Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETS

1999.gada 7.septembrī Noteikumi Nr. 316

Rīgā (prot. Nr. 45 9.§)

Noteikumi par distances līgumu

Izdoti saskaņā ar

Patērētāju tiesību aizsardzības

likuma 10.panta ceturto daļu

1. Šie noteikumi nosaka distances līgumā ietveramo informāciju, kā arī kārtību un termiņu, kādā realizējamas atteikuma tiesības.

2. Pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs pirms distances līguma slēgšanas sniedz patērētājam šādu informāciju:

2.1. pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja nosaukums (firma), vārds, uzvārds un, ja tiek prasīta priekšapmaksa, arī adrese;

2.2. preces vai pakalpojuma raksturojums;

2.3. preču un pakalpojumu cena (ieskaitot visus nodokļus);

2.4. maksa par piegādi (ja tāda ir);

2.5. samaksas, piegādes vai izpildes kārtība;

2.6. informācija par atteikuma tiesībām (izņemot šo noteikumu 14.punktā minētos līgumus);

2.7. attiecīgo distances informācijas nosūtīšanas vai pārraidīšanas līdzekļu izmantošanas izmaksas (ja tās atšķiras no valstī spēkā esošajiem tarifiem);

2.8. laikposms, kurā piedāvājums vai cena ir spēkā;

2.9. līgumos par pastāvīgu vai atkārtotu preču piegādi vai pakalpojumu sniegšanu - minimālais līguma darbības termiņš (ja tāds ir).

3. Šo noteikumu 2.punktā minētā informācija sniedzama skaidri un saprotami, attiecīgajam distances informācijas nosūtīšanas vai pārraidīšanas līdzeklim piemērotā veidā, labā ticībā, kā arī nodrošinot to personu aizsardzību, kuras nevar dot savu piekrišanu, un skaidri norādot informācijas komerciālo nolūku.

4. Izmantojot tālruni, pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja pienākums ir sarunas sākumā informēt patērētāju par savu identitāti un zvana komerciālo nolūku.

5. Pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja pienākums ir pienācīgā laikā pirms līguma izpildes un ne vēlāk kā preču piegādes vai pakalpojuma sniegšanas brīdī sniegt patērētājam:

5.1. šo noteikumu 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5. un 2.6.apakšpunktā minētās informācijas rakstisku apstiprinājumu vai apstiprinājumu citā patērētājam pieejamā vizuāli uztveramā un saglabājamā veidā (ja šī informācija patērētājam pieejamā vizuāli uztveramā un saglabājamā veidā nav sniegta pirms līguma noslēgšanas);

5.2. informāciju par garantiju un apkalpošanu pēc pārdošanas;

5.3. informāciju par līguma atcelšanas nosacījumiem (ja nav noteikts konkrēts līguma darbības termiņš vai ja termiņš pārsniedz gadu).

6. Šo noteikumu 5.punkts neattiecas uz līgumiem par pakalpojumiem, ko sniedz, izmantojot distances informācijas nosūtīšanas vai pārraidīšanas līdzekļus, ja minētie pakalpojumi tiek sniegti tikai vienreiz un par tiem tiek samaksāts distances informācijas nosūtīšanas vai pārraidīšanas līdzekļu operatoram. Šajā gadījumā patērētājam sniedzama informācija par tā pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja adresi, kam patērētājs var pieteikt prasījumu.

7. Šajos noteikumos paredzēto informāciju var nesniegt attiecībā uz šādiem līgumiem:

7.1. līgumiem, kas noslēgti, izmantojot tirdzniecības automātu vai automatizētu tirdzniecības vietu;

7.2. līgumiem, kas noslēgti ar telekomunikāciju operatoru, izmantojot sabiedriskos maksas tālruņus;

7.3. līgumiem, kas noslēgti izsolē;

7.4. līgumiem par pārtikas preču, dzērienu vai citu tūlītējam patēriņam mājsaimniecībā paredzētu preču piegādi patērētāja mājās, darbavietā vai citā viņa atrašanās vietā, ja preces pastāvīgi piegādā tirdzniecības aģents;

7.5. līgumiem par izmitināšanas vai transporta pakalpojumiem, ēdināšanu vai izklaides pasākumiem, ja pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs pēc līguma noslēgšanas apņemas sniegt pakalpojumu noteiktā dienā vai noteiktā laikposmā.

8. Ja ir izpildītas šo noteikumu 5. un 6.punktā minētās prasības, patērētājs var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no līguma 14 kalendāra dienu laikā, ja puses nav vienojušās par garāku termiņu.

9. Šo noteikumu 8.punktā minēto atteikuma tiesību izmantošanas termiņu skaita no dienas, kad patērētājs ir saņēmis preci, vai, ja tiek sniegti pakalpojumi, - no līguma noslēgšanas dienas.

10. Ja nav izpildītas šo noteikumu 5. un 6.punktā minētās prasības, patērētājs var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no līguma 90 kalendāra dienu laikā.

11. Šo noteikumu 10.punktā minēto atteikuma tiesību izmantošanas termiņu skaita no dienas, kad patērētājs ir saņēmis preci, vai, ja tiek sniegti pakalpojumi, - no līguma noslēgšanas dienas.

12. Ja šo noteikumu 10.punktā minētajā atteikuma tiesību izmantošanas termiņā ir izpildītas šo noteikumu 5. un 6.punktā minētās prasības, patērētājs var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no līguma 14 kalendāra dienu laikā no informācijas sniegšanas dienas.

13. Ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības, pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam ir pienākums iespējami agrāk, bet ne vēlāk kā 30 kalendāra dienu laikā no dienas, kad patērētājs nosūtījis rakstisku atteikumu, atmaksāt patērētājam visas viņa veiktās iemaksas.

14. Ja puses nav vienojušās citādi, patērētājs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja:

14.1. līgumu par pakalpojuma sniegšanu sāk pildīt ar patērētāja piekrišanu pirms šo noteikumu 8.punktā minētā atteikuma tiesību izmantošanas termiņa beigām;

14.2. preču vai pakalpojumu cena ir atkarīga no finansu tirgus svārstībām, kuras pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs nevar kontrolēt;

14.3. preces tiek izgatavotas pēc patērētāja norādījumiem vai ir neatvietojamas lietas, vai preces pēc to rakstura nevar atdot atpakaļ, vai tās ātri bojājas vai ir ātri izlietojamas;

14.4. patērētājs ir atvēris audio vai video ierakstu vai datorprogrammu iepakojumu;

14.5. tiek piegādāti laikraksti, periodiskie izdevumi un žurnāli;

14.6. līgums saistīts ar azartspēļu pakalpojumiem;

14.7. līgums noslēgts, izmantojot tirdzniecības automātu vai automatizētu tirdzniecības vietu;

14.8. līgums noslēgts ar telekomunikāciju operatoru, izmantojot sabiedriskos maksas tālruņus;

14.9. līgums noslēgts izsolē;

14.10. pārtikas preces, dzērienus vai citas tūlītējam patēriņam mājsaimniecībā paredzētas preces patērētāja mājās, darbavietā vai citā viņa atrašanās vietā pastāvīgi piegādā tirdzniecības aģents;

14.11. pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs pēc līguma noslēgšanas par izmitināšanas vai transporta pakalpojumiem, ēdināšanu vai izklaides pasākumiem apņemas sniegt pakalpojumu noteiktā dienā vai noteiktā laikposmā.

15. Par šo noteikumu pārkāpumiem iestājas likumā noteiktā atbildība.

16. Noteikumi stājas spēkā ar 1999.gada 1.oktobri.

Ministru prezidents A.Šķēle

Ekonomikas ministrs V.Makarovs

 
Tiesību akta pase
Izdevējs: Ministru kabinetsVeids: noteikumiNumurs: 316Pieņemts: 07.09.1999.Stājas spēkā: 01.10.1999.Zaudē spēku: 31.05.2002. Statuss:
zaudējis spēku
Publicēts: "Latvijas Vēstnesis", 297/299 (1757/1759), 10.09.1999.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
17514
01.10.1999
87
0
Saite uz tiesību aktuAtsauce uz tiesību aktu
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības
Latvijas Republikas Satversmes 90.pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 270001:2013 (informācijas drošība)