Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Starptautisko līgumu uzskaiti
veic Ārlietu ministrija.
Starptautisko līgumu pamatteksti netiek apvienoti ar tajos izdarītajiem grozījumiem.
Latvijas Republikas valdības un
Eiropas Elektronisko sakaru regulatoru iestādes atbalsta
aģentūras
|
Pr = Po | Ir |
Io |
Kur:
Pr = pārskatītā cena;
Po = cena sākotnējā līgumā;
Io = indekss līguma parakstīšanas mēnesī;
Ir = indekss mēnesī pirms līguma gadadienas.
15. Jaunās likmes, ja tādas ir, stājas spēkā nākamā gada 1. janvārī.
16. Visus ikgadējos maksājumus izsaka, aptverot pilnu kalendāro gadu. Gadījumos, kad pakalpojumi netiek sniegti par pilnu gadu, maksājumu aprēķina pro rata temporis, t. i., no faktiskā sākuma datuma līdz gada beigām vai no gada sākuma līdz izbeigšanas datumam.
17. Samaksu par pakalpojumiem veic katru gadu. Avansa priekšfinansējuma maksājumu, kas atbilst līdz pat 100 % no N gadā paredzētajām izmaksām, Aģentūra veic līdz N gada pirmā ceturkšņa beigām. Uzņēmēja dalībvalsts par maksājamo summu Aģentūrai paziņo iepriekšējā informatīvajā paziņojumā, vēlams, līdz 31. janvārim.
18. Aģentūra uzņēmējai dalībvalstij nosūta iepriekšējā informatīvajā paziņojumā norādītās summas apstiprinājumu viena mēneša laikā pēc paziņojuma saņemšanas dienas. Ja pēc šā termiņa beigām nav saņemti nekādi komentāri, uzņēmēja dalībvalsts kompetentā iestāde izraksta [rēķinu, debetnotu, ...] Aģentūrai, kas to apmaksā viena mēneša laikā pēc tā saņemšanas, ja [rēķinā, debetnotā, ...] norādītā summa ir pareiza.
19. Ne vēlāk kā N+1 gada 31. janvārī uzņēmēja dalībvalsts kompetentā iestāde informē Aģentūru par galīgajām faktiskajām izmaksām iepriekšējā gadā (N gadā), pievienojot apliecinošus dokumentus. Ja paziņotās galīgās izmaksas N gadā atšķiras, starpību nosedz turpmākajos maksājumos par N+1 gadu.
20. Par gadu, kurā līgums stājas spēkā, viena mēneša laikā pēc tā stāšanās spēkā uzņēmēja dalībvalsts kompetentā iestāde sagatavo iepriekšēju informatīvu paziņojumu. 15. punktā paredzēto procedūru piemēro pēc analoģijas.
21. Ja abas Puses savstarpēji vienojas mainīt pakalpojumus, ko Atbalsta sekretariāts sniedz Aģentūrai, iepriekšēju informatīvu paziņojumu sagatavo viena mēneša laikā pēc jaunās kārtības stāšanās spēkā. 15. punktā paredzēto procedūru piemēro pēc analoģijas.
22. Visus ar maksājumiem saistītos dokumentus nosūtīta Aģentūrai uz e-pasta adresi: invoice@berec.europa.eu.
5. pants
Kopīgas iepirkuma procedūras ar uzņēmēju dalībvalsti
1. Lai segtu savas administratīvās vajadzības, Aģentūra ir pilnvarota piedalīties iepirkuma procedūrās, ko organizē Latvijas Republikas tiešās pārvaldes līgumslēdzējas iestādes. Procedūra, kādā Aģentūra tiek iekļauta šādās iepirkuma procedūrās, ir noteikta šā panta nākamajos punktos.
2. Aģentūra vismaz vienreiz gadā nosūta savas prognozētās administratīvās vajadzības 4. pielikumā minētajam uzņēmēja dalībvalsts kompetentās iestādes kontaktpunktam. Aģentūra arī informē kontaktpunktu par preču un pakalpojumu katalogiem, kurus Aģentūra būtu ieinteresēta izmantot, iegādājoties preces vai pakalpojumus no Elektronisko iepirkumu sistēmas e-pasūtījumu apakšsistēmas saskaņā ar šā panta 5. punktu.
3. Šajā nolūkā kontaktpunkts identificē iespējamo sadarbību un informē Aģentūru par iepirkuma procedūrām, ko Latvijas Republikas tiešās pārvaldes līgumslēdzējas iestādes ir ieplānojušas un kas segtu Aģentūras administratīvās vajadzības, kuras ir paziņotas kontaktpunktam saskaņā ar šā panta 2. punktu. Interesi piedalīties konkrētā iepirkuma procedūrā Aģentūra izsaka kontaktpunktam, kas informē attiecīgo Latvijas Republikas tiešās pārvaldes līgumslēdzēju iestādi. Aģentūras interese piedalīties konkrētā iepirkuma procedūrā jāizsaka attiecīgajai līgumslēdzējai iestādei pirms konkrētās iepirkuma procedūras izsludināšanas.
4. Abu pušu vienošanās tiek oficiāli apstiprināta ar vēstuļu apmaiņu vai saprašanās memorandu un/vai pilnvaru, ar kuru Latvijas Republikas tiešās pārvaldes līgumslēdzēja iestāde rīkojas kā "galvenā līgumslēdzēja iestāde" un Aģentūra rīkojas kā "dalības līgumslēdzēja iestāde". Saprašanās memorandā tiek iekļauts Aģentūras vajadzību novērtējums, un tam tiek piešķirta kvota paredzētā pamatnolīguma izmantošanai.
5. Pēc tam, kad Latvijas Republikas tiešās pārvaldes līgumslēdzējas iestādes ir noslēgušas līgumattiecības ar ekonomikas dalībnieku(-iem), un, ja Aģentūra ir minēta pamatnolīgumos kā līgumslēdzēja iestāde, Aģentūra ir tiesīga iegādāties preces un pakalpojumus no Elektronisko iepirkumu sistēmas e-pasūtījumu apakšsistēmas vai izmantot citu pirkšanas metodi, ja to paredz pamatnolīgums.
6. Ja Latvijas Republikas līgumslēdzējas iestādes pārvaldītā vai ar to saistītā daļa no kopējās līguma paredzamās vērtības ir vismaz 50 %, Latvijas Republikas līgumslēdzējai iestādei piemērojamie procesuālie noteikumi attiecas arī uz kopīgo iepirkumu, jo tie tiek uzskatīti par līdzvērtīgiem Aģentūras procesuālajiem noteikumiem.
6. pants
Aģentūras pagaidu mītne
1. Telpas Zigfrīda Annas Meierovica bulvārī 14, Rīgā, Latvijā, kas ir nodrošinātas kā Aģentūras pagaidu mītne (turpmāk - telpas), atbilst Latvijas Republikā piemērojamajiem parastajiem standartiem, kā arī Eiropas Komisijas noteikumiem par ēku un infrastruktūras politiku, kas minēti Komisijas Paziņojumā "Par ēku politiku un infrastruktūru Briselē" un Briseles Infrastruktūras un loģistikas biroja "Tipveida ēkām piemērojamo būvniecības standartu rokasgrāmatā", tādā mērā, kādā to iespējams nodrošināt, un pamatojoties uz savstarpēju vienošanos.
2. Mēneša nomas maksu par telpām aprēķina saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta 2018. gada 20. februāra noteikumiem Nr. 97 "Publiskas personas mantas iznomāšanas noteikumi". Ja konkrētais tiesību akts zaudē spēku un tā vietā tiek pieņemts jauns tiesību akts, kas reglamentē tos pašus jautājumus kā atceltais tiesību akts, jauno, spēkā esošo tiesību aktu piemēro pēc tā stāšanās spēkā. Nomas maksā ietilpst:
i) nekustamā īpašuma pārvaldīšana un uzturēšana, tostarp:
- ārējo virsmu, īpašuma fasāžu un priekšpuses tīrīšana;
- virsmu tīrīšana kopīgajās/koplietošanas telpās (reizi dienā, nedēļā, ceturksnī, gadā), piemēram, ārējo logu, kopīgi izmantoto gaiteņu u. c. tīrīšana;
- komunālo pakalpojumu izmaksas par koplietošanas telpām un iekārtām (piemēram, apgaismojumu, liftiem u. c.);
- tādu telpu tīrīšanas izmaksas, kas tiek izmantotas tikai Aģentūras vajadzībām;
- sniega tīrīšana;
- iekšējās pasāžas uzturēšana;
- dezinsekcija un deratizācija, ja tā nepieciešama;
- atkritumu izvešana (parastā daudzumā);
- ugunsdrošības instruktāža, ārkārtas evakuācijas mācības un ugunsdrošības aprīkojums;
ii) darbības un pārvaldības izmaksas, piemēram, uzturēšana, remontdarbi, virsmas pārseguma un konstruktīvo elementu atjaunošana un maiņa, kā arī ēkas mehāniskā un elektroenerģijas sistēma;
iii) apsardzes pakalpojumi ēkā (tehniskā drošība) un garāžas pakalpojumi;
iv) kapitālieguldījumi (telpu pielāgošana);
v) ar nekustamā īpašuma apdrošināšanu un iznomātāja civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu saistītās izmaksas;
vi) atlīdzība pārvaldniekam par nekustamā īpašuma uzturēšanu un pārvaldīšanu.
3. Uzņēmēja dalībvalsts kompetentā iestāde sniedz Aģentūrai tehniskas konsultācijas un palīdzību, risinot nopietnas problēmas, kas rodas telpās nomas līguma darbības laikā.
4. Noteikti pakalpojumi, kas nav atrunāti nomas līgumā vai neietilpst telpu īpašuma pārvaldības plānā, var tikt sniegti, pamatojoties uz atsevišķu vienošanos vai līgumu, par papildu samaksu atbilstoši izrakstītajam rēķinam (tostarp (bet ne tikai) fiziskās drošības pakalpojums).
5. Uzņēmēja dalībvalsts kompetentā iestāde ir atbildīga par šāda telpu aprīkojuma uzturēšanu, remontēšanu un atjaunošanu:
- pilnībā darboties spējīgām sanitārajām labierīcībām un santehniku;
- pilnībā darboties spējīgām apkures un gaisa kondicionēšanas iekārtām;
- pilnībā darboties spējīgu elektroenerģijas padevi ar kabeļu sistēmu un kontaktligzdām visā dzīvojamā platībā;
- kabeļu sistēmu un pieslēgumpunktiem telefonsakariem / IT sistēmām / tīkliem, kas ir vienmērīgi pieejami visā dzīvojamā platībā.
7. pants
Ekskluzīva stāvvietu izmantošana
1. Uzņēmēja dalībvalsts kompetentās iestādes nodrošina iespējamos risinājumus atbilstoši savai kompetencei, piešķirot Aģentūras telpu tuvumā stāvvietas, kas ir ekskluzīvi rezervētas Aģentūras un tās apmeklētāju vajadzībām, līdzīgi kā stāvvietas ar norādi par stāvēšanas laiku, kas tiek nodrošinātas diplomātiskajām pārstāvniecībām un starptautiskajām organizācijām attiecīgo telpu tuvumā.
2. Uzņēmēja dalībvalsts kompetentā iestāde sniedz palīdzību, nodrošinot, ka iepriekšminētajām stāvvietām ir atbilstošs, speciāls apzīmējums - gan vertikāls, gan horizontāls.
3. Latvijas Republikas atbildīgo iestāžu kontaktpunkti šajos jautājumos ir norādīti 4. pielikumā.
8. pants
Drošība
1. Uzņēmēja dalībvalsts kompetentās iestādes atbalsta Aģentūras centienus nodrošināt tās galvenās mītnes, personāla un apmeklētāju, kā arī aktīvu un informācijas drošību. Šajā nolūkā par drošību atbildīgā persona Aģentūrā un Uzņēmēja dalībvalsts kompetentās iestādes, kas norādītas 3. un 4. pielikumā, saglabā pastāvīgus sakarus, lai apmainītos ar svarīgu informāciju par drošības apdraudējumu uzņēmējā dalībvalstī, kas var ietekmēt Aģentūru, un otrādi; minētais tiks izmantots drošības riska novērtējumam.
2. Uzņēmēja dalībvalsts kompetentā iestāde informē Aģentūru par visiem attiecīgajiem kontaktpunktiem, ar kuriem jāsazinās ugunsgrēka vai citu katastrofu gadījumā, kārtības atjaunošanai Aģentūras galvenajā mītnē un citos gadījumos, kas varētu apdraudēt sabiedrības veselību un drošību. Avārijas gadījumā saziņa var notikt pa tālruni vai izmantojot citus atbilstošus līdzekļus, kas nodrošinātu tūlītēju Latvijas Republikas kompetento institūciju reakciju. Puses var organizēt kopīgas mācības vai pārbaudes, lai pārliecinātos par to, kā darbojas līdzekļi šādu gadījumu risināšanai.
3. Ja ēka, ko Aģentūra izmanto par savu galveno mītni, nav aprīkota ar videonovērošanas kamerām koplietošanas telpās, uzņēmēja dalībvalsts kompetentā iestāde palīdz Aģentūrai uzstādīt videonovērošanas kameras, lai uzraudzītu ēkas ieeju un citas koplietošanas telpas, kā to var prasīt drošības noteikumi. Par šīm darbībām atbildīgās iestādes/personas ir uzskaitītas 3. un 4. pielikumā.
4. Ja Aģentūra izlemj, ka tās telpu, personāla un apmeklētāju aizsardzībai nepieciešama apsardze un miesassargi, kas varētu izmantot šaujamieročus, uzņēmēja dalībvalsts kompetentā iestāde sniedz Aģentūrai palīdzību, nodrošinot atbilstību Latvijas tiesību aktiem un saņemot nepieciešamās atļaujas. Par šīm darbībām atbildīgās iestādes/personas ir uzskaitītas 3. un 4. pielikumā.
5. Attiecīgās Latvijas Republikas iestādes un Aģentūra informē viena otru par visiem jautājumiem, kas skar Aģentūras, tās personāla, apmeklētāju un telpu drošību. Tās norīko personas, kas ir atbildīgas par šādas sadarbības izveidi un uzturēšanu, un paziņo viena otrai šo personu vārdus un funkcijas.
9. pants
Veselības aprūpe
1. Uzņēmēja dalībvalsts kompetentā iestāde nodrošina, ka Aģentūras štata darbinieki un valstu norīkotie eksperti, kā arī viņu ģimenes locekļi, kas kopā ar viņiem dzīvo Latvijas Republikā, tiek pielīdzināti Latvijas Republikas iedzīvotājiem attiecībā uz veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanu, ja uz tiem attiecas kopīgā veselības apdrošināšanas shēma vai ja tie pārceļ savas valsts veselības apdrošināšanas tiesības uz Latvijas Republiku saskaņā ar piemērojamajiem ES tiesību aktiem.
2. Puses sekmē valstu norīkoto ekspertu un viņu ģimenes locekļu valsts veselības apdrošināšanas tiesību pārcelšanu, kad viņi izlemj tās pārcelt. Tiesību pārcelšana tiek organizēta ar dokumentu apmaiņu, izmantojot administratīvos kanālus. Lai iesniegtu "S1" veidlapu Latvijas Republikas kompetentajā iestādē, nav nepieciešama fiziska personas klātbūtne.
3. Visus jautājumus, kas izriet saistībā ar šā panta īstenošanu, risina uzņēmēja dalībvalsts kompetentās iestādes galvenais kontaktpunkts, kas iecelts šādu jautājumu risināšanai saskaņā ar 4. pielikumu.
10. pants
Aģentūras īstenota aprīkojuma un mēbeļu dāvināšana Latvijas
saņēmējiem
1. Puses sadarbojas, ja Aģentūra vēlas dāvināt aprīkojumu un mēbeles personām, kurām Latvijas Republikā tas ir nepieciešams.
2. Šajā nolūkā Aģentūra centrālajam dāvinājumu kontaktpunktam no Latvijas puses nosūta dāvināmo priekšmetu sarakstu un Aģentūras atbildīgā personāla kontaktinformāciju. Šis kontaktpunkts sniedz palīdzību dāvinājumu procedūras sagatavošanā un īstenošanā, kas ļaus iestādēm pieņemt lēmumus, kuri nepieciešami sekmīgai procedūras pabeigšanai.
11. pants
Pārejas noteikumi personāla tiesību nodrošināšanai pirms pilnīgas
Mītnes līguma īstenošanas
1. Uzņēmēja dalībvalsts kompetentā iestāde Aģentūras štata darbiniekiem un valstu norīkotajiem ekspertiem, kā arī viņu ģimenes locekļiem, kas ar viņiem dzīvo vienā mājsaimniecībā, sniedz pilnīgu institucionālo atbalstu, lai nodrošinātu:
i) piekļuvi bērnudārziem Latvijas Republikā ar tādiem nosacījumiem, kādi tiek piedāvāti iedzīvotājiem;
ii) piekļuvi skolām Latvijas Republikā ar nosacījumiem, kādi tiek piedāvāti iedzīvotājiem;
iii) piekļuvi komunālajiem, banku un finanšu pakalpojumiem ar tādiem pašiem nosacījumiem, kādi ir Latvijas Republikas iedzīvotājiem.
2. Attiecīgā gadījumā un pēc nepieciešamības uzņēmēja dalībvalsts nodrošina, ka Aģentūras štata darbinieku un valstu norīkoto ekspertu, kā arī viņu ģimenes locekļu, kas kopā ar viņiem dzīvo Latvijas Republikā, dati par deklarēto dzīvesvietu Latvijas Republikā tiek nodoti attiecīgajām uzņēmējas valsts iestādēm / iedzīvotāju reģistriem.
3. Aģentūras un uzņēmēja dalībvalsts kompetento iestāžu kontaktpunkti, kas ir atbildīgi par šajā pantā minēto procesu nodrošināšanu, ir norādīti 3. un 4. pielikumā.
12. pants
Eiropas izglītība
1. Puses sadarbojas, lai kopīgi atrastu labāko iespējamo risinājumu Aģentūras personāla bērnu izglītībai atbilstoši viņu individuālajām vajadzībām, un piedāvā iespēju iegūt diplomus, kas tiek atzīti visās ES dalībvalstīs.
2. Uzņēmēja dalībvalsts apņemas sekmēt piekļuvi izglītības sistēmai un piedalīties Aģentūras personāla bērnu izglītības izmaksu segšanā pieejamā budžeta robežās līdz tādas akreditētas Eiropas skolas izveidei, kas aptver visas Aģentūras personāla bērniem nepieciešamās valodu plūsmas un klases. Piedalīšanās izglītības izmaksu segšanā notiek saskaņā ar šā līguma 2. pielikumā noteikto procedūru.
3. Ne vēlāk kā 10 dienas pēc tam, kad Saeima apstiprinājusi valsts budžetu, Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrija informē Aģentūru par finanšu līdzekļiem, kas pieejami, lai piedalītos Aģentūras personāla bērnu izglītības izmaksu segšanā nākamajā finanšu gadā saskaņā ar 2. punktu.
4. Uzņēmējas dalībvalsts mērķis ir izveidot akreditētu Eiropas skolu Latvijā. Šajā nolūkā Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrija viena gada laikā pēc attiecīgo valsts tiesību aktu pieņemšanas un nepieciešamā valsts budžeta pozīciju apstiprināšanas Eiropas skolu ģenerālsekretāram iesniedz dokumentāciju vispārējas intereses paušanai par akreditētas Eiropas skolas izveidi Latvijas Republikā. Turpmākā rīcība saistībā ar akreditētas Eiropas skolas izveidi Latvijā notiek saskaņā ar Noteikumiem par akreditētajām Eiropas skolām un Latvijas Republikas tiesību aktiem. Uzņēmēja dalībvalsts regulāri informē Aģentūru par šā jautājuma virzību.
5. Uzņēmējas dalībvalsts sekmē Aģentūras personāla bērnu piekļuvi dienas aprūpes centriem, agrīnajai pirmsskolas izglītībai un aprūpei, līdz bērni sasniedz vecumu, kurā viņus var uzņemt akreditētās Eiropas skolas pirmsskolas klasē. Lai to nodrošinātu, Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar citām iesaistītajām iestādēm cenšas rast risinājumus, katru gadījumu izskatot atsevišķi.
13. pants
Procesuāli un praktiski pasākumi, kas attiecas uz atbrīvojumu no
PVN un personāla automobiļu reģistrāciju
1. Procesuālus un praktiskus pasākumus, kas attiecas uz atbrīvojumu no PVN maksāšanas un kas piemērojami tiesīgajiem štata darbiniekiem, izņemot direktoru, kā arī valstu norīkotajiem ekspertiem, reglamentē attiecīgie Ministru kabineta noteikumi.
2. Uzņēmējas dalībvalsts Ārlietu ministrijas valsts protokols paredz atbalstu attiecībā uz procesuāliem un praktiskiem pasākumiem tādu mehānisko transportlīdzekļu reģistrācijai un noņemšanai no uzskaites, kuriem ir īpašas numura zīmes, saskaņā ar Mītnes līguma noteikumiem un parasto praksi, kas attiecas uz personālu ar imunitāti. Aģentūras štata darbinieku, izņemot direktora, ģimenes locekļi un Latvijas Republikas pilsoņi vai pastāvīgie iedzīvotāji, uzņemoties pienākumus, nav tiesīgi reģistrēt transportlīdzekli, izmantojot īpašu numura zīmju sēriju.
14. pants
Force majeure
1. Ja viena no Pusēm sastopas ar force majeure apstākļiem, šī Puse par to nekavējoties rakstveidā informē otru Pusi, paskaidrojot apstākļu būtību, iespējamo ilgumu un paredzamo ietekmi uz šā līguma izpildi.
2. Ja otra Puse uzskata, ka tos var atzīst par force majeure apstākļiem, šis jautājums tiek risināts saskaņā ar 17. pantu.
3. Nav uzskatāms, ka kāda no Pusēm nebūtu izpildījusi savas saistības vai pārkāpusi tās, ja tas noticis force majeure dēļ. Puses veic visus nepieciešamos pasākumus, lai maksimāli samazinātu jebkādus iespējamos zaudējumus saistībā ar šā līguma neizpildi.
15. pants
Datu aizsardzība
Datu aizsardzības jautājums tiek risināts, ievērojot Mītnes līguma 22. pantā noteikto kārtību.
16. pants
Konfidencialitāte
1. Puses ievēro konfidencialitāti attiecībā uz jebkādu informāciju, dokumentiem un datiem, kas tiek izmantoti vai sagatavoti, sniedzot pakalpojumus, un atzīti par konfidenciāliem. Abas Puses apņemas neizpaust informāciju trešām personām, ja iepriekš no otras Puses nav saņemta atļauja, un izmantot šo informāciju tikai līgumā paredzēto saistību izpildei.
2. Šajā pantā noteiktie konfidencialitātes pienākumi ir saistoši Pusēm līguma īstenošanas laikā un tik ilgi, kamēr informācija vai dokumenti saglabā konfidencialitāti, ja vien:
i) Puse, kas izpauž informāciju, nepiekrīt atbrīvot otru Pusi no konfidencialitātes pienākuma;
ii) konfidenciālā informācija vai dokumenti nekļūst publiski pieejami citā veidā, konfidencialitātes pienākumam netiekot pārkāptam;
iii) piemērojamie tiesību akti neprasa konfidenciālās informācijas vai dokumentu izpaušanu.
17. pants
Stāšanās spēkā, pārejas noteikumi, īstenošana un izbeigšana
1. Šis līgums stājas spēkā dienā, kad to paraksta pēdējā no Pusēm. Līgums ir spēkā, kamēr spēkā ir Mītnes līgums.
2. Mēneša laikā pēc šā līguma stāšanās spēkā Aģentūra samaksā Satiksmes ministrijai par Atbalsta sekretariāta personāla pakalpojumiem proporcionāli atlikušajam kārtējā gada periodam.
3. Puses savstarpēji vienojas par jebkādiem līguma grozījumiem, un grozījumi tiek noformēti rakstveidā.
4. Visi strīdi, kas saistīti ar šā līguma interpretāciju vai piemērošanu, tiek atrisināti sarunu ceļā. Ja strīdus šādi nav iespējams atrisināt, tie tiek risināti, ievērojot Mītnes līguma 23. pantā noteikto kārtību.
5. Ja līgums izbeidzas Mītnes līguma grozījumu/izbeigšanas dēļ, Puses vienojas par pakalpojumu izbeigšanas kārtību un galīgās atlīdzības samaksu.
6. Līgums ir parakstīts divos eksemplāros latviešu un angļu valodā - katrai pusei pa vienam eksemplāram katrā valodā. Atšķirīgas interpretācijas gadījumā noteicošais ir teksts angļu valodā.
Pilnvaroto pārstāvju paraksti
Latvijas Republikas valdības vārdā Tālis Linkaits Vieta: Rīga, datums: 09.06.2022. |
BEREC atbalsta aģentūras vārdā László Ignéczi Vieta: Brisele, datums: 16.06.2022. |
1. pielikums
Atbalsta sekretariāta funkcijas
1. Informatīvās sanāksmes:
- regulāras informatīvās sanāksmes Aģentūras jaunpienācējiem, kuru mērķis ir atvieglot iekārtošanos uzņēmējā dalībvalstī un pienākumu uzņemšanos Rīgā;
- ad-hoc informatīvās sanāksmes par konkrētiem tematiem pēc pieprasījuma, kuru mērķim jābūt personāla un/vai viņu ģimenes locekļu dzīves atvieglošanai Latvijā.
2. Sniegt palīdzību Aģentūras personālam un/vai ekspertiem, lai sagatavotu obligātos dokumentus, kas izsniedzami saskaņā ar Mītnes līgumu, piemēram, īpašu personas apliecību pieprasījumus (pieteikumus jaunu personas apliecību saņemšanai vai veco personas apliecību atjaunošanai), protokola sarakstu, vīzas pieteikumus Aģentūras personālam un personām, kas uzaicinātas uz BEREC/BEREC biroja pasākumiem, kā arī citus dokumentus pēc nepieciešamības.
3. Palīdzēt Aģentūras personālam, viņu ģimenes locekļiem, kas ar viņiem dzīvo vienā mājsaimniecībā, un praktikantiem iekārtošanās un uzturēšanās laikā Latvijas Republikā, piemēram, sniegt palīdzību mājokļa jautājumos; automobiļa reģistrācijā; reģistrācijā PMLP (ja nepieciešams); pieteikumu iesniegšanā vietējo institūciju piedāvātajiem pabalstiem (piemēram, bērna kopšanas / ģimenes pabalstu, (pirms)skolas pabalstu), kad tas nepieciešams; citos administratīvos jautājumos Latvijas iestādēs; piekļuves medicīniskajai aprūpei nodrošināšanā; bankas kontu atvēršanā; telefonsakaru / interneta / citu pakalpojumu līgumu noslēgšanā.
4. Pēc pieprasījuma sniegt atbalstu un konsultācijas Aģentūrai un tās personālam, kā arī viņu ģimenes locekļiem, kas ar viņiem dzīvo vienā mājsaimniecībā, šādās jomās:
- Aģentūras personāla un viņu ģimenes locekļu, kas ar viņiem dzīvo vienā mājsaimniecībā, izmitināšana un pastāvīga uzturēšanās Latvijas Republikā;
- Aģentūras informēšana par atvieglotu piekļuvi darba tirgum, dienas aprūpes centriem, skolām un universitātēm, kā arī apdrošināšanai pēc Aģentūras pieprasījuma.
5. Sniegt atbalstu (starptautiskai) izglītībai, piemēram, ar iekšējo apstiprināšanas procedūru un uzņemšanu šādās skolās, uzturēt kontaktus starp skolām/bērnudārziem un attiecīgo Aģentūras personālu, nodrošināt kontaktpunktu saziņai starp akreditēto Eiropas skolu pēc tās izveides un Aģentūru, palīdzēt personālam ar bērnu reģistrēšanu vietējās skolās/bērnudārzos, ja personāls izlemj bērnus tajos reģistrēt.
6. Sniegt Aģentūras personālam tādu informāciju no Latvijas iestādēm, kas tieši ietekmē pienākumu izpildi un Aģentūras funkcijas, piemēram, informāciju par pašvaldību vēlēšanām, attiecīgajām izmaiņām tiesību aktos, kas varētu ietekmēt Latvijā dzīvojošo personālu/praktikantus, izmaiņām tiesību aktos, kas var ietekmēt personālu u. tml.
7. Uzturēt attiecības ar partneriem, pakalpojumu sniedzējiem un preču piegādātājiem, nodrošinot normālu Aģentūras darbību.
8. Sniegt nepieciešamo atbalstu, lai sekmētu pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) atmaksas procesu Aģentūras personālam saskaņā ar Mītnes līgumu un Latvijas tiesību aktiem (kad un ja nepieciešams).
9. Sniegt nepieciešamo atbalstu, lai sekmētu iepirkuma procedūras Latvijas Republikā, tostarp dalību kopīgos iepirkumos ar Latvijas valsts iestādēm vai Latvijas e-iepirkuma sistēmu un citu sistēmu izmantošanu.
10. Koordinēt risku mazinošus pasākumus gadījumā, kad tiek vai varētu tikt pārtraukti tādi komunālie pakalpojumi kā elektrības, ūdens, kanalizācijas, gāzes, pasta, telefonsakaru, datu pārraides līniju, telegrāfa, vietējā transporta, notekūdeņu, atkritumu savākšanas un ugunsaizsardzības pakalpojumi.
11. Atbalstīt Aģentūras atpazīstamības veicināšanu un publisko sakaru nodrošināšanu/panākšanu/uzturēšanu.
12. Piedalīties tādu pasākumu rīkošanā, kuros tiek iepazīstināts ar Aģentūras darbu.
13. Koordinēt sadarbību starp Aģentūru un Latvijas kompetentajām iestādēm drošības pasākumu jomā.
14. Organizēt sanāksmes ar Latvijas iestādēm pēc nepieciešamības, tostarp izstrādāt ar sanāksmēm saistītos dokumentus.
15. Ja nepieciešams, sadarboties ar valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī fiziskām un juridiskām personām, lai palīdzētu pārstāvēt Aģentūras un viņu ģimenes locekļu, kas ar viņiem dzīvo vienā mājsaimniecībā, intereses.
16. Koordinēt sadarbību ar ES iestāžu, ES struktūru un starptautisko organizāciju pārstāvniecībām uzņēmējā dalībvalstī, lai noteiktu iespējamo sinerģiju pasākumos vai risinātu vispārējus jautājumus.
17. Nodrošināt dokumentu uzskaiti un apriti, kā arī sniegt lietvedības un administratīvo atbalstu Aģentūras struktūrām.
18. Sagatavot atbildes un/vai pārsūtīt dokumentus izpildei pēc piekritības.
19. Apmeklēt obligātos Aģentūras pasākumus un mācības, piemēram, personāla sanāksmes, obligātās mācības un ārpusdarba pasākumus, ko apmaksā Aģentūra.
20. Atbalstīt Aģentūras struktūras, tostarp pasākumu rīkošanā, atbalstot BEREC, nepieciešamo pakalpojumu un preču pasūtīšanā u. c.
2. pielikums
Kārtība izglītības izmaksu, ko Aģentūra maksā Latvijas Republikā par sava personāla bērnu izglītību, līdzfinansējuma nodrošināšanai līdz tādas akreditētas Eiropas skolas izveidei, kas aptver visas Aģentūras personāla bērniem nepieciešamās valodu plūsmas un klases
1. Aģentūra divreiz gadā iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijai iesniegumu par Aģentūras personāla bērnu1(turpmāk - bērns) skolas izmaksu līdzfinansējuma nodrošināšanu (turpmāk - iesniegums):
1.1. līdz 31. janvārim par periodu no janvāra līdz jūlijam;
1.2. līdz 15. septembrim par periodu no augusta līdz decembrim.
2. Izglītības izmaksas tiek līdzfinansētas līdz 8000 EUR gadā vai līdz 667 EUR mēnesī par vienu bērnu, kas uzņemts Latvijas Starptautiskajā skolā vai izglītības iestādēs, kuras darbojas saskaņā ar Starptautisko skolu likumu2, un kas apgūst parastu pilna laika izglītību pamatskolas vai vidusskolas līmenī no piecu gadu vecuma. Līdz katra gada janvārim Izglītības un zinātnes ministrija iesniedz Aģentūrai informāciju par skolām, kas ievēro Starptautisko skolu likumu.3
3. Iesniegumā norāda šādu informāciju:
3.1. bērna vārdu un uzvārdu;
3.2. izglītības iestādi, kurā bērns tiek uzņemts;
3.3. kopējo izglītības izmaksu summu, tostarp mācību maksu, kapitāla maksājumu vai dalības maksu un eksāmenu maksu;
3.4. līdzfinansējuma summu, ko paredzēts maksāt par katru bērnu un kas sadalīta pa attiecīgā perioda mēnešiem, kā arī kopējo summu;
3.5. Aģentūras bankas konta numuru, uz kuru pārskaitāms līdzfinansējums;
3.6. Aģentūras kontaktpunkta vārdu, uzvārdu, e-pasta adresi un tālruņa numuru;
3.7. citu informāciju, kas Aģentūras ieskatā ir nepieciešama.
4. Iesniegumam jāpievieno izglītības iestādes izsniegta izziņa, kurā norādīta izglītības izmaksu summa.
5. Izglītības un zinātnes ministrija iesniegumu izskata viena mēneša laikā no saņemšanas un pieņem lēmumu. Ja pieņemts lēmums piedalīties izmaksu segšanā, Izglītības un zinātnes ministrija pārskaita līdzfinansējumu uz 3.5. punktā norādīto bankas kontu divu mēnešu laikā pēc lēmuma pieņemšanas. Par atteikumu segt pilnu summu vai tās daļu tiek paziņots rakstveidā, sniedzot atbilstošu pamatojumu. Aģentūrai tiek dota iespēja divu nedēļu laikā iesniegt papildu dokumentus vai informāciju par noraidītajām prasībām.
6. Aģentūra divreiz gadā - līdz 31. janvārim un 15. septembrim - iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijai pārskatu par valsts budžeta līdzekļu izlietojumu iepriekšējā pārskata periodā (turpmāk - pārskats), norādot šādu informāciju:
6.1. bērna vārdu un uzvārdu;
6.2. faktiski piešķirto un izlietoto valsts budžeta finansējumu iepriekšējā pārskata periodā;
6.3. dokumentu, kas apliecina izglītības izmaksu segšanu.
7. Izglītības un zinātnes ministrija viena mēneša laikā izskata 6. punktā minēto pārskatu un tam pievienotos dokumentus un pieņem lēmumu par neizlietoto finansējumu. Pēc tam, kad Izglītības un zinātnes ministrija ir pieņēmusi lēmumu par kopējo neizmantotā finansējuma summu, Izglītības un zinātnes ministrija nodod Aģentūras pārziņā izglītības izmaksu līdzfinansējumu nākamajam periodam, kas samazināts par iepriekšējā periodā neizlietotā līdzfinansējuma summu.
8. Ja nepietiek informācijas, lai novērtētu informāciju, kas sniegta 3. punktā minētajos iesniegumos vai 6. punktā minētajos pārskatos, Aģentūra 20 darbdienu laikā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas lūguma saņemšanas iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijai nepieciešamo papildu informāciju.
9. Katru gadu līdz 1. jūnijam Aģentūra iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijai informāciju par to Aģentūras personāla bērnu skaitu, kas nākamajā kalendārajā gadā plāno turpināt vai uzsākt mācības Latvijas Starptautiskajā skolā un izglītības iestādēs, kuras darbojas saskaņā ar Starptautisko skolu likumu.
1 Apgādībā esoši bērni Civildienesta noteikumu VII pielikuma 2. panta 2. punkta izpratnē.
2 https://likumi.lv/ta/en/en/id/315996-international-school-law
3 Pakalpojumu nodrošināšanas līguma parakstīšanas brīdī Starptautisko skolu likumam atbilst šādas skolas: Rīgas Starptautiskā skola, Rīgas Vācu skola, Žila Verna Rīgas Franču skola, Ekziperī Starptautiskā skola, starptautiskā skola "King's College Latvia", ISMA vidusskola "PREMJERS".
3. pielikums
Aģentūras galvenie kontaktpunkti
Nr. |
Sadarbības joma |
Mītnes līguma noteikums |
Nolīguma noteikums |
Kontaktpunkti |
E-pasta adrese |
1. |
Pilnīgs institucionālais atbalsts Aģentūrai |
3. panta 1. punkts |
- |
Direktors |
berecoffice@berec.europa.eu |
2. |
Kopīgie iepirkumi |
3. panta 2. punkts |
5. pants |
Grupas vadītājs finanšu un iepirkumu jomā |
procurement@berec.europa.eu |
3. |
Imunitāte, neaizskaramība un saziņa |
4. pants |
n/p |
Vietējais drošības speciālists |
ict-services@berec.europa.eu |
4. |
Atbrīvojums no nodokļiem |
5. pants |
- |
Finanšu un grāmatvedības asistents |
invoice@berec.europa.eu |
5. |
Muitas nodokļi, imports un eksports |
6. pants |
- |
Finanšu un grāmatvedības asistents |
invoice@berec.europa.eu |
6. |
Diplomātiskais pasts |
7. pants |
- |
Telpu pārvaldības asistents |
ict-logistics@berec.europa.eu |
7. |
Aģentūras transportlīdzekļi |
8. pants |
- |
Telpu pārvaldības asistents |
ict-logistics@berec.europa.eu |
8. |
Ieceļošana un uzturēšanās |
9. pants |
- |
Cilvēkresursu grupas vadītājs |
personnel@berec.europa.eu |
9. |
Aģentūras mītne: vienīgais kontaktpunkts |
10. pants |
- |
Administrācijas un finanšu vadītājs |
personnel@berec.europa.eu |
10. |
i) ar telpu un aprīkojuma pārvaldību saistītais nodrošinājums |
10. panta 1.-6. punkts |
- |
Telpu pārvaldības asistents |
ict-logistics@berec.europa.eu |
11. |
ii) ar telesakariem un citu saistīto aprīkojumu saistītais nodrošinājums |
10. panta 7.-8. punkts |
- |
IKT grupas vadītājs |
ict-services@berec.europa.eu |
12. |
iii) ar kodu izmantošanu saistītais nodrošinājums |
10. panta 9. punkts |
- |
Vietējais drošības speciālists |
ict-services@berec.europa.eu |
13. |
Aģentūras drošība |
11. pants |
8. pants |
Vietējais drošības speciālists |
ict-services@berec.europa.eu |
14. |
Aģentūras ierēdņi un citi pārstāvji |
12. pants |
- |
Cilvēkresursu grupas vadītājs |
personnel@berec.europa.eu |
15. |
Valstu norīkoti eksperti |
13. pants |
- |
Cilvēkresursu grupas vadītājs |
personnel@berec.europa.eu |
16. |
Nodarbinātība |
14. pants |
- |
Cilvēkresursu grupas vadītājs |
personnel@berec.europa.eu |
17. |
Valde |
15. pants |
- |
Valdes atbalsta grupas vadītājs |
berecoffice@berec.europa.eu |
18. |
Paziņošana par iecelšanu amatā, identifikācijas kartes |
16. pants |
- |
Cilvēkresursu grupas vadītājs |
personnel@berec.europa.eu |
19. |
Sociālais nodrošinājums |
17. pants |
- |
Cilvēkresursu grupas vadītājs |
personnel@berec.europa.eu |
20. |
Imunitātes atcelšana |
18. pants |
- |
Jurists |
personnel@berec.europa.eu |
21. |
Atbalsta sekretariāts |
19. pants |
4. pants; 1. pielikums |
Administratīvais koordinators |
ict-logistics@berec.europa.eu |
22. |
Komunikācija un atpazīstamība |
20. pants |
- |
Saziņas grupas vadītājs |
communications@berec.europa.eu |
23. |
Eiropas izglītība |
21. pants |
12. pants |
Cilvēkresursu grupas vadītājs |
personnel@berec.europa.eu |
24. |
Datu aizsardzība |
22. pants |
14. pants |
Datu aizsardzības inspektors |
DPO@berec.europa.eu |
25. |
Strīdu izšķiršana |
23. pants |
17. panta 4. punkts |
Jurists |
berecoffice@berec.europa.eu |
26. |
Līguma interpretācija |
24. pants |
17. panta 6. punkts |
Jurists |
berecoffice@berec.europa.eu |
27. |
Stāšanās spēkā un īstenošana |
25. pants |
17. panta 1. punkts |
Jurists |
berecoffice@berec.europa.eu |
28. |
Aģentūras īstenota aprīkojuma un mēbeļu dāvināšana Latvijas saņēmējiem |
n/p |
10. pants |
Administratīvais koordinators |
ict-logistics@berec.europa.eu |
4. pielikums
Uzņēmējas dalībvalsts kompetento iestāžu kontaktpunkti
Nr. |
Sadarbības joma |
Mītnes līguma noteikums |
Nolīguma noteikums |
Kontaktpunkts |
1. |
Pilnīgs institucionālais atbalsts Aģentūrai |
3. panta 1. punkts |
- |
Satiksmes ministrija |
2. |
Kopīgie iepirkumi |
3. panta 2. punkts |
5. pants |
Satiksmes ministrija Finanšu ministrija Valsts reģionālās attīstības aģentūra |
3. |
Imunitāte, neaizskaramība un saziņa |
4. pants |
n/p |
Satiksmes ministrija Ārlietu ministrija |
4. |
Atbrīvojums no nodokļiem |
5. pants |
- |
Valsts ieņēmumu dienests (1.-4. punkts) vid@vid.gov.lv, tālr. 67120000 |
5. |
Muitas nodokļi, imports un eksports |
6. pants |
- |
Valsts ieņēmumu dienests (visi punkti) vid@vid.gov.lv, tālr. 67120000 |
6. |
Diplomātiskais pasts |
7. pants |
- |
Ārlietu ministrija |
7. |
Aģentūras transportlīdzekļi |
8. pants |
- |
Ārlietu ministrija Satiksmes ministrija Valsts ieņēmumu dienests (1. un 3. punkts) vid@vid.gov.lv, tālr. +371 67120000 |
8. |
Ieceļošana un uzturēšanās |
9. pants |
- |
Ārlietu ministrija |
9. |
Aģentūras mītne: vienīgais kontaktpunkts |
10. pants |
- |
VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (kamēr Aģentūra atrodas Zigfrīda Annas Meierovica bulvārī 14, Rīgā, Latvijā) |
10. |
i) ar telpu un aprīkojuma pārvaldību saistītais nodrošinājums |
10. panta 1.-6. punkts (ieskaitot) |
6. pants |
VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (kamēr Aģentūra atrodas Zigfrīda Annas Meierovica bulvārī 14, Rīgā, Latvijā) |
11. |
ii) ar telesakariem un citu saistīto aprīkojumu saistītais nodrošinājums |
10. panta 7. un 8. punkts |
- |
VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (kamēr Aģentūra atrodas Zigfrīda Annas Meierovica bulvārī 14, Rīgā, Latvijā) Satiksmes ministrija |
12. |
iii) ar kodu izmantošanu saistītais nodrošinājums |
10. panta 9. punkts |
- |
Satiksmes ministrija |
13. |
Aģentūras drošība |
11. pants |
8. pants |
Iekšlietu ministrija Ārlietu ministrija |
14. |
Aģentūras ierēdņi un citi pārstāvji |
12. pants |
- |
Labklājības ministrija Valsts ieņēmumu dienests (1. punkta ii), v) un vi) apakšpunkts, 2. un 6. punkts) vid@vid.gov.lv, tālr. +371 67120000 Satiksmes ministrija |
15. |
Valstu norīkoti eksperti |
13. pants |
- |
Labklājības ministrija Valsts ieņēmumu dienests (1. un 7. punkts) vid@vid.gov.lv, tālr. +371 67120000 Satiksmes ministrija |
16. |
Nodarbinātība |
14. pants |
- |
Labklājības ministrija |
17. |
Valde |
15. pants |
- |
Labklājības ministrija Valsts ieņēmumu dienests vid@vid.gov.lv, tālr. +371 67120000 |
18. |
Paziņošana par iecelšanu amatā, identifikācijas kartes |
16. pants |
- |
Ārlietu ministrija |
19. |
Sociālais nodrošinājums |
17. pants |
- |
Labklājības ministrija Veselības ministrija |
20. |
Imunitātes atcelšana |
18. pants |
- |
Ārlietu ministrija |
21. |
Atbalsta sekretariāts |
19. pants |
4. pants; 1. pielikums |
Satiksmes ministrija |
22. |
Komunikācija un atpazīstamība |
20. pants |
- |
Satiksmes ministrija |
23. |
Eiropas izglītība |
21. pants |
12. pants |
Izglītības un zinātnes ministrija |
24. |
Datu aizsardzība |
22. pants |
14. pants |
Satiksmes ministrija |
25. |
Strīdu izšķiršana |
23. pants |
17. panta 4. punkts |
Satiksmes ministrija |
26. |
Līguma interpretācija |
24. pants |
17. panta 6. punkts |
Satiksmes ministrija |
27. |
Stāšanās spēkā un īstenošana |
25. pants |
17. panta 1. punkts |
Satiksmes ministrija |
28. |
Aģentūras īstenota aprīkojuma un mēbeļu dāvināšana Latvijas saņēmējiem |
n/p |
10. pants |
Satiksmes ministrija |