Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta rīkojums Nr. 71

Rīgā 2025. gada 4. februārī (prot. Nr. 5 23. §)
Par atļauju Jekaterinai Macukai savienot amatus

1. Ministru kabinets (Brīvības bulvārī 36, Rīgā, LV-1520), izskatot Jekaterinas Macukas lūgumu atļaut savienot Datu valsts inspekcijas direktora amatu ar īstermiņa eksperta amatu Eiropas Savienības projektā "Stiprināt Ukrainas tiesību aktu saskaņošanu ar ES tiesiskuma jomu, palīdzot Ukrainas valdībai tās centienos saskaņot Ukrainas tiesību aktus ar Eiropas Savienības acquis communautaire, galveno uzmanību pievēršot sarunu sadaļām, kas saistītas ar tiesu iestādēm un pamattiesībām (23. sadaļa) un tiesiskumu, brīvību un drošību (24. sadaļa)" ("Strengthening Ukraine's EU Alignment in the Rule of Law assisting the government of Ukraine in its efforts to align Ukrainian legislation with the acquis communautaire of the European Union, focusing on the negotiation chapters related to Judiciary and Fundamental Rights (Chapter 23) and Justice, Freedom and Security (Chapter 24)") un īstermiņa eksperta amatu Eiropas Komisijas Tehniskās palīdzības un informācijas apmaiņas instrumenta (TAIEX) misijā Ziemeļmaķedonijā "TAIEX Twinning pārskatīšanas misija par atbalstu modernizētā datu aizsardzības tiesiskā regulējuma īstenošanai" ("TAIEX Twinning Review Mission on Support to the implementation of the modernised data protection legal framework") (turpmāk – projekti), konstatēja:

1.1. saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (turpmāk – likums) 4. panta  pirmās daļas 16. punktu par valsts amatpersonām ir uzskatāmas personas, kuras ieņem publiskas personas iestādes vadītāja amatu;

1.2. likuma 7. panta ceturtajā daļā minētā amatpersona papildus likuma 6. panta ceturtajā daļā noteiktajiem amatiem var savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar amatu arodbiedrībā, biedrībā vai nodibinājumā, reliģiskajā organizācijā,  kapitālsabiedrībā, kurā publiska persona vai publiskas personas kapitālsabiedrība ir dalībnieks, un tas saistīts ar publiskas personas interešu pārstāvēšanu šajā kapitālsabiedrībā, ar citu amatu publiskas personas institūcijā, ar eksperta (konsultanta) darbu, kura izpildes vieta ir citas valsts administrācija, starptautiskā organizācija vai tās pārstāvniecība (misija), ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.3. saskaņā ar likuma 8.1 panta trešo daļu persona, kura vēlas savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, pirms amatu savienošanas rakstveidā iesniedz amatpersonai (institūcijai), kas ieceļ, ievēlē vai apstiprina personu valsts amatpersonas amatā, lūgumu atļaut savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu;

1.4. atbilstoši Fizisko personu datu apstrādes likuma 6. panta otrajai daļai Datu valsts inspekcijas direktors:

1.4.1. pilda Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas;

1.4.2. izveido konsultatīvās padomes, kā arī darba grupas jautājumu izvērtēšanai inspekcijas kompetences jomās;

1.4.3. ar padomdevēja tiesībām piedalās Valsts sekretāru sanāksmē, Ministru kabineta komitejas un Ministru kabineta sēdēs;

1.4.4. ieceļ amatā un atbrīvo no amata inspekcijas ierēdņus un darbiniekus;

1.4.5. apstiprina inspekcijas nolikumu;

1.4.6. nosaka ierēdņu un darbinieku amatus inspekcijā;

1.5. atbilstoši Fizisko personu datu apstrādes likuma 3. panta trešajai daļai Datu valsts inspekcija savā darbībā ir neatkarīga;

1.6. projektu īstermiņa eksperta amatā viens no galvenajiem pienākumiem ir sniegt konsultācijas un izstrādāt ieteikumus normatīvajiem aktiem personas datu aizsardzības jomā, pamatojoties uz Eiropas Savienības labāko praksi un standartiem, kā arī veikt novērtējumu par ieviestās personas datu aizsardzības sistēmas atbilstību Eiropas Savienības regulējumam.

2. Izvērtējot J. Macukas pienākumus īstermiņa eksperta amatā  projektos, secināms, ka minētā amata savienošana interešu konfliktu nerada, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai. Netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart J. Macukas kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses.

3. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma 8.1 panta piekto daļu, atļaut J. Macukai savienot Datu valsts inspekcijas direktora amatu ar īstermiņa eksperta amatu projektos līdz 2025. gada 31. decembrim.

4. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas doto atļauju savienot amatus, J. Macukai ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot Datu valsts inspekcijas direktora amata pienākumus vai īstermiņa eksperta amata pienākumus, pastāv iespēja, ka J. Macuka var nonākt interešu konflikta situācijā.

5. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta  otro daļu, 188. panta  otro daļu un 189.  panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma spēkā stāšanās dienas.

Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒ tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere

Tieslietu ministres vietā ‒ iekšlietu ministrs R. Kozlovskis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par atļauju Jekaterinai Macukai savienot amatus Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Tieslietu ministrija Veids: rīkojums Numurs: 71Pieņemts: 04.02.2025.Stājas spēkā: 07.02.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 26, 06.02.2025. OP numurs: 2025/26.23
Saistītie dokumenti
  • Protokols
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
358430
07.02.2025
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"