Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Aizsardzības ministrijas instrukcija Nr.1-INSTR Rīgā 2005.gada 19.augustā Instrukcija par Nacionālo bruņoto spēku sagatavošanu dalībai starptautiskajās operācijās, dalības un pēcoperācijas periodā veicamajiem uzdevumiem Izdota saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72.panta pirmās daļas 2.punktu 1. Vispārīgie noteikumi 1. Instrukcijas mērķis ir noteikt kārtību, kādā sagatavo, nosūta un starptautiskajā operācijā (turpmāk - SO) piedalās Nacionālo bruņoto spēku (turpmāk - NBS) vienība (nacionālais kontingents (turpmāk - NK)), kā arī atbilstošus pēcoperācijas pasākumus. 2. Instrukcijā lietotie termini un definīcijas: 2.1. apvienotie spēki - divu vai vairāku valstu spēku veidu vienību pagaidu grupējums viena komandiera vadībā, kas izveidots, lai iesaistītos militārā operācijā (AJP-3); 2.2. apvienoto spēku komandieris - komandieris, kuram ir pilnvaras veikt apvienoto spēku komandēšanu vai kuram pār apvienotajiem spēkiem ir operatīvā kontrole; 2.3. Apvienoto operāciju vadības centrs - NBS Apvienotā štāba J-3 departamentam pakļauta struktūrvienība, kas koordinē ar SO īstenošanu saistīto sakaru un informācijas pārraidi; 2.4. operācijas rajons - militārās darbības rajons, kurā apvienoto spēku komandieris plāno un veic pamatuzdevumu operatīvajā līmenī; 2.5. nacionālā atbalsta elements - speciāli veidota NBS struktūrvienība vai speciālistu grupa NBS Nodrošinājuma pavēlniecības pakļautībā SO un uz ārvalstīm mācībās nosūtīto NK nodrošināšanai ar materiāli tehniskajiem līdzekļiem (turpmāk - MTL) un pakalpojumiem; 2.6. nacionālais kontingents - jebkurš NBS militārais formējums vai persona, kas gatavojas un piedalās SO un atrodas viena nacionālā komandiera pakļautībā; 2.7. nacionālā kontingenta komandieris - militārā formējuma, kas gatavojas un piedalās SO, komandieris; 2.8. nacionālā kontingenta apakšvienības komandieris - militārā formējuma, kas gatavojas un piedalās SO, apakšvienības komandieris; 2.9. operācija - militārs pasākums, kura gaitā veic operatīvos un taktiskos pamatuzdevumus; 2.10. operatīvā pavēle - rakstiska pavēle, ko komandieris izdod pakļautajiem komandieriem, lai nodrošinātu operācijas izpildi. Operatīvajā pavēlē nosaka uzdevumus, to izpildes termiņus, atbildīgās amatpersonas, uzdevumu izpildes, koordinācijas, ziņošanas un kontroles kārtību; 2.11. operacionālā pakļautība - komandierim piešķirtas pilnvaras dot pamatuzdevumus vai uzdevumus pakļautajiem komandieriem izvietot vienības, pārdislocēt spēkus un vajadzības gadījumā saglabāt vai deleģēt operatīvās un/vai taktiskās kontroles funkcijas (AAP-6); 2.12. uzņemošā valsts - valsts, kuras teritorijā saskaņā ar savstarpēju vienošanos izvieto, darbojas vai dodas caur tās teritoriju ārvalstu vai starptautisko organizāciju bruņotie spēki; 2.13. uzņemošās valsts atbalsts - civilā vai militārā palīdzība, kādu uzņemošā valsts sniedz citu valstu vai starptautisko organizāciju bruņotajiem spēkiem, kuri izvietojas, darbojas vai dodas caur šīs valsts teritoriju; 2.14. vadošā valsts - valsts, kas uzņemas atbildību par operācijas plānošanu un izpildi. Vadošā valsts nodrošina spēku komandējošo virsnieku, štābu, struktūru, doktrīnu un apgādes koordinēšanu; 2.15. ģeotelpiskā informācija - SO rajona topogrāfiskie, aeronavigācijas, hidrogrāfiskie, ģeodēziskie un tamlīdzīgi materiāli analogā (papīra) vai digitālā formātā. 3. Instrukcija ir saistoša visām Aizsardzības ministrijas (turpmāk - AM) un NBS struktūrvienībām, kā arī AM padotībā esošām iestādēm, kas piedalās vai sniedz atbalstu sabiedroto spēku apvienotajās operācijās, vai pastāvīgi iesaistītiem NK to uzdevumu plānošanā, sagatavošanā, mācībās un izpildē. 4. NBS dokumentus, kas attiecas uz NBS dalību SO, sagatavo saskaņā ar NATO standartizācijas vienošanās (STANAG) 2014 noteikto kārtību tiktāl, cik tas nav pretrunā ar Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām. 5. NK piedalās SO, pamatojoties uz Saeimas vai Latvijas Republikas Ministru kabineta lēmumu par dalību SO. 6. NK dalības kārtību SO nosaka Saprašanās memorands (Memorandum of Understanding - MoU (turpmāk - memorands)) starp SO iesaistītajām dalībvalstīm vai SO vadošās valsts (organizācijas) operacionālais plāns (OPLAN). 7. NK nosūtīšanas kārtību un veidu dalībai SO nosaka ar NBS komandiera operatīvo pavēli. 8. SO NK personālsastāvs ir Latvijas Republikas aizsardzībā un darbojas atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem. 9. Karavīru starptautiskajā operācijā sūta saskaņā ar līgumu par profesionālo dienestu. 10. NK SO laikā ir NBS komandiera tiešā pakļautībā, saskaņā ar Saeimas lēmumu (Full Command), bet atbilstoši starp SO dalībvalstīm noslēgtā starptautiskā līguma nosacījumiem vai vadošās valsts (organizācijas) operatīvajai pavēlei nodots SO operacionālā komandiera operatīvajā pakļautībā. 11. NK un atsevišķus amatus dalībai SO komplektē no profesionālā dienesta (turpmāk - PD) karavīriem un militārajiem darbiniekiem. 12. NK pirmsoperācijas mācības nodrošina ar SO plānoto bruņojumu, ekipējumu, transportu, sakaru un citiem nepieciešamajiem MTL. 13. NK nodrošina ar pirmsoperācijas mācību programmā paredzētajiem resursiem. 14. Pēc pirmsoperācijas mācības sekmīgas pabeigšanas personālsastāvam uz konkrēto SO laiku uzdod pildīt SO noteiktos uzdevumus. 15. Ja NK pirmsoperācijas mācības paredzētas ārvalstīs, tad lēmumu par attiecīgā NK nosūtīšanu uz mācībām ārvalstīs pieņem NBS komandieris, informējot aizsardzības ministru ne vēlāk kā mēnesi pirms mācību uzsākšanas. Ja nav bijis iespējams iepriekš zināt par šādām mācībām ārvalstīs, NBS komandieris lēmumu par attiecīgā NK nosūtīšanu uz mācībām ārvalstīs pieņem nekavējoties, par to informējot aizsardzības ministru. 16. NK atbilstoši SO raksturam un uzdevumiem atbalsta apvienoto spēku SO mērķus saskaņā ar SO noteiktajām Standarta operāciju procedūrām (turpmāk - SOP) un SO augstākā komandiera pavēlēm. 17. Disciplināros pārkāpumus, ārkārtas vai nelaimes gadījumus SO laikā izmeklē saskaņā ar LR normatīvo aktu prasībām. 18. NK personālsastāvu sauc pie administratīvās atbildības saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem, ja starptautiskajā līgumā nav noteikts citādi. 19. NK personālsastāvs ir civiltiesiski atbildīgs par prettiesiski nodarīto kaitējumu un radīto zaudējumu. Saistības, kas izriet no neatļautas darbības, apspriežamas pēc tās valsts likuma, kurā neatļautā darbība izdarīta, ja vien starptautiskajos līgumos nav noteikts citādi. 20. NK personālsastāvs par noziedzīgiem nodarījumiem saucams pie kriminālatbildības saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem, ja vien LR saistošajos starptautiskajos līgumos nav noteikts citādi. 21. NBS komandieris var jebkurā laikā atsaukt karavīru no SO. 22. NK pārtrauc dalību SO, pamatojoties uz Saeimas vai Ministru kabineta lēmumu. 23. Pēc lēmuma par dalības SO pārtraukšanu AM Starptautisko sakaru departaments (turpmāk - SSD) memoranda vai operāciju plānā noteiktajā kārtībā informē SO dalībvalstis par NK atsaukšanu no SO. 24. SO rajona apmeklēšana un izlūkošanas braucienu organizēšana notiek atbilstoši SO operatīvajā pavēlē noteiktajām prasībām. 25. SO laikā NK komandieris ir visa NK personālsastāva tiešais priekšnieks. NK komandieris lēmumus attiecībā uz NK personālsastāvu pieņem patstāvīgi. 26. Informāciju par NK un SO plašsaziņas līdzekļos sniedz amatpersonas, kas, pamatojoties uz normatīvajos aktos esošo pilnvarojumu, pārstāv SO iesaistīto iestādi vai NBS, kā arī viņu pilnvarotās personas. 27. Par instrukcijas prasību izpildi ir atbildīgas šajā instrukcijā minētās AM un NBS struktūrvienības, kā arī AM padotībā esošās iestādes. 28. Instrukcijā noteikto uzdevumu izpildi kontrolē: 28.1. AM valsts sekretārs - Aizsardzības ministrijas Centrālā aparāta struktūrvienību darbu instrukcijā minēto uzdevumu izpildē; 28.2. NBS komandieris - dalībai SO nosūtāmā NK sagatavošanas gaitu, kaujas un mobilizācijas gatavību, gatavību SO noteikto uzdevumu izpildei un nodrošina nepārtrauktu vadību, uzdevumu plānošanu un izpildes kontroli; 28.3. Militārās izlūkošanas un drošības dienesta (turpmāk - MIDD) priekšnieks - SO sastāvā iekļauto MIDD personālsastāva sagatavošanas gaitu un gatavību SO noteikto uzdevumu izpildei valsts drošības iestāžu darbību regulējošos normatīvajos aktos noteiktās kompetences ietvaros. II. NBS vienību (NK) sagatavošanas un nosūtīšanas kārtība dalībai starptautiskajā operācijā 29. Pēc Saeimas vai Ministru kabineta lēmuma saņemšanas NBS komandieris nekavējoties uzdod kādam no regulāro spēku veidu (pavēlniecību) komandieriem sagatavot no to pakļautībā esošajām vienībām vai izveidot jaunu NBS vienību, kas kā NK piedalīsies SO. Nedēļas laikā NBS komandieris izdod operacionālo pavēli par NK sagatavošanas kārtību un norīko šī NK komandieri, personāla un nodrošinājuma virsniekus, vienlaikus atbrīvojot viņus no tiešo dienesta pienākumu pildīšanas. 30. NK sagatavošana dalībai SO notiek saskaņā ar NBS Apvienotā štāba J-3 departamenta izstrādāto un NBS komandiera apstiprināto NK sagatavošanās, dalības un pēcoperācijas periodā veicamo pasākumu grafiku (2.pielikums). Ja rodas apstākļi, kuru dēļ NK sagatavošanā netiek ievēroti grafikā noteiktie termiņi, NBS komandieris nekavējoties par to ziņo aizsardzības ministram. 31. Katrai SO līdz pirmsoperācijas mācību uzsākšanai izstrādā un apstiprina: 31.1. NK uzdevumus, nepieciešamās kaujas spējas (NK gatavības kritērijus), personāla skaitu, NK komandiera pilnvaras un pakļautības komandķēdi SO rajonā; 31.2. NK sagatavošanās, dalības un pēcoperācijas periodā veicamo pasākumu grafiku; 31.3. NK štata sarakstu, kuru sagatavo, pamatojoties uz analoģiskai vai līdzīgai vienībai noteiktiem uzdevumiem SO; 31.4. NK detalizētu MTL sarakstu un organizē MTL iepirkšanu, piegādi un izsniegšanu; 31.5. NK pirmsoperācijas mācību programmu, uz kuras pamata izstrādā detalizētu NK militāro mācību plānu. 32. Par NK sagatavošanu (komplektēšanu, nodrošināšanu, mācībām) dalībai SO ir atbildīgi: 32.1. MIDD priekšnieks - par MIDD personālsastāva, kurš iekļauts SO sastāvā, profesionālo sagatavotību, kā arī par šo personu dalības pirmsoperācijas mācībās nodrošināšanu; 32.2. attiecīgā regulāro spēku veida (pavēlniecības) komandieris - par viņa pakļautībā (pārraudzībā) esošo vienību, piekomandēto vienību vai atsevišķa personālsastāva, kas norīkoti NK sastāvā, sagatavošanu; 32.3. NBS Mācību vadības pavēlniecības (turpmāk - MVP) komandieris - par NK pirmsoperācijas mācību programmas izstrādi un NK noslēguma gatavības pārbaudes organizāciju; 32.4. NBS Nodrošinājuma pavēlniecības (turpmāk - NP) komandieris - par NK nodrošināšanu ar MTL un transportēšanas plāna izpildi; 32.5. bruņoto spēku vienības (apakšvienības) komandieris - par viņa padotībā esošo apakšvienību vai atsevišķa personālsastāva sagatavošanu. 33. NK noslēguma gatavības pārbaudi dalībai SO organizē šādi: 33.1. divdesmit (20) darba dienas pirms vienības pirmsoperācijas mācību pabeigšanas ar NBS komandiera pavēli izveido pārbaudes komisiju (turpmāk - Komisija) NK noslēguma gatavības pārbaudei. Pārbaudes jomas un Komisijas darbības tiesiskos un organizatoriskos aspektus nosaka īpašs nolikums. Komisijas sastāvā iekļauj attiecīgo NBS Apvienotā štāba un regulāro spēku veidu (pavēlniecību) struktūrvienību pārstāvjus personālvadības, militāro mācību, nodrošinājuma, sakaru un medicīnas jomās; 33.2. pēc pārbaudes Komisija iesniedz NBS komandierim ar NK komandieri un instrukcijas 32.punktā minētajām attiecīgajām amatpersonām saskaņotu ziņojumu par NK noslēguma gatavību SO. Gadījumā, ja kāda no amatpersonām nepiekrīt Komisijas atzinumam, tā nekavējoties iesniedz savu argumentētu ziņojumu; 33.3. NBS komandieris iesniedz aizsardzības ministram ziņojumu (1.pielikums) par NK un nodrošinājuma atbalsta gatavību SO, pievienojot tam Komisijas ziņojumu (un spēku veida komandiera ziņojumu - atšķirīga NK noslēguma gatavības vērtējuma gadījumā) četrpadsmit (14) darba dienas (izņemot gadījumus, kad operatīvā situācija to neļauj, - trīs (3) darba dienas) pirms NK došanās uz SO rajonu; 33.4. NBS komandieris ziņojumu aizsardzības ministram par nelielas apakšvienības (kājnieku nodaļas - līdz astoņiem (8) karavīriem, štāba virsnieku vai speciālistu grupas - līdz pieciem (5) karavīriem) gatavību SO var iesniegt, pamatojoties uz nosūtāmā personālsastāva tiešo komandieru un NK komandiera ziņojumiem, neveidojot noslēguma pārbaudes komisiju; 33.5. atsevišķos gadījumos par MIDD personāla noslēguma gatavības pārbaudi dalībai SO aizsardzības ministrs pieņem atsevišķu lēmumu, kurā nosaka gatavības pārbaudes prasības, kritērijus un kārtību. 34. Lai koordinētu un pārraudzītu NK sagatavošanas dalībai SO gaitu, NBS Apvienotā štāba J-3 departaments ne retāk kā reizi nedēļā organizē sanāksmi par NK gatavību SO un MTL nodrošinājuma stāvokli. Sanāksmē piedalās visas par NK sagatavošanu atbildīgās amatpersonas vai to pilnvaroti pārstāvji. 35. NBS struktūrvienība, kas ir atbildīga par sakaru un informātikas atbalstu NBS vienībām, sniedz atbalstu NK sagatavošanai dalībai SO, nodrošina nepieciešamos sakarus un datu pārraides tehniskos līdzekļus, to apkopi un operatorus. 36. Gadījumā, ja ir mainījušies SO pirmsoperācijas mācību vai NK sagatavošanas nosacījumi, spēku veidu (pavēlniecību) komandieri var pieprasīt papildu finansējumu, nekavējoties iesniedzot NBS komandierim attiecīgu pamatojumu un izdevumu tāmi, kas sagatavota un saskaņota ar NBS Apvienotā štāba J-4 un J-8 departamentiem un citām iesaistītajām struktūrvienībām (piem., NBS Apvienotā štāba Medicīnisko pārvaldi, MVP). 37. Personālsastāvs, kas ir apstiprināts dalībai SO kā pamatkandidāti un kam amata pildīšanai SO ir nepieciešams NATO un (vai) ES vai ārvalstu institūciju sertifikāts, piecu (5) dienu laikā pēc protokola par kandidātu atlasi SO apstiprināšanas iesniedz aptaujas lapu un NATO un/vai ES vai ārvalstu institūciju sertifikātu pieprasījumu savas vienības drošības virsniekam atbilstoši AMR 604-1 un AMR 604-2 prasībām. Vienības, kurā dienē SO apstiprinātais pamatkandidāts, drošības virsnieks ziņo NBS štāba J-2 departamenta Drošības pārvaldei par dokumentu iesniegšanas datumu. 38. AM Juridiskais departaments sadarbībā ar NBS Apvienotā štāba Administratīvo departamentu veic starptautisko līgumu par NK dalību SO izstrādi un atbilstoši LR normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai sagatavo līgumus parakstīšanai. 39. AM SSD nepieciešamības gadījumā informē noteiktās ārvalstu Aizsardzības ministrijas un militāros pārstāvjus par NK transportēšanas plāniem ārpus Latvijas, kā arī par izmaiņām šajos plānos. 40. AM Krīzes vadības un mobilizācijas departamenta Krīzes vadības un operāciju nodaļa (turpmāk - AM KVMD KVON) seko līdzi NK sagatavošanas gaitai, piedalās NBS Apvienotā štāba J-3 departamenta organizētajās un vadītajās koordinācijas sanāksmēs par NK gatavību SO un MTL nodrošinājuma stāvokli un apkopo informāciju par situāciju, problēmām un iespējamiem risinājumiem. 41. AM KVMD KVON pārstāvis piedalās NBS Apvienotā štāba J-3 departamenta organizētajās un vadītajās iknedēļas koordinācijas sanāksmēs par NK gatavību SO un MTL, identificē problēmjautājumus, par ko savlaicīgi informē AM vadību un NBS vadību. Izstrādā un iesniedz AM vadībai priekšlikumus identificēto problēmu risināšanā. 42. AM KVMD KVON iepazīstas ar ziņojumiem un jebkura cita veida informāciju par NK gatavību dalībai SO. Savlaicīgi informē AM vadību un sniedz priekšlikumus par identificēto problēmu iespējamiem risinājumiem. 43. MIDD, saņemot atbilstošu pieprasījumu, izvērtē NK kandidātu atbilstību NATO, ES vai citu ārvalstu institūciju noteiktajām drošības prasībām un veic pasākumus drošības sertifikātu noformēšanai saskaņā ar likuma "Par valsts noslēpumu" un citu saistošo normatīvo aktu prasībām. 44. NBS Apvienotā štāba Administratīvais departaments: 44.1. apkopo un iesniedz AM Juridiskajam departamentam starptautisko līgumu noslēgšanai nepieciešamo informāciju; 44.2. ievērojot SO specifiku un uzdevumus, kā arī saskaņā ar starptautisko mandātu un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem izstrādā NK iesaistīšanās noteikumus (rules of enganement - RoE); 44.3. izstrādā NBS komandiera norādījumus par SO vispārējo juridisko pamatojumu un personāla statusu tās laikā un par to informē NK personālu; 44.4. organizē NK personāla komandējuma dokumentu un NATO Ceļojuma pavēles (NATO Travel Order) sagatavošanu un iesniegšanu apstiprināšanai NBS komandierim; 44.5. risina ar NK nosūtīšanu un izmitināšanu pirmsoperācijas mācību posmā ārvalstīs saistītos administratīvos jautājumus; 44.6. sadarbībā ar regulāro spēku veida (pavēlniecības) komandieri un NK vienības komandieri plāno un organizē oficiālas pavadīšanas un sagaidīšanas ceremonijas. 45. NBS Apvienotā štāba J-1 departaments: 45.1. sagatavo un iesniedz NBS Apvienotā štāba J-3 departamentā ar operatīvās pavēles izpildi saistītos dokumentus; 45.2. sadarbībā ar instrukcijas 32.punktā minētajām atbildīgajām amatpersonām nodrošina un saskaņā ar NK štata sarakstu kontrolē NK personālsastāva izvērtēšanu dalībai SO; 45.3. sagatavo NBS Apvienotā štāba priekšnieka rīkojuma projektu par NK kandidātu nosūtīšanu uz svešvalodu zināšanu un fiziskās gatavības pārbaudi; 45.4. organizē un vada NK personālsastāva kandidātu izvērtēšanas komisiju; 45.5. kopīgi ar regulārā spēku veida (pavēlniecības) un NK komandieriem koordinē citu NBS vienību personālsastāva norīkošanu NK komandiera rīcībā dalībai pirmsoperācijas mācībās; 45.6. plāno un koordinē NK personālsastāva sociālo garantiju nodrošināšanu; 45.7. iepazīstina NK personālsastāvu un viņu ģimenes ar informāciju par sociālajām garantijām SO laikā; 45.8. sadarbībā ar attiecīgajiem speciālistiem un sabiedriskajām organizācijām nodrošina NK dienošā personālsastāva ģimeņu atbalsta grupas izveidi, lai sniegtu morālo un psiholoģisko atbalstu NK personālsastāvam un to ģimenēm SO laikā un pēcoperācijas posmā; 45.9. atbilstoši savai kompetencei NBS ikgadējā budžeta sagatavošanas posmā izstrādā un iesniedz NBS Apvienotā štāba J-3 departamentam priekšlikumus par personālsastāva lielumu (pa kategorijām) SO nodrošināšanai. 46. NBS Apvienotā štāba J-2 departaments: 46.1. sagatavo informāciju par konflikta vēsturi, pašreizējo un iespējamo politisko, sociālo un ekonomisko situāciju, draudu un risku analīzi operācijas rajonā, par SO vadošās valsts informācijas drošības prasībām, operācijas rajonā plaši izplatītajām infekcijas slimībām un epidemioloģisko situāciju, kā arī par vietējiem klimatiskajiem apstākļiem. Ar šo informāciju iepazīstina instrukcijas 32.punktā minētās atbildīgās amatpersonas, kā arī uz SO nosūtāmo NK; 46.2. apkopo NBS vienību drošības virsnieku iesniegto informāciju par SO apstiprināto pamatkandidātu iesniegtajām aptaujas lapām un NATO un/vai ES vai ārvalstu institūciju sertifikātu pieprasījumiem. Pēc NATO un/vai ES vai ārvalstu institūciju sertifikātu saņemšanas no Satversmes aizsardzības biroja (turpmāk - SAB) izsniedz tos pret parakstu NK komandierim. Ja NK komandieris atrodas SO rajonā, sertifikātus pret parakstu izsniedz NBS Apvienotā štāba J-3 departamenta Operatīvās pārvaldes Starptautisko operāciju daļas priekšniekam; 46.3. sagatavo un iesniedz NBS Apvienotā štāba J-3 departamentā ar operatīvās pavēles izpildi saistītos dokumentus; 46.4. pēc NBS Apvienotā štāba J-1 departamenta, NBS preses virsnieka, regulārā spēku veida (pavēlniecības) vai NBS augstāko amatpersonu pieprasījuma sniedz informāciju par SO darbības rajonu, konflikta vēsturi un SO juridisko statusu; 46.5. piedalās NK kandidātu izvērtēšanas komisijā; 46.6. izstrādā klasificēto dokumentu, informācijas un to nesēju lietošanas, izmantošanas, analīzes un uzlabošanas kārtību SO rajonā; 46.7. pēc MVP vai NK komandiera pieprasījuma viena (1) mēneša laikā veic uz SO nosūtāmā NK nodrošināšanu ar SO rajona ģeotelpiskās informācijas materiāliem (turpmāk - ĢIM) pirmsoperācijas mācībām un dalībai SO, ja NBS Apvienotā štāba J-2 departamenta rīcībā ir legāli SO rajona standarta ĢIM. Mainoties SO rajona ģeotelpiskajai informācijai, kā arī iesaistoties jaunā SO, ar standarta ĢIM nodrošina sešu (6) mēnešu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas, ar nestandarta ĢIM - deviņu (9) mēnešu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas; 46.8. pēc SAB sniegtās informācijas, paziņo NK komandierim to personālsastāva karavīru uzvārdus, kuriem nepieciešams ierasties SAB uz interviju NATO un/vai ES vai ārvalstu institūciju sertifikātu saņemšanai; 46.9. atbilstoši savai kompetencei NBS ikgadējā budžeta sagatavošanas posmā izstrādā un iesniedz NBS Apvienotā štāba J-3 departamentam priekšlikumus par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem SO nodrošināšanai. 47. NBS Apvienotā štāba J-3 departaments: 47.1. izstrādā operatīvās pavēles projektu SO pirmsoperācijas sagatavošanai; 47.2. sadarbībā ar SO dalībvalstīm izstrādā un pakļautības kārtībā iesniedz apstiprināšanai NBS komandierim NK uzdevumus, nepieciešamās operacionālās spējas un prasības, nosaka nepieciešamā personāla skaitu, NK komandiera pilnvaras un pakļautības komandķēdi SO rajonā; 47.3. piedalās SO dalībvalstu rīkotajās pirmsoperācijas plānošanas konferencēs. Par konferencēs nolemto pakļautības kārtībā nekavējoties ziņo NBS komandierim un gatavo priekšlikumus lēmuma izpildei; 47.4. izstrādā un iesniedz apstiprināšanai NBS komandierim NK sagatavošanās, dalības un pēcoperācijas periodā veicamo pasākumu grafiku; 47.5. piedalās NK kandidātu izvērtēšanas komisijā; 47.6. sagatavo oficiālu vēstuli par operacionālās pakļautības pilnvaru nodošanu SO vadošajai valstij vai starptautiskajai organizācijai pār NK; 47.7. sadarbībā ar citām AM un NBS institūcijām NBS ikgadējā budžeta sagatavošanas posmā izstrādā un iesniedz NBS Apvienotā štāba J-8 departamentam apkopotus, analizētus un precizētus priekšlikumus atbilstoši aizsardzības ministra un NBS komandiera apstiprinātajiem dokumentiem par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem SO nodrošināšanai; 47.8. kontrolē NK sagatavošanas gaitu, ne retāk kā reizi nedēļā organizē un vada koordinācijas sanāksmi par NK gatavību SO un MTL nodrošinājuma stāvokli un ziņo pakļautības kārtībā par situāciju, problēmām un iespējamiem risinājumiem; 47.9. sagatavo un sniedz NK komandierim informāciju par SO vispārējiem aspektiem, saturu un mērķiem; 47.10. apkopo visus ziņojumus par NK gatavību dalībai SO, veic to analīzi un piecpadsmit (15) darba dienu laikā pēc ziņojumu saņemšanas iesniedz NBS komandierim priekšlikumus plānošanas kārtības pilnveidošanai attiecībā uz turpmāko NK sagatavošanu un nosūtīšanu dalībai SO; 47.11. organizē NK vajadzībām paredzēto dokumentu nosūtīšanu uz SO rajonu. 48. NBS Apvienotā štāba J-4 departaments: 48.1. sagatavo un iesniedz NBS Apvienotā štāba J-3 departamentā ar operatīvās pavēles izpildi saistītos dokumentus; 48.2. sagatavo un iesniedz NBS Apvienotā štāba Administratīvajam departamentam informāciju par NK nepieciešamo citu valstu atbalstu konkrētajā SO; 48.3. sadarbībā ar citiem NBS Apvienotā štāba departamentiem organizē un kontrolē MTL iepirkumu plānu (ieskaitot pirmsoperācijas mācībām nepieciešamo), pieprasījumu un tehnisko specifikāciju sagatavošanu (precizēšanu) un iesniedz tos NP; 48.4. kontrolē centralizēto MTL iepirkumu plānu izpildi un MTL nodošanu NK; 48.5. kontrolē ārvalstu materiāltehniskās palīdzības saņemšanu, tās uzskaiti un izsniegšanu NK; 48.6. sagatavo NBS Apvienotā štāba priekšnieka rīkojuma projektu par NK kandidātu nosūtīšanu uz medicīnisko un psiholoģisko pārbaudi; 48.7. sadarbībā ar NP MNC un CMEK organizē NK personālsastāva veselības pārbaudes, medicīnisko atlasi un profilaktisko vakcināciju; 48.8. plāno un organizē NK medicīniskā personāla sagatavošanu dalībai SO; 48.9. sagatavo un iesniedz NBS komandierim apstiprināšanai NK transportēšanas plānu uz/no SO (t.sk. pirmsoperācijas mācībām). Apstiprinātā transportēšanas plāna kopiju iesniedz AM SSD; 48.10. sagatavo un iesniedz NBS komandierim apstiprināšanai NK un MTL transportēšanas pasākumu plānu; 48.11. sagatavo NK SO nodrošināšanai nepieciešamo centralizēto MTL iepirkumu plānus, nosaka centralizēto MTL iepirkumu plānu izpildes termiņus; 48.12. atbilstoši savai kompetencei NBS ikgadējā budžeta sagatavošanas posmā sagatavo un iesniedz NBS Apvienotā štāba J-3 departamentam priekšlikumus par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem SO nodrošināšanai; 48.13. sagatavo NK cietušā un saslimušā personālsastāva medicīniskās evakuācijas plānus. 49. NBS Apvienotā štāba J-5 departaments plāno NBS ilgtermiņa dalību SO, iekļaujot attiecīgos pasākumus starptautiskās sadarbības plānos, kā arī koordinē starpvalstu divpusējo sadarbības pasākumu plānu izpildi, ja NK pirmsoperācijas mācības ir plānotas ārvalstīs. 50. NBS Apvienotā štāba J-6 departaments: 50.1. sagatavo un iesniedz NBS Apvienotā štāba J-3 departamentā ar operatīvās pavēles izpildi saistītos dokumentus; 50.2. organizē sakaru kanāla izveidi starp NK un NBS Apvienotā štāba Apvienoto operāciju vadības centru (turpmāk - AOC); 50.3. veic pirmsoperācijas mācību sakaru sistēmu un līdzekļu darbības analīzi un pilnveido NK nodrošinājumu ar sakaru, informātikas un datu pārraides līdzekļiem un sistēmām; 50.4. kontrolē NK mācības darbam ar sakaru līdzekļiem konkrētajā SO un nosaka sakaru līdzekļu izmantošanas kārtību; 50.5. sadarbībā ar nepieciešamajām institūcijām veic MTL plānošanu un izstrādā nodrošināšanas plānu, kas saistīts ar sakaru un info - tehnoloģijas MTL nodrošināšanu NK (t.sk. elektroniskās pretdarbības vai darbības nodrošināšanas ietvaros); 50.6. atbilstoši savai kompetencei sagatavo un iesniedz NBS Apvienotā štāba J-3 departamentā priekšlikumus par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem SO nodrošināšanai. 51. NBS Apvienotā štāba J-8 departaments: 51.1. iestrādā NK sagatavošanas (t.sk. mācību), dalības (t.sk. rotācijas nodrošināšanas) un pēcoperācijas posmiem nepieciešamos finanšu līdzekļus budžeta projektā un koordinē budžeta projekta sagatavošanas procesu atbilstoši aizsardzības ministra un NBS komandiera apstiprinātajiem dokumentiem; 51.2. sadarbībā ar Nacionālā atbalsta elementu (turpmāk - NAE), NK komandieri un NBS Apvienotā štāba J-4 departamentu koordinē finanšu līdzekļu sistēmas darbību apgādes, nodrošināšanas un citu jautājumu operatīvai risināšanai; 51.3. sadarbībā ar instrukcijas 32.punktā minētajām atbildīgajām amatpersonām analizē un koordinē finanšu resursu plūsmu un pietiekamību, nepieciešamības gadījumā iespēju robežās novirzot papildu finansējumu. 52. NBS Mācību vadības pavēlniecība: 52.1. veic SO uzdevumu analīzi, koordinē priekšlikumu izstrādi SO štatu un ekipējuma tabulas (turpmāk - TOE) precizēšanai, nepieciešamības gadījumā sastāda jaunu TOE, kā arī nodrošina TOE apstiprināšanu. TOE precizēšana vai izstrāde notiek saskaņā ar AM/NBS vadības apstiprinātajiem NK dalības uzdevumiem; 52.2. organizē pirmsoperācijas mācību programmu izstrādi un pilnveidošanu; 52.3. sagatavo NBS komandiera pavēli par mācību kursu veikšanu; 52.4. organizē NK kandidātu svešvalodu zināšanu pārbaudi un mācību; 52.5. kontrolē pirmsoperācijas mācību procesa norisi; 52.6. piedalās NK personālsastāva izvērtēšanas komisijā; 52.7. organizē NK noslēguma gatavības pārbaudes dalībai SO komisijas darbu. 53. NBS Nodrošinājuma pavēlniecība: 53.1. īsteno NBS Apvienotā štāba J-4 departamenta izstrādāto SO nodrošināšanai nepieciešamo centralizēto MTL iegādes plānu izpildi; 53.2. iknedēļas koordinējošajās sanāksmēs ziņo par dalībai SO nepieciešamo MTL iegādes gaitu un iegādes plāna izpildi; 53.3. ne vēlāk kā divas (2) nedēļas pirms pirmsoperācijas mācības uzsākšanas nodrošina visu nepieciešamo MTL nodošanu NK rīcībā; 53.4. īsteno NK un MTL transportēšanu uz/no pirmsoperācijas mācībām ārvalstīs saskaņā ar NBS Apvienotā štāba J-4 departamenta izstrādātajiem transportēšanas plāniem, kā arī kārto MTL transportēšanai nepieciešamās muitas formalitātes; 53.5. izveido NAE un savas atbildības un kompetences ietvaros plāno un īsteno NAE darbību; 53.6. atbilstoši savai kompetencei NBS ikgadējā budžeta sagatavošanas posmā izstrādā un iesniedz NBS Apvienotā štāba J-3 departamentā priekšlikumus par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem SO nodrošināšanai; 53.7. īsteno NBS Apvienotā štāba J-4 departamenta izstrādāto medicīniskās evakuācijas plānu izpildi; 53.8. ne vēlāk kā četrdesmit piecas (45) darba dienas pirms došanās uz SO rajonu MNC un CMEK veic NK personālsastāva profilaktisko vakcināciju. 54. NBS Sporta klubs organizē NK kandidātu fiziskās sagatavotības pārbaudi. 55. NBS Militārā policija sadarbībā ar NBS Nodrošinājuma pavēlniecību veic NK un tā MTL pavadīšanu (eskortēšanu) Latvijas teritorijā. 56. Regulārā spēku veida (pavēlniecības) komandieris: 56.1. nosaka savā padotībā esošā NK sagatavošanās vadlīnijas un uzdevumus, sadarbības koordinācijas, vadības un kontroles kārtību (t.sk. apstiprina NK mācību plānu, kolektīvo mācību laikus un NK starpgatavības pārbaudes kritērijus); 56.2. ne retāk kā reizi nedēļā organizē un vada sanāksmi par savā padotībā esošā NK sagatavošanās SO gaitu un MTL nodrošinājuma stāvokli; sanāksmi protokolē; 56.3. regulāri rakstiski ziņo NBS vadības sēdēs un NBS Apvienotā štāba J-3 departamenta organizētajās koordinācijas sanāksmēs par pirmsoperācijas mācību un sagatavošanās norisi un sniedz priekšlikumus tās uzlabošanai un pilnveidošanai; 56.4. gadījumos, kas noteikti instrukcijas 33.3. un 33.4. apakšpunktos, ziņo NBS komandierim par NK gatavību dalībai SO ne vēlāk kā piecpadsmit (15) darba dienu (izņemot gadījumus, kad operatīvā situācija to neļauj, - piecas (5) darba dienas) pirms NK nosūtīšanas uz SO rajonu; 56.5. sagatavo un iesniedz nepieciešamo informāciju NBS Apvienotā štāba J-1 departamentā par NK kandidātu sarakstu nepieciešamo pārbaužu veikšanai; 56.6. savas kompetences ietvaros sadarbībā ar NK komandieri plāno un organizē oficiālas pavadīšanas, sagaidīšanas un citas militārās ceremonijas; 56.7. saskaņo savā padotībā esošajam personālam NK komandiera sagatavoto komandējuma pieteikuma ziņojumu iesniegšanai NBS Apvienotā štāba Administratīvajā departamentā; 56.8. saskaņo un iesniedz NBS Apvienotā štāba priekšniekam NK komandiera iesniegto personālsastāva, kas dodas uz SO, sarakstu; 56.9. atbilstoši savai kompetencei NBS ikgadējā budžeta sagatavošanas posmā izstrādā un iesniedz NBS Apvienotā štāba J-3 departamentā priekšlikumus par nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem SO nodrošināšanai (t.sk. pirmsoperācijas mācībām). 57. Nacionālā kontingenta komandieris: 57.1. saskaņā ar SO uzdevumiem, NK nepieciešamās operacionālās gatavības prasībām, pirmsoperācijas mācības programmām un NK sagatavošanās, dalības un pēcoperācijas periodā veicamo pasākumu grafiku sagatavo NK operacionālo uzdevumu veikšanai SO; 57.2. ne retāk kā reizi nedēļā piedalās un rakstiski atskaitās sanāksmē (koordinācijas sanāksmē) par NK sagatavošanās SO gaitu un MTL nodrošinājuma stāvokli; 57.3. organizē un vada NK mācību plāna izstrādi un izpildi, nepieciešamības gadījumā koordinē NK kolektīvo (atsevišķos gadījumos arī individuālo) mācību laikus, kā arī nosaka NK apakšvienību (personālsastāva) starpgatavības pārbaudes kritērijus; 57.4. sagatavo un iesniedz augstākam komandierim NK personālsastāva sarakstus un braucienu laika uz SO grafikus; 57.5. no kontingenta sastāva norīko personālsastāvu sadarbībai ar MIDD, ja NK sastāvā nav MIDD darbinieka; 57.6. pēc NBS Apvienotā štāba J-2 departamenta sniegtās informācijas, nodrošina NK personālsastāva, kam pienākumu pildīšanai SO ir nepieciešams NATO un/vai ES vai ārvalstu institūciju sertifikāts, ierašanos SAB uz interviju; 57.7. saņem no NBS Apvienotā štāba J-2 departamenta Drošības pārvaldes NATO un/vai ES vai ārvalstu institūciju sertifikātus visam NK personālam; 57.8. sagatavo, organizē saskaņošanu un iesniedz NBS Apvienotā štāba Administratīvajā departamentā NK personāla komandējuma pieteikuma ziņojumu; 57.9. sadarbībā ar NP piedalās NK MTL kravas sagatavošanā nosūtīšanai uz SO. 58. Nacionālā kontingenta apakšvienības komandieris: 58.1. saskaņā ar NK komandiera norādījumiem sagatavo NK apakšvienības personālsastāvu uzdevumu veikšanai SO; 58.2. atbilstoši savai kompetencei organizē NK sagatavošanas plāna izstrādi un izpildi; 58.3. regulāri ziņo NK komandierim par pirmsoperācijas mācību un sagatavošanās norisi, sniedz priekšlikums tās uzlabošanai un pilnveidošanai, kā arī ziņo par NK apakšvienības gatavību dalībai SO; 58.4. sagatavo un iesniedz NK komandierim SO dienasgrāmatu, kurā fiksē mācību laikā un SO iegūto pieredzi (pēcoperācijas ziņojuma sagatavošanai); 58.5. NK komandiera prombūtnē (piem., komandējumā) pilda instrukcijas 57.punktā minētos pienākumus. III. AM un NBS struktūrvienību veicamie pasākumi starptautiskās operācijas laikā 59. Līdz katrai NK atgriešanās uzsākšanai izstrādā un apstiprina: 59.1. NK komandiera pilnvaru un pakļautības komandķēdes SO rajonā nodošanas (pārtraukšanas) kārtību; 59.2. NK personālsastāva un MTL (t.sk. ārvalstu materiāltehniskās palīdzības ietvaros saņemto, utt.) transportēšanas (nodošanas, ja notiek NK rotācija) plānu; 59.3. NK personālsastāva oficiālās sagaidīšanas ceremonijas plānu un izdevumu tāmes. 60. Lai koordinētu NK dalības, kā arī atgriešanās (rotācijas) no SO gaitu, NBS Apvienotā štāba J-3 departaments ne retāk kā reizi nedēļā organizē sanāksmi par NK personālsastāvu un MTL stāvokli un nepieciešamības gadījumā to papildināšanas un transportēšanas (nodošanas/saņemšanas) gaitu. Sanāksmē piedalās visas par NK dalību un atgriešanos (rotāciju) atbildīgās un iesaistītās amatpersonas vai to pilnvaroti pārstāvji. Sadarbību un koordināciju ar NK komandieri organizē ar AOC starpniecību. 61. AM SSD nepieciešamības gadījumā informē noteiktās ārvalstu Aizsardzības ministrijas un militāros pārstāvjus par NK personālsastāva vai MTL transportēšanas plāniem ārpus Latvijas, kā arī par izmaiņām šajos plānos. 62. AM KVMD KVON pārstāvis piedalās NBS Apvienotā štāba J-3 departamenta organizētajās un vadītajās iknedēļas koordinācijas sanāksmēs par NK dalību SO un MTL, identificē problēmjautājumus, par ko laikus informē AM vadību un NBS vadību. Izstrādā un iesniedz AM vadībai priekšlikumus identificēto problēmu risināšanā. 63. AM KVMD KVON pastāvīgi iepazīstas ar NBS Apvienotā štāba J-3 departamenta sagatavotajiem iknedēļas NBS operatīvajiem ziņojumiem par situāciju starptautiskajās operācijās. Laikus informē AM vadību un sniedz priekšlikumus par identificēto problēmu iespējamiem risinājumiem. 64. AM Aizsardzības politikas un plānošanas departaments pastāvīgi veic un ne retāk kā divas (2) reizes gadā AM vadībai iesniedz SO politisko analīzi. 65. NBS Apvienotā štāba Administratīvais departaments: 65.1. sadarbībā ar NK komandieri nodrošina NK personālsastāva konsultēšanu juridiska rakstura jautājumos; 65.2. risina ar NK atgriešanos Latvijā saistītos administratīvos jautājumus. 66. NBS Apvienotā štāba J-1 departaments: 66.1. sadarbībā ar regulāro spēku veida komandieri, kura spēku veida uz SO devies NK, nepieciešamības gadījumā nodrošina NK personālsastāva ģimeņu informēšanu par notikumiem SO rajonā; 66.2. sadarbībā ar attiecīgām NBS struktūrvienībām veic NK personālsastāva tuvinieku apziņošanu par NK personālsastāva veselības traucējumiem vai bojāejas (nāves) gadījumu; 66.3. LR normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā veic nepieciešamās darbības atvaļinājuma piešķiršanai un personāla atsaukšanai veselības traucējumu, slimības, smagu disciplīnas pārkāpumu vai noziedzīgu nodarījumu un citu apstākļu dēļ; 66.4. sadarbojas ar NK personālsastāva ģimeņu atbalsta grupu; 66.5. sadarbībā ar NBS Apvienotā štāba J-3 departamentu un attiecīgo spēku veida (pavēlniecības) komandieri organizē NK kandidātu atlases (izvērtēšanas) komisiju ievainoto, saslimušo, bojā gājušo (mirušo) vai citu iemeslu dēļ trūkstošā personālsastāva aizvietošanai SO rajonā. 67. NBS Apvienotā štāba J-2 departaments: 67.1. analizē iesniegto informāciju par izmaiņām SO rajonā un NK personālsastāva problēmām un iesniedz NBS Apvienotā štāba J-3 departamentā priekšlikumus problēmu risināšanai, kā arī nosūta informāciju MIDD; 67.2. izstrādā no NK ar klasificēto informāciju saistīto dokumentu un materiālu (t.sk. ģeotelpisko informāciju, utt.), kā arī NATO un/vai ES vai ārvalstu institūciju sertifikātu (ja NK personālsastāvam paredzēts tos nodot) nodošanas kārtību. 68. NBS Apvienotā štāba J-3 departaments: 68.1. analizē NK dalību SO. Sadarbībā ar NBS Apvienotā štāba J-2 departamentu, pamatojoties uz informāciju par NK personālsastāva problēmām SO rajonā, izstrādā un iesniedz NBS komandierim apstiprināšanai priekšlikumus problēmu risinājumam un to risināšanā iesaistītajām struktūrvienībām; 68.2. ne retāk kā reizi nedēļā organizē un vada koordinējošo sanāksmi par NK dalību SO un MTL nodrošinājuma stāvokli; 68.3. kontrolē SO rajona apmeklēšanas un izlūkošanas braucienu organizēšanas kārtību; 68.4. sagatavo NBS komandiera operatīvās pavēles projektu par NK vienību rotācijas izpildi, nosaka saslimušo, ievainoto, bojā gājušo aizvietošanas kārtību, koordinē personālsastāva nogādāšanu Latvijā citu svarīgu iemeslu dēļ, kā arī kontrolē pavēles izpildi; 68.5. nodrošina pastāvīgu informācijas apkopošanu par uzdevuma izpildi SO laikā; 68.6. ik mēnesi sagatavo pārskata analīzi par ziņojumiem no SO un ziņo NBS vadības sēdēs; 68.7. pakļautības kārtībā sniedz informāciju AM vadības sēdēs par aktualitātēm SO rajonos; 68.8. instrukcijas 74.2. apakšpunktā noteiktajos gadījumos nekavējoties ziņo NBS komandierim lēmuma pieņemšanai. 69. NBS Apvienotā štāba J-4 departaments: 69.1. organizē NK personālsastāva un MTL transportēšanu uz/no SO; 69.2. koordinē un kontrolē ārvalstu materiāltehniskās palīdzības saņemšanu, pareizu uzskaiti un izsniegšanu NK; 69.3. sadarbībā ar NAE koordinē kravas nosūtīšanu uz Latviju un saņemšanu no Latvijas; 69.4. nosaka nepieciešamo MTL un pakalpojumu nodrošinājumu vai to pārdali SO, kā arī sadarbībā ar NP un NAE organizē nepieciešamo MTL un pakalpojumu iepirkšanu un piegādi; 69.5. koordinē un kontrolē saslimušā (cietušā) un bojā gājušā (mirušā) NK personālsastāva evakuāciju uz Latviju saskaņā ar iepriekš noteikto medicīniskās evakuācijas kārtību (starptautiskā līguma nosacījumiem); 69.6. nepieciešamības gadījumā organizē saslimušā (cietušā) NK personālsastāva ārstēšanu un medicīnisko rehabilitāciju veselības aprūpes un medicīniskās rehabilitācijas iestādēs; 69.7. kontrolē saslimušā (cietušā) NK personālsastāva ārstēšanas un rehabilitācijas gaitu; 69.8. par personālsastāva ārstēšanas un rehabilitācijas rezultātiem regulāri pakļautības kārtībā informē NBS komandieri un aizsardzības ministru; 69.9. nepieciešamības gadījumos sadarbībā ar NP/NAE, MNC un Centrālo medicīnisko ekspertīzes komisiju organizē NK personālsastāva medicīnisko ekspertīzi (pārbaudi). 70. NBS Apvienotā štāba J-6 departaments: 70.1. nodrošina sakaru kanāla darbību starp NK un AOC; 70.2. nepieciešamības gadījumā nodrošina sakaru un informācijas tehnoloģijas MTL papildināšanu, kā arī ar to tehnisko apkopi un remontu saistīto pakalpojumu sniegšanu. 71. NBS Apvienotā štāba J-8 departaments īsteno finanšu sistēmas darbību. 72. NBS Militārā policija: 72.1. sniedz atbalstu NK komandierim militārās disciplīnas nodrošināšanas jautājumos; 72.2. LR normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veic NK personālsastāva noziedzīgu nodarījumu, civiltiesiska rakstura un militārās disciplīnas pārkāpumu, ārkārtas gadījumu, personālsastāva saņemšanas gūstā, utt. izmeklēšanu. 73. NBS Nodrošinājuma pavēlniecība: 73.1. saskaņā ar NBS Apvienotā štāba J-4 departamenta izstrādātajiem transportēšanas plāniem īsteno NK personālsastāva transportēšanu uz/no SO un kārto MTL transportēšanai nepieciešamās muitas formalitātes; 73.2. nodrošina ievainotā un bojā gājušā (mirušā) NK personālsastāva transportēšanu uz Latviju; 73.3. nodrošina bojā gājušā (mirušā) personālsastāva apbedīšanu; 73.4. nodrošina nacionālā atbalsta sniegšanu SO. 74. Nacionālā kontingenta komandieris: 74.1. ziņo par nepieciešamajām izmaiņām NK štatā; 74.2. nekavējoties ziņo AOC, ja pirms kaujas uzdevumu izpildes: 74.2.1. NK saņem uzdevumu, kas ir pretrunā ar SO dalībvalstu savstarpēji noslēgtā līguma nosacījumiem; 74.2.2. NK nodrošinājums un sagatavotības līmenis neatbilst uzdevuma operācijas rajonā noteiktajam draudu līmenim; 74.3. pēcoperācijas ziņojuma sagatavošanai aizpilda operācijas dienasgrāmatu, kurā fiksē un analizē SO iegūto pieredzi; 74.4. (vai viņa norīkota persona) nepieciešamības gadījumā sniedz informāciju plašsaziņas līdzekļos. Par sniegtās informācijas saturu nekavējoties informē NBS komandieri un AM SAD direktoru; 74.5. sadarbojas ar citu valstu kontingentu komandieriem, lai nodrošinātu rīcības vienotību SO laikā; 74.6. nodrošina NK gatavībai nepieciešamo administratīvo un apgādes atbalstu; 74.7. informē Apvienoto spēku komandieri par NK operatīvajām spējām un iespējamiem ierobežojumiem; 74.8. sadarbojas NK uzdevumu izpildē ar Apvienoto spēku komandieri; 74.9. veic dienesta pārbaudi par katru pret NK personālsastāvu vērstu civiltiesiska rakstura prasību, lai noskaidrotu lietas faktiskos apstākļus. Pārbaudes rezultātus un visu iegūto informāciju pakļautības kārtībā atbilstoši NBS komandiera noteiktajai kārtībai par ziņošanas sistēmu no SO nekavējoties nosūta NBS komandierim un aizsardzības ministram; 74.10. atbilstoši NBS komandiera noteiktajai kārtībai par ziņošanas sistēmu no SO nekavējoties ziņo NBS komandierim un aizsardzības ministram par NK personālsastāva saslimšanas, traumu, ievainojumu vai citām ārkārtas situācijām; 74.11. kontrolē klasificēto dokumentu, informācijas un to nesēju izmantošanu atbilstoši noteiktajai kārtībai; 74.12. īsteno Apvienoto spēku operacionālā komandiera sabiedrības informēšanas instrukcijas; 74.13. sadarbībā ar AM SAD un NBS Apvienotā štāba J-3 departamentu regulāri nodrošina NK ar informāciju par aktualitātēm Latvijā un pasaulē; 74.14. informē AM SAD direktoru, NBS komandieri un preses virsnieku par NK personālsastāva kontaktiem ar plašsaziņas līdzekļiem; 74.15. regulāri nosūta NK Apgādes ziņojumus (3.pielikums) saskaņā ar NBS komandiera noteikto kārtību par ziņošanas sistēmu no SO. 75. Nacionālā kontingenta medicīniskais personāls: 75.1. pastāvīgi veic NK dislokācijas rajona un pārraudzībā esošo objektu sanitāri higiēnisko un epidemioloģisko uzraudzību sadarbībā ar vadošās dalībvalsts vienību medicīnas dienesta priekšnieku; 75.2. pastāvīgi veic NK personālsastāva veselības aprūpi un sniedz neatliekamo medicīnisko palīdzību sadarbībā ar dalībvalstu vienību medicīnas dienestu. Dokumentē ārstniecisko darbību un veic medikamentu un medicīnisko materiālu uzskaiti un norakstīšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; 75.3. organizē saslimušā (cietušā) personālsastāva evakuāciju uz nākamo medicīnas palīdzības sniegšanas līmeni SO rajonā un Latviju saskaņā ar iepriekš noteikto medicīniskās evakuācijas kārtību (starptautisko līgumu nosacījumiem); 75.4. NK personālsastāva saslimšanas, traumu, ievainojumu vai citās medicīniska rakstura ārkārtējās situācijās ziņo NK komandierim un vadošās valsts vienību medicīnas dienesta priekšniekam; 75.5. katru nedēļu informē NBS Apvienotā štāba J-4 departamenta Medicīnas pārvaldi par NK personālsastāva veselības stāvokli un aprūpes nodrošināšanu. Par medicīniska rakstura ārkārtas situācijām pakļautības kārtībā nekavējoties ziņo NK komandierim un NBS Apvienotā štāba J-4 departamenta Medicīnas pārvaldei. 76. Regulārā spēku veida (pavēlniecības), kura NK atrodas SO, komandieris: 76.1. savas kompetences ietvaros un sadarbībā ar citām AM un NBS institūcijām kontrolē un nepieciešamības gadījumā sniedz atbalstu NK tā uzdevumu izpildē; 76.2. sadarbībā ar AM SAD un attiecīgajiem speciālistiem sniedz atbalstu NK dienošā personālsastāva ģimeņu atbalsta grupai; 76.3. savas kompetences ietvaros un sadarbībā ar citām AM un NBS institūcijām izstrādā un iesniedz apstiprināšanai NBS komandierim NK oficiālās sagaidīšanas ceremonijas plānu un izdevumu tāmes projektus. IV. AM un NBS struktūrvienību veicamie uzdevumi pēcoperācijas laikā 77. NK darbības pēcoperācijas periodā notiek saskaņā ar NBS komandiera operacionālajā pavēlē noteikto kārtību. Pēcoperācijas laikā (periodā) veicamos uzdevumus organizē un vada tā regulāro spēku veida (pavēlniecības) komandieris, kura spēku veida NK atradās SO vai kura padotībā (pārraudzībā) NK sagatavojās dalībai SO. 78. Savas kompetences ietvaros visu līmeņu AM un NBS institūcijas veic NK sagatavošanas un dalības SO analīzi un gatavo priekšlikumus kopējās sistēmas pilnveidošanai. 79. Lai apzinātu un precizētu NK personālsastāva viedokli par SO iegūto pieredzi un problēmām, pēc NK atgriešanās (rotācijas) no SO veic NK personālsastāva aptauju. 80. AM SSD nepieciešamības gadījumā informē noteiktās ārvalstu Aizsardzības ministrijas un militāros pārstāvjus par NK transportēšanas plāniem ārpus Latvijas, kā arī par izmaiņām šajos plānos. 81. AM Ģenerālinspekcija veic NK personālsastāva aptauju un desmit (10) darba dienu laikā pēc aptaujas veikšanas sagatavo aptaujas anketu (4.pielikums) apkopojumu un analīzi un iesniedz to aizsardzības ministram, vienlaikus informējot NBS komandieri. 82. NBS Apvienotā štāba Administratīvais departaments: 82.1. risina ar NK atgriešanos Latvijā saistītos administratīvos jautājumus; 82.2. sadarbībā ar regulāro spēku veida (pavēlniecības) komandieri un NK komandieri organizē oficiālo sagaidīšanas ceremoniju. 83. NBS Apvienotā štāba J-1 departaments: 83.1. savas kompetences ietvaros sagatavo pavēles projektu par NK apbalvošanu/sodīšanu; 83.2. nepieciešamības gadījumā pēc atgriešanās no SO plāno morālā un psiholoģiskā atbalsta sniegšanu NK personālsastāvam. 84. NBS Apvienotā štāba J-2 departaments pieņem no NK ar klasificēto informāciju saistītos dokumentus un materiālus (t.sk. ģeotelpisko informāciju), kā arī NATO un/vai ES vai ārvalstu institūciju sertifikātus, gadījumā ja personālsastāvam paredzēts tos nodot. 85. NBS Apvienotā štāba J-3 departaments sadarbībā ar citām AM/NBS struktūrvienībām sagatavo pēcoperācijas pārskatu par paveiktajiem uzdevumiem saistībā ar NK sagatavošanu dalībai SO, dalības īstenošanu un sasniegtajiem rezultātiem un ziņo AM un NBS vadības sēdēs, kā arī tos uzglabā. 86. NBS Apvienotā štāba J-4 departaments: 86.1. kontrolē NK MTL pieņemšanas/nodošanas, pārbaudes, tehnisko apkopju un remonta kārtību, kā arī MTL izvietošanu Latvijā; 86.2. analizē izmantoto MTL turpmākās izmantošanas iespējamību un piemērojamību turpmākajām SO; 86.3. nodrošina nepieciešamo NK personālsastāva medicīnisko aprūpi vai rehabilitāciju. 87. NBS Mācību vadības pavēlniecība analizē NK komandiera sagatavoto pēcoperācijas ziņojumu un izstrādā nepieciešamos uzlabojumus pirmsoperācijas mācību programmās. 88. NBS Nodrošinājuma pavēlniecība: 88.1. nodrošina no SO atvesto MTL pieņemšanu, pārbaudi, tehnisko apkopi un remontu, kā arī izvietošanu, nepieciešamības gadījumā arī konservāciju, noliktavās Latvijā; 88.2. nepieciešamības gadījumā nodrošina ārvalstu materiāltehniskās palīdzības nodošanu pēc piederības; 88.3. veic NK personālsastāva pēcoperācijas medicīnisko apskati un nepieciešamās psiholoģiskās konsultācijas. 89. Regulārā spēku veida (pavēlniecības) komandieris, kura spēku veida NK atradās SO vai kura padotībā (pārraudzībā) atrodas NK: 89.1. kontrolē pēcoperācijas posmā noteikto uzdevumu izpildi; 89.2. analizē NK amatpersonu un visa personālsastāva turpmākās izmantošanas iespējamību un piemērojamību turpmākajām SO, gatavo priekšlikumus personālsastāva virzībai turpmākajā militārajā dienestā. 90. NBS Militārā policija: 90.1. sadarbībā ar NP nodrošina NK sagaidīšanu (eskortēšanu) Latvijas teritorijā; 90.2. analizē NK personālsastāva militārās disciplīnas praksi; 90.3. nepieciešamības gadījumā turpina (vai ierosina) NK amatpersonu vai personālsastāva noziedzīgu nodarījumu, civiltiesiska rakstura prasību, utt. izmeklēšanu. 91. Nacionālā kontingenta komandieris: 91.1. sagatavo un ne vēlāk kā mēneša laikā pēc atgriešanās no SO pakļautības kārtībā iesniedz NBS komandierim un AM vadībai veiktās SO analīzes ziņojumu (t.sk. arī disciplinārās prakses izklāstu). Ziņojuma kopiju NK komandieris iesniedz AM Ģenerālinspekcijai, MIDD un NBS Militārajai policijai; 91.2. sagatavo un iesniedz NBS komandierim ieteikumus karavīru apbalvošanai/sodīšanai; 91.3. atskaitās par esošo (nododamo) un izlietoto MTL stāvokli; 91.4. sadarbībā ar citām AM un NBS institūcijām, kā arī ar NK personālsastāvu organizē sanāksmi, kuras ietvaros izanalizē SO sagatavošanās un dalības gaitā iegūto pieredzi un problēmu risinājumus. Saskaņots ar LR Tieslietu ministriju 2005.gada 11.augustā Aizsardzības ministrs E.Repše
1. pielikums Aizsardzības ministrijas 2005.gada 19.augusta instrukcija Nr. 1-INSTR Ziņojums par nk gatavību dalībai SO
NBS komandieris_____________________ NK komandieris ______________________ Aizsardzības ministrs E.Repše
4. pielikums Aizsardzības ministrijas 2005.gada 19.augusta instrukcija Nr. 1-INSTR Nacionālā kontingenta personālsastāva aptaujas anketa
Aizsardzības ministrs E.Repše |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Instrukcija par Nacionālo bruņoto spēku sagatavošanu dalībai starptautiskajās operācijās, dalības ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Saistītie dokumenti
|