Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr.382
Rīgā 2006.gada 9.maijā (prot. Nr.26 46.§) Noteikumi par atklāta projektu iesniegumu konkursa "Siltumapgādes sistēmu modernizācija atbilstoši vides prasībām un energoefektivitātes paaugstināšana gan siltumapgādes sistēmas ražošanas un sadales pusē, gan gala patērētāja pusē" vadlīnijām
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu vadības likuma
9.panta piekto daļu, 10.panta trešo daļu un 16.panta pirmās daļas 11. un 12.punktu 1. Noteikumi nosaka atklāta projektu iesniegumu konkursa "Siltumapgādes sistēmu modernizācija atbilstoši vides prasībām un energoefektivitātes paaugstināšana gan siltumapgādes sistēmas ražošanas un sadales pusē, gan gala patērētāja pusē" (turpmāk - atklātais konkurss) vadlīnijas. 2. Enerģijas lietotāji sabiedriskajā sektorā šo noteikumu izpratnē ir valsts vai pašvaldību izglītības iestādes (izņemot augstskolas), veselības un kultūras iestādes vai iestādes, kas pilda likumā "Par pašvaldībām" 15.pantā noteiktās pašvaldību funkcijas sociālās palīdzības jomā, ja minēto iestāžu sniegtie pakalpojumi ir publiski pieejami iedzīvotājiem. 3. Atklāto konkursu finansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem un Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Kopējais atklātā konkursa ietvaros pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 8301739,02 lati. Pašvaldības, īstenojot atklātā konkursa projektus, saņem valsts budžeta dotācijas atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem budžeta un finanšu politikas jomā. (MK 03.07.2007. noteikumu Nr.462 redakcijā) 4. Atklāto konkursu vadība notiek saskaņā ar šiem noteikumiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu vadību. 5. Atklātā konkursa vadību nodrošina valsts aģentūra "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra" (turpmāk - aģentūra) kā otrā līmeņa starpniekinstitūcija un Ekonomikas ministrija (turpmāk - ministrija) kā pirmā līmeņa starpniekinstitūcija. 6. Atklātā konkursā projekta iesniegumu (1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8. un 9.pielikums) var iesniegt: 6.1. pašvaldības vai to iestādes, kas ir atbildīgas par sabiedriskā pakalpojuma - siltumapgādes - efektivitātes paaugstināšanu savā administratīvajā teritorijā; 6.2. komersanti, kuri sniedz sabiedriskas nozīmes pakalpojumus siltumapgādes jomā; 6.3. enerģijas lietotāji sabiedriskajā sektorā energoefektivitātes atklātā konkursa projektu īstenošanai. 7. Projekta iesniedzējs var pretendēt uz Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējuma saņemšanu atklātā konkursā, ja: 7.1. tas ir tieši atbildīgs par atklātā konkursa projekta sagatavošanu, īstenošanu, vadību un atklātā konkursa projekta rezultātiem. Projekta iesniedzējs nevar būt par starpnieku; 7.2. tam ir pieejami stabili un pietiekami finanšu līdzekļi, lai nodrošinātu noteiktu atklātā konkursa projekta finansējumu un atklātā konkursa projekta īstenošanas nepārtrauktību; 7.3. tas spēj nodrošināt atklātā konkursa projekta īstenošanai nepieciešamo cilvēkresursu darbspēju; 7.4. tam ir atklātā konkursa projekta īstenošanai nepieciešamā pieredze un izpratne par atklātā konkursa projekta darbības jomu. 8. Uz Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējuma saņemšanu nevar pretendēt, ja potenciālais projekta iesniedzējs: 8.1. atrodas maksātnespējas procesā vai iestājusies faktiskā maksātnespēja saskaņā ar likumu "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju"; 8.2. atrodas tiesvedības procesā ar kreditoru saskaņā ar Latvijas Republikas vai citas valsts, kurā reģistrēts atklātā konkursa projekta iesniedzējs, normatīvajiem aktiem; 8.3. ar spēkā esošu kompetentās iestādes lēmumu atzīts par vainīgu nodarījumā, kas skar tā profesionālo darbību; 8.4. ar spēkā stājušos tiesas spriedumu ir atzīts par vainīgu krāpšanā, korupcijā, iesaistīšanos krimināla vai cita noziedzīga nodarījuma izdarīšanā, kas skāris Eiropas Savienības vai Latvijas finanšu intereses; 8.5. nav izpildījis pienākumus saistībā ar nodokļu maksājumiem, kas izriet no tās valsts normatīvajiem aktiem, kurā tas ir reģistrēts; 8.6. nav veicis sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kas izriet no tās valsts normatīvajiem aktiem, kurā tas ir reģistrēts; 8.7. ir pārkāpis līguma nosacījumus, nepildot saistības, kas noteiktas citos līgumos, kuri finansēti no Eiropas Savienības līdzekļiem; 8.8. iesniedzot atklātā konkursa projekta iesniegumu, var nonākt interešu konfliktā; 8.9. struktūrfondu vadībā iesaistītajai institūcijai ir sniedzis nepatiesu informāciju, lai piedalītos atklātā konkursa projektu iesniegumu konkursā, vai nav iesniedzis nepieciešamo informāciju; 8.10. ir centies iegūt savā rīcībā konfidenciālu informāciju vai ietekmēt struktūrfondu vadībā iesaistīto institūciju, tai skaitā atklātā konkursa projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju, šī vai cita struktūrfondu finansētā projekta izvērtēšanā. 9. Atklātā konkursā tiek atbalstītas šādas aktivitātes: 9.1. energoefektivitātes paaugstināšanas atklātā konkursa projekti, ietverot energoaudita veikšanu un atklātā konkursa projektā paredzētos pasākumus siltuma avotos un ražošanā, siltumenerģijas pārvades un sadales sistēmās, kā arī pasākumus siltumenerģijas zudumu samazināšanai un iekšējo siltumapgādes sistēmu energoefektivitātes paaugstināšanai sabiedriskā sektora lietotājiem; 9.2. kurināmā konversijas atklātā konkursa projekti, lai samazinātu enerģijas ražošanas ietekmi uz vidi; 9.3. atklātā konkursa projekti enerģijas ražošanai koģenerācijas procesā. 10. Atklātā konkursā netiek atbalstītas šādas aktivitātes: 10.1. investīcijas divās vai vairākās paralēlās gāzes piegādes vai siltumapgādes sistēmās; 10.2. dzīvojamo ēku, arī pašvaldību īres namu, izņemot sociālās dzīvojamās ēkas, energoefektivitātes paaugstināšanas atklātā konkursa projekti; 10.3. investīcijas kurināmā konversijai no vietējā uz importēto kurināmo. 11. Viens projekta iesniedzējs var saņemt Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējumu ne vairāk kā vienam atklātā konkursa projektam. 12. Atklātā konkursa projektam maksimālā Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējuma atbalsta intensitāte no atklātā konkursa projekta attiecināmo izmaksu summas ir 75 % vai 35 %, ja ieguldījums veikts komercsabiedrībā. 13. Atklātā konkursa projekta minimāli pieļaujamais Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējuma apmērs ir 45000 latu, maksimāli pieļaujamais apmērs - 1300000 latu. Pieļaujamo Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējuma apmēru aprēķina no atklātā konkursa projekta attiecināmo izmaksu summas. (MK 03.07.2007. noteikumu Nr.462 redakcijā) 14. Atklātā konkursa projekta izmaksas ir attiecināmās izmaksas, ja tās: 14.1. ir tieši saistītas un nepieciešamas atklātā konkursa projekta īstenošanai, ir paredzētas apstiprinātajā atklātā konkursa projekta iesniegumā un veiktas, ievērojot atbilstošos finanšu vadības principus - ekonomiskuma, produktivitātes un efektivitātes principu; 14.2. ir radušās līgumā ar aģentūru par atklātā konkursa projekta īstenošanu noteiktajā laikposmā, izņemot šo noteikumu 15.1.apakšpunktā minētās izmaksas, un ir pamatotas ar samaksātiem rēķiniem vai citiem atbilstošiem attaisnojuma dokumentiem; 14.3. ir faktiski veiktas un uzskaitītas projekta iesniedzēja grāmatvedības uzskaitē, ir identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām un pārbaudāmas, un tās apliecina attiecīgu attaisnojuma dokumentu oriģināli. 15. Atklātā konkursā attiecināmās izmaksas ir: 15.1. atklātā konkursa projekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas, kas veiktas pirms līguma noslēgšanas ar aģentūru par atklātā konkursa projekta īstenošanu, ja tās ir veiktas ne agrāk par 2004.gada 1.janvāri un nepārsniedz 10 % no atklātā konkursa projekta kopējām attiecināmajām izmaksām: 15.1.1. atklātā konkursa projekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas, izņemot veidlapas aizpildīšanas izmaksas; 15.1.2. to dokumentu sagatavošanas izmaksas, kuri liecina par atbilstību standartiem: 15.1.2.1. dokumentu sagatavošana atbilstoši likumam "Par ietekmes uz vidi novērtējumu"; 15.1.2.2. atbilstības vai neatbilstības dažādiem standartiem (darba drošība, patērētāju aizsardzība un citi standarti attiecīgajā jomā) novērtējums; 15.1.3. iepirkuma konkursa sagatavošanas (tai skaitā konkursa nolikums, darba uzdevums un tehniskās specifikācijas) izmaksas; 15.1.4. investīcijas pamatojošu finanšu dokumentu sagatavošanas izmaksas: 15.1.4.1. biznesa plāna sagatavošana; 15.1.4.2. naudas plūsmas sagatavošana; 15.1.4.3. atklātā konkursa projekta dzīvotspējas vērtējums; 15.1.4.4. tehniski ekonomiskā pamatojuma sagatavošana; 15.1.4.5. cilvēkresursu plāna sagatavošana; 15.1.5. būvniecības atklātā konkursa projekta sagatavošanas izmaksas: 15.1.5.1. tehniski ekonomiskais pamatojums; 15.1.5.2. infrastruktūras izbūvei nepieciešamā inženierizpēte, tai skaitā ģeoloģiskā, hidroloģiskā, topogrāfiskā uzmērīšana; 15.1.5.3. projektēšana, tai skaitā skiču projekta, tehniskā projekta un konkursa dokumentu sagatavošana; 15.1.5.4. būvekspertīze; 15.2. ēku, būvju, kā arī infrastruktūras celtniecības un remonta izmaksas; 15.3. energoaudita izmaksas; 15.4. izmaksas, kas saistītas ar iekārtu, piederumu, aprīkojuma un tehnoloģiju iegādi, modernizāciju un nomu atklātā konkursa projekta laikā. Lietoto iekārtu var iegādāties, ja: 15.4.1. tiek nodrošināta tās atbilstība izcelsmes valsts prasībām; 15.4.2. tās iegāde pēdējo septiņu gadu laikā nav līdzfinansēta no Eiropas Savienības vai valsts līdzekļiem; 15.4.3. iekārtas cena nepārsniedz tās tirgus vērtību un ir mazāka par līdzīgu jaunas iekārtas cenu; 15.4.4. tai ir attiecīgai darbībai vajadzīgie tehniskie parametri un tā atbilst tai piemērojamām normām un standartiem; 15.5. nekustamā īpašuma pirkuma izmaksas, izņemot gadījumu, ja tās nav noteiktas kā neattiecināmās izmaksas saskaņā ar šiem noteikumiem un ir tieša saikne starp pirkumu un atklātā konkursa projekta mērķiem; 15.6. darba samaksa, ja darba likmes nepārsniedz darba tirgū noteiktās izmaksas par līdzīgu darbu, tai skaitā darba devēja veiktās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un citi normatīvajos aktos noteiktie darba ņēmēja labā obligāti veicamie izdevumi. Darba samaksa ir attiecināmās izmaksas, ja tā atbilst šo noteikumu 10.pielikumā minētajiem nosacījumiem; 15.7. ar atklātā konkursa projekta īstenošanu tieši saistītās mācību izmaksas; 15.8. ar atklātā konkursa projekta īstenošanu tieši saistītās iekšzemes transporta izmaksas; 15.9. ar atklātā konkursa projekta īstenošanu tieši saistīto komandējumu izmaksas, ja tās tiek veiktas atbilstoši normatīvo aktu prasībām: 15.9.1. transporta izmaksas ekonomiskajā klasē; 15.9.2. dienas nauda; 15.9.3. naktsmītnes izmaksas; 15.10. ar atklātā konkursa projekta īstenošanu vai administrēšanu tieši saistītas administratīvās izmaksas; 15.11. publicitātes un mārketinga pasākumu izmaksas, kas tieši saistītas ar atklātā konkursa projekta aktivitātēm; 15.12. atklātā konkursa projekta īstenošanai paredzētā bankas konta atvēršanas un apkalpošanas izmaksas; 15.13. izdevumi par juridiskajām konsultācijām, notāra pakalpojumiem, tehnisko vai finansiālo ekspertīzi, grāmatvedības un audita pakalpojumiem, ja tie ir tieši saistīti ar atklātā konkursa projektu un ir nepieciešami tā sagatavošanai vai ieviešanai; 15.14. ar atklātā konkursa projekta īstenošanu tieši saistītās apdrošināšanas izmaksas; 15.15. izdevumi par banku vai citu kredītiestāžu sniegtajām garantijām tādā apmērā, kādā tas noteikts normatīvajos aktos garantiju jomā; 15.16. nodokļu un nodevu maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar atklātā konkursa projektu, ja projekta pieteicējs tos nevar atgūt pilnīgi vai daļēji; 15.17. izmaksas, kas saistītas ar līzinga un nomas darījumiem; 15.18. izmaksas natūrā: 15.18.1. nekustamā īpašuma un iekārtu nolietojuma norakstījums; 15.18.2. projekta iesniedzēja mantiskie ieguldījumi. 16. Šo noteikumu 15.6., 15.8., 15.9., 15.10. un 15.13.apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu apmērs, izņemot izdevumus par audita pakalpojumiem, kopā nedrīkst pārsniegt 15 % no kopējā attiecināmo izmaksu apmēra. 17. Neparedzēto izdevumu apmērs nedrīkst pārsniegt 5 % no kopējā attiecināmo izmaksu apmēra. Neparedzētos izdevumus izmanto tikai ar aģentūras rakstisku atļauju. 18. Atklātā konkursa projektiem, kas nes ieņēmumus, Eiropas Savienības struktūrfondu atbalsta likmi aprēķina katram atklātā konkursa projekta iesniegumam individuāli. Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējuma apmēru aprēķina, izmantojot šādu formulu: G - Eiropas Savienības līdzfinansējuma apmērs; C - atklātā konkursa projekta attiecināmās izmaksas; N - atklātā konkursa projektā radīto neto ieņēmumu pašreizējā vērtība (ieņēmumu un izdevumu starpība). Neto ieņēmumi - ar atklātā konkursa projektu saistīto ieņēmumu un ražošanas un uzturēšanas izdevumu starpības pašreizējā neto vērtība. Neto ieņēmumu aprēķinā ņem vērā ieņēmumus, kas var rasties no produkcijas pārdošanas, pakalpojumu sniegšanas, kā arī ieņēmumus, kas ir tieši saistīti ar atklātā konkursa projekta īstenošanu. Izdevumos neiekļauj to pamatlīdzekļu nolietojumu, kas iegādāti, sākot ar atklātā konkursa projekta īstenošanu līdz atklātā konkursa projekta ekonomiskā dzīves cikla beigām; A - atklātā konkursa projekta kopējo investīciju atlikuma pašreizējā vērtība - visa atklātā konkursa projekta ekonomiskā dzīves cikla laikā radīto ieguldījumu atlikuma vērtība atklātā konkursa projekta ekonomiskā dzīves cikla pēdējā gada beigās, kas ir aprēķināta saskaņā ar šo noteikumu 11.pielikuma 8. un 9.punktu; I - diskontētas turpmākās investīcijas pēc atklātā konkursa projekta īstenošanas, neietverot atklātā konkursa projekta attiecināmās izmaksas. Turpmākās investīcijas - plānotās un nepieciešamās investīcijas ēkās un inženierbūvēs, kas ir pamatotas un nepieciešamas ar atklātā konkursa projektu saistītā ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas procesa nodrošināšanai. 19. Diskontējot atklātā konkursa projekta naudas plūsmu, Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējuma apjoma aprēķināšanai izmanto 8 % reālo diskonta likmi. 21. Atklātā konkursa projekta ekonomiskais dzīves cikls ir laikposms, kurā atklātā konkursa projekta veiktie ieguldījumi sniedz ekonomiskos ieguvumus. Šī konkursa ekonomiskais dzīves cikls ilgst 15 gadus pēc pirmā atklātā konkursa projekta īstenošanas gada. 22. Investējot infrastruktūrā, kas dod būtiskus tīros ienākumus, Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt 50 % no kopējā attiecināmo izmaksu apmēra. Atklātā konkursa projekti, kas rada būtiskus tīros ienākumus, ir projekti, kuru tīro ienākumu neto pašreizējā vērtība ir vismaz 25 % no pašreizējās kopējās investīciju izmaksu neto vērtības. 23. Par neattiecināmajām izmaksām ir uzskatāmas šādas izmaksas: 23.1. izmaksas, kas nav saistītas ar šo noteikumu 9.punktā minētajām aktivitātēm; 23.2. izmaksas, kas pārsniedz apstiprinātajā atklātā konkursa projekta iesniegumā paredzēto attiecināmo izmaksu apmēru; 23.3. izmaksas, kas radušās pirms vai pēc laikposma, kas noteikts līgumā par atklātā konkursa projekta īstenošanu, izņemot šo noteikumu 15.1.apakšpunktā minētās izmaksas; 23.4. izmaksas, kas nav pamatotas ar atbilstošiem attaisnojuma dokumentiem; 23.5. pakalpojumu sniegšanas, preču piegādes vai darbu veikšanas izmaksas saistībā ar iepirkumiem, kuriem bija nepieciešama iepirkuma procedūra atbilstoši normatīvo aktu prasībām, taču tā nav veikta, vai arī iepirkuma procedūrā nav ievērotas normatīvo aktu prasības; 23.6. izmaksas, kas saistītas ar projekta iesniedzēja noslēgtajiem apakšlīgumiem par pakalpojumu sniegšanu, preču piegādi vai darbu veikšanu, ja minētie apakšlīgumi palielina atklātā konkursa projekta izmaksas, bet nenodrošina attiecīgu pievienoto vērtību atklātā konkursa projektam, kā arī ja apakšlīgumos samaksa ir noteikta procentuāli no kopējām atklātā konkursa projekta izmaksām; 23.7. kārtējie izdevumi, kas nav saistīti ar atklātā konkursa projekta aktivitātēm (piemēram, administratīvās izmaksas, ēku uzturēšanas izmaksas); 23.8. procentu maksājumi, izņemot maksājumus speciālu valsts atbalsta shēmu ietvaros, maksājumi par naudas pārskaitījumiem, komisijas nauda un zaudējumi sakarā ar valūtas maiņu un citi tiešie finansiālie izdevumi; 23.9. naudas sodi un tiesvedības izdevumi; 23.10. personālam izmaksātās prēmijas; 23.11. transportlīdzekļu iegāde. 24. Atklātā konkursa projektu uzskata par atbilstošu administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, ja tas atbilst visiem šo noteikumu 12.pielikumā minētajiem administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem. 25. Lēmumu par atklātā konkursa projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 12.pielikuma pirmās daļas 8.punktam aģentūra pieņem atbilstoši ministrijas atzinumam. Atzinumu ministrija sagatavo pēc aģentūras lūguma un saskaņā ar Administratīvā procesa likuma un Valsts pārvaldes iekārtas likuma normām. 26. Atklātā konkursa projekts uzskatāms par atbilstošu kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem, ja tas atbilst visiem šo noteikumu 12.pielikuma kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem, kurus vērtē ar "Jā/Nē", un iegūst vismaz 75 % no maksimāli iespējamā novērtējuma atbilstoši kvalitātes un specifiskajiem kritērijiem pēc iegūto punktu skaita. 27. Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējumu piešķir atbilstoši atklātā konkursa ietvaros pieejamam Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumam tiem atklātā konkursa projektu iesniegumiem, kuri iegūst lielāko punktu skaitu, vērtējot kvalitātes un specifiskos kritērijus. 28. Ja vairāki atklātā konkursa projekta iesniegumi iegūst vienādu vērtējumu, Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējumu piešķir atklātā konkursa projekta iesniegumam, kurš saņem augstāku vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 12.pielikuma otrās daļas 7.punktam. Ja vairāki atklātā konkursa projektu iesniegumi iegūst vienādu vērtējumu arī atbilstoši šo noteikumu 12.pielikuma otrās daļas 7.punktam, Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējumu piešķir atklātā konkursa projekta iesniegumam, kurš saņem augstāku vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 12.pielikuma otrās daļas 12.punktam. Ja vairāki atklātā konkursa projektu iesniegumi iegūst vienādu vērtējumu arī atbilstoši šo noteikumu 12.pielikuma otrās daļas 12.punktam, lēmumu par Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējuma piešķiršanu atklātā konkursa projekta iesniegumam pieņem, ja par to nobalso vismaz divas trešdaļas no klātesošajiem vērtēšanas komisijas locekļiem. 29. Ja atklātā konkursa projekta iesniegums neatbilst administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, aģentūra rakstiski pieprasa (vienu reizi), lai projekta iesniedzējs aģentūras noteiktajā termiņā sniedz papildu informāciju atklātā konkursa projekta iesnieguma precizēšanai. Ja precizētais atklātā konkursa projekta iesniegums neatbilst administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem vai projekta iesniedzējs neiesniedz precizēto atklātā konkursa projekta iesniegumu aģentūras noteiktajā termiņā, aģentūra pieņem lēmumu saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu vadības likuma 18.panta otrās daļas 1.punktu. 30. Lēmumu par atklātā konkursa projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja beidzies kopējais pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums atklātā konkursa ietvaros vai ja atklātā konkursa projekta iesniegums neatbilst kvalitātes un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem. 31. Lēmumu par atklātā konkursa projekta iesnieguma noraidīšanu var apstrīdēt Eiropas Savienības struktūrfondu vadības likumā noteiktajā kārtībā. 32. Atklātā konkursa projektus apstiprina līdz 2006.gada 31.decembrim, paredzot finanšu līdzekļu izmantošanu līdz 2008.gada 31.decembrim. Ministru prezidents A.Kalvītis
Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 9.maija noteikumiem Nr.382
Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 9.maija noteikumiem Nr.382 Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
3.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 9.maija noteikumiem Nr.382
Piezīmes: 1 Iekļauj arī iespējamo finansējumu, kas nav tiešs finansējums naudā (attiecināmo izmaksu natūrā finansēšanai), un atskaita ieņēmumus, kas norādīti Ministru kabineta 2006. gada ___.________ noteikumu Nr.___ "Noteikumi par atklāta projektu iesniegumu konkursa "Siltumapgādes sistēmu modernizācija atbilstoši vides prasībām un energoefektivitātes paaugstināšana gan siltumapgādes sistēmas ražošanas un sadales pusē, gan gala patērētāja pusē" vadlīnijām" 1.pielikumā. 2 Iekļauj arī priekšfinansējumu, kas novirzāms (novirzīts) pirms līguma noslēgšanas ar starpniekinstitūciju. Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
4.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 9.maija noteikumiem Nr.382 Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
5.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 9.maija noteikumiem Nr.382 Struktūrfonda finansētā projekta iesnieguma iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu projekta ____________________________________________________________________________________________________________ ietvaros. Projekta iesnieguma iesniedzējs (turpmāk - projekta pieteicējs): projekta pieteicēja juridiskais nosaukums ______________________________________________________ nodokļu maksātāja reģistrācijas kods __________________________________________________________ Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālā iestāde ____________________________________________________
Apliecinu, ka aptaujas lapā norādītā informācija ir patiesa
Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
6.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 9.maija noteikumiem Nr.382 Projekta iesnieguma iesniedzējam (turpmāk - projekta pieteicējs) kopā ar projekta iesniegumu iesniedzami šādi dokumenti:
Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
7.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 9.maija noteikumiem Nr.382
1. projekta iesnieguma iesniedzējs (turpmāk - projekta pieteicējs) ir tieši atbildīgs par projekta
projekta_____________________________________________________________________
4. projekta pieteicējs ir spējīgs nodrošināt projekta īstenošanai nepieciešamo cilvēkresursu kapacitāti; 5. projekta pieteicējs apliecina un ir spējīgs pierādīt projekta īstenošanai nepieciešamo pieredzi un (vai) izpratni par projekta darbības jomu; 6. uz projekta pieteicēju neattiecas neviens no minētajiem punktiem: 6.1. tas ir pasludināts par maksātnespējīgu vai tā darbību administrē tiesa, vai pret to prasību tiesā ir cēlis kreditors, vai tā saimnieciskā darbība ir apturēta, vai tas atrodas kādā analogā situācijā līdzīgas procedūras dēļ, ko nosaka Latvijas Republikas tiesību akti; 6.2. tas atrodas procesā par maksātnespējas atzīšanu vai likvidāciju, vai nodošanu administrēšanai tiesā, vai tiesvedības uzsākšanu ar kreditoru, vai arī tas atrodas līdzīgā procedūrā, ko nosaka Latvijas Republikas tiesību akti; 6.3. ar spēkā esošu lēmumu, kuram nav iespējama apelācija, tas ir atzīts par vainīgu nodarījumā saistībā ar savu profesionālo darbību; 6.4. ar spēkā esošu lēmumu, kuram nav iespējama apelācija, tas ir atzīts par vainīgu krāpšanā, korupcijā, iesaistīšanos kriminālās vai citās nelikumīgās darbībās, kas skārušas Eiropas Kopienas finanšu intereses; 6.5. tas ir vainojams nopietnos profesionālos pārkāpumos, kas ir pierādīti un kam ir rodams līgumslēdzējas institūcijas pamatojums; 6.6. tas nav izpildījis pienākumus saistībā ar nodokļu maksājumiem, kas izriet no attiecīgās valsts tiesību aktiem, kur tas ir reģistrēts; 6.7. tas nav izpildījis pienākumus saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, kas izriet no attiecīgās valsts tiesību aktiem, kur tas ir reģistrēts; 6.8. tas ir nopietni pārkāpis līguma nosacījumus, nepildot saistības citu līgumu ietvaros, kas finansēti no Eiropas Savienības līdzekļiem; 6.9. iesniedzot projekta iesniegumu, tas var nonākt interešu konfliktā; 6.10. tas ir vainojams nopietnā informācijas sagrozīšanā saistībā ar vadošajai iestādei vai starpniekinstitūcijai iesniedzamo informāciju, kas ir priekšnosacījums dalībai projektu iesniegumu konkursā, vai nav iesniedzis nepieciešamo informāciju; 6.11. tas ir centies iegūt savā rīcībā konfidenciālu informāciju vai ietekmēt vērtēšanas komisiju vai starpniekinstitūciju šī projekta vai citu struktūrfondu finansēto projektu izvērtēšanā; 6.12. tas atrodas kādā citā Ministru kabineta 2006.gada __.____ noteikumu Nr.___ "Noteikumi par atklāta projektu iesniegumu konkursa "Siltumapgādes sistēmu modernizācija atbilstoši vides prasībām un energoefektivitātes paaugstināšana gan siltumapgādes sistēmas ražošanas un sadales pusē, gan gala patērētāja pusē" vadlīnijām" minētajā situācijā, kas liedz pretendēt uz ERAF līdzfinansējumu; 7. projekta pieteicējam ir atbilstošs juridiskais statuss; 8. projekta pieteicējam ir atbilstošs pamatdarbības veids; 9. šis projekts netiek finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības līdzekļiem; 10. ja projekts tiks apstiprināts, šis projekta iesniegums netiks iesniegts finansēšanai vai līdzfinansēšanai no citiem Eiropas Savienības līdzekļiem, kā arī valsts vai pašvaldības budžeta līdzekļiem, kas nav minēti šajā projekta iesniegumā; 11. projekta pieteicējs ir iepazinies ar līguma projekta nosacījumiem par ERAF līdzfinansējuma piešķiršanu un apliecina, ka nav tādu apstākļu, kas viņam aizliegtu slēgt šādu līgumu ar otrā līmeņa starpniekinstitūciju; 12. ja projekta ietvaros tiek finansēti būvdarbi vai ilgtermiņā lietojamu preču piegādes, projekta pieteicējs apņemas attiecīgos projekta objektus atbilstoši projekta mērķiem ekspluatēt ne mazāk kā 5 gadus pēc projekta beigām; 13. šī projekta iesnieguma veidlapa un visi pievienotie pielikumi atbilst patiesībai un projektam pieprasītais finansējums tiks izmantots atbilstoši projekta iesniegumā aprakstītajam; 14. nav zināmu iemeslu, kāpēc šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā izpilde. Apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības var veikt Vienotajā programmdokumentā noteiktajā termiņā. Apzinos, ka projekts var netikt izvērtēts, ja projekta iesniegums nav pilnībā aizpildīts.
Projekta pieteicēja zīmogs Piezīme. Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
8.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 9.maija noteikumiem Nr.382
Datums ________________________
Piezīmes: ¹ piemēram skola, slimnīca, teātris u.tml. ² piemēram 01.10.2002 - 30.09.2003 vai 01.10.2005 - 30.09.2006 ³ ja īpatnējais siltumenerģijas patēriņš apkurei lielāks par >150 kWh/m2 gadā, iesniedzams dotās ēkas energoplāns saskaņā ar šo noteikumu 9.pielikumu. Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
9.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 9.maija noteikumiem Nr.382 Siltumenerģijas patēriņa uzlabojumu energoplāns ēkām, kuru patēriņš apkurei pārsniedz 150 kWh/m2 gadā
Energoplāns Nr. _________¹ Ēkas adrese: __________________________________________ Ēkas īpašuma forma Pašvaldība: _________________________________________ DzĪKS: _________________________________________ Privāta: _________________________________________ Cita: _________________________________________
Ailes aizpildāmas pēc sekojošiem norādījumiem: 1.ailē norādams ēkas īpatnējais siltumenerģijas patēriņš apkurei (cipars jānorāda tikai pirmajā rindā atbilstoši šo noteikumu 8.pielikuma 8.ailei); 2.ailē norādāms siltumenerģijas daudzums, kas tiks ietaupīts īstenojot attiecīgo pasākumu; 3.aile norādāms rezultāts dalot 2.aili ar ēkas apsildāmo platību; 4.aile norādāma starpība starp1. un 3.aili.
Datums ________________________ Piezīme: Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
10.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 9.maija noteikumiem Nr.382 Atalgojuma (darba samaksas) noteikšanas nosacījumi personām, kuras strādā atklāta konkursa projekta ietvaros
Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
11.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 9.maija noteikumiem Nr.382 Kārtībā, kādā aprēķina nekustamā īpašuma un iekārtu nolietojuma norakstījumus, kas iekļaujami attiecināmajās izmaksās līdzfinansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda
1. Šajā pielikumā noteikta kārtība, kādā aprēķina nekustamā īpašuma un iekārtu nolietojuma norakstījumus, kas iekļaujami attiecināmajās izmaksās līdzfinansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk - ERAF). 2. ERAF finansējuma saņēmējs nodrošina atsevišķu nolietojuma norakstījumu uzskaiti atbilstoši šī pielikuma prasībām nekustamajam īpašumam un iekārtām, kuru nolietojuma norakstījumus tas paredz iekļaut ERAF līdzfinansētā projekta attiecināmajās izmaksās. Nolietojuma norakstījumu aprēķināšanas nosacījumi, kurus ERAF finansējuma saņēmējs piemēro finanšu grāmatvedības uzskaitē vai nodokļu aprēķināšanai, var būt atšķirīgi no šajā pielikumā paredzētajiem nosacījumiem attiecināmo izmaksu aprēķināšanai, kas līdzfinansējami no ERAF. 3. Attiecināmajās izmaksās iekļaujamos nekustamā īpašuma vai iekārtu nolietojuma norakstījumus aprēķina par laikposmu, kurā tie ieguldīti ERAF līdzfinansētajā projektā, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgts līgums par ERAF līdzfinansējuma piešķiršanu, un ne ilgāk kā līdz dienai, kas noteikta līgumā par ERAF līdzfinansējuma piešķiršanu, līdz kurai līdzfinansētajam projektam tiek sniegts ERAF atbalsts. 4. Nekustamā īpašuma sākotnējo vērtību (īpašuma vērtību tā ieguldīšanas dienā ERAF līdzfinansētajā projektā), no kuras uzsāk nolietojuma norakstījumu aprēķinu, apliecina neatkarīgs sertificēts vērtētājs vai attiecīga pilnvarota iestāde. 5. Iekārtu sākotnējo vērtību (iekārtu vērtību to ieguldīšanas dienā ERAF līdzfinansētajā projektā), no kuras uzsāk nolietojuma norakstījumu aprēķinu, apliecina neatkarīgs sertificēts vērtētājs, attiecīga pilnvarota iestāde vai attiecīgi iegādes dokumenti. 6. Ja iekārtas iegādes vērtību apliecina iegādes dokumenti un tā ir iegādāta vairāk kā 12 mēnešus pirms tās ieguldīšanas ERAF līdzfinansētajā projektā, tās iegādes vērtību samazina atbilstoši šī pielikuma 8.punktā minētajai nolietojuma norakstījumu likmei. Šādas iekārtas sākotnējo vērtību, no kuras uzsāk nolietojuma norakstījumu aprēķinu, nosaka, izmantojot šādu formulu: SV = IV (1 - r x N) ,kur SV - iekārtas sākotnējā vērtība, no kuras uzsāk nolietojuma norakstījumu aprēķinu; IV - iekārtas iegādes vērtība saskaņā ar iegādes dokumentiem; r - nolietojuma norakstījumu gada likme attiecīgajam iekārtu veidam saskaņā ar šī pielikuma 8.punktu; N - pilnu un nepilnu gadu skaits no iekārtas iegādes dienas līdz tās ieguldīšanai ERAF līdzfinansētajā projektā. 7. Attiecināmajās izmaksās iekļaujamos nekustamā īpašuma vai iekārtu nolietojuma norakstījumus aprēķina saskaņā ar lineāro metodi atsevišķi par katru ERAF atbalsta sniegšanas laikposmu, par kuru ERAF finansējuma saņēmējs pieprasa izdevumu atmaksas kompensāciju, izmantojot šādu formulu: NN = SV x r x n/12 ,kur NN - nekustamā īpašuma vai iekārtas nolietojuma norakstījumi, kas iekļaujami attiecināmajās izmaksās, par attiecīgo laikposmu; SV - nekustamā īpašuma vai iekārtas sākotnējā vērtība, no kuras uzsāk nolietojuma norakstījumu aprēķinu un kura noteikta saskaņā ar šī pielikuma 4., 5., un 6.punktu; r - nolietojuma norakstījumu gada likme nekustamajam īpašumam vai attiecīgajam iekārtu veidam saskaņā ar šī pielikuma 8.punktu; n - pilnu mēnešu skaits laikposmā, kurā minētais nekustamais īpašums vai iekārtas ir ieguldītas ERAF līdzfinansētajā projektā un par kuru aprēķina nolietojuma norakstījumus. 8. Attiecināmās izmaksās iekļaujamajiem nekustamā īpašuma un iekārtu nolietojuma norakstījumiem piemērojamas šādas gada likmes: 8.1. ēkām, būvēm un ilggadīgajiem stādījumiem - pieci procenti; 8.2. dzelzceļa ritošajam sastāvam un tehnoloģiskajām iekārtām, jūras un upju flotes transportlīdzekļiem un tehnoloģiskajām iekārtām, flotes un ostu tehnoloģiskajām iekārtām, kā arī enerģētiskajām iekārtām - desmit procenti; 8.3. skaitļošanas iekārtām un to aprīkojumam (t. sk., drukas ierīcēm), informācijas sistēmām, datoru programmproduktiem un datu uzkrāšanas iekārtām, sakaru līdzekļiem, kopētājiem un to aprīkojumam - trīsdesmit pieci procenti; 8.4. naftas izpētes un ieguves platformām un to funkcionēšanai nepieciešamajām iekārtām - septiņi ar pusi procenti; 8.5. cita veida iekārtām - divdesmit procenti. 9. Nolietojuma norakstījumus neaprēķina zemes ieguldījumiem ERAF līdzfinansētajā projektā un citam nekustamajam īpašumam, kas nav pakļauts fiziskajam nolietojumam. 10. Ja nekustamā īpašuma (kura nolietojuma norakstījumi ir iekļaujami attiecināmajās izmaksās) vērtībā ietilpst zemes vērtība, šāda nekustamā īpašuma sākotnējo vērtību, no kuras uzsāk nolietojuma norakstījumu aprēķinu, nosaka un saskaņā ar šī pielikuma 4.punktu apliecina, atskaitot šādas zemes vērtību. 11. Kapitālās izmaksas, kas saistītas ar nekustamā īpašuma vai iekārtu uzlabošanu, atjaunošanu vai rekonstrukciju un kas minētā nekustamā īpašuma vai iekārtu ieguldītājam ir radušās pēc to iegūšanas īpašumā un pirms to ieguldīšanas ERAF līdzfinansētajā projektā, nevar iekļaut šāda nekustamā īpašuma vai iekārtu sākotnējā vērtībā, no kuras uzsāk nolietojuma norakstījumu aprēķinu, un attiecināmajās izmaksās, izņemot gadījumu, ja šāda nekustamā īpašuma vai iekārtu sākotnējo vērtību uz to ieguldīšanas dienu ERAF līdzfinansētajā projektā apliecina neatkarīgs sertificēts vērtētājs vai attiecīga pilnvarota iestāde un šīs kapitālās izmaksas ietilpst šādi noteiktajā vērtībā. 12. Kapitālās izmaksas, kuras saistītas ar nekustamā īpašuma vai iekārtu uzlabošanu, atjaunošanu vai rekonstrukciju un kuras minētā nekustamā īpašuma vai iekārtu ieguldītājam ir radušās laikposmā pēc līguma noslēgšanas par ERAF līdzfinansējuma piešķiršanu un šāda nekustamā īpašuma vai iekārtu ieguldīšanas ERAF līdzfinansētajā projektā, un kuras apliecina attiecīgi attaisnojoši dokumenti, var iekļaut attiecināmajos izdevumos attiecībā uz atlikušo laikposmu, kādā minētais nekustamais īpašums vai iekārtas būs ieguldīti ERAF līdzfinansētajā projektā. Attiecināmajos izdevumos iekļaujamās kapitālās izmaksas aprēķina atsevišķi par katru atlikušo ERAF atbalsta sniegšanas laikposmu, par kuru ERAF finansējuma saņēmējs pieprasa izdevumu atmaksas kompensāciju, izmantojot šādu formulu: AKI = KI x r x n/12 ,kur AKI - par attiecīgo laikposmu attiecināmās izmaksās iekļaujamas kapitālās izmaksas; KI - kapitālās izmaksas, kas radušās nekustamā īpašuma vai iekārtu ieguldītājam; r - nolietojuma norakstījumu gada likme nekustamajam īpašumam vai attiecīgajam iekārtu veidam saskaņā ar šī pielikuma 8.punktu; n - pilnu mēnešu skaits laikposmā, kurā minētais nekustamais īpašums vai iekārtas ir ieguldīti ERAF līdzfinansētajā projektā un par kuru aprēķina attiecināmajās izmaksās iekļaujamās kapitālās izmaksas. Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
12.pielikums Ministru kabineta 2006.gada 9.maija noteikumiem Nr.382 Vērtēšanas kritēriji atklātajām konkursam "Siltumapgādes sistēmu modernizācija atbilstoši vides prasībām un energoefektivitātes paaugstināšana gan siltumapgādes sistēmas ražošanas un sadales pusē, gan gala patērētāja pusē"
I. Projektu administratīvie vērtēšanas kritēriji
II. Projektu kvalitātes un specifiskie vērtēšanas kritēriji
Ekonomikas ministrs A.Štokenbergs
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par atklāta projektu iesniegumu konkursa "Siltumapgādes sistēmu modernizācija atbilstoši ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|