %); 4) Piekrastes zvejas attīstība, sociāli ekonomiskie pasākumi, atbalsts zvejas aktivitāšu pagaidu pārtraukšanai un citas finansiālas kompensācijas, jaunu noieta tirgu apgūšanas veicināšana un atbalsts ražotāju organizācijām (10,5 %).
Lai nodrošinātu maksimāla papildināmības efekta sasniegšanu, pasākumu ieviešanas procesā ir plānota koordinācija arī ar pasākumiem, kas tiks finansēti no ERAF (ostu sabiedriski pieejamais aprīkojums, mārketinga un eksporta veicināšanas aktivitātes u.c.) un ESF (zvejnieku pārapmācība).
1.4. Aktivitātes "Piekrastes zvejas attīstība" pamatojums un apraksts [1] Aktivitātes ietvaros paredzēts finansējums higiēnas, drošības un darba apstākļu uzlabošanai, selektīvāku zvejas metožu lietošanai, kā arī ražošanas, apstrādes un mārketinga organizēšanai, molu, piestātņu u.c. infrastruktūras elementu būvēšanai piekrastes zvejnieku integrēto kolektīvo projektu ietvaros.
Definīcijas šīs aktivitātes ietvaros: Piekrastes zveja nozīmē zveju, ko veic zvejas kuģi, kuru kopējais garums ir mazāks par 12 metriem un kuri neizmanto velkamus zvejas rīkus, kas uzskaitīti R 2090/98. Zvejas kuģu īpašnieku vai zvejnieku (vismaz 3) grupas ir grupas, kas izveidotas integrēto kolektīvo projektu ieviešanai. Aktivitātes mērķa grupa ir piekrastes rajonu iedzīvotāji un piekrastes zvejnieki.
Izstrādājot projekta iesniegumu, jāņem vērā šādi Eiropas Savienības un nacionālie politikas dokumenti attiecīgajā jomā: 1. Vienotais programmdokuments; 2. Programmas papildinājums; 3. Eiropas Savienības normatīvie akti: · Padomes 1999.gada 21.jūnija Regula (EK) Nr. 1260/1999 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1260/1999), ar ko paredz vispārīgus noteikumus par struktūrfondiem; · Komisijas 2000.gada 8.novembra Regula (EK) Nr. 1685/2000 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1685/2000), kas nosaka sīki izstrādātus īstenošanas noteikumus Padomes Regulai Nr. 1260/1999 attiecībā uz izdevumu piemērotību Struktūrfondu līdzfinansētās darbībās; · Komisijas 2004.gada 10.marta Regula (EK) Nr. 448/2004 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 448/2004), ar ko groza Regulu Nr. 1685/2000, kas nosaka sīki izstrādātus īstenošanas noteikumus Padomes Regulai Nr. 1260/1999 attiecībā uz izdevumu piemērotību Struktūrfondu līdzfinansētās darbībās, un atceļ Regulu (EK) Nr. 1145/2003 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1145/2003); · Padomes 1999.gada 21.jūnija Regula (EK) Nr. 1263/1999 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1263/1999) par Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumentu; · Padomes 1999.gada 17.decembra Regula (EK) Nr. 2792/1999 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 2792/1999), kas nosaka sīki izstrādātus Kopienas noteikumus un kārtību attiecībā uz struktūrpalīdzību zivsaimniecības nozarē; · Padomes 2002.gada 20.decembra Regula (EK) Nr. 2369/2002 (turpmāk - Padomes Regula Nr.2369/1999), ar kuru groza Regulu Nr. 2792/1999, ar ko paredz sīki izstrādātus noteikumus un kārtību attiecībā uz Kopienas struktūrpalīdzību zivsaimniecības nozarē; · Padomes 2002.gada 28.janvāra Regula (EK) Nr. 179/2002(turpmāk - Padomes Regula Nr. 179/2002), ar ko groza Regulu Nr. 2792/1999, ar ko paredz sīki izstrādātus Kopienas noteikumus un kārtību attiecībā uz struktūrpalīdzību zivsaimniecības nozarē; · Padomes 2001.gada 28.jūnija Regula (EK) Nr. 1451/2001 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1451/2001), ar kuru groza Regulu Nr. 2792/1999, kas nosaka sīki izstrādātus noteikumus un kārtību attiecībā uz Kopienas struktūrpalīdzību zivsaimniecības nozarē · Padomes 2004.gada 19.jūlija Regula (EK) Nr. 1421/2004 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1421/2004), ar kuru groza Regulu Nr. 2792/1999, kas nosaka sīki izstrādātus Kopienas noteikumus un kārtību attiecībā uz struktūrpalīdzību zivsaimniecības nozarē; · Komisijas 2000.gada 30.maija Regula (EK) Nr. 1159/2000 (turpmāk - Padomes Regula Nr. 1159/2000) par informācijas un publicitātes pasākumiem, kas dalībvalstīm veicami sakarā ar palīdzību no struktūrfondiem; 4. Latvijas Republikas normatīvie akti.
1.5. Pieejamais finansējums
Aktivitātes ietvaros pieejamais sabiedriskais finansējums tiek piešķirts no ZVFI un nacionālā budžeta līdzekļiem saskaņā ar Vienotajā programmdokumentā paredzēto finansējuma apjomu atbilstīgi ZVFI Vadības komitejas apstiprinātajam pieejamo finanšu līdzekļu sadalījumam. Kopējā sabiedriskā finansējuma summa, kas pieejama pasākuma "Piekrastes zvejas attīstība, sociāli ekonomiskie pasākumi, atbalsts zvejas aktivitāšu pagaidu pārtraukšanai un citas finansiālas kompensācijas, jaunu tirgu apgūšanas veicināšana un atbalsts ražotāju organizācijām" aktivitātes "Piekrastes zvejas attīstība" ietvaros ir publicēta LAD mājas lapā (www.lad.gov.lv) un Finanšu ministrijas izveidotajā mājas lapā (www.esfondi.lv).
Minimālā projekta summa: nav noteikta.
Maksimālā projekta summa:
§ Vienas piekrastes zvejnieku grupas integrētā kolektīvā projekta attiecināmo izdevumu kopējais apjoms nevar pārsniegt struktūrfonda finansējuma saņēmēja ieguldījuma apjomu, (zvejas produktu apstrādes projektiem un ostu infrastruktūras pilnveidošanas projektiem - 40 %, flotes modernizēšanas projektiem - 60 %) un tas nevar būt lielāks par 105 421 latiem par vienu integrēto kolektīvo projektu § Katram saņēmējam izmaksājamā finansējuma apjoms tiek noteikts atbilstoši katra veiktajām finansiālajām iemaksām. LAD izmaksās struktūrfonda finansējumu tikai pilnvarotam grupas pārstāvim, kas iesniedza projekta iesniegumu.
Līdzfinansējums: Struktūrfonda finansējuma apjoms par vienas piekrastes zvejnieku grupas integrētā kolektīvā projekta ieviešanu tiek segts no ZVFI līdzekļiem 80 % apmērā, no valsts budžeta līdzekļiem - 20 % apmērā.
2. Atbilstības kritēriji
2.1. Struktūrfonda projektu iesniedzējs
Pasākuma "Piekrastes zvejas attīstība, sociāli ekonomiskie pasākumi, atbalsts zvejas aktivitāšu pagaidu pārtraukšanai un citas finansiālas kompensācijas, jaunu noieta tirgu apgūšanas veicināšana un atbalsts ražotāju organizācijām" aktivitātes "Piekrastes zvejas attīstība" projekta iesniedzējs ir piekrastes zvejnieku grupa, kas saņēmusi finansējumu par jau ieviestu projektu pasākumā "Flotes atjaunošana un zvejas kuģu modernizēšana" un pasākuma "Zvejas un akvakultūras produktu apstrādes un mārketinga, zvejas ostu aprīkojuma un akvakultūra" aktivitātēs "Zvejas ostu aprīkojuma attīstība" un "Zvejas un akvakultūras produktu apstrādes un mārketinga attīstība".
Uz finansējumu nevar pretendēt persona, kas: · pasludināta par maksātnespējīgu, atrodas likvidācijas procesā, saimnieciskā darbība ir apturēta vai pārtraukta vai ir uzsākta tiesvedība par darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu; · ar spēkā esošu lēmumu, kuru nav iespējams pārsūdzēt augstākajā tiesas instancē, atzīta par vainīgu krāpšanā, kukuļošanā, komerciālajā uzpirkšanā, kā arī noziedzīgas organizācijas izveidošanā, vai iesaistīšanos noziedzīgās organizācijās, vai citās nelikumīgās darbībās, kuru rezultātā skartas Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses un sodāmība nav dzēsta vai noņemta. · sakarā ar spēkā esošu lēmumu ir atzīta par vainīgu nodarījumā saistībā ar savu profesionālo darbību un sodāmība nav dzēsta vai noņemta. · nav izpildījusi pienākumus saistībā ar nodokļu maksājumiem un ir nodokļu parādi Latvijā vai citā valstī, kur ir reģistrēta; · nav izpildījusi pienākumus saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un ir valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi Latvijā vai citā valstī, kur ir reģistrēta; · pārkāpusi līguma nosacījumus, nepildot līguma saistības, kas slēgts ar LAD vai citu līgumslēdzēju institūciju Eiropas Kopienas finansējuma ietvaros; · vainojama informācijas sagrozīšanā saistībā ar iesniedzamo informāciju, kas ir priekšnosacījums dalībai projektu konkursā; · centusies iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības (konfidenciālu) informāciju vai ar krimināli vai administratīvi sodāmām darbībām ietekmēt vērtēšanas komisiju vai līgumslēdzēju institūciju projektu konkursu vērtēšanas gaitā.
2.2. Projekts
Šīs aktivitātes projekti var tikt ieviesti visā valsts teritorijā.
Maksimālais projektu skaits vienam projekta iesniedzējam: Aktivitātes ietvaros maksimālais projektu skaits vienam projekta iesniedzējam šajā programmēšanas periodā nav ierobežots.
Projektu ieviešanas periods: Aktivitātes ietvaros kompensācija tiek izmaksāta pēc līguma ar LAD noslēgšanas.
Iesniedzamie dokumenti: Dokumentus nepieciešams iesniegt kopā ar projekta iesniegumu, un nepieciešamie dokumenti ir uzskaitīti iesnieguma formā.
2.3. Izmaksas
Struktūrfonda finansējums tiek piešķirts tikai par projekta iesniegumā ietvertajām šajās vadlīnijas noteiktajām izmaksām.
2.3.1. Attiecināmās izmaksas: Kompensācijas piekrastes zvejas kuģu īpašnieku vai zvejnieku (vismaz 3) grupai par ieviestiem integrētiem kolektīviem projektiem šādās jomās (saskaņā ar Padomes Regulas Nr. 2792/1999 11.pantu; Programmas papildinājumu): 1. Kuģošanas drošības iekārtu iegāde, higiēnas, produkcijas kvalitātes un darba apstākļu uzlabošana. 2. Selektīvāku zvejas paņēmienu ieviešana. 3. Nozvejoto zivju izkraušanas un uzglabāšanas apstākļu nodrošināšana, zivju izsoles tirgu vietu veidošana. 4. Nozvejoto zivju apstrādes organizēšana. 5. Piestātņu un molu būvniecība un atjaunošana, laipu, slīpsliedņu, vinču izveidošana. 6. Zvejas aprīkojuma uzglabāšanas vietu ierīkošana piekrastes zvejnieku vajadzībām.
2.3.2. Neattiecināmās izmaksas: § Izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar Padomes Regulām Nr. 1685/2000 un Nr. 448/2004.
3. Pieteikšanās kārtība
3.1. Projekta dokumentu iesniegšana
Informācija par pieteikšanos uz Vienotā programmdokumenta Programmas papildinājuma pasākumiem būs publicēta laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un citos lielākajos laikrakstos, kā arī LAD mājas lapā (www.lad.gov.lv). Projekta iesnieguma veidlapas var saņemt attiecīgajā LAD RLP vai Centrālajā aparātā. Projekta iesnieguma veidlapā uzrādītajai informācijai jābūt latviešu valodā un datorrakstā. Labojumi ir pieļaujami, un pie labotā ir jābūt projekta iesniedzēja parakstam un datumam, kad labojums veikts. Projekta iesniegums ir jāiesniedz 2 eksemplāros un iesnieguma elektroniskā versija disketē vai diskā (projekta iesniedzēja atbildība ir uzglabāt pie sevis identisku projekta iesnieguma eksemplāru). Pavaddokumenti jāpievieno vienā eksemplārā. Projekta iesniegumi jāiesniedz LAD Centrālajā aparātā personiski. Projekta iesniegums jāiesniedz LAD Centrālajā aparātā Republikas laukumā 2, Rīga LV-1981. Citā veidā (pa faksu vai e-pastu) vai uz citu adresi nosūtīti projekta iesniegumi tiks noraidīti.
3.2. Termiņš
Projekta iesniegumu pieņemšana tiks uzsākta pēc LAD oficiāla paziņojuma laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". Projekta iesniegumi tiks pieņemti visu gadu un apkopoti izvērtēšanai vienreiz mēnesī uz 15. datumu līdz pieejamo finanšu resursu izlietojumam. Projektu iesniegumu pieņemšana tiks pārtraukta pēc LAD paziņojuma laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
3.3. Informācija
Neskaidrību gadījumā informāciju par programmas nosacījumiem var saņemt attiecīgajā RLP vai Centrālajā aparātā vai LAD mājas lapā www.lad.gov.lv. Aktuālākie jautājumi un atbildes uz tiem tiks publicētas Finanšu ministrijas izveidotajā mājas lapā internetā: www.esfondi.lv
4. Vērtēšana un atlase
4.1. Administratīvā atbilstība
Saņemto projekta iesniegumu izskatīs LAD. Administratīvās atbilstības mērķis ir pārbaudīt, vai projekta iesniegums ir pilnīgs un virzāms tālākai izvērtēšanai. Ja struktūrfonda projekta iesniegums neatbilst projekta iesnieguma administratīvajiem kritērijiem (1.tabula), LAD ir tiesīgs vienu reizi rakstveidā pieprasīt papildus informāciju projekta iesnieguma precizēšanai (saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu likuma 22.p.). Pieprasītā informācija projekta iesniedzējam ir jāiesniedz 5 darba dienu laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas. Šīs informācijas neiesniegšanas gadījumā LAD ir tiesīgs projektu noraidīt. Projekta iesniegumi, kuri neatbilst visiem administratīvās atbilstības kritērijiem, tālāk netiek izvērtēti.
1.tabula Projekta iesnieguma administratīvie vērtēšanas kritēriji
4.2. Projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritēriji
Izvērtējot projekta atbilstību kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (2.tabula), tiek izvērtēta projekta iesniedzēja un projekta iesnieguma atbilstība Vienotā programmdokumenta, Programmas papildinājuma, Eiropas Savienības un Latvijas normatīvo aktu prasībām. Ja izvērtējot atbilstību kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, trūkst informācija vai tā ir neskaidra, LAD var pieprasīt projekta iesniedzējam iesniegt trūkstošo informāciju vai skaidrojumu. Ja tiek konstatēta projekta iesniedzēja vai projekta iesnieguma neatbilstība kvalitātes vērtēšanas kritērijiem projekts ir noraidāms.
2.tabula Projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritēriji
4.3. Projekta iesnieguma specifiskie vērtēšanas kritēriji Projekta izvērtēšanā tiek piemēroti arī sekojoši projekta iesnieguma specifiskie vērtēšanas kritēriji (3.tabula).
3.tabula Projekta iesnieguma specifiskie vērtēšanas kritēriji
4.4. Lēmuma pieņemšana un rezultātu paziņošana
Lēmums par struktūrfonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu tiek pieņemts 12 mēnešu laikā pēc attiecīgā iesnieguma iesniegšanas. Galīgo lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu LAD pieņem pēc pozitīva atzinuma saņemšanas par saskaņoto projektu sarakstu no ZVFI Vadības komitejas. Pēc galīgā lēmuma pieņemšanas LAD izsūta paziņojumu projekta iesniedzējam. Pēc paziņojuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu saņemšanas tiek slēgts līgums starp projektu iesniedzēju un LAD, pēc kura noslēgšanas projekta iesniedzējs var uzsākt projekta ieviešanu. Lēmums par struktūrfonda projekta iesnieguma noraidīšanu var tikt pieņemts šādu iemeslu dēļ: · Projekts neatbilst programmas kritērijiem; · Projekts arī pēc precizēšanas neatbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem; · Projekts neatbilst jebkuram no kvalitātes vērtēšanas kritērijiem; · Projekts neatbilst citiem struktūrfonda finansējuma saņemšanas nosacījumiem; · Ja pasākuma kopējais finansējums ir iztērēts; · Ja ZVFI Vadības komiteja par projektu sniegusi negatīvu atzinumu. Lēmums par iesnieguma noraidīšanu ir galīgs, bet projekta iesniedzējs ir tiesīgs iesniegt sūdzību.
4.5. Projekta iesniedzēja atbildība
Iesniedzot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs projekta iesniegumā ar savu parakstu apliecina, ka: 1) šī projekta finansēšanai nav saņēmis Latvijas Republikas atbalstu vai Eiropas Savienības fondu (piemēram, SAPARD, PHARE, Pirmsiestāšanās finansu instruments (turpmāk - ISPA), ZVFI, ELVGF, ERAF, ESF) līdzfinansējumu vai cita veida valsts līdzekļus; 2) ir iepazinies ar struktūrfondu finansējumu saņemšanas nosacījumiem, t.sk. VPD, PP un Eiropas Komisijas un Eiropas Padomes Regulās Nr. 1260/1999, Nr. 1685/2000; Nr. 448/2004, Nr. 1159/2000, Nr. 1263/1999, Nr. 2792/1999, Nr. 2369/2002, Nr. 1451/2001, Nr. 179/2002, Nr. 1421/2004, kā arī ar Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un projekta ieviešanas gaitā apņemas tos ievērot; 3) glabā identisku projekta iesniegumu; 4) apņemas glabāt un nepieciešamības gadījumā uzrādīt visu ar projektu un tā ieviešanu un uzraudzību saistīto dokumentāciju un informāciju (projekta iesniegums ar pavaddokumentiem, struktūrfondu pieprasījums un ar to saistītā dokumentācija, atskaites par projekta ieviešanu, projekta iesniedzēja finansiālās darbības dokumenti u.c.), kā arī piekrīt kontrolēm, kuras saistībā ar projektu un tā ieviešanu un uzraudzību veiks Latvijas vai Eiropas Savienības institūciju (LAD, Eiropas Komisija u.c.) pārstāvji pirms projekta apstiprināšanas, projekta ieviešanas laikā un 5 gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas; 5) dokumentos sniegtā informācija ir patiesa. Projekta iesniedzējs ir informēts, ka nepatiesu ziņu sniegšanas gadījumā tiek izslēgts no struktūrfondu finansējuma saņēmēju loka līdz 2 gadiem; 6) nav pasludināts par maksātnespējīgu, neatrodos likvidācijas procesā, saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta vai nav uzsākta tiesvedība par darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu; 7) nepastāv spēkā esošs lēmums, kuru nav iespējams pārsūdzēt augstākajā tiesas instancē, ar ko projekta iesniedzējs atzīts par vainīgu krāpšanā, kukuļošanā, komerciālajā uzpirkšanā, kā arī noziedzīgas organizācijas izveidošanā, vai iesaistīšanos noziedzīgās organizācijās, vai citās nelikumīgās darbībās, kuru rezultātā skartas Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses un sodāmība nav dzēsta vai noņemta; 8) sakarā ar spēkā esošu lēmumu nav atzīts par vainīgu nodarījumā saistībā ar savu profesionālo darbību un sodāmība nav dzēsta vai noņemta; 9) ir izpildījis pienākumus saistībā ar nodokļu maksājumiem un nav nodokļu parādi Latvijā vai citā valstī, kur ir reģistrēts; 10) ir izpildījis pienākumus saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un nav valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi Latvijā vai citā valstī, kur ir reģistrēts; 11) nav pārkāpis līguma nosacījumus, nepildot līguma saistības, kas slēgts ar LAD vai citu līgumslēdzēju institūciju Eiropas Kopienas finansējuma ietvaros; 12) nav sniedzis apzināti nepatiesu informāciju (ziņas) kā arī nav slēpis informāciju (ziņas) saistībā ar projektu; 13) nav centies iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības (konfidenciālu) informāciju vai ar krimināli vai administratīvi sodāmām darbībām ietekmēt vērtēšanas komisiju vai līgumslēdzēju institūciju projektu konkursu vērtēšanas gaitā.
Ja tiks konstatēts, ka projekta iesniedzējs apzināti vai nolaidības dēļ sniedzis nepatiesas ziņas, projekta iesniedzējam tiks liegta iespēja saņemt struktūrfondu finansējumu līdz 2 gadiem. Attiecīgos gadījumos LAD vērsīsies tiesībsargājošās institūcijās.
4.6. Struktūrfonda finansējuma saņemšanas nosacījumi
1. Struktūrfonda finansējumu piešķir, pamatojoties uz piekrastes zvejnieku grupas pilnvarotā pārstāvja apņemšanos un sniegtajām ziņām, kas ierakstītas iesnieguma formā un vēlāk oficiālajā sarakstē starp pilnvaroto personu un LAD. Šīm ziņām ir jābūt patiesām, jo nepatiesas informācijas sniegšana draud ar dažāda veida soda sankcijām. 2. Struktūrfonda pieprasījumus ir jāiesniedz uz attiecīgajām veidlapām. Ja šī prasība netiek ievērota, pieprasījums netiks pieņemts. 3. Struktūrfonda pieprasījumus ir jāiesniedz saskaņā ar laika grafiku, kas norādīts līgumā starp LAD un struktūrfonda finansējuma saņēmēju. Atkāpes no saskaņotā laika grafika un pieprasījuma summas ir pieļaujamas tikai tad, ja par šādām izmaiņām tiek saņemta rakstiska LAD atļauja. 4. Ja par projektu tiek sniegtas ziņas plašākai sabiedrībai, obligāti ir jānorāda Eiropas Savienības un Latvijas loma projekta līdzfinansēšanā. 5. Kompensācija tiks pārskaitīta piekrastes zvejnieku grupas pilnvarotam pārstāvim pēc līguma noslēgšanas ar LAD.
4.7. Sūdzību izskatīšanas kārtība
Struktūrfonda projekta iesniedzējs var iesniegt sūdzību Lauku atbalsta dienesta likuma 13.pantā noteiktajā kārtībā. 5. Projekta ieviešanas nosacījumi Pēc lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu un finansējuma piešķiršanu projekta ieviešanai LAD Centrālais aparāts slēdz līgumu ar struktūrfonda finansējuma saņēmēju par projekta ieviešanu. Šajā līgumā tiek atrunātas līgumslēdzēju pušu tiesības, pienākumi un atbildība, kā arī kārtība un nosacījumi, kas jāievēro, lai saņemtu ZVFI finansējumu, tajā skaitā: § struktūrfonda finansējuma saņēmēja atbildība par projektā ietverto aktivitāšu ieviešanu līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā; § projekta finansējuma nosacījumi - projekta kopējais finansējums un kopējās attiecināmās izmaksas, kā arī finansējuma avoti (valsts budžets un ZVFI finansējums); § izmaksu tāme, saskaņā ar kuru struktūrfonda finansējuma saņēmējam nosaka no fonda līdzekļiem kompensējamā finansējuma apmēru; § sankcijas un rīcība gadījumos, kad tiek atklāts pārkāpums saistībā ar projekta ieviešanu un neatbilstību. Projekta ieviešanas un uzsākšanas datums ir līguma starp LAD un struktūrfonda finansējuma saņēmēju noslēgšanas datums. Kompensācijas saņemšanai LAD Centrālā aparāta Atbalsta departamentā 5 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas jāiesniedz Struktūrfonda pieprasījuma forma saskaņā ar noslēgtā līguma pielikumu. Ja struktūrfonda finansējuma saņēmējs noteiktajos termiņos nav iesniedzis minētos dokumentus, LAD izsūta paziņojumu ar atgādinājumu par dokumentu iesniegšanu 10 darba dienu laikā no paziņojuma nosūtīšanas dienas. Ja struktūrfonda finansējuma saņēmējs pēc paziņojuma saņemšanas norādītajā laikā dokumentus neiesniedz, LAD izskata jautājumu par saistību pārtraukšanu ar struktūrfonda finansējumu saņēmēju. Struktūrfonda finansējuma saņēmējs uzglabā visu ar projektu saistīto dokumentāciju, 5 gadus pēc projekta pabeigšanas, kā arī nodrošina Eiropas Komisijai un kompetentajām Latvijas institūcijām pieeju šai dokumentācijai. Struktūrfonda finansējuma saņēmējs nodrošina, ka kompetentajām iestādēm ir iespēja veikt visas nepieciešamās projekta ieviešanas pārbaudes.
[1] Aktivitātes "Piekrastes zvejas attīstība" investīciju joma atbilst Eiropas Komisijas Regulas (EK) Nr. 438/2001 IV pielikuma klasifikācijas kategorijai - 147. Zemkopības ministrs M.Roze
Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 1.augusta noteikumiem Nr.634 Eiropas Savienības struktūrfonda Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta Atklāta projektu iesniegumu konkursa Vienotā programmdokumenta 4.prioritātes "Lauku un zivsaimniecības attīstības veicināšana" 4.11. pasākuma "Piekrastes zvejas attīstība, sociāli ekonomiskie pasākumi, atbalsts zvejas aktivitāšu pagaidu pārtraukšanai un citas finansiālas kompensācijas, jaunu noieta tirgu apgūšanas veicināšana un atbalsts ražotāju organizācijām" 4.11.1. aktivitātes "Piekrastes zvejas attīstība" Projekta iesniegums
Apliecinājums par projekta iesnieguma reģistrēšanu:
A. VISPĀRĒJĀ DAĻA A.1. Aizpilda, ja projekta iesniedzējs ir fiziskā persona:
Aizpilda, ja projekta iesniedzējs ir juridiska persona
A.2. Projekta iesniedzēja adreses dati un kontaktinformācija
A.3. Bankas rekvizīti
A.4. Kontaktpersona
Aizpilda LAD CA darbinieks: A.5.
PIEKRASTES ZVEJNIEKU INTEGRĒTO KOLEKTĪVO PROJEKTOS: A.6. Informācija par zvejnieku grupas dalībniekiem Aizpilda, ja zvejnieku grupas dalībnieks ir fiziska persona
Aizpilda, ja zvejnieku grupas dalībnieks ir juridiska persona
B. INFORMĀCIJA PAR PROJEKTU B.1.
B.2.
B.3.
B.4.
B.5.
B.6.
B.7.
B.8.
B.9.
B.10.
B.11.
B.12.
B.13.
* - veicams, ja saistītā projekta privātā finansējuma summa pārsniedz Ls 105 420,60 C. PAVADDOKUMENTI C.1. Iesniedzamie dokumenti:
* - Projekta iesniedzējs ir tiesīgs neiesniegt šo dokumentu. Šajā gadījumā jāiesniedz pilnvara LAD šīs izziņas saņemšanai attiecīgajā valsts pārvaldes iestādē. LAD to iegūs administratīvajā procesa noteiktajā kārtībā un termiņā. C.2.
D. PROJEKTA IESNIEDZĒJA DEKLARĀCIJA Ar savu parakstu apliecinu, ka:
Ja tiks konstatēts, ka esat apzināti vai nolaidības dēļ sniedzis nepatiesas ziņas, Jums tiks liegta iespēja saņemt struktūrfondu finansējumu līdz 2 gadiem. Attiecīgajos gadījumos LAD vērsīsies tiesībsargājošās institūcijās.
Projekta iesniedzēja paraksts un paraksta atšifrējums __________________________________________ Zemkopības ministrs M.Roze
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par atklāta projektu iesniegumu konkursa "Piekrastes zvejas attīstība" vadlīnijām
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|