Ministru kabineta noteikumi Nr. 731
Liepājā 2016. gada 16. novembrī (prot. Nr. 63 14. §)
Individuālo lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanas noteikumi
1. Noteikumi nosaka individuālās lauksaimniecības un mežsaimniecības traktortehnikas, tās piekabju un maināmo velkamo iekārtu, kā arī speciālās traktortehnikas (turpmāk – transportlīdzeklis) atbilstības novērtēšanas kārtību un tehniskās prasības. 2
2. Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1. individuālā transportlīdzekļa apstiprinājums – dokuments, ar ko inspicēšanas institūcija oficiāli apliecina transportlīdzekļa atbilstību nacionālajām individuālā transportlīdzekļa atbilstības novērtēšanas prasībām;
2.2. maināma velkamā iekārta – transportlīdzeklis, kas atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 5. februāra Regulas (ES) Nr. 167/2013 par lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu apstiprināšanu un tirgus uzraudzību (turpmāk – regula Nr. 167/2013) 3. panta 10. punktā minētajai definīcijai;
2.3. aprīkojums – jebkura ierīce, kas nav detaļa un ar ko papildina transportlīdzekli vai ko uzstāda uz tā;
2.4. sistēma – apvienotu ierīču bloks, kas transportlīdzeklī pilda vienu vai vairākas īpašas funkcijas;
2.5. detaļa – ierīce, ko izmanto transportlīdzekļa montāžai, kā arī rezerves daļa;
2.6. atsevišķa tehniska vienība – ierīce, kas ir transportlīdzekļa daļa. 3
3. Šie noteikumi neattiecas uz transportlīdzekļiem:
3.1. ko paredzēts izmantot bruņotajos spēkos, civilajā aizsardzībā, ugunsdzēsībā, sabiedriskās kārtības uzturēšanas dienestos, sportam un izklaidei;
3.2. kas saņēmuši tipa apstiprinājumu;
3.3. kas reģistrēti ārvalstīs un uz laiku līdz trim mēnešiem ievesti Latvijā;
3.4. kas noteikti regulas Nr. 167/2013 2. panta 2. punktā. 4
4. Transportlīdzekļa atbilstību novērtē inspicēšanas institūcija, kas akreditēta nacionālajā akreditācijas institūcijā atbilstoši normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību traktortehnikas, tās piekabju un sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas jomā (turpmāk – institūcija). 5
5. Tirgus uzraudzības funkcijas pilda Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra sadarbībā ar valsts iestādēm, transportlīdzekļa īpašnieku (turētāju) un institūciju. 6
6. Latvijā atzīst un reģistrē transportlīdzekli, kas ražots kādā Eiropas Savienības dalībvalstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī vai Turcijā, ja par to ir izsniegts attiecīgajā valstī atzīts dokuments. 7
7. Saskaņā ar šiem noteikumiem apstiprina:
7.1. no jaunām vai lietotām detaļām, sistēmām vai atsevišķām tehniskām vienībām izgatavotu vai sakomplektētu transportlīdzekli, kas nav bijis reģistrēts Traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā;
7.2. no citas valsts ievestu lietotu, iepriekš nereģistrētu transportlīdzekli, ja tam veiktas tehniskas un konstruktīvas izmaiņas;
7.3. transportlīdzekli, kas noņemts no Ceļu satiksmes drošības direkcijas transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra uzskaites norakstīšanai, ja tam veiktas tehniskas un konstruktīvas izmaiņas. 8
II. Individuālā transportlīdzekļa apstiprināšanas kārtība
8. Transportlīdzekļu izgatavošana vai sakomplektēšana ir atļauta bez iepriekšējas saskaņošanas, ievērojot šo noteikumu 1. pielikumā minētās būtiskās tehniskās prasības. 9
9. Individuālā transportlīdzekļa apstiprināšanai transportlīdzekļa īpašnieks (turētājs) pirms tehniskās ekspertīzes iesniedz institūcijā šādus dokumentus:
9.1. iesniegumu individuālā transportlīdzekļa apstiprināšanai (2. pielikums);
9.2. īpašumtiesības apliecinošu dokumentu – pirkuma līgumu, preču pavadzīmi vai rēķinu un deklarāciju par transportlīdzekļa piederību (3. pielikums);
9.3. tehnisko dokumentāciju atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumam;
9.4. testēšanas vai mērījumu rezultātu kopijas, ja transportlīdzeklim ir veiktas pārbaudes un testi vai ja institūcija to pieprasa, lai pārliecinātos par konkrētu transportlīdzekļa agregātu, mezglu vai sistēmu atbilstību. 10
10. Institūcija 10 darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas izvērtē iesniegtos dokumentus. Ja pamatotai iesnieguma izskatīšanai nepieciešama papildu informācija, transportlīdzekļa īpašnieks (turētājs) pēc institūcijas pieprasījuma to iesniedz viena mēneša laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. Ja šajā termiņā pieprasītā informācija netiek saņemta, institūcija iesniegumu atzīst par neiesniegtu un pēc pieprasījuma atdod to atpakaļ transportlīdzekļa īpašniekam (turētājam). 11
11. Ja iesniegtā dokumentācija atbilst šo noteikumu prasībām, institūcija vienojas ar transportlīdzekļa īpašnieku (turētāju) par transportlīdzekļa tehniskās ekspertīzes vietu un laiku. 12
12. Institūcija, veicot tehniskās atbilstības ekspertīzi:
12.1. transportlīdzeklim piešķir unikālu identifikācijas numuru, ko iestrādā plāksnē (5. pielikums) un piestiprina pie transportlīdzekļa;
12.2. veic indikatīvus mērījumus, lai noteiktu transportlīdzekļa atbilstību tā tehniskajai dokumentācijai un šo noteikumu prasībām;
12.3. sagatavo tehniskās ekspertīzes ziņojumu divos eksemplāros. Vienu eksemplāru ne mazāk kā 10 gadus glabā institūcija, otru – transportlīdzekļa īpašnieks (turētājs). 13
13. Ja tehniskās ekspertīzes laikā institūcija konstatē, ka transportlīdzeklis neatbilst šajos noteikumos minētajām prasībām, tā ziņojumā norāda attiecīgo neatbilstību. Transportlīdzekļa īpašnieks (turētājs) viena mēneša laikā novērš neatbilstību un transportlīdzekli atkārtoti uzrāda tehniskajai ekspertīzei. 14
14. Ja transportlīdzeklis atbilst šo noteikumu prasībām, institūcija piecu darbdienu laikā izsniedz individuālā transportlīdzekļa apstiprinājumu (6. pielikums), kurā norāda unikālu individuālā apstiprinājuma numuru. 15
15. Institūcija pēc transportlīdzekļa īpašnieka (turētāja) pieprasījuma šo noteikumu 12.3. apakšpunktā un 14. punktā minētos dokumentus izsniedz elektroniska dokumenta veidā atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajiem normatīvajiem aktiem. 16
III. Transportlīdzekļu reģistrācijas un lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība
16. Pēc šo noteikumu 14. punktā minētā apstiprinājuma saņemšanas transportlīdzekļa īpašnieks (turētājs) Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā reģistrē apstiprināto transportlīdzekli traktortehnikas un tās piekabju reģistrācijas jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un termiņā. Ja transportlīdzeklis netiek reģistrēts noteiktajā termiņā, apstiprinājums zaudē spēku un transportlīdzekļa īpašnieks (turētājs) atkārtoti veic šo noteikumu 9. punktā minētās darbības. 17
Ministru prezidents Māris Kučinskis
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs
1. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 16. novembra
noteikumiem Nr. 731
Būtiskās tehniskās prasības individuālajiem transportlīdzekļiem
Nr.p.k. |
Prasības |
1. |
Vispārīgās
prasības
|
1.1. |
Individuālais transportlīdzeklis
atbilst prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par
traktortehnikas un tās piekabju valsts tehnisko apskati, tehnisko
kontroli uz ceļiem, kā arī ceļu satiksmes un mašīnu
drošības noteikumiem |
1.2. |
Traktortehnikas, tās piekabju vai
maināmo velkamo iekārtu, kā arī speciālās traktortehnikas
(turpmāk – transportlīdzeklis) mezgli, agregāti vai sistēmas
ir sakomplektētas savstarpēji saderīgi, lai nodrošinātu
paredzēto funkciju izpildi |
1.3. |
Ar pilnu masu slogota
transportlīdzekļa ass slodze nepārsniedz ražotāja noteikto
tehniski pieļaujamo maksimālo ass slodzi |
1.4. |
Transportlīdzekli, kas nav paredzēts
dalībai ceļu satiksmē, atbilstoši aprīko un ievēro šo
noteikumu būtiskās tehniskās prasības |
1.5. |
Transportlīdzekļus intensīvas darba
vides vai transporta apstākļos aprīko ar paredzēto marķējumu,
signāliem un informatīviem brīdinājumiem |
2. |
Kabīne |
2.1. |
Transportlīdzeklim uzstāda tam
paredzētu kabīni |
2.2. |
Uzstādāmās kabīnes stiprinājuma
elementi, to skaits un izvietojums atbilst kabīnes izgatavotāja
stiprinājuma elementu skaitam un izvietojumam |
2.3. |
Kabīnē uzstādītās vadības
ierīces un kontrolierīces nodrošina funkcionalitāti |
2.4. |
Uzstādītā kabīne darba vai
transporta apstākļos nepārsniedz pieļaujamo trokšņa vai
vibrācijas līmeni |
2.5. |
Kabīne ir aprīkota ar tai
paredzētajiem atpakaļskata spoguļiem, vējstikla tīrītāju,
apsildes sistēmu, regulējamu sēdekli, drošības jostu, skaņas
signāliem un gaismas ierīcēm |
3. |
Stūres
iekārta |
3.1. |
Stūres rats abos virzienos griežas
viegli, vienmērīgi, bez ieķīlēšanās. Stūres pagrieziena
leņķi no vidējā stāvokļa līdz atdurei ir vienādi abos
virzienos |
3.2. |
Stūres mehānisms ir nostiprināts,
nav pieļaujami metinājumi |
3.3. |
Stūres stieņi nevienā stūres rata
pagrieziena leņķī nepieskaras pie citām transportlīdzekļa
daļām |
4. |
Degvielas
tvertne |
4.1. |
Degvielas tvertne ir nostiprināta ar
izgatavotāja paredzētiem stiprinājuma elementiem |
4.2. |
Degvielas tvertnes novietojums ir
tāds, lai tvertne ar transportlīdzekļa konstrukcijas elementiem
pēc iespējas vairāk būtu aizsargāta no ārējo faktoru
(piemēram, akmeņu, ledus) nelabvēlīgās iedarbības
ekspluatācijas laikā un no tiešas sadursmes ceļu satiksmes
negadījumā. Degvielas tvertne neatrodas transportlīdzekļa
kabīnē |
4.3. |
Degvielas tvertnes uzpildes kakliņš
atrodas transportlīdzekļa ārpusē |
5. |
Traktortehnikas vai speciālās traktortehnikas tilti |
5.1. |
Uzstādītā tilta tehniski
pieļaujamā maksimālā ass slodze nav mazāka par tādas
attiecīgās ass slodzi, kura slogota ar pilnu masu |
5.2. |
Uzstādītā dzenošā tilta reduktoru
pārnesuma skaitļi nodrošina izgatavotāja paredzēto turpgaitas
un atpakaļgaitas maksimālo un minimālo ātrumu |
5.3. |
Stūrējamais tilts nodrošina stūres
iekārtas darbību. Riteņi abos virzienos griežas viegli,
vienmērīgi, bez ieķīlēšanās |
5.4. |
Tilts ir nostiprināts atbilstošās
stiprinājuma vietās ar stiprinājuma elementiem, nav pieļaujami
metinājumi |
6. |
Traktortehnika vai speciālā traktortehnika, kas paredzēta darbam
mežā |
6.1. |
Transportlīdzeklis ir izgatavots vai
aprīkots ar aizsargrāmi motora pārsega, kabīnes un priekšējā
stikla aizsardzībai pret krītošiem priekšmetiem. Aizsargrāmis
var nebūt, ja kabīnes izgatavošanā noteikti citi drošības
pasākumi aizsardzībai pret krītošiem priekšmetiem |
6.2. |
Transportlīdzeklis ir aprīkots ar
aizsargkonstrukcijām un radiatora aizsargrežģi, dzinēja kartera
un kardānpārvadu aizsargbruņām, riteņu ventiļu aizsargiem un
gaismas signālierīču aizsargiem. Kabīni papildus aprīko ar
kabīnes sānu un aizmugurējā stikla aizsargrežģi, ja nav
noteikti citi drošības pasākumi aizsardzībai pret caurdurošiem
objektiem. Kabīni papildus var aprīkot ar atlokāmo kāpsli un
papildu darba apgaismojumu |
6.3. |
Aizsargrāmis ir konstruēts tā, lai
tā atbalsta vietas ir nostiprinātas (pieskrūvētas) tikai uz
transportlīdzekļa šasijas (rāmja) daļām, to nostiprināšanai
nav pieļaujami metinājumi. Uzstādītās konstrukcijas būtiski
nepasliktina operatora pārredzamību un netraucē
transportlīdzekļa apkalpošanu |
6.4. |
Transportlīdzekļa kabīnē atrodas
nekustīgi nostiprināta vadības ierīce meža darbiem paredzēto
agregātu vai iekārtu darbināšanai |
6.5. |
Hidrosistēmas šļūtenēm un
cauruļvadiem nav mehānisku bojājumu. Hidraulisko šļūteņu un
cauruļvadu savienojuma vietās nav eļļas noplūdes |
7. |
Motors |
7.1. |
Motora stiprinājumu vietu skaits un
izvietojums atbilst motora izgatavotāja noteiktajām prasībām.
Motora stiprināšanai pie transportlīdzekļa rāmja izmantoti
pārejas kronšteini. Metināšana nav pieļaujama |
7.2. |
Akumulatora baterija ir nostiprināta
tā, lai tā nevarētu apgāzties, un nodrošina nepieciešamo
strāvu ar spriegumu 12 vai 24 V |
7.3. |
Uzstāda atbilstoša garuma un griezes
momenta kardānpārvadu |
7.4. |
Motora izplūdes gāzu sistēma ir
hermētiska |
8. |
Sakabes
ierīces konstrukcija |
8.1. |
Transportlīdzekļu sakabes vai
uzkares ierīces konstrukcijās izmanto saderīgus mezglus, tie ir
droši nostiprināti un pilda paredzētās funkcijas |
8.2. |
Piekabju vai maināmo velkamo iekārtu
sakabes jūgstienis ir aprīkots ar atbalsta konstrukciju pret
zemi |
8.3. |
Piekabju vai maināmo velkamo iekārtu
sakabes cilpa ir rūpnieciski ražota un atbilst attiecīgajai
slodzei |
8.4. |
Sakabes stieņa konstrukcijas garums
un aprīkojums ar drošības ķēdi vai trosi nodrošina piekabes
pagriešanos attiecībā pret vilcēju bez saduršanās ar to |
9. |
Bremžu
iekārta |
9.1. |
Bremžu pārvadā izmantoti
rūpnieciski ražoti mezgli un agregāti |
9.2. |
Cauruļvadi nav metināti vai lodēti.
Pagarinot cauruļvadus, izmantoti rūpnieciski ražoti cauruļvadi.
Cauruļvadu savienojuma vietu konstrukcija nodrošina bremžu
sistēmas hermētiskumu |
9.3. |
Bremžu sistēma nodrošina
bremzēšanas spēka vienmērīgu sadalījumu starp riteņiem, kas
atrodas uz vienas ass |
9.4. |
Bremžu sistēma nodrošina
transportlīdzekļa apturēšanu |
9.5. |
Ja piekabes vai maināmas velkamās
iekārtas pilna masa nepārsniedz 2500 kg, to atļauts ekspluatēt
bez darba bremzēm un stāvbremzes. Ja piekabes vai velkamās
mašīnas pilna masa nepārsniedz vilcēja svaru, to aprīko ar
vismaz diviem stacionāri nostiprinātiem speciāliem riteņu
paliktņiem, kuru darba virsma ir ne mazāka kā 10 procentu no
riepas ārējās aploces |
10. |
Piekabes vai
maināmās velkamās iekārtas tilti |
10.1. |
Pieļaujams uzstādīt tādu tiltu,
kura stiprinājumi nodrošina tilta integritāti ekspluatācijas
laikā |
10.2. |
Uzstādītā tilta tehniski
pieļaujamā maksimālā ass slodze nav mazāka par tādas
attiecīgās ass slodzi, kura slogota ar pilnu masu |
10.3. |
Ja piekabes vai maināmās velkamās
iekārtas tehniskie raksturlielumi to paredz, uzstādāmajam tiltam
jābūt aprīkotam ar bremzēm |
10.4. |
Tilti ir nostiprināti ar
stiprinājuma elementiem vienādā augstumā, nav pieļaujami
metinājumi |
11. |
Rāmja
konstrukcijas |
11.1. |
Rāmja daļas, konstrukcijas, mezglus
un stiprinājumus izgatavo no mašīnbūvniecībai paredzētiem un
saderīgiem materiāliem, tie atbilst izgatavojamā
transportlīdzekļa maksimāli pieļaujamai slodzei, un to
izpildījums nodrošina stiprinājuma vietu izturību un drošību
visā ekspluatācijas laikā |
11.2. |
Nav pieļaujamas rāmja konstrukciju
deformācijas |
11.3. |
Rāmja daļas, konstrukcijas, mezgli
un stiprinājumi ir pārklāti ar pretkorozijas aizsargmateriālu
(grunti, krāsu vai laku) |
12. |
Kravas
pašizgāzējs |
12.1. |
Kravas tilpnes stiprinājuma elementu
skaits un to konstrukcija nepieļauj kravas kastes nobīdi
transportlīdzekļa paātrināšanas vai straujas palēnināšanas
laikā |
12.2. |
Pašizgāzēja kravas tilpne ir
fiksējama paceltā un nolaistā stāvoklī. Kravas tilpnes
maksimālo pacelšanas augstumu ierobežo ar speciālu maksimālā
augstuma ierobežotāju |
12.3. |
Kravas tilpnes konstrukcija
vienmērīgi balstās uz rāmja konstrukcijas tai paredzētajās
atbalsta vietās. Nav pieļaujamas kravas kastes rāmja
konstrukciju deformācijas |
12.4. |
Hidrosistēmas šļūtenēm un
cauruļvadiem nav mehānisku bojājumu. Hidraulisko šļūteņu un
cauruļvadu savienojuma vietās nav eļļas noplūdes |
12.5. |
Darba cilindri ir nostiprināti un bez
mehāniskiem bojājumiem |
12.6. |
Kravas tilpnes pacelšanas
(nolaišanas) vadības ierīce atrodas viegli pieejamā vietā
vadītāja kabīnē |
12.7. |
Kravas tilpnes pacelšanas
(nolaišanas) hidrosistēma funkcionē |
12.8. |
Kravas tilpne ir pārklāta ar
pretkorozijas aizsargmateriālu (grunti, krāsu vai laku) |
13. |
Kravas
kokvedējs |
13.1. |
Kokvedējs atbilst atbalsta sienas
konstrukciju, statņu un hidromanipulatora uzstādīšanas
prasībām, kā arī maksimālās pilnās masas un
šķērsstabilitātes prasībām |
13.2. |
Statņu augstums nepārsniedz atbalsta
sienas konstrukciju augstumu un to maksimālais augstums
Hmax ir 1,80 m no to atbalsta virsmas |
13.3. |
Kravas statņu stiprinājums pie
traktortehnikas piekabes rāmja ir mehānisks (skavas,
bultskrūves). Metināšana nav pieļaujama |
14. |
Hidromanipulators |
14.1. |
Hidromanipulatora stiprinājums pie
transportlīdzekļa rāmja atbilst ražotāja noteiktajām
prasībām |
14.2. |
Hidrosistēma funkcionē.
Hidromanipulatora hidrosistēmas šļūtenēm un cauruļvadiem nav
mehānisku bojājumu. Hidraulisko šļūteņu un cauruļvadu
savienojuma vietās nav eļļas noplūdes |
15. |
Piekabe –
cisterna |
15.1. |
Tvertne (cisterna) ir rūpnieciski
ražota |
15.2. |
Cisternas stiprinājuma elementu
skaits un to konstrukcija nepieļauj cisternas nobīdi
transportlīdzekļa paātrināšanas vai straujas palēnināšanas
laikā |
15.3. |
Cisterna ir aprīkota ar
līmeņrādi |
15.4. |
Ja cisterna ir aprīkota ar
uzpildes/iztukšošanas mehānismu (sūkni vai kompresoru),
vadības ierīce atrodas viegli pieejamā vietā |
15.5. |
Cisternai ir pietiekama izmēra un
novietojuma atveres, lai varētu iztīrīt cisternas iekšpusi.
Atveres, kas atrodas cisternas augšējā daļā un ir lielākas
par 400 mm diametrā vai ir 300 x 400 mm, ja tās nav apaļas, ir
noslēgtas ar režģi, ko var noņemt tikai ar instrumentu
palīdzību. Režģa atveres nepārsniedz minētos izmērus |
15.6. |
Vāks tvertnes augšējā daļā ir
aprīkots ar ierīcēm, lai novērstu nejaušu vāka
aizvēršanu |
15.7. |
Tvertnes, kuru tilpums ir vienāds vai
lielāks par 6000 l, ir aprīkotas ar pretpārsprieguma
starpsienām |
15.8. |
Cisternas, kurām nepieciešamas
savienojošās šļūtenes, ir aprīkotas ar līdzekļiem, lai
noturētu šļūtenes transportēšanas laikā |
15.9. |
Tvertne ir pārklāta ar pretkorozijas
aizsargmateriālu (grunti, krāsu vai laku) |
16. |
Elektroiekārtas |
16.1. |
Transportlīdzekļa
elektroinstalācijas vadi un to savienojumi ir stacionāri
nostiprināti, to savienojuma vietas ir izolētas.
Elektroinstalācijas vadi ir nostiprināti, lai to daļas nebūtu
tiešā saskarē ar izplūdes gāzes sistēmu, kustīgām daļām
vai asajām malām |
16.2. |
Visas apgaismes ierīces (lukturus)
nostiprina uz nekustīgas pamatnes, lai neradītu raustītas
gaismas efektu. Valsts reģistrācijas numura zīmes stiprinājuma
vieta ir atbilstoši apgaismota |
17. |
Aizsargierīces |
17.1. |
Transportlīdzekļi, kas paredzēti
dalībai ceļu satiksmē, ir aprīkoti ar ratu (riteņu)
pretšļakatu ierīcēm (dubļusargiem), ja to funkcijas nepilda
citi konstrukciju elementi |
17.2. |
Kardānpārvadu aizsargi atbilst
izgatavotāja prasībām, un tie ir nostiprināti pret
rotēšanu |
17.3. |
Zobratu, ķēžu un siksnu pārvadiem
ir uzstādītas aizsargkonstrukcijas |
17.4. |
Pretapgāšanās aizsargkonstrukcijas
ir uzstādītas un nostiprinātas atbilstoši ražotāja
prasībām |
17.5. |
Piekabes vai maināmas velkamās
iekārtas sakabes konstrukcijā obligātas ir drošības ķēdes
vai paredzēta iespēja pievienot trosi, kas sakabes ierīces
avārijas (atvienošanās) gadījumā nodrošina piekabes vai
maināmas velkamās iekārtas virzīšanos aiz transportlīdzekļa
un notur sakabes ierīci virs zemes |
17.6. |
Traktortehniku vai speciālo
traktortehniku aprīko ar ierīci aizsardzībai pret
transportlīdzekļa iedarbināšanu, kad pārnesumu svira ir
ieslēgtas gaitas stāvoklī |
17.7. |
Traktortehniku vai speciālo
traktortehniku, kurai nav paredzēta kabīne, aprīko ar
aizsargkonstrukciju |
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs
2. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 16. novembra
noteikumiem Nr. 731
|
(īpašnieka (turētāja)
nosaukums un adrese) |
|
(reģistrācijas Nr. vai personas
kods, e-pasta adrese, tālruņa un faksa numurs) |
Iesniegums individuālā
transportlīdzekļa apstiprināšanai
|
|
|
(inspicēšanas
institūcijas nosaukums) |
|
|
|
(juridiskā
adrese) |
Ziņas par transportlīdzekli
Marka |
|
Modelis |
|
Transportlīdzekļa veids* |
|
Transportlīdzekļa kategorija |
|
Izgatavošanas gads |
|
Transportlīdzekļa ražotājs |
|
Pilna masa |
|
Kravnesība |
|
Krāsa |
|
Vēlamais tehniskās ekspertīzes
datums un vieta (adrese) |
|
Pielikumā:
1) transportlīdzekļa tehniskā dokumentācija;
2) īpašumtiesības apliecinošie dokumenti.
Parakstot šo pieteikumu, reģistrācijas pretendents apņemas
sagatavot transportlīdzekli ekspertīzei norādītajā termiņā
un samaksāt par transportlīdzekļa novērtēšanas vai
apstiprināšanas darbībām.
Transportlīdzekļa
reģistrācijas pretendents |
|
|
|
|
(paraksts**) |
|
(vārds, uzvārds) |
Piezīmes.
* Piemēram, riteņtraktors, kokvedējs, kokvedējs ar
manipulatoru, šķeldotājs, cisterna, platforma, pašizgāzējs,
treileris, kravas kaste, stabu vedējs, konteinervedējs.
** Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais
dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par
elektronisko dokumentu noformēšanu.
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs
3. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 16. novembra
noteikumiem Nr. 731
|
(īpašnieka (turētāja)
nosaukums un adrese) |
|
(reģistrācijas Nr. vai personas
kods, e-pasta adrese, tālruņa un faksa numurs) |
Deklarācija par izgatavotā
individuālā transportlīdzekļa piederību
|
|
|
(datums) |
|
(sagatavošanas vieta) |
Apliecinu, ka individuālā transportlīdzekļa
apstiprināšanai vai reģistrēšanai pieteiktais
lauksaimniecības vai mežsaimniecības transportlīdzeklis ir
manā īpašumā (valdījumā) un nav iegūts ar pretlikumīgām
darbībām.
Transportlīdzekļa reģistrācijas pretendents |
|
|
|
|
(paraksts*) |
|
(vārds, uzvārds) |
Piezīme. * Dokumenta rekvizītu
"paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir
sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko
dokumentu noformēšanu.
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs
4. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 16. novembra
noteikumiem Nr. 731
Transportlīdzekļu tehniskajā dokumentācijā iekļaujamā informācija
Nr. p. k. |
Pozīcija |
Norādāmās
informācijas skaidrojums |
1. |
Vispārīgs tehniskais raksturojums |
1.1. |
Marka |
Norāda izgatavotāja nosaukumu |
1.2. |
Modelis |
Norāda transportlīdzekļa
nosaukumu |
1.3. |
Transportlīdzekļa veids |
Norāda transportlīdzekļa veidu,
piemēram, traktors darbam mežā; izvedējtraktors: cisterna,
kokvedējs; kokvedējs ar manipulatoru; platforma; pašizgāzējs;
treileris; kravas kaste; stabu vedējs; šķeldotājs |
1.4. |
Transportlīdzekļa kategorija |
Norāda transportlīdzekļa kategoriju
saskaņā ar regulas Nr. 167/2013 4. pantu |
1.5. |
Pašmasa, kg |
|
1.6. |
Pašmasas sadalījums pa asīm,
kg |
|
1.7. |
Pilna masa, kg |
|
1.8. |
Pilnās masas sadalījums pa asīm,
kg |
|
1.9. |
Slodze uz sakabi, kg |
|
1.10. |
Garums, mm |
|
1.11. |
Platums, mm |
|
1.12. |
Augstums, mm |
|
1.13. |
Garenbāze, mm |
|
1.14. |
Šķērsbāze, mm |
|
1.15. |
Klīrenss, mm |
|
1.16. |
Jauda, kW |
|
1.17. |
Motora darba tilpums,
cm3 |
|
1.18. |
Motora nominālā jauda, kW |
|
1.19. |
Degvielas veids |
|
1.20. |
Degvielas tvertņu skaits un
tilpums |
|
1.21. |
Papildiekārtas |
Norāda papildiekārtas, piemēram,
manipulators, vinča, šķeldotājs, iekrāvējs |
2. |
Lietošanas mērķis |
2.1. |
Transportlīdzekļa lietojums |
|
2.2. |
Paredzēts ceļu satiksmei |
Piekabe vai maināma velkamā mašīna
ar pilnu masu līdz 2500 kg – atļauts ekspluatēt ceļu
satiksmē bez bremzēm, ja tās pilna masa nepārsniedz vilcēja
svaru.
Piekabe vai maināma velkamā mašīna ar pilnu masu virs
2500 kg, aprīkota ar darba bremzēm un stāvbremzi.
Transportlīdzeklis izgatavots pilnā aprīkojumā atbilstoši
ceļu satiksmes noteikumu un drošības prasībām
|
2.3. |
Nav paredzēts ceļu satiksmei |
Transportlīdzeklis, kas nav aprīkots
ar darba bremzēm un stāvbremzi, tiek aprīkots ar ratu
paliktņiem |
2.4. |
Maksimālais pieļaujamais ātrums
līdz 40 km/h |
Norāda paredzēto ātrumu |
2.5. |
Maksimālais pieļaujamais ātrums
virs 40 km/h |
Norāda paredzēto ātrumu |
3. |
Konstruktīvā daļa |
3.1. |
Transportlīdzekļa gabarītu
rasējumi |
Dokuments, kas satur izstrādājuma
kontūru (vienkāršotus) attēlus ar gabarītizmēriem |
3.2. |
Transportlīdzekļa principiālās
blokshēmas (piemēram, elektriskā, pneimatiskā,
hidrauliskā) |
Dokuments, kurā galvenās
izstrādājuma sastāvdaļas un to sakari attēloti ar nosacītiem
apzīmējumiem vai attēliem (shematiski) |
3.3. |
Transportlīdzekļa galveno
izgatavošanas procesā izmantojamo paša vai citu ražotāju
izgatavoto komplektējošo daļu, salikšanas vienību un mezglu
apraksts |
|
4. |
Ekspluatācijas nosacījumi |
4.1. |
Drošības prasības ekspluatācijas
laikā |
Norāda galvenās drošības
prasības, kas jāievēro ekspluatācijas laikā |
5. |
Aizsardzības pasākumu apraksts |
5.1. |
Pieļaujamais trokšņa līmenis |
Trokšņa līmeni nosaka ar
indikatīvo mērījumu (izņemot piekabēm) |
5.2. |
Pieļaujamais vibrācijas
līmenis |
Vibrācijas līmeni nosaka ar
indikatīvo mērījumu (izņemot piekabēm) |
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs
5. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 16. novembra
noteikumiem Nr. 731
Individuālā transportlīdzekļa identifikācijas plāksnītes paraugs

1. XXX – institūcijas identifikācija
2. XXXXXX – transportlīdzekļa identifikācijas numurs, kas
sastāv no sešiem cipariem:
2.1. pirmie četri cipari – institūcijas piešķirts
unikāls apstiprinājuma kārtas numurs;
2.2. pēdējie divi cipari – piešķiršanas gadskaitļa
pēdējie cipari.
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs
6. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 16. novembra
noteikumiem Nr. 731
Individuālā transportlīdzekļa
APSTIPRINĀJUMS
_________________________
(izdošanas vieta)
|
|
|
(izdošanas
datums) |
|
(unikālais
individuālā apstiprinājuma numurs) |
Izsniegts
|
(transportlīdzekļa īpašnieka
vai turētāja nosaukums) |
Individuālā transportlīdzekļa apstiprinājums apliecina, ka
transportlīdzeklis atbilst Ministru kabineta 2016. gada
16. novembra noteikumiem Nr. 731 "Individuālo lauksaimniecības
un mežsaimniecības transportlīdzekļu atbilstības
novērtēšanas noteikumi".
Ziņas par transportlīdzekli
Marka |
|
Modelis |
|
Transportlīdzekļa veids |
|
Transportlīdzekļa kategorija |
|
Transportlīdzekļa
identifikācijas numurs |
|
Izgatavošanas gads |
|
Pašmasa (kg) |
|
Pilna masa (kg) |
|
Lietošanas mērķis |
|
Krāsa |
|
Apstiprinājums derīgs piecas dienas no tā izdošanas
datuma.
Institūcijas
paraksttiesīgā persona |
|
|
|
|
(paraksts*) |
|
(vārds, uzvārds) |
Z. v.
Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts"
neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši
normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu
noformēšanu.
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs
|
|
Saistītie dokumenti
-
Izdoti saskaņā ar
-
Anotācija / tiesību akta projekts
-
Citi saistītie dokumenti
|