Ministru kabineta noteikumi Nr.579
Rīgā 2003.gada 21.oktobrī (prot. Nr.55 15.§)
Noteikumi par vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu nodrošinājumu atbilstoši speciālām vajadzībām
1. Noteikumi nosaka vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu (turpmāk — izglītības iestāde) nodrošinājumu, kāds nepieciešams, lai integrētu tajās izglītojamos ar speciālām vajadzībām (turpmāk — izglītojamie). Izglītības iestādes nodrošinājumu nosaka atbilstoši licencētai speciālās izglītības programmai, veidam, kādā izglītojamos integrē izglītības iestādē, un integrācijas nosacījumiem. 2
2. Izglītojamo var integrēt izglītības iestādē, kura īsteno licencētu speciālās izglītības programmu. Izglītojamo integrē:
2.1. vispārējās izglītības klasē;
2.2. atverot atsevišķu klasi tikai izglītojamiem ar speciālām vajadzībām (speciālās izglītības klasi). 3
3. Izglītības iestāde, atverot speciālās izglītības klasi, nodrošina:
3.1. licencētas speciālās izglītības programmas apguvi atbilstošas profesionālās kvalifikācijas pedagogu vadībā;
3.2. rehabilitāciju, kuru sniedz ārstniecības iestāde, pamatojoties uz līgumu, kas noslēgts ar izglītības iestādes dibinātāju, vai sertificēts izglītības iestādes medicīniskais personāls. 4
4. Izglītojamiem nepieciešamās rehabilitācijas pieejamību var nodrošināt vecāki (aizbildņi), par to rakstiski paziņojot izglītības iestādes vadītājam. 5
5. Vispārējās izglītības klasē un speciālās izglītības klasē īstenojamās speciālās izglītības programmas, tām atbilstoši klasifikācijas kodi, diagnozes un nodrošinājums noteikts šo noteikumu 1. un 2.pielikumā. 6
6. Noteikumu izpildi īsteno likumā par valsts budžetu kārtējam gadam piešķirto līdzekļu ietvaros. 7
Ministru prezidents E.Repše
Izglītības un zinātnes ministrs K.Šadurskis
1.pielikums
Ministru kabineta
2003.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.579
Vispārējās izglītības iestādes speciālās izglītības klasē īstenojamās speciālās izglītības programmas, tām atbilstošie kodi, diagnozes un nodrošinājums
Nr.
p.k.
|
Diagnoze
(kritēriji diagnozes noteikšanai)
|
Nodrošinājums
|
mācību un citu izglītības
iestādes telpu (teritorijas) aprīkojums
|
papildu rehabilitācijas
pasākumi
|
papildu pedagoģiskais personāls un
palīgpersonāls
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1.
|
Izglītojamie ar redzes traucējumiem:
21015111*, 21015121, 31015111, 21015113, 31015113
|
1.1.
|
neredzīgie izglītojamie (redzes asums
ar briļļu korekciju labāk redzošajā acī robežās no 0 līdz
0,2, ņemot vērā arī citu redzes funkciju stāvokli)
|
Mācību telpa 7-10 izglītojamiem.
CCTV-televideo palielinātāji, lupas,
dažādu veidu palielinātāji. Grifeles, Braila tāfeles un Braila
rakstāmmašīnas, Braila displejs un printeris. Audioieraksti un
nepieciešamie tehniskie līdzekļi, lai nodrošinātu iespēju
rakstu darbus aizstāt ar verbāliem uzdevumiem (klausīties un
atbildēt).
Individuāls darba vietas
apgaismojums.
Izglītības iestādes telpās
elektroslēdžu un kontaktligzdu vietu kontrastains apzīmējums,
kāpņu pirmā un pēdējā pakāpiena krāsojums dzeltenā
krāsā, durvju aplodu krāsojums kontrastaini atšķirīgs no
sienu krāsojuma.
Mācību grāmatas un mācību
līdzekļi atbilstoši speciālās izglītības programmai
|
Papildu korekcijas un rehabilitācijas
nodarbības tiflopedagoga vadībā (orientēšanās un mobilitāte,
redzes iespēju optimizēšanas tehnikas apguve, Braila raksta
apguve, sadzīves un sociālo iemaņu veidošana)
|
Tiflopedagogs.
Palīgskolotājs (atkarībā no
izglītojamā veselības stāvokļa un attīstības līmeņa)
|
1.2.
|
vājredzīgie izglītojamie (redzes
asums augstāks par 0,2, ja ir progresējošas acu slimības un
vērojamas astēniskas parādības, lasot tuvumā vai rakstot)
|
2.
|
Izglītojamie ar dzirdes traucējumiem:
21015211, 21015221, 21015212, 21015222, 31015213
|
2.1.
|
nedzirdīgie izglītojamie (izteikti
smagas pakāpes sensori neirāla vājdzirdība (5.pakāpes
vājdzirdība), smagas pakāpes sensori neirāla vājdzirdība
(4.pakāpes vājdzirdība), vidēji smagas pakāpes sensori
neirāla vājdzirdība (3.pakāpes vājdzirdība))
|
Mācību telpa 7-10 izglītojamiem.
Vizuālie indikatori skaņu izrunas
fiksēšanai, indukcijas spoles, kolektīvās skaņas
pastiprināšanas iekārtas, skaņu raidītāji-uztvērēji FM
sistēmā
|
Papildu korekcijas un rehabilitācijas
nodarbības surdopedagoga vadībā (individuāla dzirdes atlieku
vingrināšana un valodas attīstīšana).
Individuāli dzirdes aparāti.
Izglītības iestādes pasākumu
tulkošana zīmju valodā. Speciālista palīdzība dzirdes
aparātu noregulēšanā un sīku tehnisku kļūmju
novēršanā
|
Surdopedagogs (vai nedzirdīgo tulks
katrā stundā).
Palīgskolotājs (atkarībā no
izglītojamā veselības stāvokļa un attīstības līmeņa)
|
2.2.
|
vājdzirdīgie izglītojamie (viegla
dzirdes zuduma pakāpe, kas radījusi valodas traucējumus, vidēja
dzirdes zuduma pakāpe, kas radījusi valodas traucējumus, vidēji
smaga dzirdes zuduma pakāpe, kas radījusi valodas traucējumus,
smaga dzirdes zuduma pakāpe, ja ir valodas attīstības
priekšnoteikumi, ļoti smaga dzirdes zuduma pakāpe, ja ir valodas
attīstības priekšnoteikumi)
|
3.
|
Izglītojamie ar garīgās attīstības
traucējumiem: 21015111, 21015121
|
3.1.
|
viegla garīga atpalicība (viegla
garīga atpalicība (F 70), iekļaujot vieglu psihisku atpalicību,
vieglu psihisku subnormalitāti, neprecizēta garīgā atpalicība
(F 79), pervazīvi attīstības traucējumi (F 84, traucējumu
grupa, kam raksturīga kvalitatīva patoloģija), šizofrēnija
bērna vecumā ar izteiktiem specifiskiem intelekta traucējumiem
(F 20), epilepsijas izraisīta demence (F 02.8 + G 40), epilepsijas
izraisīti organiski personības, uzvedības un intelekta
traucējumi (F 07.0 + G 40), uzvedības un intelekta traucējumi
smadzeņu slimību, bojājumu vai disfunkcijas dēļ (F 07.0, 1, 2,
8, 9 + G 40))
|
Mācību telpa 8-12 izglītojamiem (F
70).
Mācību telpa ne vairāk kā 6
izglītojamiem (F 71, F 72 vai ar vairākiem smagiem attīstības
traucējumiem). Materiālā bāze praktisku darbu iemaņu
veidošanai atbilstoši speciālās izglītības programmai
|
Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski
psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un
apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā
izglītošanai, korekcijas darbam un vispusīgai attīstībai.
Individuālas programmas katram
izglītojamam (F 71, F 72)
|
Speciālais pedagogs.
Palīgskolotājs (visās vai
atsevišķās stundās atkarībā no izglītojamā veselības
stāvokļa un attīstības līmeņa)
|
3.2.
|
vidēji smaga garīga atpalicība
(vidēji smaga garīga atpalicība (F 71), iekļaujot vidēji smagu
subnormalitāti, un smaga garīga atpalicība (F 72), iekļaujot
smagu subnormalitāti, autisms, atipisks autisms, neprecizēta
garīga atpalicība (F 79), pervazīvi attīstības traucējumi (F
84, traucējumu grupa, kam raksturīga kvalitatīva patoloģija),
šizofrēnija bērna vecumā ar izteiktiem intelekta traucējumiem
(F 20), epilepsijas izraisīta demence (F 02.8 + G 40), epilepsijas
izraisīti organiski personības, uzvedības un intelekta
traucējumi, uzvedības un intelekta traucējumi (F 07.0 + G 40),
uzvedības un intelekta traucējumi smadzeņu slimību, bojājumu
vai disfunkcijas dēļ (F 07.0, 1, 2, 8,9 + G 40))
|
4.
|
Izglītojamie ar fiziskās attīstības
traucējumiem: 21015311, 21015321
|
4.1.
|
kustību un balsta traucējumi (bērnu
spastiskā trieka (spastiskā diplēģija, hemiparēze,
hiperkinēzes), osteohondropātija, progresīvā muskuļu
distrofija, stāvoklis pēc amputācijām, stāvoklis pēc
osteomielīta, iedzimtas apakšstilbu un pēdu deformācijas
(varus, valgus), mugurkaula deformācija (skolioze un
kifoze), izteiktas ortopēdiskās saslimšanas, iedzimti vai
iegūti balsta kustību aparāta traucējumi)
|
Mācību telpa 7-10 izglītojamiem.
Inženiertehniskā piemērotība:
uzbrauktuves, lifti, pielāgotas durvis, tualetes, dušas telpas
izglītojamiem invalīdu ratiņos. Braucamie ratiņi un citas
pārvietošanās palīgierīces.
Palīgierīces un speciāli
rakstāmpiederumi un rīki skolēnu ēdināšanai. Individuālās
tāfeles, kas piestiprināmas braucamiem ratiņiem
|
Papildu korekcijas, rehabilitācijas un
ārstnieciskās nodarbības
|
Speciālās izglītības pedagogs.
Palīgskolotājs vai sociālais
aprūpētājs (atkarībā no izglītojamā veselības stāvokļa un
attīstības līmeņa)
|
4.2.
|
skolioze (visu veidu iedzimtas vai
iegūtas skoliozes (I-IV pakāpe), Šeiermaņa slimība (juvenila
kifoze), osteohondropātija, Erba parēze, hemiparēze,
paraparēze, tetraparēze, sekas pēc mugurkaula traumām, disku
trūces, osteomielīta sekas, krūšu kurvja deformācija,
Šprenģeļa slimība, Hagluna slimība, Pertesa slimība, gūžas
locītavu mežģījumi, kājas saīsinājums (hipoplāzija),
muskulārā distonija (pazemināts muskuļu tonuss)) Šlatera
slimība, torticollis (šķībais kakls), X kājas, O
kājas, plakanā pēda
|
Mācību telpa 10-16
izglītojamiem.
Rehabilitācijas un ārstniecisko
procedūru veikšanai nepieciešamais aprīkojums. Kušetes
klasē.
Ārstnieciskās vingrošanas
inventārs
|
5.
|
Izglītojamie ar somatiskām
saslimšanām: 21015411, 21015421
|
5.1.
|
neirotiski izglītojamie ar bronhiālo
astmu un citām nespecifiskām plaušu saslimšanām (bronhiālā
astma, astmatisks bronhīts, recidivējošs bronhīts, hronisks
bronhīts un stāvoklis pēc plaušu operācijām, polinoze)
|
Mācību telpa 12-20
izglītojamiem.
Regulāra telpu mitrā uzkopšana un
telpu vēdināšana
|
Papildu korekcijas, rehabilitācijas un
ārstnieciskās nodarbības. Saudzējoša režīma nodrošināšana
mācību un audzināšanas procesā. Atbilstoša ēdināšana,
ārstu uzraudzība, regulāras medikamentu lietošanas
nodrošināšana.
Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski
psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un
apspriešana, lai īstenotu veselības stāvoklim atbilstošu
pedagoģisko procesu
|
Speciālās izglītības pedagogs.
Vēlama diētas māsa
|
5.2.
|
gremošanas traucējumi un 1.tipa
cukura diabēts (kuņģa gļotādas prolapss barības vadā,
refluksa ezofagīts, aizkuņģa dziedzera eksokrīna disfunkcija,
hroniski aizcietējumi, erozīvs duodenīts, erozīvs gastrīts,
duodenīts, gastrīts, gastroduodenīts, celiakija, 1.tipa cukura
diabēts)
|
Mācību telpa 12-20 izglītojamiem
|
6.
|
Izglītojamie ar valodas traucējumiem:
21015511, 21015521
|
6.1.
|
valodas sistēmas nepietiekama
attīstība I-II pakāpē, alālija, afāzija, dizartrija,
rinolālija, izteikta dislālija, izteikti ekspresīvās valodas
traucējumi (F 80.1), receptīvās valodas traucējumi (F 80.2),
izteikta disleksija, disgrāfija, izteikta logoneiroze (F 98.5)
|
Mācību telpa 8-12 izglītojamiem.
Mācību telpā pieejams dzeramais
ūdens un izlietne.
Logopēdijas kabinets grupu un
individuālām nodarbībām
|
Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski
psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un
apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā
vispusīgai valodas attīstībai
|
Mācību priekšmetu skolotāji ar otru
specialitāti — logopēds, lai visa pedagoģiskā procesa laikā
mācītu, precizētu un automatizētu skaņu izrunu. Vēlams
psihologs
|
7.
|
Izglītojamie ar psihoneiroloģiskām
saslimšanām: 21015711, 21015721
|
7.1.
|
novājināta nervu sistēma, organiski
un emocionāli traucējumi, kognitīvi vai somatoformi traucējumi,
dažādu veidu attīstības traucējumi un citi psihiski
traucējumi, kuriem raksturīgs sākums bērnībā vai pusaudža
gados, ievērojot izglītojamā sociāli psiholoģiskos apstākļus
un sociālās adaptācijas traucējumus, hiperaktīvi uzvedības
traucējumi
|
Mācību telpa 9-14 izglītojamiem.
Relaksācijas telpa, ja nepieciešams,
nodrošinot dežūrskolotāja vai psihologa klātbūtni.
Veselības stāvokļa dēļ katram
izglītojamam nepieciešama atsevišķa darba vieta (vienvietīgs
sols)
|
Papildu korekcijas, rehabilitācijas un
ārstnieciskās nodarbības. Saudzējoša režīma nodrošināšana
mācību un audzināšanas procesā. Sistemātiska izglītojamo
pedagoģiski psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu
analīze un apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra
izglītojamā izglītošanai
|
Speciālās izglītības pedagogs.
Psihologs.
Bērnu psihiatrs
|
8.
|
Izglītojamie ar psihiskās
attīstības aizturi un mācīšanās grūtībām: 21015611,
21015621
|
8.1.
|
specifiski mācīšanās iemaņu
attīstības traucējumi (F 81), psihiskās attīstības aizture,
hiperaktivitāte, uzmanības deficīta sindroms, afektīvi
traucējumi (F 06.4 - F 06.9), izteiktas encefaloastēniskas
reakcijas ar dažādu etioloģiju (F 48), neirozes, neirozēm
līdzīgi ar stresu saistīti traucējumi (F 41, F 42, F 44),
somatoformi traucējumi (F 45), personības un uzvedības
traucējumi (F 60, F 61, F 62, F 68, F 90 - F 95, F 98, F 99)
|
Mācību telpa 10-16
izglītojamiem.
Relaksācijas telpa.
Uzmanības traucējumu dēļ katram
izglītojamam nepieciešama atsevišķa darba vieta (vienvietīgs
sols).
Dažādi uzskates, izdales līdzekļi
un pielāgojumi (atgādnes, datorprogrammas u.c.)
|
Saudzējoša režīma nodrošināšana
mācību un audzināšanas procesā.
Speciāls mācību stundu plāns, kas
nodrošina individuālu korekcijas darbu.
Dežūrskolotāja vai psihologa
klātbūtne laikā, kad izglītojamie atrodas relaksācijas telpā.
Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski psiholoģiska un
medicīniska izpēte, rezultātu analīze un apspriešana, lai
rastu optimālu variantu katra izglītojamā izglītošanai
|
Speciālās izglītības pedagogs.
Psihologs.
Bērnu psihiatrs
|
Piezīme. * Izglītības programmas
kods atbilstoši Izglītības un zinātnes ministrijas
apstiprinātajam izglītības programmu klasifikatoram.
Izglītības un zinātnes ministrs K.Šadurskis
2.pielikums
Ministru kabineta
2003.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.579
Vispārējās izglītības iestādes vispārējās izglītības klasē integrēti īstenojamās speciālās izglītības programmas, tām atbilstošie kodi, diagnozes un nodrošinājums
Nr.
p.k.
|
Diagnoz (kritēriji diagnozes
noteikšanai)
|
Nodrošinājums
|
mācību un citu izglītības
iestādes telpu (teritorijas) aprīkojums
|
papildu rehabilitācijas
pasākumi
|
papildu pedagoģiskais personāls un
palīgpersonāls
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1.
|
Izglītojamie ar redzes traucējumiem:
21015111*, 21015121, 31015111, 21015113, 31015113
|
1.1.
|
vājredzīgie izglītojamie (redzes
asums augstāks par 0,2, ja ir progresējošas acu slimības un
vērojamas astēniskas parādības, lasot tuvumā vai rakstot)
|
Mācību telpa ne vairāk kā 20
izglītojamiem.
Personālie datori, lupas, dažādu
veidu palielinātāji. Atkarībā no izglītojamā redzes
stāvokļa — grifeles, Braila tāfeles un Braila
rakstāmmašīnas, Braila displejs un printeris.
Audioieraksti un nepieciešamie
tehniskie līdzekļi, lai, ja nepieciešams, nodrošinātu iespēju
rakstu darbus aizstāt ar verbāliem uzdevumiem (klausīties un
atbildēt).
Individuāls darba vietas
apgaismojums.
Izglītības iestādes telpās
elektroslēdžu un kontaktligzdu vietu kontrastains apzīmējums,
kāpņu pirmā un pēdējā pakāpiena krāsojums dzeltenā
krāsā, durvju aplodu krāsojums kontrastaini atšķirīgs no
sienu krāsojuma.
Mācību grāmatas un mācību
līdzekļi atbilstoši speciālās izglītības programmai
|
Papildu korekcijas un rehabilitācijas
nodarbības tiflopedagoga vadībā (orientēšanās un mobilitāte,
redzes iespēju optimizēšanas tehnikas apguve, ja nepieciešams,
Braila raksta apguve, sadzīves un sociālo iemaņu veidošana)
|
Tiflopedagogs.
Palīgskolotājs (atkarībā no
izglītojamā veselības stāvokļa un attīstības līmeņa)
|
2.
|
Izglītojamie ar dzirdes traucējumiem:
21015211, 21015221, 31015211, 31015221
|
2.1.
|
vājdzirdīgie izglītojamie (viegla
dzirdes zuduma pakāpe, kas radījusi valodas traucējumus, vidēja
dzirdes zuduma pakāpe, kas radījusi valodas traucējumus, vidēji
smaga dzirdes zuduma pakāpe, kas radījusi valodas traucējumus,
smaga dzirdes zuduma pakāpe, ja ir valodas attīstības
priekšnoteikumi, ļoti smaga dzirdes zuduma pakāpe, ja ir valodas
attīstības priekšnoteikumi)
|
Mācību telpa ne vairāk kā 20
izglītojamiem.
Vēlams — vizuālie indikatori skaņu
izrunas fiksēšanai, indukcijas spoles, kolektīvās skaņas
pastiprināšanas iekārtas, skaņu raidītāji-uztvērēji FM
sistēmā
|
Papildu korekcijas un rehabilitācijas
nodarbības surdopedagoga vadībā (individuāla dzirdes atlieku
vingrināšana un valodas attīstīšana).
Individuāli dzirdes aparāti.
Nodrošināta iespēja, ja
nepieciešams, mutiskās atbildes aizstāt ar rakstiskām atbildēm
vai nodrošināt tulkojumu zīmju valodā. Izglītības iestādes
pasākumu tulkošana zīmju valodā.
Speciālista palīdzība dzirdes
aparātu noregulēšanā, sīku tehnisku kļūmju novēršanā
|
Surdopedagogs (vai nedzirdīgo tulks
katrā stundā).
Palīgskolotājs (atkarībā no
izglītojamā veselības stāvokļa un attīstības līmeņa)
|
3.
|
Izglītojamie ar garīgās attīstības
traucējumiem: 21015111, 21015121
|
3.1.
|
viegla garīga atpalicība (viegla
garīga atpalicība (F 70), iekļaujot vieglu psihisku atpalicību,
vieglu psihisku subnormalitāti, neprecizēta garīgā atpalicība
(F 79), pervazīvi attīstības traucējumi (F 84, traucējumu
grupa, kam raksturīga kvalitatīva patoloģija), šizofrēnija
bērna vecumā ar izteiktiem specifiskiem intelekta traucējumiem
(F 20), epilepsijas izraisīta demence (F 02.8 + G 40), epilepsijas
izraisīti organiski personības, uzvedības un intelekta
traucējumi (F 07.0 + G 40), uzvedības un intelekta traucējumi
smadzeņu slimību, bojājumu vai disfunkcijas dēļ (F 07.0, 1, 2,
8, 9 + G 40))
|
Mācību telpa ne vairāk kā 20
izglītojamiem.
Materiālā bāze praktisku darbu
iemaņu veidošanai
|
Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski
psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un
apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā
izglītošanai, korekcijas darbam un vispusīgai attīstībai.
Palīgskolotājs (speciālais pedagogs)
individuāli palīdz klasē vai citā telpā dzimtās valodas,
matemātikas, svešvalodas, vēstures, ģeogrāfijas un bioloģijas
stundās. Ķīmijas un fizikas stundas aizstāj amatu mācības un
mājturības, arodizglītības un dzīves mācības stundas
|
Speciālais pedagogs.
Palīgskolotājs (atsevišķās
stundās atkarībā no izglītojamā veselības stāvokļa un
attīstības līmeņa)
|
4.
|
Izglītojamie ar fiziskās attīstības
traucējumiem: 21015311, 21015321, 31015311
|
4.1.
|
kustību un balsta traucējumi (bērnu
spastiskā trieka (spastiskā diplēģija, hemiparēze,
hiperkinēzes), osteohondropātija, progresīvā muskuļu
distrofija, stāvoklis pēc amputācijām, stāvoklis pēc
osteomielīta, iedzimtas apakšstilbu un pēdu deformācijas
(varus, valgus), mugurkaula deformācija (skolioze un
kifoze), izteiktas ortopēdiskās saslimšanas, iedzimti vai
iegūti balsta kustību aparāta traucējumi)
|
Mācību telpa ne vairāk kā 20
izglītojamiem.
Inženiertehniskā piemērotība:
uzbrauktuves, lifti, pielāgotas durvis, tualetes, dušas telpas
izglītojamiem invalīdu ratiņos. Braucamie ratiņi un citas
pārvietošanās palīgierīces.
|
Papildu korekcijas, rehabilitācijas un
ārstnieciskās nodarbības
|
Speciālās izglītības pedagogs.
Palīgskolotājs vai sociālais
aprūpētājs (atkarībā no izglītojamā veselības stāvokļa un
attīstības līmeņa)
|
4.2.
|
skolioze (visu veidu iedzimtas vai
iegūtas skoliozes (I-IV pakāpe), Šeiermaņa slimība (juvenila
kifoze), osteohondropātija, Erba parēze, hemiparēze,
paraparēze, tetraparēze, sekas pēc mugurkaula traumām, disku
trūces, osteomielīta sekas, krūšu kurvja deformācija,
Šprenģeļa slimība, Hagluna slimība, Pertesa slimība, gūžas
locītavu mežģījumi, kājas saīsinājums (hipoplāzija),
muskulārā distonija (pazemināts muskuļu tonuss), Šlatera
slimība, torticollis (šķībais kakls), X kājas, O
kājas, plakanā pēda)
|
Palīgierīces un speciāli
rakstāmpiederumi un rīki skolēnu ēdināšanai.
Individuālās tāfeles, kas
piestiprināmas braucamiem ratiņiem.
Rehabilitācijas un ārstniecisko
procedūru veikšanai nepieciešamais aprīkojums
|
5.
|
Izglītojamie ar somatiskām
saslimšanām: 21015411, 21015421
|
5.1.
|
neirotiski izglītojamie ar bronhiālo
astmu un citām nespecifiskām plaušu saslimšanām (bronhiālā
astma, astmatisks bronhīts, recidivējošs bronhīts, hronisks
bronhīts un stāvoklis pēc plaušu operācijām, polinoze)
|
Mācību telpa ne vairāk kā 20
izglītojamiem.
Regulāra telpu mitrā uzkopšana un
telpu vēdināšana
|
Papildu korekcijas, rehabilitācijas un
ārstnieciskās nodarbības. Saudzējoša režīma nodrošināšana
mācību un audzināšanas procesā. Atbilstoša ēdināšana,
ārstu uzraudzība, regulāras medikamentu lietošanas
nodrošināšana. Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski
psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un
apspriešana, lai realizētu veselības stāvoklim atbilstošu
pedagoģisko procesu
|
Speciālās izglītības pedagogs
|
5.2.
|
izglītojamie ar gremošanas
traucējumiem (kuņģa gļotādas prolapss barības vadā, refluksa
ezofagīts, aizkuņģa dziedzera eksokrīna disfunkcija, hroniski
aizcietējumi, erozīvs duodenīts, erozīvs gastrīts, duodenīts,
gastrīts, gastroduodenīts, celiakija, 1.tipa cukura diabēts)
|
Mācību telpa ne vairāk kā 20
izglītojamiem
|
6.
|
Izglītojamie ar valodas traucējumiem:
21015511, 21015521
|
6.1.
|
valodas sistēmas nepietiekama
attīstība I-II pakāpē, alālija, afāzija, dizartrija,
rinolālija, izteikta dislālija, izteikti ekspresīvās valodas
traucējumi (F 80.1), receptīvās valodas traucējumi (F 80.2),
izteikta disleksija, disgrāfija, izteikta logoneiroze (F 98.5)
|
Mācību telpa ne vairāk kā 20
izglītojamiem.
Logopēdijas kabinets grupu un
individuālām nodarbībām
|
Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski
psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un
apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā
vispusīgai valodas attīstībai
|
Logopēds.
Vēlams psihologs
|
7.
|
Izglītojamie ar psihoneiroloģiskām
saslimšanām: 21015711, 21015721
|
7.1.
|
novājināta nervu sistēma, organiski
un emocionāli traucējumi, kognitīvi vai somatoformi traucējumi,
dažādu veidu attīstības traucējumi un citi psihiski
traucējumi, kuriem raksturīgs sākums bērnībā vai pusaudža
gados, ievērojot izglītojamā sociāli psiholoģiskos apstākļus
un sociālās adaptācijas traucējumus, hiperaktīvi uzvedības
traucējumi
|
Mācību telpa ne vairāk kā 20
izglītojamiem.
Vēlama relaksācijas telpa (ja
nepieciešams, nodrošinot dežūrskolotāja vai psihologa
klātbūtni).
Veselības stāvokļa dēļ katram
izglītojamam nepieciešama atsevišķa darba vieta (vienvietīgs
sols)
|
Papildu korekcijas, rehabilitācijas un
ārstnieciskās nodarbības.
Saudzējoša režīma nodrošināšana
mācību un audzināšanas procesā.
Sistemātiska izglītojamo pedagoģiski
psiholoģiska un medicīniska izpēte, rezultātu analīze un
apspriešana, lai rastu optimālu variantu katra izglītojamā
izglītošanai
|
Speciālās izglītības pedagogs.
Vēlams psihologs.
Vēlamas bērnu psihiatra
konsultācijas
|
8.
|
Izglītojamie ar psihiskās
attīstības aizturi un mācīšanās grūtībām: 21015611,
21015621
|
8.1.
|
specifiski mācīšanās iemaņu
attīstības traucējumi (F 81), psihiskās attīstības aizture,
hiperaktivitāte, uzmanības deficīta sindroms, afektīvi
traucējumi (F 06.4, F 06.5, F 06.6, F 06.7, F 06.8, F 06.9),
izteiktas encefaloastēniskas reakcijas ar dažādu etioloģiju (F
48), neirozes, neirozēm līdzīgie ar stresu saistītie
traucējumi (F 41, F 42, F 44), somatoformi traucējumi (F 45),
personības un uzvedības traucējumi (F 60, F 61, F 62, F 68, F
90, F 91, F 92, F 93, F 94, F 95, F 98, F 99)
|
Mācību telpa ne vairāk kā 20
izglītojamiem.
Vēlama relaksācijas telpa.
Uzmanības traucējumu dēļ katram
izglītojamajam nepieciešama atsevišķa darba vieta (vienvietīgs
sols).
Dažādi uzskates, izdales līdzekļi
un pielāgojumi (atgādnes, datorprogrammas u.c.)
|
Saudzējoša režīma nodrošināšana
mācību un audzināšanas procesā.
Speciāls mācību stundu plāns, kas
nodrošina individuālu korekcijas darbu. Sistemātiska
izglītojamo pedagoģiski psiholoģiska un medicīniska izpēte,
rezultātu analīze un apspriešana, lai rastu optimālu variantu
katra izglītojamā izglītošanai
|
Speciālās izglītības pedagogs.
Vēlams psihologs.
Vēlamas bērnu psihiatra
konsultācijas
|
Piezīme. * Izglītības programmas
kods atbilstoši Izglītības un zinātnes ministrijas
apstiprinātajam izglītības programmu klasifikatoram.
Izglītības un zinātnes ministrs K.Šadurskis
|
|
Saistītie dokumenti
-
Zaudējis spēku ar
-
Izdoti saskaņā ar
-
Citi saistītie dokumenti
|