Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta rīkojums Nr.505 Rīgā 2006.gada 5.jūlijā (prot. Nr.35 19.§) Par Latvijas tūrisma attīstības programmu 2006.-2008.gadam
1. Apstiprināt Latvijas tūrisma attīstības programmu 2006.-2008.gadam (turpmāk - programma). 2. Noteikt Ekonomikas ministriju par atbildīgo institūciju programmas ieviešanā. 3. Ekonomikas ministrijai katru gadu līdz 1.jūnijam iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā pārskatu par tūrisma attīstību Latvijā. Minētais pārskats vienlaikus ir informatīvais ziņojums par programmas ieviešanu. 4. Programmas īstenošanu 2006.gadā nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu turpmākajos gados skatīt vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot valsts budžeta projektu kārtējam gadam. Ministru prezidents A.Kalvītis Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
(Ministru kabineta 2006.gada 5.jūlija rīkojums Nr.505) Latvijas tūrisma attīstības programmas 2006.-2008.gadam kopsavilkums Latvijas tūrisma attīstības programma 2006.-2008.gadam (turpmāk - programma) ir izstrādāta, lai nodrošinātu Latvijas Tūrisma attīstības politikas pamatnostādnēs 2004.-2008.gadam (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2004.gada 11.augusta rīkojumu Nr.559 "Par Latvijas Tūrisma attīstības politikas pamatnostādnēm", grozījumi ar Ministru kabineta 2005.gada 21.aprīļa rīkojumu Nr.253 "Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 11.augusta rīkojumā Nr.559 "Par Latvijas Tūrisma attīstības politikas pamatnostādnēm"'') noteikto mērķu sasniegšanu. Programma izstrādāta saskaņā ar Deklarācijas par Aigara Kalvīša vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību Ekonomikas sadaļas 27.punktu - izstrādāt tūrisma attīstības stratēģiju gan reģionos, gan valstī kopumā, kā arī citiem politikas plānošanas dokumentiem. Latvijā viena no visstraujāk
augošajām nozarēm ir tūrisma nozare - tās pieauguma tempi pēdējos
gados ir bijuši ievērojami augstāki nekā iekšzemes kopproduktam
(IKP). 2005.gadā Latvijā tūrisma nozares īpatsvars IKP bija
1,8 % (2001.g. - 1,4 %). Ņemot vērā tūrisma nozares
straujo dinamiku, šīs nozares pievienotā vērtība ir pieaugusi no
52,1 milj. latu (2000.gadā) līdz Programmas galvenais mērķis ir 2006.-2008.gadā nodrošināt tūrisma nozares pievienotās vērtības ikgadējo pieaugumu 10 %-15 % apmērā un tūrisma nozares īpatsvara IKP pieaugumu 20 % gadā (faktiskajās cenās). Programmas apakšmērķi: 1. Veicināt Latvijas kā tūristu galamērķa atpazīstamību, palielinot Latvijas tūrisma tirgus daļu mūsu valsts tūrisma tirgū un panākot ceļotāju (tūristu) atkārtotu atgriešanos Latvijā. 2. Veicināt tūrisma komercdarbības attīstību, panākot līdzsvarotu un tūrisma pieprasījumam atbilstošu tūrisma infrastruktūras, tūrisma pakalpojumu un tūrisma produktu attīstību. 3. Veicināt sadarbības attīstību tūrisma jomā, panākot tūrisma nozares valsts institūciju, pašvaldību un sabiedrisko organizāciju kapacitātes (rīcībspējas) uzlabošanos. Atbilstoši Latvijas Tūrisma attīstības politikas pamatnostādnēs 2004.-2008.gadam noteiktajiem rīcības virzieniem programmā ir iekļauti horizontāli tūrisma attīstību veicinoši pasākumi: Latvijas kā atšķirīga, droša un atpazīstama tūristu galamērķa pozicionēšana, ienākošā un vietējā tūrisma attīstība un sadarbības veicināšana. Lai sasniegtu tūrisma attīstības politikas mērķus, nepieciešams īstenot pasākumus visos noteiktajos rīcības virzienos. Atbilstoši 1.rīcības virzienam (Latvijas kā atšķirīga, droša un atpazīstama tūristu galamērķa pozicionēšana) programma paredz īstenot tūrisma tirgus izpētes pasākumus, kas ļaus noteikt jaunus darbības virzienus, stiprināt Latvijas tūrisma tēlu un palielināt atpazīstamību, kā arī noteiks mārketinga un sabiedrisko attiecību pasākumus prioritārajos tūrisma tirgos. Programmas 2.rīcības virziena (ienākošā un vietējā tūrisma attīstība) pasākumi vērsti uz to, lai vienlaikus tiktu attīstīta tūrisma komercdarbība komerciāli aktīvos reģionos, uzturot esošo attīstības progresu, kā arī lai tūrisms tiktu attīstīts un izmantots kā reģionālās attīstības un ilgtspējīgas attīstības instruments. Tas nozīmē - tūrisma komercdarbībai labvēlīgas vides nodrošināšana, tūrisma infrastruktūras uzlabošana, daudzveidīgu produktu un pakalpojumu attīstības veicināšana, e-komercijas sasniegumu izmantošana tūrisma nozares attīstībai, kvalitātes un citu brīvprātīgu sistēmu, sertifikātu, zīmolu ieviešanas veicināšana kvalitātes nodrošināšanai, tūrisma izglītības un izpētes uzlabošanas veicināšana. Atbilstoši 3.rīcības virzienam (sadarbības veicināšana) programmā izvirzītas prioritārās sadarbības jomas - jaunu, inovatīvu un starpsezonālu, kā arī tradicionālu tūrisma produktu un tūristu galamērķu mārketings, jaunu tūrisma produktu, pakalpojumu un ar tiem saistītās tūrisma infrastruktūras attīstība, tūrisma attīstības sadarbības tīklu izveide un attīstība, informētības un labākās prakses pārņemšanā tūrisma attīstības, izglītības, izpētes un statistikas jautājumos, kā arī daudzveidīgu finansēšanas avotu un veidu pieejamības veicināšana tūrisma nozares institūcijām un sabiedriskajām organizācijām. Programmas uzdevumu izpilde noteikta laikposmā no 2006.gada līdz 2008.gadam. Finansējums attiecīgo uzdevumu veikšanai ir norādīts kā triju gadu laikā nepieciešamais finansējuma apjoms. 2007.-2008.gadā nepieciešamais finansējums (5310,0 tūkst. latu un 7970,0 tūkst. latu) ir norādīts indikatīvi, izvērtējot uz attiecīgo uzdevumu izpildi vērsto pasākumu aptuvenās izmaksas, un var būt atšķirīgs pa gadiem, ņemot vērā attiecīgā uzdevuma izpildes un izvēlēto aktivitāšu specifiku. 2006.gadā ministrijas un institūcijas programmu īsteno pieejamo budžeta līdzekļu ietvaros - kopumā 1226771 lats (1031654 lati - valsts budžeta programma 30.00.00 "Tūrisma politikas ieviešana", 195117 latu - citas valsts budžeta programmas), kas atšķiras no pamatnostādnēs noteiktā 2006.gada finansējuma apjoma (3,12 milj. latu) tūrisma attīstības politikas mērķu sasniegšanai. Nepalielinoties valsts budžeta, Eiropas Savienības līdzfinansējuma un privāto investīciju apjomam tūrisma attīstībā, ir risks nesasniegt pamatnostādnēs noteiktos mērķus. Programmas ieviešanas vadību, koordināciju, pārraudzību un izvērtēšanu veic Ekonomikas ministrija. Par katra atsevišķa konkrēta pasākuma ieviešanu un tā efektivitātes izvērtēšanu ir atbildīga attiecīgā izpildinstitūcija. Atbilstoši Latvijas Tūrisma attīstības politikas pamatnostādnēs noteiktajam Ekonomikas ministrija katru gadu izstrādā un iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā Tūrisma attīstības rīcības plānu, kurā paredz konkrētus pasākumus pamatnostādnēs un programmā noteikto mērķu sasniegšanai. Katru gadu Ekonomikas ministrija sagatavo un iesniedz Ministru kabinetā pārskatu par tūrisma attīstību Latvijā. Minētais pārskats vienlaikus ir informatīvs ziņojums par programmas ieviešanu. Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Latvijas tūrisma attīstības programmu 2006.-2008.gadam
Statuss:
Spēkā esošs
|