Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 2004. gada 21. decembra noteikumus Nr. 1032 "Teiču dabas rezervāta administrācijas nolikums".

Ministru kabineta noteikumi Nr.422

Rīgā 2000.gada 5.decembrī (prot. Nr.57, 13.§)

Teiču dabas rezervāta administrācijas nolikums

Izdoti saskaņā ar Teiču dabas rezervāta likuma 5.pantu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Teiču dabas rezervāta administrācija (turpmāk - administrācija) ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pakļautībā esoša valsts civiliestāde, kas atbilstoši savai kompetencei īsteno valsts vides aizsardzības politiku un pārvalda īpaši aizsargājamās dabas teritorijas - Teiču dabas rezervātu un Krustkalnu dabas rezervātu (turpmāk - rezervāti).

2. Administrācija ir juridiska persona, tai ir zīmogs ar papildinātā mazā valsts ģerboņa attēlu un administrācijas pilnu nosaukumu, kā arī budžeta konts Valsts kasē.

II. Administrācijas funkcijas un tiesības

3. Administrācijai ir šādas galvenās funkcijas:

3.1. izstrādāt un aktualizēt rezervātu dabas aizsardzības plānus un nodrošināt to īstenošanu attiecīgajam mērķim paredzētā finansējuma apjomā;

3.2. nodrošināt Latvijas Republikai saistošajos starptautiskajos līgumos un normatīvajos aktos noteikto dabas aizsardzības režīmu rezervātos un to ārējās aizsargjoslās, kā arī veikt dabas aizsardzības režīma ievērošanas valsts kontroli;

3.3. nodrošināt informāciju rezervātu apmeklētājiem, kā arī informatīvo zīmju un robežzīmju izvietošanu rezervātos saskaņā ar dabas aizsardzības plāniem;

3.4. noteikt maksimāli pieļaujamo antropogēno slodzi apmeklējumu vietām rezervātos;

3.5. organizēt un koordinēt rezervātu ekosistēmu zinātnisko izpēti un monitoringu, kā arī veikt nepieciešamos biotehniskos un saimnieciskos pasākumus ekosistēmu, savvaļas sugu un biotopu saglabāšanai un dabiskas attīstības nodrošināšanai;

3.6. organizēt ugunsdrošības uzraudzību un ugunsgrēku ierobežošanu rezervātu teritorijās;

3.7. informēt un ekoloģiski izglītot sabiedrību, kā arī popularizēt valsts dabas aizsardzības politiku;

3.8. konsultēt vietējās pašvaldības vides aizsardzības un vides plānošanas jautājumos, sadarboties ar pašvaldībām teritoriju plānošanas jomā, sniegt atzinumus par saimnieciskās darbības projektiem, ja tie attiecas uz rezervātu vai to ārējo aizsargjoslu teritorijām;

3.9. piedalīties dabas aizsardzības, vides plānošanas un pētnieciskajos projektos rezervātiem blakus esošajā reģionā.

4. Administrācija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir tiesīga:

4.1. veikt vides aizsardzības valsts kontroli rezervātu teritorijās un aizsargjoslās;

4.2. noteikt meža un medību resursu izmantošanas maksimāli pieļaujamos apjomus rezervātos;

4.3. noteikt konkrētu biotehnisko, pārvaldības un saimniecisko pasākumu nepieciešamību un apjomu rezervātos;

4.4. apturēt vai ierobežot saimniecisko darbību rezervātos un to ārējās aizsargjoslās, ja tā ir pretrunā ar vides aizsardzības normatīvajiem aktiem vai nelabvēlīgi ietekmē rezervātu ekosistēmu;

4.5. izskatīt lietas par administratīvajiem pārkāpumiem vides aizsardzībā, pieņemt attiecīgus lēmumus un uzlikt administratīvos sodus;

4.6. sadarboties ar ārvalstu un starptautiskajām vides institūcijām, kā arī piedalīties starpvalstu sadarbības programmās un projektos, kas attiecas uz rezervātiem un tiem blakus esošo reģionu;

4.7. izsniegt atļaujas zinātnisko pētījumu, dabas novērojumu un ekspedīciju veikšanai rezervātu teritorijās un to ārējās aizsargjoslās, kā arī koordinēt minētās darbības;

4.8. iesaistīt Latvijas un ārvalstu zinātniskās pētniecības iestādes, augstākās mācību iestādes un citas institūcijas ar dabas rezervātiem saistīto problēmu izpētē un risināšanā;

4.9. pieprasīt un bez maksas saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām un citām juridiskajām personām administrācijas funkciju izpildei nepieciešamo informāciju.

III. Administrācijas struktūra un darba organizācija

5. Administrācijas struktūru veido daļas un sektori (turpmāk - struktūrvienības). Struktūrvienības ir pakļautas administrācijas direktoram. Katras struktūrvienības uzdevumi noteikti struktūrvienības nolikumā vai administrācijas darba plānā.

6. Administrācijas direktoram var būt vietnieki, kas ir ierēdņi (ierēdņu kandidāti). Direktora vietniekus ieceļ amatā un atbrīvo no amata administrācijas direktors. Direktora vietnieks dabas aizsardzības jautājumos ir Teiču dabas rezervāta vides aizsardzības galvenā valsts inspektora vietnieks.

7. Administrācijas direktors:

7.1. plāno un organizē administrācijas darbu un sadarbību ar citām institūcijām, organizācijām un uzņēmumiem, bez īpaša pilnvarojuma pārstāv administrāciju, slēdz saimnieciskos, sadarbības un citus līgumus;

7.2. nosaka administrācijas struktūru un apstiprina štatu sarakstu;

7.3. ir atbildīgs par administrācijas finansiālo darbību un materiālo līdzekļu izmantošanu;

7.4. ieceļ amatā un atbrīvo no amata administrācijas ierēdņus (ierēdņu kandidātus), kā arī pieņem darbā un atlaiž no darba administrācijas darbiniekus saskaņā ar normatīvajiem aktiem;

7.5. nosaka administrācijas amatpersonu un darbinieku pienākumus, apstiprina administrācijas amatpersonu amatu aprakstus, administrācijas struktūrvienību nolikumus un darba plānus, pārskatus, iekšējās darba kārtības noteikumus un citus administrācijas dokumentus.

Ministru prezidents A.BĒRZIŅŠ

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrs V.Makarovs

 

Noteikumi stājas spēkā ar 2000.gada 9.decembri

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Teiču dabas rezervāta administrācijas nolikums Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 422Pieņemts: 05.12.2000.Stājas spēkā: 09.12.2000.Zaudē spēku: 30.12.2004.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 446/447, 08.12.2000.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
13406
09.12.2000
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2015 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība)