Ekonomikas ministrijas
ieteikumi Nr.2540-28-1
Rīgā 2006.gada 9.maijā
Kvalitātes un specifisko
vērtēšanas kritēriju piemērošana atklātā projektu iesniegumu
konkursa "Kultūras un vēstures mantojuma efektīva izmantošana
tūrisma attīstībā" projektu iesniegumu vērtēšanas
ietvaros
Izdoti saskaņā
ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72.panta pirmās daļas
2.punktu
1. Ieteikumi nosaka vienotas
prasības, kas jāievēro vērtēšanas komisijas locekļiem un
vērtēšanas ekspertiem, veicot Vienotā programmdokumenta
1.prioritātes "Līdzsvarotas attīstības veicināšana" 1.pasākuma
"Vides infrastruktūras un tūrisma uzlabošana" 5.aktivitātes
"Kultūras un vēstures mantojuma efektīva izmantošana tūrisma
attīstībā" atklātā projektu iesniegumu konkursa projektu
iesniegumu (turpmāk tekstā - projekta iesniegums) vērtēšanu
atbilstoši Ministru kabineta 24.01.2006. noteikumu Nr.73
"Noteikumi par atklātā projektu iesniegumu konkursa "Kultūras un
vēstures mantojuma efektīva izmantošana tūrisma attīstībā"
vadlīnijām" 13.pielikumā noteiktajiem projektu kvalitātes un
specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem (turpmāk tekstā -
kvalitātes un specifiskie vērtēšanas kritēriji), ar mērķi
nodrošināt tiesiskās noteiktības un tiesiskās paļāvības principu
projektu iesniegumu vērtēšanas procesā.
2. Ieteikumu 1.punktā minētā
projektu iesniegumu vērtēšana notiek aizpildot ieteikumu
pielikumā noteikta parauga veidlapu.
3. Sagatavojot vērtējumu par
projekta iesniegumu, projekta iesnieguma vērtēšanas ekspertam vai
vērtēšanas komisijas loceklim vispirms jāaizpilda ieteikumu
pielikuma otrā sadaļa "Projekta iesnieguma vērtējums".
4. Ieteikumu pielikuma otrās
sadaļas 1.-4.kvalitātes un specifiskā vērtēšanas kritērijā
vērtējumā jāatzīmē atbilstošo aili (Jā/Nē).
5. Ieteikumu pielikuma otrās
sadaļas 5.-18.kvalitātes un specifiskā vērtēšanas kritērija
vērtējumā:
5.1. jāieraksta norādīto
apgalvojuma punktu skaitu, ja projekts atbilst attiecīgajam
apgalvojumam, un jānorāda vērtējuma pamatojums;
5.2. jāieraksta 0, ja projekts
neatbilst attiecīgajam apgalvojumam, un jānorāda vērtējuma
pamatojums.
6. Ja projekta iesniegumā netiek
sniegta vērtēšanai nepieciešamā informācija, atbilstošais punkts
vērtējams ar nulli, izņemot ieteikumu pielikuma otrās sadaļas
6.2.apakšpunktu.
7. Ja norādīta atšķirīga
informācija projekta iesnieguma veidlapā vai tās pielikumos
(projekta iesnieguma 1.-7.pielikums) un pavaddokumentos, par
pareizo informāciju tiek uzskatīta tā, kas norādīta projekta
iesnieguma veidlapā vai tās pielikumos (projekta iesnieguma
1.-7.pielikums).
8. Aizpildot veidlapu, jāpamato
vērtējums katrā kvalitātes un specifiskajā vērtēšanas kritērijā
un jāparāda, kurā vietā projekta iesniegumā atrodama
informācija.
9. Balstoties uz ieteikumu
pielikuma otrajā sadaļā "Projekta iesnieguma vērtējums" sniegto
informāciju, jāaizpilda ieteikumu pielikuma pirmā sadaļa
"Projekta iesnieguma vērtējuma kopsavilkums", vispirms norādot
punktu skaitu, kas piešķirts katram kvalitātes un specifiskajam
vērtēšanas kritērijam, pēc tam vērtējuma kopsavilkumu. Šajā
sadaļā nedrīkst iekļaut informāciju, kas nav norādīta ieteikumu
pielikuma otrajā sadaļā "Projekta iesnieguma vērtējums".
10. Pēc ieteikumu pielikuma pirmās
un otrās sadaļas aizpildīšanas vērtēšanas ekspertam vai
vērtēšanas komisijas loceklim, kurš aizpildīja formu,
jāparakstās, norādot vārdu, uzvārdu, amatu un formas
aizpildīšanas datumu.
Saskaņots ar Tieslietu ministriju
2006.gada 2.maijā.
Ekonomikas ministrs
A.Štokenbergs
Pielikums
2006.gada 9.maija
Ekonomikas ministrijas ieteikumiem
Nr.2540-28-1
Projekta
iesniegums Nr. _____________________________,
________________________________________________________________________________
(nosaukums)G
I. Projekta
iesnieguma vērtējuma kopsavilkums
Nr.
|
Kritērijs
|
1.
|
Projekta iesnieguma atbilstība
Vienotā programmdokumenta un Programmas papildinājuma
prioritātei, pasākumam un aktivitātei (t.i., projektā
paredzēto aktivitāšu atbilstība)
|
Pamatojums:
|
2.
|
Projekta atbilstība
strukturālās politikas horizontālajiem mērķiem (dzimumu
līdztiesības veicināšana, ilgtspējīga attīstība, reģionālā
attīstība un informācijas sabiedrības veicināšana)
|
Pamatojums:
|
3.
|
Projekta iesniegumā ir definēta
un pamatota problēma, ko paredzēts risināt, realizējot
projektu
|
Pamatojums:
|
4.
|
Projekta iesniegumā ir skaidri
norādīts, kā tiks veikta projekta īstenošanas uzraudzība
(t.sk. kvalitātes un izvēlētās mērķauditorijas
apmierinātības izvērtēšanas sistēmas atbilstība)
|
Pamatojums:
|
5.
|
Projektā paredzēto jauno
tūrisma produktu un pakalpojumu pamatojums
|
Pamatojums:
|
6.
|
Projekta ietekme uz tūrisma
plūsmas pieaugumu
|
Pamatojums:
|
7.
|
Projekta ieguldījums
sezonalitātes ietekmes samazināšanā
|
Pamatojums:
|
8.
|
Objekts iekļauts valsts
aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā
|
Pamatojums:
|
9.
|
Projekta atbilstība
reģiona/pašvaldības attīstības plāna prioritātēm un saskaņa
ar citiem projektiem šajā teritorijā.
|
Pamatojums:
|
10.
|
Organizācijas spēja ieviest un
vadīt aktivitātes, kas atbilst pieteiktā projekta apjomam:
projekta vadītāja/u kompetence, projekta vadībā iesaistītā
tehniskā kapacitāte (ja nepieciešama), pieredze projektu
finanšu un organizatoriskā vadībā atbilstoši projekta
apjomam, skaidri norādīta projekta ieviešanā iesaistīto
personu loma
|
Pamatojums:
|
11.
|
Organizācijas līdzšinējā
pieredze tūrisma projektu īstenošanā
|
Pamatojums:
|
12.
|
Projektā plānotie pasākumi,
laika grafiks, paredzēto darbu un aktivitāšu apraksts ir
pamatots un atbilst projekta mērķiem un sasniedzamajiem
rezultātiem. Projektā norādīti rezultatīvie
rādītāji/indikatori, kas attēlo projekta rezultātu un mērķu
sekmīgu sasniegšanu. Norādīti iespējamie projekta sekmīgas
īstenošanas riski, kā arī to novēršanas iespējas
|
Pamatojums:
|
13.
|
Projektā paredzēto publicitātes
un mārketinga pasākumu kvalitāte un to orientācija uz
Latvijas prioritārajiem tūrisma tirgiem
|
Pamatojums:
|
14.
|
Projektā paredzētas iespējas ar
projekta aktivitātēm un rezultātiem iepazīstināt partnerus,
citas pašvaldības un organizācijas, kas darbojas tūrisma
jomā, sekmējot labas prakses pārņemšanu
|
Pamatojums:
|
15.
|
Pamatota pieteicēja spēja arī
pēc Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma beigām
turpināt projektu, t.i., spēja nodrošināt projekta mērķa
auditoriju ar sasniegtajiem rezultātiem
|
Pamatojums:
|
16.
|
Projekta izdevumi, kā arī
naudas plūsmas aprēķini, ir pamatoti un nepieciešami
projekta īstenošanai. Organizācijai pieejamo finanšu
līdzekļu avoti ir stabili
|
Pamatojums:
|
17.
|
Projekta sociāli-ekonomiskie
ieguvumi un izmaksas (pārbaudīts analīzes jūtīgums pret
izmaiņām pieņēmumos u.c.), alternatīvu vērtējums
|
Pamatojums:
|
18.
|
Projekta ietekme uz nodarbināto
skaitu
|
Pamatojums:
|
II. Projekta
iesnieguma vērtējums
1.
Atbilstība Vienotajam programmdokumentam
|
|
|
Jā
|
|
Nē
|
Projekta iesniegums atbilst
Vienotā programmdokumenta un Programmas papildinājuma
prioritātei, pasākumam un aktivitātei
|
|
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
2.
Atbilstība horizontālajiem mērķiem
|
|
|
Jā
|
|
Nē
|
Projekts atbilst
strukturālās politikas horizontālajiem mērķiem (dzimumu
līdztiesības veicināšana, ilgtspējīga attīstība, reģionālā
attīstība un informācijas sabiedrības veicināšana)
|
|
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
|
|
Jā
|
|
Nē
|
Projekta iesniegumā ir
definēta un pamatota problēma, ko paredzēts risināt,
realizējot projektu
|
|
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
4.
Īstenošanas uzraudzība
|
|
|
Jā
|
|
Nē
|
Iesniegumā ir skaidri
norādīts, kā tiks veikta projekta īstenošanas uzraudzība
(t.sk. kvalitātes un izvēlētās mērķauditorijas
apmierinātības izvērtēšanas sistēmas atbilstība)
|
|
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
5. Jaunā
tūrisma produkta pamatojums
|
Kritērijs.
Projektā paredzēto jauno tūrisma produktu un pakalpojumu
pamatojums.
Ja projekta laikā tiek uzlabots
jau esošais tūrisma produkts, tam piešķir punktus tikai par
5.2.sadaļu.
5.1.
Projekta ietvaros tiek radīts jauns produkts
|
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projekta ietvaros radītais
produkts ir jauns, vēl nebijis produkts valsts mērogā
|
|
3
|
|
|
Projekta ietvaros radītais
produkts ir jauns, vēl nebijis produkts projekta
iesniedzējam vai tā partnerim, bet valsts mērogā šāda veida
produkts jau ir pieejams
|
|
0.7
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
5.2.
Projekta iesniegumā skaidri pamato produkta
nepieciešamību
|
Atzīmēt visas atbilstošās
sadaļas.
Projekta iesniegumā ir
pamatots, kāpēc projekts ir īstenojams tieši paredzētajā
laikā un tieši šinī reģionā
|
|
1
|
|
|
Definēta tūristu mērķa
grupa, pamatotas mērķa grupas vajadzības un projekts vērsts
uz minētās tūristu mērķa grupas vajadzību apmierināšanu
|
|
1
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
6.
Ietekme uz tūrisma plūsmu
|
Kritērijs.
Projekta ietekme uz tūrisma plūsmas pieaugumu.
6.1. Esoša
tūrisma objekta rekonstrukcija
|
Tiek atjaunots vai uzlabots
jau esošs tūrisma objekts ar esošu tūrisma plūsmu
|
|
2
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
6.2.
Tūristu skaita pieaugums
|
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projekta rezultātā projekta
īstenošanas teritorijā (republikas pilsētā un rajonā)
tūristu skaits pieaugs relatīvi (attiecībā pret pašreizējo
tūristu skaitu - projekta pieteicēja uzrādītais skaits vai
statistikas dati par apkalpoto personu skaitu tūristu
mītnēs republikas pilsētās un rajonos 2004.gadā) par:
|
|
|
|
|
a) vairāk kā 10%;
|
|
3
|
|
|
b) 5-10%;
|
|
2.5
|
|
|
c) zem 5%;
|
|
1.5
|
|
|
d) nepieaugs.
|
|
0
|
|
|
Piezīme. Ja projekta iesniegumā
norādīts tūristu skaita pieaugums procentos, tiek ņemts šis
skaitlis. Ja projekta iesniegumā ir rakstīts esošo un plānoto
tūristu skaits, tad pieaugums tiek rēķināts no šiem datiem. Ja
iesniegumā nav minēts tūristu skaita pieaugums vai esošais
tūristu skaits, bet minēts plānotais tūristu skaits, tiek
pieņemts, ka norādītais tūristu skaits ir projekta radīts, un
attiecīgi tas tiek pieņemts par tūristu skaita pieaugumu.
Vērtējuma
pamatojums:
7.
Ieguldījums sezonalitātes mazināšanā
|
Kritērijs.
Projekta ieguldījums sezonalitātes ietekmes samazināšanā.
7.1.
Pasākumi sezonalitātes mazināšanai
|
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projekts veicina tūrisma
plūsmu arī rudens - pavasara periodā.
|
|
2
|
|
|
Projekta ietvaros veiktās
investīcijas ir saistītas ar iekštelpu (arī tūrisma
informācijas centru) attīstīšanu tūrisma vajadzībām
|
|
3
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
7.2. Uz
sezonalitātes mazināšanu vērsti mārketinga pasākumi
|
Atzīmēt visas atbilstošās
sadaļas.
Projektā aprakstītie
mārketinga/tūristu piesaistīšanas pasākumi ir vērsti uz
sezonalitātes mazināšanu
|
|
1
|
|
|
Projektā aprakstītajiem
mārketinga/tūristu piesaistīšanas pasākumiem paredzēts
finansējums projektā
|
|
1
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
8. Valsts
aizsargājamie kultūras pieminekļi
|
Kritērijs.
Objekts iekļauts valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu
sarakstā.
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Objekts ir iekļauts valsts
aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā
|
|
5
|
|
|
Objekts nav iekļauts valsts
aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā
|
|
0
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
9.
Atbilstība attīstības plāna prioritātēm un saskaņa ar
citiem projektiem
|
Kritērijs.
Projekta atbilstība reģiona/pašvaldības attīstības plāna
prioritātēm un saskaņa ar citiem projektiem šajā teritorijā.
Atzīmēt visas atbilstošās
sadaļas.
Projektam ir parādīta
sasaiste ar reģiona/pašvaldības attīstības plāna
prioritātēm (ir minētas attīstības plāna prioritātes)
|
|
3
|
|
|
Projekts ir saistīts ar kādu
citu projektu (gan ar pieteikuma formas 1.12.punktā
minētiem projektiem, gan gadījumos, ja projekts tiek
ieviests partnerībā (izņemot gadījumus, ja partneris
nodrošina tikai finansējumu)) tajā pašā teritorijā, kā
ietekmē pieteiktā projekta sasniegtie rezultāti būs
labāki
|
|
2
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
10.
Organizācijas resursi
|
Kritērijs.
Organizācijas spēja ieviest un vadīt aktivitātes, kas atbilst
pieteiktā projekta apjomam: projekta vadītāja/-u kompetence,
projekta vadībā iesaistītā tehniskā kapacitāte (ja nepieciešama),
pieredze projektu finanšu un organizatoriskā vadībā atbilstoši
projekta apjomam, skaidri norādīta projekta ieviešanā iesaistīto
personu loma.
10.1.
Projekta vadītāja kvalifikācija
|
Atzīmēt visas atbilstošās
sadaļas.
Projekta vadītājam ir vismaz
2 gadu pieredze vadošā amatā
|
|
0.6
|
|
|
Projekta vadītājam ir vismaz
2 gadu pieredze projektu vadīšanā vai īstenošanā
|
|
0.7
|
|
|
Projekta vadītājam ir vismaz
2 gadu pieredze darbā tūrisma nozarē
|
|
0.7
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
10.2.
Projektā iesaistīto personu kvalifikācija (izņemot projekta
vadītāju)
|
Atzīmēt visas atbilstošās
sadaļas.
Projekta ieviešanā ir
iesaistīta/-as persona/-as ar vismaz 2 gadu pieredzi
finanšu jomā
|
|
0.9
|
|
|
Projekta ieviešanā ir
iesaistīta/-as persona/-as ar vismaz 2 gadu pieredzi
projektu vadīšanā vai īstenošanā
|
|
0.8
|
|
|
Projekta ieviešanā ir
iesaistīta/-as persona/-as ar vismaz 2 gadu pieredzi darbā
tūrisma nozarē
|
|
0.8
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
10.3.
Materiāli tehniskais nodrošinājums
|
Projekta īstenošanai
nepieciešamais materiāli tehniskais nodrošinājums
(atbilstošas telpas, aprīkojums (biroja tehnika u.tml.)) ir
pieejams, vai projekta iesniegumā skaidri pamatots, kā
nepieciešamais materiāli tehniskais nodrošinājums tiks
piesaistīts
|
|
0.5
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
11.
Organizācijas līdzšinējā pieredze
|
Kritērijs.
Organizācijas līdzšinējā pieredze tūrisma projektu
īstenošanā.
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projekta pieteicējs
(organizācija) un/vai tās partneru organizācijas ir
ieviesušas finanšu izteiksmē atbilstoša vai lielāka apjoma
tūrisma projektus
|
|
5
|
|
|
Projekta pieteicējs
(organizācija) un/vai tās partneru organizācijas ir
ieviesušas tūrisma projektus
|
|
3
|
|
|
Projekta pieteicēja
(organizācijas) un/vai tās partneru organizācijām nav
pieredzes tūrisma projektu ieviešanā
|
|
0
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
12. Mērķu
sasniegšana, laika grafiks, rezultatīvie rādītāji un
riski
|
Kritērijs.
Projektā plānotie pasākumi, laika grafiks, paredzēto darbu un
aktivitāšu apraksts ir pamatots un atbilst projekta mērķiem un
sasniedzamajiem rezultātiem. Projektā norādīti rezultatīvie
rādītāji/indikatori, kas attēlo projekta rezultātu un mērķu
sekmīgu sasniegšanu. Norādīti iespējamie projekta sekmīgas
īstenošanas riski, kā arī to novēršanas iespējas.
12.1.
Aktivitāšu atbilstība mērķim
|
Visas projekta aktivitātes
un darbi vērstas uz sasniedzamo mērķi
|
|
1.5
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
Projektā plānotās
aktivitātes varēs īstenot plānotajā projekta īstenošanas
laika grafikā
|
|
0.5
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
12.3.
Rezultatīvie rādītāji
|
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projektā paredzētie
rezultatīvie rādītāji ļaus spriest par projekta mērķu
sekmīgu sasniegšanu
|
|
1.5
|
|
|
Projektā paredzētie
rezultatīvie rādītāji neļaus pilnvērtīgi spriest par
projekta mērķu sasniegšanu
|
|
0.5
|
|
|
Projektā nav paredzēti citi
rezultatīvie rādītāji bez Vienotā programmdokumentā
noteiktā indikatora IZN-1.1.-01, pēc kuriem
iesniedzējorganizācija vērtēs projekta sekmes
|
|
0
|
|
|
Piezīme. Rezultatīvie rādītāji
ļauj spriest par projekta mērķu sekmīgu sasniegšanu, ja projekta
aktivitātes nodrošina auditējamo vērtību sasniegšanu, kas
nodrošina projekta 1.14. punktā minēto rezultatīvo indikatoru
sasniegšanu (izņemot Vienotā programmdokumentā noteikto
indikatoru IZN-1.1.-01), kas savukārt sekmē projekta mērķu
sasniegšanu.
Vērtējuma
pamatojums:
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projekta pieteicējs
norādījis vismaz divus no zemāk uzskaitītajiem (vai citiem
nozīmīgiem) projekta īstenošanas riskiem un paredzējis, kā
visus uzrādītos riskus samazināt:
|
|
1.5
|
|
|
- iepirkuma veikšanas
problēmas (nav pieteikušies pietiekami daudz pretendentu,
pretendenti neatbilst izvirzītajiem kritērijiem);
- nekvalitatīvi materiāli
projekta īstenošanai;
- izvēlētie materiāli un
aktivitātes neveicina projekta mērķu sasniegšanu;
- būvniecības darbu
kavēšanās (ja piemērojams);
- izmaksu palielinājums;
- finansējuma trūkums;
- produkta pieprasījuma
trūkums;
- pieredzes trūkums šādu
projektu ieviešanā.
|
|
|
|
|
Norādīti nozīmīgākie
projekta īstenošanas riski, bet nav norādīts, kā tos
plānots samazināt
|
|
0.5
|
|
|
Nav norādīti projekta
īstenošanas riski
|
|
0
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
Kritērijs.
Projektā paredzēto publicitātes un mārketinga pasākumu kvalitāte
un to orientācija uz Latvijas prioritārajiem tūrisma tirgiem.
13.1.
Papildu mārketinga pasākumi
|
Paredzēti sekojoši
mārketinga pasākumi papildus obligātajiem nosacījumiem, kas
izriet no Vizuālās identitātes vadlīnijām (ja attiecīgais
publicitātes pasākums atbilstoši projekta lielumam ir
obligāts, tas netiek skaitīts kā papildus pasākums) un ir
vērsti uz produkta mērķa tirgu:
- informācijas stends pie
objekta, informācijas plāksne vai plakāti;
- publikācijas (preses
relīzes, bukleti, informatīvi materiāli u.c.);
- informācijas pasākumi vai
reklāmas kampaņa;
- interneta datu bāzes vai
mājas lapas izveidošana ar informāciju tūristiem par
projekta rezultātā iegūtajiem tūrisma produktu/-iem;
- darbs ar tūrisma
aģentūrām, tūrisma informācijas centriem un citām
organizācijām, kuru tiešais mērķis ir tūristu apkalpošana
un informēšana.
|
|
|
|
|
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
|
|
|
|
|
Paredzēti vismaz 3 no
uzskaitītajiem vai citiem pasākumiem
|
|
1
|
|
|
Paredzēti vismaz 2 no
uzskaitītajiem vai citiem pasākumiem
|
|
0.5
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
13.2.
Mērķauditorijas sasniegšana, prioritārie tūrisma tirgi
|
Atzīmēt visas atbilstošās
sadaļas.
Publicitātes un mārketinga
pasākumi sasniegs mērķauditoriju tiešā veidā (norādītā
pasākumu mērķauditorija saskan ar projekta mērķauditoriju)
vai pastarpinātā veidā (piemēram, preses konference
u.c.)
|
|
2
|
|
|
Minētajiem pasākumiem
paredzēts finansējums projekta budžetā
|
|
1
|
|
|
Publicitātes un mārketinga
pasākumi ir vērsti uz Latvijas augsti prioritāriem (Vācija,
Somija, Zviedrija, Krievija, Igaunija, Lietuva un
Lielbritānija), prioritārajiem (Dānija, Polija,
Baltkrievija, Ukraina, Norvēģija, Nīderlande, Itālija,
Spānija, Francija, Čehija, Slovākija, Turcija, Īrija,
Šveice, Austrija) un perspektīviem (ASV, Japāna, Ķīna,
Slovēnija, Balkānu reģiona valstis) tūrisma tirgiem
|
|
1
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
14. Labas
prakses pārņemšana
|
Kritērijs.
Projektā paredzētas iespējas ar projekta aktivitātēm un
rezultātiem iepazīstināt partnerus, citas pašvaldības un
organizācijas, kas darbojas tūrisma jomā, sekmējot labas prakses
pārņemšanu.
Projektā minēti konkrēti
informatīvi pasākumi (semināri, uzstāšanās pasākumos u.c.),
kuros plānots ar projekta aktivitātēm un rezultātiem
iepazīstināt citas organizācijas papildus 13. kritērijā
minētajiem mārketinga pasākumiem, kas vērsti uz produkta
mērķa tirgu
|
|
5
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
Kritērijs.
Pamatota pieteicēja spēja arī pēc Eiropas Reģionālās attīstības
fonda finansējuma beigām turpināt projektu, t.i., spēja
nodrošināt projekta mērķa auditoriju ar sasniegtajiem
rezultātiem.
15.1.
Sasniegto rezultātu finansējums
|
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projekts būs dzīvotspējīgs
pēc Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma beigām
- skaitliski parādīts, ka projekta ieņēmumi segs
uzturēšanas izmaksas vai nepieciešamās papildus
investīcijas un, ja pastāv finansējuma iztrūkums, tā
segšanai uzrādīti citi finanšu avoti (t.sk. biedrības un
nodibinājumu dibināšanas līgumos norādītā summa,
organizāciju gada pārskati ar vēsturiskajiem datiem,
apliecinājumi, sponsori, partneru organizācijas, valsts
budžets u.c.)
|
|
4
|
|
|
Paredzamā finansējuma
iztrūkuma segšanai aprakstīti citi finanšu avoti, taču nav
skaitliski pierādīts, ka tie būs pietiekoši
|
|
2
|
|
|
Nav aprakstīts, kā tiks
segts prognozējamais finanšu iztrūkums
|
|
0
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
15.2.
Rezultātu turpmāka attīstība
|
Ir parādīta projekta laikā
sasniegto rezultātu turpmāka attīstība, t.sk. radot jaunus
tūrisma produktus
|
|
1
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
Kritērijs.
Projekta izdevumi, kā arī naudas plūsmas aprēķini, ir pamatoti un
nepieciešami projekta īstenošanai. Organizācijai pieejamo finanšu
līdzekļu avoti ir stabili.
16.1.
Projekta izdevumu pamatotība
|
Projekta izdevumi ir
pamatoti, saistīti ar projektā paredzētā tūrisma produkta
izstrādi un ir nepieciešami projekta mērķu sasniegšanai
|
|
2
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
16.2.
Projekta naudas plūsma
|
Projekta iesniegumam ir
pievienota naudas plūsmas analīze un tā sniedz priekšstatu
par projekta ieguldījuma plānoto finansiālo atdevi
|
|
1
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
16.3.
Izmaksu, ieņēmumu un turpmāko investīciju pamatojums
|
Finanšu aprēķinos parādītās
projekta laikā gūto labumu radītās uzturēšanas izmaksas,
ieņēmumi un pēc projekta īstenošanas plānotās turpmākās
investīcijas ir pamatotas (t.sk. parādīta to struktūra un
aprēķins), tās atbilst projektā sasniedzamo mērķu
apjomam.
|
|
1
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
16.4.
Stabili finanšu līdzekļu avoti
|
Projekta pieteicējam
pieejamie finanšu līdzekļu avoti projekta īstenošanas laikā
būs stabili - iesniegtas izziņas par finansējuma
nodrošināšanu no avotiem (ja finansējumu nenodrošinās pats
projekta pieteicējs) vai finansējums ir uzrādīts projekta
pieteicēja plānotajos budžetos (ja finansējumu nodrošina
pats projekta pieteicējs)
|
|
1
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
17.
Sociāli-ekonomisko ieguvumu analīze, alternatīvas
|
Kritērijs.
Projekta sociāli-ekonomiskie ieguvumi un izmaksas (pārbaudīts
analīzes jūtīgums pret izmaiņām pieņēmumos u.c.), alternatīvu
vērtējums.
17.1.
Sociāli-ekonomiskie ieguvumi
|
Projekta iesniegumā ir
izvērtēti projekta sociāli ekonomiskie ieguvumi (t.sk.
palielināta tūrisma plūsma, radītas jaunas darba vietas un
samazināta sezonalitātes ietekme), kā arī sniegtie dati ir
pamatoti un atbilst projekta apjomam
|
|
1.5
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Ir veikta projekta jūtīguma
analīze, un tā dod pietiekamu priekšstatu par projekta
dzīvotspējas un efektivitātes izmaiņām faktoru vērtības
izmaiņu rezultātā
|
|
2
|
|
|
Ir veikta projekta jūtīguma
analīze, tomēr, pamatojoties uz to, nevar spriest par
projekta dzīvotspējas un efektivitātes izmaiņām faktoru
vērtības izmaiņu rezultātā
|
|
1
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
Projekta iesniegumā
apskatītas problēmas risināšanas alternatīvas un pamatots
projektā paredzēto risinājumu pārākums pār citām
alternatīvām
|
|
1.5
|
|
|
Piezīme. Punkti tiek piešķirti, ja
projekta iesniegumā tiek apskatītas problēmas risināšanas
alternatīvas, nevis iespējas - "investēt līdzekļus problēmas
risināšanā" un alternatīva "problēmu nerisināt vispār".
Vērtējuma
pamatojums:
18. Ietekme
uz nodarbinātību
|
Kritērijs.
Projekta ietekme uz nodarbināto skaitu.
Atzīmēt vienu atbilstošo
sadaļu.
Projekta rezultātā tiks
radītas jaunas darba vietas projekta pieteicēja
organizācijā vai tā partneriem:
|
|
|
|
|
a) vairāk par 10 (ieskaitot)
darbavietām;
|
|
5
|
|
|
b) 5 (ieskaitot) - 10
darbavietas;
|
|
3
|
|
|
c) zem 5 darba vietām;
|
|
1.5
|
|
|
d) projekts nerada jaunas
darba vietas vai samazina esošo darba vietu skaitu.
|
|
0
|
|
|
Vērtējuma
pamatojums:
Sagatavoja:
|
___________
Vārds Uzvārds
|
___________
Amats
|
___/___/2006
Datums
|
__________
Paraksts
|
Ekonomikas ministrs
A.Štokenbergs