Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ministru kabineta 2018. gada 4. septembra noteikumus Nr. 560 "Valsts pētījumu programmu projektu īstenošanas kārtība". Ministru kabineta noteikumi Nr.443
Rīgā 2006.gada 30.maijā (prot. Nr.30 8.§) Valsts pētījumu programmu pieteikšanas, ekspertīzes un finansēšanas kārtība
Izdoti saskaņā ar Zinātniskās darbības likuma 35.panta otro daļu
1. Noteikumi nosaka valsts pētījumu programmu (turpmāk — programma) pieteikšanas, ekspertīzes un finansēšanas kārtību. 3. Programmas īstenošanai nepieciešamo konkursu organizēšanu, programmas iesniegšanu un vērtēšanu administratīvi nodrošina Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk — ministrija). 4. Ministrija izveido programmu vērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija). Komisijas sastāvā iekļauj ministrijas, ar prioritārajiem virzieniem zinātnē saistīto nozaru ministriju, Latvijas Zinātnes padomes (turpmāk – padome) un Latvijas Zinātņu akadēmijas pārstāvjus. Bez balsstiesībām komisijas sastāvā iekļauj Studiju un zinātnes administrācijas (turpmāk – administrācija) pārstāvi. (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 6. Komisijas sēdes vada komisijas priekšsēdētājs. Komisijas priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda komisijas priekšsēdētāja vietnieks. (Grozīts ar MK 12.11.2013. noteikumiem Nr.1312) 7. Komisijas priekšsēdētājs komisijas sēdes sasauc, kad tas ir nepieciešams, nosūtot komisijas locekļiem rakstisku uzaicinājumu. Uzaicinājums satur izskatāmā jautājuma būtības izklāstu un sēdes organizēšanas nepieciešamības pamatojumu. 8. Par kārtējās komisijas sēdes laiku un vietu komisijas priekšsēdētājs paziņo ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms komisijas sēdes. 9. Komisijas sēdes darba kārtību un materiālus komisijas sēdē izskatāmajos jautājumos sagatavo sekretariāts. Komisijas priekšsēdētājs apstiprina sēdes darba kārtību. Komisijas sekretariāts ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms komisijas sēdes nosūta komisijas locekļiem komisijas sēdes darba kārtību, kā arī materiālus komisijas sēdē izskatāmajos jautājumos. Izņēmuma gadījumā komisijas sekretariāts var nosūtīt komisijas locekļiem komisijas sēdes darba kārtību, kā arī materiālus komisijas sēdē izskatāmajos jautājumos īsākā laikposmā, bet ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms komisijas sēdes. Par izsūtīto materiālu saņemšanas brīdi uzskata to elektronisko kopiju ienākšanas laiku saņēmēja serverī. 10. Komisijas locekļiem ir tiesības ierosināt papildu jautājuma izskatīšanu, iesniedzot komisijas priekšsēdētājam rakstisku iesniegumu ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms komisijas sēdes. 11. Komisijas priekšsēdētājs izvērtē iesniegumu, kas iesniegts šo noteikumu 10.punktā minētajā kārtībā, un lemj par papildu jautājuma iekļaušanu komisijas sēdes darba kārtībā. Par papildu jautājuma iekļaušanu komisijas sēdes darba kārtībā sekretariāts elektroniski informē komisijas locekļus ne vēlāk kā divas darbdienas pirms komisijas sēdes. (Grozīts ar MK 12.11.2013. noteikumiem Nr.1312) 12. Komisijas sēdēs, kurās izskata jautājumu par atbalstāmajiem vai noraidāmajiem programmu projektiem, komisijas locekļi izvērtē iespējamo interešu konfliktu. Ja interešu konflikta nav, attiecīgais komisijas loceklis paraksta sekretariāta sagatavotu objektivitātes un informācijas neizpaušanas deklarāciju. Ja pastāv interešu konflikts, attiecīgajam komisijas loceklim nav balsstiesību par konkrētā eksperta apstiprināšanu vai par konkrēto atbalstāmo vai noraidāmo programmu. (Grozīts ar MK 09.12.2008. noteikumiem Nr.1007) 13. Komisija ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās komisijas priekšsēdētājs un ne mazāk kā divas trešdaļas no komisijas locekļiem. 14. Komisija lēmumu pieņem, komisijas balsstiesīgajiem locekļiem savstarpēji vienojoties. Ja vienošanās nav panākta, komisija lēmumu pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss. 15. Ja komisija nevar pieņemt lēmumu, jautājuma izskatīšanu pārceļ uz nākamo komisijas sēdi un uzdod sekretariātam nodrošināt nepieciešamo papildu informāciju. 16. Komisija lēmumu par jautājumiem, kas nav iekļauti komisijas sēdes vai komisijas ārkārtas sēdes darba kārtībā, var pieņemt arī rakstiskas procedūras veidā. 17. Lēmuma pieņemšanas rakstisko procedūru īsteno šādi: 17.1. komisijas priekšsēdētājs nosūta komisijas locekļiem sekretariāta sagatavoto lēmumprojektu, kā arī lēmuma pieņemšanai nepieciešamos materiālus; 17.2. komisijas locekļi triju darbdienu laikā pēc lēmumprojekta saņemšanas pa elektronisko pastu rakstiski paziņo iebildumus vai priekšlikumus par lēmumprojektu; 17.3. ja par lēmumprojektu ir iebildumi vai priekšlikumi, sekretariāts sagatavo izziņu par komisijas locekļu atzinumos sniegtajiem iebildumiem un priekšlikumiem, komisijas priekšsēdētāja viedokli par tiem (norādot, vai attiecīgais iebildums vai priekšlikums ir ņemts vērā vai noraidīts), kā arī par precizēto lēmumprojektu un nosūta izziņu komisijas locekļiem; 17.4. komisijas locekļi triju darbdienu laikā pēc izziņas saņemšanas dienas pa elektronisko pastu rakstiski paziņo iebildumus vai priekšlikumus par precizēto lēmumprojektu. Komisijas priekšsēdētājs izvērtē iebildumus un priekšlikumus un pieņem galīgo lēmumu par iebildumu un priekšlikumu iekļaušanu lēmumprojektā; 17.5. ja iebildumi un priekšlikumi nav saņemti norādītajā termiņā, lēmumu uzskata par pieņemtu; 17.6. sekretariāts sagatavo lēmumprojektu. Lēmumprojektu paraksta komisijas priekšsēdētājs un komisijas sekretārs. Parakstīto lēmumu sekretariāts nosūta komisijas locekļiem divu darbdienu laikā pēc tā parakstīšanas; 17.7. pēc komisijas priekšsēdētāja ierosinājuma komisijas locekļi lemj par lēmuma rakstisko procedūru citos termiņos. 18. Komisijas sēdes protokolē komisijas sekretārs. Komisijas sēdes protokolā norāda komisijas sēdes locekļus, kuri piedalījušies sēdē, darba kārtību, pieņemtos lēmumus, kā arī izteiktos viedokļus un balsojuma rezultātu. 19. Komisijas sēdes protokola projektu sagatavo sekretariāts un ne vēlāk kā divu darbdienu laikā pēc komisijas sēdes nosūta komisijas locekļiem. Par komisijas sēdes protokola projekta saņemšanas brīdi uzskata tā elektroniskās kopijas ienākšanas laiku saņēmēja serverī. 20. Komisijas locekļi divu darbdienu laikā pēc protokola projekta nosūtīšanas rakstiski paziņo iebildumus vai priekšlikumus par protokola projektu. Komisijas priekšsēdētājs izvērtē iebildumus un priekšlikumus un lemj par komisijas sēdes protokola precizēšanu. Ja iebildumi un priekšlikumi nav saņemti norādītajā termiņā, protokolu uzskata par apstiprinātu. 21. Apstiprināto komisijas sēdes protokolu paraksta komisijas priekšsēdētājs un komisijas sekretārs. 24. Programmu mērķu un uzdevumu definēšanai ministrija izsludina priekšlikumu konkursu, publicējot par to paziņojumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un laikrakstā "Zinātnes Vēstnesis", kā arī ministrijas un padomes mājaslapā. Priekšlikumu konkursā var piedalīties zinātnieki, zinātnieku grupas, zinātniskās institūcijas un valsts institūcijas, kā arī komersanti, biedrības un nodibinājumi, iesniedzot ministrijā iesniegumu valsts pētījumu programmu priekšlikumu konkursam (1.pielikums). (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 24.1 Iesniegtos priekšlikumus apkopo komisijas izveidota darba grupa katrā prioritārajā zinātnes virzienā. Darba grupā piedalās komisijas locekļi, ja nepieciešams, pieaicinot attiecīgās nozares pārstāvjus un ekspertus. Darba grupas locekļu skaitu un sastāvu apstiprina komisija. Darba grupa lēmumu pieņem, tās locekļiem savstarpēji vienojoties. Darba grupas pieņemtajiem lēmumiem ir ieteikuma raksturs. Ja vienošanās nav panākta, komisija lēmumu pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Priekšlikumi vērtējami ar “jā” vai “nē” saskaņā ar šādiem kritērijiem: 24.11. vai priekšlikums atbilst prioritārajam virzienam zinātnē; 24.12. vai priekšlikuma pamatojumam un paredzamajiem rezultātiem ir zinātniskā un praktiskā nozīmība; 24.13. vai priekšlikums ir novitāte. (MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā, kas grozīta ar MK 12.11.2013. noteikumiem Nr.1312) 25. Komisija pieņem lēmumu par atbalstāmajiem priekšlikumiem un, pamatojoties uz tiem, izstrādā programmu konkursa nolikumu. Nolikumā iekļauj katras programmas mērķus, uzdevumus, minimālo programmas finansējuma apmēru, īstenošanas laiku un atbalstāmās darbības. Ministrija apstiprina konkursa nolikumu un izsludina programmu konkursu, publicējot par to paziņojumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un laikrakstā "Zinātnes Vēstnesis". Konkursa nolikumu publicē ministrijas un padomes mājaslapā. (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 26. Programmai ir vadītājs un izpildītāji. Programmas vadītājs ir zinātnieks, kurš strādā zinātniskajā institūtā, valsts augstskolā vai citā zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētā institūcijā. 27. Programmas vadītājs programmas mērķu īstenošanā iesaista izpildītājus, kuru līdzdalība un uzdevumi izklāstīti programmas projektā (turpmāk — projekts). Izpildītāji ir zinātniskie institūti, valsts augstskolas, komercsabiedrības, kā arī citas zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētas institūcijas. Komercsabiedrības programmu īstenošanā var piedalīties ar savu līdzfinansējumu. 28. Programmas vadītājs iesniedz projektu ministrijā konkursa nolikumā noteiktajā termiņā. Projekts ir saturisks un organizatorisks programmas īstenošanas piedāvājums, kuru atbilstoši komisijas definētajiem programmas mērķiem un uzdevumiem izstrādājis programmas vadītājs kopīgi ar izpildītājiem. Projektu izstrādā laikposmam līdz četriem gadiem, un tam jābūt pēc iespējas detalizētākam, lai varētu izvērtēt programmas vadītāja un programmas īstenošanā iesaistīto izpildītāju kompetenci (2.pielikums). 29. Komisija organizē projekta administratīvās atbilstības, kā arī zinātnisko un tautsaimniecisko ekspertīzi. Projekta ekspertīzi veic atbilstoši vērtēšanas kritērijiem (3.pielikums). 30. Ja projekts neatbilst šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 5. vai 8.punktā minētajiem administratīvās atbilstības kritērijiem, projektu noraida. Ja projekts neatbilst šo noteikumu 3.pielikuma 3., 4., 6., 7., 9., 10., 11., 12. vai 13.punktā minētajiem administratīvās atbilstības kritērijiem, projektu nosūta programmas vadītājam precizēšanai. Programmas vadītājs 15 darbdienu laikā no projekta nosūtīšanas dienas precizē projektu un atkārtoti iesniedz ministrijā. Ja atkārtotā administratīvās atbilstības ekspertīze ir negatīva vai projektu neiesniedz noteiktajā termiņā, projektu noraida. (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 31. Projekta zinātnisko ekspertīzi veic padome, iesaistot vismaz trīs attiecīgās zinātnes nozares ekspertus, kas nepārstāv programmas izpildē iesaistītās institūcijas. Zinātniskajiem ekspertiem jābūt kvalificētiem attiecīgās zinātnes nozares zinātniekiem un jāatbilst Zinātniskās darbības likumā noteiktajiem ekspertu kvalitātes kritērijiem. 32. Projekta tautsaimniecisko ekspertīzi veic divi attiecīgās nozares eksperti, kas nepārstāv programmas izpildē iesaistītās institūcijas. Ekspertus deleģē attiecīgās nozares asociācija vai konfederācija. Katrs eksperts sagatavo savu vērtējumu par projektu un iesniedz to komisijai. 33. Komisija, pamatojoties uz zinātniskās un tautsaimnieciskās ekspertīzes rezultātiem, pieņem lēmumu par atbalstāmajiem projektiem, to izpildītājiem un piešķiramo finansējumu atbilstoši projektā plānotajām programmas izmaksām. Komisija lēmumu par projekta apstiprināšanu pieņem ar balsu vairākumu. Ja balsis sadalās vienādi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss. (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 33.1 Pamatojoties uz komisijas lēmumu, ministrija iesniedz Ministru kabinetā rīkojuma projektu, kurā norāda programmu nosaukumus, programmu īstenošanas laiku, mērķus un uzdevumus, kā arī programmu vadītājus (turpmāk – Ministru kabineta rīkojums). (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 34. Informāciju par apstiprinātajām programmām ministrija nedēļas laikā no Ministru kabineta rīkojuma spēkā stāšanās dienas publicē ministrijas un administrācijas mājaslapā. (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 35. Līgumu slēgšanu ar programmu vadītājiem un izpildītājiem, programmu finansēšanu un programmu izpildes pārraudzību administratīvi nodrošina administrācija. (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 36. Četru nedēļu laikā no Ministru kabineta rīkojuma spēkā stāšanās dienas administrācija slēdz vienošanos ar programmas vadītāju un izpildītājiem par programmas īstenošanu Ministru kabineta rīkojumā noteiktajā termiņā (turpmāk – vienošanās). Vienošanās nosaka programmas un tās posmu darbu saturu, izpildes termiņus, kā arī pušu tiesības un sasniedzamos rezultātus. Līgumu par programmas posmu izpildi (turpmāk – līgums) administrācija slēdz ar programmas vadītāju un izpildītājiem atsevišķi par katru gadu. Līgumā nosaka posmu darbu saturu, izpildes termiņus, posma izpildes izmaksas un sasniedzamos rezultātus. (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 36.1 Ja programmu izpildes laiks beidzas pirms Ministru kabineta apstiprināto prioritāro zinātnes virzienu termiņa beigām, programmas vadītājam ir tiesības iesniegt ministrijā iesniegumu par programmas izpildes termiņa pagarināšanu (4.pielikums). (MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā) 36.2 Pirms lēmuma pieņemšanas par programmas izpildes laika pagarināšanu komisija nosūta saņemto iesniegumu izvērtēšanai zinātniskajiem un tautsaimnieciskajiem ekspertiem šo noteikumu 29., 31. un 32.punktā minētajā kārtībā. (MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā) 36.3 Komisija, pamatojoties uz zinātniskās un tautsaimnieciskās ekspertīzes rezultātiem, iesniedz ministram priekšlikumu par programmas izpildes laika pagarināšanu un piešķiramā finansējuma apjomu vai par atteikumu pagarināt programmas izpildes laiku. (MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā) 36.4 Ministrija sagatavo rīkojuma projektu par programmas izpildes laika pagarināšanu. Rīkojumu apstiprina Ministru kabinets. (MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā) 36.5 Šo noteikumu 36.4 punktā minētā kārtība neattiecas uz šo noteikumu 45.punktā minēto programmu izpildes laika pagarināšanu līdz Ministru kabineta apstiprināto prioritāro zinātnes virzienu termiņa beigām 2009.gadā. (MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā) 37. Programmas īstenošanai nepieciešamā finansējuma apmēru nosaka atbilstoši projektā plānotajām programmas izmaksām, pamatojoties uz ekspertu vērtējumu par to pamatotību un atbilstību tirgus cenām, pieļaujot procentuālo atšķirību no tirgus salīdzināmās cenas, kas nepārsniedz 10 procentus. (MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā) 38. Programmas īstenošanai nepieciešamā finansējuma apmēru ministrija paredz valsts budžetā kārtējam gadam atbilstoši valsts budžeta programmā “Zinātne” iedalītajiem līdzekļiem un pēc likuma par valsts budžetu kārtējam gadam apstiprināšanas paziņo programmas vadītājam. 39. Ja kārtējā gada valsts budžeta programmā “Zinātne” iedalītais finansējums ir mazāks, nekā paredzēts programmas īstenošanai, finansējums katrai programmai tiek piešķirts proporcionāli samazinātā apmērā, ņemot vērā programmu īstenošanai iedalītā finansējuma kopējo apjomu valsts budžetā. Līgumu slēdz pēc tam, kad atbilstoši finansējuma izmaiņām ir izdarītas izmaiņas programmā (vai tās posmā). Finansējuma izmaiņas administrācija saskaņo ar programmas vadītāju. Izmaiņas var attiekties uz uzdevumu izpildes apjomu, taču nedrīkst būtiski mainīt programmas mērķus, kā arī vairāk par pusi no programmā minētajiem galvenajiem izpildītājiem. (MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā, kas grozīta ar MK 25.06.2009. noteikumiem Nr.592) 40. Pēc programmas (vai tās posma) izpildes programmas vadītājs un izpildītāji kopīgi ar administrāciju atbilstoši līgumā noteiktajam termiņam sastāda programmas (vai tās posma) un programmas ietvaros īstenojamo projektu nodošanas un pieņemšanas aktu. (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 41. Pēc programmas izpildes programmas vadītājs sagatavo izvērstu programmas pārskatu, kurā analizē rezultātus un to praktisko un zinātnisko nozīmi Latvijas tautsaimniecībā. 42. Pēc programmas otrā posma izpildes un programmas izpildes ministrija sadarbībā ar administrāciju organizē programmas rezultātu novērtēšanu, iesaistot tajā ne vairāk kā trīs attiecīgo zinātņu nozaru ekspertus, kas nepārstāv programmas izpildē iesaistītās institūcijas. Ekspertiem jābūt kvalificētiem attiecīgās nozares zinātniekiem. Komisija, pamatojoties uz ekspertīzes rezultātiem, lemj par programmas un tās projektu: 42.1. turpināšanu, pabeigšanu vai finansēšanas pārtraukšanu; 42.2. uzdevumiem nākamajiem posmiem; 42.3. finansējuma apmēru, tai skaitā par finansējuma palielināšanu vai samazināšanu. (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 43. Administrācija, pamatojoties uz līgumu un ministrijas lēmumu par valsts budžeta līdzekļu sadali starp programmām, pārskaita programmu izpildītājiem piešķirto finansējumu, ieskaitot to Valsts kases kontos. (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 44. Visu programmu izpildes nodrošināšanai (piemēram, publicēšanai, šajos noteikumos minētajām ekspertīzēm un uzraudzībai) tiek paredzēti līdzekļi, ne lielāki par vienu procentu no kārtējam gadam ministrijas budžetā programmu finansēšanai iedalītajiem līdzekļiem. 45. Ar Ministru kabineta 2005.gada 20.jūlija rīkojumu Nr.446 “Par Izglītības un zinātnes ministrijas apakšprogrammas 05.12.00 “Zinātnes konkurētspējas veicināšana” pasākumiem un valsts pētījumu programmu finansēšanu 2005.gadā” apstiprināto programmu “Informācijas tehnoloģiju zinātniskā bāze”, “Jaunas zāles un biokorekcijas līdzekļi: konstruēšana, transportformas un darbības mehānisms”, “Modernu funkcionālu materiālu mikroelektronikai, nanoelektronikai, fotonikai, biomedicīnai un konstruktīvo kompozītu, kā arī atbilstošu tehnoloģiju izstrāde”, “Lapu koku audzēšanas un racionālas izmantošanas pamatojums, jauni produkti un tehnoloģijas” un “Letonika: pētījumi par vēsturi, valodu un kultūru” izpildes termiņš tiek pagarināts līdz Ministru kabineta apstiprināto prioritāro zinātnes virzienu termiņa beigām 2009.gadā. (MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā) 46. Ar Ministru kabineta 2010.gada 29.maija rīkojumu Nr.294 "Par valsts pētījumu programmām" apstiprināto programmu "Inovatīvas enerģijas resursu ieguves un izmantošanas tehnoloģijas un zema oglekļa emisiju nodrošināšana ar atjaunojamiem energoresursiem, atbalsta pasākumi vides un klimata degradācijas ierobežošanai", "Inovatīvu daudzfunkcionālu materiālu, signālapstrādes un informātikas tehnoloģiju izstrāde konkurētspējīgiem zinātņu ietilpīgiem produktiem", "Nacionālā identitāte (valoda, Latvijas vēsture, kultūra un cilvēkdrošība)", "Jaunu profilakses, ārstniecības, diagnostikas līdzekļu un metožu, biomedicīnas tehnoloģiju izstrāde sabiedrības veselības uzlabošanai" vai "Vietējo resursu (zemes dzīļu, meža, pārtikas un transporta) ilgtspējīga izmantošana – jauni produkti un tehnoloģijas" izpildes termiņu var pagarināt uz laiku līdz četriem mēnešiem pēc Ministru kabineta apstiprināto prioritāro zinātnes virzienu termiņa beigām. Komisija šādu lēmumu pieņem pēc programmas vadītāja iesnieguma saņemšanas par programmas izpildes termiņa pagarināšanu un programmas īstenošanas rezultātu izvērtēšanas. (MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) Ministru prezidenta vietā — ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Izglītības un zinātnes ministra vietā — īpašu uzdevumu ministre elektroniskās pārvaldes lietās I.Gudele 1.pielikums
Ministru kabineta 2006.gada 30.maija noteikumiem Nr.443 (Pielikums MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā)
1.1. Programmas atbilstība prioritārajam virzienam zinātnē (norāda plānotā pētniecības virziena atbilstību prioritārajam virzienam zinātnē) (obligāti aizpildāmā sadaļa) 1.2. Programmas mērķi (obligāti aizpildāmā sadaļa) 1.3. Programmas uzdevumi 1.4. Programmas pamatojums (apraksta identificētās zinātniskās vai tehnoloģiskās problēmas, to potenciālos risinājumus, ieguvumus un iespējamos pielietojumus) (obligāti aizpildāmā sadaļa) 1.5. Programmas iespējamie izpildītāji (norāda institūcijas, iesaistāmos speciālistus, zinātniekus)
1.6. Sadarbība ar tautsaimniecības nozares partneriem (norāda ieinteresētās institūcijas un iespējamās sadarbības personas)
1.7. Programmas aktivitātes
2.2. Paredzamo rezultātu zinātniskā nozīmība (ne vairāk kā 800 rakstu zīmes) (obligāti aizpildāmā sadaļa) 2.3. Paredzamo rezultātu praktiskā, t.sk. tautsaimnieciskā, nozīmība (ne vairāk kā 800 rakstu zīmes) (obligāti aizpildāmā sadaļa)
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts un "datums" neaizpilda, ja dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
1.1. Programmas nosaukums un nosaukuma saīsinājums (programmas nosaukums ietverams vienā teikumā, īsi un kodolīgi atklājot programmas saturu; programmas nosaukuma saīsinājums ietverams vienā vārdā ) 1.2. Programmas vadītājs
1.11. Programmas aktivitātes
1.12. Plānotie programmas izpildes rezultāti
1.13. Programmas īstenošanas analīze
1.17. Programmas izpildes termiņš
1.18. Programmas īstenošanai nepieciešamais finansējums (euro)
Piezīmes. 1. Infrastruktūras uzturēšanas izdevumi (EKK kodu 2210; 2220;2230 summa) līdz 10 % no kopējās plānotās summas. 2. * Norādīt precīzu izmaksu apmēru. 3. ** Norādīt indikatīvu izmaksu apmēru.
Projekta Nr.____ mērķi Projekta Nr.____ uzdevumi Projektā Nr.____ īstenojamo pasākumu īss apraksts (norādīt, kā plānotās darbības veicinās programmas mērķu sasniegšanu un uzdevumu īstenošanu, raksturot projekta rezultātu zinātnisko un praktisko nozīmību, plānoto vai iespējamo ietekmi uz tautsaimniecību) Projekta Nr.____ rezultātu izplatīšanas un sabiedrības informēšanas stratēģija (raksturot projekta rezultātu izplatīšanas un sabiedrības informēšanas stratēģiju, konkrētus pasākumus, t.sk. plānotās konferences, seminārus, populārzinātniskās publikācijas)
Projektā Nr.____ plānotās aktivitātes un sasniedzamie rezultāti
Projektā Nr.____ plānotie rezultatīvie rādītāji
Piezīmes. 1. * Ailē veidot atzīmi par zinātniekiem, kuri pirmo doktora grādu ieguvuši pēdējo 10 gadu laikā. 2. ** Pilna darba laika ekvivalents (40 stundas nedēļā). Projekta Nr.____ īstenošanai nepieciešamais finansējums (euro)
Piezīmes. 1. Infrastruktūras uzturēšanas izdevumi (EKK kodu 2210; 2220;2230 summa) līdz 10 % no kopējās plānotās summas. 2. * Norādīt precīzu izmaksu apmēru. 3. ** Norādīt indikatīvu izmaksu apmēru.
3.1. Programmas vadītāja CV (norādot 10 nozīmīgākās publikācijas un patentus pēdējo piecu gadu laikā) 3.2. Projektu vadītāju un izpildītāju CV (norādot 10 nozīmīgākās publikācijas un patentus pēdējo piecu gadu laikā) 3.3. Informācija par projektā iesaistāmiem doktorantiem un maģistrantiem
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts un "datums" neaizpilda, ja dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Kritēriji valsts pētījumu programmu projektu izvērtēšanai
(Pielikums MK 12.11.2013. noteikumu Nr.1312 redakcijā) 1.tabula
Piezīme. Projekta iesniegumus vērtē ar "Jā" un "Nē" saskaņā ar administratīvās atbilstības kritērijiem. Kritērijos, kas ir vērtējami ar "Jā" vai "Nē", ir divas vērtējuma iespējas: N – ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida; P – ja konstatē neatbilstību kritērijam, projektu nosūta programmas vadītājam precizēšanai saskaņā ar noteikumu 30.punktu. 2.tabula
Piezīme. * Pilna darba laika ekvivalents (40 stundas nedēļā). 1. Izvērtējot programmas projektu pēc zinātniskās un tautsaimnieciskās ekspertīzes kritērijiem, maksimāli iegūstamais punktu skaits atbilstoši vērtēšanas tabulai – 15 punktu.
2. Izvērtējot programmas projektu pēc kvalitātes kritērijiem, zinātniskās un tautsaimnieciskās ekspertīzes kritērijiem, maksimāli iegūstamais punktu skaits atbilstoši vērtēšanas tabulai – 10 punktu.
3. Izvērtējot programmas projektu pēc šā pielikuma 18.punktā minētā kvalitātes kritērija, punktu skaits atbilstoši vērtēšanas tabulai – 10 punktu.
4. Izvērtējot programmas projektu pēc kvalitātes un tautsaimnieciskās ekspertīzes vērtēšanas kritērijiem, maksimāli iegūstamais punktu skaits atbilstoši vērtēšanas tabulai – 5 punkti.
4.pielikums
Ministru kabineta 2006.gada 30.maija noteikumiem Nr.443 (Pielikums MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1007 redakcijā, kas grozīta ar MK 12.11.2013. noteikumiem Nr.1312; grozījumi pielikumā stājas spēkā 01.01.2014., sk. grozījumu 2.punktu) |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Valsts pētījumu programmu pieteikšanas, ekspertīzes un finansēšanas kārtība
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|